** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

No, jotain edistymistä sentään. Pari senttiä oli auki ja supistanut aamusta säännöllisesti 7min välein. Pistivät kuitenkin vielä kotiin ja sanoivat, että sitten synnärille, kun ei kotona enää kestä olla. Olikohan se haaste? :LOL:

JA: Kuulostaa lupaavalta. :) Ollaankohan molemmat sitten tänään tositoimissa...

Väsy on kyllä kova, yöllä sain nukuttua ehkä yhteensä 3h monessa pätkässä. Josko sitä koittais suppareiden lomassa torkkua...

Onnea Mama! :flower:

Jee Lyrae, toi kuulostaa nyt vihdoin siltä että pääset hakemaan beibeä kotiin! :)

Ja mitäs JA82, lähditkö synnärille vai yliaikakontrolliin?

Onkohan täällä nyt enää sitten minä, Miuku ja Ciba?
Mulla oli neuvola aamulla mutta ei mitään uutta. Painoa tullut melkein 2kg viikossa :ashamed: Toivottavasti on turvotusta vaan... Pää oli alhaalla mutta ei vieläkään kiinnittynyt eli ei se taida ihan lähipäivinä tulla. Eilen ja tänään on ollut voimakkaita vihlaisukipuja vasemmassa nivusessa/sisäreidessä mutta ei vieläkään mitään muita oireita. Huomiseksi sain ajan painoarvioon ja sitten varmaan onkin seuraava aika yliaikakontrolliin tai suoraan käynnistykseen kuulemma. Turhauttaa niin h...tisti että ei enää huumori meinaa riittää tätä... :headwall:

Nelli ja Kultahippu 41+0

Joo täällä sitä ollaan...
Huomenna olis vihoviimeinen neuvola ja perjantaina sitten yliaikakontrolliin/käynnistykseen aamusella!
Onneksi sekin nyt tiedossa, niin tietää millon tää viimestään loppuu.

Miuku 41+1

Nelli; Niin ne neuvolassa sanoivat, että 41+5 Oulussa käynnistävät ja että laukun kans sinne kannattaa mennä. Matkaakin kuitenkin tulee about 80 km.
Ja kun aamulla soittivat sieltä sen ajan, niin puhelimessakin se sanoi, että perjantainahan se tulee 41+5 ja sille aamulle sitten on meno. Näin olen vahvastikin käsittänyt... Vissiin vaihtelee vähän paikkakuntakohtaisesti.

Miuku

Miuku, okei joo varmaan vaihtelee paikkakuntakohtaisesti ja tietenkin tuo viikonloppukin voi vaikuttaa.
Mulla oli tänään äitipolille aika ja sain maanantaille käynnistykseen ajan jos ei se nyt ennen tajua tulla ;) Eli näillä näkymin tosiaan jään viimeiseksi "toukokuun vaavin" tekijäksi. No, nyt on enää päivistä kiinni että eiköhän tämän jaksa...
Nelli ja Kultahippu 41+1

Ei täällä mihinkään ole lähdetty! :D
Aamulla tuli suht kirkasta limaa aika paljon, mutta eipä tässä muita oireita ole...
Saa nähä perjantaina, voihan se olla, et ne mullekin vielä ehdottaa maanantaita, mut en kovin mielellään siihen suostu, kun on tuota matkaakin. Ilmeisesti riippuu myös kohdunsuun tilanteesta, joka kyllä mielestäni pitäisi olla itellä aika kypsä... Oli ainakin jo lääkärineuvolassa monta viikkoa sitten 2cm auki ja kypsä, kaulaa oli jäljellä vähän, en muista enää. (Lääkäri sano sillon jo tilanteen perusteella, et hetkenä minä hyvänsä tulee! HAH! )
Hellettä riittää, onneksi ei tarvii tässä norsutilassa olla enää kauaa! :)

Miuku 41+3

Jokohan Nellikin mennyt...
Yksinäni täällä varmaan kirjoittelen, mutta huomenna vihdoin yliaikakontrolliin/käynnistykseen meno!!! JEEE!!!
En kyllä lähde sieltä mihinkään, jos ehdottavat vielä odottamista...

Miuku 41+4

Meille syntyi pieni poika 7.6.2011. Painoa oli herralla 3430g ja pituutta 50cm.

Synnytys kesti yhteensä n. 14h, ponnistusvaihetta kai puolisen tuntia. Herra tuli ulos käsi poskella, joten tikkejä tuli ympäriinsä aika runsaasti, ilmeisesti "kynti" paikkoja kyynärpäällään. Hyvä mieli jäi silti hommasta, kätilö oli todella loistava ja pystyi siinä tilanteessa luottamaan ammattitaitoonsa. Kivunlievityksenä oli käytössä 6cm asti vaan liikkuminen, jonka jälkeen amme. 6-7cm tuli vietettyä ammeessa, tykkäsin. Siitä eteenpäin taas liikkumalla ja ilokaasun voimalla. Loppupäässä alkoi ajantaju heittää kivun ja kaasun vaikutuksesta ja lähellä ponnistusvaihetta sain vielä pudendaalipuudutuksen. En kyllä osaa sanoa, oliko siitä mitään apua. Ponnistamisen sain suorittaa jakkaralla, kuten olin toivonut, eikä eppariakaan tarvinnut leikata. Ponnistusvaihe oli oikeastaan helpotus, vihdoin pääsi odottelun sijaan tekemään jotain. Oli ihan uskomatonta, miten kipu hellitti oikeastaan heti, kun oli pikkumiehen saanut ulos. Tikkaaminen sitten sattui puudutuksista huolimatta.

On kyllä hassua, miten rakastunut tohon pikkuiseen on jo. Poika nukkuu pitkiä pätkiä ja syö hyvin. Maitokin on noussut.

Jaksamista vielä teille, jotka odottelette. Kyllä se palkinto on ehdottomasti sen arvoinen! :heart:

lyrae ja poika 3pv

Onnea vauvan saaneille:flower: :) jalyraen poika näytti olevan tismalleen saman painoinen kuin meidän neiti!

Täälläkin on vihdoin tapahtunut(vaikka se usko loppui ehkä noin sata kertaa:LOL:. Meille syntyi tyttö 08.06. rv 42+0 3430 g ja 53 cm.

Maanantaina menin sinne yl.aikaiskontrolliin, olin kait niin surkeana, että päättivät ottaa sisään ja aloitella käynnistystä tabletein, kohdun suu oli vasta sormelle auki ja kanavaakin 2 cm( maanantaina ultran arvio vauvan koosta 4150g). Sain maanataina iltapäivällä ekan palan tablettia kohdunsuulle, supistukset napakoituivat, mutta laantuivat taas, samalle päivälle ei annettu toista annosta, koska sectio takana. Tiistai aamuna seuraava annos(kohdunsuun tilanne sama), kahden aikaan alkoi kivuliaan supistukset, mutta eivät oikein tehneet kohdunsuulla mitään, kukaan ei tainnut oikein edes älytä, että homma oli kyllä jo käynnissä :D, kävelin sairaalan portaita sen mitä pystyin ja menin suihkuun konttimaan tunniksi, päättivät laittaa sen pallungin(sori, en muista miten kirj), se laitettiin muistaakseni joskus neljän aikaan, ja siitä vasta ne kivut alkoivatkin, sain akuneulat korviin ja niillä mentiin, muutaman h päästä pallo tuli ulos ja olo oli tosi tukala, mulle tarjottiin useasti kipulääkkeitä, mutta vie, että se odottaminen ja kärsimättömyys oli niin takaraivossa, että en ottanut ihan vaan siksi, ettei hidasta saatika vaan pysäytä mitään:$. Kätilö kuitenkin sanoi, että tarkastetaan varmuudeksi tilanne, kalvorakkula oli pullistunut ja vedet meni samalla kun tutki, ja sitä vettä oli paljon, sanoi, että 8-9 cm auki, suoraan saliin (kello n.20.00), ja mä pyysin jos edes jotain saisin ponnistusvaiheeseen, sanoi, ettei kerkiä enään, ilokaasua saan..En ottanut, kun ajattelin että tule huonompi oli vain. Tarkastivat uudelleen salilssa kohdunsuun, oli 7 cm auki kuitenkin "vasta", sain uudet akuneulat, lupauksen ponnistusvaiheen kipulääkkeessä ja saatiin vauvalle pinni päähän. Odottelin muutaman h tosi kivuliatten supistusten kanssa, aukesi tosi hitaasti 8 cm:n, vauvan pää ei alkanut laskeutua ja sydänäänet alkoivat tippua, lääkäri pyydettiin kastomaan käyrää, loppujen lopuksi laitettiin oksitosiinitippaan, epiduraali, ja vauvan sydänäänet romahtivat rajusti vähän välin, olin hajareisin kontillaan melkoisen pitkän tovin, kun lääkäri joutui painelemaan vauvan päätä pitääkseen sykkeet ylhäällä, otettiin verikoe vauvan päästä, ph oli onneksi hyvä, ja lääkäri arvioi olevan jonkun esteen laskeutumiseen ja sykkeiden laskuun, ja leikkuriin kävi tie kiireellisenä. Vauvalla oli napanuora tiukasti kaulan ympäri, avotarjonta, ja napanuora ei yltänyt päästämään vauvaa alemmas, joten nopea päätös oli varsin oikea, syntyi 10 pisteen tyttö, joka on kyllä hurmannut meidät kaikki ihan totaalisesti:heart:. Henkilökunnasta jäi vain positiivinen kuva, ihan päinvastainen kuin ensimmäisestä kerrasta, joka eri sairaalassa tosin. Mulla romahti omat verenpaineet muutaman kerran leikkauksen aikana niin että oksensin , sain onneksi lääkettä, ja topuminen leikkauksesta on ollut nopeaa, tänään päästiin kotiin kaksi päivää synnytyksen jälkeen, ja maitoa tulee hyvin :). Vauva vaikuttaa varsin tyytyväiseltä, ja rauhalliselta tapaukselta.

JA & Neiti 2 pv

Paljon tsemppiä vielä niille muutamalle jotka masujensa kanssa odottelevat.

Viimeksi muokattu:
Paljon onnea taas vauvan hakeneille!:heart:

Ja hienoa että JA82:lla loppu hyvin kaikki hyvin.=) meillä taisi olla sama sairaala? Mulla jäi kans tosi hyvä mieli sairaalan henkilökunnasta, vaikkakin paljon haukkujakin kuullut tästä sairaalasta.

Missä mahtaa olla ciba?? Ja oliko vielä joitain jotka eivät ole meille raportoineet kuulumisiaan?? :D

Meille syntyi tyttö 5.6 klo 21.11. 3265g ja 51 cm. Aivan ihna tummatukkainen nuppu :heart:

Eilen vasta kotiuduin. Pitkä ja hiukan kurja stoori. Synnytys meni oiken hyvin, mutta jälkijutut kurjia.
Lyrae: oltiin samaan aikaan jorvissa. Saatettiin törmätä, mutta itse jouduin olemaan aika paljon ihan vaan sänkypotilaana. Onnea pojasta!

Onnea muillekin vauvansa saaneille!

Ciba ja pieni nuppu 1vko

Onnea JA82 ja Ciba! :flower:

JA82: Kuulosti hurjalta kyllä tuo sun synnytys. Ihanaa, että kaikki meni kuitenkin hyvin! Ja hauskaa, että tuli samanpainoinen tyttö teille kuin meidän poika. :)

Ciba: Voi olla, että törmättiin joo. En kyllä paljon muista synnäriltä ihmisiä, hienosti oli päivärytmi ja kaikki sekaisin siellä. :D Yllättävän rankkaa tuo synnyttäminen.

Täällä totutellaan pikkusen päivärytmiin ja mammahormoneihin. Tuntuu oudolta, kun vedet nousee silmiin kaikesta söpöstä. Esim. kun tuo pieni hymyilee suloisesti. Onneksi viime yö meni aika hyvin nukkuen.

Pitäisi jaksaa siirtyä toiseen ketjuun, mutta siellä ois paljon luettavaa ja tässä on kädet täynnä hommia vähän väliä. :)

lyrae ja poika 6pv

Pikaisesti, poika syntyi 10.6 käynnistyksellä, yliaikakontrollista suoraan saliin. Synnytyksen kesto 4h11min ja saldona 4910g 53,5 cm ja päänympärys 39,5 cm jytky! :D Ja 3 tikkiä, 2 pientä repeämää... En usko tän kokoa oikeen vieläkään itekään!!!
Tänään päästiin kotiin ja tarkempaa selostusta myöhemmin...

Miuku ja jytky 3 päivää

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä