TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

Tsau.

Ulkona taas oltu,tulin tekemään ruokaa sisälle...

Onnittelut 1 vuotiaille :flower:

Eucerinin rasva meilläkin toi sk25 =)

Täällä otettiin ekaa kertaa useampi askel kerralla...saapi n'ähä joko kohta lähtis kunnolla.


Summer,muakin jännittää lähinnä se nukkumaanlaitto +yö yleensä kun poika on niin vaikee,eikä oikein hyväksyis muita kun minä. Viimeks tosin oli menny mummun kanssa hienosti,isänsä kans taas täys katastrofi...mut täytyy luottaa mummun taitoihin
|O ;)

Nyt sinne ruokapuuhiin :wave:
 
Kiitos onnitteluista :) ! Niin se vaan meidän vauvasta nyt tuli TAAPERO. Mamma on täällä ollut pari päivää koko ajan tippa linssissä, kun miettii vuoden takaisia aikoja. Synnytys oli aika pitkää sorttia, niin tässä on pari päivää vierähtänyt "ai ai.. nyt supisteli, nyt irtosi limatulppa.. nyt sitä ja tätä.." Laitoin silloin supistus-ajat sun muuta asiaan liittyvää paperille ylös ja ne on tuolla pojan kansiossa tallessa :D

Huomenna on sitten juhlat. Jänskättää jotenkin :LOL: Ihania hellepäiviä kaikille nyt viikonloppuna ja kohta sitten sinne taaperopuolelle... VOI NYYYYH!
 
mä en voi kyllä yhtään olla auringossa...mut en kyllä laita pitkähihastakaan...mä poltin jo aamulla kun oltiin 9:30-12 välin ulkona, niskani niin että henkselien jäljet jäi, kädet hauiksien kohdilta poltin aiemmin ja oon yrittänyt olla aina siellä puolella taloa minne ei aurinko paista ihan valtoimenaan, oon huomannut että ihokin kutisee..tekis mieli vaan raapia ja sellaisia paukamia on ilmestynyt tänään iholle käsiin..olisko jotain yliherkkyytä auringolle..päätäkin on jomotellut..ei mulla aiemmin oo tälläistä ilmennyt vaikken mitään aurinkorasvojaan oo käyttänyt..
huomenna kun mennään sin mökille niin käyn kyllä suosiolla ostamas matkalla rasvoi ja sen lippalakin..

tyttö on nyt nukkunut kolmansia päikkyjä ½h..oli pakko laittaa pienille unille kun kitisi ja kitisi vaan..meen kohta herättään että saan sen viel ihmisten aikaan unille tänään..

 
Aivan ihana ilma ollut tänään ja vieläkin jatkuu :). Kävin ostamassa aamupäivällä kasan kesäkukkia just sain ne istutettua. Nyt on terassit kesäisen näköisiä. J:llekään ei noussut tänään enää kuume, joten neitikin pääsi nautiskelemaan ulkoleikeistä. Nuha tosin vaivaa vielä aikalailla, mutta eiköhän sekin kohta parane.

Kurpitsa Tuo sinun ihon kutina/paukamat kuulostais aurinkoihottumalta, valoallergialta. Mä oon kärsiny siitä pian 20 vuotta :/ . Ei kiva vaiva! Siihen ei auta kuin suojaaminen vaatteilla, rasvoista ei ole oikeastaan mitään apua (ainakaan mulla). Ensimmäiset aurinkoiset päivät on pahimpia, kun iho ei ole tottunut aurinkoon. Myöhemmin kesällä ihottumaa ei enää tule, kun iho on karaistunut. Kannattaa hankkia tehokasta viilentävää auriingonoton jälkeen laitettavaa rasvaa ja mietoa kortisonivoidetta, joka helpottaa kutinaa esim. yöllä. Olo voi olla tosi kurja ja kutina sietämätöntä, jos ihottumaa on paljon. Silloin kannattaa kokeilla anthistamiinilääkkeitä. Toivottavasti sinulla vaiva menisi pian ohi, jos on tätä.
 
Eeva kävi sit uimassa tänään. :D Mentiin rantaan ihan vaan varpaita kastelemaan ja kovasti Eeva olis halunnut muiden lasten kanssa uimaan, kun niitä siina pulikoi. Seisottiin rantavedessä ja jutustelin naapurin tädin kanssa kun Eeva huomasi tilaisuutensa tullen, kiskaisi kätensä irti mun kädestä ja äkkiä pyllylleen veteen. Kyllä oli niin autuas ilme kun se siinä istui lotraamassa, melkein olis tehnyt mieli antaa olla.. mutta vesi on tosi kylmää vielä ja Eevalla oli kaikki vaatteet päällä. Karmean huudon kanssa sain sen retuuttaa kuiville, vaatteet pois ja naapurin pojan pyyhkeeseen käärittynä kotiin. Pysytään ehkä ihan poissa rannalta tämä jäljellä oleva viikko ettei Eevaa harmita kun ei pääse uimaan. Saa sit Italiassa pulikoida niin paljon kun jaksaa, vaikka yötä päivää koko kesän.

Poika, ostitteko ne Tutan sandaalit? Meillä oli tänään ne jalassa ekaa kertaa, ihan hyviltä vaikutti. Laitoin kyllä varmuuden vuoksi sukat alle että jos niissä kuitenkin joku sauma hankaa.. ei näkynyt minkäänlaisia painumia kyllä, huomenna sit ilman sukkaa.
Me tosiaan tarvitaan aika monet uikkarit kun ollaan aamusta iltaan rannalla, paitsi kuumin aika jolloin otetaan unet. Mä niin haluaisin antaa juoksennella nakusillaan siellä, mutta en tiedä miten ne suhtautuu kakkavahinkoon kun se on hienosteluranta. Pitää katsoa miten muut vaippaikäiset siellä menee.. mutta onpahan ainakin sit uikkareita varalla jos niitä tarvii.
 
marimint: hienoa että sielläkin on pieni parantunut ja ootta päässeet nauttimaan ulkoilmasta, säkin kärsinyt noin pitkään aurinkoihottumasta, ei kivaa kyllä. eli aurinkorasvat ei auttais..?! voi kurjuus, no ei niist rasvoist varmaan haittaakaan oo, tuota auringonoton jälkeen laitettavaa rauhoittavaa voidetta mitä lie ajattelin kyllä huomenna ostaa, josko siitä olis apua, kutina ei tänään ole ollut ihan niin paha kuin eilen illalla ja nuo paukamat on ihan kuin hyttysen/mäkäräisen puremia..ja iho tuntuu punaisen kuumottavalta, mullahan on iho-ongelmia ollut koko ikäni eli on herkkä ja kuiva ( psori epäily ) joten en yllättynyt että jotain tälläistäkin ilmaantui :/ suihku hiukan auttaa..ainakin tuohon ihon kuumotukseen ja laitoin tos hetki sitten bepanthenia noihin pahempiin kohtiin niin sekin on lievittänyt tota kutinaa kyllä mutta tuo on mukava kuulla jotta menis ohi kunhan iho karaistuu..positiivista, pitää toivoo jotta niin kävis B)
 
Heibsan!

En ole sit mukamas joutanu kirjottelee vapun jälkee, yhesti kirjottelin 15 minsaa tänne ni eiköhä hävinny koko kirjotus ni meni hermo :LOL:

Meillä meni tosiaan miehen kans vapun jälkeinen la oikeen kivasti hääjuhlissa, mies yllätti ku niin paljon huomioi mua :heart: oli kivaa olla kahelleen, vaikka mä koko ajan ikävöin lapsia ja huolehdin :/ Eiköhä Niklas ollukki sillo tullu kuumeeseen ja siittä ku kotiin tultiin valvottiin kivasti pari yötä! :kieh: Siittä viikko terveenä ja oksennustautiin KAIKKI :kieh: Hitto mitä sairastelua, tuotakin kesti viikko yhteensä, että valvoa sai, voitte kuvitella kun kolme alle 6 vuotiasta oksentelee ja lisäksi itse ja mies :( Ei ollu kovin kivaa, siis molemmista päistä kyl riitti tavaraa |O

Nyt ollaanki sit tosissaan etitty "omaa" asuntoa ja käyty yhtä kattoonki muutamia kertoja, pankeissa sit ravattu lainatarjouksia hakemassa, pikkasen meinaa pää pyörällä olla :whistle: Maanantaina aletaa tosissaa miettii tarjouksia, mut tiiä sitte miten ne menee, jännittää :D

Niklas täyttää ensi viikon torstaina 1v :heart: Sillon pietään synttärit, muumi syndet pietään ku sisarukset halus sellaset järkätä pikkuveljelleen :heart:

Marmotta: ethän ollu eilen s-marketissa? en kyllä sua oo koskaa nähny mut tyttö näytti nii tutulle =)

Niklaksen kuulumisia vielä, on ottanu pari viikkoa muutaman askeleen, sanoja tulee äittä, ittä, isi, enna(jenna isosisko), etta(jessica isosisko), mammaa, ANNA, olikohan muita =) Älyttömästi tekee piruuksiaan :whistle: Vessa jos jää auki ni heti älytöntä vauhtia vessapaperi levittään lattialle, koiran ruuissa ollaan koko ajan, telkkaria sammutellaan yx miljoona kertaa päivässä, sälekaihtimet olkkarissa saa kyytiä ja varmaa kuuluu kauas, tyttöjen leikkejä sotkee(tottakai :D ) Huutaa aikamoisesti jos erehtyy ohi käveleen, ilman että syliin ottaa :whistle: Mut kaikenkaikkiaan, oikein aurinkoinen poju :heart: Hampaattomia ollaan vieläki :eek: :D

Kävi muuten Niklaskin tänään ekaa kertaa uimassa, voi sitä innostusta, aivan ihana oli!!! :heart: Tytöt oli myös ihan innoissaan ja nehän viihtyikin sitten oikeen kunnossa järvessä :heart: Minä poltin itteni :ashamed: Voiko olla niiiin tyhmä et lapset suojaa aurinkovoiteella ja itteä ei "muista" :kieh: :ashamed:
 
kurpitsa Juu, mulla ei aurinkorasvoista ole ollut hyötyä. Tosin, en osaa sanoa kuinka hurjalta ihottumani näyttäisi ilman rasvaa. Olen kyllä nykyään melko varovainen auringonottaja, koska inhoan ihottumaa! Italian reissualla sain vain vähän sitä, onneksi ei tarvinnut olla pitkähiainen päällä helteessä :). En vaan ollut pitkiä aikoja suorassa auringossa. Nuorempana ihottuma oli järkyttävää!!! Ja suihku kyllä auttaa, ainakin hetkeksi ja samoin kaikki viilentävät voiteet. Ihottuma voi olla pieniä punaisia koholla olevia pilkkuja tai sitten isommalla alueella olevaa punaista näppyläpeitetettä :x . Ihottumaa kuumottaa ja kutisee. Ja jos ihottuman päälle pukee lämpimästi vaatetta, niin kutina saattaa pahentua. Pidetään peukkuja, että saat pian nautiskella normaalisti aurinkoisista päivistä B)

Marmotta Onneksi olette menossa Italian lämpöön, niin saa Eeva nautiskella rantaelämästä :). Jessikin rakasti siellä loiskimisesta :)

sarbba Kiva kuulla kuulumisiasi! Onneksi olette nyt terveitä :). Hurjalta kuulosti tuo teidän sairastelu.
 
RRJuhlat pystyyn vaan - onhan se hienoa saavuttaa "kypsän naisen ikä". Matamikin voi pitää tänä vuonna kemut vallan mainiosti. Mulla on 10v nuorempi mies - taidan olla supertrendikäs :LOL: pakko tässä on vähän itsestä huolta pitää ja ottaa kiristyksiä ja paikallisia rasvaimuja :LOL: :LOL:

Sandaalit ja rasvaSuperFitit tuli ostettua eilen - ei tullu painaumia, oli niin passelit kaikin puolin ja iiiiiiihanan pehmoset. Aurinkorasvoja en käytä lainkaan, suojaan vaatteilla ja varjolla. Ei kyllä viihdykään auringossa pitkään, eilen oli taas ulkona ammeessa ja kivaa ol.

PoikaSuuren suuri halaus :hug: On kokemusta kahden lapsen kanssa näistä erilaista kehitysvaiheista. Sulla on nyt suurin huoli oma pelko (sekin kuulostaa erittäin tutulta), aivan suotta pelkäät kertoa. Meillä tytöllä oli tuon ikäisenä adhd epäily, oli aika mahdoton. Nyt ikää 12v ja tarkkaavaisuus puolella ongelmia pikkasen. Tilanne oli koulussa alkuun vaikeaa kun ohjeiden vastaanotto oli vaikeaa esim.ota kirja, sivu3 tehtävä2. Ongelmat hänellä hyvin pieniä. 5v oli myös säheltämistä. Hakeudu ihmeessä lasten neurologin pakeille! Tuohon ongelmaan on muitakin apuja kuin Ritalin lääkitys. Esim. Theraplay terapia (sitä voisin kehua maan ääriin) ja lähipiirissäkin sillä saatu tilanteita hallintaan. Esikollani on laaja alainen kehitys häiriö ja autistisia piirteitä dg - theraplay rantautui silloin suomeen suosittelen poikani oli niitä ensimmäisiä koekappaleita täälläkin. Jos asut 09 alueella lastenpsykiatri Jukka Mäkelä, TainaNieminen von Wendt foniatrian el. Sain mainion vertauskuvan adhd lapselle silloin; "kuvittele itsesi kiinassa, et ymmärrä kieltä ja kaikki menee ohi" tästä seuraa äittämättä raivareita ja epätoivoa elämään =) Päiväkoti kyllä puuttuu asiaan joka tapauksessa, jos siihen on aihetta. Ongelma näkyy varmasti siellä,jos tosiaan on kyseessä adhd tai ihan vaan vilkkaampi/uteliaampi lapsi. Lääkitys otetaan harvoissa tapauksissa käyttöön. Mulla on surullinen tarina siitä....silloinen elämänkumppanini oli lastentautien el (nallekarhu psykopaatti) ja muistan sanat "remmiä ja ritalinia se tarvitsisi" - hän tosiaan hommasi ritalinit ja remmit. Valitettavasti. Olin tässä suhteessa reilun vuoden, tein hänestä ilmiannon parista tapauksesta. Oikeudessakin istuttiin, menetti työpaikkansa. Nostin sellaisen kohun hänen työpaikalla, ettei ollut resursseja jatkaa.Valitettavasti on tänä päivänä Mehiläisen lääkärinä, mutta tuskin yksikään yliopistollinen sairaala ottaa enään...... Noh tämä oli tälläinen oman kokemuksen purkaus. Ole rohkea ja ota ensimmäinen askel apuun - oli kyseessä mikä tahansa - mitä aikaisimmin terapia käynnistyy - sitä helpottuneempi tulet olemaan :hug: :hug:
 
merika: varmaan osittain huomion hakemista. mutta suurin tempperamentti on tytön perusluonteessa. ja osaa olla äärettömän raskas hoidettava väliin. mut sit on niitä mahtaviakin päiviä että kaikki sujuu kuin rasvattu. mut enemmän tehdään vääntöä kuitenkin joka asiasta. esimerkiks nyt polkee jalkaa ja uhoaa tuossa kun ei saa hakea makkarin pakkasesta jäätelöö ku Timi nukkuu. inttää ja inttää ja jalkaa polkee..
mut luonteesta tuolla lähtee pääsääntöisesti..et odottelen vaan sitä kun rauhoittuu. josko sit ku koulu alkaa. mut välillä harmittaa kun puolet päivästä menee jatkuvaan vääntöön joka asiasta. :| äärettömän kultainen ja rakas se tyttö mulle on silti :heart:
ja se että on taidoilleen lahjakkain tällä hetkellä muksuista mutta tosissaan se vaativin tapaus. :ashamed:
ja nyt ku poikaki narissu hampaita pari päivää niin on illalla ihan poikki ku saa maaten nuo pikku apinat.
mutta nyt on pakko lähtee hiljentämään tyttöä ku herättää pojan kohta.
ja pääsee ulos nauttimaan helteestä. kummityttökin tulee tänään käymään pitkästä aikaa.

jaksamisia kaikille ja onnea taapero iän saavuttaneille :flower:
 
Moi! Olen ollut pari viikkoa töissä ja Annalla on vasta viikon päästä 1v juhlat. Onnea kaikille, jotka on jo täyttäneet.
Tutan sandaaleilla meilläkin mennään, pitkähihaisissa paidoissa ja enimmäkseen varjossa sekä äiti että tyttö. Molemmilla on tosi vaalea iho ja äiti on niin syöpähysteerikko, ettei uskalla itekään tarkoituksellisesti aurinkoa ottaa.
Mitään ei juuri ehdi tehdä enää, eilisen enimmäkseen löhösin ja kiertelin kaupoissa Annan kanssa (veikalle Batman-shortsit ja tarhatossut, A:lle sukkia ja nuppipalapeleja tarttui mukaan). Tänään pitää sitten pestä ja silittää työvaatteet, järjestää muksujen ens viikon tarhavaatteet, omat pyöräilyvaatteet (kuljen töihin 9km suuntaansa fillarilla ja paino vaan nousee).
Parin viikon päästä on Jukolan viesti enkä oo metsään päässyt kertaakaan, taidan eksyä sinne lopullisesti, jos raaskin lähteäkään, kun muutenkin on niin vähän aikaa lapsukaisten kanssa. Töissä on entistä kurjempaa, kun tässä taloustilanteessa ei voi edes vaihtaa. Perjantaina olin muutaman tunnin karussa, työpaikan "pakollisilla" kesäjuhlilla. Meillä näät työajan ulkoisiin aktiviteetteihin osallistuminen vaikuttaa henkkohtaiseen bonuskertoimeen. Siellä yksi tosi mukava ja komea inssipoju jostain syystä päätti jututtaa mua, pelimiehiä vissiin. Ihan mieltä lämmitti, noissa bileissä kaikki yleensä pysyy sauvakävelykepin etäisyydellä, ettei tuu mitään puheita (meitä kun on paikalla n. 50 mies inssiä ja kaksi naista).
Hyvää kesän jatkoa kaikille! Ja naistenkympille menijät pitäkää hauskaa munkin puolesta, en onnistunut saamaan halvalla lippuja mistään.
 
Huomenta! :) Täällä aivan mahtava ilma! :heart: Eilen myös, ja eilinen menikin yo-juhlien merkeissä.

Viime yö meni hyvin ! neiti nukkui kl.20:30-06 ja sit otin viereen ja nukkui 8:20 :p Ja nyt on jo ekoilla päikkäreillä, oli pakko laittaa pienille unille oli sen verran väsynyt jo!

marmotta: heh, varmasti oli vielä kylmää vettä! :D

poika: :hug: :hug: !

Kriisi kiva kuulla myös sinusta pitkästä aikaa! :p

Tänään pitäis alkaa vähän pakkailemaan vaatteita ym. mitä tarvii ottaa mukaan kun joudutaan evakkoon 2-3viikoks tiistaina sit pitää viimestään lähteä! |O No onneks päästään lähemmäks keskustaa mitä nyt asutaan niin pääsee helpommin shoppailemaan.. :LOL:
 
Sitä piti vielä sanoa, että mua stressaan nyt tosi kovaa neidin synttärit, mikään ei mene niinkun olin suunnitellut! :| Pidetään ens viikon sunnuntaina mun puolen suvulle synttärit mun äidillä ja miehen puolen suvulle anopilla oikeana päivänä eli ti 9.6, kaikki ruuat pitää leipoa kahteen otteeseen jne jne.. :kieh: Oisin halunnut pitää yhdet juhlat omassa kotona niin että molempien suku ois ollut yhtäaikaa, ja ei ois tarvinnut leipoa kaikkea niin moneen otteeseen! VALIVALI ! anteeksi ! :ashamed:
 
majj :hug: Tiiän kyl miltä susta tuntuu, eipä meillekkään Niksun synttäreille kukaan pääse sillo ku meille sopis, ois pietty tänä lauantaina juhlat mut kukaan ei päässy :/ pietään sit ens torstaina, sillon on oikeestikki 1vuotis päivä, tulee ketä tulee...äiti, sen mies ja mun mummo tulee sit ens viikonloppuna. Mutta, en aatellu kahteen kertaan kakkua leipoa, leivon synttäreille kakun ja sit mitä suolaista ja makeeta tarjottavaa oon leiponu ni tarjoilen niitä sitten niille jotka myöhemmin pääsee.

Kriisi: mukava lukea sinunkin kuulumisia pitkästä aikaa!

poika isot :hug:
 
Myöhäiset onnitelut Puliinan ja Merikan taaperoille :heart:

Sarbba ja Kriisi...mukava lukea teijän kuulumisia =) !!

Edla ja Vilma....kiva oli nähdä :D ...harmi vaan, kun oli niin kiirus meillä :/ ...olisin viihtynyt teidän seurassa pitempään mielelläni...otetaan taas uusiksi....Vilma...vieläkin nauratti, kun ajattelin teidän poikien ja miun "hurjannäköisen" mieheni kohtaaminen :LOL: :LOL: !!

Poika...jaksuja...varmaan kannattaa ottaa apua vastaan, jos sitä saa...yksin voi olla rankkaa jaksaa kantaa huolta lapsen asioista/ongelmista tuossa tilanteessa...varmaan löytyy hienoja ratkaisuja....miun siskon tytöllä on Asbergerin oireyhtymä...ei ole vielä tarvinnut lääkettä...käy erilaisissa terapioissa....on erittäin hankala tapaus ollut...uskon, et teillekin löytyy "pehmeämpiä" juttuja kuin lääkitys :hug: :hug: !!

NETTIPIMENTO....vaihdetaan liittymää...joten tulee katkos...huomenna menee kiinni....palailen kyllä sitten...voipi kestää jonkin aikaa :/ ....tänään kyllä vielä käyn illalla...mut nyt lähden remontti ym. hommiin....

Aurinkoista ja kuumaa kesäpäivää kaikille B) !!!!!!
 
Onnittelut 1 vuotiaille! :flower: :heart:

Valmistujaisreissu heitetty ja neiti pärjäsi hienosti ilman äitiä ja isiä =) Helppo oli saada nukkumaankin :eek: Niinhän se menee yleensä ja voipahan tästä lähin sitten mennä hyvillä mielin, jos joku suostuu neidin ottamaan hoitoon.
Repa, mites teillä meni?

Kuuma on joo B) mutta meillä on sisällä onneks viilee...
 
Se on kuulkaas mammat uusi kuukausi alkamassa ja mä tässä joutessani tein meille kesäkuun pinon taaperot 1-2 otsikon alle.... Ei siis vauvoja enää ;) :'( :D

Tässä linkki uuteen pinoon

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425309#m16023182
 

Yhteistyössä