~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

mymosa
No jos jonkun mielestä uskonto on hölynpölyä ja toisen ei niin eikös se juuri ole mielipiteen sanomista, se joka siitä toisen mielipiteestä loukkaantuu voi mun puolesta katsoa peiliin ja miettiä kannattiko palkokasvin nenään vetäminen.
Kyllä se myös on eräänlaista kunnioitusta, että hyväksyy sen toisen elämänkatsomuksen myös. Mun puolesta ihmiset saa uskoa vaikka saunatonttuun, kuhan hyväksyvät myös sen, että toinen ei :)

Mutta se siitä, tosin ihan kiva on jutella muustakin kuin kuinka monta kertaa on halannu lavuaaria tai millasta kakkaa tänään on vaipassa :D

Ja tärkein unohtui huomenna poks 10+
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy ja JonMa
Varailin tänään veriseulaan aikaa, viikon päästä maanantaina olis aika vasta, sillon viikkoja 10+6 jo, hui kun menee nopeeta :) sinnehän olis ainakin täälläpäin päässyt jo 9+0 alkaen, mutta miehen töiden takia oli pakko ottaa myöhäsempi aika että voi vahtia tyttöä silläaikaa. En uskalla sittenkään mennä tytön kans kahden kun se on semmoinen touhottaja etten voi olla varma pysyykö paikallaan näytteen oton ajan :) ja tietty helpompi käydä myös pissanäyte ottamassa.

Np-ultraa varaan kans huomenna ajan, jännittää! Jos ei näykkään kun tyhjä ruutu.. hui.. no eipä kai auta kun odotella ja ottaa rauhallisesti... :)

Joku kyseli mieliteoista mä voisin elää pelkällä lakujätskillä :D
Tosin oon kyllä aika herkuttelija muutenkin :)

Keskiviikkona on eka lääkärineuvola, en yhtään muista mitä siellä mahtaa olla...
Seuraava neuvola aika tais olla vasta marraskuussa, muistaakseni viikolla 16, mutta onhan tässä tuo ultra aikakin välissä, niin eipä se haittaa :)
Ja loppuraskaudessahan siellä saa sitten käydä taas kyllästymiseen asti melkein :)
 
Mymosa en mä hernettä nyt nenään kuitenkaan oo tästä vetänyt :D mutta, ihan oikeasti sen oman mielipiteen voi sanoa nätimminkin.

Ja on mustakin kiva välillä jutella vähän "ohi aiheen", nimim. Lapsen kanssa kotona kohta pari vuotta.. :)

Tää nyt oli vähän tämmöinen aihe mistä lähes takuuvarmasti saa väännön aikaiseksi, eikä kukaan nyt varmasti tahallaan toista suututa, ne raskaushormoonitkin voi tehdä tepposia.. :)
 
mymosa
No mä nyt olen tottunut sanomaan suoraan sen mitä ajattelen ja suurimmaksi osaksi ennenkuin ajattelen. Mutta mä en osaa nätimmin asiaa tähän ilmaista :D
Ja tähän päälle vielä exän perseilyt taasen niin tulee kärkästä tekstiä vaikka kyse olisi villasukkien väristä.
 
No mä nyt olen tottunut sanomaan suoraan sen mitä ajattelen ja suurimmaksi osaksi ennenkuin ajattelen. Mutta mä en osaa nätimmin asiaa tähän ilmaista :D
Ja tähän päälle vielä exän perseilyt taasen niin tulee kärkästä tekstiä vaikka kyse olisi villasukkien väristä.
Hehe sama ongelma.. Suoraan sanotaan ja vasta jälkikäteen ajatellaan. Muru niiin vihaa tätä piirrettä mussa, I totally understand why. :ashamed:

Mut joo jokaisesta aiheesta voi kyl saada kunnon keskustelun aikaiseksi, mutta olen samaa mieltä et jätetää noi asiat tästä ketjusta veke. Jokaisella meillä on oma mielipiteensä, hyvä niin, eipähän maailma ole tylsä paikka, kun jokainen meistä on enemmän/vähemmän erilainen. :)

Mua alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän tää pahoinvointi. En ole vieläkään kertaakaan oksentanut (teen kaikkeni, etten myös aiokaan), mutta jokaikinen päivä on 24h huono-olo.... Ja se on pahentunut viimeisten n. 2-4pv aikana. Ja sit jossakin luki että pahoinvointi voi kuulemma pahentua viikoilla 9-11, mutta häviää kokonaan 12-14vkolla. Tämäkin on tosin niin yksilöllistä. Joillakinhan pahoinvointi jatkuu läpi raskauden.... Mun pää hajoo jo nyt. Sais jo loppua tää pahoinvointi. ><
 
Täällähän on vähän kuohahtanut tällä välillä, vissiin vähän hormoonit jyllää :D Ei siis kenellekkään millään pahalla, ihan aiheestahan täällä kukin kirjoittaa. Itse valitettavasti kuulun myös tähän luokkaan joka sanoo ensin ja ajattelee vasta sitten. Onneksi iän myötä on vähän tuo ominaisuus laimetunut ja nykyään saatan jopa välillä hillitä itseni ennen purkausta. Mutta sitten iski nämä hormoonit :D Ensin olen niin onnellinen ja seuraavassa hetkessä itken kun mies sanoo jotain väärin. Onneksi hän osaa ottaa tämän ihan huumorilla :LOL:

En niinkään kommentoi tuohon uskonnolliseen aiheesee, ilmoitan vain että meillä tulee olemaan nimiäiset, mutta tahtoisin enemmän kokemuksia noista muiden reaktioista tähän asiaan? Meillä miehen vanhemmat eivät asiasta oikeastaan mitään sanoneet, olivat vain vähän ihmeissään, mutta sitten ateisti appiukko ihan hyvilläänkin, mutta todellisen ihmetyksen järjesti äitini joka oli ihan kauhuissaan. Hän on juuri niitä jotka eivät mitenkään päin ole uskovaisia, mutta joille nämä kirkolliset jutut vähän niinkun kuuluu asiaan, eli siis pakko kastaa ja käydä rippikoulu ja saada papin aamen avioliitolle. Hänen on jotenkin todella vaikea ymmärtää että emme kasta lasta, koska hänen mielestää lasta ei voi vaan toisin nimetä. Mutta ehkä me saamme hänenkin päähänsä vielä taottua että kyllä se lapsi nimensä saa muullakin keinolla.

Tähän liittyen muuten kysymys, eli siis eikös se mene niin että lapsi saa automaattisesti äitinsä uskonnon ja sitten vain kun päätämme olla kastamatta hän jää kirkon ulkopuolelle? Vai pitääkö lapsi sitten erottaa kirkosta heti syntymän jälkeen? Kun minulle tämä aihe on vähän vieras.

Tänään muuten minullakin eka päivä pitkään aikaan kun ei pahemmin kuvotellut, mutta epäilen että johtuu siitä kun saanut lepäillä ihan rauhassa ja syödä koko päivän jotain pientä :D

Sadettaja* ja möykky 9+2
 
mymosa
Meillä ainoan kohahduksen sai maistraatti, kun vein papereita sinne :D oli täti tiskin takana ihan ihmeissään, kun ei kasteta, vaikka minä äitinä kuuluin kirkkoon. Tekipä mieli tokasta, että mitäs se asia sulle kuuluu, tee vain työsi.

Mutta sieltä tulee se paperi, johon sitten kirjoitetaan nimi ym. ja viedään joko kirkkoherranvirastoon mukana tai maistraattiin. Eli ei tarvii erottaa kirkosta tms. siinä paperissa muistaakseni on se, että kastetaanko.
 
Juu joskus lipsahtaa.. mutta onneks suurimmaks osaks nää lipsahdukset on huumoripitoisia.. :D
Olisipa minullakin.. Joskus möläyttäny jtn sopimatonta murulle, enkä edes itse tajunnu koko asiaa, kunnes muru aikaslailla mulle suuttui... Mä oon "vähän" höpsö pöllö. :ashamed::xmas: Ja tämä ominaisuus on ja pysyy, ihan sama jyllääkö hormonit vai ei. Huoh. ><

En niinkään kommentoi tuohon uskonnolliseen aiheesee, ilmoitan vain että meillä tulee olemaan nimiäiset, mutta tahtoisin enemmän kokemuksia noista muiden reaktioista tähän asiaan? Meillä miehen vanhemmat eivät asiasta oikeastaan mitään sanoneet, olivat vain vähän ihmeissään, mutta sitten ateisti appiukko ihan hyvilläänkin, mutta todellisen ihmetyksen järjesti äitini joka oli ihan kauhuissaan. Hän on juuri niitä jotka eivät mitenkään päin ole uskovaisia, mutta joille nämä kirkolliset jutut vähän niinkun kuuluu asiaan, eli siis pakko kastaa ja käydä rippikoulu ja saada papin aamen avioliitolle. Hänen on jotenkin todella vaikea ymmärtää että emme kasta lasta, koska hänen mielestää lasta ei voi vaan toisin nimetä. Mutta ehkä me saamme hänenkin päähänsä vielä taottua että kyllä se lapsi nimensä saa muullakin keinolla.
Tämä mua jännittää paljon, että miten sukulaisemme suhtautuu siihen, ettei kastajaisia tule. Oma mummi voi olla aika ihmeissään... : / Saas nähä mitä tumaa asiasta... Hänelläkin on suorat mielipiteensä heh. Ja niin jännittää murujen sukulaisten ilme yleensäkkin, jos/kun voisimme kertoa tästä ihanasta uutisesta. Sekä myös omien sukulaisten ilmeet ja fiilikset, sekä ystävien. So far no one knows, except us. Khih. :heart:
 
Täällähän on ollu vilkkaat väittelyt :D

Kantaa ottamatta ja aiheen ohittamalla, meille tulee kastajaiset, vaikka mies ei kirkkoon kuulukaan.

Mulla on alkanut vakiintua pahaolo tuohon klo 9-14 välille, tänään ei oo tarvinnut oksentaa, mutta ällöttää niin kovasti :x Jospa tämä tästä pikku hiljaa alkaisi helpottamaan muutaman viikon päästä! Väsymys vaivaa edelleenkin, puol kymmeneltä viimeistään nukkumaan :)

Kerrottiin kummankin vanhemmille nyt viikonlopuna aikana. Mummit olivat tietenkin onnessaan ja mun äiti laski ikäeroa, vaikka eihän se niin mahdottoman pieni tokikaan ole :) 1v5kk, meillä on miehen kans suurinpiirtein tuon verran ikäeroa myös sisaruksiin. Kavereille ei olla vielä kerrottu, eikä tulla varmaan kertomaankaan ennen kuin np-ultran jälkeen.

Kattelin itteeni peilistä ja hoksasin muuten, että pienen pientä mahakumpua alkaa jo olemaan, vaikka kuinka vetää mahaa sisään niin ei tuo alamahan pömppis mihinkään katoa :) Sielä se pieni tekee pesää :heart: Salaisuutena kuitenkin toistaiseksi.


Möppis ja Arhippa 7+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Möppiäinen;24746653:
Kattelin itteeni peilistä ja hoksasin muuten, että pienen pientä mahakumpua alkaa jo olemaan, vaikka kuinka vetää mahaa sisään niin ei tuo alamahan pömppis mihinkään katoa :) Sielä se pieni tekee pesää :heart: Salaisuutena kuitenkin toistaiseksi.
Mä kun katon peiliin niin näyttää, että läskii on kello kuus aamulla todella paljon, mutta sitten kello 10-12 ihan normin näköinen. En tiedä onko turvotusta vai mistä johtuu.. Ja painoki on taas vähän noussut... Jospa saisi sen subi fiiliksen takaisin niin vois jopa tiputtaa pikkasen painoa. Kun söin kolme päivää putkeen subin heinäkuussa (+ jogurtin), sain tiputettua 1-1,5kg. :) Sellanen kuuri tekis hyvää tällaselle läskikasalle rehellisesti sanottuna, mutta minkäs teet ku oot kyllästyny subiin...
 
Sadettaja* Lapsi ei liity automaatisesti kirkkoon syntyessään, vaikka äiti sinne kuuluisi. Siksihän ennen synnytystä yleensä kysytään vanhemmilta lupaa hätäkasteeseen, jos synnytyksessä tulee jotain ongelmaa. Pappi käsittääkseni tulee sitten kastamaan synnytyksessä, jolloin lapsi liittyy kirkkoon. Mutta tavallisestihan se kastejuhla vasta kirkkoon liittää, jolloin nimipapereita ei lähetetä maistraattiin.

Meillä on sukulaiset ottaneet nimiäiset todella hyvin, vaikka kaikki muut kirkkoon kuuluu, itseäni lukuunottamatta. Ja etenkin miehen puolen perhe on lujasti uskovaa sorttia, mutta eivät ainakaan suoraan ole mitään kommentoineet. Mieheni veli on esikoiseni kummitussetä ja hän joskus kysyi mitä virkaa minun kummina olemisella on, kun lapsi ei kuulu kirkkoon, eikä kummius ole "virallista". Mutta tähän sanottiin, että saa kyllä kertoa uskon asioita tytölle, sitten kun niistä jotain ymmärtää. Ja näin toimittaa hänelle tärkeää "kristillistä kummin virkaansa". Meille kummit ovat lähinnä aikuisia, jotka ovat lapselle hieman läheisempiä, kuin muut. "Vara mummoja & pappoja". :)
 
joo voi tuntua monesta hassulta kun minäkin kuulun kirkkoon mutta ehdottomasti haluan nimiäiset lapselleni :) oman äitini reaktio oli ellainen että pahoitin mieleni, luulin että hän olisi ottanut asian ilolla ja hyväksyen vastaan mutta sitten laski ilmoille melko manipuloivan lauseen "mut kyl mua jotenkin säälittää ne lapset joita ei kasteta, kun ne ei saa siä kristillistä arvomaailmaa ja eettisiä arvoja jne.." :O olin ihan että mitä v.ttua!! ja olin pitkään ihan typertynyt. No rauhallisesti sitten keskustelin aiheesta ja selitin lyhyesti että olemme mieheni kummatkin hyvinkin lukevia ja ajattelivia ihmisiä ja mieheni joka uskoo lähinnä tieteeseen, omaa niin mahtavan etiikan ja moraalin että monella olisi opittavaa tältä ateistilta. En jaksanut hirveän pitkään tuolloin aiheesta puhua mutta sain vähän itseni kanssa tehdä työtä sisäisesti ja sain rauhan takaisin. Varmaan asiasta vilä lähipiirin kanssa jutellaan mutta hyvässä hengessä ja osaan hyvin argumentoida asian niin kellekään ei jää pelkoja, kukin saa tahollaan siunata lasta haluamallaan tavalla.

Me varmaan nimetään pari kummia jotka on ihan yhtä virallisia kuin kasteessakin, parempi nimitys olisi ehkä "tärkeä aikuinen" tms mutta ihan samalla idealla ja varmaan todistuksetkin heille väsätään ja luetaan ne sit nimiäisissä :)
 
Heips kaikille! Olen hieman hiljaiseloa viettänyt täällä. Mua vaa väsyttää ja pahoinvointi vaihtelee aamu-kokopäivä-ilta pahoinvointina... Ei ole ihan kamalasti ollut voimia mihinkään ylimääräiseen...

Mutta kyllä tää tästä ja hei viikot menee tänään 9+0 jee!
 
Johan se paha olo tälle päivälle ehti,voinkohan pahoin koko yön:headwall:
Pienet onneksi nukkuu jo,taidan itsekin kömpiä sänkyyn jos maltan tästä koneelta:whistle:

Millaisia ajatuksia/toiveita teillä on imetyksen suhteen?

Itse toivon pitkää imetystä,puolenvuoden täysimetystä ja sitten ainakin vuosikkaaksi.
Mutta en ota stressiä,hyviä muksuja tulee vähemmälläkin,kokemuksella kumpaisestakin,pitkästä ja lyhyestä imetyksestä!
 
Mulla on vähän hakusessa tuo ristiäis-/nimiäisasia. Itse kuulun kirkkoon, mies ei (ei ole suomalainen), esikoinen on kastettu, koska se nyt vaan meni siinä samalla häiden yhteydessä ja silloin oli niin paljon muuta, että en edes jaksanut asiaa suuremmin miettiä. Koin myös, että olen saanut kirkolta paljon hyvää, lähinnä kun isäni kuoli. Nyt kun tuosta on kulunut jo aikaa niin on alkanut uudestaan mietittyttämään, Jumalaan en nimittäin usko enkä muutenkaan omaa luterilaista maailmankatsomusta. Mä kanssa ajttelin, että lapsen on sitten helpompi erota isompana kirkosta kuin liittyä, ja kanssa sitä, että pääsee sitten riparille helposti kavereiden kanssa (tosin on kyllä varmaan niin, että 13 vuoden kuluttua prometheusleirit on muutenkin jo huimasti suositumpia kuin kirkon ripari ja tällä ei ole mitään väliä). Ja sitten on kanssa se, että mitä sukulaiset sanoo. Kukaan ei ole uskova, mutta on kai ne kuitenkin...no...niin perinteisiä osa, vanhempi polvi siis. No juu, romaani. Ilmoitan sitten kesäkuussa, miten päätettiin :).

Turvottaa. Kamalasti. Äh ja puh. Muuten olo on edelleen loistava, ei mitään pahoinvointeja, mutta ei ollut pahan esikoisestakaan. Mitä nyt on ja off kuvotusta suunnilleen viikot 8-15.

Inka ja maha 5+5 (vasta...)
 
Onpas ollut mukava sunnuntai, vaikka itse olen töissäkin ollut. Onneksi lapset mamman ja ukin kanssa purkaneet energiaa oikein kunnolla, niin ei ole ollut mitään suurempaa taistelua nyt illalla, vaan menivät reippaasti nukkumaan.
Ja nyt mulla ihana jätskiannos tässä edessä. Tiedossa palstan selailua ihan rauhassa ja tanssit taustalla. Pitkään aikaan ei oo jäätelöä tehnyt mieli näin paljon. Josko tää nyt näitä raskaushormooneja sitten... =)

Kasteesta Mä kuulun siis luterilaiseen kirkkoon. Mies myös kristitty ja ns. jäsen omassa kirkossa omassa maassaan. Ei kuitenkaan mitään uskonnollisa olla. Se vaan kuuluu olla näin. Näin siis meillä. Ja kaikki lapset siis saaneet pyhän kasteen ja tulevat lapset tulevat myös saamaan.
Mulle kuitenkin aivan sama mitä muut tekevät. Yksi ystäväni ei pitänyt edes nimiäisiä lapselleen, vaan toimittivat vain paperin maistraattiin. Ja se siis tästä uskonto jutusta.

Kummeista Me ei olla vielä ehditty kummeja miettiä. Aattelin muutenkin odottaa tohon vk:lle 12 asti, ennen kuin annan itselleni luvan tähän. Edelleen tammikuinen keskenmeno kuitenkin takaraivossa mietityttää.
Ja sit meil on ollut tapana pyytää kummeja vasta, kun lapsi on syntynyt. Tää on jostain kotoa mulle jäänyt mieleen. Oma isoäitini sanonut, että se tuo huonoa onnea, jos liian aikaisin pyytää. En nyt siis sillai tällaisiin juttuihin usko, mutta, kun se on suvussa tällainen juttu pyörinyt, niin en osaa asiaa tehdä toisellakaan tavalla. Enkä haluaisikaan. Mutta kaikki tekee tavallaan eikä varmastikaan väärää tapaa ole.

Äitiysvaatteista Mulla melko paljon kuitenkin hankittuna vaatteita aikaisemmin, niin tuskin nyt tarvitsee hankkia mitään. Kaksi lapsista syntyneetn myös keväällä, joten talvitakkiakaan ei tarvitse ostaa, sillä joskus tuli hankittua sellainen isompi, että vatsa mahtui takin sisään.

Vaunuista vielä Oon katsellut vaunuja nyt sihen malliin, että kyllä mun täytyy saada sellaiset. Kahdella kaverilla emmaljungat ja meillä siis sellaiset tuplat. Sellaiset siis nyt hakusessa. Nyt vaan en tiiä pitäskö ostaa uudet vai käytetyt.
Me kuitenkin liikutaan paljon julkisillakin ja muutenkin kävellään mielellään kauppaan jne, joten paljon luvassa kulutusta. Ja sitten vielä se, että mitä jos vielä yksi lapsi tämän jälkeen? Jos kuitenkin? Niin olis uudet hyvät, niin tulis käytettyä kahteen kertaan. Ja sit taas jos ei enää haluta lapsia, niin voihan ne sit taas itse myydä.
Mies sanoi, että hänelle käy ihan miten vaan. Hän sitä mieltä, että tehdään niin kuin mulle parasta, sillä mähän niitä enemmän kuitenkin käytän.

Autosta Sellainen mein pitää uus hankkia. Se vaan, ku mä en niistä tiiä juuri mitään. Mies onneksi niihin perehtynyt, joten sen asian jätän mielellään miehen huoleksi. Meillä nyt siis farmarimallinen auto, johon on mahtunut kolme lasta takapenkille. Mutta nyt siis tarvitaan isompi.

MUOKS: Imetyksestä Mulla ei imetykset ole onnistuneet kunnolla kenenkään kanssa. Mulla ei maitoa ole tullut. (Mun omalla äidillä ja hänen äidillään sama juttu ollut). Vaikka on imetystä tuettu ja ohjattu ja tehty vaikka mitä kevät juhla liikkeitä asian hyväksi niin ei ole onnistunut. Korviketta kaikki saanut. Keskimmäistä imetin 3 kk:n ikään asti, mutta sai myös korviketta samaan aikaan, kun ei saanut tarpeeksi maitoa. Joten en ota mitään stressiä asiasta. Se onnistuu tai ei onnistu. Yritetään taas kuitenkin. Ja jos onnistuu, niin täysimetys puoleen vuoteen asti.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Mullakin ensimmäinen neuvola vihdoin ja viimein ens viikolla. Sain siirrettyä aikaa aikaisemmaksi. Ku piti olla vasta kahden viikonpäästä.

Tuhkimo + PikkuToukka 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Omaa napaa huudan sen verran, että on käyty varhaisultrassa, pieni vastasi viikkoja, mitä oviksesta laskettuna pitikin ja sydän löi. :heart:
Kahden peräkkäisen myöhäisemmän keskenmenon takia en vieläkään oikeen osaa iloita asiasta, ja jos päästään kymppiviikon yli, niin sitten varmaan yritän aktiivisemmin hypätä porukkaan mukaan, jos täällä vielä yhden mahan kokoinen aukko silloin on. :)

Naive ja Sissi huomenna poksuu 7+0 !
 
Kiitos tiuhti_ uudesta pinosta!

Meille tulee ihan perinteiset ristiäiset. Kummitkin ovat olleet tiedossa jo aika kauan. Mietittiin kun odotettiin edellistä, että keitä haluaisimme kummeiksi ja jaettiin ne ihmiset suunnilleen kahteen samanlaiseen joukkoon, kun tiedettiin, että halutaan kaksi lasta peräkkäin. Osaa ollaan jo pyydetty ennen edellisiä ristiäisiä tälle seuraavalle kummiksi, kun vähän kaikki olisi halunnut kummiksi jo silloin :p . Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin....

Äitiysvaatteet minulla on vielä edellisestä, eipä siitä kovin kauaa olekaan aikaa :D Edellinen syntyi tuossa helmikuussa ja talvitakki mahtui ihan hyvin silloinkin, joten sen kanssa ei varmaan ainakaan tule ongelmia. Jos on lämmin kevät, niin sitten pitää varmaan kehitellä joku toinen takki.

Tosi huonosti tullut näköjään tänne kirjoiteltua. Välillä tuntuu, ettei oikein uskalla olla vielä raskaana :/ Edellisessä raskaudessa käytiin ar-ultrassa yksityisellä ja nyt ei ajateltu käydä. Neuvolasta toivottavasti laittavat johonkin ultraan tai ainakin laittavat ajoissa siihen np-ultraan, kun ei ole tarkkaa tietoa raskauden kestosta. Esikoisesta aikanaan kärähdin veriseulassa ja jännittelin kromosomituloksia melkein puoleen väliin raskautta. Sen lisäksi olin loppuraskauden aikaan auto-onnettomuudessa ja raskautta seurattiin lopussa tosi tarkkaan, kun pelättiin istukan irtoamista ja omien vammojeni takia. Sektio tehtiin minun tilani takia9 pvää onnettomuudesta (38+). Toisesta supistelut alkoi mielestäni jo viikon 8 jälkeen (vaikka se ei lääkärin mukaan ole mahdollista, mutta en tiedä mitä muutakaan olisivat voineet olla) ja sen lisäksi vuosin verta viikolle 14, jolloin ulos tuli iso hematooma (?) ja siihen loppui vuotelut. Vähän olen huokassut aina helpotuksesta kun on päästy vkon 22 paremmalle puolelle ja lapsukaisella on jo mahdollisuus selvitä hengissä, vaikka syntyisikin. Mitään varsinaista syytähän minulla ei kuitenkaan pelkoon ole, vaan vaivoista ja vaikeuksista huolimatta olen saanut kaksi tervettä poikaa, jotka ovat syntyneet ihan ajallaan :p
Neuvola meillä on nyt keskiviikkona ja odotan sitä jo kuumeisesti. Jos saisi jotain tarkkuutta tuohon laskettuun aikaan :D Vaikka toisaalta en usko, että meidän neuvolan täti ainakaan on minulle mitään ylimääräistä ultraa ajatellut, kun jouduin tappelemaan verensokerimittarin liuskoistakin, kun hänen mieleestään minä en niitä tarvinnut, mutta kaikkien muiden mielestä tarvitsin ja minun ne kuului neuvolan kautta saada :kieh:. Tämä siis edellisen raskauden aikaan ja minulla oli raskausdiabetes todettu. Olen useampaan kertaan miettinyt, että haluaisin vaihtaa tuota tätiä, mutta toisaalta siinä saattaa käydä niin ettei se uusi ole sen kummempi. Noh tulipas urputus :O Mies sanoo, että ensimmäinen raskausoire minulla on se, että olen kuin persiiseen ammuttu karhu :p Olenpa sitten yrittänyt hieman hillitä itseäni :LOL:

Seepia ja Pikku-Sintti (jtn 7+3->)
 
Imetyksestä Itse toivon jos kaikki menee hyvin,että pystyisin imettämään ainakin 4kk :) Esikoisen kanssa imetys ei sujunut kun hän syntyi ennenaikaisesti, eikä jaksanut syödä, maitoa kyllä tuli vaikka kuinka. Yritin kyllä sinnikkäästi pumpata mutta kuukauden jälkeen alkoi maidontulo tyrehtyi:'( Mutta jos ei imetys suju niin en ota stressiä, esikoinen sairastui ensimmäisen kerran vuoden vanhana joten kyllä ne lapset korvikkeellakin pärjää :)

Tällä kertaa kylläkin aion laittaa kaiken ylimääräisen maidon pakkaseen niin voi sieltä hyödyntää mahdollisimman pitkään :)

Hyvää yötä kaikille ja alkavaa viikkoa :wave:
 
Huomenia huomenia :wave:

täällä olikin hiukan kuohahtanut :) mutta nämä onkin sellaisia aiheita jotka puhuttavat ja varsinkin netissä, ilman ilmeitä ja eleitä voi jokainen käsittää asioita väärin, mutta myös minusta joitakin asioita voi lausua kauniimmin :) eipä siitä sen enempää..

nimiäiset/kastajaiset, meillä mies ei kuulu kirkkoon, minä kuulun.. ja tästä asiasta ei olla puhuttu sen enempiä, mutta jotenkin minä tahtoisin lapsen kastaa, ihan rippikoulun ja muiden sellaisten asioiden takia! mielestäni lapsen on helpompi erota sitten kirkosta jos niin tahtoo, kuin se että alkaa aikuisiässä käymään rippikouluja yms. jotta pääsee kummiksi ja saa kunnon kirkkohäät! itse en ole kovin uskonnollinen, mutta en ole kokenut tarvetta erota kirkostakaan :)

äitiysvaatteista, ainakin H&M on äitiysvaatteita ihan verkkokaupassakin, itse sieltä jo ekat housut tilasin, meinaan alkaa puristaa jo niin paljon! niitä odotellessa.. ja töissä on kumminkin melkien ehdotonta pukeutua vähintään siisteihin farkkuihin! :) ja mielestäni jokaisessa H&M liikkeessä on äippävaatteita!

onko seppälässä äitiysvaatteita?

imetyksestä, toivoisin täysimetystä puolivuotiaaksi saakka, mutta en meinaa ottaa stressiä asiasta :) katsotaan kuinka käy!

pöhköfantti, tahdotko että muuta LA 7.5 myös listaan? :) vai odotatko ultraan?

momtobe87, laitan sinut 24.4 päivämäärällä listalle :) okei?

OmaaNapaa, täällä haettiin eilen apteekista sea bandit käteen, nyt valitan ekaa kertaa :ashamed: mutta paha olo meni niin hurjaksi etten päässy sängystä ylös muutaku pöntölle oksentamaan koko viikonloppuna paitsi eilen sitten.. ja eilen kun sain nauhat käteen, meni 15 min ja paha olo loppu siihen :O eli AUTTAA!!! tänään aamulla tuli kyllä yrjö kylään, mutta vain kerran, ja nauhat on taas kädessä ja aamupala maistuu :D

tiuhti ja Pikku T 8+1 :heart:
 
Tiuhti, mahtavaa kuulla, että ne sea bandit auttaa! Mä taidan käydä tänään ostamassa kanssa, kun meinaa tuo työnteko jo tuntua liian hankalalta... Samoin iltaisin nukkumaan mennessä on niin huono olo, ettei meinaa saada unta! :(

Äitiysvaatteista: mua kiinnostaisi nimenomaan muut kuin H&M:n äitiysvaatteet, koska en periaatteesta osta enää mitään ko. putiikista...

Kastamisesta: meille tulee ristiäiset. Liityin itse takaisin kirkkoon puoli vuotta sitten, mies on kastettu rippikouluiässä. Uskonto ei kuitenkaan näy millään tavalla elämässämme, paitsi tulevana kesänä kirkkohäissä ;)
 

Yhteistyössä