Toukokuun Tömistelijät *syyskuussa*

Nyt on eka nlakin käyty, eilen varasin ajan ja tänään kävin, et saadaan lähetteet seuloihin ja np-ultraan. Ei ole hirveen pitkä aika enää np-ultraankaan, nyt on alkanut viikot kulua. Tietty kun odottaa noita seulan tuloksia, niin sit aika matelee.

Noista kotidopplereista sanoisin, et oletteko ihan varmoja, et noilla vkoilla jo kuuluu mitään? Mun th nimittäin epäili, et voi olla oma syke tai muu suonikohina mikä kuuluu. Musta se sykkeen löytäminen oli alkuun tosi vaikeeta jo isommillakin viikoilla, ja silloinkin siis löytyi todella alhaalta. Meillä nlassa kuunnellaan sykkeet aikaisintaan vkolla 10, ja jotenkin luulis, et kun on ammattilaisten laitteet, niin olis teholtaan paremmat kuin kotikäyttöön tarkoitetut.Mulla oli tosin ihan sellainen halpa neljänkympin perusmalli, et ehkä kallimmat on tehokkaampia. Nyt mä olen päättänyt, etten kotidoppleria osta, kun yhden jo möin pois, mut voi olla, et kun liikkeitä odottelen, niin vielä lankean.

Mä en ole koskaan ottanut miestä mukaan nlaan, vaikka sinne tervetulleeksi toivotetaan, kun musta tuntuu, et se vaan vaivaantus siellä, ja musta on myös mukavampi keskustella th:n kanssa ihan kahden rauhassa, se on vähän kuin omaa aikaa. Enkä haluais, et mies tietää, kuinka paljon mä painan :ROFLMAO:
 
Siis kyllä itse kuulin. Ja tiedän mikä on oma tai istukan ääni. Vaikea on paikallistaa, mut mulla on jo kokemusta. En ekaa odottavalle ehkä noin pienil viikoil suosittele. Ja lääkäri joutu myös etsimään kauan sykettä alta 10vk neuvola laitteella. Mulla oli myös halpa laite. Nyt en hommaa.
 
Henttis nyt oli pakko kaivaa kaikkien lasten odotusajan äitiyskortit esiin,kun muistelin että esikoisesta kuului syke ennätys aikasten ja niinhän se olikin :)
Eli neuvolassa esikoisesta kuului syke jo rv.8+6
Seuraavasta v.9+2
kolmannesta ei löytynyt rv.10+1 joten ultrattiin ja siinä näkyi syke
neljännestä rv.9+2 myös ultrattiin kun ei löytynyt sykettä tai sitte saatto muuten olla että jommasta kummasta pojasta ultrattiin suoraan.Toisesta muistan että eka etittiin sykettä ja ku ei millään löytyny ni sitte lähettiin ultraamaan.
Ja sitten tästä meidän viidennestä kuulu syke rv.9+1

Mulla siis aika hyvin nuo sykkeet jo aikasten kuulunut ja neuvolasta sanottiin että kun oon niin tosi hoikka niin helpompi mahollisuus kuullakkin aikaisilla viikoilla,mutta ompa käynyt niinkin että jommasta kummasta pojasta ei löytynyt millään sykettä noin rv.13 ja se kyllä säikäytti ihan kamalasti.
Löytyi se sitten pitkän etsinnän jälkeen,mutta tärisin varmaan kauttaaltaan jo siinä vaiheessa.

Voi että herkistyin kun nuita äitiyskortteja penkoessa pompsahti esiin myös monta lasten ultrakuvaa:love:
Yhdessäkin näkyy meidän kuopuksen kasvot niin läheltä ja selvästi ja muistan elävästi kun sain tuon kuvan mukaani:love:Sitä piti katsella kotona jatkuvasti:)
Oih pian toivottavasti ihailen myös tämän maha asukkaan kuvaa:love:

Ihan meinaa tosissaan herkistyä,kun jotenkin tää äitiyskorttejen ja ultrakuvien katselu sai nyt vielä vahvemman olon mulle että meille todella on tulossa vauva ja elän tätä ihanuutta nyt uudelleen vielä tän kerran:love: oih ja voih:love:

Siellä neuvolan eka kerralla tosiaan jutellaan paljon niin kuin maisakaarinakin kertoi ja annetan kaikennäköistä lappua mukaan.Esim ruokarajoituksista.
Joka kerralla ainakin jatkossa pissataan purkkiin ja käydään puntarilla ja mitataan verenpaine.
Niin ja meillä tosiaan ultra neuvolalla,niin eka kerralla ultrataan jos sykettä ei ala löytyä ja ultra on myös kaikilla kolmella lääkärikäynnillä + sitten nt-ultra ja rakenne ultra.

ollakkovai ihana kun oot jo päässyt neuvolassakin käymään:)
Paljokos sulla nyt niitä viikkoja jo olikaan?

Minä päätin että kyllä mää varailen sen neuvolan vasta sitten sen varhaisultran jälkeen,kun siihen ei kuitenkaan enään oo kuin 5 yötä.Tuntuu kivemmalle soittaa sitten kun on varma että tuolla joku on kyydissä.

Painosta yritin joku kerta kirjoittaa,mutta se teksti meni silloin poistoon kun siihen oli pompannut joku liitetiedosto mukaan.
Minäkin tosiaan järkytyin nyt vasta kun kävin puntarilla ja se näytti mulle 3kg ylimääräistä painoa:eek:
Vaikka oonkin varmaan vieläkin hieman alipainoinen niin ei se liika painonnousukaan viime raskaudessa tuntunut kivalle.Viime raskaudessa tuli siis melkein 16kg lisää painoa ja vauva oli pienin meidän vauvoistamme niin vähän huoletti mihin se paino meni:LOL:
Muullon mulle on tullut noin 13kg ja kahessa raskaudessa 10kg.

Jos nyt ottas tavoitteeksi taas tuon 10kg:ROFLMAO:
No ei vaan ei mua sinänsä painonnousu haittaa,ku mulla se lähtee yleensä hyvin äkkiä poiskin,mutta oman hyvän olon vuoksi yritän kuitenkin vahtia että tää pahoinvoinnin pakottama jatkuva syöminen pysyis terveellisenä syömisenä.
Välillä kuitenkin lipsahtaa ja syön isoimpaan väsyyn ja huonoon oloon suklaata tai jäätelöä,mutta se ei paljon kannata ku sitten on taas hetken päästä huono olo.Terveellisemmällä eväällä se pysyy vähän kauemmin pois tai ees hillitympänä.

Jaa alan oottaa miestä kotiin että pääsee koiran kans happihyppelylle(y)
 
Mulle kävi viime odotuksessa tuon kotidopplerin kans niin, et kerran en sillä sykettä löytänyt, vaik varmaan yli ½tuntia etsin -olin sen siis jo monta kertaa aiemmin löytänyt -ja ihan hirvee paniikkihan siinä tietty iski. Nyt sit yritän pysyä irti sen vekottimen houkutuksesta, koska olen niin hirveä höyrypää raskaana ollessani, et tulee hirveitä ylireagointeja :ROFLMAO: Kotiultra olis kyllä ihana, koskahan ne tulee markkinoille :)

Mulla siis vkoja nyt vu:n mukaan 8+5, ja menkoista 8+1, itse uskon tuohon menkoista laskettuun, koska muistan voimakkaan oviskivun, joka paremmin sopis tuohon menkoista laskettuun.

Ääh, flunssa ja etova olo, mikä ihana yhdistelmä
 
Voi ei Ollakkovai..? Uskon ton combon olevan tosi ärsyttävä!
Ajattelin kertovani läheisille Nyytistä vasta kun kaikki on varmaa, tänään kuitenkin epätoivo iski ja voi miten hyvälle tuntukaan jutella isosiskon kanssa. :love: Hänellä itsellään pari lasta ja taustalla usea keskenmeno, voi miten se ymmärtikin kaikki huolet ja hädät. Kysyin myös varhaisultrasta ja sain vähän vahvistusta omaan kantaani asiasta. Ihana kun lähellä on joku joka tietää ja auttaa myös surun sattuessa. <3
 
Heippa kaikille!
Täällä ilmottautuisi uusi mukaan, plussa tuli eilen. Kuukautisista LA 27.5. ja viikkoja tänään 4+6. :) Tässä vähän sulateltu uutista, kun kotoa löytyy kaksi lasta ennestään 6/13 ja 12/14. Kuopuksen ja tämän tulevan nyytin ikäeroksi tulossa 1v5kk ja aikaisemmilla lapsilla ikäeroa 1v6kk elikkäs se olisi sitten kolme lasta 3vuoden sisään! :LOL: Taustalla on lapsettomuutta, vaikka lopulta nämä kaikki kolme raskautta on alkanut luomusti. Ollaan siis ihan ihmeissään tilanteesta... Mutta erittäin iloisia tietenkin!

Laitan muuten viestiä molempiin fb-ryhmiin pääsystä! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Pepiita
Tässä nyt pikku hiljaa lueskelin teidän juttuja... Niin täällä oli ollut puhetta digitesteistä... Mullakin tekis mieli tehdä, että saisin varman tuloksen ja näkis ollaanko niin pitkällä kuin menkoista laskettu. ;) Nimittäin vielä kontrolliviiva on vähän hailakampi... Huomenaamulla täytyy kyllä vielä tehdä liuska, kun niitä kerran on! :)

Neuvolaan ajattelin soitella ehkä jo ensi viikolla. Mulla on ollut mies aina mukana ekalla neuvolakäynnillä. Mutta nyt voi olla vähän haastavampi juttu kahden pienen kanssa, että taidan mennä yksin. :LOL: Varhaisultarassa en ole käynyt kummaltakaan aikaisemmalta lapselta, enkä ajatellut nytkään mennä. Täällä ultrataan ekalla neuvolakäynnillä aina, niin se riittää mulle. :)

Kotidoppleria mulla ei oo koskaan ollut, jotenkin itsestä tuntuu että se minulla lisäisi vain stressiä. Jos en löytäisikään joku päivä sykettä! Ja toisaalta jos jotain käy näin varhaisilla viikoilla, niin ei voi oikein mitään edes tehdäkään... Olen tuntenut molemmilta lapsilta melko varhaisessa vaiheessa liikkeet, että sekin on aika pian rauhoittanut mieltä! (y) Esikoiselta tunsin 16+ ja toisesta tunsin jo 14 viikolla...
 
Plääh. Mä menin sit kans testailemaan noilla clear bluen digeillä:sick:
Tein siis tommosen digin, viikkonäytöllisen, jo toissaviikon lopulla ja se näytti raskaana 1-2 sillon. Olin jo sillon sitä mieltä et se näyttää liian vähän. Nyt tein tänä aamuna uudelleen ja testi näytti raskaana 2-3. Omien laskelmien mukaan ois pitäny pärähtää tuohon näyttöön jo aikoja sit 3+. Mulla kerkes yhdet menkat tulla synnytyksen jälkeen ja niistä laskettuna pitäis olla viikot 7+4 tänään mut eipä taida olla. Täytyykö tässä nyt oikeesti oottaa sinne nt-ultraan asti ellei vuoto tms. ala aiemmin? Mitäköhän ois tehtävissä? Yksityiselle en alkuraskauden ultraan mene koska se on kallista ja täällä maaseudulla lähin yksityinen on n. 90km päässä.. Neuvola olis 2 viikon päästä mut täällä ei ole ultraa ja lähin ultra löytyy n.30km päästä kaupungissa enkä tiedä ottavatko sinne noin vaan kun on omakin neuvola. Siellä on kuulemma joku aatamin aikainen vanha ultralaite jolla katsotaan mahan päältä..näkyiskö siinä sit edes yhtikäs mitn..
Myöskin tuntemukset on erilaiset kuin viime raskaudessa. Rinnat ei ole yhtään kipeet enkä todellakaan ole samanlainen itkuherkkä suuttuja.
Mä inhoan epätietoisuutta, haluaisin tietää heti. Todella ärsyttävää jos joutuu odottelemaan vielä semmoset 5 viikkoa ennen kuin olis se nt et onko tuolla ees elämää..

Jennii
 
tervetuloa Juliet :)
Ihanan pienellä ikäerolla teillä lapset:)
Itekkin oisin saattanut haluta pienimmilläkin ikäeroilla lapset,mutta mulla tuo imetys on estänyt aika hyvin raskautumisen aijemmin,
Mulla kun kuukautisetkin yleensä alkanut vasta lopetettuani imettämisen kokonaan tai silloin kun yö imetys on jäänyt tai muuten olen vähentänyt imetyskertoja aika vähiksi.Lyhimmillään menkat olleet pois noin 10kk synnytyksen jälkeen,mutta muulloin paljon pidempään.Mutta tosiaan oikein tyytyväinen oon nuista noin.2 vuodenkin ikäroista.Meillä lapset siis syntyneet noin 2vuoden välein,paitsi tämän hetken nuorimmille tuli 3 vuotta ikäeroa ja vauvalle ja tän hetken kuopukselle tulee ikä eroa 2v8kk,joka on ihan ok sekin...toivottavasti sujuu yhteiset leikit sitten kun vauva kasvaa:)

Tänä aamuna yökkäilin taas ääneen ja mietin että nytkö se oksentaminen alkaa,mutta vielä sain pidäteltyä:sick:

Melkoista tähtitiedettä vaan nää mun aamurutiinit..ensinnäkin koitan hiipiä aamupissalle niin ettei 2v herää,kun aamuisin pissattaa niin paljon että mahaa särkee(vaikka nyt oon joutunut öisinkin pissalla käymään).Sitten koitan hiipiä keittiöön niin ettei kukaan muu sinne tuu näkemään sitä kun luultavasti yökkäilen hajuista.Sitten vaan koitan rauhallisesti saada jotain syötyä.Yleensä alottelen jollain viinirypäleillä ja sitten kun olo hieman paranee jatkan syömistä jollain muulla.
Tänään tuntui että mannapuuro vois upota,joten keitin sitä ja söin sen viinirypäleiden jälkeen itse puristetun appelsiinimehun kanssa.
Nyt voi mennä ehkä puolesta tunnista tuntiin ilman aivan järkkyä oloa.

Iltaisin meidän 2v on alkanut nukkumaan mennessämme kyhnäämään ihan kiinni minussa ja tuntuukin tosi pahalle kun sängyssä painautuu ihan mahaani vasten.Ihanalle se läheisyys tietysti muuten tuntuu,mutta kun vatsaa painaa niin tuntuu että oksennus lentääo_O
Sitten ei viitsis aina pikkusellekaan sanoa että meeppä sinnepäin,että äitikin mahtuu nukkumaan.


Tänään jo harkitsin soittavani neuvolaan ja varaavani ajan,mutta en sitten uskaltanutkaan vaan päätin yhä odottaa sen ti ultran.

Siihen Facebook ryhmäänkin voisin liittyä tiistaina jos kaikki ok:)

Rakastava äiti rv.6+3:love:
 
jen_915 ompa tympeetä:(
Minä kans vihaan epätietoisuutta ja kun oon monesti joutunut pettymään niin ei vaan osaa nauttia raskaudesta ennen kuin tietää miten asiat on.
Sulla on kuitenkin viikot nousseet testissä,niin luulis että siellä kuitenkin elämää on.Jos ois keskeytynyt keskenmeno,niin luulisi että testissä ei silloin vois viikot nousta.Voisko sulla olla vaan tapahtunut hedelmöittyminen ja kiinnittyminen paljon myöhemmin kuin milloin yleensä ovulaatio on...
Täälä on neuvolassa joku vanha ultra laite ja kyllä sillä aina on eka neuvolassa syke löytynyt jos ollaan jouduttu ultraan.Mutta vauvan kokoa raskausviikkoihin nähen eivät voi alkaa sanomaan kun ei oo koulutusta siihen.
Minä oon menossa meri oulun äitiysneuvolaan siihen varhais ultraan,kun siellä maksaa vaan 60e se ultraus.Muualla kuulosti olevan paljon kalliimpaa.
 
Tervetuloa uusille! :)

Ah, ihana vapaapäivä ja viikonloppukin alkaa!! Ollut tosi kiireinen viikko, kolmena iltana ollut palavereita/menoja, niin ei oo kerenny kyllä kotona tekemään yhtään mitään. No, ei sen puoleen, ei tältä väsymykseltä jaksais tehäkään mitään :D Nyt aattelin, kun lapset on koulussa niin voisin siivota sillä aikaa, niin sitte ei ois enää kun kaupassa käynti. En oikeestikkaan muistanu kuinka väsyttävää tämä alkuraskaus oli... tuntuu, ettei jaksa mitään ylimääräistä tehä.

Mulla alkoi huimaaminen tuossa viime viikonloppuna ja olin yhteydessä lääkäriin, käskivät sieltä olemaan yhteydessä neuvolaan, ja niinpä sitten soitin neuvolaan ja pääsinkin heti sillon keskiviikkona käymään siellä, hb ja paineet ok, huimaus ei johdu niistä. Jos jatkuu niin yhteys uuestaan lääkäriin. Neuvolantäti kysyi haluaisinko samalla vilkaista vauvaa, no tottahan toki <3 Alakautta ultras, siellä pikkuinen kölli, vastasi viikkoja ja sydänkin löi :)

Meilläkin nuo lapset on tasan vuoden ikäerolla, meillä kuopus oli ylläri, koska imetin esikoista ja menkatkaan ei ollu vielä alkanu, niin olihan se yllätys :) Mutta hyvin siitä vauva- ja taaperoajasta selvittiin, vaikka meillä kuopus toi omat lisähaasteensa. Vaikea kehitysvamma ja koliikkia melkein vuoden ikään asti... Mutta kaikesta selviää :)

Pitänee siis alkaa siivoamaan, koska tämä talo on ihan kamala näky! Meillä valmistuu uus talokin ihan just, parinkolmen viikon päästä ois muutto. Pitäis pakata ja kaikkee. Jos jollain on ylimääräistä energiaa niin otetaan vastaan! :)

Liinar 6+5
 
Minäkin voisin varovaisesti liittyä seuraan. Testi näyttää nimittäin hailakkaa positiivista. Laskettua aikaa en osaa edes sanoa, koska mulla on ollut yhdet kuukautiset synntyksen jälkeen, joiden mukaan olisi jo 7+0. Testissä alkoi näkyä vasta pari päivää sitten joten veikkaisin että olisi 4+?, jolloin laskettu aika tulisi jonnekin toukokesäkuun vaihteeseen..

Meillä on esikoinen 10/14 ja kovasti toista on jo toivottu. Minulla on vaivana vaikeahko Pcos joten tällainen luomuplussa on aika ylläri.

Pää on ihan pyörällä, voinko todella olla raskaana :love:


Onko kellään muuten kokemusta miten tuota laskettua aikaa aletaan selvittämään? Kun jos mennään kuukautisten mukaan niin oon aivan liian aikaisin seuloissa ja jos taas mun ihan puhtaan veikkauksen, niin voidaan olla viikkoja taas myöhässä?
 
beanna, eiköhän toi ole just sellainen perusteltu tilanne, et pyydät nlan kautta vu:n, ei kai niitä viikkoja voi muuten luotettavasti todeta, jos kierto on epäsäännöllinen. Ne seulathan voi tosiaan hälyttää just siks, et on otettu väärään aikaan, esim. veriseula tais olla aikaisintaan 8+6 ja viim. mahd. joku 11+?. Myöhemmätkin seulat voi sit ottaa, mut eivät ole yhtäluotettavia -niin ja onnea plussasta ja tervetuloa, kuten kaikille muille uusille myös.

jen, voi harmitus, todella kurja tilanne, mut soita ihmeessä nlaan ja kysy, josko sitä kautta se vu kuitenkin järjestyis, np:n asti on hirmu pitkä aika odotella.

rakastava äiti, mä aloitan kans aina aamun hedelmällä tai tuoremehulla, muu ei mene alas.

On pitäny alkaa piilotella pyöristynyttä alavatsaa, eilen jo esikoinen sitä vähän tuumivasti saunassa tiiraili, kun en muistanut heti vetää sisään. Kohta alkaa kyselyt, ja kun keskimmäinen saa tietää, on sama kun painais paikallislehden etusivulle. Housut alkaa olla aika nafteja, kun tykkään pitää just sopivankokoisia vaatteita, ja jos tissit vielä entisestään turpoaa, on liiviostokset taas edessä eli kalliksi tulee. Mulla on siis ihanasti pieni ympärysmitta, mut kookas kuppikoko eli mistään marketista ei löydä vaan erikoisliikkeeseen on marssittava.
 
Mä soitin tänään neuvolaan ja kerroin huoleni kun viikot ei ollut noussut 5+5 mennessä ainakaan. Sanoi ettei antaisi paljoakaan arvoa noille digitesteille. Olisin saanut mennä verikokeisiin mutta tulin kuitenki siihen tulokseen että odotan sitä viikon päästä pe olevaa neuvolaa + ultraa.
Sheldon 6+1
 
Jen915 ja Beanna, jos teillä oli ollut yhdet menkat synnytyksen jälkeen niin niistä on mahdotonta päätellä raskausviikkoja! Mulla oli kiertojen pituudet viim. synnytyksen jälkeen ensin 8vko, sitten 6vko, reilu 1kk, 24pv, 15pv, 25pv ja 28pv. Eli ei mitään säännöllisyyttä tosi pitkään aikaan. Mutta tulin toivotusti raskaaksi ja ovulaation perusteella viikot ois nyt 4+4 :)
 
rakastava äiti Minä vielä imetän tuota nuorinta, joka 9kk! ;) Mulla ei näköjään imetys, ainakaan loppu vaiheessa ole ehkäisy keino, koska aloin odottamaan tyttöä kun poika oli 10kk ja imetin. Molempien synnytysten jälkeen mulla on alkanut menkat, kun vauvat olleet 5kk. 5kk iässä olen aloittanut molemmille soseet ja sen ikäisestä ovat pääsääntöisesti nukkuneet yöt heräämättä sinne klo5-6 asti. Sillä voi siis olla vaikutusta! :) Niin ja kierrot alkaneet heti säännöllisinä 28-30pv:n välillä. Saapa nähdä kuinka nyt imetyksen käy... Pojan imetyksen jouduin lopettamaan raskauden takia, koska tuli supisten kaltaisia tuntemuksia. Lisäksi raskaushormoni selvästi vähensi maidon tuloa ja varmaan muutti makuakin, koska poika ei enään huolinut rintaa...

hentis Niin näköjään mennään! :) Katoinko oikein, että sulla edellinen lapsi saman ikäinen, kun minun esikoinen. 6/13? :love: Jospa kaikki olisi kuitenkin hyvin siellä... Mulla juuri tuon esikoispojan alkuraskaus oli todella oireeton, ei oikeesti juuri mitään oireita!!! Oikeesttaan juuri mitään muitakaan vaivoja ei ollut koko raskaudessa. Tytöä odottaessa oli paljon huonompi olo, vaikkei oksentaa tarvinutkaan. Nyt mulla on ehkä eniten oireita kaikista mun raskauksista. Kohdussa tuntuu jomottelua vähän väliä ja sellaisia repäisyjä. Iltaisin palelee ihan hullunu, että saa vuorautua peittojen alle. :p Huonon olon kohtauksia on tullut, mennyt ohi syömällä tai muuten vaan. Ei ole onneksi tarvinnut oksentaa... Tänään meinasin ruveta itkemään, kun lauloin tuolle meidän 2v unilaulua! Et sellasta... Mutta on tää silti piinaavaa odottaa neuvolaan asti.

Juliet rv 5+0 poks :)
 
Mulla on tullu tänään sellaista hailakanvaalenpunaista (ehkä paremminkin persikanvaaleaa), kirkasta valkovuotoa pyyhkiessä. Oon ihan maani jo myynyt, ahdistaa ja itkettää. :( Haluis vaan käpertyä peittojen alle pimeään odotteleen vuodon alkamista. Ollaan kaiken lisäksi mun vanhempien kanssa mökillä, niin pitää yrittää olla ihan normaalisti. Mahakin on ollu paljon kipeempi kuin aiemmin, särkenyt erilailla. Tähän asti kun on ollut vaan hetkittäisiä juilaisuja ja jomoja...
Anteeksi omanapainen valitusviesti, mutta johonkin pakko purkaa vähän tätä ahdistusmöykkyä. :cry:

Tuuti ja 6+0
 
Pakko oli tulla tänne taas purkamaan tätä oloa ;)

Oon,niin iki onnellinen tästä raskaudesta ja kiitollinen että me luultavasti saadaan vielä vauva <3

Mutta Tää olo...miten mää ikinä selviän esim.ensviikon töistä ku tää olo vaan pahenee.
Huonon olon kans kamppailu vie kaiken energian ja ajatukset ja oon niiiiiin poikki koko ajan etten jaksa tehdä mitään.Heikko olo on myös astunut kuvioihin ja tänään kauppaan lähtiessä aloin nähä "tähtiä".Sitä mulla ollu muissakin raskauksissa ja neuvolantäti epäili sen olevan joku verenkiertohäiriö? Ite yhistän sen just tuohon heikkoon ja ehkä pyörryttäväänkin oloon.No kun tulin kaupasta alko jalat täristä...eli varmaan oon taas tässä heikossa kunnossa monta kuukautta.
Luin muiden lasteni odotus ajoilta kirjoituksia ja mulla on alkuraskaudessa ollut aika pitkällekkin sitä heikkoa oloa pahoinvoinnin lisäksi.
No en mää mitään super energistä oloa oottanutkaan,mutta kuhan jaksasin tehä työni,hoitaa tietysti omat lapset ja siivotakin ehkä välillä :)

Nyt vaan niin väsy jo aamusin ku herään,että päivä menee oottaessa sitä hetkeä että pääsen takas nukkumaan.

3 yötä enään varhaisultraan :) jännittää jo vähän.

Tervetuloa uusille!

Juliet minä taas oon joutunut lopettamaan imetyksen kun on seuraavasta alettu haaveilla,ku mulla ei oo ne menkat yleensä alkanu ennen sitä.Jokaista oon silti ainakiin sen 1v2kk imettänyt joten siksikin ikäeroa reilut 2v
 
Voi Tuuti <3
Toivotaan ettei kuitenkaan tarkottais keskenmenoa <3
Mulla tuli seksin jälkeen pikkusen hailakasti vaaleanpunaista valkovuotoa ja säikähdin sitä kovasti vaikka muistin että Se on ihan normaalia.
Onko sulla maha ihan tosi kipeä? Mulla ollut keskenmeno rv.6 ja maha tuli niin kipeäksi että piti ihan kippurassa lattialla olla,sitten kohdunulkoisessa jouduin sairaalassa ihan baareille makaamaan ku kivut niin kovat.
Mulla ollut koviakin mahakipuja myös nuissa hyvin menneissä raskauksissa ja yhesti jouduin ihan päivystykseenkin asti menemään,mutta syytä niihin ei löytynyt.
Tuota vuotoa taas tuli siskollani moneen otteeseen alku raskaudessa,mutta silti kaikki meni hyvin.

Toivon kovasti että sullakin kyse nyt jostain muusta (vaarattomasta),kuin keskenmenosta
 
Juliet83 ensimmäinen tämä on, jos vaan kaikki menis hyvin. :)
Tuuti81 isot tsempit, pidetään peukkuja pystyssä!! <3
Ja rakastavalle äidille myös tsemppiä väsymyksestä selviytymiseen!

Mulla tuli semmonen mieleen, että voiko tästä raskaudesta johtua suun ympärysihon järkyttävä kuivuminen? Nyt se jopa hilseilee vaikka oon joutunu tosi ahkerasti rasvaamaan tänäänkin.. o: Vai onko tämä joku syksyinen/allerginen reaktio vaan joka on puhjennut just samaan saumaan.. :|
Tuli muuten aamulla mieleen, että tämä tärppi kävi niillä kierroilla, kun makoilin aina pupuilun jälkeen jalat reilusti ylhäällä.. Liekkö ollu osuutta asiaan. :D
Onko muilla tullut tärppiä niistä kierroista kun on ollut poppaskonsteja käytössä? :'D
 
Juliet83 ensimmäinen tämä on, jos vaan kaikki menis hyvin. :)
Tuuti81 isot tsempit, pidetään peukkuja pystyssä!! <3
Ja rakastavalle äidille myös tsemppiä väsymyksestä selviytymiseen!

Mulla tuli semmonen mieleen, että voiko tästä raskaudesta johtua suun ympärysihon järkyttävä kuivuminen? Nyt se jopa hilseilee vaikka oon joutunu tosi ahkerasti rasvaamaan tänäänkin.. o: Vai onko tämä joku syksyinen/allerginen reaktio vaan joka on puhjennut just samaan saumaan.. :|
Tuli muuten aamulla mieleen, että tämä tärppi kävi niillä kierroilla, kun makoilin aina pupuilun jälkeen jalat reilusti ylhäällä.. Liekkö ollu osuutta asiaan. :D
Onko muilla tullut tärppiä niistä kierroista kun on ollut poppaskonsteja käytössä? :'D
Tunnustan, mä kans tässä tärppikierrossa nostin ekaa kertaa jalat ylös :ROFLMAO: Ja sit alkukierrossa join greippimehua. Siinäpä ne poppaskonstit ovulaatiotikuttamisen lisäksi.

Mullakaan ei vielä pahemmin oireita satunnaisen vatsapolttelun lisäksi, nyt 4+6.
 
Minä jätin greippimehun pois vissiin kesäkuussa, ei vaan enää uponnu.. :D Muistan kuinka joskus vuosia sitten oli niiiiiin hyvää se valion greippi, oi niitä aikoja.
Täälläkään ei (edelleenkään) oireita muuta kun vatsan juilinta ja tositosi kipeät rinnat aamuisin.

Tuuti81 onko mitään uutta? :(
 

Yhteistyössä