Onpas ollut mukava sunnuntai, vaikka itse olen töissäkin ollut. Onneksi lapset mamman ja ukin kanssa purkaneet energiaa oikein kunnolla, niin ei ole ollut mitään suurempaa taistelua nyt illalla, vaan menivät reippaasti nukkumaan.
Ja nyt mulla ihana jätskiannos tässä edessä. Tiedossa palstan selailua ihan rauhassa ja tanssit taustalla. Pitkään aikaan ei oo jäätelöä tehnyt mieli näin paljon. Josko tää nyt näitä raskaushormooneja sitten... =)
Kasteesta Mä kuulun siis luterilaiseen kirkkoon. Mies myös kristitty ja ns. jäsen omassa kirkossa omassa maassaan. Ei kuitenkaan mitään uskonnollisa olla. Se vaan kuuluu olla näin. Näin siis meillä. Ja kaikki lapset siis saaneet pyhän kasteen ja tulevat lapset tulevat myös saamaan.
Mulle kuitenkin aivan sama mitä muut tekevät. Yksi ystäväni ei pitänyt edes nimiäisiä lapselleen, vaan toimittivat vain paperin maistraattiin. Ja se siis tästä uskonto jutusta.
Kummeista Me ei olla vielä ehditty kummeja miettiä. Aattelin muutenkin odottaa tohon vk:lle 12 asti, ennen kuin annan itselleni luvan tähän. Edelleen tammikuinen keskenmeno kuitenkin takaraivossa mietityttää.
Ja sit meil on ollut tapana pyytää kummeja vasta, kun lapsi on syntynyt. Tää on jostain kotoa mulle jäänyt mieleen. Oma isoäitini sanonut, että se tuo huonoa onnea, jos liian aikaisin pyytää. En nyt siis sillai tällaisiin juttuihin usko, mutta, kun se on suvussa tällainen juttu pyörinyt, niin en osaa asiaa tehdä toisellakaan tavalla. Enkä haluaisikaan. Mutta kaikki tekee tavallaan eikä varmastikaan väärää tapaa ole.
Äitiysvaatteista Mulla melko paljon kuitenkin hankittuna vaatteita aikaisemmin, niin tuskin nyt tarvitsee hankkia mitään. Kaksi lapsista syntyneetn myös keväällä, joten talvitakkiakaan ei tarvitse ostaa, sillä joskus tuli hankittua sellainen isompi, että vatsa mahtui takin sisään.
Vaunuista vielä Oon katsellut vaunuja nyt sihen malliin, että kyllä mun täytyy saada sellaiset. Kahdella kaverilla emmaljungat ja meillä siis sellaiset tuplat. Sellaiset siis nyt hakusessa. Nyt vaan en tiiä pitäskö ostaa uudet vai käytetyt.
Me kuitenkin liikutaan paljon julkisillakin ja muutenkin kävellään mielellään kauppaan jne, joten paljon luvassa kulutusta. Ja sitten vielä se, että mitä jos vielä yksi lapsi tämän jälkeen? Jos kuitenkin? Niin olis uudet hyvät, niin tulis käytettyä kahteen kertaan. Ja sit taas jos ei enää haluta lapsia, niin voihan ne sit taas itse myydä.
Mies sanoi, että hänelle käy ihan miten vaan. Hän sitä mieltä, että tehdään niin kuin mulle parasta, sillä mähän niitä enemmän kuitenkin käytän.
Autosta Sellainen mein pitää uus hankkia. Se vaan, ku mä en niistä tiiä juuri mitään. Mies onneksi niihin perehtynyt, joten sen asian jätän mielellään miehen huoleksi. Meillä nyt siis farmarimallinen auto, johon on mahtunut kolme lasta takapenkille. Mutta nyt siis tarvitaan isompi.
MUOKS: Imetyksestä Mulla ei imetykset ole onnistuneet kunnolla kenenkään kanssa. Mulla ei maitoa ole tullut. (Mun omalla äidillä ja hänen äidillään sama juttu ollut). Vaikka on imetystä tuettu ja ohjattu ja tehty vaikka mitä kevät juhla liikkeitä asian hyväksi niin ei ole onnistunut. Korviketta kaikki saanut. Keskimmäistä imetin 3 kk:n ikään asti, mutta sai myös korviketta samaan aikaan, kun ei saanut tarpeeksi maitoa. Joten en ota mitään stressiä asiasta. Se onnistuu tai ei onnistu. Yritetään taas kuitenkin. Ja jos onnistuu, niin täysimetys puoleen vuoteen asti.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Mullakin ensimmäinen neuvola vihdoin ja viimein ens viikolla. Sain siirrettyä aikaa aikaisemmaksi. Ku piti olla vasta kahden viikonpäästä.
Tuhkimo + PikkuToukka 8+3