TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

poika04: Joo, meidän suku on kovaa sikiämään :) Siskokin odottaa samaan aikaan vauvaa :) Eli kun laskee pakolliset sisarukset ja kummit perheineen, niin se 40 alkaa olla kasassa. Me katellaan pari- tai omakotitaloa. Rivitalokaan ei ole poissuljettu vaihtioehto. Kuitenkin semmoista, missä olisi pienen ihmisen kanssa helppo olla. Saisi ulos nukkumaan jne. Nyt asutaan kerrostalossa keskustassa mummojen kanssa :whistle: Tuntuu vaan, että ihan järkyttävissä hinnoissa on nuo asunnot tänäpäivänä. Helsinki-Espoo-Vantaa -akselilta saa maksaa itsensä kipeäksi, jos haluaa 100m2 ja 4 h+k. Ei voi mitään, maksettava on. Eikä huvittaisi semmoisenkaan lähteä, johon saa heti alkaa tekemään remppaa vauvan kanssa. Käytiin viime viikolla pankissa hattu kourassa puhumassa laina-asiat valmiiksi. Nyt vaan pitäisi päästä tuosta entisestä eroon ja sitten uutta tilalle.
 
Totta asuntojen hinnat on ihan kauheita nykyään..ihan kauhistuttaa et minkalaisia lainoja ihmiset joutuu ottamaan.. Mut onnea asunnon myyntiin ja uuden löytymiseen..ei tosiaan toi remppaaminen vauvaaikana kauheen kivaa varmasti ole joten toivottavasti löydätte oikein aarteen (hyväkuntoinen&sopuhintainen)

taidetaan tosiaan olla kolmisin täällä
 
Mä oon täällä kanssa, saikulla kun olen minäkin. En kylläkään vauvan takia vaan olin sellasessa leikkauksessa. Mutta siitä ei sen enempää. Spinaalipuudutus meni hyvin, vähän tuli supistuksia kun puudute alko häviämään, mut ei siihen kukaan heräämössä reagoinut. Ja kun sitten ennen kotiin lähtöä tunsin jo liikkeetkin taas, niin uskoisin kaiken olevan ok. Nyt kuitenkin ihan silloin tällöin on supistanut toisepuoleisesti. Ei satu, enemminkin on sellaista epämiellyttävää kun toinen puoli alamahasta kovettuu kovaksi palloksi. Onko nää nyt niitä harjoitussupistuksia?

Mäkin haluan karkkia just nyt! Mut en kehtaa pelkästään sen takia kauppaan lähteä...

Äippä84, ihanaa varmaan suunnitella häitäkin. Mutta voihan sekin kyllä stressaava olla. Samoin kuin nuo sisustusasiat. Itse ollaan myös muuttamassa ja seinät ym. jutut menee uusiksi. Onneksi saadaan apua sisustussuunnittelijalta, suosittelen!

Lilia ja tyyppi rv23+0
 
Hei,

mäkin täällä pitkästä aikaa.:)

Mullakin on ollut (kai) noita harjoitussuppareita. Ne eivät satu, vaan lähinnä tuntuvat. Huomaan niitä joskus kävellessä: pinkeä tunne alavatsalla, joka menee kyllä sitten ohi.
Muuten vauva taas tässä koneellakin istuessa melskaa kovasti.:)

Neuvolassa olin viime viikolla ja painoa ekaan neuvolakäyntiin verrattuna on tullut muistaakseni 4,8 kg. Paino lähti pari viikkoa sitten tähän "hurjaan" nousuun. Ja musta tuntuu, että näissä viidessä päivässä edellisen neuvolakäynnin jälkeen on tullut taas kilo/pari lisää. Ruokahalu on kyllä ihan tajuton, joten ei kai ihme.;)
Neuvolassa kaikki vaikutti ihan normaalilta, joten asiat ok. Me myös sovittiin, että neuvolan tädin kanssa, että hän alkaa puolestani taistelemaan terveyskeskuksen kanssa, että labratulokset, reseptit ym. tulevat mulle ajoissa. (Viittaan aikaisempiin harmeihini.)

Muussa elämässäni (99 %:sesti kaikki pyörii jo vauvan ympärillä) väännän seminaarityötäni, joka olisi vielä tarkoitus esitellä ryhmälle 31.3., eli viitisen viikkoa ennen laskettua aikaani.. Täytyy toivoa, että olen kunnossa vielä tuolloin.

Äippä84:lle olen kade, kun saat suunnitella häitä.:) Just noin mäkin voisin haluta astella avioon ristiäisten yhteydessä. Mistähän kosinta eka..?;)

- erika ja poju 24+1

 
Terve kaikille! :flower: Täällä ollaan ihan ihmeissään viimeisten tuntien tapahtumista, sillä kävipä niin, että jouduin kahdeksi viikoksi sairaslomalle supistusten takia, joista en edes tiennyt!!! Kerronpa tarkemmin: aloin tänään töissä juttelemaan muutamalle synnyttäneelle naiselle, että "onpas taas hassu olo tuolla alakerrassa; vähän väliä tuntuu samanlaista menkkajomotusta kuin kuukautiset olisivat alkamassa, mutta tuskin ne nyt kuitenkaan on tulossa, kun raskaana ollaan". Rouvat siinä alkoivat kyselemään, että tuntuuko moisia tuntemuksia useinkin, missä tilanteissa jne. No ennen kuin huomasinkaan, olin puhelimessa kätilön kanssa, joka sanoi, että "nuo eivät kuullosta harjoitussupistuksilta vaan ihan "oikeilta" - eikä niitä pitäisi kyllä tässä vaiheessa tuntea" :eek: Minä siinä sitten ihan paniikissa lähdin lääkäriin - jonne onneksi sain heti ajan - joka tosiaan määräsi kaksi viikkoa lepoa, ilman siivoiluja tahi muitakaan raskaita askareita!

Olen edelleen ihan puulla päähän lyöty... Siis kuinka tyhmä sitä voi ihminen olla, kun ei tunnista supistuksia??? :ashamed: Mutta kun kaikki ovat puhuneet vain niistä harjoitussuppareista, jotka vetävät mahan "kovaksi" enkä minä ole koskaan kuullut mistään muista. Ja jotenkin olen onnistunut tässä raskauden aikana ajattelemaan vain super-positiivisesti, että nämä kolotukset sun muut tuntemukset kuuluvat asiaan, kun joka paikkaa kiristää anyway :/ Pitänee alkaa ottamaan hieman vakavammin nämä tuntemukset...

Lääkäri teki sisätutkimuksen ja onneksi kohdunsuu oli kova ja kiinni, joten sen puoleen ei huolta, että Nirppu tuolta yksiöstään olisi jo ulos tulossa ;) Kohdun/massun koon sen sijaan on nyt sitten lääkärikin todennut "suureksi", sillä sf- mitta oli tänään (24+1) peräti 24cm B) Huolta kuitenkaan ei hänen mielestään ole; olen vain sen mallinen, että kasvu tulee ulospäin kuin raketti :LOL: Huomenna vien vielä pissanäytteen, koska halutaan varmistaa, ettei vain ole mitään piilevää pissatulehdusta.
Mutta että sellainen iltapäivä täällä eli otapa sinäkin vaan poika04 tosissasi nuo "menkkajomotukset"!

Katsoin äsken Kuningaskuluttajaa, jossa vertailtiin rintareppuja, -kantoliinoja yms. ja joidenkin lääkäreiden/fysioterapeuttien mukaan vauvan selkäranka saattaa rasittua liikaa, jos on ns. laskuvarjoasennossa repussa pitkiä aikoja. Sen sijaan kantoliinan (sellaisen pitkän, sidottavan) kehuivat kunnolla ja vauvalle hyvän asennon lisäksi liinan käyttö kuulemma vahvistaa vanhemman ja lapsen sidettä sekä lisää vauvan turvallisuuden tunnetta. Onneksi Baby Björnin reppu, jossa vauva tulee kasvot rintaan päin, sai myös ihan ok arvostelut, että uskaltaa sellaisen hankkia niinkuin jo suunnittelin. Ne pitkät kantoliinat kun näyttävät omaan silmääni aivan pahuksen hankalilta käyttää :(

Taidanpa lähteä sohvalle möllöttämään ja ihmettelemaan, että mitäs sitä seuraavat pari viikkoa tekisi :/ Pääasia on kuitenkin Nirpun hyvinvointi joten koitan pysyä positiivisenä =)

Carmen ja Nirppu rv 24+1
 
Carmen: ei sitä ensimmäisellä kerralla voi tietää :hug: Onneksi pääsit lepäämään.
Juu mä itseasiassa oon täs just vetänyt lonkkaa noitten kipujen takia. Jonkillainen muisti kuva oli ensimmäisen kohalta et ovat viiittaus suppareihin

 
täällä nyt puhuttu suppareista, mäkään entiä kai miltä ne tuntuu..Mulla ekassa raskaudessa ei ollut yhtään supistuksia :eek: aivan eli oon aivan ulapalla siittä miltä ne tuntuu...
Välillä aikasemmilla viikoilla mahaa kyllä kivisteli ja veti ehkä? kovaksi, mutta sitten tulikin se iso hätä, ja aattelin et jaa maha se vaan olikin sekaisin...
Enään ei oo edes näitä tuntemuksia ollut.

muuten vointi on hyvä, ja kun syö oikein itsensä niin tuntuu ja näyttää että mahakin kaksinkertaistuu :D
Vaunuista meillä kans brion yhdistelmät, ja nyt sain äiteltäni seisomalaudan tytölle, kun vauva valloittaa sitten vaunut.

Hoitopöydästä sen verran että olisiko järkevää sijoittaa se vessaan, mihin se saattaisi mahtua just, vai ihan makkariin?

Tyllerö 21+5
 
Carmen Koitahan nyt ottaa sitten ihan rauhassa vaan. =)

PieniTytönTylleröinen Meillä on Vessassa pesukoneen päällä hoitoalusta joka sitten toimii meillä hoitopöytänä. Mulla oli tosi hieno brion hoitopöytä myös makkarissa mutta sitä käytettiin vissiin vaan kerran tai kaksi joten myytiin se sitten pois. Eli mun kokemuksien mukaan parhain paikka on veskissä....pikkuvauva aikana lähes joka vaipassa on kakka niin on hyvä että on pesupaikka lähellä. =)

-Liro ja papunen 23+5-
 
Heipat taas!
Karkkia syö tämäkin mamma aivan kertakaikkisen liikaa...paino on varmasti noussut 7-8 kg, jos riittääkään!! Ens viikolla piinapenkkiin mittailemaan. Eihän se mitään haittaa, jos verenpaineet pysyy ok ja vauvalla kasvu tasasta. Samoin kävi viime raskaudessa, 24-25 kg nousi paino. Kaikki tippu minusta helposti, vuoden päästä olin aivan kuin ennenkin.

Meinaa noita menkkajomotuksia tulla itselleenkin. Olin eilen esikoisen kanssa uimassa, ja on aika iso ikäisekseen. EIhän se vielä hallissa tuntunu pahalta, mutta illalla sohvalla kyllä jomotteli ja välillä ihan sattukin. Tänään on vielä muistutellu...Samperi, jos meinaavat pahentua nämä tuntemukset, aika pitkä aika vielä jarrutella tekemisiään. Pienen pojan viikarin äitinä vielä aika haasteeellistakin...Mutta entäs ne äidit, joilla lapsia vilistää 3, jopa 4 ja uutta odotellaan! Huh huh. Kyllä sitä miettii, miten ihmeessä ne jaksaa ja saa sen porukan ruokittua! Luulis jonkun jo välistä unohtuvan :)

Hankintoja ei tarvii tehdä paljoa, niinpä nekin hankinnat mitä suunnittelen on aika vähäisiä. Mies myötäilee, minä suunnittelen ja toteutan B) Mutta siis kaksostenrattaat ostetaan, ne onkin jo katsottuna. Niihin pienimmälle tarvitaan pehmeä kantokoppa. WC:hen hankin nyt aivan ehdottomasti seinään kiinnitettävän hoitotason. Esikko hoidettiin sängyn päällä, ihan ok sekin, mutta nyt varmaan esikon pitää päästä pomppimaan juuuuuri silloin sängyn päälle kun ollaan vauvaa puunaamassa. Ja muutenkin, nyt tälläkertaa täytyy asioiden sujua vähän jouhevammin jotta joudutaan puistoon ym. ym. Lisäksi tarvitaan nähtävästi uusi sitteri, ja aivan ehdoton hankinta on ergo. Kokeilin sitä jo esikon kanssa, mutta silloin sitä ei niin tarvittu. Mutta nyt luulen, että on hyödyllinen, esim. kauppareissuilla, ulkomailla jne. Se kun menee pitkälle leikki-ikään saakka. Suosittelen testaamaan, on tosi ihanan tuntunen päällä vauvankin kanssa! Muuta me ei sitten tarvitakaan, muutama uusi body ja yöpuku tulee varmasti ostettua jotta erottuvat kuvista. Ai että, pääsenkin taas pukemaan tutan retro yökkäriä tälle ihanuudelle! Tykkäsin ihan hirveesi siitä yöpuvusta ja harmitti kun se kävi pieneksi :heart:

No mutta nyt nukkumaan, pikku hiljaa tästä taasen...

Sinuhe ja Ukkeli 21+0
 
Heippa kaikille! Minä ilmoittaudun tänne myös! Elikkäs olen 25-vuotias naikkonen Vantaalta. Esikoista odotamme, ja laskettu aika olisi 13.5. Poika kuulemma on tulossa, ja sellainen oli tunnekin alusta asti =) Naistenklinikalle olisi tarkoitus mennä synnyttämään, kun aika vaan koittaa (sitten joskus...)

Olen jo äärimmäisen kärsimätön odottamaan vauvan tuloa, mutta en varmasti ole ainoa..

Hippolyta + poika 23+0
 
Tervetuloa joukkoon Hippolyta Mä olen kanssa kauhee malttamaton ja aika tuntuu kauheen pitkältä et vauva joskus syntys. Mä jotenkin vielläkin ajattelen et tää homma on ihan alussa vaik ollaan jo puoliväli ylitetty.

Carmen: onko olo hellittänyt? Mulla noi kivut ja supparit tulee yleensä käveylenkin tai nostelun jälkeen..

Tekisi mieli tänään lähteä kaupungille kiertelemään mutta kun sitä on niin kipeä sen jälkeen että menee päivä pilalle..

Ärsytää meidän isäntä on ollut muutaman päivän kuin per-...ammuttu karhu ja arvatkaas kuka siitä ärsyyntyy kun aikuinen kiukuttelee kuin teini..

poika04&papu23+5
 
HERÄTYS typyt

Mää täällä sinkoilen kun en muuhunkaan pysty, poika halusi mennä leikkimään tarhaan niin oon ihan yksin..perhansti rupesi koskemaan alamahaan kun pojan vein hoitoon ja matkaahan on ihan puol kilometriä :eek: taitaa musta tulla köntys. Poikaa suututtaa kun kaikki menee meistä ohi kun äiti lyllertää :D

mikä ihme mua vaivaa kun näään jatkuvasti kuolemaan liittyviä painajaisia..sit en saa unta kun mietityttää. Viime yönä mä näin unta et mun äiti kuoli SE oli KAUHEAA. Toivottavasti nää unet ei tarkoita papu ei selvii loppuun saakka tai et joku läheinen kuolee, tän raskauden aikana on jo kaksi läheistä poistunut keskuudestamme.

väsynyt poika04&papu-rakas 23+5
 
poika04 Kamalia unia olet kyllä sit nähnyt, mutta jos vaan pelkäät ja ajattelet alitajunnassa koko ajan et meneekö kaikki hyvin loppuun saakka ja selviytyykö pikkunen niin ehkäpä ne ajatukset siirtyy sit uniinkin...tää vaan mun ajattelua :whistle:
Mä olen nähnyt vain kaksi vauva unta, toisessa ei näkynyt sukupuolta, toisessa unessa näkyi poika vauva.
Toinen asia onkin sit kun oon nähnyt 5-6 unta et oon ollut viihteellä ja juonut :/
Ja vielä olen niissä unissa ollut ja tajunnut että olen raskaana...lieviä vieroitusoireita(ko)? Mutta heti herättyäni oon ollut helpottunut et ihanaa olikin vain unta... :)
 
Heips poika ja muut!
Meillä myös ukko ollut viime päivinä kuin pahanen pikkukakara... ja kenes muun vika se taas onkaan kun mun...pöh :headwall:
Itellä tulee myös suppareita, mutta ite tulkitsisin ne kyllä harjoitus- sellaisiksi, vaikka eilen kyllä olikin melkosen kivulias.. :/
Hoitopöydistä on ollut puhetta, meillä on oikein hoitopöytä ja käyttöön aio sen myös ottaa.. alakerran vierashuoneeseen se olisi tarkoitus laittaa.. Ylhäällä, kun ei ole muuta kuin makkarit ja tyttöjen huone, niin yöllä sen vauvan puunaamisen voi hoitaa ihan sängyllä... =)
Rintareppua en ole koskaan oppinut käyttämään, esikoiselle ostin, mutta myin sitten pois, kun en vaan yksinkertaisesti tarvinnut... Nyt saattaiskin joku kantoliina olla ihan hyödyllinen, kun nuo tyttöset kuitenkin vielä kaipaavat äitiä, niin saisi vauva olla sylissä, ja silti kädet vapaana.. pitänee harkita!

Huh, meidän rakas pikkuinen täyttää perjantaina 3-v., joten minun on nyt käytävä imurin kanssa taistoon ja mentävä tuonne yläkertaan...

äippä ja nytty rv 22+6
 
Aika monella on noita suppareita...mistähän sitä sit tietää mitkä on OIKEESTI sellasia et kannattaa hellittää...Mulla itelläni on tosi pahat "mankkakivut" Ja kävelyn jälkeen massu menee "kovaksi" ja kiristää niin kauheesti...ja painetta alapäässä niin että ei tiedä aina uskaltaako kakkosasialla vessassa ponnistaa ja jos sattuu kovalla olemaan.

Äipällä riittääkin puuhaa juhlien laitossa, siinä on yllättävän paljon hommaa ainakin jos vieraat käy eripäivinä.

Pienitytöntylleröinen: Joo voi tosiaan olla et alitajunta työstää yöllä näitä mun pelkoja..ei pitäisi ainakaan illalla miettiä mitään muuta kuin hyviä ajatuksia.

mullakin on sellanen kantoreppu mut en käyttänyt kertataakaan babybjörnin-reppu löytyy kaapissa mut jospa sille tulisi käyttöä toukokuussa.
 
Poika04: Mä kanssa olen nähnyt jo pitkän aikaa karmivia unia ja tosi todellisia. Olen pistänyt ne tän raskauden ja hormonien piikkiin. Normaalistikin olen kyllä huono nukkuja mutta en tuollaisia painajaisia nää...Ja voihan ne olla tosiaan että alitajunta purkaa pelkoja unen kautta pois =) Ja jos nyt haluaa "tulkita" unia niin mä olen kuullut että juuri pahat unet voi tietää hyvää, eli jonkin sortin käänteispsykologiaa on niissä. Mun äiti oli nähnyt mua odottaessaan unta että oli ripustanut narulle kuivumaan pestyjä, mutta silti verisiä ja likaisia vauvanvaatteita ja silloin naapurin "hömppä-täti" oli sanonut että se meinaa hyvää. Jos vaatteet olisivat olleet vitivalkoisia, silloin olisi kuulema ollut syytä huoleen. No loppuhan tiedetään kun kerta täällä kirjoittelen =) Mutta uskoo kuka mitä tykkää, mä pistän nuo unet alitajunnan piikkiin B)

Mahassa on ollut vähän hiljaista viime päivinä, potku silloin ja toinen tällöin. Tosin olen itsekin ollut paljon liikkeellä joten osa liikuskelusta on varmaan jäänyt huomaamatta. Mies sai eilen meidän tee-se-itse Dopplerin"toimimaan" eka kertaa. Toisin sanoen kuunteli vauvaa keittiöpaperirullan hylsyllä masun läpi ja kuulikin selvästi pienen sydänäänet...No mullehan tuli sitten harmi kun en itse saaut kuunnella ja enkös mä sitten yrittänyt epätoivoisesti taivutella itseäni niin että saisin toisen tötterön pää pysymään masulla ja toisen korvalla. Epätoivoinen yritys, tiesin sen kyllä, mutta pakko oli kokeilla. Sai ainakin hyvät naurut :LOL: sen verran hassulta se näytti...

Katselin eilen vauvan huoneeseen tapetteja. Että ne on ihania, ihan mahdoton valita. Äiti tykkäisi ehkä enemmän sellaisista hillitynsävyisistä "hienostuneista" tapeteista, mutta kun taas muistelen sitä vähää mitä muistan omasta lapsuudesta niin ne kirkaat ja iloiset värit olivat ihan ehdottomia... Pikkuisellehan se huone tulee kuitenkin, eikä silti, noi värikkäätkin on tosi hienoja.

Mulla on kanssa ollut noita kivisteljä alamahassa ihan urakalla. En vaan kehtaisi taas hakea sairaslomaa. Tää mun "lomailu" alkaa jo olla surkuhupaisaa. Ensin oli unettomuudesta saikulla vuoden vaihteeseen. Ja nyt ehdin olla töissä vajaan viikon kun tuli tuo kolari ja sen vuoksi vielä tämän päivän sairaslomalla... Tietysti asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen, jos kovasti maha kipuilee ja supistelee niin eihän siinä auta kuin lepo. Mutta kun mä olen levännyt jo ihan tarpeeksi. Seinät alkaa kaatua päälle.
 
Huomenta päivää!!!

Täällä sitä ollaan, hiukka laiskana vaan :ashamed:

Meille iski kuopukseen vesirokko, kahdessa vanhimmassa ei vielä ole. Multa on vasta-aineet joskus aiemmin otettu ja olen sen sairastanut, silti uniin on hiipinyt painajaisia että olen kaikenmaailman pilkkuja ja täpliä täynnä.

Mulla on ollut aika paljon harmittomia harjoitussupistuksia, mutta ne ei tosiaan saa tehdä yhtään kipeää. Muuten olo on loistava, mielialanvaihtelutkin jäi sinne ekalle kolmannekselle. Eli varsin seesteistä aikaa elelen B)

Kantoliina on muuten ainakin mun mielestä paljon parempi kuin reppu, ja kunhan kerran harjoittelee sitomaan (riittää ihan parikin tapaa, ei tarvitse välttämättä opetella kaikkia sataa) niin se sujuu tosi sukkelaan. Kehtosidonnassa, jossa ihan pientä pidetään, voi vaikka imettää kaupan jonossa ja kukaan ei huomaa mitään :D (kudotulle liinalle)
Pistämpä linkin kantoliinoista kiinnostuneille:
http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/index.tmpl?navi_id=1

nyt mentävä :wave: , voikaa hyvin!

Annastiina, rv 23+1
 
Päivää!

poika04: nään kans kaikenmoisia painajaisia välillä ja luinkin et raskausaikana se on hyvin tavallista. Unet myös muistaa paremmin, joten kaikki "sairaat viritelmät" on herätessä mielessä kristallin kirkkaina... sama muuten mulla kun PieniTytönTylleröisellä, et painajaisten oheen nään joko hippa-unia, joissa olen aina hoikka, ihanassa huppelissa ja viehkeä kuin mikä, ah! Ja sit aamulla herään karuun todellisuuteen ;) Ai niin ja oman uni-kategoriansa muodostaa mulla kyl willit-seksi unet, joita on tullu näin raskausaikana roimasti lisää - siitä puhe mistä..! Niinpä.

supistuksista laitoinko jo, en muista, mut laitanpa uudelleen eli mulla on ollu supistuksia oikeestaan viikosta 19 alkaen ja joulun tienoilla tulikin sit yhtenä iltana jo 15min välein ja olin ihan paniikissa, kun oltiin periferiassa (=lääkäripalvelujen ulottumattomissa) kyläilee. Soitin Kättärille sa sanoivat et niin kauan kun ei liity kipua/ vuotoa niin ei hätää. Kävin kyllä sit tän kuun alussa otattaa kaikki näytteet ja kohdunsuun tila tarkastettiin, mikä rauhoitti mieltä. Huomaan kans et liian raskas liikunta alkaa supistelun. Eilen mm. viuhdoin menemään liian lujaa, vaikkei se siltä silloin tuntunut, ja sainkin sitten mojovat supistukset, kylmän otsahien ja toispuoleista kipua vatsaan. Eli nyt alkanee olla aika hellittää tuon urheilunkin kanssa. :whistle:

Ajattelin tänään varata 4D -ajan sit kuitenkin kaiken pohdinnan jälkeen. Meen varmaan Brunolle.

Lepoa ja rauhaisaa mieltä: ei täs enää kauaa tarttee paksuna tuhista =)

t.eeti&potkuri 23+4 :heart:
 
Jenni30v: helpottavaa kuulla et taida viellä seota kumminkaan kun unia näyttää..mut voitte uskoa etten vähään aikaan nukkunut kun näin äidin kuolleena unessa..hyvä kun en parkumaan alkanu. Tapeteista sen verran et kyllähän lapset tosiaan kirkkaat värit helpommin ppienenä huomaavat ja nehän on kauniita lapsien mielestä ja sellasethan ne pitää olla mitkä itseään mielyttää. Kenelläkäs ne olikaan ne ihanat puh tapetit? Haaveilen lastenhuoneeseen nyt samanlaisista. Mut pojan huone on sininen ja ajattelin et kunhan hän vähän kasvaa niin voitas vaihtaa hälle mieleiset tapetit seinään saa sit itse päättää. Tapetit kuiteskin saa kohtuu hinnalla vaihdettua yhteen tai kahteen huoneeseen :D Mä haaveilen meidän makkariin sellasta beigeä ja viininpunaista...ois aika ihanat
 
...ja vielä supistuksista yks kaveri sanoi et sillon kun supparit tuntuu siltä kuin joku puristaisi kättä nyrkkiin sisällä eikä siis kipuja/ vuotoja, niin ne on harjoitusta ja sit kun alkaa tulla menkkamaiset kivut ja enemmän "avaava" olo niin sit on kyse niistä toisista. Mut joo, eiköhän nuo ole hyvin yksilöllisiä juttuja ja ei vara venettä kaada eli lääkäriin vaan jos yhtään mietityttää: ihan jo mielenrauhan kannalta. Sitäpaitsi näin ensisynnyttäjänä joku "avaava-olo" ei kerro juuri mitään :LOL:. Poika04: ihan samankuuloista painetta on mullakin alhaalla, mut oletan sen kuuluvan taudinkuvaan :hug:
 
Pokia04: Eilisellä kierroksella löysin tuota Nalle-Puh tapettia K-raudasta ja Bauhausissta (Treella). Ja olikohan se joku Rautia tai RTV missä näin aivan mieletöntä Nalle-Puh boordia, sellaista tosi leveä. Aivan ihanan värikäs ja kuin suoraan satukirjan sivuilta...Luulempa että lankean siihen. Lasten huoneen väritys tulee muuten olemaan varmaankin vihreän ja keltaisen yhdistelmä Tai sitten vihreää ja lilaa... Muu koti tulee aika neutraaleilla sävyillä kun tykkään ommella paljon ja verhot, tyynynpääliset ym vaihtuu tiuhaan tahtiin. Niissä voi sitten käyttää räväkämpiä värejä mielialan mukaan, kun tapetit ei aseta liika rajoja väreille. Talvella tykkään syvistä punaisista ja luumun sävyistä, keväällä oranssia tai pinkkiä tai turkoosia tai ompun vihreää jne...Mielialan mukaan. Ja sen millaisia kankaita aina milloinkin löytää =)
 
Jenni: mä olen hillitön puhi fani, Hankin jo vuosia sitten kaikkia puhi juttuja et kunhan mulla on lapsi niin käytän niitä sitten lastenkutsuilla :D Toi siin oli selitys miehelle mut mä ostin niitä koska en voi VASTUSTAA puhi juttuja. Määkin voisin surauttaa muuten uudet päällise kun onhan mulla kone mut oon aika huono ompelija*haaveilee*

Eeti: no eipä kyllä mullekkaan sano avaava-olo yhtään mitään :LOL: Mut toivottavasti kaikki pysytään kiinni tuonne vappuun asti ainkakin =)

Olipa muuten ihanat päikkärit lämpimän viltin alla.
 

Yhteistyössä