Toukokuun tiitiäiset 2015 *syyskuussa*

Toukokuun tiitiäiset 2015



LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

28.4
HSP79 / 34 / 2. / SeKS

30.4.
Matunen / 23 / 1. / JS
terp / 30 / 4. / TYKS

1.5.
rapsuripsi / 24 / 2. / LKS
linkkari / 40 /1. / tays
SJ / 24 / 1. /

2.5.
tiituli85/ 2.lapsi/
äiti3lasta / 26 / 5. /k-pks

3.5.
neppisnei / 28 / 4. / SatKs
meva / 31 / 4. / Oys
Pieni. / 25 / 2.lapsi / TYKS
Lumme75 / 39 / 7. / Seks

4.5.
(Laura) / 30 / 3. / KYS
Viiu / 33 /
sisko36 / 37/ 1. / satks
millamoorits / 22 / 1. / KYS /

5.5.
carna / 26 / 1. / KOKS
CherryCake / 25 / 2 / k-hks

6.5.
taAsK / 29 / 1. / KYS
Giu / 28 /1. / KOS
Millukka / 35 / 8. / Hyas
Röntiäinen / 28 / 4. / seks
Sinpukka / / 1. / PHKS

8.5.
Aakku85 / 28 / 1. / TAYS
annasmat / 33 /4. / TAYS
viimi / 25 / 1. / KYS
Jonsku / 26 / 1. / TAYS

9.5.
Jadey /
hömelöpöllö / 34 / 4. / satks
MurustenMami / 30 / 4. / K-hks
hitsipimpula / 34 / 2. / k-pks

10.5.
Caramelo / 36 / 2. / OYS
Anime / 32 / 2. / OAS
touko2015 / 36 / 5. / PS
Hanttuliini84 / 30 / 1. / KOS

12.5.
PS / 32 / 1. / KOS

14.5.
Vavec / 22 / toinen raskaus / js tai nkl
Oodikas / 36 / 1. / Oys
Mamma94 / 20 / 2. / Kos

15.5.
Zesi / 26 / 2. / hys
Meppim / 31 / 2. / Oys

16.5.
muumin1 / 20 (21)/ 2. / tyks

17.5.
marrasmassu / 30 / 3. / lks /
Nalat-84 / 29 / 1. / PHKS
KasKummaa/ 30/ 1. / OYS/ ?
Vilperi / 34 / 3. / Tays

18.5.
Methe / 35 / 3. / nkl

20.5.
ananias / 39 / 2. mutta 1. yhteinen / phks

21.5.
Anukkio / 38 / 2. / TYKS

22.5.
Minihemuli / 25v. / 1. / K-hks

23.5.
HanPi / 27 / 3. / sas tai tyks
idv / 22 / 2. / ksks

24.5.
DiiDii / 22 / 1. / K-SKS

26.5.
Tempe / 35 / 5. / phks
-tipunen- / 28 /2. / tyks

27.5.
joa / 24 / 1. / k-pks

??
saima-- / 19 / 1. /
Uniikki75 / 39 / 2. / Seks
lielikki / 28 /3. / js
Haave / 30 /2. / K-PKS
Miilu / 25 / 3. / KYS
Mamime/33/2./Oys



synnytyssairaaloiden lyhenteet:
Js = jorvin sairaala
sas = salon aluesairaala
kos = kätilöopisto
nkl = naistenklinikka
ps = porvoon sairaala
lus = länsi-uudenmaan aluesairaala
ekks = eteläkarjalan keskussairaala
hys = hyvinkään aluesairaala
ias = iisalmen aluesairaala
k-hks = kanta-hämeen keskussairaala
k-pks = keski-pohjanmaan keskussairaala
kaks = kainuun keskussairaala
k-sks = keski-suomen keskussairaala
koks = kymenlaakson keskussairaala
kys = kuopion yliopistollinen sairaala
las = loimaan aluesairaala
lks = lapin keskussairaala
lpks = länsi-pohjanmaan keskussairaala
ls = lohjan aluesairaala
mks = mikkelin keskussairaala
oas = oulaskankaan aluesairaala
oys = oulun yliopistollinen sairaala
phks = päijät-hämeen keskussairaala
pkks = pohjois-karjalan keskussairaala
ras = raahen aluesairaala
sks = savonlinnan keskussairaala
seks = seinäjoen keskussairaala
satks = satakunnan keskussairaala
tays = tampereen yliopistollinen sairaala
tyks = turun yliopistollinen sairaala
vks = vaasan keskussairaala


Päivitykset selvästi erottuvasti, Kiitos!


ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE, JA ONNEA JA MENESTYSTÄ RASKAUTEEN! :heart::heart::heart:

Menetyksen kohdanneille :'( :hug:

FB:ssä on oma SALAINEN ryhmä toukokuisille, sinne pääsee liittymään kirjoittelemalla tähän ketjuun ja laittamalla yksityisviestinä terpille oma nimesi ja kuvaus profiilikuvastasi, jotta löydän sinut fb:stä.

Aiemmat ketjut:
http://http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2410549-toukokuun-tiitiaiset-2015-a/
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa :wave:

Tänään tehty haalee plussa ja pikkasen sulateltu asiaa....:) Huh huh.

Lapsia on 3v ja 1,5v ja tämä vauva tulee uuteen suhteeseen ja on miehelleni esikoinen.

Sempä vuoksi ei tuu olemaan mikään kiire kertoa raskaudesta, kun en jaksa niitä ilmeitä ja arvosteluja pahemmin katsella :)
Kullakin on oma elämäntarinansa joka ei muille oikeastaan kuulu.

Jokatapauksessa vauva on ihan haluttu ja toivottu ja olemme onnellisia. Jännittää vaan kaikki kovasti, raskauden onnistuminen ja eteneminen, rd joka on ollut edellisissä raskauksissa...ja tietenkin itse arki kolmen niin pienen kanssa. Mutta luonnollista kaiketi että tuollaisia miettii...

Varovaisesti ilmottaudun mukaan, en vielä kaipaa tietojani tuohon etusivulle kun todella todella alussa olen ja yksi km takana.

:flower:
 
ksiksi onnea,ja tarrasukkiamatkaan sinnekin!!

täälä olo on jotenkin niiin ei raskautunut,jotta päätin tilata raskauskeijulta kaksi viikkonäytöllistä digiä,varmaan ke aamuna sitten pääsee testaamaan..ja tekis mieli jo soittaa se varhaisultrakin...voiko ihminen levottomampi olla.
 
Aakku85 synnytyssairaala on Tays
eri raskauslaskureista oon ny saanu tuloksen 4+3 ja sillä alan laskeen eli rv5 :) Jänskättää hippasen ku rv6-7 taitteessa on ullkomaanmatka. Toivottavasti on travellingtyyppiä. Oireita ei oo ollu ny oikein mitään, se vähän jännittää... miksei...? pitäiskö? esikkoo ku odottaa voi olla pää tosi höpsö.

Aakku ja 4+3 nimetön
 
Kai mäkin tänne siirryn sitten. Launtaina jo kaksi viivasta tikkuun ilmestyi ja tänään ne oli jo kivasti vahvistuneet. :)

En tiedä miten laskettua-aikaa laskisi, oletetusta ovulaatiosta vai viime kuukautisten alkamisesta. Ajattelin tällä viikolla varhaisultraa varailla, joten jospa siellä sitten viikot selviäisi. Meinasiko muut varhaisultraan mennä? Samoin neuvolaan ajattelin tällä viikolla soitella, kunhan saan uuden vuorolistan, joten tiedän miten työvuorot menee. Eli hoitotyöläinen täälläkin :D

8.5. / miup / 25 / 1. / KYS /sukupuoli
Hei! Toinen kyssiläinen. Ehkä päästään yhtäaikaa synnärille :D
Mietin et varaan ensiviikolla ajan varhaisultraan, silloin on viikkoja 6 ja ultraan menisin viikolla 7, jolloin syke näkyy vaikka viikkoja olisi vähän vähemmän. Ultraan jälkeen varaan vasta neuvolan. Täällä on eka neuvola vasta viikolla 9-10, joten turhaa ennemmin soitella.
 
Oireita ei tartte olla vielä 4+ viikolla, ihan normaalia on.
Neuvola kannattaa varata mun mielestä rv7 alkaen, koska siellä ei (anteeks vaan) tapahdu eikä puhuta ekalla kerralla mitään ihmeitä, ei ainakaan mitään sellasta jota ei jo tietäisi. Lisäksi seuraavaan neuvola aikaan tulee olemaan miljoona vuotta, joten se on ihan sama, käykö siellä viikolla kahdeksan vai viisi......
Sydänäänet kuunnellaan kuitenkin neuvolassa vasta siinä rv12 paikkeilla, joissain myöhemminkin ja joissain koklataan jo rv10+

En muuten tiedä siirrynkö kesäkuisiin, tuntuu niin hämärältä kun viivakin oli niin haalea vielä eilen. Menkkojen mukaan joo kuulun tänne, mutta ehkäpä viivan vahvistuminen syyskuun puolella tarkottanee sitä että menee kesäkuulle... hmm :)
 
Minulla sairaalana lks :)
Kohta olen ajatellut ajan varata, jännittää jo niin paljon joten haluan nähdä sykkiikö sielä sydän vai ei :)
Ehkä se ootus alka tuntua sitten todellisemmalta. Nyt sitä ei oikein usko vielä, vaikka oireitakin on ja plussannut monesti :D joko olette uutisia kertoneet ystäville tai muille perheenjäsenille?
Me kerrotaan sitten kun ollaan päästy tämän alkuraskauden ylitse, noin 10-12 viikolla kuten esikoistakin ootellessa.
Minulla vähän mietityttää että mitä uskaltaa ulkomailla syödä, koska matka meillä tulossa lokuussa.
 
Hei vaan toukokuiset! :wave: Ilmoitanpa minäkin läsnäolostani, mutta en listalle vielä halaja, sillä minullakin takana km, joka yllätti lähellä nt-ultraa... Silloin kävin ar-ultrassa vk:lla 7 ja kaikki oli vielä sykkeitä myöden hyvin, mutta toisin sitten kävi myöhemmin. En nyt siis ole menossa ainakaan noin aikaisin ar-ultraan, se kun ei mitään takaa, eikä mulle levollista oloa tuolloin vielä toisi. Ehkä sitten myöhemmillä viikoilla, jos ei yllättävä vuoto ala aikaisemmin. Neuvolaan en myöskään ole varaamassa aikaa vielä pariin viikkoon. Odottelen siis myös sen suhteen ja toivon pääseväni mahdollisimman myöhäisessä vaiheessa...jos nyt tarvitsisi ollenkaan mennä siellä näyttäytymään...varsin tuoreessa muistissa kun tuon edellisen neuvolareissun opit on, eikä siellä tosiaan mitään ihmeellistä tapahtunut. Jospa siis pelkkä puhelinsoitto neuvolatädille ja pissapurkkien nouto terveyskeskuksesta riittäisi? Pitänee soitella ja kysyä sitten myöhemmin. Muutama läheinen raskaudesta tietää, jotka tiesi edelliselläkin kerralla. Jos km taas tulee, haluan myös sen tiedon heidän kanssaan jakaa.

Täällä siis 30+ -vuotias ja esikoista taas odottelen ja toivon saavani tämän tällä kertaa syliin asti. Onnea meille kaikille odotukseen! :)
 
Mulla synnäri on SatKs

En vielä tiedä missä vaiheessa varaisin neuvolaa. Pohdinnan alla on vielä sekin varaisinko varhaisultran. :D
On niin varhaiset viikot ettei tässä nyt mikään kiire ole. Ultraankaan en halua liian aikaisin jotta varmasti näkyy jo jotain. Sitä taidetaan suositella 7-8 viikolle?

Tämä hoitaja tekee 2-vuorotyötä ja sekin saa mut ihan uuvuksiin. Iltavuorot tuntuu jotenkin tosi raskailta ja varsinkin jos seuraavana päivänä on taas aamuvuoro.

Muille kertomisesta Me ajateltiin että ei kerrota tästä raskaudesta kenellekään, vaan saa kukin huomata sitten itsekseen. :whistle: Voisin kuvitella että jonkun verran tulee arvostelua ja ihmettelyä miksi tässä nyt vielä pitää lapsia lisää tehdä, kun johan niitä jo kolme on. :kieh:
Parhaalle ystävälle varmaan kerron heti mahdollisen ultran jälkeen. Pitäähän mulla joku olla jolle voin hihkua vauvajuttuja ja olotilojani.
Mun mies on tollanen "jörö" joka ei sen kummemmin höpsötä asiasta. Vauva on tulossa ja that's it! :D

) . ( Mulla on tässä pari päivää ollut suht' oireeton olo. Välillä vatsa jomottelee ja "alakerta" nippailee. Ja väsymys on ja pysyy. Mutta mä taidan olla sellanen aina väsynyt! :xmas:

Neppis ja pieni 5+1
 
Mä olin jo niin hätäpöksy, että varasin neuvolan kun oli 5+0 (viikon siis maltoin plussaamisesta odottaa :D). Soitin niin aikasin kun kuvittelin jostain syystä, että neuvoloissa on ruuhkaa. Ei näköjään, kun laittoi ajan jo 12.9 eli silloin 7+1! Ei kyllä aikainen aika mua haittaa. Ehkä se todentaa tätä raskautta vähän. Eikä tarvitse kauaa odotella!

Mäkin oon lähdössä matkalle syyskuun lopussa. Italiaan menossa niin harmi kun jää viinitilat ja juustot kokematta. Toisaalta jotain paljon parempaa on tiedossa toivottavasti :heart: Suomessa oon pastöroimatonta juustoa syönyt vähän kun himo iski, mutta ulkomailla en kyllä uskalla. Tuolloin oon viikoilla 11 ja 12. Josko reissusta nappais jonkun vauvavihjekuvan ja matkakuvia näyttäessä paljastaisi vanhemmille sitten :) pari ystävää jo tietää!

Mitä mieltä ootte hiusten värjäämisestä raskausaikana? Mä haluisin mennä kampaajalle, mutta jotkut sanoo sen olevan pahasta..

Ja sairaala on JS
 
Viimeksi muokattu:
Minulle on tulossa mustat pidennykset hiuksiin ja väri on nyt vaalea ruskea+blondi tyvikasvu, joten todellakin väriään hiukseni vaikka raskaana olenkin. Kampaaja laittaa sellaisen värin jossa on vähiten niitä pahimpia myrkkyjä.
 
Onko täällä muuten tupakotsijoita? Minulla on paheena sähkötupakka jota vielä tuprutan.. Jäljellä on vielä yhdet nesteet, eli riittää viikoksi. Sen jälkeen on varmaan lopetettava tämäkin. En halua nikotiiniriippuvaista vauvaa..
 
olipas tänne tullut mukavasti tekstiä!
neuvolasta soitin tnä ja sain ajan 19.9..olin silloin jo 7+ viikoilla
ennen sitä aion mennä siis jo ultraan,pitäisi se ultra vaan varata.

nippailuja tuntunut mahassa tänään..ei muuta oikeestaan.

tupakka ei ole ongelma täälä ainakaan,en oo koskaan polttanut..mies tosin voisi: /

aion värjätä hiuksia,kuten muissakin raskauksissa.

jaa a,taidetaan kertoa vasta sit kun alkaa maha pömpöttää(mulla siis pömpöttää muutenkin jo kyllä,vähäsen ylipainoa kun on)

itse oon kotiäitinä,joten töistä ei oo riesaa.

tays
 
Noih, on lista päivitetty.

Neuvola on mulle pakkopullaa, joten soittelen kun vain muistan. Soittoaika on 12-13 ja muistan aina hieman yli 13 et voishan sitä soittaa. Viimeks kävin ekan kerran joku rv 9+ joten ihan sama koska soitteli, soitin meinaan melkein heti kun plussasin. Oli pitkä aika odottaa. Nyt ei ole kiirettä, kyl sinne kerkii rimpauttamaan. Hiuksia en ajatelut värjätä, kun ovat ihan luonnollisen väriset.

Nyt on sitten alkanut tää vilutus, ei auta vaikka kuinka lykkis vaatetta päälle. Kämppässäkin on 23-25 astetta lämmintä, joten siitäkään ei ole kyse.

Mä olen kuullut varmaan kaikki jutut noista "ei tarvitse koko maailmaa yksin täyttää" ja "hui kauhea kuin pienellä ikäerolla teidän lapset on" ja "ehkäisy on keksitty". Uskontoani on kysytty useaan otteeseen eri tahoilta jne. Joten mä sympatiseeraan kyllä sua neppisnei. Me kerrotaan lähisuvulle ja muutomille hyville ystäville, mut heille tää tilanne ei tule mitenkään yllätyksenä, koska koko ajan ollaan sanottu, et vielä tulee, kun aika on. Mut muille en ajatellut kertoa, kauhistelkoot selän takana vaan. Tää nelonen ei välttämättä ole vielä viimeinen, aika näyttää. Mun lapset on syntyneet 2010, 2012 ja 2013, joten vilskettä ja uhmaa kotoota löytyy.

terp 5+4
 
ksiksi, en usko et tarvii siirtyä kesäkuisiin, itekki sain vahvimman viivani 1.9, mut l.a. on 8.5 menkoista, joten lienet kuitenki oikeessa ryhmässä.

kertomisesta:
töissä kerron pomolle vasta, kun oon käyny nt-ultrassa ja ruvetaan ens kesän lomia kyseleen. Mieluummin kertoisin vasta rakenneultran jälkeen. Mut pitää ny kattoo miten tää etenee.
Pari kaveria tietää, jotka on yrityksestäkin tienneet, miehen puolelta 1. Siinä ne si on ennen nt-ultraa.
Vähän kahden vaiheilla oon tuon ar-ultran kanssa... ku se, et saako siitä lisähyötyä, riskiviikot on riskiviikot. Neuvolaan aattelin soitella ens viikolla, jos si pääsis siihen nt ultraan mahd ajoissa. Niitä ku tehään jo viikolta 10? alkaen.

Nykyään tunnun heräilevän aina öisin pariks tunniks, vaikk illlalla sammun kesken telkkaohjelmien sohvalle ja saatan nukkua puoleen päivään... outoo..
 
Minäkin mietin et rahantuhluuta tuo varhaisultra.. Vaikka kaikki ois hyvin viikolla 7, ei se tarkoita että näin on viikolla 10-12 ekassa neuvolassa. Lähinnä nyt sulkee pois kohdunulkoisen. Lisäksi tämä on viimeinen raskauteni (saan sterilisaation synnytyksen jälkeen iän ja lapsiluvun puolesta), niin tekee mieli ottaa kaikki irti ja vähän hössöttää :D
 
no jokainen tekee kuten tekee varhaisultran kanssa,itse meen sen takia että tiän jonkun kasvavan sisälläni,ja pois sulkea kemiallinen ja tuulimuna..kyllä se mun mieltä ainakin rauhoittaa ja paljonkin! ja jossakin sivustolla kerrottiin joku prosenttiluku minimaalisen pieni,että kun sydämen syke näkyy on keskenmenon riski pieni.
 
Heippa! Jospa itsekin tulisin tänne pikkuhiljaa =) Kuuluisin oikeasti tuonne yrityksen aloittajista plussanneisiin (vai mikä sen ketjun nimi olikaan...), mutta se on niin hirmu kuollut että jos sitä kävisi näissä kummassakin ihmettelemässä :)
Lauantaina 30.8. aika vahvan plussan sain testissä, ja tässä minun tietoni nyt sitten:

5.5.15 / carna / 26 / 1. / KOKS

Oireet ovat oikeastaan alkaneet vasta tuon testin jälkeen, eli tissit arat ja paisuneet. MITÄÄN muita oireita ei ole, vähän raastavaa :D Jotenkin tuntuisi varmemmalta ja turvallisemmalta jos olisi oireita, mutta kyllähän ne ehtii tulla :D Edelleen hörpin kahvia mukikaupalla eikä hampaitten harjaaminen tee tiukkaa aamuisin.

Menin sitten jo soittamaan neuvolaan ja sain ajan 23.9. Vähän jännittää että olenko vähän liian varhain liikenteessä ja hössöttämässä, näillä viikoilla kun kuitenkin voi kai tapahtua mitä vain...
 
Kyllä tästä tulee hössötysraskaus, vaikka yritin pysyä coolina :cool: mutta sallittakoon nyt, harvoin sitä elämässään on raskaana kuitenkin.. Varsin ajan alkuraskauden ultraan terveystalolle kahden viikon päähän. Silloin on viikkoja 7+4. Hintaa tulee itse ultrasta 100€+polimaksu ja joku käyntimaksu, eli noin 150€ yhteensä. Vähän suolaisen makuinen hinta, mutta tuntuu että päästävä on..
 
Moi!

Olen jo jonkin aikaa seuraillut pinoa mutta en ole saanut aikaseksi kirjottaa mitään. :D

Listalle en vielä halua kun niin pienillä viikoilla mennään eikä koskaan tiedä miten tässä tulee käymään...

Minulla on lapset 12/04,12/05,1/07,3/08 ja 11/09 joten tämä tulokas olisi kuudes ja la osuis 3.5 2015 jos kaikki menee hyvin loppuunasti :heart:
 

Yhteistyössä