Toukokuun inssipino

Heps!

Aamulla oli inssi ja ei ollut tosiaan mikään miellyttävä kokemus. En halua ensikertalaisia pelotella mutta varautukaa että se voi nippasta. Mua sattui aika paljon johtuen seuraavista seikoista. Käytössä oli joku uusi katetri joka oli kuulemma vaikeampi laittaa ja kohtu on sillai kallellaan että oli vaikea päästä perille. Joutu ottaa monta kertaa uudestaan kun mua sattui. Ajattelin jo että ei tästä tule mitään. Luulen että suurin syy oli kuitenkin se uusi katetrimalli. No mutta pääasia että simpat nyt perillä. Toivon silti ettei tarvisi enää mennä uudestaan inssiin. Meillä julkisella puolella tehdään vain 2 inssiä ja sitten jatketaan jo ivf:ään. En ole täysin varma siitä että jaksetaanko edes lähtä ivf:ää kokeilemaan. Toisaalta tuntuu ettei haluaisi luovuttaa..Mutta katotaan nää inssit nyt kuitenkin ensin.

Kysymys konkareille: Onko tarpeen pupuilla myös inssipäivän iltana?

TÄRPPIONNEA KAIKILLE!

 
SEE
Minäkin ilmoittaudun tänne vaikka inssi tehtiinkin huhtikuun lopulla. Eli pp8 menossa. Vatsa nipisteli ja viilsi ensimmäiset 5 päivää ja pp5:nä mulla oli veri-limavuotoa joka kuitenkin loppui samana päivänä. Kerkesin jo pelästyä mitä se tarkoittaa mutta ei kai se mitään kun loppu samana päivänä. En tiedä kuvittelenko mutta nyt kahden edellisen päivän ajan vatsaa ei ole sattunut mutta tänään on alkanut tuntua polttavaa tunnetta ja myös rinoja polttaa, voipi olla että valeraskaus iskenyt päälle kun plussaa niin kovasti odottaa. Ainut mikä on faktaa on se että lämpö on pysynyt reilun puoli astetta koholla inssistä lähtien.Voi kun saisi jo tietää!

Mulla itse inssi ei ollut kyllä yhtään kivulias. Sanoin miehellenikin että sehän oli helpompaa kuin tuo luomuilu :LOL:

No Plussatuulia kaikille pidetään peukkuja pystyssä.
 
Tänään siis ovistesti näytti plussaa ja huomenna on inssi. Vähän jo ajattelin, et onko ovista ollenkaan kun ei oo tuntunu mitään. Nyt sit alkokin tuntuu painetta, viiltämistä, vihlontaa enemmän oikeella puolella. Hiukka mietityttää, kun toi mies on klo5 asti aamulla töissä ja klinikalle pitäs mennä klo8-9. Matkaakin on se 45min. Viimeks ei onnistunut oikein toi simppojen purkitys kun mies hermoili ja stressas. Toivotaan, et nyt ois parempi onni. Tää onkin sit meidän viimenen inssi ennen ivf:ää.
 
Hei Tiina,

Ei oo mitään tiettyä juttua mutta ainakin odottaminen ja kylmäkiskoinen palvelua on suurimpia tekijöitä yksityiselle siirtymiseen. Lisäksi se ettei lääkäri aikoihin pysty julkisella yhtään vaikuttamaan ja töissäkin pitäisi käydä. Lisäks Jorvissa naistentautien klinikka äitiysklinikan kanssa samoissa tiloissa. Katotaan jos sitä täytyy siirtyä julkiselle takas IVF:ää varten niitä kun ei tehdä Jorvissa vaan Naistenklinikalla ja ainakin Felicitakselle lähetteellä. Vois hyvällä tuurilla saada jatkaa samalla klinikalla :) Toisaalta tähän jos mihin on valmis satsaamaan paljonkin rahaa.
 
Heps!

Joo täytyy nostaa hattua noille meidän ukoille. Ei varmasti ole helppoa kun pitää vaan kliinisesti saada simpat heitettyä onnettoman pieneen purnukkaan ja vieläpä tiukal aikataululla. Siitä on romantiikka kaukana. Kyllä siinä alkaa suorituspaineita pukkaa äijälle kun äijälle. Eikä meillä kunnallisella puolella ainakaan ole sitä näytteenotto kondomia tarjolla. Se olisi näppärä sujauttaa purkkiin. Joku kirjoitti että yksityisellä puolella sellainen on käytössä.

Tsemppiä ja onnea seuraaville inssiläisille :flower: :flower: :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 23:03 Peppi kirjoitti:
Heps!

Joo täytyy nostaa hattua noille meidän ukoille. Ei varmasti ole helppoa kun pitää vaan kliinisesti saada simpat heitettyä onnettoman pieneen purnukkaan ja vieläpä tiukal aikataululla. Siitä on romantiikka kaukana. Kyllä siinä alkaa suorituspaineita pukkaa äijälle kun äijälle. Eikä meillä kunnallisella puolella ainakaan ole sitä näytteenotto kondomia tarjolla. Se olisi näppärä sujauttaa purkkiin. Joku kirjoitti että yksityisellä puolella sellainen on käytössä.

Tsemppiä ja onnea seuraaville inssiläisille :flower: :flower: :flower:
Juu ei oo helppoo ei. Meille ei olla kyl mistää kortsusta puhuttukaan. Purkin lykkäsvät kouraan, et voi antaa näytteen kotona jos haluu. Yksityisellä on siis noi kaks aikasempaa inssiä tehty. Nyt mennään samaan paikkaan mut julkisen puolen asiakkaina.
 
hei amelie toivottavasti jos päätätte siirtyä takaisin julkiselle niin saisitte parempaa kohtelua tai sitten lähetteen muualle niin kuin kirjoitit meillä on nyt pp4 menossa ja väsyttää koko ajan voi toki johtua siitä ettei enää juo kahvia pitänee käydä lenkkeilemässä että virkistyy
 
Kävin tänään ultrassa ja follikkelit oli spurtanneet! :) Isoin oli 18 mm, joten menin hoitajalle samantien tuikkaamaan Pregnylin ja sitten huomenna tehdään inssi. Muitakin pienempiä folleja oli kasvanut, joten lääkäri oli vähän huolissaan miten käy, että alkaako jo nelosraskaus. :eek: Olen joka tapauksessa tosi onnellinen, että päästään vihdoin inssiin asti.

Täällä oli puhetta julkisen huonosta palvelusta. Me oltiin muutama kuukausi julkisella hoidossa, sen verran, että tehtiin ne alkututkimukset ja pari clomifen-kiertoa. Aikoja oli vaikea saada, lääkärit vaihtuivat ja osa oli hyvinkin tylyjä, mitään yksilöllistä hoitosuunnitelmaa ei ollut vaan kaikilla edettiin saman kaavan mukaan jne. joten päätettiin suosiolla siirtyä yksityiselle, enkä ole kertaakaan kyllä katunut. Esim. nytkään ei olisi inssi onnistunut julkisella, kun se menee lauantaille. Ja inssejäkin tehdään Naistenklinikalla vain joka toinen kuukausi eli pakollisia taukoja tulee paljon. Kun ikä on yli 30-v niin ei kauheasti huvita odotella ylimääräistä. Sitten jos rahat loppuu, siirrytään takaisin julkiselle.
 
Ei tässä voi enää kun nauraa :LOL: Siis tää on niin koomista, siis koko hoitorumba...Mies tuli aamulla viideltä töistä kotiin. Minä sitten häntä herättelemään seitsemän jälkeen, että nyt pitäs saada pikkumiehet purkkiin. Äkkiä vaatteet päälle ja auton rattiin. Ohjeessa kun sanottiin, että pitää purkki olla lämpimässä niin iskin sen sitten t.issien väliin :D Kyllä siinä matkalla mietin, et mitä sanon poliisille jos sattuis pysäyttää. "antteeks nyt mut ois vähän kiire, ettei sperma pilaannu".....No siis, simpat saatiin ajallaan klinikalle ja inssi tehtyä. Ennen pesua siittiöitten määrä normaali, mutta liikkuvuus huono. Pesun jälkeen liikkuvuus parantu ja määrä pysyi hyvänä. Et sellanen päivä. :heart:
 
Juu mä olen myös joka kerta kuljettanut simppapurnukan tissien välissä. Mikäs niillä on siellä olles lämpösessä :LOL:

Kerran kävi jopa niin että poliisi oli ohjaamassa liikennettä jonkun ylisuuren kuljetuksen vuoksi. Pikkasenko alkoi hermostuttamaan että ehdinköhän ajoissa. Olin jo valmistautunut viittomaan poliisin luokseni ja kertomaan "kallisarvoisesta lastista" kunnes pääsin vihdoin jatkamaan matkaa....
 
Hep!

Komensin äsken ukon petipuuhiin kun olin havaitsevinani ovislimat :LOL: Harvoin olen nähnyt sitä oikeanlaista "limaa". Eilenhän oli inssi mutta nyt on ainakin reilusti tavaraa tuutissa...Ukko oli aivan väsyksis aikasen aamuvuoron jäljilt mutta hoiti kiltisti osansa :) On tää kyl touhua ei voi muuta visertää :LOL:
 
Täälläkin inssi onnellisesti ohi :attn:
Hienosti meni, ja ei muuta kuin odottamaan ja laskemaan piinapäiviä. Tämä oli nyt sitten meidän 4. ja viimeinen inssi ja tähän perään aloitetaan sitten IVF rumba jos ei nyt tärppiä tule....


 
pp5 ja nyt maha päältäpäin kosketus arka kun yrittää kantaa esikoista 1v 6kk niin pakko laskea alas kun sattuu ja väsyttää ja muutenkin mahaa nippailee saa nähdä mitä äitienpäivä tuo tullessaan =)
 
Riksu82
Täällähän alkaa monella ensi viikolla jännät päivät =)

Tänään pistin ensimmäisen menopurin.. Sekavat tunteet.. Jotenkin nyt vasta kolahti et tätä tää sit tulee olemaan... Sähläsin lääkkeen kans pieni osa tuli käsille ja auts lääke kirveli ja tuntu inhottavalta! No huomenna menee varmasti paremmin!
 
heippa kaikille !! en oo vähään aikaan täällä ollukkaa !!
mulla oli maaliskuussa eka keinohedelmöitys ja nega pamahti.
ja seuraava ovis tulikin sitten lauantaille , mutta nyt tänään pongasin oviksen , joten huomenna sitten tokaan hoitoon =) plussa tuulia kaikille :hug:
 
heippa kaikille !! en oo vähään aikaan täällä ollukkaa !!
mulla oli maaliskuussa eka keinohedelmöitys ja nega pamahti.
ja seuraava ovis tulikin sitten lauantaille , mutta nyt tänään pongasin oviksen , joten huomenna sitten tokaan hoitoon =) plussa tuulia kaikille :hug:
 
heippa kaikille !! en oo vähään aikaan täällä ollukkaa !!
mulla oli maaliskuussa eka keinohedelmöitys ja nega pamahti.
ja seuraava ovis tulikin sitten lauantaille , mutta nyt tänään pongasin oviksen , joten huomenna sitten tokaan hoitoon =) plussa tuulia kaikille :hug:
 
jokohan sitä uskaltaisi hiippailla tänne palstailemaan. aamulla kontrolliultrassa ja sieltä löytyi molemmilla puolilla yhdet mollukat. toisella puolen 15,5mm ja toinen 17 mm .. nyt sitten sain luvan alkaa tikuttelemaan taas ovista.

Näillä mennään meidän neljättä inseminaatiota kohden.

Tsempityksiä ihan kamalasti kaikille piinailijoille :wave:
 
Minä tipuin tänään tästä pinosta. Ultrassa pp 9 näkyi molemmilla puolilla isot endometrioomat joten sain lähetteen laparoskopiaan ja inseminaatiohoito keskeytettiin. Että se tästä tälläkertaa. Pelottaa vietävästi mitä nyt tapahtuu ja erityisesti se saanko ikinä lapsia... Onnea muille toivottavasti tärppää.
 
Onpa harmi juttu Amelie. Mutta kunhan nuo endometrioomat poistetaan laparoskopiassa niin raskautumisen todennäköisyys varmasti moninkertainen. Minä olin viime joulukuussa laparosopiassa myoomien takia. Jännitin aivan hervottomasti, mutta kaikki meni lopuksi hyvin. Nyt on jäljellä enää pienet arvet. Tsemppiä ja malttia!

Oma napa: Nyt siis pp 10. Minkäänlaisia tuntemuksia ei ole stressiä lukuunottamatta. Epäilen kovasti onnistumista. Harmittaa hirveästi tuo inseminaation ajoitus. Viikonlopu sabotoi ovulaatiota ja siksi ilmeisesti inseminaatio oli siis samaan aikaan kuin pregnyl pistos. Seuraavana onkin sitten 3. inssi ja sekin todennäköisesti ajoittuisi viikonlopulle. Harmittaa vain tämä rahanmeno ja ahistaa muutenkin, mutta häntä pystyyn vain. Kukapa muu sen nostaa, kuin itse.
 
amelie :hug:


Meillä saatiin inssi lauantaina onnistuneesti suoritetuksi vaikka aika tavalla jännitti kuinka käy, kun ensin ultrattiin ettei vaan ole monisikiöraskaus vaarana. Onneksi muut follikkelit olivat vielä suhteellisen pieniä, isoin folli oli 20 mm. Inssi oli helppo toimenpide ja jäi ihan hyvä ja toiveikas mieli. :)

AInoa mikä jäi ihmetyttämään, että milloin Pregnylin pitäisi irrottaa munis? Mietin vaan tehtiinkö inssi mulle liian aikaisin, kun se oli vuorokausi Pregnylin jälkeen? Lähetettiin kyllä varmuudeksi eilenkin simpat matkaan. :LOL: Vatsaa jomotti koko viikonlopun, mutta en osaa sanoa onko ovis ollut vai ei. :/
 
Heps!

Täällä pp 4. Rinnat tosi kipeät ja nyt menkkamainen olo tänään. Ei kai mulla nyt voi olla ovis?! Mistä näitä tietää.

Ajattele positiivisesti Amelia, sä pääset lapraskopiaan. Sen jälkeen tosiaan usein helpompi raskautua kun poistettu endot ym. Itsellä oli ainakin helpottunut olo lapraskopian jälkeen kun sain tietää ettei mitään lisähäikkää löytynyt. Ihan riittävästi jo siinä kun tiedän etten luomusti ovuloi tai ainakin harvemmin.

Minä jännitin lapraskopiaa ihan hirveesti, mutta turhaan näin jälkikäteen ajatellen. Eihän sitä mitään tunne kun on taju kankaalla. Mulla oli nukutuksen jälkeen vaan tosi huono olo. Ei koskenut mahaa laisinkaan niinkuin voisi luulla. Voisin kuvailla olotilaa sanalla vuosisadan krapula. Ja illalla alkoi vähän olkapäitä juilimaan mutta siinä ne vaivat sitten olivatkin.



 
Täällä kp3 ja tänään on kummallisia tuntemuksia, pieniä kouristuksia ja pingotusta.Inssin jälkeen ei nippaillut ollenkaan, ei sitten pienintäkään hipaisua mitä odottelin kun vertaan kolmeen edelliseen inssiin. Tapahtuukohan siellä mitään? Nyt vaan pitäisi olla kovasti ajattelematta asiaa,vaikka olen aikalailla henkisesti jo tuolla IVF puolella, kun ei tuohon inssi plussaan jaksa kovasti enää uskoa. Mutta katotaan nyt vielä reilut 10 päivää.

Piipi: Millä annostuksella pistit Pregnylin? Olen ymmärtänyt että 5000 IU yksiköllä munis irtoaa 24 tunnin kuluttua, kun taas 10000 IU menee se 36h

 
Sienna74
Huomenta,
täällä on kamala viikonloppu takana ja lääkkeiden syönninkin meinasin lopettaa kesken. Koko clomien syönti ajan oli pääkipeä 5 päivää putkeen. Lauantaina se äityi niin, että makasin sängyssä voivotellen maanantai aamuun asti. Sunnuntai meni oksennellessa kaikki ulos.. Otin sitten kuitenkin loput tabletit ja nyt aamulla meni viimeinen. Päänsärky on nyt loppunut. Huomenna ja torstaina pitäs pistää menopur ja perjantaina kp10 ultraan. Eiköhän tää taas tästä...
 

Yhteistyössä