*** Toukokuun toivotut 2012 ***

Tiuhti no jos sillein ajattelee että jos sulla on supisteluja ja paikat vähän jo alkaneet valmistautua, että jos vauva tuleekin aikaisin niin ihan hyväkin että on vähän isompi vauveli :)
Ja voihan nuo painojutut heitelläkin vielä kun aikaa tässä on :)
Mullekin arvioitiin ultralla viime raskaudessa nelikiloista vauvaa, mutta 3400 tyttönen tuli :)
Älä huolehdi :)

Mä taas kirjottelen täällä yleisellä puolella ehkä mielummin, kun kerhopuolella tuli niin paljon tekstiä ettei oikein pysynyt mukana ja ei ehtiny/jaksanu lukemisen jälkeen enää ite kirjotella..
Niin tuntu aika tyhmältä käydä vaan lukemassa..
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin.

rv 24+3
Painoa tullut 78g/vko. Yhteensä siis 2,7kg
verenpaineet 135/94 iha ok lukemat, mullahan menee siis kokoajan verenpainelääkitys ja sairastan raskaudenaikaista verenpainetautia + kolmessa edellisessä raskaudessa ollut raskausmyrkytys.
Ei turvotusta, pissassa himpunverran proteiinia muttei aihetta huoleen.
Hb 109 (viimeksi 127) josko se selittäisi hirveän väsymyksen. Lisärautaa siis.
sf mitta 24, yläkäyrällä mennään.
Pikkuinen perätilassa, sykkeet nukkumassa 136 mutta herättyään 146
Liikkeet ++

Kaveri ei yhtään tykännyt häirinnästä. Ensin kokeiltiin asentoa ja otettiin sf mitta niin pikkuinen vaihtoi kylkeä ja vetäytyi selkääni päin. Sydänääniä kuunnellessa heräsi ja aloitti mylläyksen ja koetti "paeta" anturia.

istumaan kun taas pääsin niin suurieleisesti könysi takaisin omalle nukkumispaikalleen. Äiskän hassu rakas.

Sanoin th:lle supistuksista ja vatsan kiristelyistä joita aiheuttaa pienikin rasitus. Ohjeeksi tuli sieltäkin levätä ja välttää sitä pientäkin rasitusta. Mulla siis kaikenlainen supistelua yms on ehdoton ei.
Eli lepäily jatkuu. Sitten jos olo pahenee niin yhteyttä äippäpoliin. Mutta toistaiseksi lepäily pitänyt oman olon hyvänä.

Kaikki siis kunnossa. 3vko. päästä neuvolalääkäri. rv 28 varailen sokerirasituksen ja äippäpolin kontrolli 29.pvä.


t: Marenda ja ihanuus rv 24+3
 
Viimeksi muokattu:
ai niin, raskaustodistuksen sain niin nyt pääsee vihdoinkin kelanpapruja täyttämän ja odottelemaan sitä äippäpakkausta.

Ulkona pakkanen paukkuu mutta meidän kammarissa pörrää kärpänen.

Maitoa tulee jo rinnoista, tai ollut oikeastaan loppunutkaan edellisen imetyksen jäljiltä, mutta lisääntynyt taas.

Kohtu reilusti navan yläpuolella. Ja tuntuu vain kasvavan. Täällämyös miehen toppikset käytössä silloin harvoin kun ulkoilen. Ei nekään kyllä kiinni mahdu. Onneksi on pitkä takki.

Tervetuloa uusille miunkin puolesta.

Helmi-Orvokille ihanaa lämpöistä reissua, nauttikaa.

Epi, mie neuloin pienelle sellaiset kaukalopussin tapaisen. Eli siis siinä on on hihat ja huppu ja jalat pussissa. Ja aukot vöille. Nukenpäällä ainakin ihan toimiva.
Ompelukoneella tein pari unipussia, eli hihat on ja jalat pussissa. Tarpeet olisi vielä yhteen kunhan jaksaisi tehdä.

Hienoa että Tiuhtilla ultrassa kaikki kunnossa. Tässävaiheessahan ne vauvojen yksilölliset erot jo näkyy. Siksi eivät enää hevillä laskettuaikaa muuta. Toiset ovat pienempiä ja toiset isompia.

Aika tyytyväisiä nuo muksut tuntuuvat kyllä olevan. Ei äiti sekaannut joka asiaan. Ja sitten kesällä pystyy taas paremmin äitikin osallistumaan. Ja on heillä onneksi isukki joka touhuaa äitinkin edestä.
 
poks, poks rv 26!
Huomenna lääkärin neuvola ja saas nähdä onko hb noussu.. viimeksi oli 110 ja lisärautaa oon siitä asti syöny. viime viikolla oli jokunen "vaikea" päivä, meinas selkä sanoo sopimuksen irti siivoilun jälkeen ja seuraavina päivinä oli turvotusta niin että tuntui, ja verenpaineetkin heitteli miten sattuu.. mut levolla olo koheni, vaan taas tänään piti siivoilla, huomenna sen sitten näkee että oliko hyvä homma.. supisteluita ei ole ollut paljoakaan tässä raskaudessa, vielä. joo ja perjantaina on se sokerirasitus, kääk! tietää jo valmiiksi sen että koko päivä on sitten pilalla.
 
Hyvä että Tiuhtilla on kaikki kunnossa ja teille kaikille oikein paljon voimia :hug:

Mä kävin eilen siis siinä ylimääräisessä neuvokäynillä, halusivat seurata tuota kuuluisaa Sf-mittaa että nouseeko se ollenkaan ja jos nousee niin miten paljon.
Mullahan siis toi mitta ei ollut viimeksi noussut rouvien/neitien toivomalla tavalla eli ei lähes ollenkaan. Olen muutenkin viikkoihin nähden yllättävän pieni muiden mielestä vielä, kuulemma menisi kunnon kaljamahasta vieläkin :D

Eli arvoja olisi tälläisiä:

27+3 (25+4)
Painoa oli tullut vähän reilu kahdessa viikossa kilo, joka on siis rajuin painonnousu tähän asti :ashamed:, että en sitten tiedä että onko tyyppi päättänyt alkaa nyt kunnolla keräämään painoa tai äitinsä sitten päättänyt syöpötellä :ashamed: yht. 7 kg tullut koko aikana.
Turvotusta ei ole.
Paineet: 117/79 (118/70)
Pissa puhdas (puhdas)
Hb: 113 (100) se nousee ! :cool:
Sf-mitta: 24cm (22cm) (22cm rv. 22+3) keskikäyrällä mennään taas kuten viimeksikin.
Syvällä lantiossa ja oikeassa lonkkakupissa istuskelee eli perätilassa tiiviisti poikittain, tässä ehkä selitys siihen miksi mun pitemmät tai rivakammat kävelyt on kävelty vähäksi aikaa ja maha on ihan "kolmio sivulle" muotoinen joten siksi se ei pulpahda tohon eteen :p
Syke: 138 nukkui , hereillä kun viimeksi niin 148
Liikkeet: ++

Tv. LE ja herneenpalko 27+5 kohta!
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Mua jännittää kovasti kuinka lähelle laskettua aikaa meidän pikkuinen menee. Itse olen syntynyt noin kuukautta aiemmin (toisena äitiyslomapäivänä) ja painoa 2,6 kg. Mies taas vajaa viikon lasketun ajan jälkeen ja nelikiloisena. Meidän keskipaino ja keskisyntymäaika voisi olla ihan hyvä.

Lonkat vaivaa harva sen yö ja välillä päiväsaikaankin. On vain ongelmallista kun ei oikein voisi tehdä töiden jälkeen mitään ylimääräistä, vaan pitäisi levätä että jaksaa taas töihin. Ja kun kotityöt ei itsestäänkään hoidu. Mutta voisi sitä olla pahemminkin, ainakin uni maittaa ja yöheräilyyn tulee harjoitusta tämän kautta.

Tissit on arkoina ja sauna auttaa aina vuorokauden verran, kolotus häviää. Nyt olen jättänyt rintaliivit pois, kun nekin tuntuu pahalta välillä. Onneksi nestettä ei tule niin paljoa päiväsaikaan että aluspaita kastuisi.

Muutoin olo ihan hyvä, vaikkakin hieman pulska. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti ja seuraavaa lääkärikäyntiä vko 36 odottelen kovasti, toivotaan että pikkuinen olisi kääntynyt silloin. Mietin hieman josko käväisisi ultrassa tuolloin loppuraskaudesta, täällä kun julkisella puolella on ultria vain nt ja rakenne.

Hyvää viikon jatkoa kaikille!
 
Mä en oikeastaan sitä kokoa jännitä(vaikka tietenkin mielummin synnyttäisin sellaisen alta 3,5 kiloisen)mut toivoisin kovin että vauva syntyis hiukan ennen laskettuaikaa!:whistle:Itseni tuntien r-viikot 38+ alkaa olla jo niin tuskaista odottamista....
 
Heippa!

Taidan minäkin tänne ilmoittautua, on niin kiva lueskella näitä juttuja ja miksei sitten kertoisi omiakin kuulumisiaan.Eli täällä mennään nyt viikoilla 26+6, LA 4.5 ja TAYS olis sitten synnärinä ja rakenneultrasta vahva tyttölupaus :) Olen 26 vuotias ja ensimmäistä odottelen.

Odotus mennyt melko hyvin, viimeksi neuvola 28.12, hb oli laskenu 104, kun lähtötaso oli 146 : / että Retaferia tässä on sitten syöty, toivottavasti auttanu! Ens viikolla seuraava neuvola niin siellähän sen si näkee. Ei ainakaan mitään kummempaa väsymystä oo ollu. Viime viikolla oli ensimmäinen lääkäri ja ultras myös. Pikkuinen painoi 790g, siroksi sanoi :heart: syntymäpainoa veikkaili 3kgn paikkeille. Kaikki oli muutenkin hyvin, pikkuinen niin vilkas ettei meinannu noita kaikenmaailman mittauksia saada otettua.

Kaikenmaailman vaivoja on si tullu, alaselkä ihan sairaan kipee, jos sattuu selälleen meneen makuulle niin ylös ei niin vaan noustakaan! se kun oli kipeä jo ennen raskautumista... :( Illalla nukkumaanmennessä pikkuinen innostuu kovinkin potkimaan ja möyrimään, että vähän aikaa saa rauhoitella ennenkuin tarvii ite alkaa nukkuun. Vessassa saa käydä lähes joka yö ainakin 2 kertaa! Ja aamulla ei pitkään saa nukkua kun semmonen meininki alkaa masussa että oksat pois! :D Harjoitussupistuksia tulee ajoittain, esim. kun nousee istumasta/makaamasta ylös tai nostaa jotain lattialta.

Töissä en tällä hetkellä oo, kun loppui sopimus tossa tammikuun aikana, mutta eipä sillä että hirveesti haittais kun hoitoalalla työskentelee ja oon melko pienikokoinen ja masu on melko isokoinen, niin tuskin olis paikat edes kestänyt enää kauaa.

Tulipas pitkä viesti, mutta eipä sitä joka päivä tarvii sitten kirjoitellakaan :D
 
No niin, tämäkin yökyöpeli taitaa nyt vihdoin uskaltautua mukaan :)

Ensimmäistä odotellaan ja laskettu aika 1.5. eli siis toukokuun ekojen joukossa! Tyttöä meille lupailtiin ja synnytyspaikkana Helsingin Kätilöopisto, Haikaranpesään ollaan ilmottauduttu. Niin ja 27-vuotias olen ja nyt siis menossa RV 27+3.

Tähän asti tapahtunutta:

Raskaustesti tehtiin 13.9., eli RV:lla 7. Pahoinvointi oli alkanut ja oltiin oltu jo aika kauan ilman ehkäisyä, eli rupesin sitten taas kalenteria katsomaan ja apteekkiinhan sitä piti lähteä ;).

Pahoinvointi ja uupumus jatkui aina viikoille 18-19 asti, mutta sen jälkeen olikin oikeastaan todella hyvä ja energinen olo. Liikkeitäkin olin jo alkanut tuntemaan ja nythän siellä masussa onkin ihan bileet monta kertaa päivässä!

16.12. päästiin sitten jännäämään rakenneultraan ja kun asiaa tiedusteltiin, niin saatiin sitten kuulla, että tyttöhän sieltä taitaa olla tulossa!

Tähän asti on kaikki sujunut suhteellisen hyvin, mitä nyt hemoglobiinit oli laskeneet 104:ään, eli lisäraudalla nyt mennään.

Eilen kävin sokerirasituksessa ja täytyy kyllä sanoa, että ei ollut ihan meikäläisen lempipäivä. Tuli TODELLA huono olo ja piti purra hammasta, ettei tullut kaikki ulos ja silloinhan koko homma olisi ollut pilalla. Sen lisäksi kärsin aika pahasta piikkikammosta ja niinhän siinä sitten kävi, että tokan piikin kohdalla, kun yökötys oli vieläpä pahimmillaan, meinasin oksentaa ja pyörtyä... Onneksi löytyi käytävältä sänky, minne sitten menin pötköttämään seuraavan tunnin ajaksi, niin sujui vähän paremmin. Olin niin pihalla, etten jaksanut välitttää siitä, että olin siellä kaikkien ohikulkijoiden tuijoteltavana :O Tuollaisina hetkinä sitä vaan yrittää miettiä, kuinka paljon pahempaa on vielä edessä...!

Ensi viikolla olisi sitten eka lääkäriaika. Vähäsen olen ehkä pihalla, mitä kaikkea siellä käydään läpi... Osaatteko valistuneemmat valoittaa asiaa?

Ja mites kun täälläkin tuntuu ihmiset käyneet ultrassa joskus näihin aikoihin, niin onko se siis ihan kuulunut ns. perustoimiin, vai onko sillä seurattu jotain erikoistilanteita? Kun meitä on ainakin ihmetyttänyt se, ettei tuon vko 21:n jälkeen kai ole yhtään ultraa? Helsingistä nyt siis kyse. Ja miten sitä vauvan kokoa sitten arvioidaan? Meillä oli siellä rakenneultrassa vielä semmoinen tosi kuiva ja vähäsanainen "akka", joka ei oikeastaan mitään sanonut mistään. Sanoi vaan, että pään halkaisija on 5cm ja that's it. Millä perusteella tehdään esim. painoarvioita?

Tää nyt on just tämmöstä ensikertalaisen ihmettelyä :D

Mutta siis kaikenlaista tällaista, ja varmaan siellä kerhon puolellakin pitäisi käydä, joten laitan sinne sitä pyyntöä! Sori, kun tuli kerralla niin paljon asiaa! Semmosta se on, kun yrittää tiivistää puolen vuodet tapahtumat yhteen postaukseen!
 
Niin ja vähän lisäystä vielä :)

Eli kun näitä painojakin on tässä vertailtu, niin mulla tilanne on nyt siis se, että painoa on tullut n.6kg. Lähtöpainoa oli 80 kg ja pituutta on 167 cm, eli ylipainoa on ja BMI oli siis 28,7. Mulla kuulemma sopiva painonnousu olisi 8-10 kg, joten ihan tyytyväinen olen tilanteeseen. Vaikka olen kyllä mielestäni syönyt ihan päin honkia ja liikunta loppui kuin seinään, kun pahoinvointi alkoi, enkä ole sitä saanut aloitettua uudestaan... Olisin onnellinen, jos ei menisi yli 90 kg:n...

Tuolla se neiti taas möngertää. Tuntuu, että olisi ehkä alkanut kääntyä, koska masu tuntuu ihan erilaiselta...

Harjoitussupistuksistakin on ollut puhetta. Mun täytyy kyllä myöntää, että en kyllä yhtään tiedä, onko mulla vielä ollut. Ei ainakaan mitään kipuja ole ollut, mutta kyllähän se vatsa välillä tuntuu kovemmalta. No, kai noistakin voi sitten sen lääkärin kanssa jutella ensi viikolla :rolleyes:
 
tervetuloa Magpie ja FairyTale85 :wave: onnea tyttölupauksista
ihanaa kun porukkaa tulee vieläkin mukaan jutustelemaan :)

Magpie, ise olin ultrassa oman perussairauteni takia :) sairastan Crohnin tautia ja riskinä on kun söin kortisonia alkuraskaudessa (ekat 3kk) niin vauvan koko on syntyessään pieni. myöskin sokeriäitien lapsia seurataan tarkkaan, juurikin kokoa ja kehitystä ettei esim. massu ole liian suuri suhteessa muuhun kehoon, eli ettei äidin sokerit vaikuta :)

kyllä sitä itsekki ihmetteli hieman kun ei muita ultria ole kuin rv12 ja 20 paikkeilla, toki itselläni tilanne siis eri, mutta minusta olis mukavaa kun synnytystapa-arviossa olisi vielä yksi ultra! toki vauva on jo niin isi ettei mahdu kunnolla ultrakuvaan enää :D nytkin teki jo tiukkaa 26 viikolla! sai pään ja massun samaan aikaan näkyviin..
 
Luulin kans ettei ultraa enää rakenneultran jälkeen ois, mut lääkäri si teki sen :) mittas reisiluun pituuden ja pään halkaisijan ja ymmärtääkseni tuo painoarvio saadaan vartalonympärysmitasta (?) eli voi periaatteessa heittää paljonkin... Eipä täällä si paljon muuta ollu ekalla lääkärikäynnillä, kohdunsuun tilanteen se tarkisti. Mutta näin täällä yhdessä tuppukylässä, että kyllähän nää systeemit vaihtelee.

Mulle painoo on tullu n. 6kg, lähtöpaino 57 ja pituutta vaan 155. Eipä sitä painonnousua huomaa oikein muualta kun mahasta. Just tänään luin että sikiön paino alkaa nouseen noin 27grammaa päivässä, huh! :p

Onkos teillä muilla muuten tätä ärsyttävää vaivaa kun käsien puutuminen öisin? Ihan kamalaa :( multa on 2007 leikattu molemmista ranteista hermopinteet, et sillai ei uus juttu, mutta kun on mujutenkin toi nukkuminen aika huonoa noiden WCreissujen ja pikkusen yömeininkien kanssa :D

Ja olis muuten ihan kiva päästä vaikka lenkille, mut jotenki toi pakkanen ei houkuttele! :(

poks! 27+0
 
yöh, viimeraskaudesta tuttuvaiva palasi ja tää ei ole yhtään kivaa. Oksennan rautalääkkeen ulos. :x Obsidanin, se ainoa mitä edellisen raskauden aikana siedin ja nyt sekin tulee ulos.
Pitää koettaa jos sen nyt ottaisi just ennen unille menoa ja toivoa että pysyisi sitten sisällä.


Sain eilen suuren kunnian silitellä meidän vauvan jalkapohjaa. Kaveri änkesi niin terhakkaasti mahaani vasten että ääriviivat tunsi selkeästi ja sain hetken silitellä pikkuista jalkaa. Aivan ihana hetki.
Yleensä kun tämä viihtyy tuolla selkärangan puolella ja on hyvin tarkka yksityisyydestään.

LittleEternal, hienoa että sf mitta on nyt noussut. Toisilla vain mahtuu niin paljon paremmin kasvamaan vauvat tuolla sisällä ettei ulos näy niin helposti. Onhan sitä nähty äitejä joita ei vielä synnyttämäänkään lähtiessä arvaisi raskaana olevaksi jos ei tietäisi.
Mutta hyvä että sf mitta on nyt kasvanut niin ei tarvitse turhaan olla siitä huolissaan.

Itse olen 155cm niin eihän tuo kohtu mahdu kasvamaan muuta kuin ulospäin. Ja sen huomaa mahan kooosta ja sf mittakin menee yläkäyrällä.

Tiedätkö vielä kumpi teille on tulossa? Kun nehän sanovat että matalammat sykkeet olisivat pojalla? Aika samat sykkeet nimittäin oli siun pienellä nyt neuvolassa kuin minun pienellä. Meillä ei ole tiedossa kumpi hän olisi.


Vauvan koosta ja syntymäajasta. Kumpaakaan en kauhiasti jännitä. Meillä olleet kaikki pieniä syntyessään joten pieneksi voisi tätäkin luulla. Jollei sitten yllätä. Ja sektiohan tehdään minulla luultavasti viimeistään rv 36+
Ainut mikä jänskättää on että toivottavasti ei aiemmin joudu.


Kovasti tervetuloa FairyTale85 sekä Magpie.

Ultrista, meillä ainakin kunta tarjoaa ne perus np ja rakenneultran. Jos ei ole ongelmia niin muihin ei pääse.
Mutta itselläni ollut edellisissä raskauksissa sen verran suuria ongelmia että nyt seurataa ekstra tarkasti.


Kovasti jaksamista kaikille vaivojen kanssa kärsiville. Muistakaa että hyvän asian puolesta tässä mennään ja lopussa odottaa se niin ihana palkinto että kaikki on sen arvoista.


t: Marenda ja Pikkiriikkiinen rv 24+5
 
FairyTale, täällä yks jolla kädet sekä jalat puutuu öisin! nyt varsinki ku kyljelleen nukkuu! mä en selälleen osaa edes nukkua! mut mä herään kyllä pari kertaa yössä siihen kun jalkaa ja kättä pistelee kun on puutunut ja sitte onki vaihdettava kylkeä.. toisinaan on ihan tunnoton hetken aikaa koko käsi :D jalka ei sentään..

marenda, sie se jaksat olla niin ihanan positiivinen :) :
"Kovasti jaksamista kaikille vaivojen kanssa kärsiville. Muistakaa että hyvän asian puolesta tässä mennään ja lopussa odottaa se niin ihana palkinto että kaikki on sen arvoista."
näinhän se on :heart:

Oikein ihanaa viikonloppua tytöt :wave:

tiuhti ja pikkumies :heart: 26+1
 
Tiuhti mä en pysty enään nukkuun kun pelkästään toisella kyljellä, eli sillä millä pystyy roikottaan käsiä sängyn reunalla :p sit vaan vauhdellaan miehen kans välillä puolia. selällään nukkuisin mut alaselkä ei tykkää, siitä ylöspääseminen hippasen vaikeeta! mut hei toivotaan että nää vaivat jäis sitten synnärille!

Nauratti tänään kun AamuTVssä sanottiin että tänään on 91 päivää jääkiekon MM-kisojen alkuun, tajusin sitten että nehän alkaa samana päivänä kun meillä on LA :LOL:
 
[

marenda, sie se jaksat olla niin ihanan positiivinen :) :
"Kovasti jaksamista kaikille vaivojen kanssa kärsiville. Muistakaa että hyvän asian puolesta tässä mennään ja lopussa odottaa se niin ihana palkinto että kaikki on sen arvoista."
näinhän se on :heart:

Oikein ihanaa viikonloppua tytöt :wave:

tiuhti ja pikkumies :heart: 26+1


Hittovie mie en ainakaan jaksaisi tätä olotilaa hetkeäkään ihan vain huvin vuoksi ilman syytä. Vaan siedän tätä vain ja ainoastaan vauvan takia.
Aiemmista raskauksista olen nauttinut kyllä mutta tämä neljäs ei nyt sytytä yhtään. Mutta vauvan takia kestetään ja kevättä ja pikkuisen syntymää odotellaan.

On tuo pikkuinen kirppana kuitenkin niin rakas ja ihana että muutama kuukausi menee vaikka äiskän olo ei olekkaan kovin kiva. Pääasia että masussa kaikki hyvin.
 
paino on nyt mulla lähteny nousuun, 5 kiloa oli tullut kun muutama päivä sitten uskalsin puntarille.. alussahan mulla vähän laski paino ja sitten nousi pari kiloa tosi maltillisesti, mutta noi viimeiset 3kiloa on tullu ihan parissa viikossa.. ahdistaa :ashamed:

synnytystä en jännitä, menee varmaan lähelle äitienpäivää synnytys, kuten edellinenkin meni pari viikkoa yli :) se muuten autto mun synnytysjännitykseen viimeeksi kun meni niin pitkälle että alko olla niin kypsät fiilikset itsellä että synnytyksen alettua ajatteli vaan että vihdoinkin!!! :)

Tai no joo, jännitän mä yhtä asiaa synnytyksessä, sitä onko vauva tyttö vai poika :)
Kuvittelen sen niinkuin leffoissa huudahdetaan "se on poika/tyttö!" :D
Sitä oikeestaan eniten jännitän ja odotan, haluaisin jo niin kovasti synnyttää.

vaivoja ei mulla oikein ihmeempiä ole.. närästystä oikeestaan vaan. Olo on oikein hyvä, mahakaan ei vielä ihmeemmin paina.

Niin tuosta kohdun korkeudesta, mulla vauvan liikkeet tuntui tosi ylhäällä, kunnes yksi päivä tehtiin remppahommia koko päivä, niin vauva jotenkin laskeutu alemmas ja maha tuntu pienenevän kovasti. Ja muutamia kipeitä supisteluja tuli taas ja painetta alhaalle..

Sykkeistä vielä, tytöstä mulla oli n.150sykkeet, sen alle ei menny ikinä. Tästä on samanlaiset sykkeet mutta ei tosiaan sukupuolesta tietoa.

Ja tervetuloa uudet :)

Epi 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Hittovie mie en ainakaan jaksaisi tätä olotilaa hetkeäkään ihan vain huvin vuoksi ilman syytä. Vaan siedän tätä vain ja ainoastaan vauvan takia.
Aiemmista raskauksista olen nauttinut kyllä mutta tämä neljäs ei nyt sytytä yhtään. Mutta vauvan takia kestetään ja kevättä ja pikkuisen syntymää odotellaan.


On tuo pikkuinen kirppana kuitenkin niin rakas ja ihana että muutama kuukausi menee vaikka äiskän olo ei olekkaan kovin kiva. Pääasia että masussa kaikki hyvin.
Siis niin samaa mieltä!!!!!!!!!!!!!Voin sanoa ettei tää yhdeksäs raskaus sytytä yhtään,mutta kun saan vauvan syliin:heart::heart:
 
Vauvan ja käsien ja jalkojen liike on alkanut tuntua päällepäinkin. Kämmentä vastan tuntuu selkeästi kuinka siellä pieni käsi tai jalka muljahtelee.

Liike on ihan erilaista kuin pään tai peffan muljahtelut tai koko vauvan kääntyilyt. Sellaista pienempää ja terävämpää ja kättä vasten tosiaan tuntuu se jalka tai käsi mahan läpi.

t: Marenda ja Pikkuinen nyrkkeilijä rv 24+6
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Heippa kaikille!

En tiedä muistatteko minua, piti tosiaan tulla toukokuussa vauva meillekkin, mutta kohtalo päätti sitten toisin.
Mutta nyt ihania uutisia, tänään aamulla istuin 5.30 vessassa ja pissasin tikkuun. Kaksi viivaa eli täällä ollaan raskaana :)
Sillon 23.marraskuuta tuli se keskenmeno, jouluaattona kuukautiset alkoivat ja nyt plussattin. Olo on hämmentynyt ja ehkä hieman peloissani olen, mutta onnellinen :) en olisi uskonut että se näin nopeasti tärppäisi. Huomenna sitten soitto neuvolaan ja siitä se taas lähtee...
Ihanaa odotusta teille kaikille tänne :heart:
 
Heippa kaikille!

En tiedä muistatteko minua, piti tosiaan tulla toukokuussa vauva meillekkin, mutta kohtalo päätti sitten toisin.
Mutta nyt ihania uutisia, tänään aamulla istuin 5.30 vessassa ja pissasin tikkuun. Kaksi viivaa eli täällä ollaan raskaana :)
Sillon 23.marraskuuta tuli se keskenmeno, jouluaattona kuukautiset alkoivat ja nyt plussattin. Olo on hämmentynyt ja ehkä hieman peloissani olen, mutta onnellinen :) en olisi uskonut että se näin nopeasti tärppäisi. Huomenna sitten soitto neuvolaan ja siitä se taas lähtee...
Ihanaa odotusta teille kaikille tänne :heart:
sylin täydeltä onnea :hug: aivan mahtava uutinen!!! =)
pikkaselle paljon tarrasukkia ja liimaa matkalle mukaan 9kk taipaleelle :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lily-rose

Yhteistyössä