TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Moikka!En ole saanut taaskaan aikaiseksi kirjoittaa tänne...lukenut olen kyllä ahkerasti:)
Meillä kanssa aloiteltiin vellit ja soseet.Poika ollu niin levoton öisin,et olen antanu pelkkää valliä ennen unille menoa ja hyvin on nyt nukkunu,6-8h putkeen!
Soseita saa sitten päivällä aina maidon päätteeksi ja nekin on masu hyvin kestänyt.Olen nyt tehny soseita ite,paitsi noita marjasoseita ostan.Joku kyseli miten soseista saa tarpeeksi hienoja,niin mä olen ainakin sauvasekoittimella soseuttanu ja sitten vielä siivilän läpi,jos jää paakkuja.Sitten laitan aika usein korviketta viel mukaan,ennen syöttöä,niin on tarpeeksi löysää näin aluksi syödä (esim.perunasose)!
Oliko täällä muita,jotka toivoisi saavansa toisen lapsen ennen kuin esikoinen 3vuotta?
Mulla alkanu ajatus kutkuttamaan ja miehenki kanssa siitä jo eilen puhuttiin...en siis lähtis ollenkaan tässä välissä sitten töihin,vaan olisin hoitovapaalla ja tekisin ehkä muutamia tunteja töitä silloin tällöin.
Siitäpä tulikin mieleeni,et tiedättekö miten noi äitiyspäivärahat sitten määräytyy?
Tuleeko samoista kuin esikoisella vai miten?Ja vaikuttaako se laskentaan,jos käy hoitovapaalla töissä muutamia tunteja tohon eli saako silloinkin vielä noiden esikon tulojen mukaan vai sitten 2007?!Olen vähän hämillään,kun kelan lapuista en oikein saanu selkoa,enkä virkailijaltakaan:(
 
Heips!

Nukkuu meidänkin neitokainen vallan hyvin.. yöt 2 syötöllä n klo. 21-08.00... ppäikkärit aamupäivällä 3h ja illemmalla n. tunnin tirsat=)

Täysimetyksellä mennään enkä ole edes suonut ajatuksia kiinteisiin tai pulloihin :LOL:

Pikasesti vain tulin kommentoimaan, pitää jatkaa kämpän mullistusta, että kehtaa päästää lauantaina vieraat esikon 5-v. synttäreille! Kyllä vaan tuo aika kuluu...
 
Ulkona nukuttaisin hyvin mielelläni jos Eeva vaan nukkuis.. herää heti kun vaunut pysähtyy. Ensimmäsillä viikoilla kun nukkui missä vaan -jopa vaunuissa ulkona- miehen äiti huusi suoraa huutoa puhelimessa kun mies sanoi että vauva nukkuu vaunuissa takapihalla. Milanossa asuva suomalainen tuttavaperhe sai kylään poliisin ja sosiaaliviranomaiset kun naapureiden mielestä suorastaan kiduttivat lasta jättämällä sen parvekkeelle vaunuissa. Ja siis keskellä talvea, pakkastakin oli kokonaiset -2. :LOL: Onneks meidän takapiha on niin piilossa ettei kukaan näe mitä siellä nukkuu ja miten.
 
ulkona nukutus ollaan me suomalaiset sit hassua porukkaa kun lapsiamme "kidutetaan" ulkona :LOL: pakkasrajana mä pidän -10 astetta ulkonukutukselle, enkä kovalla tuulella laita ulos ( pelkään että kovemmat tuulenpuuskat heittää vaunut mäelle ) mut muuten nukutan ainakin kerran päiväs ulkona koska siellä nukkuu pidempään ja paremmin..

marmotta mites sille sun tuttavapariskunnalle sit lopulta kävi? selviskö asia ja uskalsivatko he enää tuon jälkeen nukuttaa ulkona?
 
tissitainnutusta oli pakko tulla kommentoimaan itsekin, on niin ajankohtainen aihe :D Täällä on kolme viime yötä olleet aivan toisenlaisia kuin ennen.. poika on tississä kiinni koko ajan. Pitää suuta siinä nännin tykönä hollillaan.. Kun yritän irrottautua, niin samantein alkaa pää poukkoilla ja etsimään rintaa. Tissille poika on aina öisin nukahtanut, mutta nyt ei päästä kauemmaksi mammaa ei niin millään.

Viime yönä kiepsautin itseni jalkopäähän nukkumaan, kohta havahduin kun joku nyppi mammaa otsahiuksista. Luukashan se siinä. :D

En tiedä onko nuo uudet syntymässä olevat taidot tulleet nyt mukaan yöuniin sitten.. Massulleen kääntymiset ja käsillä esineisiin tarttuminen kun tuntuu olevan kovasti yrityksen alla.
 
ulkona nukuttamisesta : Meillä tyttö nukkuu päikkärit aina ulkona vaunuissa, oli ne liikkeessä tai ei. En sais varmaan muuten koskaan tyttöä päikkäreille jos sisälle pitäis laittaa, mutta yö unille taas nukahtaa aivan itsekseen.. outoa :D :)
 
Marmottamuakin kiinnostaa mitäs ne tuttavat selitti poliisille?

summer meillä ei kans esikoinen nukkunut ekaan 5kk -sit alkoi jostain kumman syystä yht äkkiä nukkumaan -liekö viilenneet ilmat syynä. Ja sit ei taas enää nukuttukaan sisällä vaan pakkasella ulkona puoliks tuulikaapis kun ei muu auttanut :)
 
Hemuli, olikohan se jotenkin niin, et saat saman äippärahan jos esikoinen ei ehdi täyttää kolmea ennen ku uus äippäkausi alkaa (eli kuukaus ennen laskettua aikaa). Mutta jos mä täällä puhun läpiä päähäni, niin suosittelen tietysti tarkistamaan tän kelan sivuilta :)

Kiitti noista soseohjeista, pitääkin alkaa heti tekee, ku niitä jääpalapurkkeja jostain taion.

Naukuri, jään oottamaan kommentteja Flamingosta. Ja joo, jotain vastinetta sentään saa kun kirkollisveroa joutuu maksamaan :) ja jotain lohtua, et me tosiaan käytiin elokuussa vaan kerran uimassa ja nyt on kiikun kaakun päästäänkö huomenna, koska nyt neiti on alkanu vähän yskii... :(

Meillä nukutaan sekä sisällä että yhdet päikkärit vaunuilen ulkona.

BBhen olen kyllä koukussa :) Tylseneeköhän se loppua kohden, ku nyt jo ovat olleet noin ahkeria ;)

Vien aamulla auton sisätilapesuun ja otsonointiin. Saadaan vihdoinkin edellisen omistajan kissanhajut (jotka on peitetty wunderbaumilla, ihanaa :p ) pois! Mä niin odotan maanantaiaamua ja putipuhdasta autoa. Siis mä oon kissalle aika allerginen :(
 
Nukutusepisodi Milanossa kuitattiin suomalaisten äitien rennolla asenteella ja oudoilla tavoilla. Olivat silti joutuneet sosiaaliviranomaisen silmätikuksi, kävi jonkin aikaa esim. tarkastamassa että vauvalla on tarpeeksi päällä ja itkuhälytin vaunuissa. Vaikka oikeasti niiden olis pitänyt käskeä naapureita pitämään huolen omista asioistaan..
Meidän nurkilla Italiassa ilmankosteus on tosi korkea, että sen vuoksi siellä ollaan varovaisia vauvan ulos viemisen kanssa. Saatika että sitä siellä nukutettais.. Mutta kyllä mä ajattelin uhmata maan tapoja ja viedä Eevaa ulos kosteallakin ilmalla. Ei se vaunuissa nuku kuitenkaan vaikka yrittäis, kyllähän sitä kävelyllä voi käydä ilmalla kun ilmalla kun vaan pukee kunnolla. Parempi varmaan saada raitista ilmaa kun jemmata lapsiparka sisälle koko talveksi.

Jääpalamuotti oli ihan hukkateillä kun piti pakastaa luumua, se purkki kun ei parissa päivässä meillä mene. Laitoin leivinpaperin tarjottimen päälle ja siihen paperille lusikalla sopivan kokoisia kasoja ja tarjotin pakastimeen. Kun olivat jäätyneet otin tarjottimen pois ja laitoin luumukasat pelkän paperin päällä pakastepussiin. Vinkkinä niille, joilla ei jääpalamuottia ole.. :)
 
Iltaa!!

Minä toivoisin saavani toisen joskus esikoisen ollessa siinä 3 hujakoilla...mutta koskaan ei tiiä suodaanko =)

Ulkona nukuttamisesta: Mulle on ihan neuvolassa sanottu että kannattais ja olis hyvä nukuttaa ulkona,tekee hyvää vauvalle. Ja jostain luin että unen laatu olis syvempää ja parempaa vauvoilla raittiissa ilmassa...se oli näitä oppaita mitä neuvolasta yms.saatu.
Ja meillä nukutaan aina vaunuissa päikkärit,ulkona jos sää sallii tai sit eteisessä =)
Sisko asuu chilessä ja siellä ei taas suositella ulos vaunuilla viemistä juuri ollenkaan,saati nukkumaan laittoa pihalle,koska siellä on niin kovat ilmansaasteet (asuvat siis kaupungissa). Sisko ei ees omistanut vaunuja...rattaat vaan =)

Poika meni taas itkulla nukkumaan... :( Käteen tunsin kun pierut pörisi vaipassa ja kovasti suretti.... jonkin aikaa mun mielestä mentiin paljon vähemmällä itkulla,mutta en oo mitään tehnyt erillailla ainakaan en tiedosta. samoja ruokiakin on vedetty :|
Päivisin ei juuri noihin ilmavaivoihin enää reagoi.

No mutta,nyt miehen kimppuun :p
 
moi pitkästä aikaa! Oon kirjotellu kerhon puolelle, mut täällä tulee käytyä kans lueskelemassa. :)

summer: meillä oli ennen sama ongelma, vauva ei nukahtanut vaunuihin vaan piti aina sylissä nukuttaa ja sit laittaa varovasti vaunuihin. Jos muuten työnteli vaunuissa niin hän vaan huusi. Sit päätin et saa riittää enkä vaan nostanut enää syliin. Luin yhdestä kirjasta vinkin et vetämällä vaunuja ees taas rivakasti vauva rauhoittuu. Siis saa vetää tosi ronskisti. Niinpä vetelin aina 4-5 kertaa ja sit jatkoin työntöä. Kun itku alkoi taas kovempana niin vedot että rauhoittui ja matka jatkui taas. Tällä keinolla meidän vauva on alkanut aina nukkua vaunuissa, jos vaan on uniaika. Itkeekö vauvasi vaunuissa vai tapittaako vaan tyynenä hereillä? Jos jälkimmäinen niin sit ei toi keino taida tepsiä. Mut jos itkee niin suosittelen kokeilemaan! Meillä helpottui asiat tosi paljon ton ansiosta.
 
Velleistä luulenpa teidän äitien kuvittelevan, että vellit ovat joitain kaura-, vehnä- tms vellejä. Viljojahan ei ole annettu ennenkään kuin vasta 5-6 kk. Rauhoitelkaa mammoja ja sanokaa, että kyse on gluteenittomista maissi- ja pottu/porkkanavelleistä. Niitähän kai tekin syötätte? meillä on uutena aloitettu riisi ja ei ainakaan vielä mitään masuvaivoja ole tullut.
Nukkuminen ja syöminen En ymmärrä, että mihin mahaan poika oikein evästä vetää. Olen saattanut illalla antaa puoli purkkia porkkana-perunaa, päälle maitoa ja vielä puoli pulloa velliäkin kun laittaa nukkumaan 20-21. Silti herää het puolen yön jälkeen syömään ja uudestaan parin tunnin perästä :eek: En mä tajua...Onko muillakin tullut viime viikkoina ongelmia unien suhteen? ( Sori, en jaksanut selata kovin pitkälle taaksepäin tekstejä... :ashamed: ) Poika nukkui aiemmin niin että nukahti 20-21 ja ekan kerran heräsi vasta 3-4 ja aamu koitti sitten kuudelta. Kuulukohan lienee ikään...?
 
Nettipoikkikokopäivänkauheetvierotusoireet!!!!!!! :LOL:

Vaunuissa nukkumisesta
: Luin minäkin Kaksplussaa ja sain huonon omantunnon :( Meillä vauva nukkuu nykyään paaaaaaljon paremmin sisällä kuin vaunuissa. Ulkona nukutaan aamupäikkärit (noin 1h) ja sit tietty jos oon kävelyllä, niin saattaa nukkua välillä jopa 1,5h. Toivon ja rukoilen, et alkais nukkumaan paremmin vaunuissa, haluaisin et vauva sais raitista ilmaa. Tosin saahan se sitä sit kävelylenkeillä vaikkei nukukaan :) En siis nukuta vaunuissa siks et äitikin niin teki tms, vaan ulkoilman terveellisyyden vuoks. Sit alkaa jo leikkimään ulkona, ni mulle on ihan sama missä nukkuu :D Mut toi on kyl hämärä, et aamupäivän päikkärit siellä nukutaan ihan ok, mut ei muita....

Edla-mamma: Meillä on nuha ihan selvästi parantunut, mut en silti tiedä koska sinne uinteihin uskaltais mennä :| Ettei vaan tuu korvatulehdusta... Kukas sen tietäs sitte?!?! No, me saatiin sit vissiin se Flamingo niillä verorahoilla :LOL:

Ja noi yöt, VOI TAIVAS! |O Poika herää nyt jo toista viikkoa joka yö klo 1-2 aikoihin syömään ja syö ihan ku ei olis ikinä saanu ruokaa. Ja sekös äitiä väsyttää. Sit herää uusiks 5:30 ja nukkuu tunnin ja pyörii ja ähisee ja pyörii ja ähisee.... Korvikemäärä on selvästi lisääntyny ja tänään sitte aloittelin soseita. Bataatti uppos pienen ihmettelyn jälkeen ihan hyvin, aiheutti jopa naureskelua :) Mäkin laitoin joukkoon korviketta, jotta sain siitä aika löysää. Äiti ja vauva tykkäsivät kokeilusta ;)

Mäkin toivoisin meille toista lasta ennen ku esikoinen on 3v. Katsotaan miten sitten menee. Ja periaatteessa pitäs siis saada samat äippärahat ku nytkin.
 
tissilla tainnutus harrastetaan yosyotoilla ja joskus illalla jos vauva on ylivasynyt eika muuten saa unta.

hajusteista Avahan sitten lopulta reagoi. eli alkoi yskimaan ja aivastelemaan ja iholle nousi ihan kamala ihottuma. jouduttiin pesemaan koko vauva myohaisillalla ja mies puhui aitinsa kanssa. en tieda meniko toive vahemmista hajuvesista perille ilman loukkaanutumista. toivottavasti ei saatu mitaan sotaa aikaiseksi.

kahden poijjan aippa vauvat voivat valilla mm. tukossa ollessaan nukkua suu auki. ei hataa, jollei vauva samalla kuorsaa jatkuvasti.
 
kahden poijjan äippä: oon välillä kans huomannut että on nukkunut suu auki, on kyllä ollut vähän tukkoinen joten olisko johtunut vain siitä..

tänään keitin soseita vähän pakkaseen jääpalamuotteihin, tein bataattia, päärynää ja porkkanaa, on se vaan helpompi sit sulatella sielt tarvittaessa. viikonloppuna vois hakee lisää kasviksii ja hedelmii ja keitellä lisää..

mut nyt nukkumaan
 
Marimint, tuli tossa mieleen ku valitit et sulla jäi näkemättä se sairaalan syke viime perjantaina. Subin netissä voit kattoo sen ilmaseks :)

Katrinainen
, voi vitsit sentään. Iho-oireita oikein? No jo on myrkyt ollu tuoksuina....Toivottavasti teitin miehen äiti ymmärs pointin. Mä ite kyl käytän hajuvettä silloin ku johonkin lähdetään, mut laitan vähän ja lähinnä niskan puolelle.

Meillä harrastetaan pullolla tainnutusta :D Neiti herää puolen yön aikaan ja sitten noin 5.30 ja molemmilla kerroilla velliä pullossa, neiti juo sen 150 ml, sylkee pullon pois, alkaa nukkumaan ja sit voikin neitin siirtää omaan sänkyynsä jossa sitten tyytyväisenä jatkaa unosia. Illalla tuo harvemmin toimii.

Mä ajattelin huomenna tehä retken itäkeskukseen ja mennä shoppaileen, hoitamaan sosiaalista elämää ja hommata ne hemmetin jääpalaboxit. Sit voikin illalla keitellä kotona ruokia. Marmotta, kiitti luumukasaneuvosta, mä luulen et vaikka niitä muotteja löytyiskin niin toi neuvo tuli silti tarpeen :) Tosin pakkanen on jo aika täynnä.... hih

Mun miehellä toimi ajatus enemmän ku loistavasti :eek: Sano mokoma tossa, et säästä ne hedelmä bonapurkit niin voidaan sitten myöhemmin pakastaa niissä lapselle ruoka. Siis sit ku se syö jo enempi. Sit sillä on visio jo lihoista mitä sille tarjotaan ja mä oon tässä vaan peukku keskellä kämmentä ja monttu näin :eek: Tipahin ihan täysin.

No hemputti Naukuri, mäkin toivon että meil alkais helpottaa. Hyvä teille kumminkin :) Meil on onneks huomen neuvola ja aattelin taasen siltä meidän hassulta tädiltä kysellä juttuja, siis jos suinkin vaan saan suunvuoron.... huoks... Olis ihana mennä lauantaina uimaan ja sit sieltä lähtee reissuun :D
 
Huomenta,
täällä ainakin tainnutetaan vauveli tissillä. makkarista kuului pientä ininää ja pää kääntyili puolelta toiselle. Neiti ei ollut hereillä mut etsi tottuneesti ja mikäs siinä -nyt pikkunen nukku sellaset 2h. :)

kiloklubimeidän vaaka on seonnut. Isäntä näytti illalla 15kg painavammalta kuin aamulla. En uskalla itse edes mennä vaalle. Heitän sen pois ja ostan uuden tilalle. Mulla on tiistain punttiksesta kädet niin kipeet -mut siel alan nyt käymään saan ryhtii tähän kroppaan. Tsemppiä kaikille.

soseet mä ajattelin tehdä pakkaseen kotimaisist omenoist valmiiksi sosetta ja sit keittää sen kesäkurpitsan. :) Hedelmäsoseita en kyllä muuten tee itse. No eipä tässä viel kiirettä. Onko kellään tarkoitus täysimettää sinne 6kk ikään, jos maitoa piisaa ja vauva pysyy tyytyväisenä ? Mä voisin kokeilla sitä, mut liian aikaista sanoo kun ollaan vast 3kk ylitetty. Esikoisen kanssa en malttanut vaan oli niin kiva antaa vähän soseita ihan maistiaisiks :)

moni haluu toisen lapsen -mäkin sen kolmannen Mut mun pitää kyl mennä töihin täs välis. Mut jos niitä töitä ei oliskaan niin sit olis varmaan viisaampaa yrittää sitä pikkusta nopeemmalla aikataululla. Kestää kuitenkin kauan ennen kuin tärppää -siihen kun varaudun niin mistä sitä koskaan tietää vaikka kolmas kerta kävis nopeemmin. Neljää vuotta en haluais enää ikäeroks ja olis se kiva et ne lapsoset olis kasas ennen kun täyttää 35v. eli viel hetki aikaa. Mut nyt on pillerit korkattu et ei ainakaan ihan vähään aikaan tuu pikkusta :D

Jenni miten sulla raskaus etenee?

Mut nyt pitää mennä herättelee esikoista -hänellä on kerhopäivä. :wave:
 
Huomenta.

Piti heti tulla hehkuttamaan. Meillä poika veteli viime yönä 11 tuntia unta yhteen soittoon =)
Minä tosin välissä useampaankinkertaan heräilin kuunteleen joko pulloa tarvittais. Yhden kerran jouduin nousemaan tuon koira vanhuksen vikinöiden takia.

Mut nyt pukemaan, että saadaan esikko eskariin. Palailen sit kommentoimaan juttujanne.

Jossu & K 3½kk
 
kiloklubi talla viikolla siis +/-0, arsyttaa hiukan, mutta toisaalta eihan se paino kokoaikaa voi tippua. pitaa vaan jatkaa tehokkaasti. talla viikolla olen muutenkin hiukan lipsahtanut periaatteistani ja syonyt jatskia.
syksy on tullut. ulkona on niin sateisen ja tylsan nakoista, etta ihan harmittaa. nyt sitten taytyy alkaa vahtaamaan pukemisia tarkasti. villahaalari ja pipot ovatkin olleet jo hetken kaytossa.
jenni minakin olen taalla uteliaana miten raskaus etenee? onko pahoinvointi ja vasymys jo helpottaneet?
repa vai kuka kysyi hulinaoista? meilla on nukuttamisesta tullut yhtakkia vaikeaa vaikka aiemmi ei ollut mitaan ongelmia. tytto on vasynyt, mutta ei tahdo nukahtaa ja saadaankin kantaa neitosta iltaisin sylissa ympariasuntoa, laulaa, tassutella, imettaa jne. sitten kun nukahtaaa niin nukkuukin kuin tukki. ja silmista nakyy, etta vasynyt on.
 
kiloklubi talla viikolla siis +/-0, arsyttaa hiukan, mutta toisaalta eihan se paino kokoaikaa voi tippua. pitaa vaan jatkaa tehokkaasti. talla viikolla olen muutenkin hiukan lipsahtanut periaatteistani ja syonyt jatskia.
syksy on tullut. ulkona on niin sateisen ja tylsan nakoista, etta ihan harmittaa. nyt sitten taytyy alkaa vahtaamaan pukemisia tarkasti. villahaalari ja pipot ovatkin olleet jo hetken kaytossa.
jenni minakin olen taalla uteliaana miten raskaus etenee? onko pahoinvointi ja vasymys jo helpottaneet?
repa vai kuka kysyi hulinaoista? meilla on nukuttamisesta tullut yhtakkia vaikeaa vaikka aiemmi ei ollut mitaan ongelmia. tytto on vasynyt, mutta ei tahdo nukahtaa ja saadaankin kantaa neitosta iltaisin sylissa ympariasuntoa, laulaa, tassutella, imettaa jne. sitten kun nukahtaaa niin nukkuukin kuin tukki. ja silmista nakyy, etta vasynyt on.
 
Hemuli79: Meillä olis tarkoitus saada seuraava vauveli melko pian. Tosi olis mulle jo nro 4 ja miehelle toinen. Mulla esikon ja kakkosen ikäero 2v3kk. Nyt kun ovat reilut 6 ja 4 välillä osaavat/tahtovat leikkiä yhdessä.

Tosin jos nyt pikaisesti tärppäis uudelleen putois mulla äippäraha minimiin, joten järkevintä olis koittaa ensin päästä töihin edes hetkeksi ennen uutta äippälomaa, mutta eihän kaikkea voi/kannata rahassa mitata.

Jossu & K 3½kk

 
Huomenta!
Kauhea yö. Sori marina alkaa heti. Mutta kun oon tottunu nukkumaan yöt ja nyt neiti huusi moneen otteeseen pää punasena ja muutenkin vaan ähisi ja oli levoton. Johonkin sattu ihan selkeesti...korva, kurkku, maha..en tiiä. Nyt on vähän tukkonen, mutta ei kuumalta tunnu. Koitin siinä yöllä suppoakin laittaa että jos auttais. Täytyy nyt seurata tää päivä. Paukuttelikin yöllä aika paljon.
Mouku, se ei itke pahemmin vaunuissa, mutta kattelee vaan silmät suurellaan. Vaikka lähdet ulos sillai että on selkeesti väsyny, niin piristyy kummasti. Onhan se välillä nukkunut ulkona, mutta vaunut pitäs olla liikkeessä ja nukkuu vaan tosi lyhyitä pätkiä. Kauhee homma että saat uneen...kävelet pihaa ympäri sen sata kertaa ja sitten nukkuu vartin tai ei nukahda ollenkaan. Paremmin tuo sisällä nukkuu ja paljon helpommin saat nukkumaan. Onneks kohta voi vaihtaa ratasosan ja viihtyy kun näkee ees vähän. Eihän sitä heti ihan pystysuoraan sitä salkänojaa tartte laittaa...sillai takakenoon. Voihan siihenkin sitten nukahtaa, mutta viihtyy kun näkee paremmin.
 
jossu: mahtavat unet on siellä nukuttu. meillä tyttö heräs 3 aikaan syömään mut mikä hienointa niin nukahti heti syötön jälkeen, yleensä kun jää vähintään ½h riehumaan..

meille lapsille tuli ikäeroksi 2vkoa vaille 3 vuotta. mun mielestäni hyvä ikäero kun poika on oppinut päiväkuivaks ja käy nyt itsenäisesti pottalla..toki toisen lapsen yritys aloitettiin jo silloin kun esikoinen oli vasta 6kk vanha mut vierähti siinä sit vähän aikaa ennen kuin tärppäs. en usko että meille enää lapsia tulee, toki vannomatta paras mut mäkin olen vm-76 ( 2vkon päästä täytän 32v ) niin ne vuodet vierii vaikka lasten yritys aloitettiinkin jo ollessani 25 vuotias..enhän mä mikään ikäloppu vieläkään ole mutta en usko että jaksaisin enää aloittaa hoitoja ja kaikkea muutakin mitä raskaus toisi tullessaan..

mut nyt kuuluu yläkerrasta kitinää johan tuo nukkuskin jo ½h..

 

Yhteistyössä