*** Toukokuun toivotut 2012 ***







23.4
neiti80 ja nykeröt/esikoiset

24.4
Momtobe87/esikoinen/TYKS/24v.

27.4
Jazzi/esikoinen
Tuanni/esikoinen/SeKS

28.4
LittleEternal/esikoinen/JS

29.4
Katrin79/esikoinen/SeKS/32v.

30.4
mymosa ja menninkäinen/kolmas/MKS/28v.

1.5
kullannuppujen äiti/neljäs
Tiuhti84 ja Mini J/kolmas/TYKS/26v./tyttöolo
yötyöläinen/neljäs/28v.
Eskapismi ja Onni-Ilona/esikoinen/TAYS/25v./poikalupaus
Mena77/esikoinen/34v./poikalupaus
epipremnum/toinen/24v
Magpie/esikoinen/KÄT/H/27v./tyttölupaus

2.5
katya11/esikoinen
Princessa/toinen/tyttöolo
bambiina77/neljäs/34v./tyttöolo
A86/eskoinen/JS/25v.

3.5
Kiena ja Tirri/esikoinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/esikoinen
Gabrielle/esikoinen/TAYS/29v.
JonMa ja Pottu/kolmas/K-SKS/21v./poikaolo

4.5
Ioni/esikoinen/30v.
Marzipaani ja Inari/neljäs/TAYS/31v.
Sadettaja* ja Kääpiö/esikoinen/PHKS/23v./poikaolo
Minkäställevoi ja mussukka/neljäs/31v./tyttöolo
Hamahelmet/kolmas/34v.
pinpon/neljäs/OYS
FairyTale85/esikoinen/TAYS/26v./tyttölupaus

5.5
leeta/toinen/LKS
lily-rose
Happynow/toinen/SKS/24v./poikaolo
NanaMama ja Tiitu/kolmas/LS/24v./tyttöolo

6.5
hanspili ja Mörri/esikoinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar* ja Mini/neljäs/31v./tyttöolo
Pahe/esikoinen/LS/32v.

7.5
Dulce86 ja samusirkka/toinen/KOS

8.5
Minimaikki/kolmas/KAKS/38v.
pöhköfantti/toinen/JS/26v.
tiNpPa/esikoinen/Kät/H/29v.

10.5
Tuhkimo81 ja Ladybug/neljäs/30v./tyttöolo
tiuhti_ ja Pikku T/esikoinen/PS/21v./poikalupaus
Maria90/esikoinen/TYKS/21v.

11.5
Pinchy/esikoinen/26v.

12.5
äitijapojat/neljäs/KYS/31v./tyttölupaus
Bellamama/toinen
Kiket/toinen/SeKS/26v.
Rouva Möppiäinen ja Arhippa/toinen/LKS/
Pikkis82/toinen/TAYS/29v.

13.5
melina84/toinen/TAYS
Li/ensimmäinen/KYS/24v./tyttölupaus
Syli84 ja Hemmo/esikoinen/TAYS/27v.
Seepia ja Pikku-Sintti/kolmas/KOS/34v.
iivuska/kolmas/SeKS/28v.
Emsi/kolmas/KOS/32v.

14.5
vesimelon/kolmas

15.5
mmay/esikoinen/LS/tyttöolo
swan/esikoinen/NKL
Jasuliini82/kolmas/LKS/29v.

16.5
Mannamaaria ja toukotaimi/esikoinen/NKL/31v.
ruttunen/seitsemäs
Helmi-Orvokki/esikoinen/31v./poikalupaus

18.5
mertsi86/toinen/KOKS/tyttöolo
salailija/kolmas/OYS/26v.
Omppu5/viides/JS
lotta-emilia/K-SKS

19.5
mannaryyni76/kolmas/JS/35v./tyttölupaus

20.5
Naive88/esikoinen/TAYS
Jijo/kolmas/SeKS/38v.
marenda/neljäs/K-SKS/28v.
NightIngale/esikoinen/K-SKS/20v./poikalupaus

21.5
Nappi92/toinen/19v.
Faith/kuudes/SeKS
erica87/toinen
Tiimari77/esikoinen/TAYS/34v.

22.5
kissendaal/toinen/25v.
viljonkka89/toinen/TAYS/22v.

23.5
InCase/toinen/21v.
Mammanen80/neljäs

24.5
emily*/esikoinen/25v.
helimarja ja Mötkylä/toinen/TAYS/21v.
Suppis/esikoinen/23v./MKS

25.5
neljän pojan mamma/viides/TAYS/29v.
Tiitulipiituli/neljäs/31v.
Mehiläinen83/esikoinen/KOS/28v./tyttöolo
mimilii/toinen/28v.
caisachu/toinen/31v./poikaolo
Äiskä4+/viides/LKS/34v./tyttölupaus

26.5
mamaliina
Eemas/kolmas/TAYS/39v.
Kirjavakana ja Tipu/neljäs/39v./tyttöolo
Tuittis/esikoinen/30v.
iina_/esikoinen/TYKS/26v./tyttölupaus
Mame_/esikoinen/HUS/27v.

27.5
Missie/K-SKS/28v.
Piitu43/kolmas

28.5
sinttuliini/esikoiset/OYS

29.5
TaCa/toinen/NKL/31v.
SeInka/toinen/KOS/27v.
Annastiina79/esikoinen

30.5
amalia88/esikoinen



Menetyksen kohdanneet

Pikkumyy87
Toukkistelija
Haidippiduu
DsariaL
mamiksi monelle
Tanyaz
Idylli
Elna
Masu12



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



Muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
Viimeksi muokattu:
Tässä olis uusi pino siis :) eli ei enää kuukausikohtaista pinoa ennen toukokuuta!

josko hieman omanapailis:
tänään olis lääkärineuvola ja huomenna ultra :) ihan kiva nähdä taas pikkumiestä :heart: hiukan jännittää miltä mun paikat näyttää, meinaan suppareita on taas toisinaan tullut, kipeitä :( toivottavasti on paikat vielä kiinni!

myöskin nukkumisesta on tullut jotenkin hankalaa, eli yöt on yhtä wc ravaamista ja särkyä. mua särkee lonkkiin ja olkapäihin kauheesti jos oon ollut yli tunnin samalla kyljellä! tyynyllä saan hieman avitettua, mutta se tippuu aina mtakasta jossain vaiheessa : /

noh :) eipä kumminkaa enää olis kovin kauaa, 3 kk! :) siis oikeesti enää 3kk!!!! ja äippäloman alkuun enää 2kk, ihanaa!

tiuhti ja pikkumies 25+5 :heart:
 
Mulla on ensi viikolla ne sokerirasitus-testit ja lääkäri. Mä niiiin toivon, että kaikki on ok ja saan lekurilta lentoluvan :) Toinen lääkäri kyllä sanoi, ettei pitäisi olla mitään syytä olla antamatta sitä lupaa, jos ei ole ollut supistuksia (ja mulla ei tietääkseni ole).
Muuten olo on ollut mitä mainioin, mitä nyt alaselkä alkoi pari päivää sitten jumittamaan.

Helmi-Orvokki 24+6
 
Moikkelis ja ihanaa kevään odotusta näitten pakkasten keskellä.

Huomenna neuvola ja sitä on jo innolla odotankin, edellisestä onkin jo n. 9vko.

Pääsee valittamaan omasta olostaa, joka toisaalta ihan hyvä jos vain lepäilee ja nukkuu eikä rasita itseään yhtään. Mutta odotan jos vaikka pitää kaupassa käydä, se onkin sitten toinen juttu. Sekä näkemään arvot, hb yms.
Ja ennenkaikkea kuulemaan pienen sydämensykkeen sekä saa vihdoinkin ne kelan paprut ja pääsee tilailemaan äippäpakkausta.


Meikä jo ihan kypsä raskaana olemiseen ja tahtoisi hypätä suoraa kevääseen ja siihen että pikkuinen voi syntyä. 3kk, toisaalta ihan liian pitkä aika, toisaalta hirveen lyhyt aika. Mutta n. 3kk niin sitten tämä pikkuine potkuttelija onkin jo äiskän sylissä.

t: Marenda ja Ihanuus rv 24+2
 
Merkkiä myös pinoon;)
Marendan kanssa samoilla linjoilla,nyt vois hypätä suoraan ainakin helmi ja maaliskuun yli:D
1,5 viikkoa lääkärineuvolaan,eikä oikeastaan mitään uutta auringon(kyllä,se paistaa oikeastikin)alla!

Lily rv 26+voi kun muistais....3?
 
Minutkin voisi lisätä tuohon listalle eli:

Laskettu aika meillä 25.5.
Äiskä4+/viides/LKS/34 v./tyttölupaus


Kamala, että meillä on KYLMÄ! Lähempänä kolmeakymmentä näytti mittari. Ja minun maha vain paisuu ja paisuu, eikä oikein meinaa löytyä lämmintä päällepantavaa... Viime viikolla toppahousut meni vielä juuri ja juuri kiinni, nyt ei puhettakaan. Onneks sain isältäni henkselit lainaan, niin voi pitää housuja niin, että jättää suosiolla koko vetoketjun auki ;).

Reilu viikko sitten kohtu oli neuvolassa navan korkeudella. Nyt potkut tuntuu jo selvästi ylempänä ja koko ajan pikkuneiti tuntuu tuolla nyt pyörivän, kun töissä koneella istun. Vähän on jo tukalan tuntuista.

Mulla ei niinkään yöllä lonkkia vielä kolota, mutta polvia senkin edestä... Tyyny ja säännöllinen kyljenkääntö onneks auttaa jonkin verran asiaan. Mie niiiiin tahtoisin nukkua piiiiitkästä aikaa mahallaan :).

Rinnatkin on alkaneet jo herumaan :O. Inhasti nipistelee ja joutuu varmaan pian alkaa käyttämään jo liivinsuojia. Mie niin inhoan liivit päällä nukkumista, joten toivottavasti ei vielä tarvis siihen alkaa. Ihan tarpeeksi saa sitten niitä öisin käyttää imettäessä.

Kelan paperit... *huoh*. Milloinhan ehtis niitäkin katsoa. Töissäkin pitäisi papereita täytellä...

Äiskä 4+ - rv 23 + 4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
tervetuloa mannaryyni76 ja Äiskä4+ :) kiva saada vielä lisää uusia ihmisiä!

noista toppahousuista tuli mieleen :D mie käytän miehen moottoripyörähousuja toppahousuina kun toppahousut ei enää mahdu ja omat moottoripyörähousut on kyllä niin tiukat! ja siis miehenki housut mulla on auki, niissä on vaan sellanen levennys vetoketjun kohdalla :D

lily, täälläkin on aurinko pilkahdellut tänään :)

Äiskä4+ täälläkin tulee maitoa ihan kunnolla jo tisseistä :O ja miulla ensimmäinen, hieman oon ollu järkyttynyt :D

niin tosiaan, mä joudun pitämään ihan liivinsuojia jo!!! ja vähänki jos tissiin illalla hipasee niin johan alkaa maitoa tippumaan, saunassa sitä jo valuu!!!!! onko tää ihan normaalia? ja annahan olla jos pikkunen vauva alkaa kaupassa itkemään, mua alkaa koskemaan rintoihin ja alkaa tihuttaa maitoa... saunan jälkeen tissit vuotaa kunnolla pari päivää :) et siis sitä vaan tulee vaikka ei puristelis tai koskis, joutuu pitämään tissiliiviä päällä yöllä sitten.. muuten oon antanu tulla yöllä yökkärille kun sitä ei kumminkaa silloin tuu niin hirveesti, mut normaalisti oon tottunu nukumaan ihan ilkosillaan :ashamed: et tuo yöpaitaki ahdistaa jo..
 
Tiuhti sullakin supistelee? Mulla oli kans tuossa muutaman viikon kipeitä supistuksia, mutta ei olleet tehneet paikoille mitään onneksi. Nyt ne on loppuneet ja näin jälkikäteen aattelen niiden johtuneen ihan stressistä, kun muutenkin oon semmonen mahalla jännittäjä :)
Mutta nyt siis stressi poissa ja supparit kans :)
Harjoitussupistuksia tulee edelleen muutaman kerran päivässä.

harjoitussupistuksista muuten semmonen kysymys, että voiko niistä ennustaa synnytyksen kestoa??
Jostain on jäänyt mieleen ajatus että jos on runsaasti harjoitussupistuksia, niin synnytys olisi nopea??
Ainakin yhdellä tutulla oli näin, onko muilla kokemusta?
Neuvola vasta kolmen viikon päästä niin pitää jostain kysellä :)

Juu mäkin voisin hypätä pari kuukautta eteenpäin, ei vaan jaksais odottaa
Onhan tää ihanaa aikaa ja nautin tästä jo isosta mahasta ja pienistä potkuista, mutta kun sen pienen haluaisi jo syliin ja viereen ja silitellä pikku varpaita :)

kelan hommista hakemukset laitettu ja päätökset tullu jo, vajaa pari viikkoa niin äitiyspakkausta pääsee hypistelemään :)

hankintoja vielä. Mitään en ole vielä(kään) ostanut pienelle, mutta ajattelin fleeceä käydä kangaskaupasta hakemassa ja surauttaa ompelukoneella pienelle kaukalopussin, eli semmoisen unipussin tapaisen pitkillä hihoilla, meinasin että keväällä semmoen olis kätevämpi sujauttaa päälle ja lämpöinen. Ja joku avaussysteemi siihen eteen niin saa auki jos tuleekin kuuma.
Pieniä käsiä ja jalkoja on niin inhottava työntää perus haalariin kun ehtii pienelle tulla kuuma ja esikoisen kanssa olikin monet itkut aina johonkin lähtiessä niin jos nyt sais sitäkin touhua helpotettua :)

Epi 27+0
 
Epi, joo täällä supistellut :( eilen oli lääkärineuvola ja kaula on vissiin lyhentynyt, oli jäljellä 2cm! muuten paikat kiinni ja hyvät :) mulla tulee noita harkkasuppareitakin aika usein :) toivotaan jotta se kertois nopeesta synnytyksestä :D meinaan mulla esikoinen ja todennäköisyys nopeaan synnytykseen on aika pieni! mulla lääkäri meinas että jos ei ala supistukset, kipeät, loppumaan jään kohta jo pois töistä! mä meinaan veikkaan että se stressaa mua :( tuo kaukalopussi kuulostaa hyvältä :) se meinaan on totta että pienelle ehtii kuuma tulla äkkiä ja sit kiukuttaa!

Helmi-Orvokki, kyllä kateeksi käy :D voi kun itsekkin pääsisi vielä kerran ennen ku pieni syntyy, kahdenkeskisiä reissuja ei enää sen jälkeen meinaan tuu vähään aikaan ;) toivotaan jotta pääset ja saat luvan lentää =)
 
kopsailen suoraan esikoispinkasta kun en uudelleen samoja asioita viitti kirjotella :ashamed:

eilen oli siis lääkärineuvola :) tänään olis ultra! :heart:

tässä vähä tilannekartotusta:
rv25+5 (20+5)
paino: 79,4kg (73,2) :ashamed:
turvotus: +
paineet: 95/64 (95/63)
pissa: puhdas
sf: 24cm (19)
sykkeet: +150

vauva olis lääkärin mukaan jo kääntynyt aika varmasti raivotarjontaan :) siksi onki muutaman päivän aikana potkut tuntunu hyvin tissien alla :D

ja joo, tuo paino, kauheeta :O mulla paukkuu kohta 80kg!!!! ja siis mulla ei oo koskaan menny paino yli 63kg! :ashamed: osasyynä turvotus, jonka takia joudun nyt sitte useammin neuvolaan.. sepäs se tästä vielä puuttuis että tulee raskausmyrkytys näin aikaseen :( paineet ja pissa oli onneks kunnossa vielä :) eli en silti usko että kauheaa hätää olis!

kohdunsuu kiinni, kaulaa n. 2cm jäljellä, eli supparit on vissiin tehnyt tehtäviään :( lääkäri kyllä sanoi ettei olis syytä huoleen, ja onneks tänään on ultra niin saavat tarkan mitan kohdunkaulasta :)

kahden viikon päästä mulla on toinen sokerirasitus sitten :) se johtunee kortisonista jota söin raskauden alussa, se nostattaa sokereita joillakin :( ja kun tuo painokin...

tiuhti ja pikkumies 25+6
 
Kesäkuun kastehelmi mamma protestoi teidän päätöstä pantata kuukausi pinoja.. Mielummin elelisin nyt jo salaa teidän odotusta ja ihmettelisi omaa tulevaisuutta kuin suoraan viimeistä kuukautta kun niitä pinoja koko ajan tule. Te jätätte arvokkaat 3 kk väliin meidän perässä tulijoiden näkökulmasta. Vertaistuki muille mammoille kanssa on mielestäni yhtä tärkeää kuin oman kuun mammoille!!
 
^en mä usko että tässä on kuukausia jäämässä väliin,kyllä meitä on jotka tänne kirjoittaa enemmän vähemmän päivittäin,viikottain,kuukausittain touko-kesäkuuhun asti:D
Ajatus ennemminkin on varmasti se että säästämme Tiuhtia päivitystöiltä,pitämällä yhtä pinoa tässä välin,kun suurin osa kuitenkin siirtynyt enempi kerhon puolelle jutustelemaan!

Joten kyllä sitä vertaistukea jatkossakin löytyy tästä pinosta vaikka pinon alusta ei muutu helmi-maalis-huhtikuun nimikkeet=)
 
Tiuhti_ kotona olen. Mulla 5v ja 2v10kk vanhat lapset täällä piristämässä päivää. ekaluokkalainen koulussa. Onneksi he jo niin isoja ja omatoimisia etteivät enää tartte niin hirveesti äitiä, leikkivät keskenään paljon. Iskä sitten ulkoiluttaa illalla. Mie lähinnä ruokin heidät ja vahdin ettei tehdä tuhmuuksia.
Välillä huono omatunto siitä ettei touhua nyt enempää lasten kanssa. Mutta ei vain jaksa ja pysty. Nyt leikkivät viereisessä huoneessa ja kauhia kikatus kuuluu ja hauskaa tuntuu olevan.

Sandrastiina, varmasti tänne tulee kirjoiteltua näitten 3kk kuluessa. Meillä vain tuolla kerhoissa aktiivisempi porukka niin jätetään ne kuukausipinot väliin täällä puolella. Tähän samanpinoon sitten kirjoitellaan kuulumisiamme.


Iltapäivän neuvolaa odotellessa. Tulen sen jälkeen kertomaan tuoreet kuulumiset.
 
Ultrasta "kotiuduttu", eli töissä ollaan :D

kaikki paremmin kuin hyvin :heart: pieni vastaa viikkoja 26+6, ja se oli pienimmän mita mukaan, suurimmillaan lääkäri sai mitaksi jopa 27+4 :O mutta noin reilu viikon isompi kuin kuuluis olla! tämän mukaan meidän murunen olis saanu alkunsa kuukautisten alkamispäivänä ;) eli KP1! mutta tiiän ovulaation ajankohdan eli ei pidä paikkansa.. pikkumies vaan kasvaa hurjaa vauhtia! laksettua aikaa ei lähetty muuttamaan enää, vaikka heittääkin viikolla! tätä toki hieman ihmettelin.. mutta ei niin ei :)

pieni tosiaan kääntynyt pää alaspäin vaikka tilaa on vielä myllätä =) lapsivettä on paljon!

siksi muuten menee sf mitta yläkäyrällä kun poika on isompi!

painoarvio oli huimat 995g :heart:

kaikki siis paremmin kuin hyvin :) sinne tuli vielä kätilö katsomaan lääkärin kanssa kun meidän murulla oli niin "kaunis" sydän, ottivat kuvia ja kysyivät saavatko käyttää niitä opetuksessa esimerkkinä :heart: kuulemma harvoin on noin siisti ja kehittynyt sydän (tätä ihmettelin???) ja näkyi myös hyvin ja pieni malttoi olla hetken ihan paikallaan kuvausta varten :cool:

lääkäri (gynekolgi) itsessään oli kyllä aika outo tapaus, pölisi kauheesti ja hyppi asiasta toiseen.. alkoi myös neuvomaan mua perussairauden kanssa kunnes tajusi ettei hänen kuulu niin tehdä! eli rupes kiukkuu mulle kun en syö nyt lääkettä laisinkaan, koska koen että se on turhaa kun olen nyt terveenä pysyny! toki aloitan heti jos alkaa maha mennä vähääkään siihen suntaan, mutta mä en halua turhaan laittaa mitää ylimäärästä suuhuni! en edes silloin vaikka en olisi raskaana :) ja tämän tietää mun oma lääkäri ja hälle se on ok :) ja hän tietää etten syö nyt lääkettä!'

onnellinen tiuhti ja pikkumies :heart: 25+6 (26+6)
 
  • Tykkää
Reactions: epipremnum
Kesäkuun kastehelmi mamma protestoi teidän päätöstä pantata kuukausi pinoja.. Mielummin elelisin nyt jo salaa teidän odotusta ja ihmettelisi omaa tulevaisuutta kuin suoraan viimeistä kuukautta kun niitä pinoja koko ajan tule. Te jätätte arvokkaat 3 kk väliin meidän perässä tulijoiden näkökulmasta. Vertaistuki muille mammoille kanssa on mielestäni yhtä tärkeää kuin oman kuun mammoille!!
tässähän me ollaan, toukokuun toivotut, ilman *helmikuussa* lisäystä ;) eli kyllä me täällä ollaan, ilman vaan kuukausikohtaista pinoa, eli esim. toukokuun toivotut helmikuussa, maaliskuussa jne... toukokuussa tulee uusi pinkka toukokuun toivotut *toukokuussa* :)

nou hätä siis ;)
 
Viimeksi muokattu:
^en mä usko että tässä on kuukausia jäämässä väliin,kyllä meitä on jotka tänne kirjoittaa enemmän vähemmän päivittäin,viikottain,kuukausittain touko-kesäkuuhun asti:D
Ajatus ennemminkin on varmasti se että säästämme Tiuhtia päivitystöiltä,pitämällä yhtä pinoa tässä välin,kun suurin osa kuitenkin siirtynyt enempi kerhon puolelle jutustelemaan!

Joten kyllä sitä vertaistukea jatkossakin löytyy tästä pinosta vaikka pinon alusta ei muutu helmi-maalis-huhtikuun nimikkeet=)
juuri näin :) ja minusta on hölmöä kun meillä tulee muutama sivu kuussa tekstiä niin tehdä sen takia joka kuun vaihde uusi pino!

siksi pelkkä toukokuun toivotut 2012 :)
 
marenda, älä koe turhaan huonoa omaatuntoa sellaisesta asiasta jolle et mitään voi :) sinä teet aivan varmasti sen minkä jaksat ja se varmasti riittää perheelles :heart: ja sepäs se, lapset ovat jo sen verran isoja että heillä riittää omasta takaa jo puuhaa paljon, ei sinne aina äitiä varmasti kaivatakkaan ;) neuvolakuulumisia odotellessa!
 
Kiva Tiuhti että kaikki oli hyvin!!Mulla on vauvat 4D ultrattu(3 edellista )tasan viikolla 26 ja painoarviot olleet 880g-1080g ja syntyessään täysillä viikoilla 3700g-3410g-3380g.
Eli eipä tuo sun pienimies nyt niin kovin suuri musta ole:heart:
 
Kiva Tiuhti että kaikki oli hyvin!!Mulla on vauvat 4D ultrattu(3 edellista )tasan viikolla 26 ja painoarviot olleet 880g-1080g ja syntyessään täysillä viikoilla 3700g-3410g-3380g.
Eli eipä tuo sun pienimies nyt niin kovin suuri musta ole:heart:
huh :D mistä tajusit että mulla on paniikki asian suhteen? mä meinaan aloin hieman hätäilemään jo vauvan kokoa syntyessä! oikeastaan, pelko tuli pyllyyn jo ihan kunnolla :ashamed:
 
huh :D mistä tajusit että mulla on paniikki asian suhteen? mä meinaan aloin hieman hätäilemään jo vauvan kokoa syntyessä! oikeastaan, pelko tuli pyllyyn jo ihan kunnolla :ashamed:
Kyllä me äidit taidetaan "aina pelätä sitä isoa vauvaa":)Mut onhan se ihan aiheellinen pelko,kun kuitenkin ajatuksissa on että se pitäisi uloskin saada keinolla millä hyvänsä:whistle:
Mut ei toi kokoarvio musta kuulosta kovin isolta,ihan taitaa mennä keskikäyrän tuntumassa(harmi kun noita tekayn sivuja huolletaan,menisin sieltä heti katsoo)

Minkä kokoinen oot itse ollut syntyessä?

Toi paljo lapsivesi taas on eri juttu ja vähän harmillinenkin,kun voi tehdä tukalan olon.
Mut ilmeisesti sitä ei kuitenkaan ole liikaa??
Vatsaa se kyllä kasvattaa kovasti:D
Mut hyvä kun kontrolloivat uusiksi sokerit.Nehän voi just vaikuttaa siihen että paljon lapsivettä...

Älä murehdi,vauva on just sopivan kokoinen:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Epipremnum, mä en voi ainakaan allekirjoittaa tuota harkkasupistusjuttua. Ekan ja tokan aikaan ei supistellu ees niitä harjotussupistuksia kuin muutamia ihan lopussa, ja synnytykset on ollu nopeita :)

Mä voin omasta puolesta sanoa, että on paljon kivempi kirjoittaa suljetussa yhteisössä jonne ei ulkopuoliset pääse lukemaan. Suurimmaksi osaksi oon ite siirtyny fb:n ryhmää käyttämään. En mitenkään käsitä millä tavalla meidän tekstit kuuluis nähtäville kaikille. Jos tekee mieli "elää tulevaa kuukautta", niin netistä löytyy ihan varmasti muilta mammapalstoilta toukokuisia odottajia :)
 

Yhteistyössä