~Toukokuun toiveikkaat~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pupuvaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitokset listan päivittäjälle, tosiaan syksyllä siis PAS tulossa. nyt menossa kp10/28 kun femostonia syön.

Hirveesti tsemiä kaikille, käyn kyllä päivittäin lukemassa ja kovasti olen hengessä mukana jännittämässä! kumpa teillä kaikilla tärppäis :flower:

soja

Ja täällä sitten kp 1 :headwall: Ottaa niin paljon taas päähän. Vaikka tän kuin monta kertaa kokisi niin aina se tuntuu yhtä vaikealta.

No tässä kierrossa nyt aion vihdoinkin mennä sinne aukiolotutkimukseen. Vaikka se pelottaa ihan hirveesti niin pakkohan se on selvittää. Ja toivottavasti se aukaisisi jotain tukoksia ja tulisi plussa. Mieskin vielä työreissussa niin pitää yksinään kärvistellä.

Ainahan se on yhtä kurjaa..tuntuu aina että kaikki romahtaa ja taas on lähtöpisteessä :hug:

Tutkimukset antaa aina valaistusta epätietosuuteen! Kannattaa ottaa särkylääke ajoissa (muistaakseni tuntia ennen), ei tuntunu mulla ainakaan muuten kuin alkuun mahassa jomotusta ikäänku menkat ois ollu alkamassa, siinä vaiheessa kun laitto putken kohdunkaulan läpi.. itse aineen ruiskutus ei miltään. Se on nopeeta ohi! b :) d

Kirjoittelen nykyään enemmän tuolla IVF-ketjussa, mutta tulin tännekin kurkkimaan kuulumisia.

Tähtisateelle piti kommentoida tuota stressiasiaa. Mullahan on siis menkat olleet kateissa 2,5 vuotta. Syytä siihen ei varmaksi tiedetä, mutta ilmeisesti kyse on jonkinlaisesta hypotalamuksen häiriöstä. Loppuvuodesta 2005 ja alkuvuodesta 2006 olin tosi stressaantunut, ja voisi kai sanoa, että mulla oli jonkinmoinen burn-out. Pillerit jätin pois helmikuussa 2006, eikä menkkoja sen koommin ole kuulunut. Olen aika varma, että senhetkisellä stressillä oli vaikutusta menkkojen pois jääntiin. Ilmeisesti stressillä voi olla aika kauaskantoisetkin vaikutukset, koska vaikka viimeiset 1,5 vuotta ovat menneet suht stressittömästi, eivät menkat ole palanneet. Eli mun näkemys on, että psyykkisillä tekijöillä on merkitystä näissä hormoni- ym. asioissa. Saapa nähdä, milloin tuo hypotalamuksen häiriö mulla korjaantuu vai korjaantuuko koskaan...

Oma napa: testipäivä on perjantaina. Jännittää ihan hirveästi! Olen ollut huomaavinani monenmoisia raskausoireita, mutta luulenpa, että ne ovat lähinnä mielikuvituksen tuotetta... Nää kaksi alkionsiirron jälkeistä viikkoa ovat kyllä kuluneet ennätyksellisen hitaasti. Niinhän se on, kun jotain odottaa, niin aika matelee..

Tasapuolisesti kaikille halauksia ja tsempityksiä!!! Oon hengessä mukana, vaikka nykyään hiukan harvemmin täällä pyörähdän.

Tänä aamuna testattu nega. Dpo 12, että vielä on mahdollisuus.

Meinaan kuitenki joka tapauksessa ottaa itteäni taas niskasta kii enempi, koittaa saada painoa alemmas jos se kroppa rupeais toimiin, ku ennen se toimi täsmälleen (aina 28pvä kierrot). Sillon ku painoa oli vähempi. Jos 5 kilooki sais pois, sit oltais jossain 54kg, luulis jotain jo auttavan... :)

:heart: Uutterat yrittäjät :heart:
Tähtisäde...........Femoston, Clomit.................kp 37/25
pimazu............................................................kp 33/?
Orion.................6. Clomit................................kp 31/28-30
Tiinuli................2 Puregon..............................kp 27/28-32
Pupuvaimo........Menopur................................kp 27/31
Dreamer-88......3.menopur+pregnyl(+clomit). kp 24/36
JJ-t..................................................................kp 19/?
Jennuli...............inssi......................................kp 18/28
mm77................terolut...................................kp 15/27
soja................... syksyllä PAS.........................kp 12/28
Anna1979..........2. clomit................................kp 7/28
Taru82...............2 clomit.................................kp 7/?
Veena.............................................................kp 2/24-28
Kirma................(3.Clomit) -> luomu................kp -/30
Jonski.................1.Puregon............................kp ? / ?
Heksamiina.........Puregon, IVF........................kp
Taija84............................................................kp

Piinailijat ;)
Orion
jennuli
Heksamiina

:flower: Onnekkaat :flower:
Caffee81 1.4
Mivi 7.5
Pikkuvadelma 8.5
jasminette 11.5

Voisiko joku muuten korjata mulle keinoiksi seuraavat: Femoston, Clomit. Kiitsa!!

ON: Täällä täti enteilee tuloaan. Kipuja ei kyllä ole ollenkaan. TOIVOTTAVASTI Femoston on tehnyt tehtävänsä ja tulee KUNNON menkat!! Vielä 4 pilleria jäljellä. Siirsin ultraa viikkoa aikaisempaan eli se on nyt 11.6, joten toivottavasti alkaisivat pian, ettei ultra ole liian aikaisin. Hankalaa, vanha aika kun olisi tod.näk ollut liian myöhään. Ja noita aikojahan ei kasva puussa, joten ajan siirtäminen ei enää toista kertaa kyllä onnistu.

Siellä on nyt monella jännät paikat sekä oviksen että sen toisen plussan metsästämisessä! Plussatuulia!!

Tähtisäde korjattu on!

Juu tuo aikojen varaaminen ei aina ole tosiaan ihan yksinkertaista. Mäkin varasin ja peruin, varasin ja peruin ja vielä kerran varasin kun koitin oviksen aikaan saada gyneä. Ja ikinä tietty siirto ei onnistunut samalla kierrolle vaan meni sitten suorilta seuraavalle. Ja niistä puhelimeen vastaajista en saanut apua kun koitin kysellä että kannattaako tulla enää siinä ja siinä vaiheessa kiertoa.

Eipä tule plussaa tälläkään kertaa. Lämmöissä selvä laskusuunta, lauantaina tulee menkat. Sunnuntaina pikkusiskon yo-juhlissa sit menkat pahimmilleen. :kieh: Eipä auta ei...

Voisiko joku korjata listaan mun kohdalle 3. clomikierto :wave:

Jep jep, eli nyt on sitten kaiken tappelun kautta saatu seurantaultra... Eikä todennäköisesti turhaan, koska tiputtelee tiputtelee tiputtelee ja nyt jo kp 7. Epäilen etten ovuloinut ollenkaan toisessa clomikierrossa. Kaikki merkit viittaavat siihen...

:'( On taas niin hemmetin paskaa kaikki. :'( :'(
Mä en voi käsittää miten jotku voi olla niin hedelmällisiä että ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi (ketju mitäs nytillä ) ja toisilla ei taho onnistua sitte millään. Että pitääki olla niin helvetin epäreilua... :headwall: :'(

Heksamiina: wau!!! Paljon onnea!!! Toivotaan että pikkukaveri pitää tiukasti kiinni :flower: :flower: :flower:

Orion: Samat fiilikset täälläkin. Elämä tuntuu välillä niin epäreilulta. Mä olen ajatellutkin että mulla on kaikki asiat liian hyvin että pakkohan sitä jotain ongelmia oli tulla matkaan..

Mahtavaa Heksamiina! Koitin katsoa tuolta, että kuinka pitkään olette yrittäneet, mutta ei osunut silmääni. Onko pitkäkin yritys taustalla? On niin ihanaa huomata, kun joku pitkään yrittänyt tekee plussan ja kaikki kääntyy parhain päin.

ON: Taidan tulla Orionin kanssa samojen fiilisten virrassa. Mä en tiedä mikä mulla on, mutta olen NIIN masentunut ja kiukkuinen. Tämä ei ole mun normaalin luonteen mukaista. En ole antanut tämän lapsettomuusjutun tähän mennessä paljoa vaikuttaa mielentilaani, mutta nyt on niin kurja tunne ja ekaa kertaa myös katkera olo juuri niille, jotka plussaavat ennen kuin ehtivät kissaa sanoa. Johtuukohan tää taas Femostoneista vai onko nää nyt niitä PMS-oireita. Pientä vuotoa on jo ja mua pelottaa ihan kybällä, että nää mun menkat ovat taas tässä. Tulen hulluksi, ellen saa kunnon menkkoja. Tulisi vaikka niin, että joutuisi jatkuvasti olemaan metrin etäisyydellä vessasta ja vaikka olisi kuinka kipeä niin ei haittaisi, kunhan tulisivat vaan! Mun kaveri on laihtunut pienen ajan sisällä hirveästi ja on ihan tikkulaiha ja silti sillä alkoi menkat imetyksen jälkeen ihan normaalisti. Mä syön kun hevonen ja yritän ties mitä ja olen menkaton (enkä edes ole mikään twiggy). Hitto! Ainakin kaiken teen mitä tietoisesti kykenen. Ostin jopa sitä pirun greippimehua valmiiksi varastoon ensi kiertoon...
Anteeksi purkautuminen, onneksi saa kuitenkin täällä purkaa oloaan, niin ei tarvitse töissä riehua. Teen kyllä tänään hommat nopsaan ja lähden kotiin peiton alle masentumaan. (Toi nyt meni jo vähän itseironiaksi ;) )

Täällä ollaan iloisissa fiiliksissä nimittäin miehen simppatestin tulokset tuli vihdoinkin ja kaikki on sillä saralla kunnossa!!! Nyt on todella helpottunut ja luottavainen olo siihen että me vielä nyytti saadaan tavalla tai toisella. :)

Orion: Voi olla että sulla tuo johtuu tietty noista hormooneistakin, mutta mä olen nyt 3 päivää itkenyt tätä tilannetta. Eli siis siitä asti kun kk viimeksi alkoi olet itkenyt työpaikan vessassa, autossa, sohvalla, suihkussa, keittiössä, tietokoneella ihan missä vaan. Koko tyäpäivän vaan odottaa että pääsee kotiin peiton alle piiloon. Ja siis en ole mitenkään herkkä itkemään yleensä, mutta tämä kaikki vaan pelottaa niiin paljon.

Niin ja purkautua saa ilman muuta. Helpottaahan se aina omaakin oloa kun voi lukea siitä mitä joku muu käy läpi.

heksamiina onnea :heart: :hug:
veena jee, hyviä uutisia... ja tähtisäde,veena ja orion..kiukkupelle olen minäkin, väsynyt ja jotenkin myös turhautunut, ja se että ei jaksaisi kuunnella kenenkaan "turhia" jupinoita... no sellaista se on kun jotakin toivoo niin kovasti tapahtuvaksi...

kaikille nyt kuitenkin parempaa mieltä ja plussssiiaaaa---
:whistle:

Heksamiina: tuhannesti onnea :flower: :flower: :flower: Oon oikeasti tosi iloinen sun puolesta!!!! Toivottavasti mäkin täältä tulen jälkijunassa ;)

Veena hyvä että simppa-asiat kannossa, se on aina eteenpäin hoidoissa.

Tähtisäde :hug: se on tosi inhottavaa kun keho ei toimi niin kuin pitäisi ja vaikka kuinka söisi mitä tahansa mömmöjä ja silti ei toimi niin pistää kyllä varmasti miettimään missä nyt vika? Itsellä niin oma kohtaisia kokemuksia kun ovulaatioita ei ole suntynyt koskaan

Orion :hug: en kans ymmärrä miks toises tulee "vahingossa" raskaaksi ja miettivät tekiskö abortin vai jne...se on NIIN väärin. Toiset mittaa lämpöjä, tekee testejä, hyppää lääkäreis, syö monenmoisia tabletteja että saisi plussan raskaustestiin. Ei voi ymmärtää miksi näin

omaa napaa...tänään oli seurantaultra ja vasemmalla puolellahan oli folli 18mm =) =) =) Ihka ensimmäinen kerta! Pistin tänään Pregylin klo 13 jonka tarkoitus on irrottaa munasolu kaiketi 36 tunnin kuluttua? Oon yrrittänyt etsiä koska se oikeasti irtoaa ja koska kannattaisi vällyjen alla olla? jossain luki että 24-48 tuntia pistämisestä? en saanut edes ohjeita koska testata! sanoivat vaan että soittaa tulos 1.7. eli ennen sitä varmaan sitten. Inhottavaa kun tietysti tälläkerralla lääkärinä oli se ei-mukava-lääkäri kun kerrankin olisi tarvinnut tietoa kuinka toimia. Oli tosi kiireinen ja vähäpuheinen. Sen verran sain irti että jos tälläkertaa ei tärppää niin IVF jonossa ollaan, onneksi!

-Tiinuli-

Kiitos kaikille onnitteluista! Täällä elellään epätodellisissa fiiliksissä... Ei oikein unikaan tule silmään, kun mietiskelee kaikkia asioita. Keskenmenopelko kalvaa mieltä, mutta ei auta, täytyy vaan elää päivä kerrallaan ja yrittää olla murehtimatta etukäteen.

Veena: onneksi olkoon hyvien simppojen johdosta! =)

Tähtisade: en oikein osaa sanoa, kauanko meillä oli yritystä takana. Mulla oli alusta lähtien niin paljon ongelmia, että hakeuduin jo varhaisessa vaiheessa tutkimuksiin, esin tavalliselle gynelle ja sitten Väestöliittoon, kun tiesin ettei meillä tule luomusti tärppäämään. Hoidoissa ehdittiin olla vain vajaa kaksi kuukautta! On kyllä sellainen uskomaton fiilis, että tärppäsikö meillä oikeasti muka näin nopeasti...?!

Tiinuli: mä pidän sulle koko sydämestäni peukkuja, että teilläkin tärppää pian!! Oot jotenkin erityisesti lähellä mun sydäntä, kun meillä lähtötilanne on aika samantyyppinen. =) Kovasti tsemppiä sulle!

Tietysti toivon tärppiä teille kaikille! Lähettelen kovasti plussatuulia tänne! Tulen aina välillä kurkkimaan teidän kuulumisia (ei täältä malta pysyä poissa). Aurinkoista viikonloppua! B)

Mahaa juilii menkkamaisesti... ekaa kertaa yli puoleen vuoteen. Pliis tule täti tule...

Heksamiina: Ota nyt rauhassa ja relax! Tässä sen huomaa, että siitä kun päättää haluta lapsen niin alkaa murehtiminen joka ei lopu varmaan koskaan. Ensin murehtii tärppiä, sitten keskenmenoa, sitten sitä että kaikki on vauvalla kunnossa, sitten sairastumisia ja kasvatusta, huumeita, liukkaita teitä kortin saannin jälkeen jne... :)

Tiinuli: Pupuilkaa nyt koko ajan ja joka paikassa, niin että miehesi jo kyllästyy melkein!

Veena: Hyviä uutisia! Helpottaa tärppiä kummasti!

Yhteistyössä