~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

Huokaus. En oo vieläkään soittanu neuvolaan, maanantaina on pakko kun alkaa rv 7+0.
Ja vähän on tullu yökötystäkin. Alko vajaa viikko sitten, sillon piti miettiä et meenkö varuilta vessaan.

Mä koitan nyt vastailla noihin täällä kiertäneisiin aiheisiin, minkä muistan.
Kestoja jaksettiin käyttää viimeks 2kk. Sit meni elämä liian kiireiseks. Meil on kyl kaikenlaisia vaippoja, villiksiä, taskuja, sisävaippoja taskuilla, all-in-oneja... Mut en vaan jaksanu pestä niitä :ashamed:
Matka synnärille kestää vajaan vartin. Ihan sopiva matka minusta, hankala kuvitella et monilla matkaa on yli 50 km :(
Mies huomioi ehkä hieman paremmin, tosin sillä on nyt insinöörin paperien saanti ihan lähellä joten loppurutistus stressaa häntä. Joten nyt mä joudun enemmän huomioimaan häntä antamalla työrauhaa.

Ja pahottelutelut Haidippiiduulle :(

t. villany ja rv 6+5
 
ruokahaluista, miun ei tee enää mieli kokista yhtään, mutta appelsiinimehua ja maitoa juon vaikka kuinka. Liekko kroppa vaatii mitä tahtoo.

LuvLucy, meidän entinen koira vihasi piereskylyä yli kaiken. Se ei ikinä pierenyt itse ja jos ihminen pieras sai osakseen niin syyttäviä katseita kuin koiralta voi saada.

Buranasta ja särkylääkkeistä raskausaikana. Ei siitä buranasta mitään haittaa ole jos kertaluontoisesti ottaa. Jatkuva käyttö se on haitallista.
Miulta leikattiin edellisessä raskaudessa umppari ja ei siinä ihan pelkällä panadolilla pärjännyt, pakko oli ottaa lääkärinluvalla buranaa kaveriksi. Vahvempiakaan kun ei pystynyt ottaa.
Mä join enimmäkseen vettä, kunnes neuvolatäti sanoi että on PAKKO juoda väh. 8dl maitoa päivässä, mut se ei ole ongelma, sillä pidän maidosta. :p Cokista oon ottanu nyt tod. harvoin. Eilen mies otti cokista, mut mulla ei tehny yhtään mieli vaan maitoa otin sitten. :)

Hahahahaha vähä hyvä koira! :LOL: Tollaisen koiran minäkin haluaisin heh. :D

Voiko burana caps 400g ottaa myös silloin tällöin? Ennen kuin tiesin, että olen raskaana, olin jo 3-6vkolla ja mulle tuli päänsärky ja otin yhden burana capsin, mut ei se ainakaa vielä ole keskenmenoa aiheuttanut. :D Onneks mulle tulee tod. harvoin päänsärkyä, mut silloin kun tulee niin se ei mene pois panadolilla vaan burana capsilla niin toi vähän stressaaki ettenkö voi nyt capsia sitten ottaa laisinkaan raskausaikana. :(
 
Kiitos marenda onnitteluista, sekä tsemppauksesta tähän pahoinvointiin. Iso 2-vuotias lähti juuri mummon kanssa synttärikakkutarvike ostoksille. Miun äiti tuli auttamaan synttäritarjottavien kanssa, on sen verran heikko olo, vaikkei tänään ole tarvinnut oksennellakaan, etten tiedä saisinko ite mitään tehtyä. Tai onpahan äiti ainakin henkisenä tukena, kun mies joutuu tekemään töitä päivän.

LuvLucy: vasta vähän aikaa sitten julkistettiin tutkimus, jonka mukaan Buranan käyttö ei ole vaarallista kahden ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana, MUTTA heti perään julkaistiin toinen tutkimus, jonka mukaan Buranan käyttö on vaarallista koko raskauden ajan. Eli hyvin ristiriitaista tietoa tulee tutkimuksistakin Buranan käyttöä kohtaan. Jos ei ihan pakko ole sitä Buranaa käyttää, niin välttäisin sen käyttöä. Ja Burana Capsissa on sama vaikuttava aine, kuin Buranassa eli sama asia...

Mulla ei ole tyttö- eikä liioin poikaolokaan. Ennen tämän pahoinvoinnin alkua oli selvä tyttöolo, mutta nyt kun pahoinvointi on taas rajua (muistuttaa esikoisen raskautta, jolloin selvä poikaolo), on paljon ristiriitaisemmat fiilikset kumpi on tulossa. Tyttöä toivoisin, mutta nähtäväksi jää ;)

Kai se on lähettävä leipomaan pojan huomisille synttärijuhlille. On vähän vaan vielä hakusessa, että mitähän sitä leipois xD
 
Ainiin, vielä muutama asia oli :D

ShootingStar: täällä myös vähän ailahtelevaa tämä pahoinvointi: eiliseen iltaan asti ollu aika rajua muutama päivä, tänään vähän helpompi olla. Mutta huomaan, että miulla vaikuttaa myös selvästi sekin, ettei nyt ole arjen paineita, ja saa luvan kanssa levätä, heti on helpompi olla. Viime viikonloppu tosin oli vaikeampi, mutta tälläistä ylä- ja alamäkeä tämä pahoinvointi...

Täällä on muutama päivänä tuntunu haamupotkuja eli mitä todennäköisimmin ilmakuplia suolistossa... :D Tuntuu aina niin tuolla kohdunkorkeudella, että itsekin ihan hätkähtäny kun tulee niin pienet potkut mieleen. Näinä päivinä on pieni vasta alkamassa liikkumaan, ettei ole oikeasti mitään mahdollisuutta vielä tuntea oikeita potkuja... Kunhan fiilistelen ;)
 
Pikaisesti vain omaanapaa...
Kävin eilen ostamassa sea bandit ja ainakin vaikuttaa, että minulla toimisivat...ei ole ollut kuvotusta ja eilen illalla teki mieli kaikenlaista ruokaa eikä ajatus kuvottanut, kuten normaalisti...
Tunnekuohut hyökänneet nyt minun kimppuun...itku herkässä ja välillä todella epätoivoinen ja pelokas olo...voi mun mies parkaa :ashamed:
 
Onnea Annastiina79! :) Tervetuloa joukkoon!

Haidippiduu pahoittelut ja :hug:

Taaskaan en oo kerinny kirjottelemaan, vaikka yritän lukea puhelimella melkein päivittäin... Tekstiä tulee kovasti ja kiva kun on aktiivisia kirjoittelijoita, olen kyllä hengessä mukana! :)

Oli vähän harmia tossa pari päivää, kun sain keskiviikkona kovan tällin hevosten sähköpaimenesta. Sitä sitten murehdin, että voiko vaikuttaa tonne kyytiläiseen jotenkin ja torstaina soitinkin neuvolaan, jolloin th pyysi käymään siellä, että kuunnellaan sydänääniä. Viikot siis 10+1. No, varmaan vartin etsi, mutta ei saanu ääntä kuulumaan. Lääkärikin oli neuvolassa paikalla, mutta koska siellä ei ole ultraa, ja terveyskeskuksessa taas on, järjesti mulle eiliseksi ajan ultrattavaks. Aivan mahtava lääkäri!!! Ja siis äitiyspolillekin soitin, mutta eihän ne sinne ottanu, ku kuulemma ei pitäis olla hätää ja nt-ultrakin ensi torstaina. No, itku ja masennushan siinä jo torstaina sit iski ja olin jo toivoni menettäny, vaikka th sanoikin, että ei ole itsestäänselvää, että sydänäänet vielä näillä viikoilla kuuluisi. Eilinen sit toi helpotuksen, kun siellä sydän löi edelleen vahvasti ja pieni 34 mm vastas täysin viikkoja 10+2! :heart: Sen verran liikkui, ettei meinannu saada mittaa, mut onneks sai lopulta ja koko täsmäs. Mulla kun se äp-raha on siitä päivästä kiinni, ettei mee minimiin... ;)

Tyttöolo oli kovasti eilenkin tippa silmässä sitä ultraakuvaa seuratessa, vaikka sormushan meille poikaa povas. ;) Mutta siis edelleen itsellä se tyttöolo, eikä vähiten pahoinvoinnin perusteella. :p Vaikka tavallaan harmittaa, kun pojalla on kauheasti melkein käyttämättömiä vaatteita, et ne menee sit hukkaan. Pitää pistää vissiin myyntiin, jos on tyttö tulossa, niin voi ostaa sit tilalle tytön vaatteita. :LOL:

Sairaalaan on matkaa noin 30 kilsaa, mutkaista tietä jonkin verran ja aikaa menee puolisen tuntia. Viimeks synnyttämään mennessä alko jo supistukset sattumaan (tuntu kyllä jo kotona, ja vedet oli menny jo 8 tuntia aikasemmin), mut mä en onneks oo mikään syöksysynnyttäjä ja kipukynnys on niin matala, et mielummin lähden sairaalaan ennen ku myöhään! ;)

Kohtua en oo varsinaisesti kokeillu, mut kuten jotkut muutkin, huomaan sellasen pallon tai jotain esim. kumartuessa tai kenkiä laittaessa. Ja joo, en siis itsekään ole saanu omalla dopplerilla niitä sydänääniä kuulumaan, eikä ihme, kun ei se terkkakaan saanu. Oliskohan taas istukka edessä, kuten oli tytöstä aikoinaan...?! Ja kuulemma jos taakse kallistunut kohtu, ei kuulu kovin helpolla tai aikaisin, mut enpä muistanu eilen siltä lääkäriltä kysyä, oliko niin.

ShootingStar ja DsariaL ja jos oli muitakin; osanotto teidän pahoinvoinnin johdosta! Mulla oudosti helpottanu viikossa, ei oo pahemmin ollu siis enää tällä viikolla. Senkin takia huolestuin, onko kaikki ok... Mut mulla tosiaan auttoi se Primperan, jota söin monta päivää pahoinvoinnin ollessa pahimmillaan. Tuli todella hyvä olo, kun sen otti ajoissa. Muuten olis paljon jäänyt hommia tekemättä...

Ja marenda kiitos aamun nauruista! Toi teidän entinen koira on ollu niin ihana! :LOL: Meilläkin on uros sellanen, et jos se makaa peiton alla ja joku pierasee, niin hätkähtää aina eli vähän säikähtää ja pahimmillaan tulee pois! Just yks ilta sitä miehen kans naurettiin, kun oli miehen jaloissa nukkumassa, niin joutu poistumaan sieltä. :LOL: Mä en yleensä kyllä piereskele ääneen, enkä nytkään ehkä pahimpia päästele, mut oikeesti on välillä ihan tuskaa, kun mahassa niin paljon ilmaa! :( Pahin turvotus tosin tuntuu jo helpottavan, mutta kyllä toi maha uhkaavasti alkaa pömpöttää ja välillä näyttää siltä, ku olisin jo puolessa välissä raskautta. :p Onneks en, kun pää ei oo vieläkään mukana tässä, eli en jotenkin millään sisäistä tätä, et meille on vauva tulossa... Toivottavasti sitten, kun liikkeet alkaa tuntumaan. Vaikka eilen kyllä vauvakuume taas palasi, kun miehen veljen vaimo sai tytön. :heart:

mymosa moneltako sulla on torstaina se ultra? Meillä on klo 14.00. :) Ja sen jälkeen käydään sit verikokeessa, eli tulokset tulee postissa parin-kolmen viikon päästä siitä.

tiuhti_ musta on koko ajan tuntunu, et mennään samoilla viikoilla, ja ihmettelenki aina, mitä sä laitat viikkoja vähemmän. :LOL: Yhtä kauan kai tänne kirjoteltu, ku mäkin alotin vasta pari viikkoa plussasta. Ja sitä paitsi sulla saattaa silti olla vauva ennen mua sylissä, jos syntyy vaik ennen laskettua aikaa, ku meillä nää on ollu niin tarkkoja. ;) Eli jos menee kuten edelliset, niin syntyy 3.5. kuten toi pienempi isoveljensä. :heart:

Kestovaipoista innostuin viime talvena ja harmittaa näin jälkeenpäin, etten niitä tolle edelliselle hankkinu. :( En tiiä vielä miten tehdään tämän tulevan kohdalla, mutta ei mua se pyykkimäärä pelota. Esikoiselle käytin aikoinaan alkuun kotona harsovaippoja, mut sen iho ärtyi niin paljon, ettei voinu käyttää ku Liberoita. Isompana kesti myös muita merkkejä. Tytölle ja kolmannelle taas kävi ihan alkuun vaan Pampers, ja isompana taas muutkin merkit. Mut voi olla, et panostan nyt tähän "ehkä viimeiseen vauvaan" ja hankin kunnon kestoja! ;) Niitä saa siis mainostaa! ;)

Nyt täytyy vetäytyä päikkäreille, kun yhdelle hepalle tulee illemmalle hieroja ja ajattelin vielä ajaa toisella kärrylenkin. Mäkin kateellisena katson vierestä, kun heppa saa hoitoa, mut itsellehän ei raaski hierontaa maksaa... :p

Aurinkoisia syyspäiviä ja parempia oloja kaikille!

bambiina77 & ruu 10+3
 
mymosa
Bambiina meillä on 10.15 aika :) ja verikoetulokset toivottavasti odottavat siellä jo meitä. Saatais heti tietoa onko mitään erityistä.

Käytiin äipän kanssa shoppailee ja en muistanutkaan kuinka kamalaa hommaa se on raskaana. Vei voimat, pyörrytti, oksetti, piti istua vähän väliä.. No mutta lapset sai mieluiset verhokankaat, joista äiti taikoo meille verhot ja tulee kaupan päälle pesee meidän ikkunat!! mahtavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Annastiina79
LepikonHeta
Pikaisia päivityksiä täytyy tänään laittaa, että pääsee poksumaan :p

Mymosa: tuttua tunnetta shoppailusta. Sitä ennen raskautta haaveili miten voisi kierrellä vaate- ja lastentarvikekaupoissa, nyt ruokakauppakin saa miettimään kahdesti.

Shootinstar: juu, primepran on resp. valmiste

Sairaalamatkasta: meillä on matkaa noin 25 km. Lasten hoito varmaan tulee olemaan kysymys, noi 12 ja 10 vuotiaat on koulussa vielä toukokuussa. Täytyy miettiä...

Tänään sain vauva-lehden laskun, sisko "tilasi" mulle lahjatilauksen niin sai sitten brio primo-kaukalon. Musta-vihreä väri on siis tulossa... Kohta... Tilasin siihen isofix-alustan.

Vauva-oloista... Mulla on poikaolo, mutta siihen ei voi luottaa, koska toive on niin vahva ja kyllä totta kai sitä tyttö on yhtä rakas. Joten tyttöä kai sitä odotellaan poika-ololla. :D

Heta+ IitaEemeli 9+0 *poks* viikon päästä kaksi numeroisiin!!!
 
Hips hei vaan kaikille! :)

Tänään on ollut hyvä päivä, kun pahaa oloa ei ole ollut juuri nimeksikään. Kyllä niissä rannekkeissa on jotain ideaa. Ja sitten tietenkin se että saa levätä aina kun haluaa vaikuttaa kyllä paljon. Eilen oli pirskeet ja totesin että ei kyllä tuo humalaisten ihmisten katselu ihan selvinpäin ole minun hommaa. Ja sitten tuntuu että on kauhea ilonpilaaja kun ei jaksa valvoa pitkään.

Meillä on synnärille noin 40km ja matkaan menee noin 45min, jos kaupungissa ei ole ruuhkaa. Toivottavasti ehditään sitten kun aika tulee. ;) Nyt on hyvä päästä ultraan sinne jo etukäteen niin osaa siellä sokkelossa mennä sitten oikeaan paikkaan kun aika koittaa :D

Minulla on jotenkin alkanut vahvistua poikaolo, tai en osaa selittää, jotenkin vain semmoinen tunne että poika olisi tulossa. Saas sitten nähdä. Paineet tytölle olisi kyllä kovat :)

Ja jos noita ultria ruvetaan keräämään niin 17.10. olisi klo 10.00 meidän nt-ultra :)

Tuosta buranasta piti kirjoitella että meillä ainakin neurologi ja neuvolaterkka molemmat sanoi ettei saisi käyttää ollenkaan ibuprofeenia, eli siis tuota joka noissa on tehoaineena. Minulle määrättiin 1000mg panadolia migreeniin, eli siis kaksi pilleriä panadolia kerralla, ja sitä saa kuulemma muutenkin syödä ihan huoletta tuon muutamankin tabletin kerralla.

Vielä pitäisi koirat lenkittää, sitten olen kyllä taas ihan sänkyvalmista tavaraa :D

Sadettaja* ja mörrimöykky 10+1 :heart:
 
ShootingStar, saitkin jo vastauksia kysymykseesi, eli on reseptilääke. Sitä saa myös suppona, jos on pelko, ettei pysy sisällä. Mä söin jopa kolmesti päivässä kaksi tablettia, joka on maksimi lääkärin ohjeen mukaan. Mulle siis meidän neuvolalääkäri kirjoitti sitä. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan!

Buranaa en minäkään söis, siitä oli just joku viikko sit julkaistu tutkimus, et voi lisätä keskenmenoja ja muutakin oli; tais olla jotain kehitykseenkin vaikuttavaa... Varmaan noi satunnaiset käytöt ei aiheuta mitään, mutta mulla ainakin on nollatoleranssi, kuten alkoholinki kans. :)

mymosa mäkin olin varannu eka aamuajan, mut miehelle kävikin paremmin iltapäivä, joten muutin sen. Ehdin sit käydä lukemassa sun kuulumiset ennen omaa! ;) Ollaanko me ekat täältä, jotka menee??? Mullahan tosi aikaisin, kun sillon vasta 11+1. Enpä sillon varatessa edes laskenu ite, ku otin vaan ajan, mikä annettiin. :) Ja tuttua tunnetta shoppailusta, tuntuu ruokaostostenkin teko välillä ylivoimaiselta. :p Siksi käynkin tällä hetkellä kerran viikossa kunnolla ja muuten vaan hakemassa lähikaupasta maitoa ja leipää, niin ei tarvii kitua.
 
Bambiina77 minkäslaista hevoshommaa puuhailet? kiinnostuin kun kärrylenkistä puhuit, mulla semmosta valjakko- ja työajohistoriaa ja tietty sitä ahkeraa puskaratsastamista :D. Omaa tallia ja elukoita ei enää oo, muutettiin taajamaan ja tein elämänmuutoksen joka kyllä tuli tarpeeseen ja kyllä se lause "huoleton on hevoseton" pitää paikkansa.. veri vetää maalle kovasti meitä takasin mutta oon sanonu että mieluusti oon vaikka seuraavan vuosikymmenen tätä rivitaloelämää viettämässä, on niiiin helppoo kun talvellakan ei rotat rapise seinänvälissä ja vesiputket jäädy kotona saati sitten tallissa.

Alottelin aikonaan valjassepän opintoja mut ne jäi kesken, sen joskus haluan viedä päätökseen ja sit jos maalle palataan niin haaveilen mustasta minishettis nelivaljakosta :D Minejä mulla oli 1 tamma josta 1 varsa ja ihastuin poneihin ikiajoiksi.. Suomenhevosruuna kuului kalustoon ja jonkun aikaa kaverina oli suokkiori joka oli ihan hirmu kiltti. Hyvin pienetä laumaa siis on pidetty mutta kuitenkin :)

mites sulla noi hevostelut raskausaikana menee? seuraatko omaa vaistoa vai jätäkö pikkuhiljaa riskimpiä hommia pois? Mulla mies aikonaan sano että jos tuun raskaaks niin hän ei haluis että mä hirveesti edes ajan ( vaikka millään kilpakärryillä ei koskaan oo mentykän) Neuvolassakin terkka ohimennen luetteli "kiellettyjä" lajeja ja toki siellä oli se ratsastus.. Mulle tuli yllärinä että meidän neuvolantäti on sen koulukunnan ihmisiä että suositteli mua jättään hölkänkin jo pois :O No, eipä täs nyt pakottavaa tarvetta enää oo ollu hölskytellä mutta vähän tuli yllätyksenä.

Sori tällanen omanapa viesti, koitin lukea kaikki jutut ja täällä olikin paljon iloisia uutisia Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja onnea matkaan kaikille joilla vielä ekat ultrat ja tarkastukset edessä:heart:

Täällä neuvolassa sanottiin aika hyvin että mihinkään keskustelupalstoille ei saa mennä, siellä provosoituu helposti :D eli eletään kukin omaa raskauttamme ja mitään asioita ei oikein voi verrata toiseenjne. Mulle kuitenkin tää on ihan mielettömän tärkeä kanava, oon melkoinen erakko muutenkin, yksin päivät kotosalla lähinnä eikä oikein ketään ystäviä tai tuttuja jotka olis samassa tilanteessa. Kiitos siis tästä keskustelusta ja hyvästä hengestä palstalla, mulle olette ainekin isona ilona ja kaikki jutut tulee luettua vaikkei kaikkiin kskusteluihin osallistuiskaan. kiitti siis siskot :heart:

aamuaurinkoisin terkuin Syli84 ja Hemmo 9+0 poks!
 
ShootingStar ihana kuulla et helpottaa!!! on ollu kyllä hurjan kuulosia noi sun olot.. Onko sulla sanoo mitään vinkkejä ruoka-aineiks mitkä olis ees vähä helpompia pahoinvoinnin kannalta? mä oon litkiny nyt kamomillateetä ja yks ruoka mikä tuntu uppoovan paremmin oli porkkana-koskenlaskija sosekeitto. makeet öllöttää edelleen...
 
mulla on nyt turvotus vähentyny ja viikot on 6+5 ehkä johtuu siitä ku oon syöny nyt vähemmän tän pahoinvoinnin takia, äsken meinas tulla itku tän yökötyksen takia ku koitin aamupuuroa syöpä =) nyt sain kaurapuuron ja mustikkakeiton nieltyä ja olo alkaa hieman kohentua... on tää rankkaa ja luin jostain et tää viel pahenee parina seuraavan viikkona =/ huoh, silti niin onnellinen tuosta riisinjyvästä tuolla masussa =)
 
Viimeks mainitsin et pahaolo olis helpottanu, mut ei sittenkään.. Tai välillä on parempi ja sit taas toisena päivänä tuntuu et koko ajan kuvottaa. En osaa silti kuvitella miltä teistä tuntuu jotka joudutte oksentelee monia kertoja päivässä, tsemppiä! Onkos yleinen käsitys se, että jos on paljon pahoinvointia niin se merkkais tyttöä? Uskotteko siihen, onko omaa kokemusta? Mulla ei mielestäni ollut poikaa odottaessa juurikaan huono olo.. Eikä mitään erityisiä mielitekoja, suolaista, makeaa, kaikki kävi. Nyt mua ällöttää suklaat ja kaikki makeet, pystyn syömään vaan perus kotiruokaa.

Me tosiaan kohta muutetaan Vantaan puolelle ja sieltä tulee vähän pidempi matka synnärille. Viimeks mentiin aamuruuhkassa kättärille ja ei meinattu saada mistään parkkipaikkaa. En ymmärrä miksei siellä vois olla jotain parempaa systeemiä pysäköintiin. Noh, sillon oli tammikuu ja mies joutu parkkeeraa auton sellaseen lumikinokseen et auton pohjasta meni jotain rikki.. Mulla oli nimittäin aika kovat supistukset siinä vaiheessa ja mies alko olee vähän hermostunut. :) Jälkikäteen koko homma on vaan naurattanut :)

Nt-ultraa täälläkin odotellaan, se on vasta 27.10.
 
Mä nyt sit valitsin Naistenklinikan Kättärin sijaan, kun googletin niin moni kehui Naistenklinikkaa, mut saas nähä sitte. Yks ainaki mikä on tos hyvä, et kuulemma lasten sairaala tms on siinä vieressä. :) Ja meiltä on sinne matkaa n. 30min bussilla. Eli taksilla sinne varmaan pääsis 20min ehkä. Me emme omista ajokorttia, emmekä siis myöskään autoa sillä auto on turha täällä Helsingissä, kun on niin hyvä julkinen liikenne. Mut en osannu yhtään odottaa, et ekas neuvikses se piti jo kertoo et mihin meet.. Onneks googletin noit etukäteen niin tiesin, kumpaan mie meen. ^^

Joo sen tiedänkin, että ei sais sitä ibumikälie ottaa eli siis ei buranaa. Mut kerta mä otin jo yhden kun viikkoja oli 3-6 niin vaikuttiko se mitenkään? :O Se olisi kiva tietää... Ja tota 1000mg panadolia ei varmaan muuten saa kuin reseptillä? No kuten sanoin, onneksi minulla on harvoin päänsärkyä. :)
 
LuvLucy emmä olis huolissaan tuosta kerta-annoksesta noin varhaisilla viikoilla. Eihän tuolloin edes yleensä tiedä olevansa raskaana, alkuaikoinahan tuo burana vaikeuttaa juuri hedelmöittymistä mun muistin mukaan. Muutoin vältän kyllä itsekin kokonaan raskausaikana sitä, Panadolia voit uskoakseni popsia pari 500 mg niin tulee sopiva annos.

annastiina79 tervetuloa mukaan! :wave:

Meillä synnäri on ihan lähellä, matkaan ei saa kulumaan kovinkaan montaa kymmentä minuuttia. Nyt on ollut viikonlopun aikana hieman parempi olo, oksentaa ei ole tarvinnut kertakaan ja ällötys on pysynyt hyvin aisoissa. Saa nähdä paheneeko sitten uudestaan, mullakin on ollut noita muutaman päivän kestäviä parempia jaksoja.

ShootinStar* sieltä se maha jo kasvaa :) Ei varmaankaan pysy enää kauaa salassa! Nyt kun turvotus aina välillä laskee niin mahaa ei mun mielestä erota juuri lainkaan, oletin, että tulisi näkyviin jo heti alkumetreillä. Housut tosin kiristää jo suurimman osan ajasta, että kai se on hämysti alkanut tuo maha jo kasvamaan ja itse ei keskivartalon paisumista huomaa :D

Np-ultrasta ei ole vielä mitään tietoa, eka neuvola on 17.10 viikolla 9+5 ja sieltä laitetaan lähetettä menemään ja kutsu tulee kun tulee. Verikokeista en enää muista miten meni, tulokset taisi saada postissa vasta reilusti ultran jälkeen.


Möppis ja Arhippa 8+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Möppiäinen;24791686:
LuvLucy emmä olis huolissaan tuosta kerta-annoksesta noin varhaisilla viikoilla. Eihän tuolloin edes yleensä tiedä olevansa raskaana, alkuaikoinahan tuo burana vaikeuttaa juuri hedelmöittymistä mun muistin mukaan. Muutoin vältän kyllä itsekin kokonaan raskausaikana sitä, Panadolia voit uskoakseni popsia pari 500 mg niin tulee sopiva annos.
Sehän siin olikin, kun en silloin vielä tiennyt olevani raskaana. Muuten en olisikaan ottanut sitä. Mut joo kai sitä pitäis sitä panadolia hankkia varmuuden vuoksi. Eikös niitäkin ole erilaisia? Mikä olisi tehokkain eli siis vaikuttais mahd. nopeasti? Anyone knows? :) Buranaa en ite enään käytä, vaan nimenomaan burana capsia just siks ku vaikuttaa nopeammin niin onko panadolilla myös erillinen tuote mikä vaikuttaa nopeammin?
 
mymosa
Meninpä kehumaan oloani liian aikaseen.. on taas tullu vessan lattia tutuksi..

mä olen ottanut ibuprofeenia toisella kolmanneksella, ihan lääkärin määräyksestäkin. Kun panadolikaan ei oo kovin hyvä vaihtoehto, kun ei vie kipua pois.
 

Yhteistyössä