Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

Eilen illalla alkoi kauhean kovat alaselän kivut. Niitä keski koko yön. Sitten ihan kuin olisi jotenkin tuntunut ylimäärästä juttua emättimessä. Aamulla kuitenkin kipu oli ohi. Vuotoa ei tule. En ymmärrä mikä ihmeen kipu se oli,mutta oli jotain tosi tuskallista.
Maanantaina kyllä menen käymään neuvolassa,josko he kattoisi onko kaikki hyvin. Jotenkin on semmonen ihmeellinen olo,ettei kaikki ole hyvin.
 
Alun ihmetysten jälkeen ketju on vähän hiljentynyt. Minulla olot alkaa helpottaa. Pahoinvointia tulee enää jos syö mahan liian täyteen tai jos yrittää väkisin syödä jotain mitä ei tee mieli.. Alavatsaan repii välillä jotkut äkkinäiset liikkeet. Väsymys on oikeastaan ainut mikä todella vaivaa. Siivotakkin pitäs, mutta eipä oikein nappase. Olo on vetelä :D ja nuo finnit leuassa! En tiedä mitä niille voi tehdä! Onko se nyt tyttö, kun vie äidin kauneuden :confused:

9+6
 
SJ
Täällä kans noita satunnaisia repäisykipuja. Muuten aika oireetonta, paitsi et herään joka aamu klo 5 kamalaan nälkään ja oon tosi pirtee, pirteyttä kestää koko päivän :) ihan supermies olo, tuntuu et jaksaa vaikka mitä! Huomenna taas neuvolaan pikaisesti kurkkaamaan ultralla et kaikki ok :)
Sj 10+2
 
Firman kekkereistä selvitty kunnialla, en usko että kukaan hoksas että oon raskaana. Lipitin alkoholitonta olutta ja siideriä ja heiluin muiden mukana. Eilen ei jaksanut sitten kuin sohvalla maata mutta tänään oon taas voimissani :) tai siis että puol päivää vaan pötkötän ja muutaman kerran oksennan. Toisaalta, oon ollu kuntosalilta varmaan ko 4 viikkoa pois ku koko ajan etoo ja nukuttaa, mut EHKÄ tänään käyn siellä.

Anime 9+0 poks
 
joa
Huono olo jatkuu.. Selvisin suht. hyvin työpäivistä, karmea olo postafenista huolimatta, oksennuksen piti silti loitolla. Tänään sitten aamu kulunutkin oksennellessa :/

Isot tsempit kaikille vuotelijoille! <3

6 + 4
 
POKSPOKS! Tänään poksahti uusi viikko käyntiin! Oireista joku kyseli: väsymys on kokoajan ja turvotus jatkuu (epäilen vahvasti, että se ei pois menekään ennen kuin saadaan pikkuinen syliin). Vatsan repäisyjä tulee hyvin harvoin, mutta pahoinvointi kyllä pahenee päivä päivältä. Huomenna ultra! Tulen taas päivittelemään sitten lisää! :)

DiiDii & Pulla 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: sisko36
Ja just kun kehuin miten paha olo on menossa pois, kävin halaamassa pönttöä.. Välillä ei ole mitään ja ihan yhtä-äkkiä tuntuu että laatta lentää just siihen missä sattuu olemaan.. Huh heijaa!

Huomenna täysi kymppi! Ja enää viikko ekaan neuvolaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: sisko36
Mie olen välttynyt pöntön halailuilta...vaikkei se kaukana ole ollutkaan. Ehkä sen ansiosta, että olen metsästänyt ja syönyt mahdollisimman paljon sitä ruokaa mitä kulloinkin tekee mieli.
Joskus se on vaatinut rahallisesti vähän isompia uhrauksia, mutta palkintona parempi olo.

Kun ajattelenkin kahvia, kaakaota, itse tehtyjä normiruokia tulee oitis etova olo...eilen metsästin katkarapuja sisältävää tiettyä ruokaa...katkaravut oli siis kuumennettuja. En tiedä uskaltaako niitä raakana edes syödä...olen ihan vainoharhainen...tiedän.

Huomenna poksuu täälläkin. Ensi viikolla verikoe ja lääkäri. NT-ultra aikakin tuli ja on siis viikolla 12.
 
10+0, jee jee :D
Jotenkin tää tuntuu ihan hölmöltä, kun ei ole mitään oireita, ainakaan sellasia "kunnollisia". Alan jo unohtamaan että pitäisi olla raskaana :LOL:

Tosin, sen waldorfinsalaatin kanssa kävi vähän hassusti. Eli ekana päivänä söin sitä ihan hulluna, mutta sitten seuraavana päivänä kun jääkaapin avas ni :x Ei kyllä uppoa nyt enää yhtään. Eli roskiin menee vissiin puolet satsista, jess...

Täällä ei sit sen kummempaa, jopa väsymys on kaikonnut joka on kyllä ihan kiva. Odotellaan jännityksellä mitä se ensi viikon ultra sitten kertoo. En ole vieläkään edes soittanut sinne ja kysynyt miten se aika menee. Ei tarttis miehen sit tulla kuuntelemaan mitään tylsiä verikokeiden tuloksia tai vastaavaa.
Miten teidän muiden miehet pääsee ultriin sun muihin tapaamisiin? Onko esimiehet vähän lepsumpia kuin tuo meidän ukon tiukkis joka ei millään tahtois yhtäkään palkatonta vapaatuntia antaa.

Plääh, tänään on koulua kivasti 8-10 JA 14:30-16, ai että rakastan noita lukujärjestyksiä :rolleyes: Eihän tuossa mitään jos olis koulu lähellä, mutta naapurikaupungissa kun on, niin ei viittis jurnuttaa tuota pätkää montaa kertaa päivässä.

Lisäys :D
Niin, täällä kahvikin on alkanut taas maistumaan, ei yhtään äklötä. Tosin yritän pitää sen määrän järkevänä vaikka tekiskin mieli hörppiä sitä koko ajan :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Paranemisia terp koko sakille ja tsemppiä itsellesi!

Carna, mulla ollu vähän sama, että jotakin tekee ensin hirveesti mieli, ja sen kerran jälkeen ei enää saata millään.. Ja mulla meinaa olla, että kun ite tekee ruoan niin lopputulos alkaa ällöttää jo siinä tekiessä :( leivoin ruisleipääkin ite ja ei ole vaan pystynyt syömään millään.. Muuten kyllä pahoinvointi alkanut helpottaa mutta ruokaällötyksiä edelleen on ja hampaita pestessä yököttää.

Odotin koko viime viikon ultra-aikaa eikä tullu, jospa tänään..

Tsempit vuotelijoille!

Mutrunen ja pieni 10+6 tai viikkoa vähempi, mutta huomenna poksuu :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa lukea tuota ruokajuttua myös muiden osalta. Mulla on samaa tautia. Ekaksi tekee ihan kamalasti mieli jotain erityistä ruokaa, mutta seuraavaa päivänä pelkkä ajatuskin samasta ruuasta yököttää. Mä olen koettanut vaihdella syömiäni ruokia päivittän, ettei tulis yökötystä.

Ja toinen paha vaiva on ummetus. Mulla on sellainen olo, että jokainen suupala minkä nautin jää jo kurkussa jonottamaan vuoroaan päästä toisesta päästä ulos. Se ulospääsy vaan tapahtuu kovin harvoin ja vähän kerrallaan. Maha on jo iso, kun se on täynnä ruokaa.

Jaksamista kaikille vaivojen tai vaivattomuuden kanssa!

linkkari 10+3
 
Moikka kaikille :)

Täällä pyörittiin eilinen päivä ihan järkyttävän migreenin kourissa, oksensin koko aamupäivän ja loppupäivän nukuin. Nyt olo jo suht hyvä, mutta just tuota muidenkin mainitsemaa etomista ja ruokahaluttomuutta on täälläkin. Olen tekemässä lähtö työharjoitteluun ja mietin kuumeisesti mitä ihmettä ottas evääksi, siis sellasta,että se vielä illallakin maistuis.

Jännä ajatella,että osa teistä odottaa aikaa jo nt-ultraan ja kenties sen jo saanut. Itellä kun vielä ei oo ollut sitä ekaa neuvolaakaan. Ens viikolla (vaiko sitä seuraavalla) sen kyllä pitäs olla ja sen jälkeen itekkin voi sitä aikaa odotella. Neuvolaanmenoa en kyllä sinällään odota yhtään, tuskin ne mitään sen erikoisempaa siellä kertoo kun kahdella ekallakaan kerralla.

Itellä on nyt hirveä voimattomuus ja saamattomuus menossa. Iltaisin ei yhtään enää jaksa keksittyä noihin koulujuttuihin ja just nyt se olis tosi tosi tärkeetä,että jaksasin. Olis kyse loppurutistuksesta opintojen suhteen ja ite vaan koomaan illat kun tuntuu että kuolema tulee jo ei lepää. Jospa se energisyyspuuska vielä jostain tulis?

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille

Miilu ja ?
 
Täällä kans sama homma ruokien kanssa. Eka käyn kaupassa ostamassa kaikkee (sillä hetkellä) tositosi hyvää, tulen kotiin ja alan valmistamaan ruokaa niin eipä teekkään enää mieli... Kovasti joutuu ruokamääriä nyt miettimään kun kahdesti ei pysty samaa ruokaa syömään. Aika vähäisillä oireilla on täällä menty. Äklötys, vatsan jomottelut ja pieni päänsärky silloin tällöin nyt kuvioissa. Aiemmin koski kolme viikkoa yhtäjaksoisesti päähän, menkkamaiset kivut ja kauhea turvotus kestivät pari viikkoa ja heräsin joka aamu tosi aikaiseen Nyt onneksi saa jo nukuttua vähän pidempään eivätkä kivutkaan vaivaa. :) Joko teillä on masu alkanut kasvamaan?
 
Mulla on alkanut pahoinvointi helpottaa. Pari päivää mennyt nyt oksentamatta ja Postafeniakin olen ottanut vain yhden, kun piti lähteä ajamaan autolla pidempi matka. Oli huono olo jo autoon istuessa ja mietin, että parempi ottaa lääke niin ei tarvi jossain moottoritien laidassa oksentaa. Veljellä oli juhlat lauantaina ja söin kauheat määrät herkkuja. Vasta yöllä alko oksettaa ja sekin johtui väsymyksestä ja liiasta sokerista. Mulla siis väsymys saa aikaan pahoinvointia tai pahentaa sitä. Iltaisin tulee kiire sänkyyn, kun olo alkaa huononeen. Ajoissa vain nukkumaan, niin selviän oksentamatta. Mulla loppuu töissä iltavuoro 23.15 ja se on kyllä aivan liian myöhäinen aika olla mulle hereillä. Saa nähdä, miten ne iltavuorot sitten sujuvat. Onneksi niitä ei ollut tällä listalla kuin muutama ja sitten muutama sellainen vuoro, jolloin pääsen ysiltä. Sekin vähän liian myöhään kyllä. :D

Ei kyllä haittaisi, jos tämä jäätävä väsymys alkaisi helpottaa yhtä matkaa pahoinvoinnin kanssa. Tosin vähän nyt tietenkin huolettaa, miksi pahoinvointi alkoi helpottaa... Mies kyseli ekan yrjöttömän päivän jälkeen, että onhan kaikki kunnossa. Epäili keskeytynyttä keskenmenoa, kun mulla olo yhtäkkiä niin paljon parempi. Onhan tuo itselläkin mielessä käynyt, että perjantainen ruskea tuhru ja olon koheneminen voisivat olla huonoja merkkejä. Mutta toisaalta olen edelleen väsynyt, turvonnut ja rinnat on kipeät, ettei kaikki oireet ainakaan ole loppuneet. Ärsyttää, kun torstaina on neuvola eikä siellä ultrata tai mitään. Vaan kai se täytyy luottaa, että kaikki on hyvin.

Mukavaa viikkoa itsekullekin daamille! Ja terpille perheineen pikaista paranemista!
 
Tsemppiä sairastupaan ja edelleen pahoinvoiville!

Täällä on olo alkanut helpottaa mutta kahvi ei vielä maistu ja väsymys on kova.

Meillä ukkeli-kulta ei ole ultrissa käynyt ekan lapsen ultria lukuunottamatta. Hän on ilmoittanut, että kun ei siitä kuvasta mitään ymmärrä niin ei halua tulla :) Mulle se on ihan ok, en loukkaannu kun tiedän ettei se ole välinpitämättömyyttä.

Täällä päin Suomea ultra pitää varata itse ja olinkin hyvissä ajoin asialla että sain haluamani ajan. Alle kaksi viikkoa ja sit pääsen näkemään meidän beiben!!

Jadey 9+2
 
Heippa!

Saanen vielä liittyä mukaan? Olen kirjoitellut vauva.fi:n puolella mutta siellä ketju lopahti täysin. Täällä sen sijaan näyttää olevan elämää!

Tiedot siis:
LA 5.5.2015
mimmu222 / 28 / 1. / TAYS


Esikoista odotellaan kahden vuoden yrityksen jälkeen. Tammikuusta saakka ollaan oltu lapsettomuushoidoissa ja klinikan kesätauon jäljiltä alkoi raskaus aivan luonnollisesta ja lääkkeettömästä kierrosta. IVF olis tehty lokakuussa mutta toisin kävi.

Nyt siis meneillään 9+6, varhaisraskauden ultrassa kävin viikolla 8+1 ja neuvolassa samoihin aikoihin. Kaikki näyttää hyvältä, kyydissä on yksi sykkivä sydän. NT-ultra on vuorossa 16.10.

Oma vointini on ollut tosi hyvä, oireet hirmu vähäisiä. Ei pahoinvointia, ei ällötyksiä. Ruoka maistuu vähän turhankin hyvin.. Turvotus on kova ja mammahousut on olleet pariin viikkoon ainoat, jotka on menneet enää päälle. Olen muutenkin pienikokoinen, joten jo alkaa olla vaikea piilotella tätä kumpua töissäkin. Vielä olen pärjännyt löysillä neuleilla ihan hyvin mutta tiedä sitten kuinka kauan enää.

Kiva kun teitä on niin monta aktiivista kirjoittelijaa täällä!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Tänään ensimmäinen virallinen neuvolakäynti takana. Kerettiin käydä kaikki labra-asiat läpi, kunnes sitten avauduin kuinka paljon ahdistaa kun pelottaa ettei kaikki ole hyvin. Tänään tasan rv 10. Lääkäri lupautui katsomaan ultralla, mun asukki oli kuollut viikoilla 8. Minut saa poistaa listoilta nyt.

Suru on suunnaton, huusin ja itkin niin ja lääkäri piti minua hali otteessa pitkän tovin vaikka oli kiireinen päivä. Luojan kiitos saatiin nyt tietää, ennenkuin oltais parin viikon päästä menty kysille ultraamaan miehen kanssa. Ollaan itketty ja tuntuu aivan suunnattomalta menetykseltä. Tällä viikolla saan ajan keskeytykseen ja siinä taas kova pala... Kaksi viikkoa sairauslomaa, jospa tästä taas noustaan...

En toivo kenellekään tätä. Onnea suunnattomasti kaikille odottaville! <3
 
Moiks. Aikaisemmin jo lukenut näitä mutta nyt vasta uskaltauduin kirjottamaan (keskenmenonpelkoa). Elikkäs oon nyt rv 10+5 ja la on 6.5. Ensimmäinen vauva olisi tulossa ja jännittää aivan käsittämättömästi.

Itse olen 23 vuotias ja juuri päässyt kouluun opiskelemaan mutta opiskelusta ei oikein tunnu tulevan mitään pahoinvoinnin ja väsymyksen takia kun alakin on pelkkää seisomista (hius).
 
Väsymys. Järkyttävä. Maanantai alkoi amuvuorolla. Yritin juoda töissä kahvia, mutta oksennus tuli suuhun ja nielin sen jonka seurauksena oksensin vessassa sitten hyvän tovin.. Ostin tänään teetä töihin..

Kotipizzan kautta kotiin, ei jaksa tehdä ruokaa. Pitsa haisi pahville- oksentamaan.

Lapsilla harkat. Vietiin pienempi ensin, nukahdin autoon kun mies tankkasi ja kävi kaupassa. Sitten kotiin purkamaan ostokset ja viilipurkki näytti niin hirveeltä että oksensin. Mies kiiruhti omiin harkkoihin ja hakemaan pienin jolloin suurinpiirtein rukoilin esikoista ettei sitä tarvii viedä omiin harkkoihin. Se oli niin surullisen näköinen että annoin kympin jos ei tarvii viedä. Siihen se tyytyi ilomielin ja minä itkin vessassa että olen surkea äiti..

Raskaus on ilo, mutta jotkut päivät vaan on.. |O

10+0

Ps. Kuka se kysyi mahan kasvusta. Kyllä on kohtu kasvanut jo omaan silmään paljonkin. Toivottavasti se pikkuinen mukana myös!
 
Mua väsyttää koko ajan vaan... voisin nukkua monetki päivä unet tänää alko työt onneks vasta klo 18 mut täällä töissä pomo valitti ku en oo muistanu kaikkee tehdä mut voisin kuvitella et taitaa toukalla olla osuus asiaan ettei muutenki niin sumunen kilppari vajis on normaalia väsyneempi ja sumusempi :( mutta vielä en halua pomolle kertoa vaikka tietääkin lapsettomuudesta ehkä sit nt ultran jälkeen :)

Jonsku ja Toukka 9+3 <3
 
"HanPi"
Laiskana en jaksa hakea konetta ja kirjautua, puhelimesta herjaa salasanasta :D

Menetyksen kokeneille iso hali ja jaksamisia jatkoon ?

). ( Paha olo on ottanut valtaa varsinkin tänään, en muista että aiemmissa raskauksissa ois ollut ihan tämmöistä. Nyt iltaa kohti on helpottanut. Tunteet on pinnassa ja tissit on edelleen perhanan kipeet.

Ostin tänään doplerin huuto.netistä kanssa, torstaina ollaan menossa ultraan ?

HanPi ja Muru 7+2
 

Yhteistyössä