Terve kaikille! :flower: Täällä ollaan ihan ihmeissään viimeisten tuntien tapahtumista, sillä kävipä niin, että jouduin kahdeksi viikoksi sairaslomalle supistusten takia, joista en edes tiennyt!!! Kerronpa tarkemmin: aloin tänään töissä juttelemaan muutamalle synnyttäneelle naiselle, että "onpas taas hassu olo tuolla alakerrassa; vähän väliä tuntuu samanlaista menkkajomotusta kuin kuukautiset olisivat alkamassa, mutta tuskin ne nyt kuitenkaan on tulossa, kun raskaana ollaan". Rouvat siinä alkoivat kyselemään, että tuntuuko moisia tuntemuksia useinkin, missä tilanteissa jne. No ennen kuin huomasinkaan, olin puhelimessa kätilön kanssa, joka sanoi, että "nuo eivät kuullosta harjoitussupistuksilta vaan ihan "oikeilta" - eikä niitä pitäisi kyllä tässä vaiheessa tuntea"
Minä siinä sitten ihan paniikissa lähdin lääkäriin - jonne onneksi sain heti ajan - joka tosiaan määräsi kaksi viikkoa lepoa, ilman siivoiluja tahi muitakaan raskaita askareita!
Olen edelleen ihan puulla päähän lyöty... Siis kuinka tyhmä sitä voi ihminen olla, kun ei tunnista supistuksia??? :ashamed: Mutta kun kaikki ovat puhuneet vain niistä harjoitussuppareista, jotka vetävät mahan "kovaksi" enkä minä ole koskaan kuullut mistään muista. Ja jotenkin olen onnistunut tässä raskauden aikana ajattelemaan vain super-positiivisesti, että nämä kolotukset sun muut tuntemukset kuuluvat asiaan, kun joka paikkaa kiristää anyway :/ Pitänee alkaa ottamaan hieman vakavammin nämä tuntemukset...
Lääkäri teki sisätutkimuksen ja onneksi kohdunsuu oli kova ja kiinni, joten sen puoleen ei huolta, että Nirppu tuolta yksiöstään olisi jo ulos tulossa
Kohdun/massun koon sen sijaan on nyt sitten lääkärikin todennut "suureksi", sillä sf- mitta oli tänään (24+1) peräti 24cm B) Huolta kuitenkaan ei hänen mielestään ole; olen vain sen mallinen, että kasvu tulee ulospäin kuin raketti
Huomenna vien vielä pissanäytteen, koska halutaan varmistaa, ettei vain ole mitään piilevää pissatulehdusta.
Mutta että sellainen iltapäivä täällä eli otapa sinäkin vaan
poika04 tosissasi nuo "menkkajomotukset"!
Katsoin äsken Kuningaskuluttajaa, jossa vertailtiin
rintareppuja, -kantoliinoja yms. ja joidenkin lääkäreiden/fysioterapeuttien mukaan vauvan selkäranka saattaa rasittua liikaa, jos on ns. laskuvarjoasennossa repussa pitkiä aikoja. Sen sijaan kantoliinan (sellaisen pitkän, sidottavan) kehuivat kunnolla ja vauvalle hyvän asennon lisäksi liinan käyttö kuulemma vahvistaa vanhemman ja lapsen sidettä sekä lisää vauvan turvallisuuden tunnetta. Onneksi Baby Björnin reppu, jossa vauva tulee kasvot rintaan päin, sai myös ihan ok arvostelut, että uskaltaa sellaisen hankkia niinkuin jo suunnittelin. Ne pitkät kantoliinat kun näyttävät omaan silmääni aivan pahuksen hankalilta käyttää
Taidanpa lähteä sohvalle möllöttämään ja ihmettelemaan, että mitäs sitä seuraavat pari viikkoa tekisi :/ Pääasia on kuitenkin Nirpun hyvinvointi joten koitan pysyä positiivisenä =)
Carmen ja Nirppu rv 24+1