Toukokuun Tömistelijät 2016 *Marraskuussa*

Henttis mun tekee hirveesti koko ajan mieli jotain leivoksia. Normaalisti en syö niitä oikeestaan koskaan. En mä niitä nytkään oo paljoo syöny, mutta kahvin kanssa aina tekis mieli saada joku donitsi tms. :)

Alko vähän hirvittää miten sitä tulee kahden kanssa pärjäämään. Nytkin aamusta saakka meillä hoidossa 8kk ikäinen ja esikoinen kohta 1v9kk ja aikamoista sähellystä ulos lähtö, ruokailu yms. No kaipa se jotenkin sitten sujuu kun saa oman rutiinin kehiteltyä.

Mä taidan jättää ompelut ja kutomiset jollekkin pitempi pinnaiselle. Monesti jotain aloittanut ja sitten kiinnostus lopahtanut ja puoli valmiita tekeleitä löytyy :) Itseasiassa saatiin hirveästi kaikkia neulottuja juttuja lahjaksi esikoiselle ja ainoastaan villasukat ollut käytössä. Itsekkin muutamat tumput kudoin, mutta eipä nekään ole käytössä ollut.

Mimmi & möhkis 14+6
 
henttis, kiitos ja kumarrus, mä aion ilman muuta koettaa ommella noi pöksyt. Saumuria ei löydy, mut jos perusompelukoneella menettäis hermonsa :LOL:

Himoista, mua himottaa kaikki sitrushedelmät ja appelsiinimehu. Sitä mehua vaan pitää välttää, kun se nostaa verensokeria. Ja mä en siis himoitse lasillista mehua, koko purkki pitäis saada kiskoa :rolleyes:

Loppuviikko saikkua, aivan tajuton flunssa iski ja voimat on ihan loppu. Tän päiväinen reissu työterveyteen -kokonaista 5km mennen tullen autolla ovelta ovelle- vei voimat totaalisesti. Meen varmaan rapakuntoisena synnyttämään enkä jaksa ponnistaa, kun tää on ihan jatkuvaa räkätautia, eikä pääse lenkille ja kunto rapistuu :(
 
En minäkään mitään ompelija tosiaan ole, koskenutkaan ompelukoneeseen seitsemään vuoteen, vaan nyt tuli into yrittää. :D
Ja Ollakkovai..? minäkin ajattelin kokeilla myös perusompeleella, jos saumuri on näiden 10 käyttämättömän vuoden jälkeen luovuttanut. ;)
Minä voisin syödä aurajuustoa rajattomasti, menee pipareiden kanssa, omenan kanssa, paljaaltaan.. Ennen en tosiaan välittänyt kummemmin koko juustosta. :| Luotan neuvolatätiin, että voi syödä kunhan on pastöroitua maitoa käytetty.. :rolleyes:

Aloin tänään suunnitella miehelle joululahjaksi isyyspakkausta, niin paljon ideoita, niin vähän rahaa.. :D

Tsemppiä Ollakkovai..? paranemiseen, toivotaan että olisi joku pitkittynyt mutta ohimenevä lenssu!
 
Ollakkovai...? Mulla on kanssa ollut enemmän tai vähemmän flunssaa nyt yli kuukauden. Sellanen perusheikko olo, eikä jaksa tehdä mitään. Ja tosiaan harmittaa että kunto rapistuu. Toivottavasti tämä menisi ohi kohta jo.

Huh, te olette ahkeria ja taitavia kun osaatte ommella, mä olen ihan luuseri siinä :D Olisi kiva jos osaisi!

Himoja... mua lähinnä ällöttää kaikki. Kun teen ruokaa se alkaa etoomaan ihan kunnolla, enkä sitten pysty syömään sitä. Voisin elää (ja olenkin elänyt) pelkällä aamiais-dieetilla. Eli puuro ja toast. Ravintorikasta...
Korvapuustit on ainoat jotka vähän hotsittaa.

Mulla on pieni dilemma sen influenssarokotteen kanssa. Kukaan lääkäri ei uskalla sanoa niin täi näin sen suhteen kun minulla on se Hortonin tauti. Olen kerran ottanut sen rokotteen, ja se laukaisi 3vkon Hortonin päänsärkysarjan mulle. Ja silloin pystyin siis napsimaan lääkkeitä! Nyt hirvittää jos sellainen kohtaus tulisi päälle niin en varmaan selväjärkisenä selviäisi siitä. Mutta mikä on sitten pahempi vauvalle..? Se että äiti on järjettömässä kiputilassa viikkotolkulla vai influenssa? Voi hitsi kun on vaikeeta :(

Rattaista sen verran, että meillä on Brion vanhat kunnon yhdistelmät. Saa luvan kelvata :) Tai jää nähtäväksi jos ääni kellossa muuttuu mitä lähemmäksi toukokuuta päästään.. :D

Oletteko jo kertoneet töissä raskaudesta? Onko teillä minkälaiset työt?
Minä olen controlleri keskisuuressa talossa, joten sijaista pitäisi alkaa treenaamaan kohtapuolin.. ajattelin kertoa loppuviikosta. Iiiik.
 
Kiitos henttis, minullakin lähtee kokeiluun normi koneella. Intoa tosin on enemmän kun taitoa...

Minulla ei ole ollut mitään kunnon himoja mitään yhtä ja tiettyä syömistä kohtaan, vaan vaihtelevasti on tullut esim pakko saada heti just nyt jäätelöä, pitsaa tms tosi terveellistä.

Töissä en ole vielä kertonut ja vähän arponut että koska uskaltaisin. Olen esimiesasemassa matkailualalla joten jonkin verran olisi opastettavaa. Se mikä mietityttää on herra johtajan reagointi asiaan, ei nimittäin ole niitä helpoimpia/ymmärtäväisimpiä/empaattisimpia ihmisiä, joten pelottaa että kuinka vaikeaksi se minun elämän sitten tekee uutisen jälkeen. Varmaan pitää katsoa kuinka kauan mahan kasvun voi pistää "lihomisen" piikkiin :whistle:
 
Olipas tullut paljon tekstiä! :)

Mun aiemmat lapset ovat syntyneet rv38 (2800g ja 47cm) ja rv37+1 (3100g ja 49cm). Molemmat synnytykset olleet nopeita ja helppoja. Esikoisen synnytys kesti 6h ja meni täysin luomuna (vahingossa tosin) ja kuopuksen synnytys kesti 2,5h ja sain ainoastaan ilokaasua.
Mutta ikäeroa sisaruksiin tulee sen verran että tuntuu niinkuin odottaisi ensimmäistään.. Ainoastaan maha turpoaa älytöntä vauhtia..

Töissä oli pakko kertoa esimiehelle olosuhteiden vuoksi, otti onneksi tosi hyvin tiedon vastaan. Kerron myöhemmin muille työkavereille kun ollaan selvemmillä vesillä.. :)

~Merianna~
 
Tervetuloa uusille mukaan! :) Itse olen innokas kutoja, mutta ompelukoneen käyttö ei ole vahvuus. Verhojen/housunlahkeiden lyhennys onnistuu, vaativammat hommat tuskin. Hermotkin on aika huonot, en siis taida lähteä kokeilemaan vaikka ohje ihanalta näyttikin! :'D

Täällä ei ole kummin mitään mitä erityisesti tekisi mieli, karkkia ja muuta hyvää ehkä normaalia enemmän. Nyt ajattelin aloittaa jouluun kestävän herkkulakon, jota voisi jatkaa heti joulun jälkeen. Totaalikieltäytyminen tuskin onnistuu, mutta ehkä perinteisen karkkipäivän voisi ottaa jälleen käyttöön!

Ja Henttis isyyspakkaus kuulostaa ihanalta! Mitä kaikkea olet ideoinnut sinne? :)

Täällä on ensi viikolla toinen neuvola, odotan jo kovasti sydänäänten kuuntelua! Vaikka kaikki olikin ultrassa hyvin, pelko silti hiippii välillä mieleen onko pienellä kaikki kunnossa kun ei potkujakaan tunne. Onko tietoa koska ensiodottaja voi aikaisintaan alkaa odottamaan potkujen / liikkeiden tuntemista? :)
 
Ainiin olihan mulla vielä yks himo :) kuohuviiniä jostain syystä himoinnu raskauden ajan (normaalisti en juo kun punkkua), joten pommacia tullut vedettyä :D tänään menny pullollinen, onneks sentään light versiota, mutta ei kai noita makeutus aineitakaan olis kovin hyvä paljon käyttää.

Pioni1 en tiedä millon tuntuu aikasintaan, mutta itellä selviä potkuja ekasta tuntu rv 17+ ja viikko/pari aiemminkin jotain kuplimista, mutta olis yhtä hyvin voinu olla ilmaa suolistossakin :)

Mäkin odotan maanantain neuvolaa innolla just tuon sydänäänten kuuntelun takia. En oo jaksanut itseäni stressata tolla kotidopplerilla kun viimeks niitä ääniä joutu sen 10 min etsimään, vaikka aiemmin kuulu heti, joten en aio itseäni enää sillä säikytellä.
 
Pioni1 ajattelin tänään asiaa alustavasti, tuommoinen "vauvanhuolto-opas" olisi tarkoitus tilata ja siihen kaikkea mukavaa itse iskälle. Vauvatavaraa tulee varmaan muutenkin hommattua. (Hups, taisin laittaa h&m:lle yhden söpön nallehuovan tilaukseen..:D)
Mutta siis lisäksi ajattelin esim. suklaata, minikonjakkipullon, hengityssuojaimen, korvatulpat ja tälläistä.. saa nähdä mihin muotoutuu sitten lopulta. Alustavasti kirjoittelin noita paperille, että on sitten joku lanka jota lähteä kaupungilla seuraamaan,:) Lisäksi totta kai vauvalle sen verran, että i <3 daddy sukat ja Kalpa-tutti ja tuttinaruhan on pakolliset. :D
 
Mimmi - nyt kun mainitsit niin punkkua kyllä on ollut vähän ikävä :D Tiedän että jouluna maistuisi kanssa, mutta onneksi on glögiä ja kaikkea muuta ihanaa ruokaa ja juomaa tarjolla (mutta silti, ah juustot ja hyvä portviini - ensi vuoden jouluna sitten tämänkin vuoden edestä :D )

Henttis - kuulostaa hauskalta! Pitää miettiä joku yllätyspaketti omallekin miehelle (hänelle urheiluhulluna on myös helppo löytää aiheeseen liittyviä pieniä yllätyksiä) :)
 
Heip!

Voisin ilmoittautua mukaan :) Tänään oli np-ultra jossa LA varmistui 24.5. Menkkojen mukaan olis ollu vasta vika pv... Vauva oli kuitenkin viikkoja isompi. Edelliset kaksi olleet kyllä aika isoja vauvoja, että seki vois selittää vähän.
Tiedot siis LA 24.5 KOS, 27v ja kolmas lapsi.
Mulla sellanen pieni rakennevika tuolla kanavassa, niin tässä taas jännitetään miten kauan se pysyy kasassa. Vielä oli kaikki normaalisti ja saa elää tavallista raskausaikaa(y)

-seinis
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Seinisipe! :)
Mimmi, en muista olitko jo sanonutkin täällä, mutta joko teidän esikoinen tietää vauvasta?=)
Täällä on veto ihan pois, eilisen illan nuokuin sohvalla, yöllä 11tuntia unta ja ei auta. Josko iltavuoro piristäis..:sleep:
 
Henttis joo on tiennyt ihan alusta saakka. En sitten tiedä ymmärtääkö vielä ihan kunnolla. Kyllä tuo mahaa taputtaa ja sanoo vauva :)

Äh nyt kolme yötä mennyt putkeen aamuyöhön valvoessa. Ei vaan tule uni, vaikka väsyttää..
 
Haha voi ihana pieni. :)
Minun kummipoika 5-vuotta, oli ehdottanutkin jo nimiä pienelle. Niitä oli mm. Putsi? (vissiin mummolan possu on putsi :D), Grave digger the legend niinkuin yksi monsteri auto tai jos on hyvin pieni niin siitä voisi tulla pingviini. :D:D Ehdotukset sinänsä ihania ja herttasia, mutta ei tainnu ykskään osua kovin lähelle meidän kaavailemia nimiä. :D:p
Tuleeko teidän lapsille ns. suvussa kiertäneitä perinne nimiä, vai onko ihan oma yksilö nimiä myöten?:love:
 
Henttis haha :D kivoja ehdotuksia..

Meidän esikoisella sama toinen nimi kun isällään, ukillaan ja ties kuin pitkälle jatkuu heidän suvussa. Tyttöjen nimiä ei oo kummankaan suvussa kulkenu, ja jos tulee toinen poika niin tuskin samaa nimeä annetaan :D ei tälle tulokkaalle keksitään kyllä ihan puskista sitten oli kumpi tahansa
 
Tervetuloa Seinisipe :)

Meillä on suvussa yksi nimi joka annetaan varmasti (ainakin toiseksi) nimeksi, jos sukupuoli osuu oikeaan. Muuten ei olla nimiä vielä mietitty, luulen että rakenneultran jälkeen vasta enemmän aletaan keskustelemaan nimiasioista, meinataan siis selvittää sukupuoli :)

Täällä iskee välillä kauheita väsymyspäiviä kohdalle! Joinain päivinä riittää normaalit unet, joinain päivinä kaksien päikkärienkin jälkeen tarvitsee vielä 10 h yöunet. Mutta mikäs siinä, nukkuminen on mukavaa hommaa :D

Me ollaan kerrottu jo lähipiirille ihanista uutisista! Mitään vauvahankintoja ei olla vielä tehty, ajateltiin joulun jälkeen alkaa miettimään isompia hankintoja, joskin jotain "söpöä" meinaan ostaa sitäkin ennen jos vain osuu kohdalle jotain, jota ei voi jättää hankkimatta :)
 
Mitäs tänne muille kuuluu?

Äsken käyty neuvolassa. Verenpaine laskenut reippaasti, eli hyvät lukemat tällä kertaa. Paino laskenut 7 viikossa 1,8kg, mutta yhteensä tullut 4kg kun alussa sitä jostain syystä kertyi ihan hirveästi. Seuraava neuvola tammikuun lopulla. Kohdun korkeus 1cm navan alapuolella :D eli iso on jo. Hirvittää jo valmiiksi millainen jätti pallo tästä vielä tulee..


Mimmi & möhkis 15+4
 
Mimmi kiva lukea hyviä neuvolakuulumisia!:) Meillä ois seuraava tosiaan torstaina. :)
Muuten tänne kuuluu hyvää, mieli virkeä kun maa valkea. Selkä (tai issias) kiukuttelee töissä ja lauantaina olsiin jo valmis ollut lainaamaan yhdeltä papalta rollaattoria, hah. Saappa nähdä kuinka pitkälle kevääseen pystyy noin fyysisesti rankkaa työtä tekemään (toivoen että edes on töitä. :rolleyes:) .
Minua vähän jännittää tuo painon nousu, että kuinkahan iso sitä ensi keväänä on. Onneksi ainakin tässä vaiheessa omenat ja mandariinit maistuu paremmalle kun herkut.. :D Mullahan tippui ihan alussa paino pari kiloa, viikonlopun vaakalla käynnin jälkeen ei ainakaan radikaalia ylämäkeä olla aloitettu sen suhteen.
Tosiaan heti rv 12+0 alkoi kuulumaan kotona dopplerilla sykkeetja melkein joka kerta on kuultu kun on kuunneltu. Paremmin kuitenkin kuuluu aamuisin, voiko syynä olla iltaisin oleva valtava turvotus?

Toisekseen, mikähän vauva kevät 2016 tämä on, tuntuu että vauvauutisia sataa sieltä ja täältä kokoajan. :p
 
Henttis mä oon huomannu kanssa saman että aamulla kuuluu paremmin :) aamulla mun oli ihan pakko kuunnella tolla kotidopplerilla, kun tänään oli neuvola että kuuluuko varmasti vielä, ettei siellä tule mitään ikävää yllätystä.

Mä oon täällä niin innoissani kun nyt puolen tunnin ajan tuntunut tossa keskellä alavatsaa ihan kunnon muksahduksia ja useasti :) aikasemmin tuntunut vaan ihan pienesti ja ihan alhaalla ja ei edes läheskään joka päivä.
 
Täällä oli myös tänään neuvola! Oli ihana kuulla sydänäänet ja muutenkin koko asia tuntuu todellisemmalta jokaisen käynnin myötä. Painoa on tullut lisää kilo, uskoisin että nyt alkaa tasaisesti nousemaan :) Maha alkaa jo näkymään ja odotan innoissani että tuntisin ensimmäiset potkut!! :love:

Pirpana - vau mikä auto, sillä saa isommankin porukan kulkemaan! :) Meillä taitaa kanssa olla auton vaihto edessä lähempänä h- hetkeä. Pitää alkaa pikkuhiljaa tekemään listaa myös muista hankinnoista, eihän niillä mikään kiire ole, mutta jos vaikka joulun alennusmyynneistä löytyisi jotain oikeasti tarppeellista :)
 
Autoista tuli mieleen, kun meillä mies ajaa aina ja itse istuin esikoisen ollessa vauva myös takana, niin olis kiva myös uuden vauvan kanssa sitten istua takana laittamassa tuttia yms. Mutta nuo meidän istuimet/kaukalot on isofixillä kiinni, joten mä en ainakaan siihen väliin enää mahdu :D Muutama kuukaus sitten huomasin että meidän auton etupenkiltä saa airbagin napsautettua pois päältä, että uskaltaiskohan esikoisen istuimen siirtää siihen mökki yms. pidempien reissujen ajaksi? Tuota naama menosuuntaan istuinta ostaessa ei tullut liikkeen kanssa muuta puhuttua, kuin että ei saa laittaa turvatyynyn takia etupenkille?
 
Helou!

Ja kiitos Pirpana lisäyksestä!
Kuinka monta kertaa olette jo käyneet neuvolassa? Mä kävin kaksi kertaa, ja seuraavan kerran meen tammikuussa.
Nyt tuntuu pitkältä ajalta odottaa kun seuraavan kerran saa kuulla jotain vauvasta.
Me etsittiin viime neovolakäynnillä sydänääniä melkein 3 minuuttia ennen kuin ne viimein löytyivät ihan hetkeksi. Sitten ne katosivat taas ja saatiin tosissaan tehdä töitä jotta ehdittiin saada rekisteröityä lyönnit per minuutti. Pikkasen vilkas tyyppi.. Mutta kyllä sitä ehti pelästyä! Kauheeta.
Kerroin tänään töissä. Esimies ilahtui ihan aidosti ja sanoikin että oli meinannut kysyä jos olen raskaana jo aikasemmin. :) Ekan kerran kun vauvauutinen otettiin hyvin vastaan työpaikalla - yeeei!
Mies joutuu ostamaan uuden auton sitten, sillä on nyt sellainen jossa on vaan kaksi paikkaa takapenkillä. Voi voi ;)
Nyt en ole oksentanut viikkoon, joten ehkä tämä alkaa helpottamaan nyt! Kaikki ruuat mitä teen alkavat ällöttämään viimeistään siinä vaiheessa kun pitäisi syödä. Joten puurolinja jatkuu. Ja painoa ei ole vielä tullut. Mutta niin kauan kuin se ei laske niin kaikki on hyvin.
Meillä kerrottiin tytöille 7 ja 10v jo kuukausi sitten, koska jouduin pariin otteeseen sairaalaan mun sairauden takia kivunlievitykseen. Nehän pelkäsivät että kuolen, eikä ymmärtäneet miksei lääkkeet auta. Noh, ne ei auta kun niitä ei voi raskaana ottaa :)
Mutta siis innoissaan ovat. Vaikka pienempi on pettynyt kun maha ei ole niin iso vielä. Just wait nd see!!!
Liikkeitä luulen tuntevani silloin tällöin. Mutta olen niin skeptinen että uskon kuitenkin että ne ovat jotain muuta kuin vauva. Kohta ne alkavat varmasti tuntumaan niin että voi olla varma että se on tyyppi joka aiheuttaa ne. Sitä odotellessa.
Meillä ei olla mietitty nimiä vielä. Jotenkin kaikki tuntuu edelleen niin epätodelliselta!
 

Yhteistyössä