~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

Moikka!

Meillä myös pidetään ristiäiset, myös esikoinen kastettiin. Ei tähän sen suurempia syitä, ei olla uskonnollisia yms. mutta näin nyt päätettiin. Itse kuulun kirkkoon, mies ei. On sitten juuri tuo rippileiri yms. ja onhan se isompana helpompi erota kuin liittyä.. :) En ole ikinä ollut nimiäisissä ja nyt oliskin tässä kuussa kaverin lapsen nimiäiset, mukava nähdä erilainen nimenantojuhla :)

Mulla sama kuin eskapismilla, en osta H&M:stä mtn, en siis edes niitä äitiysvaatteita. Esikoisesta ostin huutonetistä kivan paketin, mutta annoin jo pois ne vaatteet. Että taas saa metsästää. :p Varmaan käytettynä ostelen taas. :) Iloinen yllätys oli, kun huomasin, että viime raskauden jälkeen UFF:lle on tullut äitiysvaatteita. sieltä voisin mennä ainakin katsomaan. :) Muutenkin olen innokas kirpputorien kiertäjä ja käyttäjä ja muutenkin kierrätän tavaraa paljon, lahjoittelen Kontille, UFF:lle yms. niin en sitten usko että mammavaatteitakaan uutena ostan.

Ja sitten vähän omia juttuja... pahaolo jyllää koko ajan, mutta ei vielä oksennettu. eilen oli pakko lähteä kesken pois kummipojan synttäreiltä kun pelkäsin, että alan siellä oksentelemaan enkä olis sitten halunnu alkaa mtn selittelemään. :p Turvotus on myös kamalaa, maha on illalla täys pallo. :< Myös nyt oli viikonloppuna toisen kerran vuotoa, hieman enemmän ja ihan kirkkaanpunaista verta. Onneksi sekin oli niin vähän, mutta se yhdistettynä tuohon alavatsakipuun vähän huolestuttaa.. mutta tiedän että se on ihan normaalia ja jos jotain ikävää nyt tulee tapahtumaan, ei sille itse oikein mtn voi. :/ kuitenkin haluan niin ajatella että kaikki hyvin menee. :)

Tänään olisi edessä esikoisen 1-vuotis hammaslääkäri, toivottavasti just siihen hetkeen ei osu pahin ällötyshetki, ettei siellä sitten se oksentaminen ala :D

Hauskaa uutta viikkoa kaikille. :)

helimarja & Mötkylä:heart: 6+4 (onko niitä viikkoja jo noin paljon, just niitä oli 4... :D)
 
Äitiysvaatteeista;on kiva kun muoti on tällä hetken odottajaa suosivaa.Löytyy ihan tavan mallistoista päälle pantavaa.Oon itse aika pienikokoinen,niin on helppo löytää.Tunikat ja legginsit,mekkoja on paljon tarjolla.
Niillä kyllä pärjää odotusajan=)
 
lily-rose mustakin tämän hetken muoti on aika mukava, on niitä ihania pitkiä villamekko/tunikoita. Niitä voi piettää sitten koko talven ku on ihana vauvamaha :) Vielä tähän turvotus pömppään ei mitään vartalonmuotoja nuolevaa kiitos!

Muuten äitiysvaatteita ostan jonkin verran, kunnon housuja pari ja sitten ehdottomasti kunnon talvitakin. Mulla oli viime talvena esikosta sellainen maha, ettei mikään takki mennyt kiinni ja kyllä ärsytti sen viimeisen kuukauden! Nyt kuitenkin olisi tarkoitus ulkoilla koko talvi niin ajattelin panostaa äitiystakkiin. Jos vain jostain sellaisen löydän!

eskapismi rivien välistä luettuna rouvaantuminen edessä ensi kesänä! Onnea! :)

tiuhti Hienoa, että rannekkeet toimivat sinulla! Mulla ei ole vielä tälle aamulla alkanut öllötys, peukut pystyssä ettei kovin pahana tänään tulisi!

Naive88 ihania ultrakuulumisia! :kiss:

Imetyksestä en ole ajatellut ottaa stressiä. Esikon kanssa imetin 6kk ja maitoa olisi kyllä tullut ja tuli pakkaseen asti, mutta kaksi kuukautta rintaraivareita veivät mehut ja päädyttiin imetyksen lopetukseen. Silloin palasi rauha taloon ja nukuttaminen ja kaikki päivärytmit muuttuivat kertaheitolla säännöllisiksi. Pyrin nyt toisen kanssa pidempään imetykseen :)

Nyt päiväpuuhien pariin!

Möppis ja Arhippa 7+5
 
Heissan, viikonloppu oltiin reissussa mutta nyt taas täällä.

Kaksi ihmistä kysyi että olenko mie raskaana. (yhteensä jo kolme) Vaikkei kenellekkään olla kerrottu. Vissiin tää jotenkin paistaa minusta.
Mitään en myöntänyt tai kieltänyt, sanoin että viitoset tulossa niin eivät kyselleet enempää.
Mehän pidetään tämä salassa vielä muutamaviikko ja sillähyvä.


Imetyksestä, haaveissa täysimettää se 6kk ja siitä eteenpäin ainakin vuodenikään, ehkä kauemminkin.
Meillä esikoinen syntyi sga vauvana ja painoi hurjat 2,2kg ja hän ei vain jaksanut imeä tissistä. Joten alussa oli pakkopulloruokkia ja pikkuhiljaa siihen ajauduttiin kokonaan. Kakkosta täysimetin 5kk ja yhteensä 1.5vuotta. Kolmosta täysimetin reilut 6kk ja yhteensä 2vuotta.

Pahoinmie kyllä pelkään että tämä pikkuinen tulee syntymään keskosena mutta toivottavasti saadaan imetys silti onnistumaan. Mun ei tässä tilanteessa auta kuin toivoa että kaikki menee hyvin.

Huomenna eka neuvola ja jänskättää ihan pirskatisti. Th ei ole ennestään tuttu ja saas nähdä mitä hän sanoo tästä miun tilanteesta.

tää on taas niitä aamuja kun ei olisi pitänyt nousta sängystä ollenkaan. Oksettaa oksettaa oksettaa, teki mitä tahansa. Mutta pakkohan esikoinen oli kouluun laittaa. Pienemmille saa tänään toimia lastenohjelmat vahtina.
Mie siis hoitovapaalla kotona.


Uskonta ja politiikka on tosiaan ehkä parempi pitää tästä poissa. Ne kuohuttaa niin helposti tunteita ja ilmapiiri meneekin sitten pian huonoksi. Ja eihän sitä kukaan halua.
Meillä mies ei kuulu kirkkoon tai usko. Mie uskon hänenkin puolesta, niin jumalaan, saatanaan kuin joulupukkiin, luontoäitiin ja kummituksiinkin.
Kaikki kolme lasta kastettu ja niin tullaan tämä pikkuinenkin kastamaan.
Kummit pyydetään vasta kun hän syntynyt. Nimi ideoita pyörii mielessä ja poitsulle on etunimi valmiina mutta tytön nimi vielä hakusessa. Mutta eiköhän taas käy niin että lopullinen nimi päätetään vasta sitten kun vauva on syntynyt ja hetken ilahduttanut meidän arkeamme.


t: Marenda ja ihanuus rv 7+

se on muuten jännä miten tässä alussa rv matelee, sitten ne yhtä äkkiä humahtavat ja lopussa taas matelevat. Odottavan aika on pitkä.
 
Taas oli tullut ihania ultrakuulumisia muutamilta!!! Paljon onnea!!!

Supistuksista: Mulla on kaikissa raskauksissa supistellut jo ennen viikkoa 20, kaikki kuitenkin syntyneet täysiaikaisina mutta esikoiselta oli lähellä ettei hän ollut pienen pieni keskonen (synnytys käynnistyi kun viikkoja oli 24+ ). Tässä raskaudessa on supistellut jo nyt pari viikkoa enemmän ja vähemmän. Lääkäri lohdutti sillä ettei näillä supistuksilla ole merkitystä eikä nämä tarkoita sitä että myöhemminkin supistelisi.. No aika näyttää.

Imetys: Meillä imetys on osan kohdalla onnistunut ja osan kohdalla mennyt pieleen heti alussa. Toiveissa olis nyt että onnistuis yhtä hyvin kuin nykyisen kuopuksen kohdalla eli täysimetyksellä 6kk ja sit muun sapuskan ohessa mutta stressiä en aio ottaa minäkään.

Omaa napaa: Huomenna olis sit eka neuvola. Hui, jännittää. Ihan kuin olis ekakertalainen. :D

Hyvävointista alkavaa viikkoa kaikille!

Minkäställevoi 9+3 (aika menee tosiaa hirveetä vauhtia.. )
 
Sinne se viikonloppu taas meni. Paljon olette viikonlopun aikana kirjoitelleet, vähän on ollut näköjään kuohuntaakin.

Imetin esikoista vähän reilun vuoden. Olin ihan ajatellut vielä tuolloin jatkavanikin, mutta poika yht´äkkiä päätti synttäriensä jälkeen lopettaa. Siihen asti oli ollut niin sen perään. Pienenä söi koko ajan. Ei se mua silti haitannut, sillä sain samalla lukea :) Tuttipullosta ei oppinut oikein koskaan juomaan, joskus puolen vuoden iässä sitten nokkamukista. Eli alkuun olin aika sidoksissa, nyt kun näin jälkikäteen ajattelen. Ihan hyvältä se silloin tuntui.

Supistuksia mulla oli poikaa odottaessa varmaan joskus viikon 20 tienoilta muutamia viikkoja eteenpäin. Minnekkään pystynyt kävelemään kun heti alkoi. Kävin tutkimuksissa, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Loppua kohden sitten helpotti ja poika syntyi paria päivää la:n jälkeen. Loppuvaiheessa pystyin taas likkumaan.

Kyllä mä luulen että meillä ristiäiset pidetään. Itse kuulun kirkkoon, mies ei. Kummeista ei mitään hajua vielä.

Omaa napaa... Tämä väsymys on ihan mahdotonta. Ja keskittymiskyvyttömyyskin. Äreäkin olen ollut. Pahoinvointi on ainakin vielä pysynyt äklötyksen tasolla. Pahoista hajuista meinaa kyllä tulla oksu... Ylihuomenna pitäisi lähteä työreissuun. En tajua miten selviän siitä about viiden tunnin junamatkasta... Toivottavasti samassa vaunussa ei ole kovin tuoksuvia yksilöitä... Ja muutenkin tuo matkustaminen tuottaa tuskaa varmasti. Mulla on nyt tässä kuussa jokaiseksi viikossa tiedossa jotain reissua.

Huomenna mulla onkin sitten eka neuvola :)

mimilii 6+1
 
Valtava miten tänne on tekstiä tullu pariin päivään.. :) Nyt minullakin on hetki aikaa kirjoitella.. Ensin tietenkin omat ultra kuulumiseni viime torstailta, siellä pieni ihmisen alku köllötteli omassa yksiössään, mittaa hänellä oli 1,33cm <3 ja sydämen syke näkyi. Muutenkin kaikki oli ok. Eli nyt se on uskottava että meille tulee 4. lapsukainen <3 Nopsaan on aika mennyt, ei ole ollut pahoinvointia taikka suurempaa etomisen tunnettakaan, kaikissa kolmessa aikaisemmassa raskaudessa on ollu ilta etomista, nyt ei kummemmin.. Hmm, olisikohan tämä sitten tyttö??

koiria meillä on 2 kpl, jotka on tullu kaikkien lasten kanssa aina toimeen, kääpiösnautseri ja saksanpaimenkoira. Meillä on myöskin 2 kissaa. Melkomoinen eläintarha :D

Meillä Lapsi kastetaan, niinkuin kaikki muutkin, molemmat kuulutaan kirkkoon ja mielestäni kastetilaisuudestakin saa kauniin tapahtuman, jossa juhlitaan lasta joka saa kasteessa nimen :)

äitiysvaatteet on vielä kaapissa, edellisissä raskauksissa olen joutunut ottamaan ne käyttöön jo rv 6 -7. Nyt mennään 8+5 rv:llä, maha on kyllä turvoksissa mutta vaatteet ei vielä paina. ihanaa!

imetyksestä en ota stressiä. ekaa imetin 3kk, tokaa 7kk, kolmatta 3kk. Eli mennään vauvan mukaan ;)

äitijapojat rv 8+5
 
Olen muuten ihan varma että minullakin supisti kerran. Tai siis koko alamaha meni ihan pinkeäksi ja juilaisi sillein aika ilkeästi. Tämä tapahtui viime viikolla. Oma napa on taas tänään ollut kovin pahoinvoiva, mutta onneksi se oksentelu tuntuu jääneen toistaiseksi pois.

Yöllä ja aamulla iski taas jotenkin hirveä epäusko siitä olenko ollenkaan raskaana ja viimesessä unessa näin taas unta että olin ultrassa ja kohtu oli tyhjä :( Jotenkin nuo unet jättää aina hyvin häiritsevän olon pitkäksi aikaa. Mutta ehkä tässä vaan sitkeillään sinne ultraan kun se olisi kuitenkin tasan kahden viikon päästä.

Olen ainakin suunnitellut imettäväni ihan kokonaan ekat 6kk ja siitä sitten sen mukaan miten maitoa tulee ja miten nuo mummot tahtoo pientä hoitoon. Mutta jotenkin yli vuoden imettäminen kuulostaa jo aika pitkältä, mutta senhän näkee sitten. Mutta tosiaan siis tahdon imettää ja voi olla minulle aika kova paikka jos se ei onnistu jostain syystä, vaikka kyllä ne vauvat niillä korvikkeillakin pärjäävät. Minua vain vähän epäilyttää tuo sektion uhka, eli siis onnistuuko imetys silti ihan normaalisti? Jos jollain kokemuksia niin saa kertoa.

Tänään sain pyykistä onneksi päälleni yhdet niistä harvoista housuistani jotka eivät purista, mutta kyllä olisi pakko kohta mennä housuostoksille kun ei ole kiva olla töissä kun housut kiristää koko päivän. Mutta onneksi noissa äitiysvaateissa on nyt kauhean kivoja housuja, eikä tarvitse luopua tyylistää vaikka onkin raskaana. Reissussa ollessa harmitti kun siellä oli juuri aukeamassa todella suuri liike jossa myytiin vain raskauteen ja imetykseen liittyviä vaatteita, mutta aukesi vasta seuraavalla viikolla enkä päässyt kun ikkunasta pälyilemään sisälle. Oli todella upeita vaatteita.
Ihanaa olla talvella raskaana kun rakastan juuri kaikkia isoja villapaitoja ja villamekkoja :D Ja tietenkin villasukkia ;) Nyt jo kotona pelkästään villikset käytössä. Tosin meillä on aika kylmät lattiatkin.

Onko kukaan muuten hankkinut jotain nukkumista helpottavia apuvälineitä, kuten siis vaikka imetystyynyä mahaa tukemaan tai sitten sellaista pitkää tyynyä? Kun tuntuu että on niin vaikea löytää hyvää asentoa kun mahaan ei voi laittaa yhtään painetta ja sitten on selkä ja niskat aina ihan jumissa aamulla kun ei ole tottunut nukkumaan kyljellään. Kun terkka tosiaan sanoi että tuollainen pitkä tyyny voi helpottaa oloa kun siitä saa tukea siihen kyljellään nukkumiseen. Mutta tästäkin kokemuksia.

Mutta nyt taas takaisin töiden pariin ja odottamaan ruokatuntia että pääsee syömään :D

Sadettaja* ja möykky 9+3 :heart:
 
Mukava kuulla hyviä ultrakuulumisia :).

Mä toivoisin voivani täysimettää 6kk ja osittaisesti 12kk ikään asti. Esikoisen kanssa onnistui, mutta ekat 2kk oli ihan hirveää tuskaa kun nännit oli ihan ruvella. Jollain ihme sisulla en vaan luovuttanut, mutta en ole varma pystynkö tuohon uudestaan. Mulla myös tuppaa paino putoamaan liian alas imettäessä, viimeksi ei auttanut vaikka kuin mätöin ruokaa kaksin käsin.

Mulla on onneksi äitiysvaatteet viime raskaudesta tallessa. Kahdet farkut ostin silloin, ja masutuubin ja muistaakseni yhden neuletakin. Muut oli sitten ihan tavallisesta mallistosta, löysää mallia vaan. Nämäkin on säästetty varastoon kun en halunnut niitä kaapissani enää nähdä kun olin niiin kyllästynyt niihin kun viimein sain laittaa jotain muuta päälle! Onneksi en sentään polttanut niitä niin kuin suunnittelin :D. Talvitakkina oli kaksi numeroa liian suuri villakangastakki, jonka ostin näytekappalemyynnistä, mutta en tiedä pärjääkö sillä Suomen talvessa ollenkaan. No, katsotaan sitten kun näkee miten kylmä on ja miten iso tuo maha talvella jo on.

Mulla ei muuten ole nukkumisen kanssa ongelmia, mutta viime yönä heräsin siihen, että oikea jalka oli ihan täysin puutunut. Eroa normaaliin puutumiseen oli se, että kun sen sitten sain venyteltyä normaaliksi niin se puutui uudestaan, ja tällä kertaa olin hereillä eikä ihan varmasti ollut mitenkään huonossa asennossa. Mähän olin siinä unitokkurassa ihan varma, että mulla on veritulppa... meni sitten hetken kuluttua ohi. Onko muilla ollut tällaista?

Inka ja maha 5+6
 
sadettaja sektio+imetys, edelliseen viestiini laitoinkin jo imetyksistäni. Ja miulla siis kaikki kolme tulleet sektiolla ja tämä neljäskin tulee syntymään sektiolla.

Mulla muuten maidontulo lisääntynyt!!! Lopetin siis imetyksen 6kk sitten, maitoa tullut kokoajan, ei paljoa mutta puristaessa ja saunassa herunut.

Nyt nännit arat ja maitoa tulee entistä herkemmin. Että hyvissä ajoin ollaan ainakin liikenteessä.
 
Sadettaja*, mulle tehtiin viimeksi sektio. Aluksi ei tullut maitoa tarpeeksi ja pojan paino pääsi hieman liikaa laskemaan. Tein sitten niin, että ensin imetin, sitte vielä lisämaitoa päälle. Ja noin viikko leikkauksesta nousi maito kunnolla rintoihin ja sitä sitten tuli... :) Imetin 6kk täyimetystä; alettiin kyllä maistella kiinteitä 4kk iässä, mutta se oli niin vähäistä, että oikeastaan se oli täysimetystä. :D Lopetin pojan ollessa 10,5kk. Maitoa kyllä olisi vielä riittänyt, mutta oli jo oma väsymys niin paha, kun poika vaan koko ajan tissillä roikku. Päätös oli hyvä meille kaikille. :) Että en kokenut sitä sektiota esteeksi; normaalista alatiesynnytyksestä + maidon noususta mulla ei ole kokemusta, mutta sektion jälkeen uskon että joutuu hieman enemmän yrittämään mutta onnistuu. :)
Ainoa ikävä yllätys mulle oli ne jälkisupistukset; ne hieman sattui siihen sektiohaavaan ekat 2-3 viikkoa imettäessä, mutta kyllä ne kesti eivät niin pahaa tehneet. :)
 
Viimeksi muokattu:
vastaanpa minäkin tuohon sektio + imetys asiaan... Elikkäs kaksi ensimmäistä lastani on syntynyt sektiolla, ensimmäinen ei ollut suunniteltu, toinen oli. Suunnitellun sektion jälkeen minulla nousi maito paremmin rintoihin kuin suunnittelemattoman sektion, johtuiskohan siitä että elimistö oli väsynyt kun kaikki ei mennyt niinkuin piti, minulle nousi kuume ja tulehdus arvot melkein 500... Tokaa lastani täysimetin 7kk ikäiseksi (suunniteltu sektio tällöin) kolmas poikani syntyi normaalisti ja maitoa tuli alkuun ihan riittävästi, eli maito kyllä nousee, kunhan itsekin saa levätä ja toipua sektiosta ;) stressata ei kannata!!
 
Hyvää viikonlopun jälkeistä aikaa kaikille! Teillä on monella jo ollut neuvola tai ainakin eka käynti on pian ajankohtaista. Pitäisi varmaan itsekin kohta varailla ekaa aikaa,mutta haluaisin käydä ultrassa ensin varmistamassa, että kaikki on ok.

Tämän(kin) päivän sana itseni kohdalla on "voihan kuvotus". Olen yrittänyt ahkeroida aamun aikana ja olen JOPA saanut tiskikoneen tyhjättyä (vaati tosin lepotauon urakan puolivälissä) ja nyt se pitäisi vielä täyttää...ei tarvitse todellakaan lähteä urheilemaan, kun hikeä puskee muutenkin riittävästi. Käytiin eilen mökillä ja tottakai sielläkin iski hirvee olo. No, istuin siellä sitten kannonnokassa ja tuijottelin puolukanvarpuja oksennusta pidätellen ja ajattelin, että vaihtelu virkistää yökkimispaikoissakin. En taida selvitä töihin keskiviikkonakaan...Onko täällä muita, jotka ovat sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi? Mulla on vähän luuseri olo, kun en kykene menemään töihin ja syynä on "VAIN" pahoinvointi.

Imetyksestä : Aion elää tilanteen mukaan. Ei ole unelmia tai toiveita asian suhteen.

Ristiäiset/nimiäiset : Aihe ei herätä minussa intohimoja suuntaan tai toiseen. Ristiäiset on tulossa, jos/kun kaikki tässä raskaudessa menee hyvin. Kummiasioita emme ole pohtineet vielä.

Terv. Eemas 6+2
 
Taas on tullu paljon juttua :)

Mulla tais poksua tänään 9+0 ja sokerirasitus(joskin hieman ennenaikaisesti tehtynä) käyty. Oli kyllä hyvin lähellä ettei okse lentäny sen sokeriliemen jälkeen mut sain pidettyy sisällä.
Meillä ei kans kuuluta kirkkoon ja esikoinen sai ihan nimiäiset ja oli ihanat! :) Netistä saa tilattuu kummitodistukset kirkkoon kuulumattomille ja meillä oli sellaset molemmille kummeille ja sit vauvalle jäi oma nimitodistus. Näin tehdään seuraavan kans myös :) Saa lapset itse sitten valita uskontonsa kun ovat valmiita siihen.
Pahat olot sen ku jatkuu, ei toivoakaan helpotuksesta! Ehkä ne sit kuukauden päästä :D Mielitekoja on kaikki suolanen ruoka oikeestaan ja täälläkin on karjalanpiirakoita+munavoita tehty xD

Mulla ei oo nukkumisen kans mitään ongelmia, päinvastoin! Nukun aamulla, päivällä ja yöllä ku tukkI! :D Mies on nyt isäkuukaudella ja on hoitanu melkein 90% esikoista ja sen yöheräilyjä ja mä oon saanu onneks levätä :) Nyt on myös unikoulu menossa ja vaikuttaa lupaavalta :)

Noist äitiysvaatteist, h&m on melkein ainoo mist mä oon löytäny, sit on tietenki kaikki nettikaupat mitkä on musta todella kalliita. Kirppikselt löytää kans ja sit huuto.net yms nettikirpparit :) Mulla on onneks tosiaan vaan vuos viime raskaudesta niin on tallessa suurin osa :) Ja housut on jo kovassa käytös!

Kakkavaippoja en oo pystyny 3vkon vaihtamaan, samantien tulee okse.. Siis se hajukin nenässä hyi yök :D Onneks tosiaan mies on kotona, mut viikon päästä pitäs taas selviytyy yksin.. Onkohan jossain kaasunaamareita myynnissä :D
Mä en aio suunnitella/edes ajatella imetystä koska viimeks meni niin persiilleen. Toivon ja haluaisin imettää mutta en koe olevani huono äiti jos se ei jostain syystä onnistu. Ihan normaalilta tuo esikoinenkin vaikuttaa :) Se oli aika kova paukku esikoisen syntymän jälkeen kun se ei onnistunutkaan ja tuntu et oon epäonnistunut äitinä olemisessa. Mutta ajan kanssa oppinu tajuu, et äitinä olo on paljon muutakin :)

No nyt oon taas vuodattanu tarpeeks, pitää mennä vähän lepäilee :D

Pöhkis 9+0
 
Eemas: Et ole ainoa, tosin olen ollut vain yhden päivän sairaslomalla pahoinvoinnin/huononolon takia, mutta kummiskin. Mut sit taas en ole tehnyt pahemmin töitä (saan itte päättää työpäivistä), just tän pahanolon takii.

Tänään pääsin pitkästä aikaa yhdelle tunnille. Johtuukohan siitä, ku tuli pitkästä aikaa sellanen pirteä olo ja jaksoin jopa perunat kuoria/pilkkoa, mitä ei tässä huushollissa kovin usein tapahdu. :D Siel ne perunat ny kiehuu ja sit voiki tehdä muussia ja yllättää muru, ku se on niin tottunu siihen et mä EN kokkaa tääl ikinä. Muruu on nii kiva yllättää. :heart:

Mua ei kyl yhtää jännitä se neuvolakäynti, mut ultra kyllä ja varsinkin se 3D? ultra, mis saa tietää sukupuolen siis ääääää maltan tuskin odottaa et saamme tietää kumpi on tulossa. :eek: Mut siihe menee viel aikaa, ennenku on toi eka ultra.. >< No päivä kerrallaan vaan eteenpäin. Äkkii tää aika menee. :)
 
mymosa
Mä taas ajattelen asian niin, että jos lapset alkaa uskoa jostain syystä niin mihin ne sitä kirkkoon liittymistä tarvii? Ei se ettei kuulu kirkkoon, estä sitä asiaa. Uskovainen ex-anoppikin on aikoinaan sanonut, että hän voi uskoa ilman, että kuuluu kirkkoon.
Samoin taas, jos ei usko, niin ihmeellistä liittyä kirkkoon vain, että saisi kirkkohäät. Jos ei usko jumalaan, miksi mennä naimisiin ns. jumalan silmien alla.

Imetyksestä, esikoisen kanssa meni päin persettä. Ei noussut maito ja imi vain sen ns. helpon maidon. Tuloksena tunteja rinnalla ja hetki tyytyväisenä, rintatuhlehdusta jne.. joten korvikeeseen mentiin jo 2kk iässä, siitä alkoin pikkuhiljaa tulla vellit mukaan iltapalaksi.
kuopuksen kanssa sujui paremmin, 4kk täysimetin ja sitten korviketta iltamaidoksi. Velliä ei huolinut, joten siirryttiin suoraan puuroon.

Tätä menninkäistä aion imettää niin pitkään, kun se vaan sujuu. En kuulu äiteihin, jotka haluaa imettää vielä 2vuotiastakin. Jos lähemmäks 6kk pääsen niin olen tyytyväinen.

4D-ultraan ollaan menossa, kuhan nyt saadaan ensin tuo nt-ultra alta pois. Varmaan rakenneultran jälkeen mennään. Mies luvannut maksaa, sanoi, että pitäähän sitä nyt ensimmäisen ja viimeisen lapsen kohdalla törsätä.

Saa nähä mitä sanovat ensi viikolla, kun aion kysyä sterilisaatiosta sektion yhteydessä.

menninkäinen (tää on nyt meidän työnimi) 10+
 
Heippa!

Hieman vielä imetyksestä eli mulla kaksi ekaa syntynyt normaalisti alateitse ja kuopus hätäsektiolla (pari viikkoa ennen laskettuaikaa), kun sain pahan raskaumyrkytyksen. Mutta eroa ei ole juuri ollut imetyksen onnistumisen kannalta. Joten mennään niillä mitä saadaan. Itse en ole koskaan stressannut imetyksestä, koska han lapsia ja ihmisiä korvikkeellakin olevista tullut.

Omaa napaa: Tänään taas ollut kovinkin väsynyt päivä. Vettä satanut. Onkohan toi pimeyskin osa syy väsymykseen. Olin poikien kanssa HopLopissa, niin saivat siellä purkaa energiaa, kun en todellaakaan halunnut lähteä puistoon sateeseen seisomaan. Poikiahan sade ei olis haitannut. No mä sain sitten rauhassa istuskella ja katsella ku pojat juoksivat ja laskivat edestakas.

No huomenna ja loppuviikko pitäs taas jaksaa töissä. Sellaista pientä kuvottavaa oloa ajoittain edelleen on ja varsinkin, kun töissä joutuu vaippoja vaihtamaan välillä. Ja kun ennen ei oo mulle pahaa tehnyt, niin nyt pitää vaan tsempata, ku en halua, että töissä ketään alkaa epäilemään raskauttani.

Juu ja nukkumisen kanssa mullakaan ei ongelmia. Vapaa päivinä toivoo, että pojat heräis ajoissa, että saan heidät päiväunille, niin saan itsekin nukkua :LOL:. Ja aamuvuoropäivinä (mitä mulla on suurinosa), niin pojat tietenkin hoidossa nukkuneet, niin ei heitä sit enää nukuta, ku tullaan kotiin, ku mulle taas tunnin unet maistuis hyvin. No onneksi näinä päivinä pojat menevät kiltisti ajoissa nukkumaan, niin äitikin saa tarpeeksi nukuttua.

No ehkä taas ens viikonloppuna ehdin kirjoitella kuulumisia. Silloin pitäis olla eka neuvolakäyntikin tehtynä. Ja mies taas maisemissa koko viikonlopun.

Tuhkimo ja PikkuToukka 8+4.
 
Pahoinvoinnista Tulihan se sieltä! Ällöttävä, etova olo, eilen alkoi. Ei varsinaisesti sellaista oloa, että oksentaisi, mutta tympeä olo joka tapauksessa. Jotkut ruuat ja juomat on pakko heittää pois koko jääkaapista, kun inhottaa ajatuskin. Se hyvä puoli tässä on, että ainakin uskon olevani raskaana! :) Eikä edes tee enää viiniä mieli, kuten ihan alussa, kun mies oli ostanut jotain uutta ihanaa punkkua ruuan kanssa.

Äitiysvaatteista Tilasin suunnilleen heti plussattuani muutamat äitiyshousut ja pari paitaa. H&M:ltä, kuten ennenkin. Sieltä saa kivoja äitiysfarkkuja halvalla. Olen tosi pienikokoinen, joten monet äitiysvaatteet ovat minulla kauhean isoja. Ostin myös pari ihan tavallista, hieman reilua tunikaa, nyt kun on tämä ihana mahdollisuus! Viime raskaudessa muotia olivat ne napapaidat ja lantiofarkut.

Ristiäisistä Ristiäiset vietetään ja nimiäkin on jo valmiina. Tosin ne todennäköisesti vielä muuttuvat.

Huomasin taas äsken, että mahahan pullottaa jo niin isona, etten millään saa sitä pidettyä piilossa vuoden loppuun asti, argh...

Kirjavakana ja Tipu 6+2
 
imetys jos kaikki sujuu hyvin niin suunnitelmissa se puolen vuoden täysimetys ja osittainen imetys niin pitkään kun se hyvältä tuntuu, varmaan sinne vuoden ikään taas.

Nyt on tullut vähän semmoisia fiiliksiä, että ei enää tämän toisen jälkeen ainakaan yhtä nopeasti enempää lapsia. Ehkä muutaman vuoden päästä, iän puolesta onnistuisi kyllä vielä myöhemminkin jatkaa.

nimi on meillä valmiina, kumpaa sukupuolta sitten sattuisikin tulemaan :)
Silloin kun tyttö syntyi, ilmoitimme heti syntymän jälkeen tytön nimen, ja ei tainnut olla anopille mieleinen, kun sanoi juuri ennen ristiäisiä että vielä nimen ehtii vaihtamaan, ja ihan tosissaan oli :stick: nice.


Epi ja paavo 9+6 :)
 
Koira järkkäsi kivan yllärin tänään ja heti syömisen päälle kävi oksentamassa miehen lattialla olevan paidan päälle :X Voin sanoa että jos ei ollut jo muutenkin paha olo niin tuo kyllä hoiteli homman :D Muutenkin ollut tänään taas tosi vaikea päivä noiden yökötysten kanssa. Töistä ei voi oikein olla pois, tai siis siellä on vähän semmoinen painostus päällä ettei pelkän pahan olon takia voi olla saikulla. Mutta kyllä siellä nyt toistaiseksi pärjää, mutta onhan se aika ikävää monta kertaa päivässä pidätellä oksennuksia ja nuokkua työpöydän ääressä kun ei saa mitään aikaiseksi.

Tänään oli taas hormoonitkin vähän pinnassa kun aikaisemmin jo eräs tv-sarja sai itkuhanat aukeamaan ja nyt katselin telkkarista sarjaa Toistaiseksi tuntemattomasti syystä ja sekin sai kyyneliin kun nuori poika oli kuollut yliajossa. Heti tuli ihan neuroottiseksi että miten sitä itse selviäisi oman lapsen kuolemasta ja se sai sitten ajattelemaan kaikkia kohtuun kuolemisia ja kätkytkuolemia. Ei mikään kauhean kiva ajattelun aihe näin illan myöhäisiin tunteihin. Pitäisi varmaan nukkumaankin käydä, mutta jotenkin tuntuu että jos nyt menen saattaa unet olla vähän turhankin levottomia.

Tulipas nyt jotenkin aika negatiivinen postaus, mutta näinkin välillä.

Sadettaja* ja möykky 9+3
 
:attn: oho, yllättävän moni luulee että rippileirille yms ei pääse ellei lasta ole kastettu :O tuo ei siis ole totta! :attn:

Nuori pääsee halutessaan riparille ihan samalla lailla kuin muutkin, sitten riparin jälkeen jos haluaa edelleen konfirmoinninkin, suoritetaan kaste yleensä ennen konfirmaatiotilaisuutta. Yhdelläkin riparilla oli 3 nuorta jotka sitten halusi kasteen ja konfirmoinninkin ja heidät kastettiin ennen konfistilaisuutta ja yhden tällaisen nuoren kummiksikin ryhdyin tuolloin :)

Eli lapsi ei jää mistään kirkon puuhista paitsi vaikkei kastettaisi vauvana, kirkon lastenkerhot, rippikoulu ja rippileirit ovat avoimia kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy ja tiuhti_
ai niin, eka neuvola oli tänää täälläkin ja päätä sekoitti lähinnä noi päivämäärät kun määrättyyn väliin pitää varata märätyt ajat ja käydä verikokeissa, olin viel ihan pirun väsynykki niin taisin näyttä yhdeltä isolta ÖÖööltä :LOL: Meidän kunnassa onkin kivasti jo alkupuolella gynekologi joka sitten "varhais"ultraa, ajat oli vaan kortilla niin sain vasta 21.10 ajan mutta eipä tuohonkaan nyt oo kun kolmisen viikkoa. aika tuntuu menevän nopeesti...

Hyvä kuulla että ees osalla pahoinvointeihin tullut apuja!!! tsemppiä....

Eemas älä yhtään pode luuserioloa sairaspäivistä, hoivaat itseäsi vaan nyt kunnolla :)

Syli84 ja Hemmo 8+1
 
Huomenia :wave:

Syli, minä tosiaan olen luullut näin että mihinkään kirkon menoihin ei pääse jos ei kuulu kirkkoon :O kiitos kovasti kun kerroit ettei näin ole :)

paljonkos tuollainen 4D-ultra maksaa suunnilleen? taitaa sekin vaihdella paikkakunnittain ja lääkäristä riippuen tietysti.. olishan se kiva kokemus =)

UMMETUS, apuja?!?! :D siis minä joka käyn vähintään 5 kertaa normaalisti päivässä kakkosella (sairauden takia), olen saanut ummetusta :D ihmettelin vaan kun en oo lauantain jälkeen käyny wc ja nyt sit on massu kipee.. ja aika vaikee saada tavaraa ulos!

tänään pitkästä aikaa oli aivan ihana herätä, missä on paha olo? :D

tiuhti ja Pikku T 8+2
 
Sea Band -rannekkeista En ole koskaan kuullutkaan moisista ennen, haluaisin heti kokeilla! Myydäänkö niitä tavallisissa apteekeissa? Tilaamalla saisi varmaan muutaman päivän sisällä. Ovatko aikuisten rannekkeet miten isoja? Minulla on tosi kapoinen käsi (mittasin oikein mittanauhalla, 13,5 cm), kannattaisiko hankkia lasten ranneke? Kiva, kun sellaiset neonkeltaiset jutut vilkkuvat hihojen alta töissä... Voisi tulla vähän kyselyjä, mitä ne ovat. Apuva. :/

Kirjavakana & Tipu 6+3
 

Yhteistyössä