Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

Kävin tällä viikolla seuloja varten verikokeessa ja samalla katsottiin se hemoglobiini joka oli edelleen vain vähän yli sata. Viime raskaudessa jouduin syödä rautaa ihan lopussa ja ai että millanen mahakipu siitä seurasi! Nyt pitää ilmeisesti aloittaa sen syöminen aika piankin. :(

Kävin pikaisessa ultrassa tänään ja kaikki oli kunnossa. Olisin katsellut näytöltä vauvaa vielä kauemmankin.. Jotenkin käsittämätöntä että mun mahassa on jo niin iso vauva että ultralla erotti jopa kasvonpiirteitä. :)

Ollaan ajateltu että kerrotaan vanhemmille vasta nt-ultran jälkeen mutta kovasti houkuttaisi kertoa jo isänpäivänä. Vielä parisen viikkoa aikaa miettiä. :) Pari työkaveria tietää mutta esimiehelle tai muille työkavereille en meinaa kertoa vielä pitkään aikaan.

Mulla on tyttöolo vaikka olen aina ajatellut että toinen lapsi tulee olemaan poika. Kumpikin käy! :)

Milanen 10+2
 
Jee jee, eilen oli nt-ultra, löysin perille 75 km päähän :) miehellä oli työkiireitä. Tyyppi liikkui ihan hulluna, pyöri masulta selälleen, potki, nyrkkeili, venytteli, ja kun lopulta vähän asettui niin sai hikan :D niskaturvotus vain 0,6mm, kävin silti verikokeissakin kerran nyt siellä asti oltiin.

Mulla on olo helpottunut, nyt enää etoo, ja tällä viikolla olen oksentanut enää kerran. Selviän myös ilman päiväunia ja jopa töiden jälkeen olen vielä salilla jaksanut käydä. On ihan positiivinen olo, jotenkin aika hyvä mieli koko ajan.

Nyt pitää kyllä lähteä puuroa tekemään ettei kerkeä paha olo taas päälle :) ai niin, nyt kun oksentelu on kurissa niin olen syönyt kuin hevonen. Ja just kaikkea sontaa, ei mitään kasviksia. Niin paino on tippunut kilolla??? Käyhän tämä. Eiköhän se siitä nouse, viime raskaudesta tuli 18kg ja onneksi myös lähti.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Ihania ultrauutisia!! >3

Mulla on välillä poikaolo ja välillä tyttöolo, ota siis tästä selvää :D Aiotaan kysyä sukupuoli rakenneultrassa. Toivottavasti mini sen näyttää.

Mäkin oon kuolannu Mutsyn vaunuja. Oon päässyt niitä työntämäänkin ja näppärät ovat.

Mä olen kertonut töissä lähiesimiehelle ja isolle pomolle kerron heti np-ultran jälkeen.

Jadey 11+6
 
Rautalisästä joku puhui, itsellä käytössä Iron Vitalin kapselit. Tarkoitettu juuri herkkävatsaisille ja ainoat, mitkä ei mulla aiheuta huonoa oloa/vatsakipuja. Suosittelen :)

Tyttöolo, esikoinen poika ja tyttöä hiukan toivoisin, joten voipi johtua ihan siitä :D

Huonot olot on hellittänyt, mutta väsymys on vielä päällä. Sitä ei auta yhtään, että esikoinen heräilly viime yöt tunnin kahden välein. Vissiin on hampaita tulossa. Ehkä se energinen kausi kohta alkaa, toivotaan ainakin niin!

Muruli & muru 11+5
 
Kiva lukea iloisia ultrakuulumisia! Onneksi mekin pääsemme ultraan "jo" torstaina. :) Olo on ollut ihan kiitettävän hyvä, ainoa vaan että välillä on tullut aamuteet ylös, nyt koittanut ottaa tavaksi lisätä lorauksen maitoa ja natustaa leipää samalla kun hörpin teetä. Kahvia ei tee mieli, kun tietää mikä järjetön närästys kiusaa sitten koko päivän. :D

Mulla on aika vahva poikaolo vieläkin. Ja kovasti toivotaankin että esikoinen olisi poika, vaikka tietenkään sillä ei ole mitään väliä. Rakenneultrassa se sitten selviää ja aivan yhtä onnellisia oltaisiin tytöstäkin. :) Vielä ei olla laajennettu tietävien verkostoa (haha, kuulostipa hassulta), eli vasta omat äitimme ja muutama läheisin ystävä tietää. Niin ja koulussa ryhmänohjaaja (pakko oli kertoa kun pahoinvoinnit oli silloin huipussaan + ruvetaan hopsia suunnittelemaan). Isälle ja isoveljelleni aion kertoa isänpäivänä (aina mennään sisarusten kanssa sinne pullakahveille), silloin 14+2. Varmaan vien ultrakuvatkin pällisteltäväksi. :) Isosiskolleni tekisi mieli kertoa jo nyt, sillä kun on paaaaljon ihania poikien vaatteita mitä on pian laittamassa myyntiin. Vaikka eihän poikaolo mikään varma olekkaan, mutta jos se antaisi mun penkoa parhaat ensin päältä ja säästäisi ne vielä. :)

Tekisi kovasti jo mieli tehdä hankintoja, mutta koitan malttaa mieleni ja ostella vasta ensi vuoden puolella (veikkaisin että joulupukkikin tuo jotakin vauvaa varten). Toisaalta.. Törmäsin aivan ihanaan pieneen yritykseen fb:ssä, joka tekee uusretroihin värikkäisiin kankaisiin vaatteita! Meinasin ostaa jo kahdet trikootumput 0-6kk ikäiselle vauvalle. :D Ystäväni koitti toppuutella että tuo huonoa onnea jos ostelee vaatteita reilusti etukäteen. Höh, uskoo ken tahtoo. Onneksi mikään ei estä suunnittelemasta ja vertailemasta vaunuja yms. :) Mitään suosikkeja ei ole vastaan tullut ja luulenkin että ostetaan vaunut käytettynä testaamisen jälkeen. Sitä olen miettinyt, että aion aivan ehdottomasti ostaa kantoliinan (tai parikin). Meinaako kukaan muu ostaa kantoliinaa -tai reppua? Lisäksi mietin kestoilua, meillä kun tulee omakotitalossa muutenkin niin paljon roskaa (3 koiraa ja yksi kissakin). Onko kukaan muu miettinyt kestoilua tai kestoillut? Olen aika onneton ompelijakin, mutta sain kk pari sitten kauhean kasan erilaisia kankaita, on softista, fleeceä, trikoota.. Jne! Jos vaikka innostuisin tekemään itse. Toisaalta, aivan vastasyntyneen lapsen kanssa en haluaisi kestoilla, joten onneksi meille tulee pian isompi ulkoroskis! :D On sekin hankinta tulevaa vauvaa ajatellen, mutta en pistä pahitteeksi että tuleekin ajoissa. Helpottaa kummasti sitten kun täällä ruvetaan pientä remppaakin tekemään ennen vauvan tuloa. :)

Niin ja täällä poksui tänään! Eli nyt tasan 12! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ihania kuulumisia monilla, mahtavaa!

Mä olen myös vielä onnistunut pidättäytymään hankinnoista. Vaunuja olen kyllä netissä vertaillut ja suosikiksi ovat valikoituneet Gessleinit. Toistaiseksi ne ovat ainoat sopivan kompaktit jotka olen löytänyt joista löytyvät molemmat itselleni ehdottomat ominaisuudet nimittäin säädettävä heittoaisa ja vaihdettavat etupyörät (sekä kiinteät isot pyörät että kääntyvät pienemmät).

Tota vaippahommaakin olen miettinyt, sillä viime vuosina olen yhä enemmän uhrannut ajatusta ympäristöasioille. Kestoilu olisi paras valinta mutta ihan käytännön syistä varmaan kallistutaan lopulta osakestoiluun.

Itse kärsin sen verran selän ja hartioiden alueen vaivoista että kantoliina ei ehkä minulle sovi. Reppu voisi olla jossakin vaiheessa ihan kiva, varsinkin jos vauvan isukkikin siitä innostuisi. Tämä jää nähtäväksi mutta ainakaan ihan alkuun en aio hankkia.

Hitto pitäis jotenkin saada esimiehelle nyt vain kerrottua mutta miten se tuntuu niin vaikealta enkä jotenkin uskalla..?! : /

Mimmu222 12+3
 
Hitto pitäis jotenkin saada esimiehelle nyt vain kerrottua mutta miten se tuntuu niin vaikealta enkä jotenkin uskalla..?! : /
Täällä saman ongelman kanssa tuskailen. Vaikka olen IHAN VARMA että hän vain on onnittelee ja on iloinen puolestani, niin jotenkin ei vain ole kanttia möläyttää asiasta. Ehkä sitten ku tuo vatsa tuosta kasvaa, edelleen voi hyvin pitää vanhoja vaatteita.

Muuten täällä ei tapahdu sen kummempaa, ihan normi arki rullaa. Keskiviikkona on neuvolalääkäri :)

carna 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Miekin kerroin pomolle tänään että olen raskaana. Vastaus oli: "Taas?" Että näin meillä. Tuli jotenkin paha mieli... Onnittelut olisi olleet jees. Samoin olisi voinut toivoa että nyt menee hyvin kun keskenmenot tietää ja selvästi muisti. Mutta ei. Meillä esimiehet ei osaa reagoida asiallisesti näihin uutisiin. Ei sovi unohtaa sitä että kakkospomon mielestä oli hyvä kun sain ekan km. Sympatia ja empatia hukassa molemmilla.
 
Muruli, kiitos rautalisävinkistä! Pitääkin noihin perehtyä sitten kun saa neuvolasta luvan niitä alkaa ottamaan. :)

Hankinnoista, me ollaan ehditty esikoisen vaunut ja turvakaukalo jo hävittämään. Varsinkin vaunut taidetaan ostaa käytettynä, jos vaan löytyy sopivat.

Kantoliinan tai -repun meinaan ehdottomasti hankkia, varsinkin jos vauva on yhtä haastava kuin siskonsa. :) Meille esikoisen koliikki oli aika vaikeaa aikaa ja vauvaa kannettiin todella paljon.

Mutta siis hankintoja ei meinata tehdä vielä pitkiin aikoihin. Keväällä sitten. :)

Siitä ultrasta vielä, sillä katsottiin mahan päältä tosi alhaalta, paljon mun "vauvamahaa" alempaa. Eli todellakin turvotusta se mun maha vielä on. :D

Milanen 10+4
 
Heippa! Täällä tuli 12 viikkoa täyteen tällä viikolla, hurjan nopeasti aika kuluu! Nt-ultra odottaa ensi viikon tiistaina ja sitä enemmän jännittää mitä lähemmäksi tuo aika tulee. Dopplerilla olen kuunnellut sydänääniä pari kertaa viikossa, hyvin kuuluvat, mutta nuo rakenteet ja turvotukset sitten selviävätkin vasta ensi viikolla. Kyllä on jännää.

Meillä ei vielä perheet tiedä. Pari läheistä kaveriani tietävät ja pomolle sanoin pari viikkoa sitten, kun en jaksanut keksiä tekosyytä tuolle nt-ultra-ajalle. Pomo tiesi myös kevään km:sta, joten ei tämä raskausuutinen hänelle mitenkään yllätyksenä tullut. Totesi, että ihanaa ja toivoi että kaikki sujuu tällä kertaa hyvin. Toivotaan. :heart: Perheille ja vähitellen sitten muillekin tullaan kertomaan ensi viikon ultran jälkeen, jos kaikki on kunnossa. Saa nähdä mitä tulevat isosiskot ovat asiasta mieltä. :whistle:

Hilla ja Tyyppi 12+2
 
Me kestovaippaillaan ehdottomasti. Olen kestoillut aiempienkin kanssa, joten puuha on tuttua. Laitoksella en viitsi, mutta heti kun tullaan kotiin, niin aloitetaan.

Liinan tarpeen katson sitten, kun vauva on syntynyt. Just esim. koliikkivauvan hoidossa se helpottaa. Aikaisempien kanssa ei oo tullut satunnaisia kertoja lukuunottamatta paljon käytettyä. Enemmän Manducaa, mut ei sitäkään edes kuukausittain..

Oodikas, onpa harvinaisen törppöjä sun esimiehet!! Järkytys!!

Hauska nähdä sitten myöhemmin miten noi tyttö- tai poikaolot toteutuu :) Sovitaanko, et laitetaan sit vielä oliko olo oikea, kun sukupuoli on selvillä? En ainakaan itse muista millään mitä kukakin tässä vaiheessa on sanonut :D
 
Musta tuntu että mun maha on pienentynyt.. Painoa on lähtenyt kaksi kiloa, eli tilanne on +2kg plussauksesta. Olisikohan turvotus alkanut hävitä. Maha tuntuu kireältä ja sitä aika usein nipistelee aika kovaakin. Rinnat on kasvaneet rintsikoista ulos, mutta mutten on täysin oireeton olo. Tosin naaman finnit vaan lisääntyy.. Hyvä jos ilkeän enää ulos lähteä...

Meillä on koti nyt kuitenkin myynnissä, voi olla että menee jo ennen joulua (ostajalla ensi viikolla pankkiin aika). Tulee Vähän hoppu itse katsella uusi. Vuokralla on tarjolla nyt vain kaksioita.. Mutta kyllä me ostetaan nyt isompi niin on tilaa kaikille (nykyinen on kolmio). Oon katsellut joko 5h+k tai 4h+k+tkh. Isommat lapset on 10v ja 7v kun vauva syntyy joten nuorin tarvii oman huoneen. Isommat tarvii myös kun ovat tyttö ja poika..

Kestoilemaan en ala, koska en muutenkaan tykkää pyykinpesusta. Kantoliinan ostan. Se on kesällä niin helppo kun tulee oltua paljon ulkona ihmisten ilmoila. Sen suojissa on helppo imettää ja siitä saa nurmikolle alustan vaipanvaihtoa varten. Kotona jää kädet vapaaksi kokata, siivota ja vaikka neuloa jos sattuu oikein itkuinen vauva tulemaan.

12+6
 
Hei vain kaikille! Mä olen hieman sivusta tätä teidän ketjua seuraillut ja voisin nyt liittyä mukaan! :)

La oli alunperin toukokuun puolella, mutta np-ultrassa se muuttui huhtikuun viimeiselle päivälle. Eli la on nyt 30.4, mutta mieluusti silti toukokuisten kanssa kirjoittelen, kun vauvan tulo voi hyvinkin mennä toukokuun puolelle.

Jos tuonne etusivulle mut lisää niin voi laittaa: 30.4/Lianne/2. :)
 
Mä kestovaippailen tälläkin kertaa osittain. Joka päivä, mutten joka vaippaa. Kotona kun on niin ehtiihän sitä viikottain extrakoneellisenkin tai pari pyöräyttää. Kantoliinaa en koskaan oppinut käyttämään, mutta kantoreppu oli jokapäiväisessä käytössä ihan vuoteen saakka, ei toki vastasyntyneenä. Meilläkin oli koliikkilapsi ja muutenkin sylinkipeä allergikko ja tissitakiainen :) voi kantorepussakin huomaamattomasti imettää jos on imetyspaita, imetin mm samalla kun shoppasin Ikeassa :LOL:

tänään tuli vielä oksu kun en ollu herättyäni muistanu syyä ja olin vaan häärännyt 3 tuntia. Masua alkaa vähän olemaan mutta vielä sen saisi piiloon jos olisi tarve, oon kyllä kertonut jo kaikille töissäkin :) olen vaan pamauttanut asian ilmoille jos on yhtään ollut sopiva asiayhteys ja siitäpä ne uutiset leviää itsestäänkin.

Voi että voi ihminen olla pihalla kellonajoista kun niitä mentiin taas siirtämään :kieh:

Jee, tänään 12+0 POKS
 
Mä en oo aatellu kestovaippailla :) Mä aattelin et tässä ku pomoo näkee kunnolla niin kerron kyllä :) Kantoliina vois olla kyl kätsy ja tutulla äitillä oli semmonen imetyspaita niin pysty imettää missä vaa huomaamatta taidan semmosia pari hankkia :) manduga vaikuttaa kans ihan viisaalta niin sais kätköille mukaan helposti toukan ja ku on pitkäikäinen sijoitus :)
Jonsku&toukka 12+4 <3
 
En mäkään ole ajatellut kestovaippailla. Manducan hankkimista olen ajatellut nyt kun olen lukenut teidän kommenttejanne. Katsotaan sitä kantorinkkaa sitten myöhemmin.

Pomolle en ole kertonut, enkä toistaiseksi ajatellut. Tosin asian vaikuttaa mun vuoden loppuun asti oleva määräaikainen ja toisaalta klinikan lääkärin neuvo, ettet kerro ennen raskausviikko 14 missään nimessä. En tiedä miksi, onko se seulan tulosten odottelun takia vai minkä... No katsotaan asiaa.

Hankinnoista olen tehnyt jotain pientä, kuten ekan vaatetilaukset alesta, lampaanataljan vaunuihin tai pulkkaan tms sekä lämpöisen villahaalarin ja lampaankarvatöppöset. Nyt alkoi viikko 13, joten ehkä voi hieman hengähtää. Olen ajatellut ostavani vaaville vain vähän mutta ne laadukasta. Vaatteissa suosin kotimaisia merkkejä joilla vaatteissa huomioitu kasvuvaraa/pari kokoa yhdessä. Mutta ostan myös kirpputorilta.

Eilen oli ihan järkky närästys/röyhtäilypäivä, muuten kaikki ok.

Sisko + pirpana 13+0
 
Viimeksi muokattu:
Minä en ole vielä uskaltanut kertoa kellekään tästä raskaudesta. Suunnitelmissa on isänpäivänä kertoa tuleville isoisille ja isoäidille. Nyt on raskausviikkoja takana 13, joten isänpäivä tuntuu sitten turvalliselta ajankohdalta kertoa uutinen. Mun sisko on ainut joka tietää asiasta. Hän on tiennyt melkein plussasta lähtien, kun hänelle olen tästä meidän vauvaprojektista kokoajan kertonutkin. Esimies ei vielä tiedä ja mietin, että milloin kerron. Kovasti meillä töissä jo suunnitellaan ensi vuoden hommia. Mua ei kannata kovin moneen hommaan laittaa vastuulliseksi, kun äippäloma alkaa jo kait maaliskuun loppupuolella.

Mulla on sen verran ylipainoa, että pieni vauvamaha menee ihan yleisen lihomisen piikkiin. Mä saan varmaan asiaa salattua vielä helposti vähän aikaa työkavereille.

Nyt on suurin osa raskausoireista häipynyt. Närästys on ainut mikä on jäljellä. Inhottavaa, kun koko ajan on pala kurkussa. En tiedä oikein mitä pitäisi syödä, että tämä olo menisi pois.

Kestovaippailua olen miettinyt. Voisin osin sitä kokeilla. Mitään hankintoja en ole tehnyt vielä. Mulla on edelleen kait vaikeuksia uskoa että olen ihan oikeasti raskaana. =)
Mä veikkaan, että tammikuussa alan hamstraamaan kaikkea tarpeellista.

Ihana lukea kaikkien tiedän kuulumisia ja tuntemuksia.

linkkari ja Vappu 13+3
 
Esikoisen kanssa kestoilin hetken aikaa ja musta se on helpompaa alussa. Maitokakka ei haise eikä pissa. Sitten kiinteiden aloituksen jälkeen hajuja alkaa tulla. Yöksi laitoin usein tavallisen vaipan, kun se tuntui luotettavammalta kuin kesto. Multa se into vähän lopahti, kun kuoria oli paljonkin, mutta sisäimuja uupui. Enkä niitä saanut mistään. Siis niitä tehokkaampia, joiden imukyky oli parempi. Noh, nyt olen ajoissa liikenteessä ja ostelen imuja vähän lisää.

Olo on tällä hetkellä ihan normaali. Kuin ei olisikaan raskaana. Lääkärineuvola on torstaina ja sitten rakenneultra 19.12. Sopivasti ennen joulua.

minä ja toukka 13+6
 
Pääsin minäkin vaihteeksi tietokoneelle niin voin kirjoittaa pidemmästi. Me käytiin tänään np-ultrassa ja kaikki oli kunnossa. Pikkuinen nukkui ensin, mutta heräsi sitten ja siitä alkoikin sellainen pyöriminen, ettei niskaturvotusta meinattu saada mitatuksi. Lopulta sekin onnistui ja se oli vain 0,9 mm ja riskiluvuksi lopulta saatiin 1:1650 eli turhaan pelkäsin. Laskettuaika pysyi ennallaan, mutta koon perusteella kätilö arvioi, että raskaus on päivän pidemmällä kuin menkoista laskettuna. Ei siis suurta heittoa ja tänään rv 11+5. Maaginen 12 viikon raja lähestyy... Eka km mulla oli viikoilla 11+6 eli kohta on tämäkin rajapyykki ohitettu. Ehkä tässä vähitellen voi vähentää hermoilua ja olla luottavaisin mielin. Ai joo, tokihan kohdussa oli TAAS joku hematooma, mutta pienempi kuin viimeksi ja nythän vuotoa ei ole ollut kohta pariin viikkoon, niin kätilö meinasi, ettei se aiheuta ongelmia. Rakenneultrassa tarkistetaan tilanne. Se on 2.1.15. Saadaan vielä reilut 2 kuukautta miehen kanssa tingata kumpi sieltä tulee. :D Mies vakuuttui tänään, että tyttö ja mie olen ihan pojan kannalla.

Mulla olot aaltoilee edelleenkin eli välillä on ihan hyvä olo ja kohta ihan kauhea. Pari päivää sitten oksentelin tosi rajusti, mutta taas eilen ja tänään on kaikki pysynyt sisällä, vaikka olo on ollutkin välillä tosi huono. Mielelläni jo luopuisin tästä pahoinvoinnista... Väsymys sentään on jo helpottamaan päin, vaikka ei tässä normaalissa olotilassa olla senkään suhteen vielä. Työpäivät imee kaikki mehut ja tänäänkin olen nukkunut kahdet päikkärit.

Painosta on ollut puhetta tuolla aiemmin... Mulla on oksentelun helpottamisen jälkeen paino noussut pari kiloa, mutta rajuimman pahoinvoinnin aikana laihduin niin paino ei ole vielä palautunut raskautta edeltäneeseen lukemaankaan. Olo on kyllä välillä kuin ryhävalaalla, mutta se johtuu varmaan hitaasti toimivasta mahasta ja yleisestä turvotuksesta. Luulin kyllä ennen puntarille nousua, että lukemat olisi olleet isommat, vaan hyvä näin.
 
Tulin just ultrasta. Niskaturvotusta löytyi millin verran. Kaikki osat löytyi joiden kuuluu olla ja aivojen puoliskot on kehittyneet. Löytyi sykkivä sydän, munuaiset, vitrsarakko ja vatsalaukku sieltä missä niiden kuluu olla. Kovasti jo pieni 7cm pötkylä viuhtoo, sitä ei vaan vielä tunne. Nyt on hyvä olla kun kaikki on hyvin ja kasvu normaalia. Vastasi viikkoja. Kohtu on kasvanut, istukka on ehjä ja lapsivettä sopivasti.

13+2
 
Me ei aiota kestoilla. Esikon kanssa oli tarkoitus ja valmiiksi oli iso arsenaali hankittu. Hienot suunnitelmat kuivu kokoon kun mukaan astu hillitön pumppailu ja pullot. Siinä keskellä ei ois ollu mitään saumaa alkaa vielä pyykkäämään kestoja, joten myin kaikki eteenpäin. Nyt aion suosiolla mennä heti alusta kertiksillä.

Esikon kanssa trikooliina ollut kovassa käytössä ja ihan ehdoton, jos ei ole lattialla/sitterissä viihtynyt ja omat kädet jo makaronia. Manduca ei toiminut meillä, liikaa säätöjä ja liian leveä paneeli. Yamon reppu oli helpompi ja sopivampi. Siinä ei tosin vastasyntynyttä voi kantaa.

Huomenna nt-ultraan!

Muruli ja muru 12+2
 
Moikka,
Eilen oli nt ultra ja siellä kaikki hyvin! Niskaturvotusta 1,3 ja kaikki rakenteet löytyivät oikeista paikoista.
Isä pääsi sittenkin katsomaan tulevaa pienokaista, oli järjestänyt työjutut niin että pääsi mukaan. Olin niin tyytyväinen <3
Muuten eilinen olikin aivan kauhea päivä, koko ajan oli paha olo! Mitään ei oikein pystynyt syömään ja ne vähät mitä sai alas, niin kävin kolmeen kertaan oksentamassa päivän ja illan aikana. Mitään en pystynyt tekemään, makasin vain...
Ja toinen mikä vaivaa lähes päivittäin on päänsärky! Yleensä mulla särkee päätä ehkä muutaman kerran vuodessa, mutta nyt lähes joka päivä! Sekin tekee olon melko kurjaksi :-/ Aiemmissa raskauksissa päänsärkyä ei ole ollut...
Onko teillä muilla ollut päänsärkyä? Ootteko löytänyt siihen jotain helpotusta?
Mulla ei Panadol auta päänsärkyyn ja oikein muita särkylääkkeitä ei voi ottaa...
Kestoilusta:en aijo kestoilla, en koe sitä mitenkään luonnolliseksi minulle. Hoitolasten kautta kestoilu on kyllä tuttua, mutta ei siis mun juttu ollenkaan. Aiemmillakin lapsilla olen käyttänyt kertakäyttövaippoja.
Eilen miehen kanssa sovittiin, että kerrotaan isänpäivänä tuleville isovanhemmille ja meidän sisaruksille tulevasta vauvasta.
Lapsilta yritetään vielä hetki "pimittää" tietoa, eikä muillekkaan esim. kavereille vielä kertota. Toki jos joku kysyy, niin kerrotaan kyllä sitten :)
Vähän alkaa jo jännittämään, miten ihmiset reagoi. Tämä lapsihan on miehelleni ensimmäinen ja myös miehen vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi. Itselleni kolmas lapsi ja myös vanhemmilleni kolmas lapsenlapsi. Molempien sisarukset ovat halunneet lasta, mutta kummallakaan ei vielä lapsia ole, joten heidänkin reaktiot vähän jännittää...
Mutta toivon/uskon, että kaikki ovat onnellisia puolestamme :)

FanttiMöhkönen 12+0 *poks* :D
 
Meillä oli nt-ultra eilen. Touhukas pikkuinen masussa asustaa. Niskaturvotus 1,2mm, eli normaali. Samaa ollut mulla kaikissa raskauksissa. Kätilö ultrasi todella huolellisesti ja selitti koko ajan mitä on missäkin. Katsottiin sydäntä ja sen kammioita, aivopuoliskoja, valtimoita, jotain virtauksia jne. mitä katsellaan siis usein vasta rakenneultrassa.
Pari viikkoa sitten kävin viimeksi ultrassa ja kyllä ne vauvat vaan vauhdilla masussa kasvaa. Pari viikkoa sitten näytti pieneltä alienilta ja nyt jo selvästi pieneltä ihanalta ihmiseltä! :heart:
6,6cm silkkaa rakkautta!!! :heart:
Sukupuoltakin tutkailtiin vaikka eihän se varmaa näillä viikoilla oli. Kuitenkin siellä jalkovälissä joku uloke näkyi ja siitäkin saatiin oikein ultrakuva mukaan! :D

Ultran jälkeen kerrottiin vauvasta lapsille, jotka onkin ihan innoissaan. Lisäksi kerrottiin molempien vanhemmille. Muut saavatkin tietää sitten kun itse huomaavat! :)

Poikaolo mulla kyllä onkin!

Mulla ollut aiempien kanssa kantoliina ja manduca reppu. Ainakin tuon kantoliinan meinaan hankkia nytkin.

Kestoillut en ole aiempien lasten kanssa enkä aijo nytkään.

Päänsärkyä mulla ollut myös päivittäin ja panadol ei auta! : /

Neppis ja pieni 12+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä