***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

Merika, joo haluan. Tai siis en halua, mutta oikeestaan pakko, jos en meinaa yhdellä imettämistä jatkaa. Mulla on sellanen häiriö, että toisesta hiipuu maidontulo..eikä johdu siitä että oisin enemmän antanu toisesta..
Tuntuu vaan että ei se mihinkään lopu tästä jättitissistä..
 
summer et ole varmastikaan ainoo, sulla tulee siitä toisesta pikkasen kuitenkin. yhdellä äidillä oli vauvauinnissa toinen imetystissi ja toinen sellanen nahapussi -kuten hän asian ilmaisi. muistaakseni hän oli pärjännyt sen yhden rinnan turvin aika hyvin eli se tuotti ihan mukavasti maitoo. älä ihmees lopeta, jos hyvin siitä maitoo tulee kuulostat siltä ettet välttämättä haluiskaan. kyllä se varmaan tuntuu oudolle ja itsestä näyttääkin -mut kyllä se rinta sit tasoittuu kun joskus lopetat imetyksen. jos maitoo tulee niin mä tarjoilisin sitä vauvalle -mut toki jos se alkaa sua liikaa ahdistaa niin lopeta sitten. jos ihmiset on liian uteliaita -laita muutama liivisuojus toiseen -sun on rinnat eikä muiden pidä pohtii toisen rinnan kohtaloa. ootko jutellut neuvolas -tiedätkö syyn miks toisest ei tuu, on varmasti muutan olemas jotain lääkettä millä maidontulon saa loppumaan. olipa sekava sepustus - en tiedä oliko mitään apua. :hug:
 
Merika,
kyllä se mua jo ahdistaa sen verran että haluan lopettaa. Mullahan jäi koko eroa tisseihin jo edellisestä kerrasta ja en enempää haluais. Oon sen jo käsitelly mielessäni ja hyväksyny että tää vaan nyt menee näin. Sais vaan nyt kokonaan loppumaan. Neuvolasta ei saa mitään apua asiaan. Oon kyllä puhunut asiasta. No kiitos sulle mielipiteestäsi =)
 

summer: täällä myös yhden tissin imettäjä. toisella käy myös mut sinne ei niin sitä maitoa kerry. saa muutaman kerran sitä toista tissiä. muuten ollaan vaan vasuritissillä koko ajan. ja koko ero on oikeasti aikast valtava.... :headwall:
 
heinuli: meillä aurora nukkuu yhdet pitkät päikkärit heti aamusta yleensä 3-4h, näiltä päikyiltä kun herää siinä puolen päivän jälkeen niin sit nukkuu useat lyhkäset unet kestoltaan 15min-45min sit yöunille mentäessä itkeekin sit jo niin väsymystään ettei tahdo millään rauhoittua eli päivärytmiä ei ole ollenkaan. sais jo löytyä jonkinlaista rytmiä, ei olis illat unitaistelua.

menkat/seksi: en oo varma oliks mulla muutama viikko sit menkat ku oli niin pientä tuhruvuotoa vain, voipi olla että liittyi vielä jälkivuotoonkin, en sit tiiä. en edes odota menkkoja alkaviks ennen ens vuotta mulla kun on pco. jollei ennen joulua oo kunnon vuoto alkanut niin haen terolutteja..seksiä, mitä se on, halut olis jo kovat mut aika ja energia ei vaan riitä, pitäs joku rako päivästä löytää jotta pääsis touhuumaan..johan tässä ollaan vuos jo ilman oltu :whistle: :snotty:

pulauttelu: jep, sais täälläkin jo loppua, koko ajan saa vaatetta vaihtaa, voi äkly mikä haju tost tuttelist lähtee :x siis voi olla päiviä että puklua lentää koko ajan ja sit on päiviä ettei puklaa lainkaan..

kilokerho: mukana ollaan :wave: 5 kilon pudotus riittää näin aluksi..perjantaipäivä on hyvä punnitukseen jos vaikka tulis viikonlopun aikana retkahdettua herkkuihin.. :D

kurpitsa & aurora 2,5kk
 
nemika, ootko ihan sinut koko eron kanssa? Mä en vaikka ei mikään valtava ero olekaan. Näin tietysti isompi, mutta kun ei imetä niin ei mikään huima ero. Olikos sulla ennestään lapsia? Että onko sama homma ollu edellisissäkin imetyksissä?
 
Turhamaisuutta, oi turhamaisuutta: Meinasin käydä itkemään kun näin itseni tänään sovituskopin peilistä :| Lähdin uikkariostoksille sitä vauvauintia varten (yllättäen mikään vanha uimavaruste ei mee päälle tai jos menee niin spandexit paukkuu...) ja en oo tainnu sellasissa valoissa vielä itseäni katsellakaan synnytyksen jälkeen. HUH. Todellakin on tarpeen tuon 5kg:n pudotus. Nyt söin illan vaan mansikoita, ku niin ahisti. Mä tiedän et hyvän ja ihanan asian puolesta kroppa on muuttunu, mutta kun se on aina ollu mulle sellanen kyttäämisen paikka, niin minkäs teet.

Eimullanytmuuta. :)
 
Majj, Painonvartijoissa punnitaan kerran viikossa ja siellä myös pidetään ruokapäiväkirjaa ja tätä kerran viikkoon puntarille-ideaa ehdotin.

Marmotta, kyllä mä olen lämmittäny rintamaitoa mikrossa

Puklailusta, Meillä ei juurikaan puklailla ollenkaan, mut komiaan neiti röyhtäilee kyllä :)

Naukuri, tuntomerkit oli selvät vai? :eek: Vai teinkö mä taas jotain tyhmää? Siis muuta ku olin paikalla :D Toisaalta kaikki tuntee apinan, mut apina ei tunne ketään. Miksi mä en tunnistanu sua ja jos tiesit kuka mä oon, niin mikset sanonu mitään? No babybiossa tiiät sit kuka oon :D :D :D
 
Edla-mamma: en mä sua tuntenutkaan, mut jälkeenpäin arvasin :) Voisin ruveta Sherlockiks sherlockin tilalle ;) Istuin/kävelin sit varmaan siinä sun vieressä, mulla oli matkarattaissa kaukalossa pieni kitisevä nassikka :) Sulla oli niin pieni ja söpö tyttö sylissä! Jos siis olet se ketä ajattelin... Kohtahan se nähdään tosiaan :D
 
Heips pitkästä aikaa.

Oltiin tuossa vknloppu mummulla kun piti sunnuntaina kummipojan rippijuhliin ja auto oli miehellä.. Meidän poika on oikeasti alkanut vierastamaan!! Parkuu heti kun näkee jonkun vieraan.. :'( Ja samalla reissulla tapahtui ihme.. Poika alkoi nukkumaan vaunuissa vaikka ne ei liiku!! :wave: Jee!! :D Aiemmin kun on heti herännyt kun vaunujen liike loppuu.. Nykyään nukkuu jopa sisällä rattaissa päiväuniaan.. :D
Niin joo rattaat meillä on yhdistelmärattaat, Boran, kova kantokoppa. Mutta poika viihtyy paremmin pelkässä ratasosassa makuupussi selän alla.. Helppo laittaa kiinni jos onkin kylmempi ilma kuin luulenkaan.. Peittona yleensä kaksinkerroin taitettu pashminahuivi (imetyssuojana toimii ja alux oli jopa kantoliinana myös). :LOL: Vaatetuksena yleensä body ja housut ja sukat ja tietty lakki. Ihan viileillä ilmoilla fleecehaalari, kuumina päivinä hihaton paita ja housut tai kesäbody.. =)
Seksi mitä se on?? :| Ei oo näkynyt.. ootan miehen oma-aloitteisuutta asiaan, mulla ei kiire.. :LOL: Jälkitarkastuksessa mulle sanottiin että on sisuksissa vähän kuivuutta, et taitaa joutua saharan takia käyttään sit liukuvoidetta kun tarvista ilmenee.. Sellasenhan sai ä-pakkauksen mukanakin..
:D
Menkat Tuli pari viikkoa sitten.. Saa nähdä milloin uudestaan, olettaisin et on ihan normaalit. =)
Imetyksestä täällä kans välillä tuntuu et onko rinnoissa mitään kun poika imee välillä koko ajan, mut klunk klunk kuuluu niin kaipa se jotain saa syödäkseen.. Imetän kai siihen puol vuotiaaksi jos maito riittää ja poika haluaa.. Annettiin jo muuten luumusosetta maisteltavaksi. Vasta 3 pikkiriikkistä lusikallista saanut.. :LOL: Meni vesipullon kans mahaankin ehkä jotain.. Ei kyl huoli vettäkään ku muutaman tipan. Alettiin six antamaan jo kun kakkaongelma on, eli ei kakannut 2 viikkoon lainkaan, maanantaina tuli sinappia vähän.. Poika on kuitenkiin tyytyväinen, kasvaa, viihtyy massullaan, ei itkeskele turhia, joten ei kai hänellä hätää ole.. :heart: Soitin asiasta ma aamulla neuvolaan ja sanoi et vois ostaa levolakkia ja antaa sitä tai mallasuutetta.. ei kuulostanut herkulliselta, joten aloitettiin se luumusose siksi. :LOL:
Ja liityn mukaan kilokerhoon !! Meillä ei oo vielä toimivaa puntaria kun menin vartavasten tänään kauppaan ostamaan sellasta ja kas kummaa unohdin koko vekottimen.. :LOL: Että näin hyvä muisti mulla!! :LOL: :LOL: Taitaa hyvin alkaa laihduttaminen, kun jätskit kuitenkin muistin tytölle (3v) ja itselle ostaa! :whistle: :LOL:
tällaista tällä kertaa.. Nyt pyykit kuivumaan ja nukkumaan.

Böö ja Sisu
 
Naukuri, Heh, mäkin oon sherlockki... joo, siinähän sä möllötit vieressä ja sit kitinän alettua siirryit sinne liuskalle. Sulla oli ruskeet tai harmaat Cracon matkikset, joita kattelin kateellisena. Ne on ne megapieneen tilaan menevät , mulla on einiinkätevätmatkikset itellä. Mä muistan sut ku mä mietin, et sun pojus on pienen oloinen et ootkohan sen kanssa aloittamassa tosi varhain. Ja sitäpaitsi kyllähän me puhuttiinkin :D kimppaitkusta, ku loppuvaiheessa tungettiin mukuloita takaisin kaukaloihin ja niistä alko kuuluun kiukkusia vastalauseita. Kivaa, Ei tää ollukaan apinajuttu vaiks niin pelkäsinkin :LOL:

Joo, että sakot sitten menin saamaan :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Saa mies hoitaa uintien parkkeerauksen :D
 
Huomenta! Täällä valmistaudutaan reissuun lähtöön ts. mammam pitäsi pakata, mutta täällä lorvitaan koneella B) Pakko vaan tulla piipahtamaan joka aamu! :D

Vauvauintiin olisi haluja täälläkin, siis lähettää tyttö isänsä kanssa harrastelemaan, mutta mennee nyt ainakin syksyyn, kun miehen olkapää leikataan. Pitääkin käskeä kysymään lääkäriltä koska saa lähteä pulikoimaan leikatun käden kanssa.

Nyt on pakko kysyä teiltä kokemuksia koskien päikkäreitä: meillä siis edelleen päivisin nukutaan toooodella lyhkäisiä unia, 45min. taitaa olla maksimi näinä päivinä :/ Eilenkin olin kaverilla kylässä niin pimu nukahti lopulta syliin kun oli niin lopen uupunut! Kun ei vaan nuku pidempään vaunuissa, en tiedä mikä ihme siinä on :eek: Autossa voi vedellä 3 tuntia putkeen, jos ajetaan suoraa/tasaista kyytiä, mutta täällä kotinurkissa olen ihan ihmeessä asian kanssa. Sänkyyn en edes viitsi kokeilla, siellä ei suostu tosiaankaan olemaan kuin öisin ja esim.sohvalle tai lattialle leikkien kesken ei tuo tyttö suostu nukahtamaan. Siihen FP:n keinuvaan sitteriin joskus uinahtaa.
Vinkkejä päiväunien pidentämiseen ja vaunuissa nukkumiseen otetaan kiitollisena vastaan!! =)

Entä sitten röyhyyttäminen: mitäs jos vauva simmahtaa tisulle ja saan siitä nostettua vaunuihin päikkäreille (niinkuin äsken taas kävi) - röyhtäiseekö nukahtamassa oleva vauva? Miten te toimitte samassa tilanteessa? Olen vain alkanut miettimään, josko lyhkäisten päikkäreiden syy onkin joskus pinteeseen jääneessä röyhyssä, kun niin usein vaunuista nostettaessa pimu päräyttää kunnon röyhyt! Ja kitinä lakkaa samantien.

Olipas taas sekavaa sepustusta :whistle: Tuntuu, että aivot käyvät niin laihalla että olen ihan imbesilli :D PItääpä ottaa Omegat taas käyttöön!

Mutta nyt siis pakkauksen pariin!

C

PS. Huomenna se sitten alkaa, herkkulakko :p Varsinaisesta laihduttamisesta en oikein voi puhua, kun imetyksellä ollaan, mutta niin kuin jo aiemmin totesin niin jos vaan onnistuisin herkut jättämään ruokavaliosta pois niin kaloreitakin häipyisi varmaan 600/pvä :ashamed: Kyllä silläkin pari kiloa on pakko saada pois! Mutta tänään vielä vetäsen kyllä kunnon karkkipussin ajomatkalla :LOL:
 
summer: kolme muksua mulla. varmaan imetyksen peruja mullaki tämä homma. tasoittuuhan se ero kyl ku imetys loppuu..ainaki uskon niin. :|
mut en oo kauheasti stressannu nyt asiasta. mut koko ero on oikeesti aikast iso.
koitan välillä tuota tyhjempää tissiä työntää et jos sattus et sinneki tulis enemmän maitoa. mut eipä näytä tepsivän. mut onneks mulla riittää tuossa yhdessä hyvin maito tuolle pojalle.
mut jos uimahalliinki pitäis mennä nii miettisin kaksi kertaa tän koko eron kanssa. muuten se ei kauheasti vaivaa vielä mieltä. ku imetys tosiaan loppuu nii eroa ei niin paljoa varmasti enää ole. mut samankokoisia niistä tuskin enää tulee..en tiiä.. :|
mut sit sitä eroa ei varmaan muut ku ite enää huomaa..
 
päikkäreistä: meillä on 2-3 lyhyet 30-60min. ja sit on yhdet pitkät unet 2-5 tuntia. päivässä. mut varsinki kuumina päivinä noi unet on tosi lyhyitä pätkiä. ja pitkät jää kokonaan pois.
eli tänään on varmaan sellane päivä tiedossa. ku hellettä pukkaa... :|

tänä aamuna olin nii onnellinen ku poitsu raivonnu pari päivää tissillä paljon. tänä aamuna ku kahvia join rupes poika komentamaan tissiä (oma kutsuhuuto) niin paniikissa sanoin sällille et antasinha minä ku et alkaisi huutamaan hullunlailla sitten..
otin pojan perinteisessä syliasennossa tissille. toinen alko imemään nii innoissaan ja irroitti otteen väliin ja hymyili mammalle..aattelin et ehkä me taas voitetaan tämä raivari kausi.
mut saas nähdä mite päivä menee noiden raivojen kans..mut ei nii paha aamu ollu nyt onneksi. pienestä sitä ite tulee onnelliseksi.. :heart:

lämpöistä hellepäivää kaikille!

nemika+toukokuun raivoaja... :D 3kk
 
mä oon ollut tosi ahkera tänäaamuna, laitoin tos jo ruokaa tehden uuniin.. nää aamut on siihen parhaimmat kun tyttö nukkuu ulkona niitä päivän ainoita pitkiä unia niin kerkiää rauhas niin ja pesukoneenkin laitoin päälle =) nyt onkin hetki aikaa surffata ja sit alkaakin tv:stä serranon perhe, pakko kattoo :xmas: :D

 
onko muita sylivauvoja palstalla? meillä on nyt viikon ajan kiia ollut vaan sylissä jos laitan sitteriin ja menen vessaan jo alkaa huuto eikä rauhotu ennenkuin otan syliin leikkimatollakin sen pitää koko ajan nähdä mut on vähän hankala juttu kun olen yksin kotona en pysty mitään tekeen kun kiia on hereillä,päikkäritkin on tosi lyhyitä ja levottomia hampaitten takia,yöt onneksi nukkuun mutta ei sillon jaksa enään alkaa siivoo joten kämppä alkaa näyttään tosi kivalta.
 
Summer,

Mulla tisseissä huomattava kokoero myös...kolmas lapsi, aikaisemmin ei ole niin suuri ero ollut, koska imetykset eivät onnistuneet....normaalitilassa ei minua haittaa...vaikka silloinkin on jonkinverran eroa...huomaa liiveissä...vasemmassa kupissa tilaa aina :/ ....imetän molemmista tisseistä...vasemmasta tulee varmaan jotain, kun huolii lussuttaa ;) !

Lirauttelu, mulla vielä lirahtaa housuun :ashamed: ....huomasin, kun olin kaverin mökillä ja innostuin hyppimään lasten kanssa trampoliinilla...joka hypyllä lirahti :kieh: :LOL: :LOL: :LOL: ...onneksi oli suoja pöksyissä :whistle: ....onko muilla näin pahaa lirahtelua vielä??

Matamimimmi68 ja Edith 2kk :heart:
 
En siis ole ainut tissieni kanssa. Sekin jo piristää mieltä. Viimeks kun lopetin imetyksen, niin ajattelin että jääkö kokoero niin huimaksi. Mutta kyllähän se tasoittuu, kun maito loppuu ja rinnat palautuu. Tai no palautuu ja palautuu...eipä niistä pahemmin jää jäljelle.
 
Kirjottelen lisää illemmalla, nyt vain mieltävaivaava kysymys :/ .

Nukahtaako teidän vauvat yöunilleen ilman tissiä? Jos nukahtaa, niin millä keinoin? Neuvolassa ollaan sitä mieltä, että meidän tyttö käyttää tätä mamma tuttinaan :D ja mä olen itse ihan samaa mieltä :D. Päätin, että nyt aletaan harjoittelemaan nukahtamista yöunille ilman tissittelyä. Syödään tietysti, mutta ei ylimääräisiä lupsutella. Vinkkejä otetaan vastaan miten tästä voisi selvitä vähimmillä huudoilla. Tuttia tyttö ei syö, mutta ollaan eilisestä asti tarjottu sitä tiuhempaan...jospa se joskus kelpaisi.

Neuvolassa terkkari sanoi, että kannattaa ajoissa aloittaa nukahtamaan opettamista ilman tissituttia, koska lapsen kasvaessa siitä tulee koko ajan vaan vaikeampaa. Mutta mä en kerta kaikkiaan tiedä miten tuon kullanmurun saisi yöunille ilman sitä. Huuto alkaa välittömästi ja sitä huutoahan sitten riittää niin kauan, että ääntä ei enää kuulu eikä henkikään meinaa kulkea :( . Meillä nuo yöunille nukutukset kestää tissinkin avulla klo21-23, joten aika puuduttavaa touhua.

Marimint ja tyttönen kohta 3kk
 
nyt oon kahlannut 3 sivua tekstia lapi! mummo touhuaa keittiossa ja tyty rinnalla joten talla mammalla laatu aikaa.

tervetuloa uudet!

Bellani, ma oksensin koko paivan synnytyksessa ja sit viela sektion jalkeenkin heraamossa!

Sektiohaava on hyvin lahtenyt parantuun, viela on hieman tunnottumuutta mahanahkassa ja haavaa joskus sarkee.

Seksi ja tays imetys hyvin on alkanut sujuun aluksi olin hieman kuiva :D

vauva uintiin saatiin paikka alkaa syyskuulla.

nyt valmistautumaan kaupunkille lahtoon!

Ai puklailusta meilla nyt vahentynyt, onneksi!

lc
 
Marimint,

Huutaako tyttönen isän sylissä yhtä paljon? Meillä auttaa se, että iltasyönnin jälkeen jos ei nukahda niin vien isän syliin ja tutti suuhun...ei ainakaan tule maidonhajut nenään ;) ...tämä tepsii hyvin ja tietysti tutti äänenvaimentimena...meillä Edith huolii välillä tutin...just illalla väsyneenä...muuten syö tosi huonosti tuttia :/
 
Marimint meillä opeteltiin kans väkisin tuo tutti-homma ja auttoi kyl paljon. Nyt mennään iltaisin niin et imetän eka ja kun tyttö on nukahtamispisteessä, vaihdan tissin vaivihkaa tuttiin: monesti ei edes huomaa eroa ja jatkaa lutkutusta onnellisena omassa sängyssään. Eli suosittelen! Oletko kokeillut eri tutti-merkkejä? Meillä suostuu syömään ainoastaan tuollaista melko "lyhyttä" tuttia: tarjosin välillä toisenlaista eikä suostu ollenkaan. Toivottavasti saatte ongelman kuriin. Ai niin ja meillä myös nukutusaika lyheni ihan radikaalisti kun saation tuo tutti mukaan kuvioon.Voima-:hug:

toukonuppu oletko kokeillut rintareppua? Meillä auttoi sylipäiviin, nyt onneks parempi jakso menossa tuon suhteen eli tyttö alkaa vihdoin kiinnostua mobilesta ja viihtyy hetkittäin yksinkin, huh. Tosiaan tää elo on niin kausiluontoista, ettei uskalla aina kuin koputella puuta kun joku vaihe jää taakse - ja nurkan takana odottaakin jo joku uusi juttu...;)

Carmen ihan viisasta katella rauhassa tuon seksihomman suhteen, tulee vaan helposti ahdistus kuten täällä :/ Ja päikkäreistä: meilläkään ei vaunu-uni maita, kummallista, koska niin monet kertovat ihan päinvastaista. Nukkuu tasan vain sen aikaa kun ollaan liikkeessä ja heti kun päästään omaan pihaan niin neito on silmät suurina!

Nyt mentävä!
 

Yhteistyössä