No niin, tämäkin yökyöpeli taitaa nyt vihdoin uskaltautua mukaan
Ensimmäistä odotellaan ja laskettu aika 1.5. eli siis toukokuun ekojen joukossa! Tyttöä meille lupailtiin ja synnytyspaikkana Helsingin Kätilöopisto, Haikaranpesään ollaan ilmottauduttu. Niin ja 27-vuotias olen ja nyt siis menossa RV 27+3.
Tähän asti tapahtunutta:
Raskaustesti tehtiin 13.9., eli RV:lla 7. Pahoinvointi oli alkanut ja oltiin oltu jo aika kauan ilman ehkäisyä, eli rupesin sitten taas kalenteria katsomaan ja apteekkiinhan sitä piti lähteä
.
Pahoinvointi ja uupumus jatkui aina viikoille 18-19 asti, mutta sen jälkeen olikin oikeastaan todella hyvä ja energinen olo. Liikkeitäkin olin jo alkanut tuntemaan ja nythän siellä masussa onkin ihan bileet monta kertaa päivässä!
16.12. päästiin sitten jännäämään rakenneultraan ja kun asiaa tiedusteltiin, niin saatiin sitten kuulla, että tyttöhän sieltä taitaa olla tulossa!
Tähän asti on kaikki sujunut suhteellisen hyvin, mitä nyt hemoglobiinit oli laskeneet 104:ään, eli lisäraudalla nyt mennään.
Eilen kävin sokerirasituksessa ja täytyy kyllä sanoa, että ei ollut ihan meikäläisen lempipäivä. Tuli TODELLA huono olo ja piti purra hammasta, ettei tullut kaikki ulos ja silloinhan koko homma olisi ollut pilalla. Sen lisäksi kärsin aika pahasta piikkikammosta ja niinhän siinä sitten kävi, että tokan piikin kohdalla, kun yökötys oli vieläpä pahimmillaan, meinasin oksentaa ja pyörtyä... Onneksi löytyi käytävältä sänky, minne sitten menin pötköttämään seuraavan tunnin ajaksi, niin sujui vähän paremmin. Olin niin pihalla, etten jaksanut välitttää siitä, että olin siellä kaikkien ohikulkijoiden tuijoteltavana :O Tuollaisina hetkinä sitä vaan yrittää miettiä, kuinka paljon pahempaa on vielä edessä...!
Ensi viikolla olisi sitten eka lääkäriaika. Vähäsen olen ehkä pihalla, mitä kaikkea siellä käydään läpi... Osaatteko valistuneemmat valoittaa asiaa?
Ja mites kun täälläkin tuntuu ihmiset käyneet ultrassa joskus näihin aikoihin, niin onko se siis ihan kuulunut ns. perustoimiin, vai onko sillä seurattu jotain erikoistilanteita? Kun meitä on ainakin ihmetyttänyt se, ettei tuon vko 21:n jälkeen kai ole yhtään ultraa? Helsingistä nyt siis kyse. Ja miten sitä vauvan kokoa sitten arvioidaan? Meillä oli siellä rakenneultrassa vielä semmoinen tosi kuiva ja vähäsanainen "akka", joka ei oikeastaan mitään sanonut mistään. Sanoi vaan, että pään halkaisija on 5cm ja that's it. Millä perusteella tehdään esim. painoarvioita?
Tää nyt on just tämmöstä ensikertalaisen ihmettelyä
Mutta siis kaikenlaista tällaista, ja varmaan siellä kerhon puolellakin pitäisi käydä, joten laitan sinne sitä pyyntöä! Sori, kun tuli kerralla niin paljon asiaa! Semmosta se on, kun yrittää tiivistää puolen vuodet tapahtumat yhteen postaukseen!