~Toukokuun toivotut 2012 *MARRASKUU*~

Ultrakuulumisia Nt-ultra ohi, kyllä jännitti! Siellä tuo porskutti, ei näkynyt niskaturvotusta eikä muutakaan poikkeavaa. Nyt uskaltaa jo kohta kertoa raskaudesta. Kovasti liikkuvainen tyyppi oli, ja vähän kuva näytti ainakin kasvoista poikamaiselta... Mitään muuta kuvasta ei kyllä pysty näkemään. Nyt ei ole enää erityisesti tyttöolo. Ihan 50/50.

Kielletyistä herkuista Lääkäri pyöritteli silmiään, kun paljastin, että syön salmiakkia nykyään joka päivä. Se pitää kuulemma ehdottomasti lopettaa! Nykyään maistuu myös suklaa. Voin tuosta vain kiskaista pari Dajmia ja vähän Tuplaa päälle. En normaalisti juuri KOSKAAN syö karkkia! Varsinkaan tuollaisia vaaleita suklaahöttöjä!

Huimauksesta Yleensä minulla on matala verenpaine ja huimaa, niin myös ihan alkuraskaudessa. Mutta nyt paine on normaali, ei toki korkea vieläkään. Jotain erikoista siinä salmiakinhimossa on, ehkä sitä suolaa tekee mieli. Kun on huono olo, siitä mukamas tulee vähäksi aikaa parempi olo.

Kirjavakana & Tipu 11+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Kirjavakana, mä olen kans syönyt salmiakkia nyt päivittäin toivoen sen nostavan verenpainetta. Pitää kai kysyä neuvolassa, onko tarpeen. Ja tuleehan siitä hyvä maku suuhun, varsinkin hampaidenpesun jälkeen! :)

Mä oon sairaalassa makaamassa, kun aamulla en päässy sängystä ylös huimauksen vuoksi. Konttasin vessaan ja siinäkin meinasin kaatua. Sit kun olin oksentanut neljä kertaa, mies soitti ambulanssin ja olin päivän terkkarissa. Kamalaa kun ei edes vessaan pääse, kun ei voi edes istua. Ambulanssi toi sit illemmalla Hyksin korvaklinikalle ja oon seurannassa. Toivottavasti pääsen huomenna kotiin. En vaan olis tässä kunnossa pärjännyt siellä yksin 2,5-vuotiaan uhmiksen kans... Epäily on hyvänlaatuinen asentohuimaus, paranee eri asentoja vaihtelemalla. Täähän oli jo neljäs kohtaus tässä raskaudessa, ja ikinä, mulla! Nyt ei vaan meinaa helpottaa, kauhea päänsärkyki. :(

Mut jonkun kerran on ollu kova mylläys masussa ja ilman ilmavaivoja, joten kai ne liikkeet alkaa sit tuntumaan?! :) Edellisestä tuntu

Nyt ei jaksa enempää puhelimella, vointeja ja hyvää mieltä kaikille! :)

bambiina77 & Rymy-Eetu 14+5
 
Hups! Olinkin laittanut viime kuun ketjuun viestin joten ei mikään ihme minne kaikki oli sieltä hävinneet.. hyvä minä... :snotty:

Joten eli mut varmaan kelpuutetaan tänne vaikka toi laskettuaika keikkuu huhti/toukokuun molemmin puolin? Eli kaikkea on veikattu 28.04-4.5.2012 tolta väliltä milloin neuvolassa, milloin ultrassa. Joten saa nähdä muuttuuko vielä 23pvä. kun lääkäri nyt ensimmäisen kerran tarkastaa tämän möhömahan :)

Kävin käänteisessä järjestyksessä eli ensimmäisessä ultrasta-neuvolaan paperien täyttämiseen ja kuulusteluun ja nyt vasta siis lääkäri.

tv. 15vko menossa ja eka sieltä tulisi :heart:
 
LittleEternal Tervetuloa!

Liity myös tuonne kerhopuolelle toukokuisiin siellä näyttäs olevan nyt aktiivisempaa kuin täällä. Ja tietysti sinut huolitaan toukokuisiin!!! Meidän listoilla on muitakin joilla on laskettu aika huhtikuussa ja toisaalta kesäkuisissa on niitä joilla on laskettu aika toukokuussa. Ei tää niin tarkkaa ole. :D Mutta rohkeasti vaan mukaan!!!

Minkäställevoi ja mussukka 14+4
 
Moikka!

Onkin jääny tää kirjoitelu omalta osalta vähäseen kauhean väsymyksen takia.. teidän juttuja olen lueskellu kyllä :) Ja laitoinkin jo pyynnön kerhon puolelle, kun siellä tulisi enemmän kirjoiteltua. Samoin kirjoittelen esikoisesta vieläkin kerhon puolella.

Mites te muut joilla on jo lapsia meneekö teillä toinen raskaus vähän niinku sivussa vaan.. kun ite tajusin, että rv. on jo 14+3 Kun taas esikoisen aikaan kaikki päivät piti laskea... :) Ehkä aika menee vaan siinä, kun touhuaa päivät pojan kanssa :)

Mutta juu oottelen jos pääsisin sinne kerhon puolelle niin uskaltaa paremmin höpötellä :)

Happynow ja pikkukakkonen :)
 
Heippa
Olen uusi tulokas toukokuulle, nyt ultran jälkeen uskallan luottaa odotuksen
jatkumiseen enemmän.eli LA 15.5.
Laitoin liittymispyynnön kerhon puolelle kun mieluummin osallistuisin sen puolen keskusteluihin.

swan + pikkunen 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Voisin minäkin uskaltautua tänne nyt kun ultrassakin oli kaikki ok. Oon seuraillu tätä ketjua jo alusta ati mutten oo saanu aikaseksi ilmoittautua. Eli toinen olisi tulossa ja LA 21.5. Pistin liittymispyynnön kerhon puolelle.

erica ja muru 12+1
 
Kerhosta koitin äsken mennä liittymään tai anomaan sitä jäsenyyttä mutta en löytänyt mitään "liity" tai "ano" nappia jota klikata :LOL: voisko joku vääntää mulle rautalangasta miten sinne pääsee :ashamed:

Selluliitti ym joo, löytyy.. mulla semmonen kudostyyppi että ala-asteikäsenä rupes ekat suonikohjutkin jo näkyyn :D ja selluliittia ollut sillonkin kun olin melki alipainonen eli mun rasvakudos tykkää ryppyillä piennissäkin määrin :D ja nyt sit ruvennu suonikohjut vaan pahentuun, eilen urehilupäivän päätteeks kävin suihkussa ja rupesin kattoon et mitä helv.. reiden etuosassa, ylhäällä, näky selvä suonikohju joka lähtee tavallaan tosta rajalta missä maha/lantio loppuu ja reisi alkaa. Tähänasti kohjuja ollu lähinnä polvitaipeesta alaspäin. Toukokuuhun mennessä mullon varmaan naamakin täynnä niitä :LOL:

Ummetuksesta sympatiat kaikkien puolella joita vaivaa, täälläkin semmosia parin päivän ummetuksia joiden aikana maha paisuu järkyttäväks palloks ja olo on tukkonen.. nyt en oo vaan jaksanu pitää kokoaikaa kiinni hyvistä syömisistä, sit kärsin :ashamed:

bambiina77 hui!! onneks pääsit lepäileen sairaalaan. Osasko korvalääkäri sanoo jääkö vaiva veke mahdollisesti raskauden jälkeen jos sulla ei kerta aiemmin oo ollu? siihen ei kai muuta hoitookaan oo kun monipuolinen liikunta/liikkeet? mut joo ei olis ollu kiva sun jäädä kotiin, oisitte sit 2,5 vuotiaan kans vedelly konttausleikkejä koko päivän.. isot tsempit :wave:

Sydänäänistä onkos muilla löytynyt äänet sivulta? viimeks neuvolassa kuunnltiin kun viikoja oli se 12 kasassa, varauduin kyl jo siihen et ei viel kuulu. Aika kauan th sit ettiki ja sano moneen kertaan et "ei hätää, ei ne aina kuulu viel näilkä viikoil" mä sit vaan et ei mitään hätää, ei haittaa vaik ei nyt kuuluiska. Sit pitkän päältä etsimisen jälkeen, löyty vahvat äänet enempi oikeen kyljen puolelta. tasi siis jos mietii et tossa päällä edessä on ne pinnalliset vatslihakset kumpuna ja päällä rasvakerros, niin siitä kummun vierestä missä on semmosta kuoppaa enempi ennen töröttävää lantioluuta. Häiritseekö äidin lihakset ja rasva kuitenkin tota ultralaitetta??? ääniaaltojahan siinä menee?

mut joo, en vieläkä uskaltais ite koittaa ääniä löytää ku terkallakin kesti.

LittleEternalsähän oot jo pitkällä :) näkyykö jo oikeeta mahaa? täällä yks joka odottelee joka viikko sitä masua (omassa pötsissä löytyy mutta kasvavaa kohtua odotan esiim pompsahtavaksi :D)

T Syli84 ja Hemmo 13+2
 
Itkettää, harmittaa.. tunteita ei osaa vielä eritellä. Tänään tuli postissa kirje ja lähete perinnöllisyyspoliklinikalle. Tuo 2,6mm niskaturvotus oli ultrassa lääkärin mielestä ihan normaali, enkä suurempia ongelmia osannut siksi edes pelätä. Soitin paniikissa neuvolaan ja kysyin mitä tämä kirje tarkoittaa, niin terveydenhoitaja vaikutti itsekin hivenen järkyttyneeltä kun veriseula oli hälyttänyt ja riskiluku oli 1:20. Mitään ennusmerkkejä ei siis ollut, kaiken piti olla hyvin. Sain ajan heti huomen aamuksi istukkanäytteenottoa ja neuvontaa varten.
 
Mulla ainakin tää toisen odotus on mennnyt tavallaan "sivussa".Tai siis en laske joka päivä missä vaiheessa nyt rv on ja sit kun alan laskee menee hetki ennen kuin sitten saan selville missäs vaiheessa mennään:LOL:Mutta,mulla tää on muutenkin niin erilainen kuin eka raskaus niin ehkä osittain johtuu siitä.Jotenkin en uskalla innostua nyt samoissa määrin kuin esikoista odottaessa,pelottaa että kaikki ei mee hyvin vaikka edellinenkin raskaus suju hyvin(paitsi sit kun se pirun raskausmyrkytys tuli).Ehkä mulla vaikuttaa niin paljon se kun tämä raskaus alkoi lääkkeillä saadusta ovulaatiosta ja kun takana on niin pitkä yritys ja useat pettymykset.Mutta eiköhän se tästä helpota,uskalsin mä jo hiplata yhtä potkupukua kaupassa ja näimpä viime yönä (viimein:D)vauvaunen.Nyt myös tullut tunne että tämä tulokas olisi tyttö.No,ekasta luulin vielä synnytyssalissakin että on poika kun sain vaavin masun päälle ja kätilökin tokas että no katotaan millaset vehkeet tällä on.Mä ja mun mies aateltiin heti että ahaa,poika se on kun vehkeistä puhutaan ja yllätys oli aikamoinen kun olikin tyttö.:LOL: Eli kai tälläkin kertaa menee toi sukupuoliarvaus pieleen,mutta sen näkee sitten;)

T:mertsi86 kera Kultahippusen
 
moi kaikille pitkästä aikaa :)

En tiiä muistatteko mua enää, eli tossa jokin aika sitten poistuin listalta ja koko palstalta, kun aloitin työt taas vanhempainvapaan jälkeen ja oli niin kiireistä töiden ja esikoisen johdosta..
Nyt kuitenkin tilanne on tasaantunut ja huomaan löytäväni itteni täältäkin koko ajan useammin...
Eli ehkä palailisin takaisin joukkoonne, mikäli sopii :)

Juttua onkin täällä riittäny!

Ainakin piti sanoo että syli84 asiapitoisia juttuja mm närästyksestä oon innolla lueskellu, siitä oli mulle ainakin hurjasti hyötyä, ja nyt oonkin syömisiäni tarkkailemalla päässyt lähes kokonaan siitä vaivasta! :) eli kiitos syli :)

Mullakin kun on toinen raskaus, niin menee kieltämättä "siinä sivussa", ei tuu laskettua päiviä tms niin innolla kun ekassa..
Harmi sinänsä ettei oikein tule tästä hetkestä nautittua tavallaan, vaan enemmän odottaa synnytystä ja sen jälkeistä aikaa..
Ehkä kun maha kasvaa ja liikkeitä alkaa tuntua niin tilanne muuttuu.. :)

Varasin muuten hammaslääkärin, pääsen just pari päivää ennen jouluaattoa.. hyi kun inhoon hammaslääkäriä yli kaiken, mutta pakko nää on hoitaa kuntoon..

iina_ voi toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin!! Onneksi pääset kuitenkin noin nopeasti sinne punktioon, niin ei pitempään tarvitse miettiä ja pyöritellä asioita mielessä.. lapsivesipunktioistakin on saatu terveitä tuloksia, toivotaan, toivotaan parasta..


Pistän tuossa vaikka kohta vielä paremmin omat tiedot taas niin Tiuhti saa helposti poimia :)

Epi 15+0
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Syli84: Sydänäänet ovat aina mulla kuuluneet oikean lonkan vierestä parhaiten, koska mulla on suht vähän rasvaa tuossa alavatsassa (kaikki rasva mussa on reisissä...jippii...)niin tunnen myös hyvin käsilläni koska joku siellä on "pystyssä" joten ollaan päätelty että se oleilee suurimman osan ajastaan tuolla musta katsottuna oikealla alhaalla :)

Ja valitettavasti mäkin haluaisin että se tulisi enempikin näkyviin mutta eih, musta ei näy päällepäin kuin rinnat jotka tätä menoa näyttää pamela andersson kakkoselta kohta :LOL: Ja työpaikalla tosin ei haittaisi, koska jos minut lasketaan laskuista pois niin 100% työkavereista tai koko kohteesta koostuu miehistä, joten voitte arvata että kukaan tästä ei vielä tiedä töissä ;)


Ja laitoin juuri liittymisen sinne kerholaisten puolelle eli sinne tulen heti ku on hyväksytty :)

Ja kiitos vielä kaikille, olen täällä saanut paljon tietoa koska mun tietämys näistä asioista on täys nolla :wave:
 
Mahtuuko tänne uusi odottaja - "anoin" liittymistä tuonne kerhoonkin, saas nähdä kelpuutatteko :)

En ole tässä raskaudessa vielä lainkaan palstaillut täällä tai muuallakaan,mutta kiva olisi jakaa kokemuksia samassa vaiheessa menevien kanssa. Viime viikolla oli eka ultra, jossa pieni polskutteli :) joten kai sitä uskaltaa alkaa antaa itsensä ajatella, että on ihan oikeesti raskaana. Eipä sillä, pahoinvointi on ollut sellaista, että on tässä melko varma saanut olla alusta alkaen, että jotain siellä mahassa kyllä on.
Mutta, pientä esittelyn tynkää, meillä LA 13.5. ja kolmatta lasta odotetaan. Tytöt ovat vm- 05 ja -08. Kätilöopistolle ollaan menossa synnyttämään, koska aikaisemmilta kerroilta myönteiset kokemukset sieltä.

sellaisen hauskan yksityiskohdan huomasin ekan sivun listasta, että Seepialla on myös kolmannen lapsen LA 13.5. ja minäkin olen kutsunut tulokasta Sintiksi :) muttei mitään virallista työnimeä olla päätetty vielä kumminkaan.

Sen verran täydennän vielä, että etusivulle voisi lisätä
Emsi/kolmas/KOS/32v/ **
 
Viimeksi muokattu:
Heippa
Olen uusi tulokas toukokuulle, nyt ultran jälkeen uskallan luottaa odotuksen
jatkumiseen enemmän.eli LA 15.5.
Laitoin liittymispyynnön kerhon puolelle kun mieluummin osallistuisin sen puolen keskusteluihin.

swan + pikkunen 12+4
laitanko sinuu olleskaa tänne pinkkaan listalle? =) laitoin jo nimesi LA:n kohdalle mutta varmistelen vain haluatko tänne olleskaa näkyville ;)
 
Itkettää, harmittaa.. tunteita ei osaa vielä eritellä. Tänään tuli postissa kirje ja lähete perinnöllisyyspoliklinikalle. Tuo 2,6mm niskaturvotus oli ultrassa lääkärin mielestä ihan normaali, enkä suurempia ongelmia osannut siksi edes pelätä. Soitin paniikissa neuvolaan ja kysyin mitä tämä kirje tarkoittaa, niin terveydenhoitaja vaikutti itsekin hivenen järkyttyneeltä kun veriseula oli hälyttänyt ja riskiluku oli 1:20. Mitään ennusmerkkejä ei siis ollut, kaiken piti olla hyvin. Sain ajan heti huomen aamuksi istukkanäytteenottoa ja neuvontaa varten.
voi ei :hug: mutta MUISTA, 1:20, vielä on hyvät mahdollisuudet, että kaikki on hyvin :) ei luovuteta vielä muru :heart: mä lähetän pienelle onnenpipanoita matkaan, terveyttä toivon hälle :heart: toivotaan parasta!!!!
 

Yhteistyössä