***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

Aurinkoista huomenta!

Kilokerhoon kylla! Tavoitteena -5kg. Nimenkin voi sitten muutta ilokerhoksi kun kaikki on tavoitteessa. :) Mulla on nyt lahtenyt lapasesta irtokarkkien kanssa. Eilen niita meni reilu puoli kiloa. Mies katsoi silmat pyoreana tyhjaa pussia illalla. Mulla on paha tapa korvata ruokaa karkilla, kun yksin ollessa totuin siihen etten ehdi valttamatta syomaan. Kyllahan sita nyt ehtis kun meita on taas kolme, mutta siita ehti tulla paha tapa.

Peitto heilunut taallakaan viela. Ensin oli jalkivuoto, sitten mies poissa ja nyt menkat. Alkaa jo jannittaa, etta mita siitakin tulee kun jotain voi taas puuhastella. Turhaan kylla, onhan se niinku polkupyoralla ajaminen, se ihan heti unohdu. :)

Pukemisesta ulkoillessa, musta alkoi tuntua etta puen liian vahan pienelle paalle. Kaikki muut laittaa enemman. Oon aina ajatellut niin, etten laita pienellekaan enempaa paalle kun laitain itselleni kun pukeudun saan mukaan jarkevasti. Nyt aurinkoisina paivina on vaunuissa ollut lyhythihainen potkari, pitsimyssy ja virkattu peitto ja joskus tuulisuoja, jos on jaanyt ulos varjoon nukkumaan ja ollut kovin tuulista. Laitoin kerran vaunuun lampomittarin kun pelkasin, etta pienella on liian kylma. Ulkona oli +17, vaunuissa +29.

Jaha, joku tuolla huutelee aamupalaa, eika se ole mies. :)
 
Huomenia täältäkin.

kiloklubi minäkin voisin liittyä mukaan, vaikkei raskausaikana painoa tullutkaan. Lähdin synnyttämään -100g lähtöpainosta, eli paino laski alkuraskaudesta yli 10kg.. Mutta on luonnostaan tätä painoa reilusti, eli on mistä laihduttaa.

Peiton heiluttelu :saint: meillä peittoa heiluteltu siitä lähtien kun synnytyksestä oli kulunut 2 viikkoa. Eip mitään ongelmia ole ollut :saint:


Nyt tissuttelemaa jätkän kanss

Ai nii, minäkin voisin olla kiinnostunut Oulun seudun mammojen tapaamisesta, vaikka tuota matkaa sinne onkin...


 
pukeutumisesta vaunuissa musta kans alkoi tuntuu että puen liian vähän mutta tyttö on niin kiva hikoileen meillä on yleensä shortsipuku,mekko tai sellanen leikkipuku joka on body mutta vähän pitemmät lahkeet.
eipä tuo kyllä kylmältä ole tuntunut pärjäis varmaan ihan vaipallakin vaunuissa.
sitä kantta en oo vaunuihin pistänyt mulla on pussilakana tai huopa mukana.

täälä oli joku jolla oli kädet rakkuloilla mulla on peulalo nyt tosi paha nahkaa lähtee onks jotain vinkkejä kuinka sais paraneen ihan kotikonstein?
 
Kiloklubi on tosi hyvä idea! Minullakin on tiputettavaa se kymmenisen kiloa :p Motivaatio on vaan ollut jo pitemmän jossain ihan hukuksissa saa nähdä auttaako edes ryhmäpainostus |O Raskauskilot lähtivät jo mutta nyt ole reilussa kuukaudessa saanut 2kg takaisin :headwall: Karkinhimo on ihan älytön!

Menkat Ei ole vieläkään alkaneet. Kohta alan oikeasti huolestumaan. Lääkäri vain totesi että tee testi jos alkaa raskausoireita tulemaan. Kumi on ollut käytössä joka kerta ja lapsiluku on täynnä joten en halua edes ajatella että olis voinut käydä vahinko |O

Vaunuissa mulla on pehmeä kantokoppa ja siellä harso tai lakana. Joalla on yleensä päällä pitkähihanen body ja sukat tai sit housut jos on viileämpää. Hattua pidän vaihtelevasti, vaunuissa nukkuessa on harvemmin päässä mut sylissä, liinassa tai nurtsilla myssy pysyy päässä.

Veneeseen ei olla uskaltauduttu eli mökkeily saa odottaa ensi vuoteen. Meilläkin mökki saaressa jonne on 5 minsan venematka. Mies on saanut mennä kahdestaan esikoisen kanssa ja he ovat nauttineet lomasta ilman hysteeristä ötökkäkammoista mammaa :LOL:

Vilma & Joa melkein 10vko :heart:
 
oottepa ollu kauhean ahkeria kirjottamaan =) Just kerkeen jossain välissä lukemaan, mutta en sitten enää kirjottamaan.
Hyvä idea tuo kiloklubi, mutta taidan jättää väliin. Mulla kun ei tarvis painoa pahemmin lähteä. Kiinteyttä mahaan kun sais. Ei ainakaan tällä keinolla tule. Karkkipäivään alan kans ja liikkumaan pakko alkaa enemmän!
Menkkoja ei ole näkynyt ja seksi sattuu!!
Sectiohaava on parantunu hyvin eikä vaivaa mitenkään. Pystyssähän tuo mulla on.
Meillä nukutaan päivisin jo vähän pisempiä unia...masu ei ole pahemmin vaivannu muutamaan päivään. Toivottavasti meniskin pois jo nuo masuvaivat.
Huomenna tulee rokotus ja kurjaa jos tulee kovinkin kipeeks :|

Niin noista menkoista vielä....en ole edes ollut huolissaan ettei vielä ole. Vaikka annan tissiäkin enää pari kertaa päivässä. Pitäiskö olla huolissaan?
 
Kilokerhosta: Kuulostaa hyvältä tuo kerran viikossa / kerran kahdessa viikossa "punnitus". Mä teen sitä joka tapauksessa itse kotona joten sama se :) Mulla tavoitteena 5kg. Ja sopii et laitetaan ne miinuspainot eikä lähtöpainoa.

Marmotta: En mäkään tuon enempää vauvalle päälle laita. Vaunun kopan ns. suojaa en oo pitäny aikoihin, toivottavasti löydän sen vielä ;) Body, hattu ja peitto (jos tarvii) sekä hyttysverkko / harso suojaamaan. Viileämmillä ilmoilla toki lisää vaatetta, mutta kokeilen aina pojan niskaa ja jos on kuuma niin en laita lisää. Joskus pistän sukat, jos varpaat on viileät, mut yleensä kevyt peitto auttaa. Alkuun mä puin kyllä ihan ylipaljon, nyt ehkä ylivähän :)

Edla-Mamma: Et sattunut istumaan siellä uimainfossa ihan eturivissä? :)

Täällä yritetään etsiä jonkinlaista rytmiä päivään. Jos poika ei itse nukahda 1,5-2h hereillä olon jälkeen, niin vien nukkumaan. On toiminut ihan ok. Ja nyt on alkanu ihan selvästi tullakin väsymysitkua, jos meinaa valvoa liian pitkään yhteen putkeen. Yöunille meno alkaa vakiintua siihen 21-22 välillä. Aamut meneekin sit aivan eri tahtiin vielä, mut ennen klo 5 harvoin tulee herätystä.
 
Hei taas kaikille! Minäkin yritän käydä päivittäin lukemassa, mutta kirjoittaminen yleensä jää...

Peittojen heiluttelu on vielä vähäistä, kun tämä pieni mies sitoo niin kovasti ja sitten on vielä tuo 1,5v. Sitten enemmän, kun saadaan vähän rytmiä aikaiseksi. Älkääkä ihmeessä jättäkö hommia kuivuuden takia vähemmälle. Liukasteet peliin, jos yhtään pelottaa, että sattuu. Eikös niitä saa apteekista/alan liikkeistä? Imetyksen aikaanhan on ihan normaalia, että voi olla tuommoisia ongelmia.

Qnsillan tapaus sai tämänkin mamman itkemään :(

Auttakaa minua näitten päiväunien kanssa. Pieni mies ei nukahda millään päikkäreille. Ylipäänsä ollaan ihan riippuvaisia autokaukalosta. Siinä heijataan yöunille ja siitä tissille sänkyyn, mistä unet jatkuu. Kaikki päikkärit mennään myös kaukalossa. En saa edes tissille nukahtamaan sänkyyn. Näyttää jo väsyneeltä ja silmät luppasee, mutta sitten aloittaa se huudon...... Ja päiväunet ei jatku, jos kaukaloa ei lähes koko ajan keinuttele, niin kuin juuri tälläkin hetkellä. Jos ei nuku alle 2 tunnissa edellisestä heräämisestä niin sitten väsyy ja huutaa huutamalla. Niinpä siis päivät menee kelloa vahatessa, ettei vaan valvo liikaa ja sitten kaukaloon ja heijataan unille ja jatketaan unen jatkumisen mukaan puolesta puoleen toista tuntiin ehkä. Jos heijaamisen lopettaa herää muutamassa minuutissa..
Yöllä nukahtaa uudelleen tissille, mutta on jo jonkin aikaa ollut vähän huonoja yöunet. Toissa yönä herättiin noin tunnin välein ja viimekin yönä usein. Nukahtaa tissille. Nuhaakin ollut joten tänään käydään näyttämässä lääkärissä, josko olisi korvissa taas tulehdusta. Toivottavasti ei. Aamulla ei ole vielä kertaakaan herätty jokeltelemaan vaan masua ähräämään ja huutamaan puoliunisena.

Kiinteistä: Meillä on nyt 2,5kk:n iässä aloiteltu jo. Teelusikallinen mangoa menee päivässä. Sillä on maha vähän rauhoittunut ja on paljon enemmän hyväntuulinen hereillä. Pystyy myös olemaan hetkiä yksikseen sitterissä ym.

Kilokerhoon joutaisin minäkin..
 
summer: meillä oli illan itkuinen piikin jälkeen. rokotuskohta oli niin kipeä. :( mut suppoja varuilta kaappiin. muuten aika helpolla meni piikki ja rota samalla.

tänään raivottu tissillä heti aamusta. kakkaa ei ole tullut ku perjantaina viimeks toiselta ja sunnuntaina ihan pieni kakka, silläkin voi toi imetys tökkiä ku ei tavara ulos kulje. :(
 
Suppoja löytyy ja annan kyllä jo varulta heti sen jälkeen.
Te ketkä teette korvikkeen jauheesta...kertokaas kuinka sen teette? Koko päivän satsin kerralla jne... en ole ikinä tehny ja ajattelin et alkasin. Tulis halvemmakskin. Menee tuota jo sen verran, että ollaan pian vararikossa.

Kertokaa mulle kuinka saan maidontulon loppumaan tästä rinnasta mistä sitä tulee kauheesti??? Toinen kun alkaa olemaan jo pois pelistä ja yhellä en halua jatkaa! Oon vähentänyt antamista ja enää annan pari kertaa päivässä. Mutta yön jälkeenkin se on räjähtämispisteessa! Annanko sitten vauvan imeä vai pumppaanko pois osan vai mitä ihmettä???? Tää repii jo niin hermoja että kohta annan räjähtää koko tissin!
 
Majj; mä kans ihmettelen että eikö tosiaan ole pelastavia liivejä lainkaan näin pienelle, oon saanut sellasen käsityksen että ne ei kääntäisi vauvaa oikeinpäin ja sitten kun pää on vielä niin rötkö että todennäköistä olisi että vaavi jäisi kasvot veteenpäin. :(
 
summer: Ei varmaan tehdä kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, mutta... Mä keitän koko päivän vedet puhtaisiin pulloihin valmiiksi ja laitan pullot tiukasti kiinni. Sit aina ruoka-ajan koittaessa lisään siihen veteen jauheen. Tuo valmis maitohan ei saisi olla enempää kuin sen tunnin verran valmiina. Joskus annan maidon sit ihan sen lämpöisenä kuin mitä se vesi sattuu olemaan ja joskus lämmitän ihan hetken mikros (tätä ei kai kamalasti suositella ettei tärkeet vitamiinit katoa). Reissuun keittelen aina samoin pulloon veden valmiiks ja laitan sopivan määrän jauhetta pieneen minigrip-pussiin mukaan. Sit vaan sekotan, kun aika tulee. Tulee kyllä melkoisesti halvemmaksi tuo jauheen käyttö, eikä oikeesti oo hankalaa! :) Mekin vahingossa sitä alettiin käyttämään :)

Muoks: Ai niin, ja yhteen isoon tuttipulloon laitan aina täyteen vettä, jos kaveri haluaakin vaikka lisätankkausta eli otan sieltä sit lisää vettä ja heitän jauheet joukkoon. Tällä hetkellä on helppoa, kun poika syö melkein aina 125ml+jauheet eli pienen pullollisen. Välillä sit enemmän.
 
Kilokerho, juu tääl yksi epätoivoinen läskiensä kanssa :eek: ...pitäis saada 7kg pois...mä en vaan tiedä miten saan tän makean himon ja syönnin aisoihin...raskaana ollessani söin kohtuudella makeaa...ei hirveemmin tehny mieli...nyt on pakko saada tai alkaa ahistaa :kieh: :kieh: ...johtuuko imettämisestä??

Täysimetyksellä mennään, mutta ei ole limakalvot kuivuneet...seksi ei vaan muuten innosta kovinkaan paljon :ashamed: ! Menkat eivät ole vielä alkaneet...mikä sopii mulle, kun ne on aina aika runsaat!!

Meillä kova vaununkoppa...tytyllä päällä viileämmällä pikähihainen body, trikoo pöksyt, ohut lakki...peitto tarvittaessa...neiti on aikas kylmäverinen...ja riippuu nukkuuko takapihalla varjossa vai lenkillä auringossa ym....mitä laitan päälle! Meillähän neiti ei viihdy hyvin vaunuissa...eilen nukkui 4h vaunuissa takapihalla...oli kummi hoitamassa, joten näytti sille, et on hyvä nukkuja....

Imetysasiaa...olen ihmetellyt tätä maidontuloa, kun välillä on päiviä, et tulee kohtuudella maitoa ja rinnat on löpsöt...sitten on päivä jolloin rinnat on pinkeet ja maitoa tuloo mahdottomasti ( jopa surkeasta vasemmasta tissistä)....tällainen ilmiö on nyt ollut noin 2 viikkoa...onko muilla, jotka täysimettävät?? Meillä ei ole ollut rintaraivareita...mutta on ollut paiviä, jolloin on pitänyt imettää tiheään ja rinnat on ollut illalla tyhjät pussit....




 
summer: Jäin miettimään sellastakin, et jos lämmittäiskin sen pullossa olevan veden eka mikros ja sit laittais jauheen... Sit ei jauhe lämpiäis turhaan. Hmm. Onneks tulee kirjoteltua tänne, niin tulee joskus ajateltuakin :LOL: Mut oikeesti, ei ole yhtään vaivalloisempaa kuin sen valmiinkaan käyttö! Plus et joutuu roudaamaan kaupasta paaaaaaljon vähemmän tavaraa ja roskiakin tulee huomattavasti vähemmän. Meillä se yks 500g (NAN) laatikko kestää reilut 4 päivää. Siinä ajassa menis jo 8 puolen litran tetraa... Kokeilkaa edes joku kerta? Sithän sen tietää.
 
naukuri, täytyy kyllä koittaa kun nuo nannitkin alkaa olemaan kaapista lopussa. Ne on muuten oikeesti ihan hirveen kalliita! Yli euron se isompi purkki! Voishan sitä varulta pitää kaapissa muutamaa valmista ja ottaa vaikka kylään jne mukaan.
 
pakko tulla avautumaan. Nyt alko tätä mammaa ketuttamaan meidän pikkumies. Tai ei pikkumies itsessään vaan toi pulauttelu. Nyt on sohva märkänä, äidin tissiväli, paidat ja pojan kaikki vaatteet. Miten ton sais loppumaan????????? APUA, en jaksa noita puklurättejä. Tänään on meinaan tullut satsia pihalle ihan reilusti.

Olipa meillä muuten jonkun näkönen raivarikin tänään. ei kelvannut pullo, lensi kaaressa, ei kelvannut tutti eikä äidin syli. Onneks rauhottu vaunulenkillä. Ei oo mun päivä tänään.

liukkaria saa ihan tavallisesta ruokakaupasta ja löytyy hygieniatavara hyllystä. Ja ei oo mikään erikoisen näkönen putkilo, joten varmasti kehtaa semmosen ostaa!!!

nyt mentävä vastaamaan pikkumiehen kutsuun.
 
vauvojen pukeminen ulos: meillä vissiin kans kylmäverinen tyttö kun laitoin ekoille päikkäreille ulos niin päällä oli pitkähihanen, potkarit,ohut myssy, fleecepeitto ja vaunukopan läppä eikä niska tuntunut yhtään kuumalta, liekö sitten sopivasti päällä kun vetäsi siinä 4h päikkärit. aurora kävi ekoille päikyille 9:ltä..
 
Pulauttelu ressaa muakin. Tai lähinnä se pyykin määrä, lattioiden peseminen ja sohvan pyyhkiminen. Onneks on nahkasohva, hiukan helpompi puhdistaa. Joinain päivinä tuntuu tavara pysyvän sisällä ihan kohtalaisesti, mutta joskus lentää kaaressa ulos tai sitten tulee sellaisena paksuna mössönä tuntien päästä syömisestä. Kai siellä ruokaa mahassakin kuitenkin pysyy tarpeellinen määrä kun kasvaa ja voi hyvin. Neuvolassakin sanoi vaan, että vauvathan pulauttelee. No shit, Sherlock..

Voiko rintamaitoa lämmittää mikrossa? Pulloon lypsettyä siis. Mulle on vähän epäselvää se. Vesihauteessa yleensä tuherretaan, mutta se on niin tuskaisen hidasta ja vauva julmetun kärsimätön. Ja yhtään haalea maito ei kelpaa, pitää olla kunnolla lämmintä. Joskus olen sen sitten ihan mikrossa pyöräyttänyt kun toinen huutaa naama punaisena nälkäänsä. Ja sitten miettinyt, että menikö siinä nyt sitten kaikki maidon hyvät aineet.. Kerran-pari päivässä syötetään pullosta, mulla maitoa tulee aamuisin niin paljon että lypsän pulloon, josta sitten annetaan illemmasta jos näyttää siltä, ettei muuten saa tarpeeksi. Tai jos otan päikkärit, niin mies sitten lämmittää pullosta sapuskat vauvalle. Mutta siis toi lämmityspuoli vähän mysteeri, valaiskaa minua!
 
Tervehdys kaikille!

Tänään käytiin 2 kk neuvolassa. Hienosti on tyttö kasvanut, nyt painoa 5320 g (3290 g) ja pituutta 57 cm (48,5 cm). Kuulemma on tomera ja suloinen tyttö! :heart:

Sektiosta... Hyvin oon toipunu. Hetihän siellä sairaalassa nostattivat ylös, ts. seuraavana päivänä. Alussa oli tosi hankala nousta sängystä ylös, puhumattakaan kävelystä, joka oli ihan jotain etanavauhtia vielä hitaampaa! :LOL: Mutta siitäpä se toipuminen lähti liikenteeseen. Kotona ei tarvinnu enää lääkkeitä syödä. Sai sairaalassa sen verran kovia mömmöjä, että huh huh!!

Joku puhui lyhyistä päikkäreistä. Meillä mennään välillä illat (pahimmillaan n. 7 tunnin ajan) vain 10-15 min unilla.... Se ei ole kivaa kenestäkään. Neuvolan täti sanoi, että se kuuluu tähän ikään, kun vielä rytmiä vaavi hakee. Tasoittuu kun ikää tulee enemmän.

Vaunuissa meillä ollaan body ja housut päällä. Päälle laitan ohuen peiton, äippäpakkauksen makari käytän, jos on kylmä tuuli tai muuten kylmä ilma. Hyvin on tarjettu.

Imetyksestä: mulla kans sama homma. Välillä tulee maitoa vähemmän ja toisinaan enemmän. Mutta sekin kuuluu tähän aikaan, kun hormonit eivät ole vielä tasoittuneet ja maidon tulo siten seilaa. Mutta tasoittuu sekin, neuvolan täti tiesi kertoa.

Meillä herättiin päikkäreiltä. Täytyy mennä!

Hyviä vointeja kaikille! =)

Heinuli & Alisa

ps. Saatiin eka rota tänään, saas nähä kuin ilta menee....
 
matamimimmi mulla näyttäis tänään olevan sellanen päivä et rinnat aika löllöt. Oonkohan juonut liian vähän? vedin tos 1l vettä ja söin -katsotaa auttaako. Toissayönä maitoo tihku rinnoist. Vaihtelee kovasti - ja ella puolestaan roikkuu rinnalla aina silloin tällöin enemmän. Vauva nostattaa selkeesti sitä maitomäärää -ja joskus tarjoon useemmin kun tuntuu tyhjältä. Vaikka ei ne rinnat koskaan tyhjät oo. näin meillä eli vaihtelevaa :)

summer haluut siis lopettaa imetyksen kokonaa? Mä en ainakaan pumppais ja anna pikkusen imee vaan sen verran kun ihan pakko et kestät itse olla. :| kysynnän ja tarjonnan laki. Maidontulo loppuu pikku hiljaa.

menkat,seksimenkkoja ei ole onneks tullut eikä raskausoireitakaan. Peräti kolme kertaa ollaan jotain pikasta touhuttu ja viimeks ilman kumii. Ne on niin tylsii, pillerit taas tappaa kaikki halut. Vaikka eipä tässä juuri ehdi kun ainoostaan yöllä olis mahdollist kun esikoinen nukkuu. Eikä mulla mikään hinku olekaan -mut pitää sitä isäntääkin välil halii. :heart:

nyt neiti huutaa kun syötävä -pitää mennä pesee pyllyy.
 

Yhteistyössä