Onnea
Annastiina79!
Tervetuloa joukkoon!
Haidippiduu pahoittelut ja :hug:
Taaskaan en oo kerinny kirjottelemaan, vaikka yritän lukea puhelimella melkein päivittäin... Tekstiä tulee kovasti ja kiva kun on aktiivisia kirjoittelijoita, olen kyllä hengessä mukana!
Oli vähän harmia tossa pari päivää, kun sain keskiviikkona kovan tällin hevosten sähköpaimenesta. Sitä sitten murehdin, että voiko vaikuttaa tonne kyytiläiseen jotenkin ja torstaina soitinkin neuvolaan, jolloin th pyysi käymään siellä, että kuunnellaan sydänääniä. Viikot siis 10+1. No, varmaan vartin etsi, mutta ei saanu ääntä kuulumaan. Lääkärikin oli neuvolassa paikalla, mutta koska siellä ei ole ultraa, ja terveyskeskuksessa taas on, järjesti mulle eiliseksi ajan ultrattavaks. Aivan mahtava lääkäri!!! Ja siis äitiyspolillekin soitin, mutta eihän ne sinne ottanu, ku kuulemma ei pitäis olla hätää ja nt-ultrakin ensi torstaina. No, itku ja masennushan siinä jo torstaina sit iski ja olin jo toivoni menettäny, vaikka th sanoikin, että ei ole itsestäänselvää, että sydänäänet vielä näillä viikoilla kuuluisi. Eilinen sit toi helpotuksen, kun siellä sydän löi edelleen vahvasti ja pieni 34 mm vastas täysin viikkoja 10+2! :heart: Sen verran liikkui, ettei meinannu saada mittaa, mut onneks sai lopulta ja koko täsmäs. Mulla kun se äp-raha on siitä päivästä kiinni, ettei mee minimiin...
Tyttöolo oli kovasti eilenkin tippa silmässä sitä ultraakuvaa seuratessa, vaikka sormushan meille poikaa povas.
Mutta siis edelleen itsellä se tyttöolo, eikä vähiten pahoinvoinnin perusteella.
Vaikka tavallaan harmittaa, kun pojalla on kauheasti melkein käyttämättömiä vaatteita, et ne menee sit hukkaan. Pitää pistää vissiin myyntiin, jos on tyttö tulossa, niin voi ostaa sit tilalle tytön vaatteita.
Sairaalaan on matkaa noin 30 kilsaa, mutkaista tietä jonkin verran ja aikaa menee puolisen tuntia. Viimeks synnyttämään mennessä alko jo supistukset sattumaan (tuntu kyllä jo kotona, ja vedet oli menny jo 8 tuntia aikasemmin), mut mä en onneks oo mikään syöksysynnyttäjä ja kipukynnys on niin matala, et mielummin lähden sairaalaan ennen ku myöhään!
Kohtua en oo varsinaisesti kokeillu, mut kuten jotkut muutkin, huomaan sellasen pallon tai jotain esim. kumartuessa tai kenkiä laittaessa. Ja joo, en siis itsekään ole saanu omalla dopplerilla niitä
sydänääniä kuulumaan, eikä ihme, kun ei se terkkakaan saanu. Oliskohan taas istukka edessä, kuten oli tytöstä aikoinaan...?! Ja kuulemma jos taakse kallistunut kohtu, ei kuulu kovin helpolla tai aikaisin, mut enpä muistanu eilen siltä lääkäriltä kysyä, oliko niin.
ShootingStar ja DsariaL ja jos oli muitakin; osanotto teidän pahoinvoinnin johdosta! Mulla oudosti helpottanu viikossa, ei oo pahemmin ollu siis enää tällä viikolla. Senkin takia huolestuin, onko kaikki ok... Mut mulla tosiaan auttoi se
Primperan, jota söin monta päivää pahoinvoinnin ollessa pahimmillaan. Tuli todella hyvä olo, kun sen otti ajoissa. Muuten olis paljon jäänyt hommia tekemättä...
Ja
marenda kiitos aamun nauruista! Toi teidän entinen koira on ollu niin ihana!
Meilläkin on uros sellanen, et jos se makaa peiton alla ja joku pierasee, niin hätkähtää aina eli vähän säikähtää ja pahimmillaan tulee pois! Just yks ilta sitä miehen kans naurettiin, kun oli miehen jaloissa nukkumassa, niin joutu poistumaan sieltä.
Mä en yleensä kyllä piereskele ääneen, enkä nytkään ehkä pahimpia päästele, mut oikeesti on välillä ihan tuskaa, kun mahassa niin paljon ilmaa!
Pahin
turvotus tosin tuntuu jo helpottavan, mutta kyllä toi maha uhkaavasti alkaa pömpöttää ja välillä näyttää siltä, ku olisin jo puolessa välissä raskautta.
Onneks en, kun pää ei oo vieläkään mukana tässä, eli en jotenkin millään sisäistä tätä, et meille on vauva tulossa... Toivottavasti sitten, kun liikkeet alkaa tuntumaan. Vaikka eilen kyllä vauvakuume taas palasi, kun miehen veljen vaimo sai tytön. :heart:
mymosa moneltako sulla on
torstaina se
ultra? Meillä on
klo 14.00.
Ja sen jälkeen käydään sit verikokeessa, eli tulokset tulee postissa parin-kolmen viikon päästä siitä.
tiuhti_ musta on koko ajan tuntunu, et mennään samoilla viikoilla, ja ihmettelenki aina, mitä sä laitat viikkoja vähemmän.
Yhtä kauan kai tänne kirjoteltu, ku mäkin alotin vasta pari viikkoa plussasta. Ja sitä paitsi sulla saattaa silti olla vauva ennen mua sylissä, jos syntyy vaik ennen laskettua aikaa, ku meillä nää on ollu niin tarkkoja.
Eli jos menee kuten edelliset, niin syntyy 3.5. kuten toi pienempi isoveljensä. :heart:
Kestovaipoista innostuin viime talvena ja harmittaa näin jälkeenpäin, etten niitä tolle edelliselle hankkinu.
En tiiä vielä miten tehdään tämän tulevan kohdalla, mutta ei mua se pyykkimäärä pelota. Esikoiselle käytin aikoinaan alkuun kotona harsovaippoja, mut sen iho ärtyi niin paljon, ettei voinu käyttää ku Liberoita. Isompana kesti myös muita merkkejä. Tytölle ja kolmannelle taas kävi ihan alkuun vaan Pampers, ja isompana taas muutkin merkit. Mut voi olla, et panostan nyt tähän "ehkä viimeiseen vauvaan" ja hankin kunnon kestoja!
Niitä saa siis mainostaa!
Nyt täytyy vetäytyä päikkäreille, kun yhdelle hepalle tulee illemmalle hieroja ja ajattelin vielä ajaa toisella kärrylenkin. Mäkin kateellisena katson vierestä, kun heppa saa hoitoa, mut itsellehän ei raaski hierontaa maksaa...
Aurinkoisia syyspäiviä ja parempia oloja kaikille!
bambiina77 & ruu 10+3