TOUKOKUUN 2012 ODOTTAJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eiya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Fox: Ei niinkään aaltomaisia vaan se pisto tuli tavallaan yhtäkkiä ja loppui ja sitten tuli taas, tosi tasaisesti..Viimeyönä näitä kipuja ei ollut eikä oo ollut tänäänkään, joten mitä lie olivat..Niitä liitoskipuja mulla on ollu nivusissa naisten päivästä saakka. Tein silloin vähän pidemmän lenkin ja nivuset tuli kipeäksi eikä oo siitä parantunut. Kivut tuntuu erityisesti yöllä kun herään vessaan. Saa ihan linkuttaa ja ääneen ähistä. Tyynyä ja peittoa oon myös sovitellu jalkojen väliin öisin jo useita viikkoja. No mulla onkin tämä vatsa ihan valtaisa. Viime neuvolassa tais olla sf mitta 33, saa nähdä mitä se on huomenna kun aamusta on neuvola.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille mammoille!

nii: Hankala mennä sanomaan mitä ne on ollut. Kovettuko vatsa vai tuntuko vaan kipu?

Empä älynny miettiä kun olin aika unenpöpperössä. :) Kävin aamulla neuvolassa ja täti meinas, että kuulostais olleen jotain vauvan asennosta tai liikkumisesta johtuvaa kipua..Sf mitta oli nyt 35, eli edelleen ihan omalla käyrällään. Seuraavan kerran onkin lääkäri reilun parin viikon kuluttua.

Viimeksi muokattu:
Nii, täällä myös tuollaisia omituisia kipuja ja mitään muuta syytä ultraamalla keksitty kuin vauvan asento kun majailee poikittain vatsassa.
Täällä seuraava lääkäri vajaan kolmen viikon kuluttua ja sittenhän ollaankin jo aikalailla loppusuoralla, äkkiä on tämä aika hujahtanut :/ Eilisen painoarvion mukaan tulokkaan syntymäpaino olisi tuossa 4kg hujakoilla mutta kokemuksesta voin sanoa että nuihin ei kauheasti kannate luottaa.Sen verran metsään on pari kertaa nuo arviot menneet , kolmannen lapsen painoarvio oli syntymää edeltävänä päivänä korkeintaan 3600g ja kun poika seuraavana päivänä syntyi niin painoa oli 4.8kg ja taas viides lapsi kun oli syntymässä arvioivat sekä lääkäri että kätilö lapsen noin 5kg painavaksi ja tyttö painoi 4050g.

Kotiintulovaatteita mietiskelin minäkin ja bodyn, potkuhousujen, lakin, tumppujen ja töppösten lisäksi ajattelin varalta hankkia jonkin ohuen vanupuvun tai fleecepuvun.
Jahaa meille tuli vieraita täytyy lopettaa.

Sissi 31+jotakin

Huh, huh Sissi minkä kokoisia lapsosia olet pyöräytelly..Toivottavasti meän kokoarvio ei menis ihan noin pahasti metsään..Oon kuullu kans, että ei ne mitään 100% varmoja ole.
Mulla on alkanut äitiyslomakin jo ihan virallisesti. Viikonloppuna tein viimeisen pidemmän automatkan (yli 120km) suuntaansa, enkä kyllä lähde enää ennenku vauva on ulkona masusta. Supisteli ja kun tuli pissahätä niin selkää alkoi särkeä ihan hulluna. Tosi epämiellyttävä tunne. Muuten täällä voidaan oikeen hyvin. Lonkkakivut tai ilmeisesti liitoskivut vaivaa edelleen, etenkin öisin vessaan noustessa, mutta niihin oon jo tottunu.:)
Kivaa viikkoa kaikille!

Sissi: Onko noi painoarviot tehty käsikopelolla vai ultralla? Mulla terkka meinas käsikopelolla esikoisen syntymäpainoks vielä muutama päivä ennen syntymää 3,5-3,7 kg. Todellisuudessa painoa oli 4790g eli aika mönkään meni. Miten sulla on noi sf-mitat menny? Onko kulkenut milläkäyrällä? Mietin vaan tätä nykyistä raskautta kun on aivan erilainen kun tuo eka ja mahakin on paljon pienempi, mutta voiko tuolla silti asustella pieni "jättiläinen". Taidan kysästä vielä painoarvio ultraa loppuviikoille, ettei tuu ylläriä sit synnytyssalissa kuten viimeeks.

nii: Totta, kivut voi johtua ihan mistä vaan. Mulla tuli vaan ekana supparit mieleen kun kerran tuli tasasin väliajoin, mutta toki voi olla muutakin. Itsellä harkkasupparit alko todenteolla viikonloppuna. Tähän asti saanut olla suht rauhassa, mutta nyt niitä tosiaan bongasin useamman kerralla. Ja aina ruokailun yhteydessä kuten esikoisestakin. :) Vietettiin viikonloppu miehen äiteen luona, matkaa suuntaansa sellaiset vajaa 290 km ja yllättävän hyvin meni matka. Mennessä mentiin esikoisen kaa kahdestaan ja kerran piti pysähtyä matkalla. Selkä kiukutteli jossain vaiheessa, muta muuten ei ollut onkkelmia.

Mukavaa huhtikuuta mammat! Kohta ekat alkaa poksumaan, sillä 4 viikon päästä se on jo toukokuu!

Fox, rv 32+0 POKS! <3

Fox, painoarviot tehtiin ultraamalla ja tuon viidennen lapsen kanssa oli todella kokenut lääkäri tekemässä arviota, minulla on nuo sf.mitat kulkeneet kolmessa viimeisessä raskaudessa reilusti yli yläkäyrän ja lasten painot ovat olleet 4050g-4820g, nytkin tuo sf-mitta oli reilusti yli tuon yläkäyrän mutta toivoisin että tuomoinen korkeintaan 4kg lapsi olisi.Useampi lääkäri on sanonut että tuo sf-mitta on useasti lyhyillä todella hurjan suuri ja siltikin lapsi voi olla jopa pienikokoinen. Itse olen 156cm pitkä ja normaalisti painoa on 50-52kg, nyt raskauden aikana painoa ei ole tullut juurikaan ja toivon että sillä olisi jotain merkitystä tuon vauvan syntymäpainon kanssa.

Meillä on vielä pääsiäisenä pidempi automatka tulossa ja hiukan jännittää kuinka tuo sujuu kun supistelut tuntuvat yltyvän autossa, mutta toivottavasti tästä kunnialla selvitään!

Niin se vain on että varmaan alkaa kohta mammat poksahtelemaan, äkkiä se on aika hujahtanut vaikka vielähän tässä ehtii tähän olotilaan kyllästyä =)

Mutta nyt tämä painuu nukkumaan, öitä!

Sissi: Mulla oli kans tuo sf-mitta esikoisesta siellä yläkäyrällä taikka sen yläpuolella, hieman vaihteli. Mutta mulla pituutta 184 cm. :) Pitkillä ihmisillä on kuulemma hankalampi tehdä arviota vauvan koosta käsikopelolla. Tsemppiä automatkaan!

Neuvolassa käyty. Kaikki ok. Terkka kyseli olenko miettinyt synnytystä. Kerroin, että en oikeastaan muuten kuin, että hieman tuo syntymäpaino meinaa huolettaa kun esikoinen oli sen verran iso. No, terkka vastas kuten olin epäillytkin eli ei oo aihetta kontrolliin kun sf-mitta on pieni jne. Tosin tuon pienen sf-mitan takia voi olla, että saan kahden viikon päästä lähetteen äippäpolille. Nyt on viikkoja 32+3, mitta 26,5 cm. Kasvua 3 viikossa 1,5 cm eli tipahti tuonne alakäyrälle.

Kyllä nää raskaudet vaan osaa olla erilaisia. Esikoisesta oli jättimaha jo ajat sitten. Ja nyt on tällanen pieni ja siro, kuten terkka sanoi sf-mittaa ottaessaan.

Munarikasta pääsiäistä! ;)

Tervehdys kaikille,

Odotusta on selkeästi ilmassa jo useammallakin. :)

Noista kokoarvioista sen verran, että neuvolassa sf käyrä on mennyt kokoajan korkealla. Itse en erityisesti ole lihava enkä ole raskaudenaikana saanut kiloja kuin 8kg. Minua huoletti vaavin koko, kun liikkeet sattuu jo aika lailla ja vatsa on valtava. Neuvolatädin ja lekurin mukaan ihan normaalin kokoinen on.

Noh, sijoitin sitten yksityisen tekemään kokoarvioon joka tehtiin kolmella eri laitteella. Viikkoja tuolloin oli 35+6...ja painoa pikkupossulla n. 3,4kg!!!!
Eli oikeassahan minä olin että liian iso on. En ole herkutellut tms. vaan vaavi vaan on imenyt itseensä kaiken mikä irtoaa. Sain lähetteen synnytystapa-arvioon ja maanantaina sitten hyvinkäälle tutkittavaksi minkä kokoinen toukka nyt on ja milla se tulee ulos.

Tästä vaan opin, että kannattaa luottaa itseensä...vaikka ensikertalainen olenkin.

Saa nähä mikä dino sieltä syntyy...

Tsemppiä kaikille!

Terveisin, Ninni 37 + 1

Ninninkin kuulumisia kiva lukea, toivottavasti tulokas syntyy sopusuhtaisena =) Sitähän sitä varmaan jokainen toivoo, itse menen ensi keskiviikkona ensimmäiseen synnytystapa suunnitteluun vaikka viikkoja on silloin "vasta"34 , mutta juuri noiden pahasti metsään menneiden kokoarvioiden takia, lääkäri haluaa mittoa tulokasta useamman kerran ja kun vielä tuo vauva ei ole asettunut raivotilaan niin sitäkin kontroloidaan samalla, lääkärin kanssa keskustellaan missä vaiheessa sitten synnytys käynnistetään. Eilen kävin neuvolassa ja nyt oli painoa tullut 1.5kg joten ei pitäisi synnytyksen jälkeen olla ongelmaa karistaa raskaus kiloja =)) Ja tuo sf-mitta oli 33cm joten reilusti yli käyrän mennään.
Pääsiäinen meni mökkeilessä, tosin lapset saivat flunssan ja tuo astmapotilas alkoi oireilemaan sen verran pahasti että tulin kahden nuorimmaisen kanssa jo sunnuntaina kotiin ja onneksi nyt näyttää että alkaa ohi menemään ilman sen suurempia hengenahdistuksia.

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan asioille lähtöön heti aamusta, palataan asiaan myöhemmin, hyviä vointeja kaikille !!

Ninni:Huh, onpa vaan vauvalla jo kokoa. :) Tehtiinkö sulle siis eka neuvolan kokoarvioultra, jossa vauva vaikutti normaalikokoiselta vai oliko tuo neuvolan kokoarvio ihan vaan mahankokoon perustuva? Itse pääsin siihen ultraan kun sf mitta on ollut koko raskauden käyrien yläpuolella. Olen kyllä pyöreä ja siitä tuo mitta kuulemma luultavasti johtuukin. Vauvan pitäisi siis olla normaalikokoinen. Mulla on nyt viikkoja 36+1, eikä potkut käy vielä kipeää..Liitoskipuja, selkäkipuja, vatsakipuja yms. on kyllä ja kävelen jo tosi hitaasti, varsinkin illat meinaa olla hankalia. Olen kuitenkin pyrkinyt elelemään ihan normaalisti ja imuroinut yms tehnyt muita normaaleja kotihommia ja käynyt lyhyitä lenkkejä päivittäin. Pikkuhiljaa alkaa toivomaan että saisi vauva jo syntyä, vaikka ens viikolla kun ois jo täysiaikainen. Saapa nähdä, meneekö todellisuudessa sitten pari viikkoa yli, niinkuin äidillä on kaikki raskaudet menneet. Ens maanantaina on lääkäri. Mukava saada synnytystapa arviota. Vauva on kääntynyt jo aikaa sitten ja oli ultrattaessa kuulemma laskeutunutkin jo jonkinverran. Toivottavasti pääsen synnyttämään alakautta. Pelkään jotenkin mahdollista leikkausta.
Millaisia ajatuksia muilla on synnytystavasta, haluaisitteko mielummin sektion vai perinteisen synnytyksen? Tietenkin terveys on etusijalla, mutta jos saisi toivoa. :)

Ninni: Kiva kuulla sunkin kuulumisia välillä. Jopas on teidän pienokaisella kokoa. Toivottavasti ottavat sairaalassa huolesi tosissaan, eikä päästä kasvamaan liian suureksi. Oletko muuten mistäpäin kun Hyvinkäälle olet menossa? Itse tästä naapurikunnan rajamailta, siksi kyselen.

Sissi: Jopa olet vähillä kiloilla selvinnyt. Itsellä tullut nyt n. 13.

nii: Synnytys on pyörinyt aika paljon mielessä viime aikoina. Alakautta haluan ehdottomasti synnyttää ja toivon, että se myös onnistuu. Rakenneultrassa kaveri oli vielä perätilassa, mutta nyt on neuvolan terkan mukaan kääntynyt oikein päin eli ei pitäis olla estettä. Luonnollinen synnytys houkuttaa, mutta katsotaan miten käy, joutuuko taas turvautumaan kivunlievitykseen. Esikoisen aikaa synnytystä vauhditettiin oksitosiinilla, joten omien suppareiden voimasta/kipuluokasta ei ole kokemusta kuin 4 cm asti ja siihen päästiin melkein ilman kipua.

Omassa olossa ei suurempia muutoksia kuten ei ennenkään. Liitoskivut vaivaavat öisin kyökeä kääntäessä, mutta muuten suht oireettomana/kivuttomana vielä toistaiseksi. Maha alkaa hiljalleen olemaan tiellä, mutta ei tuo vieläkään mikään järin suuri ole. Tuntuu kummalta lukea noista teidän ylisuurista sf-mitoista kun itse laahaan siellä alakäyrällä toisin kuin esikoisen aikaan.

Äippäloma alkaa viikon päästä, mutta eipä tuo tuo suurempia muutoksia kun kotona kuitenkin olen ollut jo nelisen kuukautta.

Kaivelin listan tuolta edellissivun syövereistä. Kohta ekat alkavat jo jakautumaan :))

Ninni..............1.05......................?.... ................... esikoinen
nii 27.............9.05.......................9( takana3km) esikoinen
Sweet_Poison..12.05..................3............ ..........kolmas
Jo 34..............14.5.........................?.... ..................kolmas
eiay 32.........20.05.......................1.......... ...........toinen
Eevis 21..........20.05.....................1v.......... ........esikoinen
Nicole 30.....27.05.......................2.............. .......esikoinen
Fox82 30......28.05.......................?............. ........toinen
Tiramisu..........29.5..........................?. ..................kuudes
Sissi 33........30.05........................?/1.................kuudes

Ninni..............1.05......................?.... ................... esikoinen
nii 27.............9.05.......................9( takana3km) esikoinen
Sweet_Poison..12.05..................3............ ..........kolmas
Jo 34..............14.5.........................?.... ..................kolmas
eiya 32.........20.05.......................1.......... ...........toinen ja kolmas
Eevis 21..........20.05.....................1v.......... ........esikoinen
Nicole 30.....27.05.......................2.............. .......esikoinen
Fox82 30......28.05.......................?............. ........toinen
Tiramisu..........29.5..........................?. ..................kuudes
Sissi 34........30.05........................?/1.................kuudes

Vähän muokkasin listaan omaa ikääni ja eiyan kohdalle laitoin toinen ja kolmas =), mitä muuten eiyalle kuuluu joko on pienokaiset syntyneet?

Omaan napaan ei mitään uutta, olotila on hyvin raskaana oleva ja mielitekoja olisi vaikka kuinka mutta kun pitää noita sokereita seurata niin vielä olen pysynyt lujana, olisi niin kiva kun vauvalla syntymän jälkeen pysyisi nuo sokerit kurissa niin pääsisi synnytyksen jälkeen nopeampaa kotiin!
Keskiviikkona äitipolille tulokasta mittailemaan toivottavasti olisi asiat kunnossa, niin saisi loppuraskauden viettää ilman stressiä mistään... Mutta nyt ulos on niin ihana ilma ettei malta olla sisällä.

Mulla kiinnostais kans tietää, miten Eiyalla menee. :)
Kävin tänään viimeisessä neuvolalääkärissä. Sf mitta on nyt huikea 38. Paikat oli vielä kiinni ja kohdunkaulaa edelleen samat 3cm kuin alusta asti..Vähän harmittaa, olis ollut mukava jos jotain olisi jo alkanut tapahtumaan. Painoa on tullut 13kg ja kauheat makeanhimot on joka päivä...

Nii 36+5

Päivitystä omaan napaa katsoen(jota ei kohta enää ole): Supistuksia tulee, kipeitäkin päivittäin. Toivottavasti tekevät myös jotain töitä, et sit itse synnytys menee nopeasti. Yölastat käsissä kun kädet ovat todella kipeät ja nestettä on kertynyt niin käsiin kuin jalkoihinkin. Tästä syystä painoakin kertynyt jo 8kg, mikä on minulle paljon. Edellisissä 5-6kg eikä turvotusta juuri ollenkaan. Sf-mitta oli viimeksi 31cm. Itsestä tuntuu,et vatsa roikkuu jo polvissa. Taitaa olla vain toiveajattelua, et vauva olisi jo laskeutunut tarpeeksi. Olisin kyllä jo enemmän kuin valmis synnyttämään. Toisaalta olo on haikea:en saa kokea tätä enää ikinä. Olemme miehen kanssa päättäneet, et tässä on meidän lapsimäärä. Raskausaika on vain jotain niin ihmeellistä vaivoineen kaikkineen, et sen soisi tapahtuvan kaikille.

Sen verran supistukset ovat säikyttäneet, et sairaalakassiin tulevat tavarat on jo katsottu valmiiksi. Ensimmäisestä synnärikeikasta tavaramäärä on lähes puolittunut :)

Jo 36+3

Jo: Kiva kuulla sunkin kuulumisia! Vähäisillä painonnousuilla oot selvinnyt. Itellä esikoisesta + 30 kg, jolloin turvotusta ihan kiitettävästi ja nyt on tullut sellanen 13 kg ja turvotusta jonkin verran, mutta ei haittaavissa määrin.

Eiyan kuulumiset kiinnostavat myös täällä. Vieläköhän on yhdessä koossa vai onkohan jo jakaantunut?

Omaa napaa voisin päivitellä muutaman tunnin päästä taikka huomenna kunhan olen ensin neuvolassa käynyt tarkistamassa uudet kuulumiset. Omasta mielestä vauva taitaa alkaa hilata itseään alaspäin, ainakin häpyluu on kipuillut pari päivää siihen malliin.

No täällähän minä piiiitkästä aikaa! Yhdessä koossa täällä ollaan edelleen :( Olo (ja näky) on tosin jo aivan valtava! Mulla ei ole olossa enää, kun valitettavaa. Käsittämätöntä, miten tää on yhtäkkiä mennytkin näin kamalaksi. Pitkään voin niin hyvin. Alavatsaa painaa hurjasti, heikottaa, oksettaa, pyörryttää, vatsaan saattuu, jos olen liian kauan pystyssä ja suppareitakin alkanut tuleen. Hurjaa! Olisin jo niiiiiiiiiiiin valmis luopumaan tästä vatsasta... Mua heikottaa, oksettaa ja pyörryttää. Varsinkin aamusin on vaikea saada pysymään mitään sisällä, kun edellisestä ruoasta niin kauan (ihan sama siis kun alkuraskaudessa).

Eilen kävin viimeksi äitiyspolilla. Siellä kaikki hyvin. Sydänkäyrät siistit ja molemmat kasvavat omilla käyrillään hieman normien alapuolella A: 2330 g ja B: 2200 g. Pieniä ovat, mutta kasvaneet olivat, joten ei hätää. Kohdunkaula edelleen napakka ja kiinni - hieman sisältä päin lyhentynyt ja funneloitunut (auennut suppilomaisesti).
Mulla on sektio sovittuna 10.5. jossei sitten pikkuset päätä itse tulla aiemmin maailmaan! Eli 3 viikkoa vielä!!! Ihan hirveä aika vielä - todellakin toivon, että alkais luonnollisesti tapahtua ennen tuota.
Vappuaattona olis vielä yksi poli ennen sektioo, jossa saan tukisukat yms. ja se olis siinä sitten... No aika näyttää, mihin asti tässä päästään!

Jaksuja kaikille loppuraskauteen!

Eiya: Kiva kuulla kuulumisiasi, vaikkei tuossa sun olotilassa taida olla kehumista. Voimia loppurutistukseen!

Täälläkin neuvolareissu takana (rv 34+3). Kaikki kunnossa ja sf-mittakin oli palannut takasin omalle käyrälleen sinne ala- ja keskikäyrän väliin ollen nyt 29 cm (26,5 cm). Suht pieni ja siro masu. Esikoisen odotukseen verrattuna tää raskaus on ollut ihan päinvastainen.

Vauvan pää on edelleen alaspäin ja terkka meinas, että on sen verran hyvin asettunut ettei sieltä enää nouse ja kiepsahda ympäri. :) Kahden viikon päästä neuvolalääkäri, joten saa tietoa onko alakerrassa tapahtunut muutoksia.

Ihmettelee, kun joillakin on vielä neuvolalääkäri. Meilläpäin sellaisesta saa vain haaveilla ellei ole ensisynnyttäjä. Silloin tehdään rv 37 synnytystapa-arvio, muut menevät sitten omalla painollaan.

Hyviä vointeja kaikille! Jaksaa vielä vähän aikaa!

Niin piti vielä laittaa, et sf- mitta on nyt 39 cm ja olen kuitenkin ihan normaalipainoinen ollut ennen raskautta, joten vatsa on ISO ja todella piukea! Painoa on tullut yhteensä noin 20 kg ja turvotukset alkaa olla jaloissa aika huikeat...

Tsemppiä meille kaikille loppurutistukseen!

Jo: :) Meillä on ollut kaikki kolme neuvolalääkäriä eli siellä rv 10+ sit rv 26+ ja nyt tuolla 36 vko tienoilla. Sama oli esikoista odottaessa.

Eiya: Onpa mahtava mitta. Mulla oli esikoisesta parhaimmillaan 37,5 cm ja maha oli valtava, vaikka oonkin pitkä, joten voin vaan kuvitella sun masus koon. Nyt kun tuo mitta laahaa mulla n. 6-7 cm esikoisen vastaavan ajan mittaa jäljessä, niin ei voi kuin ihmetellä kuinka pieni ja siro tuo masu on.

Tsemppiä myös täältä kaikille! Ei ole enää montaa viikkoa jäljellä!

No on kyllä varmaan Eiyan vatsalla kokoa ja voin vain kuvitella minkälainen olotila on, toivottavasti pienokaiset haluavat pian ulos vatsasta :)

Ei ole täälläkään noita varsinaisia neuvolalääkäreitä ollut kuin yksi, muuten olen käynyt äitipolilla.Tosin siellä oli keskiviikkona käynti ja se oli kyllä ihan sekavaa hommaa koko käynti, minulla piti olla eräälle vanhemmalle lääkärille aika, mutta hän olikin joutunut leikkaukseen ja "pääsin" sellaisen nuoren naisen vastaanotolle joka ei oikein hommaansa osannut, siinä vaiheessa luottamus meni kyllä kokonaan kun teki ultralla kokoarvion ja tulokkaan sen hetkinen painoarvio oli 2000g, elikkä tulokas olisi reilusti keskimääräistä pienempi ja painoa ei olisi edellisestä ultrasta tullut vauvalle yhtään. Supistuksiin ja kohonneeseen verenpaineeseen eikä verensokereihin tuo tohtori ei ottanut mitään kantaa, joten nyt täytyy vaan toivoa ettei mitään ihmeempää ole, tuo lääkäri ei olisi edes laittanut enää uutta aikaa ennen laskettua aikaa, mutta kätilö soitti minulle perään ja sanoi että oli laittanut uuden ajan kolmen viikon päähän.

Huomenna alkaa virallisesti äitiysloma ja tänään olen aikonut vielä harsot ja flanellirätit pestä valmiiksi, sitten olisi vauvalle tavarat valmiina, tosin pinnasänkyä ei ole vielä kasattu ja sen kyllä kerkeää vaikka sitten kun tulee kotiin.Omaa sairaalakassia en ole vielä pakannut mutta varmaan senkin voisi valmiiksi laitella pikkuhiljaa ja kuten Jo.lla myös minulla siitä on joka kerralla tavarat vähentyneet, eipä sinne loppujen lopuksi kovin paljon tavaraa tarvitse.

Nyt painuu pyykkihommiin ja sitten levähtämään.

Sissi: Jopas on ollut lääkäri. Onneks oli ihana kätilö ja varas sulle uuden ajan. Mulla ei oo mitään havaintoa minkä kokonen kaveri tuolla masussa mahtaa majailla, mutta eiköhän se selviä sitten viimeistään n. 7 vko päästä.

Täällä mammaloma alkoi perjantaina. Mitään muutosta se ei kyllä tuonut, kun kotona oon ollut joulukuun alkupuolelta asti. Ainoastaan päiväraha hieman parani :D.

Nyt alkaa olla sellaiset ajat käsillä, että eiköhän kohta ekat ala poksahtelemaan. Aina jännityksellä tuun palstalle lukemaan kuulumisia.

Fox, rv 35+0

Yhteistyössä