äitijapojat kyselen kun en löytäny selaamalla vastausta: oliko sulla jotain riskitekijöitä että varauduit sokerirasitukseen vai miten alettiin epäillä? käsitin aiemmasta viestistä että sullakin 3 edellistä raskautta ollut ilman rd:tä? sori jos oot nää jo selittänyt, mulla rupee vaan meneen nimimerkit täällä ja kerhonpuolella sekasin kun monella on samantyyppisiä vaivoja/juttuja ja mun raskausdementtinen pää ei enää vaan muista kuka puhuu mitäkin :ashamed:
kahvi ärgh oon nyt taaas vierottanu siitä itteeni irti, no nyt sitten vetäsin perjantain kunniaks kokonaisen mukillisen ja nivelsäryt alko samantien :kieh: tyhmä TYHMÄ MINÄ!!!! tosin purut loppu, mulla ollu omat kahvit himassa kun vaaleepaahtoset närästää ni oon juonu tummempia, ukko keittää sitten noita vaaleepaahtosia halpiskahveja joilla vois syövyttää betonia
en osta enää itelleni kahvia kotiin, juon kofeiinit vihreestä teestä ja pikkuhiljaa sitäkin sit vähennän pois. haluisin kofeiinittoman alun mulle ja muksulle, jos lapsi äitiinsä tulee niin on kofeiiniherkkä ja aika myrkkyhän se on kaikille. Lääkkenä sillon tällön kun osais käyttää, mut jään koukkuun ihan sikahelposti
vauvan tarvikkeista periaatteessa ei olla hirveesti, mutta vaunut, turvakaukalo, kantoliina ja muutamat vaatteet löytyy. Äitiyspakkaus on tilauksessa, pinnasänky anopilla ja joku keinusitterisysteemi ja eilen tuli tekstarilla ilmo että mun tilaamat 2 taskuvaippaa+imut on tullu paketissa Valintataloon. Periaatteessa tärkein on olemassa jos vauva päättää tulla: turvakaukalo, että saadaan vaavi kotiin synnäriltä. Vaippoja saa kuitenkin kaupasta ja ekat päivät pärjää kuitenkin niiiin vähällä jos tarvis on.
kestovaippoja aattelin ostaa nyt muutamaa mallia uutena parit ja testailla, sit kun näkee miten meillä homma toimii ja mikä systeemi on paras meille niin osaa paremmin vaikka huuto.netistä tai tori.fi ostaa käytettyjäkin. Mun valmiiks vammanen selkä aiheuttaa todennäkösesti sen että joudun ekalla viikolla jättään enempi kaikkia kurottelu ja kyyristelyhommia miehelle niin en halua ressata sitä ylimääräsellä, jos se haluaa käyttää pelkästään kertiksiä niin ihan sama kunhan vauva hoituu ja isä pysyy järjissään
joutuu kuitenkin alkuun muakin vähän hoivaamaan vauvan lisäks ni tarvii mahollisimman helpot systeemit.
mites teiilä muilla "tukiverkot"?? asuuko sukua tai hyviä ystäviä lähellä jota voi tulla avuksi jos tarvii? me joskus aiiiikaaa sitten tästä juteltiin mutten muista enää :ashamed: Meillä asuu lähimmät vanhemmat/sisarukset vajaa 100km päässä ja ytävät viel kauempana, muutettii tänne about 2 vuotta itten ja ei oo oikein tutustuttu vielkään ihmisiin. Naapureitten kanssa ollaan kyllä senverta tutustuttu et jos hätä on niin apua saadaan, mutta sellasia oikein läheisiä ihmisiä ei siis ole ihan lähellä. Kaikki sukulaiset kyl sanonu että tottakai joku apuun pääsee jos tarvis on, vauvakin on tommonen kevät/kesävauva niin porukalla lomat pyörii. Meillä on taustalla vähän jännitysmomenttia kun meitsillä saattaa mennä yhtäkkiä kävely/seisomis/istumiskyky, oikea olkapää pettää (käsi silloin käyttökelvoton) ja teoreettinen mahdollisuus synnytyksen jälkeiseen psykoosiin ym muuta pientä
me on ukon ja lähipiirin kanssa jo naurettu tätä muutamaan otteeseen
. Tosin mä oon hoitanu asiat silleen että jos oikeesti huonosti käy niin ukko tietää numerot mihin soittaa ja mistä saa apua koko perhe jne eli ei siis todellakaan missään tyhjän päällä olla
välillä vaan miettii et noo, olis sitä voinu helpommatkin kuviot elämäänsä miettiä
pakkanen jatkuu!!! -29 täällä he he hee. Onneks huomiseks oli luvattu jo -5 :O suunniteltiin ukon kans että katsastettas meille uus kävelylenkki reilu 10km, otettas eväät mukaan. Kartasta "löydettiin" ja ei siis metsässä vaan hiekatietä pitkin eli jos tää mamma väsähtää niin taksin saa paikalle
uskosin että Anita babybelt auttaa jo paljon, edelliset pitkät lenkit oli jo pienemmälläkin mahalla välillä ilkeen tuntusia mutta tuettuna toi etureppu pysyy vähän paremmin matkassa.
Syli84 ja Hemmo 26+5