Toukokuun Tömistelijät 2016 *Joulukuussa*

Zenmama en usko että tuo on harvinainen tunne, mutta se varmasti helpottaisi sinua jos vaikka juttelisit neuvolassa asiasta? Itse kun rupee miettimään asioita ne tuppaa paisumaan. Kokemusta on ;)

Täällä oksennukset näyttävät vihdoinkin olevan ohi - jihuuu!!! 20 viikkoa sitä kestikin, huhhuh.
Mutta kipeenä olen ollut tosi paljon. Koko ajan flunssa päällä, ja olin ihan huonona koko vknlopun. Pieni paniikki alkaa hiipimään päälle joululahjoista kohta... Olen ollut kipeenä joka vknloppu joulukuussa!

Täälläkin ollaan hengästytty jo pitkään! Mutta en tosiaan ole tehnyt muuta kuin kävelylenkkejä, aamupahoinvoinnin takia. Nyt pääsen toivottavasti taas treenaamaan normisti salilla!

Ihanaa Ludo että näitte vehkeet ihan omin silmin! Täytyy googlettaa mitä pitää etsiä sitten kun päästään ultraan.

Mulla on hermot TÄYSIN nollassa, ja olen ihan kauhean stressaantunut kaikesta :( Säälittää mun tyttöjen puolesta, mutta hittolainen kun ei pysty hallitsemaan sitä napsahtamista kun se tulee! Ihan kauheeta. Toivottavasti mieli stabiloituisi jo pian.

Mulla ei ole äippävaatteita vielä. Maha on kyllä aika pieni vielä. Tapasin pari tyyppiä jotka olivat pari viikkoa minua edellä, ja aivan valtavat massut heillä jo!? Toivottavasti vauva kuitenkin voi hyvin ja kasvaa siellä..!

Bugaboo Cameleonit on nyt saatava tälle vauvalle! Jollakin taisikin olla kokemuksia niistä..?

Ja tosiaan tsemppiä kaikille rd:n kanssa. Mahtaa olla tosi kurjaa :(

Ainiin - nyt näyttää siltä että päästiin päätäistä eroon! Vihdoinkin! Heti kun joululomat alkoi, aikamoinen sattuma ;)

Voikaa hyvin,

Rudebox ja bebé
 
Onnttelut Rudebox pahoinvoinnin loppumisesta ja täiden häädöstä!

Tulipa tänään sitten ostettua pari pakettia 1 koon vaippoja, vaikka ei mitään pitänyt ennen ultraa :) yritin vähän tuttipulloja ja tuttejakin katsella, mutta en sitten jotenkin osannut ostaa mitään. Toivon että imetys onnistuu, mutta tiedän että joka tapauksessa tullaan tarvitsemaan pulloja myös ja uusi pumppukin. Edellinen oli Emma merkkinen ja tosiaan hajosi muutaman viikon käytön aikana. Nyt olen miettinyt Philips avent käsikäyttöistä.

Esikoisen kanssa oli pulloina ihan perus Ainun pullot ja nyt olen päättänyt että ehdottomasti haluan leveällä suuaukolla olevat pullot! Mietinkin vaan nyt että jos hommaan Aventin pumpun käytkö esim MAM pullot siihen tai saako niistä myös myöhemmin tehtyä nokkamukin kuten aventin pulloista? Lähikaupoissa kun ei noita aventin pulloja ole, enkä jaksaisi niitä tai tuttiosia lisää tilailla...

Mimmi & möhkis 19+5
 
Madot ovat saaneet kyytiä ja toinen kuuri lääketttä otettiin varoiks sunnuntaina(y)
Joulusiivot tehty ja kinkku on uunissa, joulu saa tulla:)

Millä viikolla menette rakenneultraan? Mulla on tammikuussa, kun viikkoja on 21+4. Olin vähän jo huolissani, että noin myöhään tehdään. Tänään soitteli terveystalolta kätilö ja sanoi että viikot ovat hyvät. Näkyy paremmin esim. Sydämen rakenteet.

Hyvää ja tunnelmallista jouluaikaa kaikille :love:

Jepulis<3 ja 18+3
 
Hyvää Joulua! :love: Täällä niin aatto, kun pyhät meni/menee töissä.
Maisakaarina onnea hyvistä ultrakuulumisista! Jepulis meillä ultra on viikoilla 20+3 ja mahtavaa että kutsumattomat vieraan on saatu häädettyä. :)
Parhaana joululahjana alkoi mini liikkua myllertää tiistai-iltana ja joka päivä potkutellut illasta. Maha on ottanut semmosen harppauksen, että kyllähän tuon jo vauvamahaksi alkaa pikku hiljaa mieltää. Ensiviikolla jos aleihin vähä etsimään vaatetta, omat alkaa vähän kiristää.. :D
Joululahjaksi sain myös Bolakorun ja uskoisin sen olevan kovalla käytöllä, se on yksinkertaisesti ihana!:giggle:
 
Noniin, nyt joulu on juhlittu ja saa huilia pari pvää töissä ;)

Pirpanalle ihanaa reissua!
Ai että olisi hienoa päästä pois täältä vähäksi aikaa.. täytyy reissata sitten ihan kunnolla kun äitiysloma alkaa.

Hienoa että kaikki vaikutti hyvältä Maisakaarina. Se on kyllä ainahelpottava tunne <3

Meillä on huomenna ultra. Pikkunen myllertää ihan kympillä siellä mahassa, välillä alkaa oikein voimaan huonosti rumbasta.
Tosin mun aamupahoinvointi on back, eli taas oksennellaan... huoh. Vähän pidemmän tuntuinen krapula tämä, jo 21 viikkoa kestänyt! :D

Mulla on muuten ihan järkyttävä kutina hiuspohjassa ja olkapäissä! Onko muilla?! Mä tulen ihan hulluksi kohta, varsinkin öisin se on ihan kamalaa. Eikä kyseessä ole täit, ollaan tarkistettu päivittäin ja kammailtu. Ne olisi sitäpaitsi varmaan koppakuoriaisten kokoiset tässä vaiheessa, kun jo n 3vkoa kestänyt.. yäk. Täytyy käydä apteekissa.

Kiva joululahja Henttis! Parempaa ei voi saada <3 Mikäs se Bolakoru on?

Mullakaan ei ole kokemuksia noista tuttipulloista, kun tissitakiaisia olivat molemmat.

Huomisen jälkeen jos kaikki vaikuttaa hyvältä, meikäkin varmasti eksyy kaupoille ;)

Voikaa hyvin,
Rudebox rv21
 
Rudebox mulla yläselkä ja sääret kutisee ikävästi, enemmänkin pistelee, mutta rasvaus ainaki auttaa hetkeksi.. Päänahka voikin olla vähän hankalampi juttu :(

Meillä myös huomenna ru ja jännittää ihan hirveästi, eli uneton yö tulossa..

Löysin muuten sittenkin toisesta Prismasta niitä aventin tuttipulloja ja tutteja, eli pumpun yhteensopivuus ongelma ratkaistu :) Jännä että samalla ketjulla eri kaupassa ihan eri valikoima.

Mistähän sitä löytäisi taas itsekuria, tuntuu että pari viikkoa tullut mätettyä ihan kaikkea mahdollista ja se näkyy ja tuntuu (paino noussut 2 viikossa 4kg!)

Mimmi & möhkis 20+4
 
Minulla taas kutisee polvet :LOL:
Meillä on vielä viikko rakenneultraan, jaksaa jaksaa odottaa... Olen ihan varma että ei kuiten saada tietää sukupuolta koska minä niiiiin tahtoisin tietää, ei kestä jännitystä.
Mitään hankintoja ei olla vielä tehty mutta pakko oli jo aloittaa neulominen eilen valkoisilla pienen pienillä sukilla.
 
Jensku80 mä oon jo katellut vapaita aikoja yksityiselle, jos ei jalkoväli näy :D
Ja kutomaan innostuin minäkin ennen joulua ja kas kummaa kävi kuten aina. Taas 1 sukka valmiina eikä yhtään kiinnosta tehdä toista.. Noita parittomia sukkia ja lapasia löytyy paljon..
 
Täällä ollaan myös harkittu jo yksityistä jos jalkoväli ei näy. :D Viimeksi kyllä ainakin ultrattiin niin perusteellisesti, että voisi luulla että nytkään periksi ei ultraaja anna jos sama sattuu. :)

Voi pieniä tumppuja ja töppösiä .:love: Pitäisi varmaan itekkin tarttua puikkoihin. Suunnitelmissa jo uusi isoäidin neliö viltti, jos poika tulee. Varmaan pitää silti tehdä uusi vaikka tyttö tulisi, pinkkiähän sille kuitenkin haluaa.. :D
Minä taisin tilata ylisöpön nallehuppuhuovan h&m:ltä, hups taas,:whistle:
 
Ainiin se piti vielä kysyä rakenneultrassa käyneille, että oliko ultra 4D? Kun luin monia blogeja tässä, ja tuli käsitys että kunnallisella ei tehdä 4D:nä, vain yksityisellä, onko tämä vanhaa tietoa?
Me nimittäin nähtiin pieni 4D:nä ainakin np-ultrassa.. :eek:

Muoks. siis 4D:nä nähtiin pieni jo viikolla 11+6.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kutisee kanssa sääret ihan kauheasti, ovat kutisseet jo pidemmän aikaa!!! Todella raivostuttavaa, rasvaus auttaa vähän mutta ei tarpeeksi :censored:

Onnea ihanista ultrakuulumisista, täällä odotellaan jo innolla rakenneultraa. Vähän alkaa jo jännittämäänkin, toivottavasti kaikki on hyvin :love: Ja yksityistä on mietitty täälläkin jos sukupuoli ei selviä.

Henttis ihana toi bolakoru! Olen sitä miettinyt, mutten ole vielä saanut hankittu!

Pioni1 19+1 ja puoliväli lähenee!!(y):barefoot:
 
Pioni1 suosittelen kyllä bolaa, se vaan on yksinkertaisen ihana. Pelotti vähän, että kuuluuko kilinä koko ajan, mutta turha pelko, vain tietyt liikkeet saavat äänen aikaan. :)
Tuosta kutinasta, aloin miettiä sitä ja minulla kyllä naama kutisee?! Olen laittanut tämän "talven" piikkiin kyllä.. o:

Meille on ilmeisesti miehen mielestä tulossa poika, koska eilen kerroin Minin heittäneen voltin niin mies vain tuumasi "Munat ne vaan heilahti". Jahas ei vissiin tartte sitä sukupuolta kysyäkkään ultrassa. :D:D
 
En nyt todellakaan halua säikytellä, ja varmaan kyse on ihan kuivasta ihosta, mutta erityisesti jos sääret tai kämmenet tms. kutisee, niin kannattaa varmaan mainita nlassa, eikös se voi olla oire jostain maksan toimintahäiriöstä tms. Kaiketi alkaa paljon myöhemmillä viikoilla, mutta mä kyllä asiasta kysyisin, ihan varmuuden vuoksi.

Mä sain jouluna 2 ylimääräistä kiloa, vaikkei herkutella juuri voinut, mut jo eilen vaaka onneksi näytti normilukemaa. Sokeriarvot onneksi ei mennyt kertaakaan yli ja nyt onkin palattu ruotuun. Kunhan vauva on syntynyt, niin mä kyllä vedän sellaiset hiilariöverit, että oksat pois. Ja karppaajaa musta ei kyllä tän jälkeen ikinä tule :D

Meillä kyllä katsottiin lopuksi ihan 4D:nä, vaikka ihan kunnallisessa ultrassa kävin.

Mulla myös välillä iskee ihme etova olo, oksentamaan en ole enää joutunut, mutta sitä sai kyllä alkuun ihan riittämiin tehdäkin. Kova on myllerrys vatsassa täälläkin, mut ei läheskään niin kova kuin esikon kohdalla. Poitsu oli kyllä sellainen myllääjä, et vatsa oli koko ajan ihan vinossa ja kantapäät ja polvet sojotti vatsanahkan läp selvästi. Ihan loppumetreillä kääntyi vielä perätilasta rt:aan, niin silloin luulin, et koko vatsa repeää pois paikoiltaan :LOL:

Alennusmyynneistä pitäis pikku hiljaa lähteä pikku vaatteita ostelemaan, mut mitä olen nopeesti silmäilly, niin valikoima ei nyt hirveesti houkuta. No, on täs vielä aikaa..

O ja 22+6
 
mimmi92, mulla on sama yhden parin syndrooma joten tällä kertaa teen looppaamalla yhtäaikaa molemmat :) Pitää varmaan myös harkita sitä yksityistä jos ei suostu näyttämään, on vaan niin pirun kallista.

Minä en ole uskaltautunut vielä joulun jälkeen vaakalle :whistle:
 
Jensku80 täälläkin oon pysytellyt pois vaalta.. :) Huhhelihoo. Maha on pullahtanut esiin oikein kunnolla nyt, ja mun tekee vaan mieli epäterveellisyyksiä. Yhyyy.

Tänään käytiin ultrassa, ja POIKA tulee!?!?!! Me ollaan ihan yllättyneitä - en tiennyt että me osattiin tehdä myös poikia, kun on nuo kaksi tyttöä. Tyttönimikin oli valmiina ja kaikki! Mutta kieltämättä ihanaa. Pikkumies. Emmä kestä!:love:
Ja rakenteetkin näytti hyvältä, 5pvää isompi kuin laskettu, eli ihan normikasvu. Ja se on kaikista tärkeintä tietenkin.(y)

Nyt shoppailemaan :)

Ostin muuten ACOn jotain päänahkageeliä, ja se auttoi!
Mullakin kutisee sääret välillä, mutta se menee aika hyvin ohi rasvaamalla.

Rudebox 21+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: henttis
Mulla ainakin joinain talvina atooppista ihottumaa ja nytkin unissani oon sääret raapinut ruvelle. Ei kiva, mutta uskoisin kuitenkin johtuvan talvesta..

Tyttöä lupailtiin ultrassa :) ei jotenkin yllättänyt, pojasta olisin ollut ihan ihmeissäni.. Kaikki rakenteet normaalit ja vastasi viikkoja :)

Mimmi & möhkis 20+5
 
Ollakovai - olen lukenut samaa! Mutta luulen että tämä kutina menee kuivan ihon ja talven piikkiin, samanlaista kutinaa joka talvi :) Pitää varaksi mainta neuvolassa jos äityy pahaksi.

Onnea Rudebox pojasta ja mimmi tytöstä :love:

Täälläkin on maha pullahtanut ihan kunnolla esiin! Tuntuu että kasvaa oikein silmissä. Painoa on tullut plussauksen jälkeen kolme kiloa, osa menee (toivottavasti :D ) jouluturvotuken pariin. Nyt on sairastelujen jälkeen jatkettu taas liikuntaa ja toivottavasti pystyy jatkamaan mahdollisimman pitkään asti. Pysyy pää ja kroppa kunnossa :)
 
No se on hyvä, jos tuo kutina johtuu selkeesti kuivuudesta -mulla on vaan kaksi kaveria saaneet just ihan raivokutinan, mut tosiaan ihan siellä loppuraskaudessa, ja molemmilla oli tuo hepatoosi tms. Niin vähän yliherkkä olen..:whistle:

Ja tosiaan onnea Rude ja mimmi hyvistä uutisista :)

Sain vihdoin tuunattua vanhat toppahousut vatsayhteensopiviksi, niin pääsee lenkille vähän reilummillakin pakkasilla. Takki on kyllä arvoitus, pitkäänkö menee kiinni. Äitiystoppis on vähän pidempää mallia, niin näyttää lenkkeillessä vähän hassulta (no ihan kuin tällainen lenkkeilevä möhömaha ei muuten hassulta näyttäisi :ROFLMAO:)

O ja 23+0
 

Yhteistyössä