soja: meillä on eka IVF edessä. Hoidoissa ollaan oltu Väestöliitossa vasta huhtikuun puolivälistä lähtien, joten tosi vauhdilla nää meidän hoidot etenee.. Eilisen ultran mukaan mulla olis 5-6 isompaa munasolua ja muutama pienempi, mut lääkäri sanoi, että vasta sitten punktiossa näkee sen todellisen määrän. Toivottavasti tulisi sen verran, että saisi muutaman pakastettua. Paljonko sulla oli munissaalis, saatiinko pakkaseenkin? Oot sen varmaan kertonut, mut en nyt jaksa selailla sivuja.. Punktio on siis huomenna ja aika paljon jännittää... Lohduttavaa kuulla, että sulle punktio ei ollut hirveä kokemus, ehkäpä siitä selvitään =) Mä pidän sulle tosi paljon peukkuja, että raskaustesti näyttää plussaa! On kyllä varmasti malttamaton olo odotella testipäivää.. Kärsivällisyyttä vaan odotteluun! Itselläkin se piina on edessä =)
Eilisiltana oli meillä vähän jännitystä ilmassa. Mun piti pistää Pregnyl 5000IU klo 22. No, onnistuin sitten hajottamaan ampullin (se ampullin katkaisu on jotenkin tosi hankala) ja puolet annoksesta meni hukkaan. Hätäännyin tietysti, että riittääkö se noin 2000-2500IU vai meneekö koko IVF nyt piloille.. Onneksi lääkäri oli antanut mulle kotinumeronsa hätätilanteita varten, joten soitin sitten hänelle. Oli tietysti vähän nolo soittaa noin myöhään kotiin, mut hätä ei lue lakia.. Lääkäri sanoi, että oli tosi hyvä että soitin, koska IVF ilmeisesti olisi mennyt piloille noin pienellä annoksella. Lääkäri sitten soitti yliopiston apteekkiin puhelinreseptin, ja eipä muuta kuin miehen kanssa lähdettiin kovaa vauhtia apteekkiin. Mukava apteekkitäti vieläpä sekoitti lääkkeen ja pistin Pregnylin siellä, kun pelkäsin, että kotona taas hajotan ampullin. Takaisin kotona oltiin sitten puoli kahdentoista maissa. Huh, onneksi sain lääkärin kotoa kiinni ja asia järjestyi, olisi ottanut aivan älyttömästi päähän, jos IVF olisi peruuntunut yhden ampullin hajoamisen takia...
Tiinulin ultrakuulumisia täällä jo odotellaan!
Tervetuloa Dreamer-88!