Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

Toukokuun tiitiäiset 2015



LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

28.4
HSP79 / 34 / 2. / SeKS

30.4.
Matunen / 23 / 1. / JS
terp / 30 / 4. / TYKS
saima-- / 19 / 1. / LKS
SJ / 24 / 1. /
Lianne / 2.

1.5.
rapsuripsi / 24 / 2. / LKS
linkkari / 40 /1. / tays
saima-- / 19 / 1. / LKS
mutrunen / 26 / 3. / k-sks

2.5.
äiti3lasta / 26 / 5. /k-pks

3.5.
meva / 31 / 4. / Oys
Pieni. / 25 / 2.lapsi / TYKS
Lumme75 / 39 / 7. / Seks

4.5.
(Laura) / 30 / 3. / KYS
Viiu / 33 /
sisko36 / 37/ 1. / satks
Mariit / 29 / 1. / Tays

5.5.
carna / 26 / 1. / KOKS
CherryCake / 25 / 2 / k-hks
mimmu222 / 28 / 1. / TAYS

6.5.
taAsK / 29 / 1. / KYS
Giu / 28 /1. / KOS
Millukka / 35 / 8. / Hyas
Röntiäinen / 28 / 4. / seks
Sinpukka / / 1. / PHKS
neppisnei / 28 / 4. / SatKs

7.5.
-Hilla- / 32 / 1. / KOS /
Jonsku / 26 / 1. / TAYS

8.5.
Aakku85 / 28 / 1. / TAYS
annasmat / 33 /4. / TAYS
viimi / 25 / 1. / KYS
Aurel / 21 / 1. / SATKS

9.5.
Jadey / 37 / 4. / ?
hömelöpöllö / 34 / 4. / satks
MurustenMami / 30 / 4. / K-hks

10.5.
Caramelo / 36 / 2. / OYS
Anime / 32 / 2. / OAS
touko2015 / 36 / 5. / PS
Hanttuliini84 / 30 / 1. / KOS
Muruli / 32 / 2. / Hkistä jokin

12.5.
PS / 32 / 1. / KOS
FanttiMöhkönen / 34 / 3. / KOKS

14.5.
Vavec / 22 / toinen raskaus / js tai nkl
Oodikas / 36 / 1. / Oys
Mamma94 / 20 / 2. / Kos

15.5.
Zesi / 26 / 2. / hys
Meppim / 31 / 2. / Oys

16.5.
muumin1 / 20 (21)/ 2. / tyks

17.5.
marrasmassu / 30 / 3. / lks /
Nalat-84 / 29 / 1. / PHKS
KasKummaa/ 30/ 1. / OYS/ ?
Vilperi / 34 / 3. / Tays

18.5.
Methe / 35 / 3. / nkl
Mamime / 33 / 2. / Oys

19.5.
Milanen / 29 / 2. / Seks

20.5.
ananias / 39 / 2. mutta 1. yhteinen / phks

21.5.
Anukkio / 38 / 2. / TYKS

22.5.
Minihemuli / 25v. / 1. / K-hks

23.5.
HanPi / 27 / 3. / sas tai tyks
idv / 22 / 2. / ksks

24.5.
DiiDii / 22 / 1. / K-SKS
janettet / 26 / 2. / K-PKS

25.5.
Miimu8 / 36v. / 3. / Jorvi

26.5.
Tempe / 35 / 5. / phks
-tipunen- / 28 /2. / tyks

27.5.
joa / 24 / 1. / k-pks
Haave / 30 /2. / K-PKS
Nennukka93 / 21 / 1. / Pkks

28.5.
Tiuku / 24 / 1. / Tyks

??
Uniikki75 / 39 / 2. / Seks
lielikki / 28 /3. / js
Miilu / 25 / 3. / KYS



Yhteensä 73 odottajaa :)



synnytyssairaaloiden lyhenteet:
Js = jorvin sairaala
sas = salon aluesairaala
kos = kätilöopisto
nkl = naistenklinikka
ps = porvoon sairaala
lus = länsi-uudenmaan aluesairaala
ekks = eteläkarjalan keskussairaala
hys = hyvinkään aluesairaala
ias = iisalmen aluesairaala
k-hks = kanta-hämeen keskussairaala
k-pks = keski-pohjanmaan keskussairaala
kaks = kainuun keskussairaala
k-sks = keski-suomen keskussairaala
koks = kymenlaakson keskussairaala
kys = kuopion yliopistollinen sairaala
las = loimaan aluesairaala
lks = lapin keskussairaala
lpks = länsi-pohjanmaan keskussairaala
ls = lohjan aluesairaala
mks = mikkelin keskussairaala
oas = oulaskankaan aluesairaala
oys = oulun yliopistollinen sairaala
phks = päijät-hämeen keskussairaala
pkks = pohjois-karjalan keskussairaala
ras = raahen aluesairaala
sks = savonlinnan keskussairaala
seks = seinäjoen keskussairaala
satks = satakunnan keskussairaala
tays = tampereen yliopistollinen sairaala
tyks = turun yliopistollinen sairaala
vks = vaasan keskussairaala


Päivitykset selvästi erottuvasti, Kiitos!


ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE, JA ONNEA JA MENESTYSTÄ RASKAUTEEN! :heart::heart::heart:

Menetyksen kohdanneille :'( :hug:

FB:ssä on oma SALAINEN ryhmä toukokuisille, sinne pääsee liittymään kirjoittelemalla tähän ketjuun ja laittamalla yksityisviestinä terpille oma nimesi ja kuvaus profiilikuvastasi, jotta löydän sinut fb:stä.

Aiemmat ketjut:

http://http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2410549-toukokuun-tiitiaiset-2015-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2411906-toukokuun-tiitiaiset-2015-syyskuussa/#post30229852
 
Viimeksi muokattu:
En ole oikein uskaltanut kirjoitella tänne palstalle, vaikka lukemassa olen käynytkin. Jotenkin tämä tuntuu niin uskomattomalta, esikoinen täyttää 19v ensi viikolla ja silloin aikanaan ajattelin, että 2-3 lasta siihen melko pian niin perhe olisi ollut valmis... Sitten tuli ero, sitä ja tätä, lisää eroja ja itkua. Nyt sitten kaikkien vuosien jälkeen toive, itkua taas ja pettymystä ja lopulta hoidoilla tähän pinoon..

Ja mitäs jos menis kesken? Voi hyvin olla ettei toista tärppiä tule ikinä, ihan halpaa ei ole ja ikää on liikaa. Olen siis yrittänyt pysyä coolisti nahoissani, onneksi torstaina on ultra. Miten sinne uskaltaa ees mennä??? Eikä sillä, ei vuotoja tms pelottavaa, mutta ei paljon oireitakaan. Ekojen viikkojen järkky turvotus on laskenut, tissit on vaan vähän arat, vähän väsyttää, mutta joka yö ei tartte ees käydä pisulla... ei pahaa oloa ja menkkajomoja vaan harvoin, ei joka päivä ollenkaan. En mää pysty muuta kuin omaa napaa kaivelemaan, ehkä sitten kun tää tästä jotenkin varmistuu, pää näkyy tai jotain :)

Ananias 6+6
 
Kiitos terp päivityksestä. Laitan yksärii, josko liittyisin faceryhmään.

(·) Ilmeisesti pahin stressi hieman helpotti, oon nimittäin niiiin väsyny, etten jaksanut aamulla kouluun. Eilinen meni ultran jälkeen haukotellessa ja otinkin parin tunnin päikkärit. Illalla ajoissa nukkumaan, enkä silti päässyt tänä aamuna ylös sängystä. Edelleen hurja väsymys, kuten aina, jos jotain asiaa olen kovasti stressannut ja stressi hieman helpottaa. Täytyy ottaa päivä ihan levon kannalta. :D
 
Moikka,
jospa uskaltautuisin jo vihdoin mukaan, muutaman viikon olen jo lueskellut kuulumisianne... Voi siis lisätä listaan:
12.5./FanttiMöhkönen/34/3./KOKS
Ar ultrassa kävin 6+1 oman mielenrauhan vuoksi, silloin näkyi jo kun pieni sydän sykki <3.
Pahoinvointia on ollut koko ajan ja oksentaminen alkoi reilu pari viikkoa sitten. Oksennan joka aamu ja ilta, sekä välillä päivälläkin. Lähes koko ajan kuvottava olo. Väsyttää PALJON ja tuntuu ettei mitään jaksa ja mitään ei oikein saa aikaiseksi. Tuntuu että "normaali minä" on kadonnut jonnekin ja haluaisin sen pikimmiten takaisin!
Mutta pääasia on tietysti että tulevalla vauvalla on kaikki hyvin, ehkä tän kaiken jotenkin jaksaa/kestää kun palkinto on niin ihana <3

FanttiMöhkönen 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Neuvola siirtyi viikolle 11+ sitä ennen pitää käydä jo seuloissa että ehtii niihin. Neuvolasta varataan Np ultrakin jo ennenkuin menen itse neuvolaan, kun muuten se menee tosi pitkälle. Pitää vain toivoa että aika on semmoinen mikä passaa työpaikalle.. Huh, kait se on kerrottava töissä, ei nämä menot muuten onnistu :D

Nyt on huono olo vain jos ei syö tarpeeksi usein. Rinnat on super arat ja vatsaa repii välillä, esim. Jos nousee rivakkaammin ylös.

Meillä on käyty keskustelua joko tämä nyt oikeesti ois viimeinen vauva. Ja kyllä me ollaan ihan varmoja että minulle tulee sterilisaatio ensi kesänä. Minulla kun on yksi kumin läpi tullut lapsi, yksi pillerit selättänyt raskaus (meni kesken) ja kierukka on liukunut kohtuun, niin tarvitaan järeitä toimenpiteitä jatkossa kun lapsiluku tulee täyteen.

Mietin illalla että sitten kun saadaan kaikki nämä pikkuiset alut syliin asti, niin tehdäänkö jonnekkin ketju missä voidaan jutella vauva ajasta? Ois kiva kulla kuulumisia myös myöhemmin kun ensin tässä yhdessä odotetaan. =)

9+2
 
Tervetuloa kaikille uusille! Ja Oodikas ja Mamime, kiva että pikkuiset kaikesta vuodosta ja huolesta huolimatta ovat kyydissä pysyneet, sitkeitä kavereita <3 toivottavasti jatko menisi helpommin.

Jospa minäkin tietoni jo laittasin, vaikkei laskettu nyt vielä ole tarkentunutkaan..TERP:

mutrunen/26/3./k-sks

Laskettu ajottuu varmaan 28.4.-4.5. välille, mut tarkentuu nt-ultrassa, johon malttamattomana oottelen jo aikaa.. Oispa lähempänä 12 kuin 14 viikkoa.. Neuvola oli viime viikolla, että eiköhän aikakin kohta tule :)

Itsellä on nyt jotenkin epäuskonen olo, kun oireet alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Voiko kaikki mukamas olla vielä hyvin kun olo ei olekaan enää karsea, kummallinen on mieli.. Huono olo ei ole enää kokopäivää, turvotus ja närästyskin alkaa helpottaa. Mammahousuille ei vielä ole tarvetta, mutta on muo miikkarin magic pantsit leveellä resorilla ne mukavimmat ;)

Ihanaa, parempivointisempaa ja mukavampia uutisia sisällään pitävää lokakuuta kaikille!

Mutrunen ja pieni 9+1-10+1?
 
Tervetuloa uusille! Kiva, kun porukkaa riittää. Ilman muuta jatketaan juttua sitten vielä toukokuun jälkeenkin :)

Mun pitää kans näköjään päivittää tietoja, on jäänyt ilmoittamatta. mut en saa puhelimella tekstiä punaiseksi..

Jadey/37/4./?

Tällä viikolla eka neuvola ja kolme viikkoa np-ultraan :)

Tänään 8+4
 
"taustailija"
Moi, oon taustaillut enkä oo uskaltanut vielä liittyä joukkoon. Mulla havaittiin yksityisen varhaisultrassa keskenmeno 8+0 ja varmistettiin ja sain lääkityksen 8+6. Lopetan siis tämän seuraamisen, mutta hurjasti tsemiä teille muille!! Kun pohditte oireita, niin mulla on/oli oksentelua ym. ihan tuohon tyhjennykseen asti. Ei ne oireet tai oireettomuus kerro totuutta. Mulla oli menny kesken ihan alussa. Näkyi "sikiön jäänteet", istukka, kalvot ja ruskuaispussi. Kovasti tsemppiä teille kaikille ja ihanaa kevätvauvojen odotusaikaa!
 
Anteeksi ku härpin mutta ihan pakko onnitella siskoa ja oodikasta <3 huippua! Tuli niin hyvä mieli kun bongasin uutisenne :')
Mukavaa ja onnellista odotusta myös muille toukokuisille!
Oi kiitos Ei-noja. Ihanaa, etä muistit. Kaikkia parasta sulle myös jatkossa!!!

Sain ajan nt-ultraan ja sen yhteydessä otettavaan verikokeeseen. Menee siis raskausviikolle 12.
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan! :) Elikkäs:

??/Aurel/21/1./Satks

Nyt on rv 8+6, mikäli ar-ultrassa arvioitiin oikein. :) Saattaapi olla, että la ajoittuu huhtikuun lopullekkin. Perjantaina on neuvola ja toivottavasti siitä sitten nopsaan nt-ultra. Ei millään malttaisi odottaa. :D

Olo on ollut nyt reilun viikon verran mainio, kunhan muistaa syödä säännöllisesti. Muuten iskee närästys ja heikotus. Sen olen huomannut että ennen pärjäsin hyvin lyhyilläkin yöunilla, nyt jos jää vähänkin lyhyiksi niin on nukuttava päikkärit. Ja mitä vähemmän unta, niin sitä helpommin tirautan itkut ilosta tai surusta. :rolleyes:

Neuvolassa jo käyneet, miten meni? :)
 
Kivaa kun alkaa uusi pino niin tietää että raskaus on taas mennyt eteenpäin. Tuntuu niin pitkältä tämä odottavan aika! :whistle:

sisko36 Sä oot näköjään samoilta suunnilta kun minäkin. Kiinnostaa tuo missä oot käynyt ultrassa? Jossain yksityisellä? :)

Lapsiluku Meillä piti jo kolmosen olla viimeinen, mutta kuinkas sitten kävikään. :LOL: Mä kyllä luulen että tämä on nyt sitten ihan oikeasti se viimeinen. Ollaan jo puhuttu että mies kävisi vasektomiassa kunhan vauva on syntynyt ja "terveeksi todettu".

"vauva ketju" ehdottomasti jatketaan jutustelua vauvojen synnyttyäkin. :)
Meillä kuopuksen odotusajoilta kanssa "vauvaryhmä" edelleen täysissä voimissa ja lapset kohta jo 4-vuotiaita. lähinnä faceryhmän kautta kylläkin, mutta kuitenkin!

).( Mulla pahoinvointi vaan jatkuu. Oksentaminen päivittäistä ja kun en oksenna niin pahaa tekee niin paljon että vaikerran kurjuuttani vain sohvan- tai sängynpohjalla.
Viikon olen nyt ollut sairaslomalla ja tänään lääkäri jatkoi sairaslomaa vielä ensiviikonkin. Hävettää ja v*tuttaa olla pois töistä, mutta eipä mahda mitään. : /
Onneksi pomo tosi ymmärtäväinen ja sanoi että töihin ei saa tulla ennen kun voimat varmasti riittää.

Tänään olin siis neuvolalääkärillä. Kohtu on mulla reilusti taaksepäin kallistunut joten lääkäri sanoi että kohdun kokoa on aika vaikea arvioida. Sillä oli mukana sellanen kannettava miniultra ja sillä sitten pällisteltiin. Näkyi kovasti myllertävä vauveli ja reipas syke. Eli viikot vähintään 9. Veikkasi että voisi olla rv 10+, mutta ei satu tarkemmin mitattua kun sillä ultralla näkyvyys aika huono. Eli laskettuaika varmistuu vasta sitten nt-ultrassa, johon mulle tulee aika postissa tässä piakkoin varmaan.
Mulla ei tuo laskettuaika ole siis ihan varma kun en tarkalleen viime menkkoja muista. Viikot kuitenkin jotain 9-11 välillä. Tuon alkuperäisen arvion mukaan menen, eli 9+3 tänään, eikä se siitä varmaan paljon heitä! =)

Pahoinvointiin suositteli hakemaan postafen nimistä lääkettä jota saa apteekista ihan reseptivapaana. On kuulemma testattu ja turvallinen vauvalle. Ruotsissa tota suositellaan vissiin enemmänkin raskauspahoinvointiin. Jos ei tepsi niin sitten kokeillaan primperania.

Neppis ja pieni 9+3
 
Viimeksi muokattu:
SJ
Mulla olis kahen viikon päästä nt-ultra mut joudun siirtään sitä eteenpäin että mieskin pääsee mukaan :)

Neuvolassa olin siis viikko sitten ja tietysti tärkein juttu oli ultraus ja pienen näkeminen :) verenpaineet, hemoglobiini, paino ym. katottiin ja kaikki oli ok. Sokerirasitukseen ei tarvii mennä, kun riskitekijöitä ei ole. Juteltiin lyhyesti ruokavaliosta ja liikunnasta, mutta käynti oli suht nopea koska asiat oli ihan samoja kun viime kevään neuvolassa jossa siis ehdin keväällä käydä ennen keskenmenoa. Ei siis jaariteltu samoja asioita toistamiseen vaan ainoastaan mun kysymysten pohjalta käytiin keskustelua ja tietty tässä tapauksessa oli tuo keskenmenon pelko myös aiheena.

Stressi meinaa käydä välillä sietämättömäksi.. pahoinvointi on hävinnyt täysin kute myös väsymys, tänään ei myöskään ole mitään vihlaisuja/kohdun kasvukipuja tuntunut :/ MUTTA rinnat on turvoksissa ja kipeät, maha on valtava turvonnut pallo (varsinkin iltaisin), nälkä on sietämätön eli yölläkin on käytävä jääkaapilla :) eli eiköhän nuo ihan raskausoireita ole kaikki ja koitan olla huoletta ja uskoa nyt siihen, että raskaana tässä edelleen ollaan!

SJ 9+5
 
joa
Mulla tuo pahoinvointi jatkuu. Pää on todella kipeä ja oksennan enimmäkseen aamulla/ päivällä. Jos en oksenna niin kokoajan huono olo. Sohvan pohjalla maaten siis mennyt sunnuntaista saakka. Henkisestikin jotenkin tosi raskasta, mieli on maassa vaikka tämän pitäisi olla yksi elämän onnellisimmista ajanjaksoista ja vaikka tiedän että palkintona tästä kärsimyksestä on se pieni nyytti syliin sitten toukokuussa. Jotenkin vaan tuntuu sinne olevan hurjan pitkä aika, voispa tän pahaolokauden jotenkin pikakelata eteenpäin..

Perjantaina pitäis kyetä töihin, ei ole sijaisia joten eipä ole vara olla poiskaan. Ja mies raukka kun hälle jatkuvaan tiuskin ja tihrustan huonoa oloani.. Todella mahtavasti hän on kuitenkin tukenani ollut ja laukannut kaupassa hakemassa mehujäitä ja mitä vaan kuvitella saattaa mikä sisällä pysyisi.

Että valivali vaan :D Ei auta kun toivoa että olo tästä helpottuisi ja tästä ajasta saisi vielä nauttia täysillä <3

6 + 0
 
Heipä hei!

Jei, vaihtu kuu eikä eletä enää sitä kuuta ku plussa tuli testiin! :LOL:

Tänään oli se ar-ultra ja siellähän oli pieni hani ja sydänkin sykki vimmatusti! :heart: Vastasi täysin viikkoja eli tänään 6+0. Tuosta käynnistä rohkaistuneena varasin ajan neuvolaan jonne menenkin jo ensi maanantaina! :O Myöskin saikku jatkui josta tunnen kyllä suurta syyllisyyttä! :ashamed: Tiedän että minusta ei töihin ole, sillä kivut jatkuvat samanlaisina koko ajan. Ainoa positiivinen puoli on se että olen nyt kahtena yönä saanut nukuttua koko yön läpi kun sitä aijemmin meni toista viikkoa että heräsin yöllä kipuihin ja jouduin ottaa särkylääkkeen jonka jälkeen meni tunti-pari että sain uudestaan unen päästä kiinni. Pienikin rasitus provosoi kivun esiin ja tämänpäiväinen sisätutkimus ja ultraus saivat massun aivan hurjaksi ja kipu oli sitä luokkaa että huomasi...

Mutta siis, laskettuaika varmistui, se on 27.5.2014 joka on sattumoisin minun synttäripäivä. :LOL:

Äh, katkesi ajatus ja unohdin mitä mun piti kommentoida ja kenelle... :LOL: Täytyy tulla uudestaan lukemaan ja jospa sitte muistais mitä piti kommentoida.

Haave 6+0
 
Suosittelen Postafenia jos pahoinvointi on hurjaa. Mulla ainakin on auttanut tosi hyvin joskin eilen ja tänään olen oksennellut. Mietin jo että joko viikossa tulin immuuniksi vai onko pahoinvointi entistä pahempaa. Luin jostain että pahoinvointi voi voimistua rv8-10 että olisiko tämä sitten sitä kun mulla on nyt 7+6. Mietin myös välipäivää Postafenista jos se sitten alkaisi taas tehoamaan paremmin mutta oksentelupäivä ei kiinnostaisi ja koulutehtävistä painaa deadline päälle niin ei olisi varaa vain koomailla.
 
Moi! Täältäkin ilmoittautuis uus odottaja! :) 27.5/ Nennukka93 / 21 / 1. / Pkks.
Ensimmäinen ultra oli 5+5, olipas ihana nähdä kuinka pieni sydän tykytti jo ja kaikki oli terveydenhoitajan mielestä mainiosti! <3 kaksi neuvolakäyntiäkin jo takana, koska laskettu aika siirtyi kuukaudella eteenpäin.

Nennukka ja pikkuinen 6+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä