Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

Täälläkään ei mitään mullistavaa, edelleenkään :) Toki sellaista en kaipaakaan, mutta kun nyt saisi jonkun varmistuksen tähän touhuun. Viime viikolla oli se ultra ja eilen neuvola, kun en seuraavaan pariin viikkoon ehdi muiden menojeni vuoksi. Iso nippu papereita ja vierähtihän siellä aikaa, ite kaivoin kyllä parikytä vuotta vanhan edellisen neuvolakortin esiin ja silloin olin neuvolassa jo 4+0 ekan kerran... Varmaan silloin jossain superseurannassa kun niin nuori ja nyt koska niin vanha?!

Np-ultraan pitäisi tulla aika lähiaikoina ja isännän toiveesta osallistutaan muutenkin seuloihin. Verikoe kuun lopussa.

Oireita ei siis edelleenkään erityisesti, tuntuu että muilla samanlainen vaihde ja epäusko päällä. Nyt sitten vissiin vaan porukalla ODOTETAAN :) Loputkin kun pääsisi vuodoista eroon niin hyvä olisi.

Mää voisin kanssa liittyä tuohon painotsemppiryhmään mukaan. Hieman haastetta pitää olla :D

Ananias 8+1
 
SJ
Muistakaa naiset, että kun mennään kohti toista kolmannesta, niin raskausoireet hiipuu :) mullakaan ei enää mitään muuta kuin tissikipua, mutta maanantaina ultrassa pkkkunen heilutti kovastinkäsiään :) Mulla olisi nt-ultra ollut jo ens viikolla, mut jouduin siirtämään sen seuraavalle viikolle, nyt siis joutuu vajaan kaks viikkoa vielä odottelemaan :/ Muuten kaikki loistavasti, huomenna aloitetaaan jo 12 rv, mihin nää viikot on menny?
SJ 10+6
 
Aamiaiseksi maistuu allevo fruit smoothie. Tässä on 200kcal purkissa. Hyvää kylmänä. Kahvi ei mene enää yhtään alas niin juon teetä. Teestä vaan en tykkää ilman sokeria, niin pitää muistaa ostaa hermesetas nappeja.

Tänään on luvassa korvapuustin leipomista.. Saa nähdä montako pullaa tulee syötyä.. Tavoite on vain yksi teen kanssa.. :D

10+3
 
Hah, eilinen meni syömisten osalta niin päin persusta ku vain voi!

Aamulla bulgarian jugu ja omena.

"lounas" pari sämpylää juustolla ja leikkeleellä. lasi maitoa. Ajatuskin makaroonilaatikosta johon olin jo värkit kaupasta hakenut, sai hissin kulkemaan kurkussa.

No tästä se pahoinvointijakso sitte alkoi. Mulla alkaa aina pahoinvointi siinä klo 13-14 jolloin ei pysty mitään syödä. Vettä kyllä yritin juoda ja sitä jonkun verran sainkin menemään.

Iltapala joskus klo 21.30 kun pahoinvointi alkoi hellittää: Ja taas on yhtäkkiä kiljuva nälkä. Taas pari sämpylää samoilla täytteillä ja lasi maitoa. Omena.

Liikaa hiilareita, liian vähän kuituja, protskua ei juuri ollenkaan eikä tietenkään kasviksia. Eli esimerkkipäivä miten ei pitäisi tehdä...:ashamed:

Tietääkö joku saako soijalesitiinirakeita käyttää raskauden aikana? Mää tykkään niistä puuron seassa aivan tajuttomasti! Tekee normi kaurapuurosta ihanan kermaista...

P.S. Näin yöllä keskenmeno unta ja nyt pelko perseessä... Mulla olis ollu tänään yksityiselle ar ultra mutta peruin sen koska kävin viikko sitten jo julkisella ultrassa... Nyt kaduttaa että peruin!

Haave 7+1
 
Mulla on kanssa jonkin verran ylipainoa, mutta mulla ei taida itsekuri nyt riittää mihinkään kuuriin. Hienoa naiset, jos saatte painoanne pudotettua. Mielelläni lueskelen teidän kokemuksistanne. Mulla on illat selvästi vaikeampia tuon olotilan kannalta. Pientä pahoinvointia ja närästystä. Silloin syön ihan mitä vaan saan alas ja mikä voisi tuntua hyvältä. Painoa on tullut varmaan muutama kilo lisää nyt raskauden aikana. Saa nähdä pääsenkö/joudunko sokerirasitukseen oman ikäni ja painoni vuoksi kuinka pian. Mä olen joskus muista syistä siinä ollut, eikä se juotava litku mitään herkkua ollut. Toivon, että selviäisin ilman raskausdiabetestä, mutta katsotaan miten käy.

linkkari 10+6
 
Mahtava tsemppi päällä porukalla! Ja kiitos SJ, pitää vain yrittää luottaa että oireettomuus on ihan normaalia.

Itse olen pienikokoinen eikä varsinaista laihdutustarvetta ole, mutta pari vinkkiä syömiseen olen keksinyt. Vatsa kun toimii välillä huonosti ja muutenkin pitäisi syödä kasviksia reilusti, olenkin nyt pitänyt töissä mukana porkkana- ja kurkkutikkuja. Ne saa aamulla nopeasti viipaloitua mukaan ja niitä on helppo napsia pitkin päivää. Lähes huomaamatta tulee siinä syötyä kasviksia melko reilukin määrä. Myös kirsikkatomaatit toimivat hyvin.

Toinen, josta on ollut apua vatsan toiminnan kanssa, on ollut vehnäleseiden sekoittaminen smoothien joukkoon. Loistava aamupalajuoma ja myös urheilun jälkeen sopiva välipala.

mimmu222 10+2
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä diettaajille, raskausdiabetesohjeet syömiseen on ainakin toimivia. Ja kuka mietti sitä Hermesetasta, niin niissä perustuotteissa on just niitä sakariinia ja syklamaattia, mitkä on kiellettyjen listalla, eli kantsuu kattoa että valkkaa oikeenlaisen purkin.

Mulla kroppa kertoo heti jos yritän turhan reippaasti liikkua, ettei ollu hyvä idea.. Huono olo ja väsy on sitten koko päivän, eli jumpat ja lenkit odottaa parempia aikoja.. Tavote ois saada vähän lihaksia kesän ja alkuraskauden lösöämisen jäljiltä takasin.. Oireet ehkä vähän yleisesti helpottamaan päin, mutta turvotus ja närästys tulikin taas takasin :(

Tänään neuvolaan piipahtamaan <3-ääniä kuuntelemaan :) eilen soitin että voisinko tulla ja ihana että pääsi jo tänään.

Mutrunen 11+2
 
Lääkkeistä. Mulla oli hampaanpoisto ja kivut ihan hirveät kun puudutus loppui.. Panadolista ei mitään iloa. Otin sitten buranasta puolikkaan (meillä on 800mg). Pari päivää piti syödä burana x3 päivässä kun koski nin pirusti. Luin nettiä ja se on täysin kielletty vasta viimeisellä kolmanneksella. Ja riippuen keneltä kysyy, voi syödä satunnaisesti ennen viimeistä kolmannesta jos muusta lääkkeestä ei ole apua.

Hitsi kun ei aina tiedä onko nuo suosituksia vai ehdottomia kieltoja.. :confused:
 
(Laura) Mulle taas just neuvolassa sanottiin, että Buranaa ei pitäisi ottaa raskauden ekan ja viimeisen kolmanneksen aikana. Raskauden keskivaiheilla sitä joskus käytetään, jos on pakko, mutta ei mielellään silloinkaan. Mutta nämähän on suosituksia ja varmaan ollaan vähän liiankin varovaisia. En usko, että parin päivän Buranat mitään tuhoa ehtivät saada aikaan. Parasetamolihan on melkoista skeidaa... Mulla ei se pelkästään meinaa auttaa mihinkään kipuun, vaikka miten paljon ottaisi.


Mie kävin tänään ekassa neuvolassa ja ihan ekana käytiin ultraamassa. Itku siinä tuli, kun syke lopulta saatiin näkyviin. Pelkäsin tosissani, että keskeytynyt km todetaan, mutta onneksi kaikki oli niin kuin pitikin. Neuvolan täti oli tosi mukava ja käski soittaa heti, jos vuotoa tai omituisia oloja tulee, niin hän sitten järjestää minulle pari minuuttia jostain välistä ja tarkistetaan ultralla tilanne. Seuraava neuvola on 4.11. ja sitä ennen pitäisi käydä Terveystalolla ekassa virallisessa ultrassa. Labrakäynti seuloja jne varten on ens viikolla. On kyllä nyt niin huojentunut olo. Hyvien uutisten kunniaksi oksensinkin sitten vatsan tyhjäksi. En meinannut neuvolasta kotiin selvitä, mutta sain pidäteltyä onneksi niin ei tarvinnut autoa sotkea. Tänään taas tällainen huonomman olon päivä. Itseasiassa eilenkin oli, mutta en oksentanut kuitenkaan. Parempaan päin olojen kanssa kuitenkin, onneksi. Painokin oli noussut takaisin melkein lähtölukemiin. Saa nähdä, miten tässä rupeaa kilot karttumaan...


Oodikas 9+0
 
Hei vaan naiset! Hienoa Oodikas, että kaikki on hyvin!

Täällä poksutaan 10+0! Hui miten nopeasti aika on mennyt, kun töissä on niin kiire, ettei tule ajan kulumista edes tajuttua!

Täällä oireet on edelleen samat ja vähäiset, mitä ollut koko ajan: turvotusta, ummetusta, närästystä, janotusta ja sen myötä vessaravausta. Kahvi ei ole mennyt alas enää viikkoon. Kahvi välillä tuoksuu kyllä hyvälle, mutta sitten kun sitä ottaa kuppiin, ei se enää alas menekään. Toinen ongelma on myös tuo ruoanlaitto ja perään syöminen, mistä jotkut jo kirjoittikin: jos itse ruoan valmistaa ja jos valmistusvaiheessa on vielä vesi kielellä, ei se sitä ole enää siinä vaiheessa kun pitäisi syödä. Edellispäivän pastakin meni roskiin, koska ällötti jo eilen sitä syödessä, vaikka tehdessä vielä näytti hyvältä.:$ Ja siitähän se itku sitten illalla tuli, että pasta oli niin pahaa ja teki pahan olon. :| Ja miestähän tämä nauratti, että "taitaa hormonit heittää, kun tuollainen itkettää". Ja tuo kommentointi sai itkemään vain enemmän.:ashamed: Hermo on myös tiukemmassa kuin tavallisesti. Voi tietty myös johtua kiireisestä työtilanteesta, tätä kun on jatkunut jo pitkälti toista kuukautta...No, rauhallisempia aikoja odotellessa.

Ensi viikolla on labra seulontaa varten. Kovasti jo odottelen nt-ultra-aikaa...pitäisi tulla tässä ihan parin päivän sisällä, ajat kun menevät kuitenkin pari-kolme viikkoa eteenpäin.

Nyt siivoamaan, niin saa perjantai-illan ja viikonlopun levätä! Jaksamista ja rauhallista odotusta meille kaikille.:heart:

Hilla ja Tyyppi 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Ensi viikolla on mulla tiistaina labraan meno seuloihin ja keskiviikkona eka neuvola. Mietittiin että jos silloin kuuluu sydänäänet, niin kerrotaan lapsille. Viikkoja on silloin 11+2. Mitään tietoa ei ole Np ultrasta. Neuvolassa sitten selviää milloin se on. Mitenkään pitkät jonot sinne ei ole, sen tiedän kun sinne saa myös päivystysaikoja viikon sisällä.

Os. Minnehän sitä muksut työntää sen neuvolan ajaksi kunnon syysloma...:confused:
 
Viimeksi muokattu:
Noniin vihdoinkin päivitetty! Tervetuloa uudet ja osanottoni niille jotka eivät tällä kertaa nyyttiä saa syliinsä. Voimia!

Täällä ei kummempaa, lapset alkavat olla tervehtyneitä. Itselläni kaikki oireet ovat kadonneet, joten odottelenkin nt-ultraa, joka on ens keskiviikkona. Voi miksen ottanut sitä perjantai-aikaa, jota mulle ensiksi tarjottiin? Olis jo huomenna nähnyt mikä on tilanne. Toisaalta olis ollut tosi hankalaa saada lapset hoitoon sitä varten.

Terp pokspokspoks 11+0
 
Huomenta :) Täällä on kans nyt oireet hälvenneet ellei väsymystä lasketa :) Mä ostin ekat mammahousut kirppikseltä eilen :) saa töihin pistää ku muut housut mitkä ei ahdista on verkkareita nii ei ihan kehtaa niitä jotenkin pitää :) Täällä tänään poxuu :) Samalla tulee mun isän kuolemasta 15 vuotta täyteen.. Jotenkin ankeeta ajatella ettei tulevalla vauvalla oo ollenkaa pappaa koska miehen isä kuoli kolme vuotta sitten marraskuussa...

Jonsku ja Toukka 10+0 <3
 
Deleted member 134720
Mulle tuli aika sikiöseulontaan, onko muille tullu? olisi kiva tietää onko kokemuksia mitä sielä tehdään?:confused: Nyt tietää tulevat isovanhemmat lapsesta heti pitäis päästä ostamaan tavaroita! Viikot menee toodella nopeeaa täälä jo 11+1
 
Eilen kävin neuvolassa äänet kuuntelemassa, hienosti naputti 160 molemmin puolin <3 itkuhan siinä pääsi kun kuuluviin saatiin, kyllä se silti on huolettanut vaikkei mitään syytä ole tällä kertaa ollutkaan.

Mietinnässä on, kerrottaisko nyt sitten molempien vanhemmille, kun tuo turvotus on mallia jäätävää.. Maha näyttää todellakin siltä että niin paljonkos niitä viikkoja olikaan :D en tiiä uskaltaako tuolle esikoiselle vielä sanoa, lörpöttelee varmasti kaikille ja ihan kaikille en vielä viitti kertoa, kun nt-ultra on vasta parin viikon päästä.

Seulonnat tosiaan tässä vaiheessa tarkottaa vaan sitä, että käy verikokeissa missä katotaan pari erilaista arvoa, ja niistä yhdessä niskaturvotusluvun ja iän kanssa lasketaan riskiluku eri trisomioille. Ja jos kohonneet riskiluvut, niin tarjotaan lapsivesipunktion tai istukkabiopsian mahdollisuutta, missä oikeasti selviää kromosomit. Ja toki ultrassa katellaan jo näkyvissä olevat karkeat rakenteet läpi, että kaikki tässä vaiheessa kehittyny normaalisti.

Mutrunen ja pieni 11+3
 
Jonsku88 Meilläkin vähän surullisesti niin että miehen puolelta molemmat vanhemmat kuollut ja niin on minun isäkin. Joten hirveästi biologisia isovanhempia ei ole, minun äiti vain. Onneksi miehellä on sentäs isäpuoli joka toivon mukaan ottaa lapsenlapsen "omakseen".
Ja toisaalta kun itse olin lapsi, niin oli sama juttu, kaikki muut paitsi yksi isoäiti poissa, eikä se nyt mitenkään hirveää ollut.

Soitin sinnen äitipolille, ja varmistin että on normaali ultra, ja juu, ei näkynyt papereissa mitään erikoista vaikka vaihtoivatkin kätilön lääkäriksi :) Iiik, enää viikko, vähän jännittävää!

Ja soitin äiskälle ihan muista syistä, ja sain puristettua tuon uutisen esille, vaikka tiukkaa teki :D Kuitenkin olisi jotenkin noloa jos miehen työkaverin äiti ois se joka tuon uutisen heittäis ensimmäisenä ilmaan :LOL:
Katsoo nyt osaako äippä pitää salaisuuden, vai onkohan se kohta kaikkien tiedossa :D


carna 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Pitkästä aikaa täällä. Olo on niin huono, etten jaksa oikein lukea enkä kirjoitella. Mietin jo, että pitäskö mut ottaa pois koko listasta kun en jaksa täällä käydä.

Mulla ei todellakaan ole oireet hiipumassa. Viikkoja nyt 10+5, eilen eka neuvola. Neppisnein kuvaus olostaan tuntuu tutulta. Koko ajan huono olo ja oksettaa, välillä oksennan ja illat vaikerran ja itken sohvalla aika monesti. Väsyttää niin paljon, et voisin nukkua sinne huhtikuun loppuun asti.
 
Deleted member 134720
Meva elä huoli! Itellä oli eka ultra ja seuraavana päivänä kauhea mahakipu luulin että nyt tuli keskenmeno ja illalla soitin polille ja sanoi vaan että varmaan keskenmeno ko noin vähän vasta viikkoja... Ei lohduttanu yhtään siinä vaiheessa!! Taas parrmpi olo ja sitte taas huono olo. Raskauksia on nniin erilaisia :/ luulen että moni meistä nukkuis huhtikuun loppuun asti....

Sain kerrottua pomolle ja oli ihan innoissaa ja kerto heti että jatkaa sopimusta yms helpotti mieltä kyllä paljon!
 
Mulla alkaa olla aika oireeton olo. Ihan vähän välillä tulee huono olo aalto, mutta häviää nopeasti. Maha on illalla kuin rv 20 :D aamuisin on vain pieni pallero.. Rinnat on vain huippukipeät! Ja väsymys on vielä mukana.

Ei mitään kummempia. Odotan keskiviikon neuvolaa. :)

10+5

Muoks. Eilen meni jäätelöä popcornilla. Otetaan taas tälle päivää vähän tiukempi linjaus!
 
Viimeksi muokattu:
Eka migreeni. Näitähän on sitten odotettavissa normaalimpaa tiheämpään raskauden aikana. Noh, mä pääsen onneks helpolla, tunnin verran sahalaitaa ja loppupäivän höntti olo, ei pääkipua tai oksennusta. Tosin tänään kyllä oksensin kohtauksen aikana ja illalla on ollu pää kipeä.

9,5 h unta yöllä, 1,5 päivällä, kello on nyt 20.30, HYVÄÄ YÖTÄ!

Väsynyt anime 9+6
 
Hei kaikki!
Täällä vielä yksi odottaja ilmoittautuu! :) Olen seurannut kirjoittelua melkein alusta asti mutta nyt vasta uskallan itse mukaan.

Tässä mun tietoni:

La 19.5
Milanen / 29 / 2 / Seks

Neuvolassa oon käynyt ekan kerran ja ultralla näkyi syke viikolla 7+3. Hoitaja sanoi heti aluksi että jos ei saada sykettä näkymään niin laitetaan uusi aika viikon päähän. Kaikki oli muuten kunnossa mutta hb vain 106! Koko viime raskauden aikana ei ollut niin alhainen. Rautaa ei kuulemma saa vielä ottaa, enkä sitä edes haluaisi sillä se aiheuttaa mulle kovia vatsakipuja. Onko muilla ollut alhaista hemoglobinia jo alkuraskaudesta?

Kerron tänään raskaudesta yhdelle ystävälleni, ai miten jännittävää! Herkistyn nykyään lähes joka asiasta joten ihan varmasti alan nytkin nyyhkyttämään. :D

Milanen 8+5
 
Ennen painon seurantaa olin lihonut plussaamisesta +4kg, tänään puntari näytti vähemmän ja olen lihonut plussaamisesta +2,8kg. Eli reilu kilo lähti viikossa. Herkuttelun viikon aikana yhdesti. Muuten syönyt neljä-viisi kertaa päivässä (ja yhdesti yöllä) tosi pieniä annoksia. Juonut paljon vettä ja rouskuttanut salaatteja. Lenkillä kävin vain kerran. Tänään menen muksujen kanssa uimaan.

10+6 ja huomenna poksutaan!
 
Tervehdys kaikille!

Huomenna poksuu eli raskausviikko 11 alkaa...=)
Väsymys, vessassa juoksu on ne suurimmat oireet. Ruuissa ei suurta kuvotusta, tosin moni normiruoka ei maistu ollenkaan. Saa etsiä, mikä menee kulloinkin alas.

NT-ultraan on viikko ja kolme päivää. Sekin on jo suhteellisen pian... Jännää.

Eipä mulla nyt muuta... Mukavaa alkavaa viikkoa jokaiselle!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Mun lappusessa käsketään tulla rakko täynnä, jotta näkyy ja jos tarvii ottaa pissikoetta (mitä ei tässä vaiheessa kyllä yleensä tarvi). Ja sitten jos on liian täynnä, niin aina voi käydä pissalla kesken tutkimuksen. Mutta tyhjästä rakosta ei saa täyttä vaikka kuin yrittäisi ;)

Ja kuulin ihanan uutisen, siskokin odottaa, vähän minua perässä!! Aivan huippua :)

Mutrunen ja pieni 11+6 tai viikkoa vähempi
 

Yhteistyössä