***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

Jepjep, meitin likka sitten on ihan oma aurinkoinen itsensä vaikka äiti tuolla lailla hutiloi tassujensa kanssa.... :( Taitaapi olla niin, et äitiin sattu eniten...

weiss, aloitin pillerit heti jälkitarkastuksen jälkeen, kaks viikko ehdin syödä niitä kunnes vuoto alko. Ei siis luultavimmin olleet menkat vaan ihan välivuotoa. Lääkäriin olin yhteydessä viime viikolla ja hää sanoi jotta jos vuoto ei ole tähän päivään mennessä lopu niin sit aletaan miettiä muita vaihtoehtoja. No perkules, eilen vielä aamulla uhosin, et illalla otan viimesen pillerin ja saa mies kaivaa kumit takasin esille... niin yön aikanahan tuo vuoto oli sitten loppunukin... joten pillereillä jatketaan. Olen kuullut useita tarinoita siitä et vuoto on kestäny monta viikkoo. Mulla vuoto oli runsasta ja huoli siitä, et hemppa laskee oli kohtuullinen, sen takia lekuri anto deadlinen. Mutta nyt mennään sit näillä :) Eihän toi kivaa ollu, ensin jälkivuotoa monta viikkoa ja sit vielä välivuodot perään. Ei sitä koko ajan jaksa olla vaipat pöksyissä! :LOL:
 
Minipillerit mullakin odottelis tuolla laatikossa. Kun vaan alkais ne menkat että pääsis aloittelemaan pilleritkin. Vähän hirvittää kyllä, mulle ei koskaan ole yhdistelmäpillerit oikein sopineet, tuli vaivaa jos jonkinlaista. Saa nähdä miten käy näiden minien kanssa sitten. Ekaa kertaa koskaan varmaan silti ihan odottelen menkkojen alkua. Ja eihän niitä tietysti silloin kuulu.

Käytiin pitkällä vaunulenkillä ja tajusin tän rapakuntoni, kun meinasi pitkässä ylämäessä kunto loppua ihan kesken. Jos tänään tankkais suolapähkinöillä ja mansikkakakulla ja huomenna taas liikkumaan. :)
 
Marmotta, mulle lääkäri sano, et heti voin alottaa pillerit ja niin mä sit alotin... ku imetyksen takii menkat voi viipyä 9-10 kktakin. ja cerazeten ohjeissa lukee, et synnytyksen jälkeen neuvottele lääkärin kanssa, siis muistaakseni.
 
Tänään käyty ns. 2kk neuvolassa ja meidän pikkumies painoi 5060g ja pituutta mitattiin 58,5cm. Näytti kulkevan siinä 0-käyrällä vaikka mun mielestä tuo napero on aika pieni. Oli miten oli, hyvin oli kasvanut!! :heart:

Edla-mamma: Olipa sulla kokemus vauvan kanssa! Onneksi kaikki hyvin ja selvisitte (äidin) säikähdyksellä :)

Vakuutuksista: Onko teillä lapsivakuutusta? Meillä ei vielä ole, mutta pähkäillään josko otettaisiin. Eka vuos on TODELLA kallis, sillä hinnalla veis jo useamman kerran yksityisellekin hoitoon, mutta kun toisaalta vois olla hyödyllinen... *pähkäilyä*




 
weiss tällä kertaa ainakin osaan vaatia hoitoa ajoissa. Hyvä että teille tuli se aika näinkin pian ja että reseptejä jo etukäteen.

Meillä lapset tänään siellä neuvolassa tekivät taas ihania pikku tepposiaan.... Siinä samassa missä on lasten neuvola niin on äitiysneuvolakin ja äitiys neuvolan edessä on kaiken laisia esitteitä, lippuja ja lappuja... Niin meidän välkyt oli huomannut että yksien esitteiden toisella puolella oli kondoomeja... No niitä esitteitä oli parisen kymmentä huom paino sanalla oli... Nämä olivat ottaneet ne kortsut ja avanneet ne ja ihmettelivät mitä ne olivat... Kun tulin siihen että mitäs te nyt olette keksineet niin poika kysyi mikä äiti tämä on... Siinä kohtaa oli kyllä pokassa pitämistä kun toinen tapittaa suurin sinisin silmin... Totesin vaan että aikuisten juttuja ja kerätkää ne esitteet paikoilleen, niin huomasin että olivat tunkeneet niitä kortsuja altakasteltavan kukkaruukun siihen osaan mihin sitä vettä laitetaan. Silloin repesin niin pahasti että oli mentävä kenkiä laittamaan... Siivojalla on seuraavaksi ihmettelemistä kun kastelee sitä kukkasta. Lapset on sitten ihania kun he keksivät kaikkea kivaa... arvatkaa menenkö niiden kanssa enää kauppaan... Kun näkevät kortsuja kassalla... Voin kuvitella jo nyt tilanteen, kun muksut kysyy mitä noi on ja et ne olikin niitä aikuisten juttuja... Huh huh...

Mut nyt nukkumaan...

tmvk ja Veeti 2kk
 
Huomenta,

tmvk alkoipa aamu ihanasti, lapset todella kerkii. :LOL: mä aikoinaan selitin samaa tamppooneista serkkupojalle -naisten juttuja. tiesitkö et veeti oli viimevuoden suosituin nimi? Meidän neidist tuli Ella ja se oli tyttöjen -huomasin kun luin uusinta 2+ lehtee.
:)

vakuutuksista otan tytölle heti kun täyttää 2kk en ottanut syntymättömälle olis maksanut 340e.

palailen, neiti heräs :wave:
 
Weiss: :hug: kyl siitä kun pääsette tutkimuksiin ja tiedätte mitä välttää..me ei päästy millään tutkimuksiin mentiin kokeilu periaatteella ja se oli syvältä...mut tiedän kyl äidin huolen kun pikkunen ei voi hyvin. mä meinain saada halvauksen kun esikoinen oli hoidossa ja täti soittaa et teidän poika söi makroonilaatikkoa ja se ihan tulipunanen....kas kas siinä oli ollut himpun verran munaa ja meidän poika ei saanut käyttää niinkun ei paljon muutakaan..

Meillä vakuutkset löytyy.

poika ja kasperi 2,5 kk
 
Voi hitsin, hitsi tänään ei taaskaan tule mistään mitään valmista tai edes aloittamaan en ole päässyt siis saamaton kun olen :)

vakuutus: Meillä otetiin jo syntymättömälle, kun mies halusi pelata varman päälle. Tosi kallishan se on, mutta vanha sanontahan on ettei vara venettä kaada.

Ristiäiset olis viikonloppuna ja kaikki on viel ihan vaiheessa, mutta tähän voidaan ottaa seuraava sanonta: hyvin suunniteltu on puoliksi tehty :) Pappi tosin tulee tänään käymään joten saadaan protokolla asiat kuntoon.

Aurinko paistaa ihanasti siniseltä taivaalta. Ulos pitäis itsensä hinata. Eilen tosin olin lähes koko päivän, kun meidän nurmikon leikkasin ja sitä on kohtuullisesti kun tonttikaan ei ihan mikään postimerkin kokoinen ole.

Jossu & Hemuli 8vkoa
 
vakuutuksesta: meillä ei myöskään ole vielä vakuutusta, ja senhän saa vasta kun lapsi on 2kk.

Meillä tehtiin yöllä ennätys! Nukuttiin tytyn kans 11h :D ja herätiin kaks kertaa vaan syömään, kyllä on pirteä olo :p
 
tmvkPaivan naurut kylla sain teidan pienten tempauksesta :LOL: .

Saatiin selville etta Etela Afrikka ei enaa hyvaksy kaksoiskansalaisuutta, joten meidan tyty onpi sitten vaan suomalainen. Miesta vahan ehka harmittaa :( , mutta totesi etta on yks asia vahemman mita pitais tehda.

Nimenanto juhlaan kaks ja puoliviikkoa ja pitais ruveta ompeleen tyton juhla asua. Paatettiin kuitenskin laittaa seremonian ajaksi kastemekko, mekko jossa minut ja veljeni on kastettu on niin huonossa kunnossa, joten saadaan lainaan serkun pojalle tehty mekko. Mita mielta olette voinko laittaa kastemekon paalle vaikka kyseessa on nimenanto tilaisuus?.

Tyty nukkuu ulkona aamupaivan uniaan joten nyt todella aloitteleen juhlakamppeiden tekoa.

LC
 
Tmvk; :LOL: ei voi muuta sanoa, hauska juttu.
Lc; mun mielestä voi vallan mainiosti laittaa kastemekon, juhlienhan tulee olla juuri teidän näköiset. Mua ahistaa hirveesti kirkolliset juhlat, vaikka arvostan niitä, mutta jotenkin tuntuu että tänä päivänä häätkin on lähinnä yhtä karnevaali juhlaa...me aateltiin vihkiytyä kasteen ohella ja hyvin arkiseen tyyliin virallinen osuus niin kasteen kuin vihkimisen osalta. Juhlat aateltiin pitää myöhemmin syksyllä. =)
 
Sainpas itseni liikkeelle. Pihakalusteiden pehmusteet tuli pestyä, koska toivomme, että sunnuntaina olis kaunis ilma tai ainakin sateeton sen aikaa, kun ristiäisiä iltapäivällä vietetään.

LC: Tottakai voit laittaa kastemekon nimenanto tilaisuuteen. Onhan se yhtä tärkeä tapahtuma kuin ristiäisetkin vain uskonnollinen (seurakunnallinen) osuus puuttuu. Minä ainakin miellän molemmat tilaisuuudet yhtä merkittäviksi pikku ihmisen ensimmäisiksi suuriksi juhliksi enkä ainakaan kummastelisi kastemekon käyttöä, jos nimenantotilaisuuteen olisin vieraaksi kutsuttuna

Tämä äityli taitaa palkita itseään pesu-urakasta jäätelöllä :)

Jossu & Hemuli 8vkoa
 
Nuhainen tervehdys :snotty: Taisi ristiäisstressi olla liikaa tälle mammalle, joka sairastui samantien, kun juhlat olivat ohi :x Mies on jo paranemaan päin ja nyt vaan toivotaan, että vauveli ei tätä räkätautia saa.. Selvästi taistelee sitä vastaan, kun tankkailee vähän väliä 1-1,5 tunnin sessioita tissillä samalla torkkuen ja yöllä vetäisi 14 tunnin unet! :eek: Varsinaisia oireita ei ole kuin aivastelu ja ehkä lievä tukkoisuus, mutta ei mitään mikä häntä häiritsisi. Pääasia, että syö hyvin ettei pääse kuivumaan! Lepo ja juoma ovat ne parhaat lääkkeet, eikö?!
Onko jotain erityistä mitä pitäisi flunssaisella lapsella ottaa huomioon, seurata tms.?

Ristiäiset menivät hienosti: ilma oli kaunis ja vieraat viihtyivät. Nirppu oli esimerkillinen juhlakalu, vaikkakin itse kasteessa sai kauhean itkuraivarin ja rauhottui vasta äidin sylissä :ashamed: Sitten painuikin suoraan unille - taisi olla rankka kokemus..

Virikkeistä kyseleen taas eli minkälaisia virikkeitä tarjoatte vauvoillenne vai annetteko heidän "keksiä" ne itse esim. auringonvalo ikkunasta, teidän puuhat jne.? Minulla on kauhea murhe, ettei Nirppu saa tarpeeksi virikkeitä ja tylsistyy :ashamed: Kuinka kauan sitä muka äidin naamakaan jaksaa naurattaa? :LOL:

Entä sitten lattialla olo: pidätteko lapsianne pääsääntöisesti lattialla, sohvalla vai missä? Meillä N makoilee eniten sohvalla, kun tykkää katsella siltä korkeudelta maailmaa. Lattialla alkaa huutamaan melko nopeaan eikä se ostamani leikkimattokaan vielä oikein innosta. Ötökät kai pelottavat, kun tuijottavat mitään sanomatta ja ilmekään värähtämättä B)

Huoh, jospa sitä koittaisi levätä, kun vauvakin nukkuu vaunuissaan - tosin vähän väliä siellä saa olla lykkimässä.. Onko muuten kauhean väärin nukuttaa hieman flunssaista lasta ulkona? Lämpimästi hänet on toki puette ja ennen kaikkea suojattu vedolta.

Nuhainen Carmen ja Nirppu

 
oon onnistunu muutaman päivän taukoon jopa täältä =)
meillä yöt menee hienosti. viime yönä pisin pätkä oli 8 tuntia minkä poitsu vetäs.
sit heräileekin tunnin välein loppu yön. mut toi pitkä pätkä riittää jo voimia antamaan ihmeesti.
ainut noi lämpöset päivät ahistaa sälliä kovasti. sillo ei meinaa saada unille sit millään päivällä. sitä kai ahistaa pelkissä bodyssa ja potkarissa maata. kai se on turvaton olo tavallaan.. :/ mut nyt ku vähä viileempi niin nukkunu jo 3 h ulkona.

carmen: paranemisia sinne kovasti! :hug: toivotaan et vauveli säästyy.
ulkona on parempi vaavin nukkua jos on tukkoinenki. raitis ilma tekee vain hyvää. meillä ku oli lenssu sillo pojalla nii ulkona oltiin kaikki univälit. ja hyvää teki selvästi.

ihania nimiä on vauvoille täällä annettu =) musta tuntuu et poitsu on jo niin "iso" ku ristiäisistäki aikaa jo kk.
:eek: aika menee liianki nopeasti.

rotarokotteesta, ketkä ottaneet jo: tuliko vauvalle mitään sivuoireita?? ite ku pelkään kyseisiä tauteja ku ruttoa..hirvittää ku ens viikolla pitäis antaa eka pojalle ja pelkään et noi muut mukelot saavat pian tartunnan sit pojasta??!!!! vaikka sen ei kosketuksesta pitäisi tarttua. vaippahygienian kanssa vaan oltava tarkkana. mut silti....kammo on kammo.. :ashamed:

nemika+timi (ens viikolla jo 3kk :heart: )
 
Rota-rokotteesta mäkin ottaisin ilomielin kokemuksia vastaan! Meille tuo rokote annetaan torstaina, iik... Siis se eka annos.

Vakuutuksesta: Meillä tuli viime viikolla tuo 2kk täyteen ja siksi täällä pähkäillään. Tuntuu maksavan 300-400 euron kieppeillä tää eka vuosi, sit halpenee jonkin verran. Mistä olette saaneet hyviä tarjouksia? Joskus kuulin et jos keskittää Tapiolaan, niin siellä oli aika edukas, mutta näytti sielläkin olevan yli 300 euroa, samoin Pohjolassa ja Ifissä.

Virikkeistä: Meidän poika makoilee kans yleensä sohvalla viltin päällä. Joskus lattialla ja joskus sitterissä. Viihdykkeenä äiti&isä sirkus co. ;) Eli jumppaillaan ja nauratetaan poikaa ja näytellään leluja / helistimiä. Ne kun ei vielä omissa käsissä pysy. Leikkimattoa meillä ei ole, enkä tiedä ostetaanko. Mut uskoisin, et tuo äiteen ja isin viihdytys riittää ainakin vielä. Ai niin, ja välillä lauleskellaan PMMP:n Puuhevosen tahdissa :D

Ihana päivä ollut tänään!

naukuri+Elian (kohta 10vk)
 
Onhan tämä aika koukuttavaa! :D Tunnustan minäkin lähes joka päivä käyväni täällä lukemassa viimeisimmät jutut.

Virikkeet meillä kaks sitteriä jossa joa viihtyy vaihtelevasti. Mieli lelu on sitterin lelukaaressa roikkuva aurinko jota on alkanut jo ahkerasti tavotella. Isoveljen touhujen seuraminen on kans alkanu kiinnostaa enemmän ja enemmän. Minä taas pelkään et kaverille on liikaa virikkeitä ja hänellä menee pää sekaisin :D

Vakuutusaisiat on vielä mietinnän alla.

Vauvauinti/Perheuinti Onko kukaan menossa/käynneet? Suositteletteko? Me saatiin nyt paikat kun ei ajalla ollut väliä, osa ryhmistä oli jo täynnä. Voidaan aloittaa elokuun lopussa heti kun alkavat kun samalla tulee vaadittu 3kk täyteen. Esikoisen kans ei päästy ja nyt vähän jännittää mitähän pojat pitävät koko touhusta :)

Vilma&Joa melkein 8vko
 
heips!

Pikainen moikkaus,että elossa ollaan =)

Pojan kanssa kaksistaan,ja istuu huonosti viihtyvänä sylissä,eli taas pikainen visiitti.
Masuvaivoja edelleen,mutta ehkä paranemaan päin jo...ainakin päivisin melko aurinkoinen kaveri =)
Sunnuntaina on ristiäiset joten touhua riittää tälle viikolle.Saatiin myös uuden talon avaimet,joten pian ruvetaan muuttamaan...ihanaa päästä asumaan väljemmin :p

pitää mennä..

repa ja poika 7viikkoa
 
Vauvauinti: Me ollaan menossa, jos vaan saadaan paikka. Elokuussa lupasivat ilmoitella, mikä on tilanne (syyskuun alusta siis aloitettaisiin). Ryhmiä on kyllä aika monta, joten toivotaan, että mahdutaan! :) Tai on meillä sit yks "varma" paikka, mutta sen ajankohta on vähän huono ja siks toivotaan et päästäs tuonne toiseen.
 
Rotarokote, eka laitettiin meille viikko sitten. Kaikki meni hyvin, ei vatsaa vääntäny eikä mitään. Eilen eli seitsemäntenä päivänä piti olla erittäin tarkka vaipanvaihdon yhteydessä, koska sillon vissiin ylimääräset tulee ulos :) Mutta kolmen viikon kuluttua toinen setti ja sit on ohi. Kallishan tuo on :kieh:
Ja lisäys vielä... tässä tuon kirjoitettuani kävin vessassa ja aika huliviliä tuli pjönttöön, joten tiiä sitten et olisko jotain lievää rotaa äippä saanu :D



Vauvauinti
, elokuun alussa aloitetaan ja kun muutama viikko sitten meidät ilmoitin, niin silloin oli paikkoja vapaana monessakin ryhmässä. Odotan innoissani sitä, mutta saas nähdä kuinka käy --> meidän neiti kun ei ole suihkufani... vielä olis kolme viikkoo aikaa treenata sitä ja totutella 32 asteiseen kylpyveteen, nyt mennään 34 jo :D:D
 
Missä päin aloittelette uintia Edla-Mamma? Pääsittekö ihan hyvin aloittamaan tuossa elokuun alussa? Meillä vähän nihkeitä oltiin ja siks vasta syyskuussa. Eikä meidän vauvoilla näytä olevan kuin päivä ikäeroa :)
 
Naukuri, Helsingissä aloitetaan, Delfiineissä. Viisi kiloa oli ainoa rajoitus mistä se täti puhelimessa puhu (meillä tosin on siihenkin vielä 600g matkaa, hih) :D Muuta ei meille sanottu, ku sanoin et just niillä main alettais oleen 3kk, oltiin vaan et tervetuloa :), et siis ei meille kitisty niistä puuttuvista muutamista päivistä. Meinasitteks ite tulla samoihin geimeihin? Infoilta tais olla kuun lopussa kaikille aloittaville:)
 
Edla-Mamma: No Delfiineihin mekin ilmoittauduttiin! Voisinkin tiedustella asiaa uudestaan. Meille se puhu vaan siitä kolmesta kuukaudesta. 5 kiloa tuli täyteen eilen ;) Olishan se kiva aloitella jo elokuun puolella. Hyvä kun tuli puheeksi. Allergiataloa ajateltiin ja siellä ainakin on ryhmiä vaikka kuinka ja monta. Soittelenpa heti huomenna :)
 

Yhteistyössä