TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

25.4
TyyneTäti...............viides


26.4
Mollakka.................kolmas..........PHKS


27.4
Elz83N...................kolmas..........Mikkelin keskussairaala


1.5
monitoimityökalu......kuudes


2.5
tmvk ...................kolmas


3.5

HelmiPihlaja............esikoinen
Mimosa81..............esikoinen..........TYKS
monitoimityökalu.....kuudes............SeKs
kanaemo ...............neljäs
T-74.....................esikoinen
wannabe mum........esikoinen...........LKS


4.5
paivansade73.......kolmas.....Kätilöopisto tai Naistenklinikka
e rika...................esikoinen
carmen.............esikoinen.........Jorvi


5.5
hes
PMMP76
PieniTytönTylleröinen...toinen
vappuvauvan äiti.........toinen


6.5
ToukoMuru.............esikoinen
onnellinen81
Pötkis.....................neljäs
EkaVakara .............toinen
Rötväles.................


7.5
Liro........................toinen...........SatKs
RiiaLopo ................toinen
summer 81.............toinen.............Jyväskylä
iitu84......................esikoinen



8.5

santrra ..........esikoinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala
Jenni30v.............esikoinen
poika04...............toinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala


9.5
Laurenzia..............kuudes...........PHKS
Vaula....................kolmas
Annaliina73...........kolmas..........OYS


10.5
autumn84..............toinen
samary..................esikoinen.......OYS
maviks...................toinen............KOKS
Marimint81.............esikoinen
Lilia78....................esikoinen
Lumikko71.............toinen


12.5
Annastiina69...........neljäs..........Jorvi
katrinainen...esikoinen..Trondheimin yliopistollinen sairaala
weiss.....................toinen
kuunlilja.................esikoinen


13.5
Lahja...................toinen
dedefilus .............kolmas
haaveilia...............esikoinen
Pipsa Possu .........toinen............KYS
Repa .....................esikoinen


14.5
beccy.....................toinen
wilhelmiina81..........toinen
kaisa pieni..............toinen..........KHKS


15.5
äippä 84 ................kolmas..........SatKs
Ronya Royce .........toinen.......QCCH London


16.5
pippa.....................esikoinen
mouku80...............esikoinen
Hituel.....................esikoinen.....OYS
Brighton calling ......esikoinen
naukuri .................ésikoinen


17.5
sisarHENTOvalkoinen......toinen........Jorvi
saaara ........................toinen........OAS


18.5
liinu83 ..................esikoinen
Mymmelis


19.5
Jonsku83...............esikoinen


20.5
hemppis ...............toinen
London calling....esikoinen...King's College Hospital
Tupuna.............esikoinen...Kätilöopisto


21.5
sädetikku .............kolmas
iritna ..................toinen
Siilura ................esikoinen
bluebird..................esikoinen


23.5

birdie81 .............esikoinen


24.5
Hemuli79 ...........esikoinen
SatuA78.............kolmas


25.5
Puliina ..............esikoinen
Silla81 .............neljäs
Sara80...............esikoinen....LKS


27.5
Jossu-71 ........kolmas



lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Pikkunen.................viides
toukomamitsu..........esikoinen
khalawah.................kolmas
Muska
Hipsulainen-80
Venla-05
Heleemi81..............kolmas
Maiqu
Nemotin


linkki syyskuun keskusteluihin:[color/]

http://keskustelu.kaksplus.fi/t845033
 
Sunnuntai iltoja kaikille! =)
Täällä vietettiin viime yönä aika uneton yö...ei uni oikeen tullut silmään ja masua nippaili välillä oikein kunnollakkin. Kuuluu vissiin ihan asiaan.Mites muilla ton masu nippailun kans? Etova olo on kestäny koko päivän... :$ Helpotti vasta tos tunti sitten kun anopin tekemää muusia ja jauhelihakastiketta popsin. :p Täällä on himona perinteiset ruisleipä ja suolakurkku..nam...Mikään rasvanen ja raskas ei uppoa.

Neuvolaa pitäis malttaa oottaa viel reilu viikko. 10.10 pääsee sit tutkailemaan et "möykyllä" on varmasti kaikki hyvin. Jospa sitä sitten rauhottuiski vähä enemmän noitten huolien ja murheitten kans.

Mä oon ammatiltani kokki...Tällä hetkel työskentelen palvelualalla, häärin siis kassan takana ja kaikkee maan ja taivaan väliltä, onneks välillä pääsee sit keittiön puolelle piiloon ja tekemään niitä ruokia. Joskaan tällä hetkellä ajatus ei ole mitenkään houkutteleva. :LOL:

Meilläkin noi petipuuhat on ollu pikkasen hiljasella puolella... :ashamed: Eilen sit itestä tuntu et vois taipuu vaik mihin, niin ukko kulta simmahti... :kieh: Noh nyt se on taas reissun päällä niin ajatus siirrettävä ens viikolle...

Vointeja kaikille!!! :heart:

liinu83 ja "möykky" 6+6 :wave:
 
Kiitos taas Annastiina päivityksestä ja uudesta pinosta!

Iinu83 Mulla samat himotuksen kohteet, tosin ruisleipää pitää välttää, kun vatsaan kertyy ihan hirveesti ilmaa! Mut noita suolakurkkuja uppoaa aika tehokkaasti!

Työkyselyyn: mä valmistuin maisteriksi 2005 ja nyt oon projektipäällikkönä ja opettajana ammattikorkeakoulussa.

Ja peiton alla ei ole tapahtunut nyt mitään viikkoon, kun on ollut tuota vuotoa. Sitä ennen kyllä ehkä enemmänkin kuin ennen raskautta... Mun vaan tekee NIIN mieli... :D ja onneks mies on siitä vähintäänkin erittäin tyytyväinen.

Nyt siis oon sairaslomalla ens viikon, jotta voi huilia, että pieni pysyy menossa mukana. Ja tohon syyskuupinon loppuun jo kirjoitelinkin kiitokset kaikille tsemppauksesta ja että Ompulla oli kaikki hyvin ja koko vastaa laskettua ikää.

Onko muilla kokemuksia munasarjakystasta?

 
Munasarjakystat Mulla löytyi kysta oikeasta munasarjasta vuonna 1997, kun tarkastettiin ultralla, että kierukka pysynyt paikoillaan. Kävin muutamia kertoja kontrollissa ja söin yhden keltarauhashormonikuurin, mutta pysyi tilanne ennallaan. Vuoden kuluttua tuli alavatsakipua ja tiputteluvuotoa, joiden takia kävin naistent.polilla ja syy oli kasvanut kysta, kokoa oli 8cm. Silloin oli vielä hoitona punkteeraus ja kystasta imettiin 1,6dl nestettä. Sen jälkeen kävin taas kontrolleissa jonkin aikaa, mutta viime vuosina en enää. Viimeisimmässä raskaudessa tehtiin sektio ja siinä oli otettu näyte kystasta, siinä oli jotain hyvänlaatuista muutosta. Kirurgi suositteli kystan poistoa, jos jälkitarkastuksessa vielä olisi kysta. Mutta kävin 1½ vuotta kontrolleissa ja viimeisimmällä käynnillä todettiin ettei kannata poistaa, koska siitä ei ole haittaa/vaivaa. Ilmeisesti samalla poistetaan koko munasarja, kun kystat poistetaan. Ja tähystämällä siis. Mulla on kaksi pientä kystaa siis edelleen oikeassa munasarjassa, koko oli jotain 2x3cm muistaakseni.

Vielä noista petipuuhista, meilläkin yleensä minä se aktiivisempi osapuoli, mutta nyt kyllä jäänyt väsymyksestä johtuen vähiin. Tänään tosin yllätin miehen päivällä :ashamed:
 
huomenta! mulla on tätä etovaa oloa koko ajan syön taikka en syö... :$ mut oksennusta ei kuiteskaan tuu, niin paha ei oo...mitä vitamiineja suosittelitte kun o raskaana? pitäs jotain kyl hankkia..väsymys on ihan kauheeta..ja ei saa tehtyä mitn.kotona...ei kiinnosta...Mulla siis muuten hyvin, mahan nippailut on miltei loppuneet, sillon tällön, mut harvakseltaan :|
 
Huomenia :) Mä taas ihmettelen kun ei vieläkään "oireita"?? Ainut mikä kiusaa on tajuttomat ylävatsakivut...en tiä mistä johtunee.Mulla eka neuvola 12.10.Kun jaksais odottaa.. :| Saako muuten B-vitamiinia syödä raskaana ollessa? :ashamed: sateista sekä aamusta ukkonenkin! :whistle: Elriina RV7+3
 
Vaula
Huomenta kaikille!

Taas maanantai eikä työt maita sitten yhtään.
Koulutuksesta kyseltiin. Täällä yksi tradenomi. Toimistohommia, asiakaspalvelussa päiviä kulutan.
Mulla sama homma kun sulla pienitytöntylleröinen, oksennusta ei ole tullut, mutta lähes jatkuva epämääräinen huono-olo. Nälkäkin melkein kokoajan, syödä tekee mieli, mutta sitten saattaa alkaakin tökkimään. Eilen teki ihan älyttömästi mieli Hesen hampurilaisateriaa. Pakko saada sellainen joku päivä! Huippaako teitä muita? Monta kertaa päivässä joutuu pysähtymään hetkeksi, kun silmissä meinaa sumeta.
Saisi jo tää väsy ja huono-olo hellittää, arjen pyörittäminen tuntuu välillä ylivoimaiselta.

Neuvolaultrasta: asun järvenpäässä ja meidän neuvolassa käytössä vanha ultra, jolla voidaan pientä kurkata. Luksusta.

Joko moni on varannut np-ultran? menettekö yksityiselle vai lähisairaalaan?

Petipuuhat ei ole ollu mielessäkään viime viikkoina. Olen niin sippi, että kun vihdoin pääsee sänkyyn niin uni tulee hetkessä.

Pirteämpää oloa teille muille!

Jos sinä annastiina olet "virallinen päivittäjä" niin mun kohdalle voipi laittaa, että kolmas lapsi olisi tulossa. kiitos! :flower:
 
Huomenta!

Täällä tehdään np-ultra neuvolalääkärin toimesta eli neuvolan kautta saa ajan sinne. Muutenkin mun mielestä kotikaupungissa on hyvä tilanne, eli täällä saa sekä np- että rakenneultran. Ja jos jotain häikkää on, niin useammankin kerran voi käydä. Edellisessä raskaudessa kävin kahdesti np-ultrassa, kun ekalla kerralla selvisi, ettei raskaus olekaan niin pitkällä kuin kuukautisten mukaan laskettuna eli oli liian vähän viikkoja np-ultraan. Rakenneultrassa kävin myös useamman kerran, ensin oli vauvan virtsarakko tyhjänä ja sitten vielä kolmannella kerralla tarkastettiin istukan napasuonten määrä. Ja neuvolalääkäri on tosi kokenut ja on turvallinen olo, kun hänen luona käy eli siinäkin mielessä eri tilanne mitä monissa naapurikunnissa. Eräskin ystävä kävi vauvan kanssa 3kk:n neuvolakäynnillä ja samalla siis lääkärintarkastus, niin lääkäri oli kirjasta katsonut, mitä asioita pitää tuolloin tutkia :eek: Ei kyllä tuoreille vanhemmille kovin varma olo voi tuommoisen jälkeen jäädä, heillä siis esikoinen kyseessä. Sama lääkäri oli tehnyt myös jälkitarkastuksen ja samalla lailla oli kirjaa tutkinut, että tulee kaikki asiat tarkastettua.. Mutta siis, mulla tulee myös todennäköisesti melko pian polikäynnit mukaan kuvioihin, mutta en niitä jaksa liikoja miettiä ennen kuin ovat ajankohtaisia. Onneksi kuitenkin neuvolassa ovat jo asian tasalla.

Täällä sateisen harmaa päivä, pyykinpesun ja imuroimisen merkeissä ajattelin viettää. Ja jos vähän neuloisikin, jos aikaa jää.

Mukavaa lokakuuta kaikille!

 
Huomenta kaikille!

Mä olen niin väsynyt ja huonovointinen ettäh |O
Tekis mieli vaan valittaa ja rutista :D

Voi kun sais yhden päivän vaan huilata ja nukkua silleen kun itse haluaa. Mutta tuon lapsosen kanssa on siitä turha haaveilla. Tänään oli 7.30 jo täys vauhti neitosella päällä...ei siis auta muu kuin vaan nousta ja alkaa puuhaamaan.

Aika harmaa ja tympeän näköinen ilma ulkonakin että tuskin päästään tänään pihallekaan.

Vaula Alhanen verenpaine voi ainakin pistää pyörryttämään. Onkos sulla paineita mittailtu?

Tuosta nt-ultrasta, että mulle tulee kotiin aika äitiyspolille ultraan kunhan oon ensin käynyt ensimmäisessä neuvolalääkärissä ja se mulla on keskiviikkona...eli aika ultraan tulee varmaan joskus ens viikon aikana.

Ja joku b-vitamiinista kyseli että saako syödä, niin eiköhän sitä saa kun apteekista sanoivat että monilla pahaan oloon auttaa just tuo b-vitamiini.

Mulla on ollut taas pientä "menkka"kipua ja sitten niitä kohdun venymis repäisykipuja...Kun nuo repäisykivut tuota ensimmäisestä loppui niin alkoi ihan karseat liitoskivut jotka sit kestikin loppuun saakka. Toivottavasti nyt säästyis niiltä.

-Liro ja papu-

 
Sateista lokakuun aamupäivää!

np-ultraa ajattelin soitella jo kenties tällä viikolla, saisi sitten vähän valita sitä aikaa, suunnilleen lokakuun toiseksi viimeiselle viikolle menee. Meillä joutuukin nykyään varaamaan ajan itse, jokunen vuosi sitten oli vielä niin että neuvola hoiti asian ja sairaalasta tuli vain ilmoitus.

Kiitos mimosa kiittämisestä, marraskuun päivitykset voikin sitten ottaa joku muu hoitaakseen, lomailemme näillä näkymin muutaman viikon silloin loppukuusta ja koneelle en taida paljon ehtiä.

Nyt sadevarusteet päälle ja kauppaan :wave:


 
Huomenta!
B-vitamiinia saa syödä raskauden aikana, ja usein se helpottaa myös pahoinvointia. Itellä on multivitamiini ja foolihappo, ja tuntuu ihan hyvältä yhdistelmältä. Tosin pitäis ostaa B-vitaminoituja mehuja (esim. Bahi), jos se helpottais tota häjyä oloa.

Berry Lääkäri puhui, että pitäisi viimeistään keskiraskauden aikana leikata munarakkulakysta pois, ettei se häiritse vauvan kasvua. Mutta ei kai sitä raskauden aikana ainakaan tähystämällä voi tehdä??? Voihan himputti... 5 vkon päähän pitää varata kontrolli, et onko se siellä muuttunut johonki suuntaan. Kuulemma tosi suuri mahdollisuus, että se puhkee itsestään tai lähtee pienenemään muuten vaan, eikä mitään operaatioita tarvita.

Mulla np-ultra on varattu 26.10, menen neuvolan kautta. Samaten osallistun kaikkiin seulontoihin.

jaahas. Tänään näköjään otetaan kaukopuheluita posliiniluurin kautta tuonne vatsanporttiin oikein urakalla... onneks on sairasloma... :x

Voi että mä ihailen teitä, joilla on jo ennestään jälkikasvua huollettavana! Ite ei oikein pysty ees itelleen ruokaa laittamaan, niin kyllä täytyy hattua nostaa teille, jotka huolehditte itsenne lisäksi yhdestä tai useammasta viipeltäjästä!

:flower:
 
Huomenta! Hauskasti tämä olotila vaihtelee, eilen oli loistava olo, tänään vaikka minkälaisia oireita, vaikka pitänee olla niihin vaan tyytyväinen. =) Yöllä tuli rampattua vessassa ja aamulla taas yökötti, mutta sain onneksi puuron nieltyä. Vieläkin vähän etova olo ja väsyttää aivan vietävästi. Töihin pitäisi kohta lähteä, joten toivotaan että olo tästä paranee. Pitää ottaa tää päivä vaan mahdollisimman rennosti.

Ruoanhimot on kyllä jänniä! Välillä tekee aivan älyttömästi mieli suolakurkkua tai mandariineja, ja välillä niiden tai minkään muun ruoan syömistä ei tahtois ajatellakaan, ja sitten vatsan kurniessa syö vaan siitä syystä että niin kannattaa tehdä. :LOL:

Tosta pyörryttämisestä, luulisin että voi johtua myös siitä että hemoglobiini on alhaalla? Eikö naisen veren määrä elimistössä lisäänny raskauden aikana, ja voisko aiheuttaa että veri menee "laimeammaksi", jolloin hemoglobiini kannattais mittauttaa ja raudan syömisestä vois olla apua.

Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
Mulle terveydenhoitaja sanoi, että yleensä alkuraskaudessa huimaus johtuu just verenpaineen laskusta. Rauta pahentaa pahoinvointia, joten sitä ei kannata alkuvaiheessa syödä, ellei ole pakko, eli hempat tosi alhaalla,etenkin jos on muutenkin huono olo. Neuvolassahan ne mitaavat hemoglobiinin heti ensimmäiseksi.
 
No nysse alko. Oksu lentää ja viltin alla maataan.. pahoinvointi alkoi siis seiskaviikolla ja isoon luuriin puhuminen näin kasiviikolla.. Great ;)

Täytyy nautiskella niistä minuuteista, kun pahoinvointi hellittää!!

Koulutuksesta kyseltiin, liikenneope olen, joten tänään todellakin jäin kotio autossa istumisen sijaan.. :x

Vointeja!! Jonsku83 rv 7+0
 
Mimosa81 Mulla tosiaan ei ole raskauden aikana ollut suurena kystat, joten tilanne eri kuin sulla. Kun keskimmäisestä haaveiltiin, kysyin gyneltä, voiko kysta haitata raskautumista tai raskautta, niin sanoi ettei ole estettä. Mutta tosiaan ne voi muuttua aika paljon lyhyessäkin ajassa. Tuosta tähystyksestä en osaa sanoa, mutta kun mulla epäiltiin umpparia rv32, niin ainakin sen olisi voinut leikata. Ja muuten, jos tulee voimakasta kipua, niin silloin se kysta on todennäköisesti puhjennut.
 
Mimosa81, munasarja kystista sen verrran, etta riippuen koosta ja laakarista ne poistetaan joko tahystamalla, eli muutama sentinmittainen haava mahalla operaation jalkeen tai pienella mahan avauksella, haava tulee bigini rajaan. Kysta joko kuoritaan munasrjasta pois jos mahdollista, tai aspiroidaan ohuella neulalla neste pois (etenkin jos kyseessa on hyvanlaatunen kysta ja se on pieni kokoinen), ellei nain voida tehda joskus voidaan joutua poistamaan koko munasarja.
Raskausaikana voidaan tehda operaatioita, ainakin meidan sairaalassa ollaan tehty muutama umppari ja selkaleikkaus (yksityis sairaala). Yleensa leikkausali tiimi on asiansa osaava ja valmistautunut tahan erikoistilanteeseen etukateen hyvin.

Toivottavasti kystasi pienenee ja ei haittaa raskautta!

Vointeja kaikille. Taalla valmistaudutaan eka ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin, raskausviikkoja nyt 6+6 ja hieman vain pahoinvointia!
 
Pakko tulla tänne päivittelemään :headwall:
Mulla ei ole mitään oireita tänään :eek: Mihin ne hävisi?!
Huomenna neuvola ja nyt on kaikki väsy ja paha olo poissa.
Eihän tämä voi olla mahdollista?
Mä taidan liikaa vauhkoontua kun mietin tätä oloani :ashamed:
Mahassa kyllä kiertää melkoisesti, kun niin jännittää huominen.
Miten mä jaksan vielä odottaa?

Toivottavasti näen huomenna meidän käpysen :heart: tai kuulen pienen sydämenlyönnit.

Käpy 9+5 :heart:
 
Kiitos vastauksista berry ja London calling. Helpottaa kun kuule kokemuksia, ja etenkin ammattilaisen näkökulman :)
Mä ajattelin, että tähystys tehdään normaalisti emättimen kautta, ja siks vähän ihmettelin :whistle:
Mulle lääkäri sanoi aika tylysti, kun kysyin, että haittaako jatkossa raskaaksitulemista, että no oothan sä nytkin raskaana...

London calling ja monitoimityökalu: mukavaa ultra- ja neuvolareissua! Se pieni sykkivä sydän on NIIN ihanaa nähtävää!
 
Vihdoinkin ehdin hetkeksi kirjoitteleen.

Etovaa oloa on ollut jo toista viikkoa. Ja viime viikolla jopa muutaman kerran jouduin pönttöä tervehtimään.
Nännit ovat edelleen arkana ja vähän kutiavatkin.
Alavatsaa nippailee tai kipristelee tai miten sitä nyt kuvailisi.

Eli todella ollaan raskaana vaikka viikkona vast 5+6.

Listaan ovat toiset kirjanneet tuleevaa synnytys sairaalaa. Mulla se on SatKS
 
Huoh! Takana taas aikanen aamuvuoro... Ärsyttäviä noi kello viiden herätykset!!! Ja kiva pyöriä töissä keittiössä ku huono-olo muutenkin! No ohi jo onneks ja sain päikkärit nukuttua...

Liro noista liitoskivuista kirjotteli... Miulla alko ne jo vko sitten! Iltasin ihan älytön kipu aina tuolla etenkin jalkojen välissä jossakin häpyluun ympäristössä! Kiva aina miehen kättä olla jalkoväliin tunkemassa kun tuntuu että paine on ainut joka auttaa kun ei viitti syödä panadoliakaan ihan pienistä vaivoista! Tosin petipuuhat kyllä helpottaa sen kivun sitten aina... B) Meillä vaan mies leikkii aina välistä pihtaria...

Ollaan menossa tänään pankkiin kyselemään mahdollisuutta asuntolainaan... Tahtois pois vuokralta... Maksetaan joka kuukausi yli 650 euroa muiden taskuun! Pitäkää peukkuja et suostuvat meille antamaan...Mutta taidan lähtee sen posliininorsun kautta vaihtelee vaatteita ja kaupunkiin! Loppus jo tää pahoinvointi!!! :x
 
Heipähei!

Ehdin jo viimeks kehua että pahaolo ois ikäänkuin vähän helpottanut,mutta kyllä se vielä aika vahvasti läsnä on. Ei vaan joka päivä,onneks...

Saamattomuus jatkuu,mitään ei jaksais tehdä.....

Taidan olla ainoo jolla ei vielä aikaa neuvolaan,ultra olis viikonpäästä,sitten varaan neuvolan... np-ultrasta ei mitään hajua =)

Nyt pitää mennä kaupoille,hyvää alkanutta viikkoa :wave:
 
Koulutuksesta, olen teologian maisteri tosin talla hetkella hiukan muissa hommissa. Vaistoskirjaa pitaisi alkaa vasata, mutta taitaapi jaada hetkeksi.

Olen ollut ihan mielettoman huonovointinen viimeisen viikon. Kaikki ruoka allottaa. toissa on olluta aika rankkaa, mutta olen silti viela ainakin voinut siella kayda. Kolmas kuukausi alullaan. Pianhan tama odotusaika menee =) .
 
monitoimityökalu: Mullakin on oireet yhtäkkiä vähentyneet ja ehdin jo hieman huolestuakin, mutta tottahan se on, ettei niitä kaikkia kannata koko ajan tarkkailla =) Väsymystä ja saamattomuuta on, aamuisin kuvotusta ja välillä joudun käydä yökkimässä. Eiköhän siellä kaikki hyvin ole.

Ensimmäinen neuvola olisi ensi viikolla. Sydänäänet tuskin vielä kuuluvat, kun viikkoja on sitten asta 9+2, mutta eihän sitä koskaan tiedä :) Esikoisesta ne kuuluivat lääkärineuvolassa rv11+

Np -ultraan ajattelin varata ajan neuvolan jälkeen. Täällä sitä ei kaupunki tarjoa, joten täytyy käydä yksityisellä.
 
Omaa napaa taas: Illalla alkoi ruskeavuoto taas. Tällä kertaa hieman runsaampana kuin viimeksi. Taas pelottaa aivan hirveästi. Hirveä stressi, huomenna pitäis lähteä kolmeksi päiväksi työreissuun. Eikä oikein vois jäädä poiskaan. Mitä mie teen? Onko teillä muilla tullut nyt vuotoa? Kuinka kauan se on kestänyt? Ja kuinka paljon sitä on tullut? Kiitos vastauksistanne jo etukäteen!
Tänään rv 7+0
 
Huomenta kaikille!

Sara: :hug: koita kestää! En osaa antaa mitään neuvoja, itsellä kun ei ole mitään vuotoja ollut.

Kiva kuulla, että muillakin on saamaton olo. Tuntuu, että mitään ei jaksaisi tehdä ja jos jotain on pakko tehdä niin todellakin saa oikein psyykata itsensä että saa hommat tehtyä. Blääh! Alkaisipa jo sen energisempi osa raskautta (todella toivon, että sellainen joskus tulee!)...

Mulla tänään 7+4
 

Yhteistyössä