TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

Heipsan ihanaiset mammat!

Alotettaisko uusi pino uuden kuukauden kunniaksi???

1v. synttärit Onnea pikkuisille

Jenni 13.3.

Nemika 21.4.
Katrinainen 24.4.
Summer81 30.4.
poika04ja08 30.4.

Marimint81 5.5.
Weiss 7.5.
Edla-Mamma 7.5.
Naukuri 8.5.
London calling 10.5.
Birdie 10.5
Carmen 12.5.
sonja R 13.5.
Jossu-71 20.5.
Kurpitsa 21.5.
Hemuli79 21.5.
Vilma 22.5.
Matamimimmi68 24.5.
Marmotta 26.5.
Repa 26.5.
Uskonpuute 26.5
Iina72 28.5
Heinuli81 29.5.
Puliina 30.5.
Merika77 30.5.

kriisi 7.6
Majj 9.6.

uudet tulokkaat 2009

LASKETTU AIKA

Jenni pikku neiti syntyi 11.1.

Iina72 17.8
Naukuri 4.9.
Carmen 26.9.
Sonja R 4.11.
Uskonpuute 26.11
Katrinainen 2.12 (27.11)

Repa: kiitos leivontavinkistä. Ajattelin pelata varman päälle ja päällystää kakun vasta juhlapäivänä..

Menkat on edelleenkin hukassa. HUI. nyt on tosin vasta kp 29, joten ei vielä aihetta paniikkiin.. kattellaan sitten ens viikolla mikä on tilanne.

sukupuolettomuus: mä en kyllä käsitä tommosta... Onhan sillä nyt hiukan väliä onko lapsi tyttö vai poika.. Niinku esim sukuelimet, pukkarissa käyminen (pojat miesten puolella) jne... mun puolesta mun poikani saa kyllä leikkiä nukeilla jos haluaa.. mutta takuuvarmasti saa tietää olevansa poika.. Ja poikien jutut saa isi kyllä opettaa... Ihme huuhaata tommoset...

oon ollu tänään tosi paljon ulkona. Ihana sää kaiken kaikkiaan!!! Otin jopa arskaa ja nyt näyttäiskin, että on kädet mukavasti saanut päivetystä.

jospa sitä lähtis syömään jotain. taas on heikko olo.. on kyllä tullu niiiin laiskoteltua koko päivän..

Hei piti kysyä: piereekö muiden vauvat paljon ku ootte antanu tavallista maitoa?? Rasvatonta maitoa oon mäkin antanut.. tosin johtuu siitä, että juo samaa kun mekin.. jokohan sitä uskaltas kokonaan siirtyä tavan maitoon?

Sukupuolettomuus.... :eek: ??...juu ei ole minun juttu...kukin omalla tyylillään...

Meillä 7v kuumeessa ja joitain pieniä punaisia näppyjä kaulassa ja vatsassa...katellaan onko se vesirokko :/ ...kun oli n. 3 viikkoo sitten sellaisella kaverilla kylässä, joka sairastu seuraavana päivänä...luultavasti on se...hyvähän se olis vihdoinkin sairastaa...huono juttu on se, et se ei ihan muutamassa päivässä ole ohi :( ...ahdistuu tääl sisällä...

maito...ei tuo neiti oo juonut, kun olen tarjonnut rasvatonta...tänään ostin luomu kevytmaitoo....mut ei uppoo...niin ja tänään jäänyt yksi imetyskin väliin :eek: ....tuntuu, ettei tuol ole jano ollenkaan....yritän tarjota joka päivä...eli en myöskään tiedä vielä sopiiko koko maito...itse en ole juonut koko imetyksen aikana...kun silloin jossain vaihees kävi neitin ja oman vatsan päälle...eli hirveetä rupsutusta :ashamed: ...

Kiitti Birdie uudesta pinosta :wave:

Meillä ei olla vielä kun ihan maistettu mölöä pien tippa...ajattelin nyt et alotan tekeen puurot maitoon,kun meillä varmaan koht tippuu taas yks tissittelykerta=)

Miten kaikki on saanu aurinkoo niin et väriäkin on vaihdettu :eek: Mun mielestä tuolla ei ees ollu kauheen lämmin...tai lämmin kyl,mut ei niin et olisin t-paidas voinu olla. Naapurin ipanat oli kyllä...et ehkä vika onkin mussa ;) Tosin täällä rannikolla ei niin lämmin olekkaan kuin sisämaassa.

Matami,Paranemisia pojalle,varmaan on se rokko,kun tarttuu tosi herkästi :( Mut hyvähän se on nyt sairastaa pois alta.

Meinasin miehen viedä huomena syömään ihan päiväsellä,on hällä meinaan maanantain synttärit ja lähtee sinne reissuun...viedään poika siks aikaa mummulaan =)

Nyt tulee kylla niin omaa napaa taas... Palaan myohemmin sitten kommentoimaan teidan muiden juttuja.
Ava sai pk:sta jonkun tappajabakteerin ja on ollut yli viikon +40 kuumeessa. toissapaivana jouduttiin sairaalaan sitten. ilmeisesti sai a-viruksen joka ei meinannut parantua millaan. onneksi ei vaurioittanut sisaelimia, mutta kovilla on pieni ollut. laihtunutkin viikossa 950grammaa. ollaan vaan niin onnellisia, etta nyt ollaan kotona ja kaikki on hyvin. luojan kiitos. kuumetta anaan enaa 38 ja ruokaakin saatiin hiukan menemaan.
:heart:

pitkästä aikaa jälleen... =)
me ollaan melkein asuttu ulkona..tänään 10 aamul ulos ja 20 illalla sisään. koko päivä keinuttu, grillattu siivottu pihaa jne. ja hyvin on poikaki ollu menossa mukana.
sisämaassa tääl ollu ainaki tosi lämmintä. ja alkaa ruskettuaki jo pikku hiljaa =)

katrinainen: hui kauhistus. onneks alkaa pikkuinen toipumaan..jaksuja :hug: :hug:
on toisella koville ottanut. onneksi parempi jo. :hug: :hug: :hug:

ja onnittelut kaikille 1v taaperoille :flower:

mut nyt iltapuuron laittoon. venyy nää illat ku asutaan tuol ulkona nykyään. :wave:

Kiitos uudesta pinosta! :) ei taas meinannut edes tajuta että on jo toukokuu.

Katrinainen: hui kamala! Teitä on nyt kyllä koeteltu :hug: Onneks Ava on kuitenkin jo hieman parempaan päin!

Repa: Missä päin te asuittekaan? Kun sanoi että täällä rannikko seudulla on viileämpää kun keskimaassa.. Vaasassa päin kyllä ollut ihanan lämpimiä päivä niin että on saanut t-paidalla ottaa aurinkoa! :D vaikka enhän mä edes kovin hyvin rusketu! :/

matami: Paranemisia teijän pojallekkin! :)

Meillä paistaa vieläkin parvekkeella aurinko, tosin varmaan laskee kohta kokonaan pois! Aivan ihanaa istua tuola parvekkeella uusissa kalusteissa, oon ihan ihastunut! :LOL:
Neiti ollut jo tunnin unilla ja mies katsomassa kavereidensa kanssa suomen peliä, mäkin voisin mennä lukemaan vaikka kirjaa kun kerrankin on rauhallista.

Kiits Birdie pinosta, en mäkään tajunnu et kuu vaihtu :)

Katris,
ootte sitten eläny siellä yhtä pahimmista painajaisista :hug: No hyvä et Ava on paranemaan jo, huh, säikähdyksellä pääsitte. Hyvä niin :hug:

Pieruista,
meillä kun alotettiin tavismaito ni neiti paukutteli ku rekkamies kopissaan :D Mut mun mielestä se on nyt rauhottunu kyllä. Mut voi että neitiä ärsyttää se vaippaihottuma ja on todella kamalan näkönen peppu. Piti oikein hakea Bepantenia tänään lisää :ashamed: Onneks tiistaina on neuvola, voin sit tarkistaa tota tilannetta. Kovasti se myös kutittaa ku neiti sitä tahtois niin raapia, vaikka vaippa on edessä :(

Lämpötilasta
, niin täällä etelä-rannikolla ainakin tuuli on sen verran kova, ainakin tässä rannassa. Keski-suomessa on varmaan eri ku merituuli ei sinne yllä. Mittari näytti 19 astetta tänään.

Kyllä nyt voi vitsit tota suomen peliä... pidin valko-venäjää niin läpihuutojuttuna :eek:

birdie kiitos uudesta pinosta. Nuo lasketutajat olis kiva näkyy myös tässä uudes pinossa. vai menikö ne multa ohi. Pidetään peukkuja et olis tärpännyt, jännää aina tuo odottaminen :)

sukupuolettomuusjoo kettu ja susi meni vähän yli.

edla olipa ikävä tapaus -onneksi isä löytyi.

Öitä :wave:

katrinainen...voi surku...onneksi olette jo kotona :hug: :hug: !

edla...voi että mitä sattuu...jaksuja :hug: !!

lämpötila...tääl kotkas oli tänäänkin tosi kylmä viima...vaikka aurinko lämmitti niin paleli :kieh: ...tuo tuuli on ollut nyt tosi raakaa...vilustuu helpolla...

Ötyä kaikille :wave: !

katrinainen Ihan kauhea tapaus, mutta onneksi tyttö alkaa jo paranemaan! Voimia sinne :hug:

Edla Tosi kurja, kun sun kaveri-ilta meni mönkään :( Sulle kyllä sattuu nyt kaikenlaista kurjaa :hug:

Meillä Nea on edelleen räkäinen ja vaikka en millään vehkeellä saa kuumetta mitattua niin silti neiti on kuuma kuin kekäle :eek: Mut kuinka todennäköistä on, et sekä korvamittari et digimittari ovat rikki??? Nyt on lisäksi alkanut kiukkuakaan ja ruoka maistuu edelleenkin tosi huonosti - huomenna vien neidin kyllä lääkäriin, jos ei meno tästä parane! Saadaan ainakin korvat tarkistettua..

Itse olen jotenkin masentunut, kun vappu meni ihan ohi ja persiilleen: ollaan vaan könytty kotona :| Miehen kanssakin on kireää, kun toinen on juhlinut vappua tissuttelemalla viiniä joka ilta ja mua se ärsyttää tosi paljon, vaikkei missään nimessä siis kännejä vedäkään ja ihan kuosissa on heti aamusta. Kai se harmittaa vaan, kun olis ollut kiva tehdä oikeasti jotain eikä vaan pyörittää tätä samaa arkea juhlasta riippumatta :( Anteeksi valitus :ashamed:

Leppoisaa sunnuntaita!

Summer, onkin pitänyt kertoa sulle.. mun kaveri kävi 2v. tyttönsä kanssa kylässä viime vkolla. Heti kun Eeva näki sen tytön, se huusi "Peppi!". Korjasin moneen kertaan, että ei se ole Peppi, mutta Eeva nyökkäsi aina tomerasti ja ilmoitti, että "Peppi". :D

Eeva sai eilen ensimmäiset paheksuvat katseet sanomistensa vuoksi, ensimmäiset monista varmasti. Kaupan pihassa oli jotain tosi motoristeja Harley Davidsoniensa kanssa, nahkarotsit päällä ja huivit päässä. Eeva osoitti moottoripyöriä ja sanoi "mopo". Joku pelottava setä korjasi, että se on moottoripyörä. Eeva sanoi "Ei kiitti" ja uudestaan "mopo", tosi tyytyväisen näköisenä. :LOL:

Carmen, mulla on sama olo välillä. Ihan samaa rataa menee, päivästä riippumatta. Mua on jo alkanut ärsyttää se, kun ihmiset kysyy mitä teen viikonloppuna. Ihan kun sillä olis mulle mitään väliä onko keskiviikko vai lauantai. Ja sit kaikki (lapsettomat) sanoo, että hanki aikaa itselles. Niin miten muka? Tietääkö sun miehes että haluaisit tehdä jotain muutakin?

Katrikselle ja Avalle :hug: Toivottavasti toinen on pian ihan kunnossa!

Lämpötila oli eilen +21 varjossa, tuossa takapihan terassilla oli suorastaan tosi kuuma kun siihen ei edes tuule yhtään. Huomaa kyllä, että Eeva ei minulta ole ihoaan perinyt.. se on kauniin päivettynyt, minä kirkuvan punainen. Että se(kin) tullut isältään kyllä. Onkohan tuo lapsi minun ollenkaan, joka asiassa ihan kun isänsä!

Päivelöitä

Carmenille piristys :hug:

Täällä mennään edelleen yhden päikkärin taktiikalla,jo kolmatta päivää putkeen. Poitsu tosiaan nukkuu aamusta nyt ainakin sinne 8 ja jaksaa siten valvoo myöhempään. Just äskön meni unille. Tosin heti kun nukkuu vähänkin lyhkäsemmät unet tai herää aikasemmin aamulla,pitää ottaa toiset unet kuvioon. Nyt vetelee kuiteskin yli 12h yöunia,et tunti määrä vuorokaudessa pysyy samana =)

Käytiin kaverin tytön synttäreillä juuri,nyt pittäis sit laittaa kämppää vähän kuntoon....

Kiitoksia uudesta pinosta!

Marmotta, Ihana Eeva =) Peppi onkin jo terve, niin vois koittaa joku päivä nähdä. Tiistaine meillä on se kuvaus (toivottavasti) ainakin. Multa ei ees kysytä, että mitä teen viikonloppuna tai vaikka vappuna....kotona aina. Nyt on viimenenkin lapsenvahti sairaalassa ja sinne meni ne 30v pippalot....hirvitti ajatus jättää neitiä hoitoon, mutta kuitenkin odotin mielessäni että päästään sinne. Viimeks helmikuussa oon ollut missään...ja sillonkin peppi oli kipee ja se lähtö oli ihan kauheeta....oksentikin vielä ja kaikkee.

Katrinainen, no onpas ollut tauti. Tosi inhottavia tollaset :hug: Toivottavasti Ava nyt paranee pian.

Kävely on sitten ihan kauheen hauskaa :D Edes takas taloa aina joku lelu kädestä roikkuen....hauskaa teputusta läskijaloilla... tosi hyvin jo pysyy pystyssä ja osaa korjata taspainon. Pari viikkoa menty jo ihan niinkun vanha tekijä. Kk sitten otti kuitenkin vasta ihan ekat askeleet.

Ollaan oltu tänään kahteen kertaan ulkona, aamupäivällä ja hetki sit. Päästin neidin ekaa kertaa hiekkalaatikolle ja sielähän oli sit myös kivaa, keinumisesta tykkää kans tosi kovaa! :) Pitäis ottaa oikeasti tavaksi tua et kävis joka päivä ulkona, saa näin keväällä/kesällä itsekkin aurinkoa! :)

Täällä tosiaan ollut aika hiljaista, missä kaikki ovat? vappua viettämässä? :wave:

Marmotta: Teillä puhutaan jo tosi paljon! :p Meillä kans on tosi päättäväinen tyttö!

Katrinaiselle paljon jaksuja :hug: Kylläpä teil nyt on ollu vastoinkäymistä kun oli se putkihommakin!!

Mä en sitten oo raskaana :( Tai ainakin testi näytti negaa. ei oo tosin menkkojakaan kuulunu, että saas ny nähä. Huono olo mulla on edelleen. Ja tosi masentunut olo. Salaa toivoin jo että plussa pärähtäis.

Marmotan eeva osaa puhua jo tosi paljon. Ei meidäm poitsu vaan... äitiä ja nädää se hokee.. samoin isää.. mutta siinä se.

me ollaan kanssa oltu tänään ulkona. käytiin puistossa keinumassa!!! Oon kyllä edelleenki ku kalkkilaivan kapteeni.. tarvii varmaan pursottaa tuubista väriä.. tosin sit oon varmaan yhtä täplikäs ku seepra.

carmen: piristystä... :hug: tätä tää elo on, yhtä arkea vaan... mä olisin ainakin kunnon irtioton tarpeessa... toivottavasti mies keksis äitienpäiväks ees jotain tosi piristävää...

nyt on tosi nuutunu ja masis olo. sori valitus. huomenna taas paremmalla fiiliksellä..

tuttipullo...voi rähmä...miä sitten äsken kaivoin ensimmäisen kerran tuttipullon ja laitoin sinne vettä...johan oli kivaa neitin mielestä juoda siitä :whistle: ...en saa juomaan mitään...alkaa keinot olee aika surkeet :/ ...kiva opettaa 11,5kk juomaan tuttipullosta :ashamed: ...miä haluaisin, et neiti jois muutakin kuin tissimaitoo...haluaisin jo alkaa vieroittaa...

vesirokko...jyllää pojalla...ihan on täynnä näppyjä...saatiin soittamalla tK:sta resepti Ataraxii kutinaa...kuulema vähän auttaa....olikos jollain lapsel tääl ollut...Merika?...niin aattelin, et millanen oli pienellä?

weiss
Katris: Voi pientä, onneksi parempaan päin. Kyllä sielläkin koetellaan.. :hug:

Mie saan olla kyllä kiitollinen tuon pojan nukahtamis taidoista, ei tarvii paljoa nukutella vaan nukahtaa kylläkin syliin, mutta n. vartissa ja nukkuu aamuun saakka. Toki joskus uniin tulee katkoja tai nukutukseen menee pitempi aika, mutta näin pääsääntöisesti.
Äitienpäivä tulossa tosiaan ja hieman haikein mielin sitä aattelee, kun toisilla miehet muistaa, mutta mie saan aurinkoisia hymyjä koko piiiiitkääään päivän.. ;)

Haleja kaikille tarvitseville :hug: !!! Ja pian on se vuosi täynnä....
Ja onnea Marimintin pikkuiselle jo etukäteen, seuraavina onkin meiän pikkuiset Edlan kanssa. :eek: :heart: :D :flower:

taustalla olen ollut...en lopullisesti kadoksissa kuitenkaan..

ensiks kaikille jo 1v täyttäneille hurjan paljon onnea :flower:

meillä on 1v kuvaus kahden viikon päästä ja ihan inhimilliseen hintaankin 62e..ei mielestäni mikään paha hinta. ajattelin laittaa kuvaan A:lle päälle sellaisen tumman punaisen samettityllimekon ja jos löydän niin sellaset pitsiset hienommat sukkahousut.

katris: hurja millainen tauti teillä on riehunut, onneksi pikkuinen jo paranemaan päin.

meillä A on ollut kovin kitinäinen ja roikkunut lahkeessa varmaan viimeiset 1,5vkoa ja aloin jo epäillä korvatulehdusta kun p-unille menot oli yhtä itkua ja unet lyhentyneet puolella niin mies kävi tos perjantaina päivystyksessä tytön kans niin korvat oli niin täynnä moskaa ettei se lekuri nähnyt ees tärykalvoo eikä saanut ekalla yrittämällä korvia ees puhtais, joten käytettiin lekuris uusiks tos eilen, alkavaa korvatulehdusta siellä oli eikä tällä toisellakaan kerralla saaneet kaikkia moskia korvista joten kuukauden päästä yritetään taas puhdistaa..miten ihmees siel korvis noin paljon on vaikkua? no onneks tulehdukset nähtiin ajoissa ja saadaan heti tänään aloittaa ab-kuuri ja sit toivotaan ettei tästä alkais tulehduskierrettä niin kuin esikoisella aikoinaan..

matami: pikaista paranemista vesirokon kourista

kävin siel neuvolas tosta tytön liikkumisesta ja piti soittaa fyssarille mutta mitäs tyttö tekikään..no pari päivää ton neuvolakäynnin jälkeen tyttö päätti näyttää ja otti konttausasennon ja pari konttausliikettä ja nyt mennä toitottaa kontaten joka paikkaan ja vauhti senkun lisääntyy :D

meil nukutaan kahdet p-unet koska aamut alkaa niin aikaisin, kuten tänäänkin heräs 5 jälkeen niin ei millään jaksa valvoa tonne puolille päivin..

jaahas tyttö heräs ekoilta 2h päikyiltä..

Huomenta,

Täällä sataa eli ilma sopii hyvin mielialaani :/ Päivän kohokohta on piipahtaa vanhemmillani, kunhan Nea herää ja ollaan syöty lounas. Mikä sekin ärsyttää jo valmiiksi, koska tiedän, että hermot menee mun äitiini alta aikayksikön.

marmotta Kyllä mies sen tietää - en tosiaan jätä ilmoittamatta milloin life sucks B) - mutta hän ei ole luonteeltaan sellainen, että tarttuisi toimeen ja oikeasti järjestäisi jotain omatoimisesti. Aina saa olla potkimassa persuksille ja oikeammin hoitamassa itse piristykset ja kaikki muutkin. Meillä homma toimii aika vaimo- vetoisesti: olen aina ollut sellainen mää itte- tyyppi ja tykännyt, kun saan hoitaa aivan kaiken. Ja jos en saa niin ei siitä mitään tule kun tungen nokkani ihan koko ajan toisen puuhiin :ashamed: Tosin vauvan syntymän jälkeen olen alusta asti toivonut, että mies ottaisi vähän enemmän vastuuta kodista ja asioista ylipäätään ja siitähän ne meidän riidatkin aina johtuu. Nyt kun kaikki vanha + vauvan mukanaan tuomat vastuut on mun harteilla niin välillä tuntuu, että pää räjätää. Vappunakin saatiin yhtenä päivänä vieraita mitä odotin ihan kauheasti. No päivän kulku: vieraat ovat krapulaisia ja ihan nuutuneita, makoilevat vaan sohvalla. Mies lörpöttelee heidän kanssaan ja keskittyy nautiskelemaan virvokkeita ja mitä minä teen: raadan keittiössä aamusta saakka ja teen ruokaa, katan pöytää, siivoan pöytää, keitän kahvia, hoidan Neaa... Näin jälkeen päin ei voi muuta sanoa kuin V***U sentään. ANTEEKSI valitus,hanat vaan aukesivat :(
Eeva kuullostaa kyllä sellaiselta tehopimulta, että oksat pois :D Selvästi italialaiset geenit edesauttavat puheenoppimista, kun olette ylivoimaisessa johdossa ainakin meidän toukokuisten joukossa mitä sanojen oppimiseen tulee! Meillä ei muutaman "vahingon" jälkeen olla mölisty kuin Nean omaa kieltä missä tärkeintä vaikuttaa olevan äänen voimakkuus, ei niinkään sisältö :LOL:

Nea kiukuttelee ihan_koko_ajan_hereillä ollessaan :( Ei juo eikä syö kunnolla, joten huomenna lääkäriin tarkistamaan korvat. Ei tuohon kenkkuiluun muuta syytä voi olla, kun normaalisti ei oikein ikinä kitise!!

No jaa, nyt lähden pilaamasta teidän muidenkin päivää... :ashamed:

Carmen :hug: Tää on just oikea paikka purata tuntoja!

Meil miehen urheiluharrastus säätelee elämää aika paljon vaik hän ei sitä suostu myöntämään. Sit sain viel kuulla et en päästä miestäni tarpeeksi usein lenkille. Viikonloppuna hän oli lauantaina 4,5h ja sunnuntaina 2,5h. Arkisin onneksi ajelee vain duunimatkat. Jos tää kaveri joka muuten on ylläri ylläri reilu kolme kymppinen sinkku olis tullu mulle sanomaan tän päin naamaa niin olisin voinu muutaman totuuden hälle esittää lapsi perheen arjesta :headwall: |O

Kävin eilen ostamassa valjaat meidän TrippTrappiin. Joa on kiivenny sieltä heti veke ja oon saanu täs pelätä et koska se siel tippuu jos en ehdi tarpeeksi nopeasti väliin. Sit viel mies kertoi tosi tarinan sen duunikaverin lapsesta joka oli tippunu pää edellä syöttötuolista. Mä olin sit heti klo12 eilen kaupassa valjaita ostamas :D Nyt pysyy hyvin kiinni tuolissa.

Meil on kans pojat nuhaisina ja Joa huus viel yöllä tunnin verran kun ei saanu nukuttua ilman tuttia ja tuttia ei voinu syödä kun nenä oli tukos. Laitoin nasoliinia ja imin mut ei ne auttaneet. Lopulta mies nous ja sai pojan nukkumaan vajaassa vartissa antamalla sille maitoa :D Mä olin niin sumeena väsymyksestä etten edes sitä itse tajunnu :ashamed:

Nyt täytyy lähteä ulkoilemaan ennenkuin pojat hyppivät tääl seinille :wave:

Yhteistyössä