tiuhti täytyy tunnustaa, että mä oon ollu tosi laiska syömisten suhteen ajoittain, eli kyl mä sitä perunaaki vedän ja vaikka mitä "kiellettyjä" herkkuja. Nyt raskausaikana meni välillä ihan överiks kun en jaksanu yhtään miettiä symisjuttuja ku olin vaan ihan poikki. Vedin sit kaikkia viljoja, maitoo, lihaa, sokeria, sitruksia jne oikein huolella ku en vaan jaksanu välittää. Mut olot menee sit senverta huonoks ihan koko kropassa, ihottumat, maha-suolikanava huutaa hoosiannaa, kilpirauhanen rupee laiskistuun jne ni oon nyt oikeesti ruvennu ryhdistäytymään.. Tää vauvantulo aiheuttanu sen että jotenki enempi haluaa iteestäänki pitää huolta
mut kyl tää oikeesti on kirvottanu monet naurut, ukolla etenki on välillä hauskaa ku "sä et voi syödä mitään" ja sit nauretaan yhessä ku saan jonku hermeettisen ihottuman yhtäkkiä jostain suklaapalasta tai pienestä pullasta
tää on siitäkin hauska vaiva että herkkyys vaihtelee kausittain, hormonit kun heittää ni allergiatki heittää, keskiraskaudessa söin esim suklaata suht vähin oirein, nyt tekee kutinat saman päivän aikana, samoin kaikki sitrushedelmät ja appelsiineja himoisin ihan sikana nyt..
mut ihan oikeesti, kuitenkin maailma on ruokaa täys ja peruskauppojen valikoimistaki nykyään tosi hyviä, meilki täällä pikkupaikkakunnalla k-supermarketissa löytyy hedelmiä ja vihanneksiakin tosi hyvin mistä ei tuu mitään oireita, jauhojja ym tattarista ja ulkomaisista viljoista, maissista jne ja pakastevihanneksiin tulee jatkuvasti jotain uutta. Ai niin ja tosi kivasti erilaisia kauramaito, kookosmaito/kerma valmisteita löytyy ym ym eli ei voi valittaa, mulla se on aina vaan omasta viitseliäissyydestä kiinni, onneks ukko tykkää mun keitoksista ja noista erikoisemmistakin ruuista ni ei oo sitä ongelmaa et tartti tehä kaks ruokaa.
Mulla oli hirvee makeekoukku viel viikko takaperin, nyt oon vierottanu itteeni makeesta turkkilaisen jogurtin avulla, vähän marjoja tai hunajaa ja kaurahiutaleita sekaan ni nam. Seuraavaks aattelin sitten tosta namijogurtistaki lupua ja kaikesta lehmänmaitoon liittyvästä, oon vaan senverta allerginen et ei sovi + hankaloittaa huomattavasti tota kevään siiteplyallergiaa jos käytän maitojuttuja. Ärsyttävää vaan kun lapsena ja nuorena oot oppinu noihin makuihin ni ne on herkkua
mut nautiskelen nyt hetken kutinoiden kera ja hyvästelen noi paholaiset sit ajatuksella että olo senku paranee
Tää on yks niistä vaivoista joista välillä hävettää valittaa/kirota :ashamed: kuitenki hoito on helppo ja tosiaan omasta viiteliäisyydestä kiinni, riittää et kerta viikos vähän istuu alas ja suunnittelee viikon symiset ja kauppalistan eikä anna vanhoille mieliteoille valtaa
no joo mä lopetan nyt tän pulputtamisen, huomaa et oon päivät yksin, onneks kohta tulee vauva jolle voin sit jutella
Syli84 ja Hemmo 29+1 iiiik!!!