Onnea vauvan saaneille:flower:
ja
lyraen poika näytti olevan tismalleen saman painoinen kuin meidän neiti!
Täälläkin on vihdoin tapahtunut(vaikka se usko loppui ehkä noin sata kertaa
. Meille syntyi
tyttö 08.06. rv 42+0 3430 g ja 53 cm.
Maanantaina menin sinne yl.aikaiskontrolliin, olin kait niin surkeana, että päättivät ottaa sisään ja aloitella käynnistystä tabletein, kohdun suu oli vasta sormelle auki ja kanavaakin 2 cm( maanantaina ultran arvio vauvan koosta 4150g). Sain maanataina iltapäivällä ekan palan tablettia kohdunsuulle, supistukset napakoituivat, mutta laantuivat taas, samalle päivälle ei annettu toista annosta, koska sectio takana. Tiistai aamuna seuraava annos(kohdunsuun tilanne sama), kahden aikaan alkoi kivuliaan supistukset, mutta eivät oikein tehneet kohdunsuulla mitään, kukaan ei tainnut oikein edes älytä, että homma oli kyllä jo käynnissä
, kävelin sairaalan portaita sen mitä pystyin ja menin suihkuun konttimaan tunniksi, päättivät laittaa sen pallungin(sori, en muista miten kirj), se laitettiin muistaakseni joskus neljän aikaan, ja siitä vasta ne kivut alkoivatkin, sain akuneulat korviin ja niillä mentiin, muutaman h päästä pallo tuli ulos ja olo oli tosi tukala, mulle tarjottiin useasti kipulääkkeitä, mutta vie, että se odottaminen ja kärsimättömyys oli niin takaraivossa, että en ottanut ihan vaan siksi, ettei hidasta saatika vaan pysäytä mitään:$. Kätilö kuitenkin sanoi, että tarkastetaan varmuudeksi tilanne, kalvorakkula oli pullistunut ja vedet meni samalla kun tutki, ja sitä vettä oli paljon, sanoi, että 8-9 cm auki, suoraan saliin (kello n.20.00), ja mä pyysin jos edes jotain saisin ponnistusvaiheeseen, sanoi, ettei kerkiä enään, ilokaasua saan..En ottanut, kun ajattelin että tule huonompi oli vain. Tarkastivat uudelleen salilssa kohdunsuun, oli 7 cm auki kuitenkin "vasta", sain uudet akuneulat, lupauksen ponnistusvaiheen kipulääkkeessä ja saatiin vauvalle pinni päähän. Odottelin muutaman h tosi kivuliatten supistusten kanssa, aukesi tosi hitaasti 8 cm:n, vauvan pää ei alkanut laskeutua ja sydänäänet alkoivat tippua, lääkäri pyydettiin kastomaan käyrää, loppujen lopuksi laitettiin oksitosiinitippaan, epiduraali, ja vauvan sydänäänet romahtivat rajusti vähän välin, olin hajareisin kontillaan melkoisen pitkän tovin, kun lääkäri joutui painelemaan vauvan päätä pitääkseen sykkeet ylhäällä, otettiin verikoe vauvan päästä, ph oli onneksi hyvä, ja lääkäri arvioi olevan jonkun esteen laskeutumiseen ja sykkeiden laskuun, ja leikkuriin kävi tie kiireellisenä. Vauvalla oli napanuora tiukasti kaulan ympäri, avotarjonta, ja napanuora ei yltänyt päästämään vauvaa alemmas, joten nopea päätös oli varsin oikea, syntyi 10 pisteen tyttö, joka on kyllä hurmannut meidät kaikki ihan totaalisesti:heart:. Henkilökunnasta jäi vain positiivinen kuva, ihan päinvastainen kuin ensimmäisestä kerrasta, joka eri sairaalassa tosin. Mulla romahti omat verenpaineet muutaman kerran leikkauksen aikana niin että oksensin , sain onneksi lääkettä, ja topuminen leikkauksesta on ollut nopeaa, tänään päästiin kotiin kaksi päivää synnytyksen jälkeen, ja maitoa tulee hyvin
. Vauva vaikuttaa varsin tyytyväiseltä, ja rauhalliselta tapaukselta.
JA & Neiti 2 pv
Paljon tsemppiä vielä niille muutamalle jotka masujensa kanssa odottelevat.