~Toukokuun toivotut 2012 *MARRASKUU*~

_iinalle kovasti tsemppiä myös täältä. Toivottavasti asiat ratkeaa hyvää suuntaan.



Mulle on iskenyt paniikki. Entä jos tuolla masussa ei olekkaan kaikki hyvin?

Tyhmää edes ajatella näin, kaksi kertaa ultrassa nähty että kaikki on hyvin. Ei ole verenvuotoa tai vatsakipuja. Oireita on, palelu, väsymys, tänä aamuna viimeksi oksensin.

Eli ei pitäisi olla mitään syytö epäillä etteikö kaikki ole hyvin. Liekkö tää paniikki johtuu siitä kun ultraan viikko aikaa niin alkaa pelätä pahinta.
Neuvolassakin kuuntelevat sydänäänet vasta rv 15 joten sinne ihan turha soittaa.

Välillä tuntuu jotain pientä liikkeiden tapaista, muttei niitäkään jokapäivä ja kun alkaa pelätä pahinta niin vaikea niitä uskoa todeksi.



aargh, sitä tajuaa itsekkin miten hölmä on. Mutta ei tälle voi mitään.

kiitos kun sai purkautua. Kuluisi vain tämä viikko nyt nopeasti.





ai niin, reiden mustelma niistä portaista kaatumisesta on alkanut parantua pikkuhiljaa niin eilen pihahommissa kolautin jalkani ja nyt samanjalan pohkeessa törkee mustelma. Onneksi on housukelit...

t: marenda ja toivonmukaan hyvinvoiva pikku hippunen rv 12+3
 
Kiitos noista tsemppi-kommenteista, lohdutti kyllä paljon:heart: Yritän pitää toivoa vielä yllä, mutta en silti toivoa liikoja jos tulokset ovatkin huonoja..

Toimenpide meni nopeasti ja istukkabiopsia saatiin otettua, onneksi, tulokset tulee nopeammin. Kyllä kuitenkin mieltä kaihersi kun viikkoja on nyt 12+0 ja sikiö oli aivan eri näköinen kuin puolitoista viikkoa sitten. Siellä se heilutti käsiä ja jalkoja. Samalla niin onnentäyteinen tilanne, mutta samalla kamala huoli jos kaikki ei olekaan hyvin. Onhan tuo riskiluku ikääni nähden (26v.) kuitenkin melko suuri. Katsotaan mitä tulokset sanoo: /

Onnea kuitenkin kaikille jotka hyviä uutisia ovat saaneet:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: lily-rose ja Seepia
iina_, mukava kuitenkin kuulla, että näytteenotto sujui hyvin :) nyt odottelet rauhassa tuloksia! onhan se luku aika suuri, mutta silti.. haluan uskoa että sinun lapsesi kuuluu siihen 19 onnellisen joukkoon jolla on kaikki hyvin :heart: koska niskaturvotus oli kumminkin normaalin rajoissa :) tänne voit purkaa tuntojasi, meidän tehtävä on täällä tukea ja kuunnella! nyt onnenpipanoita matkaan! :heart::heart::heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lily-rose
Tiuhti: Huomasinki nimeni etusivulla, toki mut voi tännekki puolelle lisätä,
että kiitos päivityksestä.=)
eli mun la 15.5. ja esikoista odotan ja synnytän naistenklinikalla.
enimäkseen tulee varmaan vaan luettua muitten kommentteja, mutta ehkä tässä
innostuu itekin kirjottelemaan.

Mulla odotus mennyt ihan hyvin, kuvotusta on ollu pitkin matkaa ja kovia kipuja alavatsalla
on aika usein , onneksi vuotoa ei ole kuitenkaan tullut ja ultrassa kaikki vaikutti olevan
hyvin, että nyt vaan masua kasvatellaan. =)

Swan + piskunen
 
Hei! En ole aikoihin ehtinyt koneelle ja en tosiaan pystynyt kaikkea lukemaan mitä sen jälkeen on tullut, varmaan yhteensä monta kymmentä sivua. :) Mitä nyt vähän tässä selailin niin iina_, paljon tsemppiä ja toivotaan hyviä tuloksia! :)

Omalla kohdalla kohdunulkoinen raskaus oli turha epäilys ja sikiö on siellä missä kuuluukin ja viikkojakin tasan saman verran kuin menkkojen mukaankin.. kivut jatkuu, toisinaan lähes sietämättöminä, mutta mtn ei ole löytynyt, joten suurimpana syyllisenä nyt pidetään sektiota.. mutta onneksi näin, näiden kanssa pärjää kun tietää että ei mtn vaaraa ole. :)

pitää yrittää nyt ehtiä useammin lukemaan, että paremmin on perillä kaikkien muidenkin kuulumisista. :)

helimarja & Mötkylä:heart: 12+0 (JEEE!)
 
Ilmeisesti on tuossa seulontatavassa eroja. Mä kävin verikokeissa ennen nt-ultraa ja siellä kuuli "tuomion". Turvotus oli 2,2mm ja riskiluku 1:180. Kätilön puheista tehtiin sellainen johtopäätös (ei saanut neuvoa) että ei mennä jatkotutkimuksiin, siis punktioon.. Rakenneultraa tässä odotellaan. Viikkoja saa laskea, kun se on vasta 21.12 :heart:

Vauvavatsa pullahti viikonloppuna ja huomasin että jos istuu pitkiä aikoja, lonkat menee jotenkin jumiin ja häntäluuhun(?) sattuu..Tuli istuttua autossa muutaman päivän aikana sellaset 700km.. Ei kiva. Kävely tekee hyvää, vaikka aluksi tuntuu kankealta.

Miten tonne suljettuun ryhmään pääsee..?

Katrin ja Venkula 15+4
 
Kävin minäkin sit pyytämässä päästä kerhoon :D

Tänne ei kummempia, raskaus liki unohtunut kokonaan kun ei ole enää niitä kauheita oireita ja mahkaan nyt ei kovinkaan paljon ole suurentunut kun se kauhea turvotus laski :D Energia tullut takaisia ja taas jaksaa vaikka ja mitä...
Liikkeitä luulen välillä tuntevani mut en sit ole varma, muista lapsista tuntenu olen liikkeet rv18,15 ja 20 et hyvinkin vois alkaa pieniä hipaisuja vatsan sisältä tuntemaan :heart:
pinpon ja huomenna olisi sit viikkoja 15
 
epipremnum hyvä jos on joku saanu apuja, aikonaan kun ite sain noilla ohjeilla avun, aattelin että jaan ilosanomaa eteenpäin aina kun voin :D peruslääkärit yleensä osaa vaan sanoa että "no öö kahvi ja kovin rasvaset ruuat ku jätät niin varmaan närästyskin helpottaa.."

Suruilijat kaikille jännääjille tsempit tasapuolisesti, uskotaan et niinkauan on kaikki hyvin kunnes joku tulee sanoon 100% varmuudella että ei oliskaan :heart:

Tänne laskeutu eilen päänsärky.. jatku melki vuorokauden putkeen. nam. osaks laitan raskauden piikkiin, osaks voi olla joku nikamalukko/niskalihasjumi tms. Tai sit flunssa yrittää hiipiä.

Syli84 ja Hemmo 13+4
 
syli84 mulle sanottiin edellisessä raskaudessa närästyksestä vaan että rennietä saa ottaa, jos ei se auta niin katotaan jotain vahvempaa.
Ei puhettakaan mitään ruokavalion muutoksista tms. Lääkkeillä pelataan nykyään niin paljon että mieluimmin sitä turvautuu noihin ei-lääkkeellisiin apuihin, varsinkin jos apu on niinkin yksinkertainen että jättää vaan tietyt ruoka-aineet pois :)
Nyt oli niin helppo vaan käydä listaa läpi :)

annastiina ihana kuva :)) ja onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Meillä oli ultrassa vähän erikoinen täti.. kun siihen sängylle pääsin niin se rupes kattelee että hups onkin unohtunu edellisen asiakkaan kuvat tänne, oho. (varmaan kiva sille edelliselle) meillekään ei meinannut muistaa kuvaa antaa. "ai niin piti teillekin kuva antaa"
Sama täti oli esikoisen rakenneultrassa, kysyi siinä sitten lopuksi aika kypsällä äänellä että "no teillä varmaan olis joku kysymys mielessä" ja mä vastasin sitten että näkyiskö onko se tyttö vai poika. Tää vastas vaan että "no ei tästä nyt oikein nää" ja löi laitteen kiinni.

Toivottavasti olis joku toinen nyt tän rakenneultrassa, en enää jaksais sitä samaa tätiä :(
Kuitenkin ultra on aika tärkeä ja ikimuistoinen hetki odotusaikana, niin on tosi kiva kun se ultraava kätilö on asenteella "kiinnostaa-kun-kilo-pa*kaa"

Kuitenkin vauvalla kaikki hyvin ja se on pääasia :) ehkä ensi kerralla muistan jättää palautetta..


Epi 15+3
 
Moikka,

Kävin laittamassa tonne teidän kerhon puolelle liittymispyynnön, josko tänne ei enää niin kirjoitella. Olen kanssa lueskellut ahkeraan tätä palstaa ja kun nyt ekassa ultrassa kaikki tuntui hyvin olevan niin voi jo alkaa "oikeasti" odottamaan. :D Pääsisikö teidän poppooseen vielä mukaan?? Minulla olisi toinen lapsi tulossa, LA 12.5. ja Tayssiin olisin menossa, ikää nyt 29 ja LA.n jälkeen 30 mittarissa.
Kiinnostaisi kuulumisia vaihdella muiden samassa veneessä olevien kanssa. Minulla esikoinen on juuri vuoden täyttänyt ja ihan jännittää mitä tuleman pitää, meillä ei vielä öitä nukuta kunnolla ja toivon, että ennen toukokuuta se kokonainen yöuni löytyisi. Onkos muilla ollut sektiota takana ja tämmöisellä suht pienellä välillä toista tulossa? Muutamalla taisi tuossa edellä olla mainintaa, että istukka olisi alhaalla ja ilmeisesti vuotojakin on ollut. Minulla on istukka ainakin toistaiseksi kohdunsuun päällä :( mutta onneksi ei vuotoja vielä ole ollut *koputetaas puuta*
Muuten väsymystä lukuun ottamatta meillä on kaikki mennyt vallan mukavasti ja kiirettä on riittänyt ja nyt vasta alkaa huomaamaan, että hei, tässähän ollaan jo hyvää vauhtia raskaana :heart:

Pikkis82 ja viikkoja pienellä 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
huomenia :)
me vajotaan :D pakko nostaa ylemmäs pinkkaa!

tervetuloa Pikkis82 :wave: onnea odotukseen :heart:

jaahas, siinä meni viikonloppu, töissä siis.. väsyttää kyllä ihan kamalasti |O en tiiä kuinka jaksan loppuviikon.. :| noh, kai se jotenki sumussa menee :D

tiuhti ja T 14+4
 
Huomenta,viikkoon en oo ehtiny lukemaan saatika kirjoittamaan.Mitenkäs sinne suljettuun kerhoon pääsee ja mistä mä sen löydän? :)

Meillä oli ultra torstaina 10.11 ja laskettuaika aikaistu viikolla eli uus LA siis nyt 15.5.2012
 
huomentapäivää. Kirjoitellaas väliin tällekkin puolelle.

Mitenkäs iina_ on voinut? Milloin saatte tarkempia tuloksia ja tietoja? Kovasti jaksamista sinne.

Hurjasti onnea kaikille hyvistä kuulumisista. Nauttikaahan odotuksestanne ja pienistänne.

Täällä odotellaan leppoisaa keskiraskautta. Väsymys ja pahoinvointi kiusaa edelleen.

Keskiviikkona mennään ultraan ( ja mie karkaan samalla yksin kaupunkiin ostoksille) ja jos ja kun siellä on vai kaikki kunnossa. Niin sitten tullaan kaapista ulos :D
Eli kerrotaan uutinen lapsille ja sen jälkeen siitä saakin koko kylä tietää.

t. marenda ja hippunen rv 13+1
 

Yhteistyössä