Huomenta =)
Tai ollaan melkein kokonainen tunti pystyssä oltu.
Poika teki viime yönä nukkumis ennätyksen. Nukkui putkeen 6 tuntia (24-06) aikas yleellistä. Sit viel uudet unet joilta heräs 9.30.
Huomen aamulla ei voi moisesta nauttia, kun klo 8.15 olis jälkitarkastuslääkäri. Maanantaina kävin jo tapaamassa neuvolatäti ja "mittaukset" suoritettiin ja masennusseula tehtiin ja muutenkin höpistiin vauva-arjesta ja synnytyksestä, mutta ei siitä kovin kummoista keskustelua tullut, kun mulla ei ollut paljoa purkauduttavaa. Synnytys oli mielestäni loppuen lopuksi lyhyehkö ja kivunlievitys onnistunut. Vauva-arkikin on ollut mielestäni sitä mitä olen sen edellisistä kerroista muistanutkin olevan. Tosin nyt osittain jopa helpompaa, kun nykyinen mieheni osallistuu lastenhoitoon paljon enemmän kuin ex-mies. Huolehtii siis täysillä noista vanhemmistakin lapsista vaikkeivat hänen lihaa ja verta olekaan. Ja teille tänne on voinut purkaa myös tuntojaan jos joku on alkanut ahdistaa. ei siihen mitkään kankeat neuvolatädit pysty. Vaikka kaikki kunnia meidän neuvolatädille, kun on keskivertoa mukavampi ja nyt kesällä ollut sijainenkin on ollut ihan yliveto, kun kuuntelee monen muun kokemuksia terveydenhuolto henkilökunnasta.
Pissa oli puhdas vaikka jännäsin sen sokerin kanssa, kun olen synnytyksen jälkeen tosi huonosti mittaillut noita aterioiden jälkeisiä arvoja. HB 131 mikä on mulle ihan hyvä. Verenpainetta hiukan ihmettelin oli 90/124 tosin mulla oli toi pikkumies mukana kanniskeltavana. Paino näytti sitä samaa kuin kotivaaallakin eli -10kg verrattuna ekaan äitiysneuvola punnitukseen, jee jee tätä pitää tuulettaa.
Pappi kävi eilen illalla. Ja saatiin sovittua kaikki kastekaavan ns. muuttuvat osat. Lukijat on valittuna ja mun esikoinen aikoo laulaa. Tosin varauksella mennään jos alkaakin jännittää. Siinä kohtaa tulee kyl äidilläkin tippalinssiin, kun äidin pikkuneiti alkaa vetään Jumalan kämmenellä.
Minipillereistä tai oikeastaan muistakaan pillereist ei ole kokemuksia. Mulla oli laastarit ennenkuin tätä kuopusta alettiin yrittämään. Nyt ollaan kahden vaiheilla: otanko taas laastarit käyttöön vai annetaanko heti mennä tjot. Koska jos vain luoja suo tämä ei tule jäämän meidän viimeiseksi vauvaksi. Aikaa ei ole kovin montaa vuotta hukattavaksi, kun ei kumpikaan olla enään ihan mitään teinejä
Jossu & Hemuli 8vkoa+1pv