***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

Tervehdys taas pitkästä aikaa!
olen kyllä käyny lukemassa juttujanne,mutta en ole itse ehtinyt kirjoitella mitään.

Kaikenlaista täällä taas höpötelty ja kyselty...hatun käytöstä oli ollut puhetta ja ite pidän aina kun tuulisempi päivä.Välillä en ole pitänyt,kun meidän ukko sellainen kuumakalle,et riuhtoo pipon/myssyn pois vaikka ois kuinka ohut ja kamala huuto alkaa,kun yritän sitä takaisin laittaa.Viileällä kylläkin antaa pitää hyvin!Vettä olen välillä antanut vähä,kun ollut pikkuisella kuuma ja sitähän saa antaa pieniä määriä esim.aterioiden välillä ja kuumalla ilmalla.

Vauvauinti ja muskari myös kiinnostais mua!Kattelin neuvolan ilmoitustaulua ja syksyllä meinasin jotain tyhmää kokeilla,kunhan ajat saan selville ja katotaan nukkuuko poika noihin aikoihin vielä silloin.
Aktiviteeteistä muuten tällä hetkellä riittäny puuhamatto,kaikki valot,äidin naama(ilmeilemme välillä toisillemme ja näytämme kieltä )jne.
Kovastihan tuo tykkää touhuta ja huitoa lattialla,sängyllä tai sohvalla.Pojalla jo voimakkaat kintut,kun ponnistaa välillä hurjasti syllissä ja haluaisi jo nousta seisomaan:)

Mulla jälkitarkastus ois 28.7.Aion taas e-pillereitä kysellä,kun ei tota kakkosta vielä perään aiota yrittää ja kumille ollaan kumpikin yliherkkiä,niin taitaa olla paras vaihtoehto!

Rotarokotus otetaan sitten 3kk tarkastuksen yhteydessä.Pyysin jo lastenlääkäriltä reseptin rokotteeseen ja nyt pitäis vaan muistaa noutaa se apteekista.Hyvähän se on varuiksi ottaa,kun on kuullut ihmisiltä,millaisen pöpön voi saada pikkuiselle aikaa!

Ristiäiset on sitte 27.7 ja pappi tulee meille 23.7.Oletteko tarjonneet papille kahvia/teetä,kun tullut teille kotia puhumaan kastekaavasta?Rupesin juuri miettimään tota ja nyt en saa sitten mielenrauhaa.Oishan se tietenki kohteliasta...
Kastemekko on meidän suvun vanha ja ollut tosiaan mullakin käytössä.Nyt vaan täytyy enää valkaista se ja ommella se nauha kiinni!

Kotitöistä oli vissiin jotain puhetta...meillä mies onneksi imuroinu melkein joka viikko koko kämpän tai ainakin osittain,pesee pyykkiä,korjaa astiat koneeseen ja pois sieltä,jos en ite ehdi.Kaupassakin on käyny ellen ole ite halunnut mennä.Koirat myös käyttää aamulla,päivällä ja illalla.Ite otan kans mukaan,kun käyn pojan kanssa vaunuilemassa!

Rytmistä vielä eli päivällä nukutaan,syödään ja vähän jo seurustellaankin.Yöt menee yleensä yhdellä syötöllä eli nukkumaan klo.21-22 ja herätään klo.1-2 ja sitten nukutaan klo.4-6.Sitten annan vielä pulloa tai rintaa ja nukutaan hetki!Vatsavaivat on onneksi vähän jo helpottaneet ja sen huomaa heti tuossa nukkumisessa ja valveilla olossa!Olisihan sitä kuka tahansa kärttyinen,jos koko ajan maha kupruilisi.

Tässä taas tuli tuhti paketti kirjoiteltua...riittäisiköhän jo tältä erää!!!Palaan asiaan taas ristiäisten jälkeen.Mukavaa viikonloppua!!!
 
No niin lomalta palattu, mahdottomasti olette kirjoitelleet täällä =)

Pari viikkoa oltiin kotipuolessa ja reissu meni hyvin, automatkatkin meni todella hyvin =)

Yöheräilyistä ollu täällä juttua, meillä pikkumies nukkui viime yönä 22-06 heräämättä syömään :eek: Aikaisemmin kuitenkin menty kahdella syötöllä, eli sekin hyvin niin saa itsekkin levätä kunnolla =) Ihan outoa kun poju nukkuu näin hyvin kun tytöt meillä on olleet tosi huonoja nukkujia sinne 1½ vuotiaaseen asti, pahimmillaan puolentunnin välein on oltu hereillä vauvaaikana. Mutta hyvä näin, mulle kyllä passaa :D

Hattua pidetään aina ulkona, ohut lakki päässä. Bodyssä poju on ollut kerran ulkona, sillonki oli sen 24 lämmintä. Lomalla ollessa oli enimmäkseen 7-10 asteen välillä lämpötila että siinä sai jo olla kunnon vaatteet kaikilla päällä :/

Rotarokotus annetaan pojulle huomenna, eka satsi. Mulla on kans jälkitarkastus samalla.

Ristiäisiä meillä vietetään 27.7, täytyis alkaa pikkuhiljaa suunnitella. Mitä ootte tarjonneet ristiäisissä vieraille? :)

Kotitöistä, mies tekee siinä missä minäkin kotitöitä ja hoitaa lapsia paljon, poika on pullolla niin mies syöttää poikaa mielellään ja herää yöllä syöttämäänkin. Mies on kylläkin nyt kesälomalla, että on auttamassa nyt enemmän kuin mitä töissä ollessa.
 
Kätkytkuolemasta neuroottinen olen minäkin, mutta muistutan aina itseäni keskimmäisen pojan historialla, jolloin kaikki kätkytkuolemariskit olivat olemassa ( poika pienempipainoinen kun oli hapenpuutteessa raskausmyrkytyksen vuoksi, poika, äiti tupakoi raskauden aikana, vanha patja, nukkui harso naaman päällä ( ihan oikeesti ), sairastui jo pienenä flunssaan jne.) ja tuossahan tuo nyt murkkuikäisenä pyörii :heart: Jälkeenpäin kyllä on hirvittänyt, mutta silloin asiasta ei hirveästi puhuttu eikä ollut NETTIÄ josta saa ihan liikaakin infoa.

Pitäis yrittää rauhoittua, mutta kun on niin rakas tuo pikkukulta :heart:
 
Toivottavasti tollainen 7-viikkoinen ei vielä paljon kuulemiaan sanoja muista, täällä on lennelleen sen luokan ärräpäät tänään, kolmella kielellä. Aamusta asti ollut ikävä lihassärky, sellainen jomotus joka ei hyvää tiedä. Iltapäivästä uskalsin kokeilla kuumeen ja sitähän löytyy. Rinnat kipeät ja punoittavat. Että olis kolmas rintatulehdus tilauksessa. Ja just kun aamullakin kaverille hihkuin, miten on mennyt melkein jo 2 viikkoa ilman antibiootteja ja ilman tulehdusta. ..rkele. :headwall:

Mulla ei kätkytkuolema edes käynyt mielessä ennen kun täältä lueskelin juttuja siitä. :eek:
 
Marmotta: pikaista paranemista!! :hug: Mäkään en osaa pelätä kätkytkuolemaa :| Enkä myöskään ajatellu sitä ennen ku täällä luin... No onneks en oikein osaa vieläkään pelätä. Toivotaan nyt ettei mitään käy :eek:

Meillä annettiin tänään rota... Ja meno on ollut sen mukaista :( Päivä meni hienosti, mutta ilta on ollut tosi levotonta; kitinää, huutoa (valitusta suorastaan) yms. ja nyt poika ei ota nukahtaakseen millään, vaik yleensä tähän aikaan jo vetelee sikeitä :( Ikävää, kun poika yleensä on ihan hyväntuulinen.

Meillä on onneks tuo vauvauinti ja muskari illalla / iltapäivällä, joten ei tartte aamu-unisen äipän lähteä aikaisin minnekään :p

Mies osallistuu kotitöihin tosi hyvin, samoin vauvan hoitoon. Tosin meilläkin nyt kesäloma, joten vaikuttaa sekin. Osallistuu kyllä työssä käydessäänkin, mutta nyt enemmän. Pullolla kun meilläkin mennään niin syöttää mielellään (paitsi yöllä ollaan molemmat silmät ristissä... ;) )

Nyt ihmetellään koska tuo pikkumies mahtaa nukahtaa....
 
Huomenta

Meidän pojalla on silmätulehdus..tosi ikävän näkönen mutta onneksi saatiin tipat et jospa se siitä paranisi..

Mä oon niin kateellinen ja onnellinen teidän puolesta jotka osaatte ottaa asiat rennosti ja ette turhaan stressaa..

Mulla oli viimeyönä kauhee huono äiti olo kun poika nukahti mun ja isänsä väliin imetyksen yhteydessä mä aina laita isän selän taakse tyynyn jos siltä puolelta yöllä imetän et ei käänny pojan päälle olin jotenkin huonosti laittanut sen ja vähän ajan päästä jotenkin kummasti heräsin kas tyyny oli pojan päällä..itkuhan siitä meinasi tulla..heti tuli mieleen oliko se nyt saaaran kirjotus. mut onneksi säikähdyksellä päästiin mut kyl mä tarkemmin vahtasin hengitystä loppu yöstä.
 
Huomenta! :flower: Täällä on pimu jo ensimmäisillä päikkäreillä tai yöunien jatkoilla - miten vaan haluaa B) On se kyllä uskomatonta miten Nirppunen on nukkunut ihan alkupäivistä saakka sen 10-12h/yö ja aina samassa rytmissä! Eilenkin nukahti täsmälleen samaan aikaan kuin aina eli 19,30 ja syötölle nostin pimun 02 aikoihin. Aamulla 06,15 alkoi sitten naureskelut ja jokeltelut mobilen karhuille ja seitsemän pintaan kävi käsky äidille tulla nostamaan pikkuinen aamupesuille. Ja nyt sitten sammahti vaunuihin, kun tein pikkuisen 10 minuutin lenkuran - toivottavasti nukkuu nyt pidempään kuin tunnin niin kuin päivisin normaalisti :whistle:

marmotta Voihan peekele, jos jo kolmas tulehdus pukkaa päälle :( :hug: Muistathan pitää rinnat lämpöisinä ts. suojassa vedolta? Itse pelkään aika lailla tuota tulehdusta, kun en syö oikeastaan koskaan antibiootteja ellei henki ole menossa ja tuohon tulehdukseenhan ne on pakko ottaa. Plus tietysti miten ikävä ja kivulias vaiva se on.. Jaksuja sinulle :flower:

Rota- resepti odottaa apteekissa hakijaansa, mutta enpä minä vielä ole ehtinyt asiaan paneutua - neuvolakäynti kun on vasta 6.8. ja silloin pitäisi eka satsi ottaa. Minkä ikäisenä teidän vauvat ovat sen muuten saaneet? Nirppu on tuolloin viikkoa vaille 3kk - onkohan ok ikä?
Muut rokotukset: koskas niitä muuten saadaan?

Huomenna olisi tarkoitus meidän tyttöjen lähteä ihan kaksin vanhempieni luo kylään 150km päähän - jännittää :p Toisaalta se ensimmäinen yökyläily + 2x300km matkat menivät niin hyvin, että eiköhän tämäkin reissu.. Nyt olisi tarkoitus viipyä kaksi yötä, mutta enemmän kuin itse paikallaan oloa minua stressaa matkat, jos neiti ei haluakaan nukkua eikä hänellä ole seuraakaan siellä takapenkillä :/ Onko vinkkejä miten te toimitte, jos matkustatte pidemmän matkan vauva yksin takapenkillä?

Nyt päivän askareiden pariin - kuullaan taas :wave:

Carmen
 
poika04 Varmasti säikähdit, kun tuo kätkytkuolema on sinulla nyt niin paljon mielessä :hug: Oletko muuten puhunut asiasta neuvolassa? Voisi olla hyvä puhua peloista yleensäkin jonkun ulkopuolisen kanssa, jos ne ovat päivittäin mielessä etteivät saa liian isoa otetta sinusta. Ikävää, jos pelkojen takia jää vauva-ajasta nauttiminen ihan toissijaiseksi :/ Voimia sinulle!
 
hei vaan kaikki pitkästä aikaa (johan tässä muutama päivä meni etten ehtinyt tänne... :D )
Meillä nukuttiin ensimmäistä kertaa täydet yöunet. Ava nukahti kyllä vasta lähemmäs yhtätoista ja heräsi syömään puoli kasilta. Nyt torkkuu vielä. Ihan uskomatonta.

lentämisestä lennetään ensi viikolla välilaskun kautta suomeen. Osaisivatko jo vauvan kanssa lentäneet jakaa täälläkin kokemuksia siitä miten meni. meitä on täällä ainakin minä ja marmotta joita kiinnostaa.
carmen meillä vauva viihtyy takapenkillä jos on semmoinen lelu mukana jota saa näperrellä kun ei nuku.
poika :hug: onneksi kaikki meni hyvin.
marmotta voi sinua ressua noiden rintatulehdusten kanssa.

katrinainen ja pikku-Ava 12 vkoa
 
Huomenta.

Meillä pikku mies heräili jo ½8, kun oli kääntynyt sängyssään poikittain.

Esikoinen oli vallan hullaantunut, kun pikkumies väläytti leveät hymyt hänelle heti aamutuimiin. Äidille ja isälle on tosin noita valloittavia hymyjä jaellut ennenkin.

Eilen illalla maisteltiin ensimmäisen kerran velliä. Me vanhemmat itsekkäistä syistä koitetaan saada pikkumiehelle pidemmät yöunet aikaiseksi. Hieman rypisteli otsaa, mutta muuten tuntui maistuvan.

Jossu & hemuli 8vkoa+3pv
 
Eilen, kun tulin sieltä jälkitarkastuksesta laitoin miehelle tekstaria, että kaikki hyvin palautunut ja eikun uutta vauvaa kehiin.
Kun tuli töistä otti heti asian puheeksi miehekkäältä kannalta, että jos mä meinaan, että viel lisää lapsi hankittais, pitää auto vaihtaa, kun nyt jo on kolmen ja tavaroiden kanssa ahdasta =)

Ja kuinkas ollakaan, kun iltasella oli tietokoneella ja olan takaa kurkein oli etsimässä tila-autoa.... Joten taitaa isäntääkin vaivata jo uusi vauvakuume :LOL:
 
Heips kaikille! Mun pitäisi olla jo koiria viemässä, mutta en saa persusta ylös penkistä. Mulla on eka viikko takana molempien tenavien kanssa ihan yksin. Pikkasen alkaa hihnaa kiristää, painokin on noussut takas yhden kilon, kun en vaan pääse lenkille. vauvalla ei ole mitään rytmiä vieläkään ja isoveikka kaatui alkuviikosta, hampaat huulesta läpi ja nyt on melkein sose ruokinnalla. Ukko meni maanantaina töihin eikä taas halua vastaa puhelimeen eikä sähköposteihinkaan, joten mä vedin varmaan viimeisen kerran herneen nenään. Ajattelin, että parempi totuttautua tähän ja unohtaa koko ihminen niin ei ainakaan pety. Ihme kaksnaamasta touhua vaan, kun sai mutkin innostuu hetkeksi uudelleen juoksusta, kun lupasi vahtii noita aina tarvittaessa, että pääsen lenkille jne. Siis jos satun joskus saamaan hänet kiinni; vai?
Meillä on ilmeisen erilainen käsitys siitä monta lenkkii tarvitaan, että voi lähtee yrittää puolikasta kahden kuukauden valmistautumisajalla. Olin mä jo ehtinyt yhden puolentoista tunnin pitkän vetää, mutta siitä on jo puolitoista viikkoa...
No, onneksi mulla on noi lapset, itsepähän häviää tässä hommassa. Mietin vaan, kun piti käydä lastenvalvojalla muuttamassa meidän huoltajuussuhde yhteishuoltajuudeksi, että ei taida maksaa vaivaa. Vähän vaikee myöhemmin hoitaa asioita, jos kommunikaatio toimii kerran kuussa.
Kaikille jaksuja!
Itse pidän muuten vaavilla hattua mukana, mutta en päässä, vaunuissa. On vaan mukana, kun Anna pitää monesti nostaa kesken lenkin tai leikkipuistossa syliin.

No, nyt vien koirat ja sitten leikkipuistoon.
 
Kriisi: paljon voimia sinulle, varmasti on raskasta vastata kaikesta yksin kun kahdestaankin on välillä. Vauvaarki ja taapero yhdistelmä on kuiteskin kohtuu raskasta. Toivottavasti isukki ymmärtäs auttaa sinua ja sen että LUOTTAMUS on suhteen perusta ja ei hän voi tehdä aina oman päänsä mukaan..voimia ja haleja täältä lähetellään urakalla.
 
Huomenta!

Lennot,

Omakohtaista kokemusta ei ole pienen vauvan kanssa, mutta oltiin Thaimaassa talvella ja meidän lennolla oli 6 vauvaa 6kk-1v ikäisiä eli pikkuisen isompia...lento kesti 14 tuntia ja välilasku oli Intiassa...hyvin meni vauvojen kanssa lennot perheillä...vauvat nukkuivat suurimman osan ajasta, hirveätä huutokonserttia ei ollut. Nousujen ja laskujen aikana kuului itkua...tuntui varmaan vauvojen korvissa, mutta tissimaidolla olevien vauvojen äidit imettivät niiden aikana, auttaa asiaan kuulema. Keskustelin vauvaäitien kanssa...kannattaa ottaa paikka vauvalle, on tilaa enempi =) ! Minusta on varmaan helpompi matkustaa pienen vauvan kanssa kuin esim. taaperon...joka tarvitsee jos jonkinlaista virikettä ja ei pysy paikoillaan yhtään :kieh: !!

Minä kävin eilen shoppailemassa...jopa löysin kaikki tarvittavat...6:veelle ja tytylle juhlavaatteet 50% alesta :) ...onneksi oli mun sisko mukana...tyty päätti ettei viihdy kaukalossa...piti roikottaa sylissä melkein koko reissun ajan huh, huh.. :eek: !!

Mukavaa päivää kaikille B)

Matamimimmi68 ja tyty 7vkoa :heart:
 
kriisi: Voi sinua :hug: Tiedän miltä sinusta tuntuu. Kuulostaa niin tutulta kuin otos mun edellisestä elämästä. Toiset miehet ne osaavat olla niin itsekkäitä ja unohtavat muiden tarpeet/halut. Toi ettei vastaa puheluihin tai sähköposteihin on todella rassaavaa. Minäkin sitä aikani kestin kunnes myönsin itselleni ettei toista voi pakottaa elämään perhe-elämää ellei hän itse sitä todella halua. Tiedän, että nämä sanani saattavat tällähetkellä satuttaa sinua, mutta sellaista se elämä valitettavasti välillä on. Mutta me naiset olemme vahvoja varsinkin kun kyseessä on lastemme hyvinvointi.
Sinuna minä kyllä harkitsisin toisenkin kerran huoltajuus sopimuksen muuttamista. Meillä on ollut kokoajan yhteishuoltajuus ja tietyssä vaiheessa se todella minua harmitti, koska sen muuttaminen yksinhuoltajuudeksi olisi ollut mielestäni liian raskas homma joten tyydyin vain tilanteeseen.

Toivottavasti saisitte kuitenkin aikaan edes jonkinlaisen puhe yhteyden. Olisi kaikkien kannalta helpompaa eikä sinunkaan tarvitsisi itseäsi ihan näännyksiin asti murehtia. Itse aikanaan ajauduin syömiskierteeseen ja lihosin 10kg jo entisen yli painon ja raskauskilojen päälle.

Anteeksi, kriisi sekoitin joukkoon vähän omaa napaa, mutta tollaisesta nousee aina vanhat muistot mieleen. Nuo miehet osaavat olla täysiä SIKOJA kun sille radalle lähtevät.

Nyt mulla on kuitenkin maailman ihanin ja rakastavin mies.

Jossu & hemuli 8vkoa+3pv
 
Kriisi,

Voimia sulle :hug: , mulla takana yksi epäonnistunut liitto :( ...mies hyppäs omia menojaan illat ja yöt baareissa ( työnsä puolesta)...selvis kyllä jonkinajan kuluessa, et myös vieraissa naisissa :kieh: ...minä pienen vaavin kanssa kotona :'( ...nyt parempi mies, mutta ei ymmärrä, et olen välillä väsynyt ja kypsä... :/ ja tarvitsisin pikkasen hengähdystaukoo...miehet ei aina ymmärrä meitä naisii :headwall: ja se ottaa päähän !
 
Huomenet,
yö meni syöttäessä vauvaa niin että napa napisi ja sitten loppuaika kaurapussit rintojen päällä, sain sentään kuumeen hiukan alas. Seuraillaan nyt tilannetta iltapäivään asti. Jos vaikka säikähdyksellä päästäis, ei tee kyllä hyvää syödä antibiootteja koko ajan. Varsinkin kun aikaisemmin ole kai ollut yhtään kuuria mihinkään. Omasta mielestäni pitänyt rinnat niin suojassa kylmältä kun tällä kelillä voi, kun ei kuitenkaan kovin paljon voi tupata päälle. Ja kaikki rintoja lähelläkään olevat vaatteet olen tarkistanut, ettei ole saumoja tai muuta mikä vois painaa mihinkään. Tiedä sitten mistä johtuu, että tulehdus ei pysy poissa. :/

Lennoista, löysin meille aamulennon mikä on loistavaa, toinen vaihtoehto olis ollut ilta. Meidän neiti kun heiluu ja huitoo illat siihen malliin, etten tiedä mitä olisin koneessa tehnyt sen kanssa. Aamulla nukkuu pitkään, toivottavasti koneessakin sitten. Mulle se aikainen lento kyllä tietää vähäunista yötä kun täältä pitää lähteä kentälle niin julmetun aikaisin. En ajatellut ottaa ipanalle omaa paikkaa, luotan siihen että koneessa on tyhjää sen verran, että saadaan oma turvakaukalo sinne asti. Jos ei, niin kantoliinassa sitten. Saa nähdä mitä siitäkin tulee..
 
heippa taas pitkästä aikaa! meillä ei edelleenkään toimi nettiyhteys uudesta kodista joten en ole päässyt kirjoittelemaan... ja tää känny-yhteys on niin pirun hidas et en viitsi käyttää juurikaan.

mun oli pakko tulla tänne hehkuttaan kun en muualle voi...Plussasin tänään =) Meille syntyy pikkukakkonen 26.3 jos kaikki hyvin menee. Onhan tää joistakin ehkä vähän hullua, mut mä olen aina halunnut lapset lyhyellä ikäerolla...ja kyllähän tää hieman hirvittääkin. Mutta olen niin onnellinen
 
JENNI: Tosi Upeeta. Paljon onnea. :flower: Olen kateudesta vihreä :) Jotain tollaista mäkin toivon. Siis lyhyttä ikä eroa tälle nykyiselle pikkuiselle ja tulevalle.

Pitää varmaan siirtyä kuumeilijoiden puolelle vaikka kuukautisistakaan ei viel mitään varmaa havaintoa :LOL:

Jossu & hemuli 8vkoa+3pv
 
Jenni Sylintäydeltä onnea koko perheelle!!! :flower: Olen niin onnellinen puolestasi (kylmät väreet menivät, kyyneleet tulivat silmiin ja maitoa alkoi herumaan - jaa miten niin hormonit käyttää vähän ylikierroksilla :LOL: ), mutta myös pikkuisen kateellinen.. Tahtoo myös B) Mies tuossa tosin muistutteli, että koska täysimetän niin ei kai se kovin todennäköistä ole edes raskaaksi tulla. Ja minä siihen, että "niin eikä kai ainakaan ilman seksiä" :LOL:

Onnea vielä!
 
heips, taalla on viileata joten tyty nukkuu taydella varustuksella ulkona, eli fleeceen on kietonut ja puuvillatakki ja myssy paassa. en toki laittanut vaunusuojaa paalle jottei nyt ihan pakahtuis. Niin sita mun piti kysyman kun teilla on siella viileampaa niin sujautettako vauvan makuupussiin ja vaunuihin vai mikalaista peitto vaatetus systeemia kaytatte? Kun meidan F tuppaa heraan kun alan pukee sita vaunuihin ja sitten aloitetaan nukutus uudelleen tisun kautta :headwall: .

Younista Edelleen heraa 2h valein ja nyt mietinkin oisko niin etta rintamaito riittaa vain 2h uniin. tosin kun hyva paiva on niin tytto posottaa 3h paikkarit.

Nyt siivoon,

LC
 
Onnea sylin täydeltä Jenni!!! Mullakin meni ihan kylmät väreet :D Ihana uutinen. Mustakin olis kiva, et lapsilla olis lyhyt ikäero, mutta katsotaan miten käy. Sektion jälkeen pitänee muutenkin odotella uuden raskauden alkua vuoden verran...

Carmen: Meillä poika oli 10vk kun sai ekan annoksen ja 14-15vk kun saa toisen. Ja tän toisen rokotteen saa ns. 3kk-neuvolassa, jolloin annetaan myös se kolmoisrokote (vaimikäsenytoli).

Kriisi: Voimia sinulle! Miehet voi kyllä välillä olla todella ajattelemattomia :(
 

Yhteistyössä