~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~







??.??
Sanyo/esikoinen/NKL/20v.
Yeb/kolmas/TYKS/30v.
Rusina85 ja ihanuus/toinen

23.4
neiti80 ja nykeröt/esikoiset

24.4
Momtobe87/esikoinen/TYKS/24v.

27.4
Jazzi/esikoinen

29.4
Katrin79/esikoinen/SeKS/32v. ** *21.12

30.4
mymosa ja menninkäinen/kolmas/MKS/28v. ** *vko50

1.5
kullannuppujen äiti/neljäs
Tuanni/esikoinen
Tiuhti84 ja Mini J/kolmas/TYKS/26v./tyttöolo **
yötyöläinen/neljäs/28v.
Eskapismi ja Onni-Ilona/esikoinen/TAYS/25v./poikaolo ** *20.12
Mena77/esikoinen/34v.

2.5
katya11/esikoinen
Princessa/toinen/tyttöolo
bambiina77/neljäs/34v./tyttöolo **
A86/eskoinen/JS/25v.

3.5
Kiena ja Tirri/esikoinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/esikoinen
Gabrielle/esikoinen/TAYS/29v.
JonMa ja Pottu/kolmas/K-SKS/21v./poikaolo ** *19.12

4.5
Ioni/esikoinen/30v.
Marzipaani ja Inari/neljäs/TAYS/31v.
Sadettaja* ja Kääpiö/esikoinen/PHKS/23v./poikaolo ** * 16.12
Minkäställevoi ja mussukka/neljäs/31v. **
Hamahelmet/kolmas/34v.
pinpon/neljäs/OYS

5.5
leeta/toinen/LKS
lily-rose ja mini/yhdeksäs/36v./tyttöolo ** *20.12 klo 10.00
Happynow/toinen/SKS/24v./poikaolo ** *19.12
NanaMama ja Tiitu/kolmas/LS/24v./tyttöolo ** *19.12

6.5
hanspili ja Mörri/esikoinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar* ja Mini/neljäs/31v./tyttöolo **
Pahe/esikoinen/LS/32v. ** *20.12

7.5

8.5
Minimaikki/kolmas/KAKS/38v.
pöhköfantti/toinen/JS/26v. **

9.5

10.5
Tuhkimo81 ja Ladybug/neljäs/30v./tyttöolo *31.10
Masu12/PHKS/poikaolo ** *21.12
tiuhti_ ja Pikku T/esikoinen/PS/21v./poikaolo ** *22.12
Maria90/esikoinen/TYKS/21v. ** *28.12

11.5
Pinchy/esikoinen/26v.
Mannamaaria ja toukotaimi/esikoinen/30v.

12.5
LepikonHeta/kolmas/KYS/31v./poikaolo
äitijapojat/neljäs/KYS/31v.
Bellamama/toinen
Dulce86 ja samusirkka/toinen/KOS
salailija/kolmas/OYS/26v. *7.11
Kiket/toinen/SeKS/26v. *3.11
Rouva Möppiäinen ja Arhippa/toinen/LKS/

13.5
melina84/toinen/TAYS
Li/ensimmäinen/KYS/24v.
Syli84 ja Hemmo/esikoinen/TAYS/27v. **
Seepia ja Pikku-Sintti/kolmas/KOS/34v. **

14.5
vesimelon/kolmas

15.5

16.5

17.5

18.5
mertsi86/toinen

19.5

20.5
Naive88/esikoinen/TAYS
Jijo/kolmas/SeKS/38v.
marenda/neljäs/K-SKS/28v.

21.5
Nappi92/toinen/19v.
Faith/kuudes/SeKS
iina_/esikoinen/TYKS/26v.

22.5
kissendaal/toinen/25v.
viljonkka89/toinen/TAYS/22v.

23.5
Jasuliini82/kolmas/LKS/29v.
InCase/toinen/21v. *11.11

24.5
Suppis/esikoinen/23v.
emily*/esikoinen/25v.
helimarja ja Mötkylä/toinen/TAYS/21v.

25.5
neljän pojan mamma/viides/TAYS/29v. *11.11
Tiitulipiituli/neljäs/31v. *11.11
Mehiläinen83/esikoinen/KOS/28v.
mimilii/toinen/28v.
caisachu/toinen/31v./poikaolo

26.5
mamaliina/?
Eemas/kolmas/TAYS/39v.
Kirjavakana ja Tipu/neljäs/39v.
Tuittis/esikoinen/30v.

27.5
Missie/K-SKS/28v.
Piitu43/kolmas

28.5

29.5
TaCa/toinen/NKL/31v.
SeInka/toinen/KOS/27v.
Annastiina79/esikoinen

30.5
amalia88/esikoinen

* NT-Ultra , **käyty
* Rakenneultra




Menetyksen kohdanneet

Pikkumyy87
Toukkistelija
Haidippiduu
DsariaL
mamiksi monelle
Tanyaz
Idylli
Elna



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




Muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
Viimeksi muokattu:
Siirränpä tänne vielä syyskuulle kirjoittamani pitkän tarinani... Harvoin kirjoittaessa tulee aina romaani. :p

Huomenta!

haidippiduu :hug: ja peukut pystyssä, että kaikki olis kuitenkin hyvin!

mymosa kiitos sormustestiohjeesta, en muistanu enää kumpi oli kumpi! :) Tein ton testin joskus tokaa odottaessa 13v sitten ;) ja sillon tuli poika-tyttö-poika (tehtiin niinkuin kokonaislapsimäärästä ja ranteen vai käden yläpuolella?!), jotka mulla siis tähän asti on. :) Mutta nyt tämä testi näytti mun VIHKIsormuksella poikaa ja KIHLAsormuksella tyttöä!!! Eilen koitettiin sit miehenki sormuksella, niin todella vahva POIKA! Tota vaan sitten mietin, että kumpi mun sormuksista on luotettava... :p Mies ei uskonu tota ja väitti mun heiluttavan sitä sormusta, joten annoin sen kokeilla ja sormus heilu silläkin hurjana. Oli ihan ihmeissään. :)

Koiria meillä on kaks pientä/keskikokoista, 5-vuotiaita. Ennen tota kolmatta lasta ne ei ollu nähny koskaan pieniä lapsia ja kun vauva syntyi, uros haukku pitkään sen itkut ja äänet. Narttu taas, joka on ihan mun vauva, makas aina vieressä ja yritti peittää vauvaa kuonollaan (kuten koirat peittää esim. luita) kaivamalla tyynyllä tai peitolla, jos oltiin sängyllä tai sohvalla. :) Se oli aika jännä reaktio; ei kuitenkaan ollu mitenkään aggressiivinen, vaikka noi molemmat on vähän sellasia vieraita kohtaan (ns. varautunut rotu). Mutta siis vihaisia eivät olleet ja nopeasti tottuivat vauvaan, ja melko alusta asti nukkuivat vauvan kanssa samassa sängyssä = meidän sängyssä, kun vauva nukkui pääasiassa pari ekaa kuukautta mun vieressä yöt. Ja on ollu kyllä terve poika tähän asti, saanut hyvät siedätykset! :)

Oireettomuudesta sen verran, että mulla on nyt eka raskaus, kun on näin paha pahoinvointi yms. Aiemmissa ei ole ollu repäisykipujen lisäksi kun ehkä vähän rinnat turvoksissa, ja mä taas juuri siksi olen pelänny, et kaikki ei olekaan hyvin, kun yksi raskaus aikoinaan päätty keskenmenoon rv 5 ja sillon oli tosi voimakkaat oireet. Mut nythän on jo katottu, et on ainaki oikeessa paikassa, oikean kokoinen ja sydän lyö. :heart:

Olipas muuten hauska käynti töissä keskiviikkona, kun menin puhumaan sinne taas mun töihinpaluusta. Ollaan sovittu joskus viime vuonna, et marraskuussa menisin takas töihin, ja sitä ei ollu vieläkään varmistettu. No, ystäväni, joka on siis samassa työpaikassa, ilmoitti kesällä olevansa raskaana ja jää lokakuussa äitiyslomalle. Mun sijaisen on siis laskettu sijaistavan sitä jatkossa. Nyt oli sitten maanantaina selvinnyt, että yksi uusi työntekijä (tullut mun hoitovapaan aikana viime vuonna töihin) jää myös helmikuussa äitiyslomalle! Ja tokihan siellä oli ajateltu, et mä tuun sit ikäänkuin paikkaamaan sen. :p No, ei siinä auttanu ku tunnustaa tää tilani, koska oon kirjanpitäjä, niin asiakkaille ei voi vähän väliä sanoa kirjanpitäjän vaihtuvan. :) Eli saattaa olla, et käyn talvella tekemässä paria päivää viikossa, mut pakko niiden on nyt hommata taas joku uus sinne. Ja sekin on hauska, et tolla mun kaverilla on 3 kk nuorempi poika ku meidän nuorin ja tolla toisella taas alkuvuodesta -09 syntynyt poika. Kaikki siis suht samanikäisiä ja nyt noi saa kolmannet ja mä neljännen. :D Ja pomot tykkää... :p

Join muuten kahvia siellä töissä käydessäni, ku en uskaltanu kieltäytyä, ettei pomo arvais, ja ehdin sit juoda sen ennen paljastusta. Kotimatka oli kamala: jouduin puolessa matkassa pysähtymään bussipysäkille ja kävin yökkäilemässä auton takana, ja ennen ku pääsin perille, jouduin pysähtymään uudelleen ja syljeskelemään ulos autosta, kun meinas taas tulla ylös. :x Mut vieläkään en oo oksentanu. Ja kuten aiemmin jo kerroin, mulle lääkäri määräs sitä Primperania ja tuntuu, että on apua pahimpaan oloon! Nyt en oo ottanu pariin päivään, mut muuten tarvittaessa. Ja sain reseptin meidän tosi pätevältä neuvolalääkäriltä, joten varmasti on turvallista. Suosittelen kysymään lääkäriltä, jos olo menee mahdottomaks! Ainakin jollain oli (en nyt ehdi etsimään, kuka se oli...) niin hankalaa, et varmasti tosta olis apua.

Yritin muuten kans kuunnella tolla dopplerilla pari päivää sitten, mut eipä kuulunu vielä vauvan sykettä. Tosin jaksoin etsiä ääniä ehkä 5 min. :p Pitää varmaan kokeilla taas, vaikka luulen, et toi on sen verran heikko laite, ettei vielä pitäiskään kuulua???

Aurinkoista päivää ja viikonloppua kaikille!

bambiina77 & ruu 9+2
 
LepikonHeta
Matkin nyt Bambinaa ja kopsaan kuulumiseni tänne :p

Huomenta vaan kaikille

Paljon tullut taas uutta tekstiä, joten koitan saada vähän kiinni puhutuista aiheista

vaunu- ja välineasiaa:Aluksi olin sitä mieltä, että ostan vähän käytetyt vaunut, mutta täällä suunnalla ainakin pyytäät 1-2 vuotta käytetyistä tai jopa vanhemmista noin satasen vähemmän kuin vastaavista uusista ja minusta se on paljon käytetystä. Mallina olen miettinyt kuvien perusteella Ora Jovi Aira tai Taiga- vaunuja. Tosin myös emmaljungat kiinnostavat. Pitänee mahdolliset veronpalautusrahat tuhlailla vaunuihin ja luulisin, että vuoden vaihteessa "vanha malli" myydään halvemmalla.

Koira: Meidän koira otettiin meille 5 vuotiaana, eli ei ole ollut pentuikää meillä. Tosin tuli lapsiperheestä ajanpuutteen vuoksi ja hyvin on kaikki lapset aina vastaan ottanut. Luotan siihen, että terveluonteinen eläin kyllä hyväksyy laumaan uuden jäsenen mikäli sen asema ei muutu, eli saa yhä olla laumassa omalla paikallaan eikä hylätä.

Oireet:Täällä ollaan yhden kerran oksennettu, sen päivän jälkeen pahoinvointi lähti jälleen pois. Eka raskaus, jossa kahvi maistuu hyvältä Makuelämyksistä: punasipuli ja kermainen kanakastike on nou-nou, aika vähän mielitekoja ja nekin liittyy suolaiseen ruokaan. Viikko sitten tuli ihmeellinen hesen juustohampurilasihimo ja se oli pakko saada Rinnat on kipeät ja maidonnousun tuntemuksia välillä tulee. Alavatsalla kasvuvihlontaa.

Nyt vaan odotellaan tiistain ultraa, taas. Terkkari halusi, että neuvolalääkäri tarkistaa la:n, vaikka yksityinen sen teki jo. Ihan kivaa nähdä pallero taas, mutta tk:ssa ultrattiin viimeksi päin p:tä, ja nuo seulonnathan tehdään sen ultran mukaan, joten sitä odotellessa....

Heta ja IitaEemeli 7+6
 
Lily-rose ootko miettiny sitä sea bandia? tai jos soittasit lääkäriin ja hakisit apua sieltä? kuulostaa jo aika huolestuttavalta tuo : / bambiinalla olikin hyvä vinkki tähän :)

bambiina77, sulla on kyllä huvittava tilanne töissä :D ja vielä ne kaffetkin ehdit juoda ennen paljastusta! :) voi sua! täällä kans kaffe vaihtunu teehen! iltapäivällä pystyn kylä kaffia juomaan mutta muuten en. ja sydänäänistä sen verran, harvemmin niitä saa ennen 12rv kuulumaan! :) sie oot jo nuin pitkällä :O HUI! :kiss:

LepikonHeta toivotaan että nyt menisi ultraus paremmin tk:ssa kuin viimeksi! :)

huh huh sentäs kun mullakin on taas yökki olo, onneks tosiaan saa duunihuoneen oven kiinni niin saa olla rauhassa! :x

tiuhti ja Pikku T :heart: 7+5
 
Kiitos Tiuhti! Upea uusi pino :)

Onkohan tääkin jokin raskausoire? Mulla on keskittymiskyky kadonnut tyystin. Tuntuu, että en saa mitään aikaiseksi, en osaa, päässä on kaikki ajatukset ihan sekaisin. Tai kaipa se tästä väsymyksestä johtuu.

Meillä on esikoiselle ostetu Ora Jovi Airit. Edellen se ratasosa on käytössä. Kestäneet ovat tämän kolmen vuoden aktiivikäytön. Painavat ne ovat, ja vievät autossa paljon tilaa, mutta on päässyt lähes loskassa kuin loskassa. Niillä aiotaan mennä tulevan pikkuisenkin kanssa. Täytyy vain joku tehopesu suorittaa :)

Ensi viikolla tiistaina mulla onkin sitten eka neuvola. Eli täällä näin aikaisin :)

Menin eilen googlettamaan nimimimerkkiäni. Olen siis joskus vuosia sitten jo käyttänyt tätä samaa, mutta välillä en ole juuri mihinkään kirjoittanut. Löysin kaikenlaisilta foorumeilta samaa nimimerkkiä ja erilaisia mielipiteitä. Siis niissä kyseessä en ole minä, joku on keksinyt saman nimimerkin. Pitäisköhän keksiä uusi nimimerkki?

Hyvää Viikonloppua!

mimilii 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Terveisiä ultrasta :) Siellä sykki yksi pieni sydän :heart:
Kyllä oli niin liikuttava ja jotenkin epätodellinen hetki. Jälleen tässä tilanteessa ja koko raskausaika edessä kaikkine ihanuuksineen ja myös vaivoineen, synnytyksestä puhumattakaan. Kylläpä kolahti tajuntaan ja kovaa, sitä on oikeasti raskaana! :D

Mulla on tullut nyt kaikenlaisia ruokaällötyksiä, ennen olen ollut aivan hulluna fetajuustoon niin nyt kun tein salaatin, niin en vaan kyennyt syömään. Maistui ihan kaamealle :( Toinen mitä en nyt siedä on kala ja varsinkin lämmitetty kala, kylmänä siis menee jotenkuten muttei lämpimänä. Hieman hankalaa, kun etukäteen ei osaa ollenkaan arvioida pystyykö jotain syömään vai jääkö lautaselle :kieh:

mimilii mulla ainakin tuo keskittymiskyvyn puute on raskausoire! Jossakin vaiheessa en jaksa edes televisio-ohjelmiin uppoutua, kirjasta tai leffasta puhumattakaan.. Todella hönttiolo tulee välillä. Sitä ne hormonit kai teettää! :LOL: Jaksaa sitten vauva-arkea :)

Mulla voisi päivittää:
la 16.5 mennään tuolla eteenpäin :)

Möppis ja Arhippa 7+2
 
Ihana pino, kiitos taas :)

Möppiäinen Ihana ultrakokemus sulla! :)

Lemmikeistä: Meillä on kaksi koiraa ja luotan siihen, että kaikki menee vauvan kanssa ok, koska koirat ovat pienikokoisia ja kilttejä.

Unet : Mä näin viime yönä ihan karmeata unta. Mulle tuli unessa keskenmeno, mutta veri tulikin kämmenistä ulos, kun pesin käsiä. Käsienpesuvesi muuttui siis unessa aivan punaiseksi. Näitä unia en enää halua lisää...

Ihanaa, kun te mietitt jo vaunuasioita. Itse en ole ajatuksieni kanssa vielä siinä vaiheessa, mutta toisaalta minun ei tarvitse saada mahtumaan samaan vaunuihin/rattaisiin toista lastakaan. Tuskin nuo 12v+14v pojat haluavat tulla rattaisiin istuskelemaan :)

Mun pitäisi alkaa tilailemaan varhaisultraa, mutta tuntuu, että nää muuttotouhut vie kaikki voimat ja yhden puhelun soittaminenkin vaatii liikaa...minullako muka alkuraskauden väsymystä?! Ei kai sentään :cool:

Jaksamisia kaikille ja yritetään kestää nää pahoinvoinnit. Mulla meni eilinen hyvin, mutta tänään etoo. No, jos ei tarvitsisi yökkiä kuitenkaan, niin se olisi jo kivaa.

T. Eemas 5+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Keskittymiskyvyn puute, mulla on ainaki OIRE! ja sit samalla tähän voisi liittää raskausdementian, muilla? :D

siis mä unohdin tällä viikolla 3 erilaista aikaa, ja yhdellekkin menin, mutta vääränä päivänä :ashamed: istuksin turhaan odotusaulassa 45min ja kirosin kun muilla menee yli, todellisuudessa mulla oli aika edellispäivänä, ja kaksi tapaamista oon UNOHTANU tällä viikolla alkuviikosta! eilen sain ne onneksi paikattua :ashamed: kyllä hävetti.. muuten olen todella täsmällinen ja se ei oo mun tapasta yhtään :)

Möppikselle, onnea ihanista ultrakuulumisista :kiss:

Eemakselle voimia muuttopuuhiin :) ja onnea uuteen kotiin myös!
 
Viimeksi muokattu:
IHANA KUVA :heart:

Vaunuasiaa: Eipä ole hirveästi tullut vielä pohdittua mutta käytettynä varmastikin tulee ne hankittua. Oraa meillä on ollut aina ja niistä olen tykännyt.

Omaa napaa: Hermot on niin kireellä taas etten taatusti tänään mittaa verenpainetta. :D Tää ällötys öllötys olo alkaa riittämään. Mikään ei maistu ja se mikä maistuu aiheuttaa sit sappivaivoja. Jotkut täällä niistä jo puhuikin, mulla ei ole sappi vaivannut yhdenkään raskauden aikana tosin ekat sappioireet tuli vasta kuopuksen syntymän jälkeen joten saas nähdä kuinka tää raskaus vaikuttaa. Nyt jo lirissä kun on krooninen kipu ja ainut kipulääke on parasetamoli. Joten huonoina aikoina ei sitten nukuta eikä liikuta mutta mitäpä sitä ei pienen eteen tekisi. No jospa loppuraskaus olis sitten hehkeetä oloa ilman suppareita, kipuja, sappivaivoja, finnejä ja kireitä hermoja. :D :D Niin varmaan joo.

Minkäställevoi +mussukka 9+0 tai jotain. (Neuvolan mukaan tän la olis 4.5. mutta pidetään se tossa 5.5. viralliseen ultraan asti, siinä muuttuu kuitenkin. Viikot menkööt neuvolan mukaan, aina yks enemmän :D )
 
Kiitos Tiuhtille Pinkantekotyöstä :flower: Asiat tuntuu hieman todellisemmilta kun näkee itsensä tuollaisessa listassa...

Turvotuksesta, mahakivuista ym kärsivät Olen itse ruokavammainen suhteessa suomalaiseen ruokaan + tosi allerginen monelle ruoka-aineelle ja saanut aikoinaan romukoppadiagnoosin ärtyvän suolen oireyhtymästä. Siksi olen joutunut tutustumaan enempikin tuohon ihisen ruuansulatukseen ja luontaiseen ravintoon. Ihmeellistä kyllä, loppupelissä aiheesta on hyvin vähän puolueetonta tutkimustietoa ja meillä suomessa maito- ja viljateollisuus on laittaneet tehokkaasti oman lusikkansa soppaan :D

Pikaneuvoksi voin vinkata: jättäkää tärkkelyspitoiet ruoka-aineet (viljat,peruna..) tai ainenkin niin että Tärkkelysrikasta ja proteiinirikasta ruoka-ainetta ei syö samalla aterialla Tämä siksi että tuo yhdistelmä sulaa hyvin heikosti normaalitilassakin olevassa ruuansulatuselimistössä. Peruna+liha on varmaan pahin yhdistelmä millä saan itseni (ja moni muukin) moneksi päivää kipeäksi :(

Esimerkkejä mahaystävällisemmiksi ruokayhdistelmiksi: pihvi+ salaattia, uuniperuna+ uunikasvikset+salaatti, pastaa+ höyrytetyt vihannekset

Sitten toisena tulee allergisoivat ruoka-aineet. Jos on vähääkään tiedossä että olet jollekin ruoka-aineelle herkkä, jätä ne muutamaksi viikoksi kokonaan pois ja katso muuttuuko suoliston olotila. Vehnä, ohra,ruis, lehmänmaito, peruna, valkoinen sokeri, makeutusaineet, sitrushedelmät, porkkana, kaalit...

Sitten tietysti kaikki hiilihapotetut juomat, makeutusainetta sisältävät ja valkoisella sokerilla makeutetut juomat ovat pahoja turvottelijoita monella.

Oma keho herkisty raskautumisen myötä entisestään, on tosi hauskanhelppoa asua Suomessa kun mm seuraavat ruoka-aineet aiheuttaa pahojakin oireita: Vehnä, ohra,ruis, leivinhiiva, lehmänmaitotuotteet, sokeri, omena, päärynä, mansikka, sitrukset, kananmuna, kala, naudanliha, soija.. ja tämä on siis todellakin jäävuoren huippu :LOL:

Aiemmin olen uhmannut kohtaloa ja syönyt vähän kaikkea jos vaikka keho siedättyis.. no 27 vuotta siedätystä ei tehonnut niin lopulta oon sen uskonut että nyt on olla pakko ilman noita, suoli kun on tulehdustilassa niin ei ravintoaineetkaan imeydy, hirveet ihottumat jatkuvasti päällä ja jatkuvat kivut siellä täällä. Raskautumisen jälkeen en oo vehnää kestäny yhtään ilman hirveetä kutinaa tai mahakipuja. Joillain allergiat sammuu raskauksien myötä ja innolla odotan kokeiluja aiemmin oireita tehneillä ruoka-aineilla jatkossa :)

Mutta, kun seuraaan kerran menette kauppaan niin miettikääpä ihan poliittiseltakin kantilta että kuinka iso osa kaupan tuotteista sisältää esim perunaa, vehnää, lehmänmaitoa, naudanlihaa, tavallista sokeria? Yllättävän iso osa suomalaisten kaupan tuotteista on ympätty täyteen vähintään "vehnäproteiinia" "perunatärkkelystä""kaseiinia" (maidon ainesosa) jne

Selkärankareumaa ja muita reumatauteja sairastavata odottajat, ruokavaliolla voi vaikuttaa kipuihin ja tulehdukseen. Länsimainen lääketiede hoiti reumatauteja ruokavaliolla vielä viime vuosisadan alussa, sitten lääketeollisuudesta saatin markkinoille "tehokkaita" lääkkeitä ja hups, yhtäkkiä lääketieteen oppikirjoistakin poistettiin ruokavalion vaikutus autoimmuunisairauksiin.. Lääkäri Rauli Mäkelä: Reumasairauksia voi hoitaa luonnonmukaisesti – Terveyshymy

Tässä kirja josta saa paljon ajatuksia ja apuakin, löyty meidän pikkupaikkakunnankin kirjastosta :). keliakia ja ruoka-aine-allergiat kannattaa selvittää ja jättää sitten esim ne gluteiiniset viljat ja maito pois jotka ovat yleisimpiä tulehdusten ylläpitäjiä.
Reuma ja niveltulehdukset ? Luonnonmukainen hoito, hinta 20.90? - Mäkelä, Rauli - 9789524922333

Omaa napaa eka neuvola maanantaina 8+1. jännittää..... mulla on kaikenmaailman vaivaa ja diagnoosia niin voi olla että se täti laittaa mut johonkin polille suoraan :LOL:

Eskapismi mullakin diagnoosina kaksisuuntainen mutta lievä tyyppi ja itseasiassa diagnoosista on lääkäreilläkin vähän ristiriitaiset mielipiteet mun kohdalla, lääkkeitä ehin vetään ikävuodet 17-26 joten mun aivot kasvaneet niiden kanssa. nyt ollut vajaan vuoden kokonaan ilman ja kappas, koko kroppa voi paremmin ja normaalimmin kuin koskaan. sain apua myös unitutkimuksesta josa selvis että mulla vuorokausirytmi poikkeeaa selvästi muista. Kun saan nukkua omalla rytmillä viimeisetkin mt-oireilut on hävinny. Tosin tässä nyt on edelleen kaikki auki että miten mun tulevaisuus sitten menis parhaiten ja mikä oikeesti on vikana mutta kuitenkin nyt aikuisiällä vasta saanut oikeasti oikeanlaista apua ongelmiini.

Oon kuitenkin kiitollinen elämästäni ja historiastani, olen todella onnellinen ihminen ja sisäisen rauhan löytänyt ja ymmärrän elämästä asioita joíta moni oivaltaa vasta kuolinvuoteellaan, siksi uskallan lapsiakin hankkia tähän maailmaan kun on ymmärrrystä ihmiselämästä ehkä keskivertoa enemmän :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Tiuhti,kiitos:hug: Kyllä tämä tästä,on vaan niin voimaton olo...Mulla on ne rannekkeet,mutta ei ne auta tälläkertaa.ehkä sen pahimman huonon olon tasoittavat,mutta yhtämittaista ellotusta silti pitkin päivää.On sellainen lamaantunut olo:(No mutta yritän olla tyytyväinen,saahan tästä palkkaa korkojen kera toukokuussa:heart:

Rouva Möppiäinen
onnittelut hyvistä uä kuulumisista:heart:

Täällä myös RADE,unohdin jopa tänään viedä pojan kouluun tuntia aikaisemmin,kun oli erikoistapaus:headwall:
Ja muutenkaan en saa hommia pysymään hanskassa,kaikki organisaatio kyky on kadonnut ja poukkoilen päättömänä ja asiat ei hoidu:D

Raskaus on niin hupaisaa aikaa:whistle:
 
hupaisaa aikaa totta tosiaan, näiden kaikkien öklötysten, pöklötysten, nippailujen ja tsippailujen jälkeen odotan sitä autuasta keski/loppuraskautta kun ei ainekan öklöttelis niin paljoan, hope so :p
 
No heipä hei kaikki!

Täälläpä taitaa olla yksi uusi toukokuun toivottu. Eli toinen ihanainen on tulossa ja tällä kertaa luomuna:heart:. Ekaa siis tehtiin pari vuotta, ennen kuin ekasta IUI:stä sitten tärppäsi, nyt neitokainen 10 kk. Eli pienehköllä ikäerolla, mutta näin sen juuri olin aina haaveillut, yllätys oli ettei tarvinnu mitään hoitoja ruveta taas tekemään, ne kun on melko raskaita lähinnä henkisesti.
Nyt olis menossa rv6-7 ja eka neuvola 10.10, eka ultra 18.10. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja on kunnossa! Haluaisin tällä kertaa ottaa rennommin kuin ekalla kerralla; mitään ei uskaltanu riskeerata hankaluuksien takia, toisaalta kun tiedän miten hankalaa lasten saaminen, en halua mitenkään tätäkään kyllä riskeerata. Mutta olis ihana hommailla uudelle jo kaikkea aikaisemmin ja kertoa tulevasta pikku kakkosesta aikaisemmin kuin viimeksi.. Kainuussa päin ollaan, sairaalana KAKS ja laskettu aika sijoittunee toukokuun loppuun..
Raskausoireita ei juuri ole, mitä nyt välillä kuvottaa ja väsyttää ja selkä kipeytyy aina iltaa kohti, samalla lailla oli ekan kanssa, ens viikolla odotettavissa ehkä pari kertaa oksentelua ja kahvin pois jättäminen kun se alkanee etoa. JOS menee kuin viimeksi..
Meillä pitää vaunuihin hommata sisaristuin tai sit ettiä tuplarattaat, neiti on kuitenkin vain 1,5 vuotta kun toinen saapunee, ei kyllä meidän liikkumisia jaksa seisomalaudalla, hyvä jos ensinnäkään kävelee vielä silloin..
Eli minut voi lisätä listaan vaikken varmaan ehdi usein käydä päivittelemässä asioitani (elukat, omakotitalo ja tuo tyttö pitää kiireisenä...)
Rusina85+ihanuus rv5+x tai 6+x
 
:wave: Täältä vielä huutelen pikaiseen oikein ihanaiset viikonloput kaikille :kiss:

mies tuskin ehdin viikonlopun aikana koneelle, ja siksi en varmaankaan pääse päivittelemään listaa, olkaa murut kärsivällisiä :heart: maanantaina taas viimeistän!

lily-roselle erityistsempit pahan olon kanssa, ja toki kaikille muillekin siitä kärsiville :hug: koitetaan jaksaa! meidät palkitaan toukokuussa :heart:

tiuhti ja PikkuT 7+5
 
Onpas upean syksyinen pino! Kiitos Tiuhti:):flower:

Oireet tänään on mulla 6+0. Kahdessa edellisessä raskaudessa tänä päivänä on lentänyt eka yrjö ja yrjöily onkin sitten jatkunut enempi ja vähempi yli rv 15. Ensimmäisessä raskaudessa en muista millä viikolla oksensin ekakerran, aika alussa sekin oli.
Nyt ei ole kuin hieman huonoa oloa, ihmettelen jos tää olo niin paljon muuttuu että oksentamaan tänään joudun!
Ei ole kyllä yhtään ikävä sitä oksentelua!! Niin tuoreessa muistissa on vielä vuoden takainen pöntönhalailu. :x
Toivoisin, että tässä raskaudessa jäis tuo pahoinvointi huomattavasti vähemmälle mitä se aiemmissa raskauksissa on ollut.
Tsemppiä kaikille teille joilla pahaaoloa on.:hug:

Oireina on nyt hajuherkkyyttä, turvotusta, ihottumaa, mahakipua, palelua ja hieman etovaa oloa. Äsyynnynkin kyllä nykyisin taas ihan liian helposti. :ashamed: Huomattavasti vähäisemmät oireet kuitenkin kuin edellisistä.

Yskintää Muutama täällä oli kertonut kuinka naamioi oksentamisen yskinnäksi! :D Niin minäkin teen! :D Olen ajatellut, että olen ainoa ja outo kun nini toimin, mutta näköjään on muitakin.
Meillä mun äiti on aina tiennyt mun yskimisestä, että olen raskaana. :D
Nyt taas jännittää,että jos menee yskimiseks niin kuinka pystyn tämän äidiltäni ultraan asti salaamaan.

Mieliteot ja etovat ruuat Syötiin yks ilta miehen kanssa väinämöisen palttoon nappeja ja nyt mua suorastaan etoo kun ne nään. En pystyis syömään sellaisia millään. :X
Tällä hetkellä maistuu Lidlin suklaahippu rahkat! :p Myös suklaapirtelö ja jogurtit on hyviä.
Mikään ruoka ei houkuta yhtään.
Korkeintaan kanasalaatti maistuis.

Vaunuista Meillä on kahdet emmaljungan vaunut. Toiset on sellaiset ikivanhat miehen vanhat vaunut ja toiset muutama vuosi sitten ostettu. Lisäksi on uudet muutama kuukausi sitten ostetut matkarattaat.
Olen kanssa jo vähän katellu tuplia. Ikäeroa kun tulee kuopuksen ja vauvan välille se 1v2kk. niin tuplat ois tarpeen.
Mua vähän houkuttais peräkkäin istuttavat, kun niillä pääsis paremmin liikkumaan..

Raskausdementtiaa löytyy kyllä täältä! Mulla on vielä tuollainen tupladementtia päällä, kun on myös tuo imetysajandementtia. :D Voitte uskoa, että mies meinaa välillä tulla hulluks mun kanssa. :D

Ihania ultrakuulumisia, onnea niistä!:heart:

Tiitulipiituli poks 6+0:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Tervehdys kaikille ja kiitos Tiuhtille uudesta pinosta. Ihana tuo vaavin-kuva

Näyttänyt aika taas menevän niin paljon eteenpäin etten ole juuri mihinkään ehtinyt vastailla...no jospa nyt sitten kirjoittaisin ajan kanssa romaania :D

Täälläkin elellään nyt laskujeni mukaan 6+0. La luultavasti sit tarkentuu torstain varhaisultrassa Felicitaksen gynellä. Oletteko muut käyneet näin aikaisin (6+6) varhaisultrassa ja onko silloin jo sydänäänet kuuluneet?

Oireet Mulla edelleen jatkuu kovat alavatsasäryt/vihlaisut. Joutunut oleen niiden vuoksi pois työstäkin. Mikäli pitkään teen jalkojen päällä hommia niin johan vihloo ja täytyy mennä vaaka-asentoon. Toivottavasti tämä ei jatku koko aikaa.
Kuvotusta on välillä ilmennyt, jos ruokailujen väli liian pitkä. Juuri äsken oksensin ensimmäisen kerran...saa nähdä mitä tulevan pitää.
Finnejä on ilmestynyt naamaan ikävästi ja oikean puoleisessa jalassa on samanlaiset säryt kuin pienenä oli kasvukipuja. Tiedä sitten johtuuko nämä kaikki raskaudesta, mutta googlettamalla ainakin on joillain tällaisia oireita myös. Väsymystä ilmenee aika ajoin, mutta en tiedä johtuuko se raskaudesta, liian vähistä unista vai huonosta rytmistä. :confused:
Tissit ovat myös jo turvonneet (muutenkin E-F-kuppi), vaikka ei kyl tarvis ja nännit ovat edelleen arat. Ei niinkään kipeät mutta arat ja helposti alkavat nöpöttää.

Työkseni hoidan ja kasvatan kurittomia teinejä eli lastensuojelun laitoksessa toimin ohjaajana 3-vuorotyössä. Vähän jo pelottaa miten oloon vaikuttavat ensiviikolla raskauden ajan ensimmäiset yövuorot...joskus on tullut yövuoroista rytmihäiriöitä tai heikkoa oloa, mutta ei pariin vuoteen. Raskaudesta olen jo kertonut vastaavalle ohjaajalle ja yhdelle työkamulle, sillä minusta meinattiin tehdä varavastaava (= sitoutua enemmän) ja joka tapauksessa en aio noihin hommiin raskauden jälkeen palata.

Koiria meillä on kaksi pientä terrieriä. Toinen 8-vuotias uros ja toinen 4kk narttu. Narttu on tottunut pikkuisiin lapsiin jo pentuna kasvattajan luona, joten osaa olla pikkuisten kanssa. Uros tykkää myös kovasti lapsista, mutta mikäli minä hoidan/leikin/sylittelen pikkulapsia on uros hyvin mustasukkainen ja haluaa itse mukaan. En silti usko, että koirien kanssa tulee ongelmia, kun vauva syntyy.

Me asumme 115 neliön paritalossa (3-4h+avok+tkh+s), joten lapsi saa heti oman huoneen. Olemme remontoineet taloa alkuvuoden ja jotain pientä on vielä edessä, mutta kaiken pitäisi olla valmiina Toukan syntyessä. Toukan huoneeseen ajattelin heti alkuun laittaa vaatteet + hoitopöydän, mutta sängyn pariksi ekaksi kuukaudeksi meidän makkariin vai olisiko hoitopöytä myös hyvä sijoittaa makkariin? mielipiteitä :)

Vaunuiksi haluan emmaljungat. Pitää vielä katsella ostanko käytettynä vuoden-pari vanhat vai ihan uudet. Tarkoitus ei ole kuitenkaan jättää lapsilukua tähän ainoaan, joten ensimmäiselle voisi toki ostaa kaiken uutena ;)

Mielitekoja ja etovia ruokia ei ole vielä ollut. Hajuista välillä joku aiheuttaa kuvotusta, mutta en ole vielä tunnistanut kyseistä hajua :D

Ilouutisen kertomisen ajankohtaa olemme miettineet. Omille vanhemmilleni tämä on 5 lapsenlapsi, mutta miehen vanhemmille ensimmäinen. Kovasti on tehnyt mieli jo kertoa, mutta mies toppuuttelee ja itseäkin tietysti jännittää, kun kaikki on vielä niin epävarmaa. Yksi vaihtoehtomme on kertoa asiasta isänpäivänä laittamalla ukille & vaarille isänpäiväkortti :)
4 parhaalle ystävälle olen jos asiasta kertonut (mies antoi luvan), kun enhän minä sosiaalisena lörppäsuuna pysty tällaista asiaa yksin sisälläni pitää :) Kovasti haluaisin tosiaan vielä vanhemmille ja sisarruksilleni asiasta kertoa, kun sieltä sais hyvää kokemustakin tietoon :)

Sukupuolen haluamme ehkä tietää, mutta sitä tuskin kerromme muille. Mies haluaisi tyttöä ja itse haluaisin poikaa, sillä pitäähän kaikilla tytöillä olla suojeleva isoveli :heart: Todellisuudessa ei sillä sukupuolella ole väliä, kunhan lapsi on terve.


Niin ja Onnea ihanista ultrakuulumisista , toivottavasti minullakin on viikon päästä sellaisia :heart:

Mehiläinen 83 & Pikku-Toukka V 6+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
noniin, taas on hetki vierähtänyt. Hitaasti kyllä Odottavan aika menee. Ihania ultrakuulumisia, itellä olisi torstaina 6.10 tarkoitus käydä...

Oireet ovat helpottaneet, se tässä huolettaakin. Pahoinvointia ei oikeastaan ole. Nälkä ja jano koko ajan. Ainoastaan ajoittain kipua alavatsalla, tai nippaisuja ja tissit on turvonneet ja arahkot. Välillä jopa unohtaa työn kiireessä jopa olevansa raskaana. Sairaanhoitaja olen.

Ilouutinen aiotaan kertoa läheisille ekan ultran jälkeen, toivottavasti se ilouutinen tosiaan sitten on kerrottavana.

Sukupuolen haluamme tietää, itse toivon tyttöä, mies poikaa. Oikeasti käy kumpikin.. Puheissa mies aina sanoo "sitten kun poika on talossa niin.." itse taas puhun samalla tavalla tytöstä. :p

ja kyllä, raskausdementia todella painaa päälle täälläkin :LOL:

Lemmikkejä on, kissoja ja koiria. Hyvin ainakin vieraisiin lapsiin ovat suhtautuneet. Yksi kissa tosin hieman vältellen, mutta parempi sekin kuin aggressiivisesti. Ja onhan täällä tilaa vältelläkin jos haluaa. Asumme 6h + k omakotitalossa.

Vaunuista haaveilinkin jo, meidän tuleva isi haluaa ostaa vaaville uudet ja hyvät vaunut, jotka kulkee hyvin kuoppaisemmallakin tiellä.. Miehet.

Palataan taas, viimeistään torstaina ultrakuulumisten tiimoilta!
 
Heipä Hei pitkästä aikaa.

Täällä ollaan oltu tietokonepimennossa, ku jotain vikaa jossain ollut. Mä en näistä laitteistä juuri mitään tiedä, joten tarkemmin asiaa en osaa kuvata.

Flunssa sairastettu, joten kotona olen joutunut olemaan poikien kanssa. Nyt kun tyttö täytti 10-vuotta, niin enää ei saakaan olla omaa lastaan kotona hoitamassa. Miten yks kaks vois jättää lapsensa yksin kotiin kuumeessa? No onneksi tytön isä pelasti tilanteen ja haki tytön heille jo aikaisemmin, ku on vapaalla ja pystyi tytön hoitamaan. Jos näin ei olisi onnistunut olisin varmaan ottanut palkatonta tai sitten olis voinut mennä valittamaan huonoa oloa lääkäriin...

Kertomisesta vielä Oltiin tuossa pari viikkoa sitten ystävien luona yökylässä ja heillä sitten viiniä tarjottavana. Piti siitä kieltäytyä ja kun ystäväni kysyi mahdollisesta raskaudesta ihan yllättäen kuitenkin, niin oli pakko hälle kertoa. Muutenkin tunteet pinnassa, sillä heillä 3kk ikäinen vauva, joka sattuu olemaan kummipoikani. Muille siis ei vielä ole kerrottu. Lokakuun lopulla 12vko tulee täyteen, niin sit varmaan pitää alkaa kertoa.

Vaunuista Meillä oli keskimmäiselle hankitut vaunut, mutta ne nyt lainassa siskollani, joka vielä tarvitsee. Ne myös sitten jo 5-vuotta vanhat ja paljon käytetyt, joten itse ainakin ole haaveillut uusista menopeleistä pikkuiselle. Meillä siis Emmanjungan tuplat olemassa, mutta niitä nyt ei ole enää paljoa käytetty, kun 4-vuotis kävelee joka paikkaan. 3-vuotiaalla brion ponyt olleet käytössä, kun tiedetty, että kävellään paljon. Mutta tuskin niitäkään enää ensi kesänä tarvitaan.

Oireista Pahoinvointi jo mulla lähtenyt helpottamaan. Jotain ruokia vaan ei tee mieli syödä, mutta sen tiiän yleensä vasta kun haistan sen. Kahvia mä en muutenkaan juo, joten se ei ole mulle mitenkään ongelma ollut. Se vaan, että tykkään colasta, jota on nyt sitten ollut pakko jättää pois. Silloin tällöin sallin itselleni puolen litran pullon.


Nyt siis vapaa viikonloppu, mutta yksin lasten kanssa. Tai siis poikien. Tyttö isänsä luona taas ensi torstaihin asti. Mies siis melkein kaksi viikkoa yhteen menoon poissa :( . Kai sitä pitäs jotain kivaa tekemistä keksiä. Olispa tällainen aurinkoinen ilma koko viikonlopun. Kyllä tää aurinko jotenkin piristää, vaikka väsynyt olen ollut. :)

Tuhkimo + pikkutoukka oliskohan jotain 8+ jotain menossa... ei tässä pysy enää mukana.
 
Aivan ihana uusi pinkka, kiitos tiuhti_ :)

Täällä sairastetaan nyt sitten jotain syksyistä kurkkutautia. Yöllä varmaan jo nousi kuume kun näin niin sairaita unia (mm. kävin ultrassa ja oli tuulimuna, seuraavassa unessa petin miestäni hänen nenänsä edessä, siitä seuraavassa putosin jättimäiseen ampiaspesään ja heräsin siihen kun ampiaiset pistivät minua) että tänään jäin sitten kotiin ihan vain lepäilemään ja parantelemaan oloa. Onneksi tuli vasta tänään niin on sitten viikonloppu aikaa toipua.

Minuakin vaivaa vissiin tuo raskausdementia kun tänään työkaveri soitteli ja kyseli erään aika tärkeän asian hoitamista keskiviikolta, ja siis minähän olin sen ihan kokonaan unohtanut ja hän joutui hoitamaan tänään kauhealla kiireellä :ashamed: Kotonakaan mies ei arvosta hirveästi näitä haperoita aivoja :D Uutena oireena tuli myös pyörrytys, mutta se voi liittyä myös tähän kipeänä olemiseen.

Dobblerilla ei löytynyt ääniä, mutta jotenkaan en uskonutkaan että ihan vielä löytyy. Jotenkin laite oli vähän turhankin herkkä, kun mahan murina sain siihen hyppäämään noin 140 pulssin :D Kerran näytöllä vilahti 180 ja 174, mutta jotenkaan en usko että olivat oikeita pulsseja. Mutta ajattelin viikon päästä yrittää uudestaan. Turha niitä kuitenkaan joka ilta on koittaa vahdata.

Nyt taidan mennä tekemään TAAS jotain syömistä ja sitten nukkumaan.

Sadettaja* ja möykky 9 (POKS :D) TJ ultraan 17 päivää
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Lemmikeistä: oltiin juuri hankkimassa metsästyskoiraa, kun tieto raskaudesta tuli :) siirrettiin sitten tätä lemmikkiasiaa muutamalla vuodella, ehtiipähän sitten paremmin keskittyä kumpaiseenkin vauvveliin :)

raskausdementiasta: unohtaisin päänikin kotiin, jos se ei olisi muussa kropassa kiinni... enkä pysty keskittymään niin mihinkään. Töissä unohtelen lasten nimiä ja sekoitan heitä, vaikka en ennen ole sellaista tehnyt. Onneksi olen sentään muistanut aamuisin mennä töihin oikeaan aikaan :D

YHTEENSATTUMA! Oltiinpas sitten Kienan kanssa pyydetty samana päivänä samaa henkilöä kummiksi tuleville pienokaisillemme :D Pienet on piirit! :D Ei passaa pistää ristiäisiä samalle päivälle sitten ;)
 
Minä pässi menin tonne vanhaan pistää ja huomasin tän sit :D Eli kopsaan sen tänne...

Tänään kävin sit neuvolassa ja selvis et LA onkin 7.5 näillä näkymin. Mut se lopullinen selvii sit ultrassa, kun noi kierrot oli niin epäsäännöllisiä.
Oli ihanaa kuulla et kun ollaan tokaa kertaa tässä hommassa ni ei tarvii niin usein käyä neuvolassa, ja neuvolalääkärikin on vasta vkol 20jotain? Mut maanantaina kuiteski toi kauan pelätty sokerirasitus...

Siis mä oon niin väsyny(just nukuin 2tuntii päiväunia), et pakko mennä sohvalle lepäilee En tän enempää jaksa skriivaa

Pöhkis 8+4
 
Kiva lukea täältä, miten moni on ihan samassa tilanteessa. Oikeassa elämässä kun ei vielä tohdi sanoa mitään kenellekään... Olenkohan ainoa, jolla ei ole oikeastaan mitään oireita? Alkaa tosissaan jo huolestuttaa! Mittailen varmuuden vuoksi lämpöjä koko ajan ja joudun paniikkiin, jos mittari välillä näyttää alle 37. En niinkään pelkää kohdunulkoista, koska mitään kipuja tai vuotoa ei ole. Mutta mietin, voisiko olla niin, ettei siellä ole ketään hengissä... Hui kamala, mikä ajatus! Vaikka miten keskityn, en huomaa mitään pahoinvointia, mielitekoja tai nipistyksiä. Vatsaa ei näy sen enempää kuin normaalistikaan. Tuntuu, että vähän suorastaan vatsa on litistynyt, koska olen jättänyt niin paljon asioita ruokavaliostani pois. Huoh...
Vaunut meillä on jo vanhastaan, mutta uudet Emmaljungat olisivat ihanat... Haaveilen jo, että saisi ostaa pikkuruisia vauvanvaatteita. Emme aio selvittää vauvan sukupuolta, joten vaateostokset jäävät sitten loppukevääseen.

Kirjavakana & Tipu 5+6
 
Huomenta! Ompas ulkona (ainakin täällä) ihana aurinkoinen ilma! =)

Voi vitsi, ihania ultrakuulumisia! :heart: Itse vielä odottelen ekaa neuvolaa parin viikon päähän... Doppleria olen miettinyt hankkivani, mutten ole ihan varma. Kunhan nyt varmistuu. että masussa oikeasti on edes joku. :)

Eskapismi millaisen metsästyskoiran meinasitte hankkia? Meillekin mies haluaisi metsästyskoiran, koska käy kuitenkin metsällä. Edellinen, jota hän metsällä käytti, oli hänen vanhempiensa, mutta se jouduttiin lopettamaan reilu vuosi sitten. Miehen mielestä tavallisella seurakoiralla ei ole mitään virkaa, että sen puoleen metsästyskoira. Itse haaveilen jostain isosta, ehkä labratorinnoutajasta. Mutta saapi nähdä, se ei nyt ehkä ole ajankohtaisinta. :) Meillä on ennestään kaksi kissaa.

Mulle heräsi toissa päivänä kysymys, että mistä te tai yleensä raskaana olevat ostatte vaatteet? Kävin kaverini kanssa kiertelemässä kauppoja, koska mun oli pakko saada jotkut housut, mitkä ei puristaisi vatsan kohdalta. Siis mistään en täältäpäin löytänyt äitiysvaatteita! En edes H&M:ltä! Asun siis Kouvolassa. Meinasin jo epätoivo iskeä, mutta sitten löytyi cittarista housut, missä oli semmoinen löysä ja leveä resori ja sen sai melkein tissien alle. Nekään ei kuitenkaan olleet mitkään äitiyshousut. Eikö noissa vaatekaupoissa ole enää äitiysvaatteita? vai onko mun näkö huonontunu näin paljon? :eek:

ON: Minusta on tullut jotenkin herkkäunisempi. Heräsin aamulla ällöttävään oloon, mutten antanut sille periksi. Hetken jo luulin, että kohta se on mentävä halailemaan pönttöä, mutta olin kuitenkin jossain vaiheessa nukahtanut uudestaan. Heräsin sitten tossa puol 9 maissa puhelimen soittoon. Nyt on taas lievää ällötystä ja yritän mustikkakeittoa saada alas. Selkäkin on niin jumissa, varmaan nikamat solmussa. :/ Nyt kun ei voi ottaa lihasrelaksanttejakaan niin se on vaan yritettävä olla!

Mutta kaikesta huolimatta mukavaa päivänjatkoa kaikille! :)
 

Yhteistyössä