TOUKOKUUN 2012 ODOTTAJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eiya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa pitkästä aikaa!

Eiay:lle onnittelut tuplista! On mahtanut olla kunnon paukku ja sulateltavaa varmasti riittää!

Tervetuloa Sissi ja Tiramisu minunkin puolestani joukkoon! Ja kiitos Sissille kun heivasit mut tuossa pinossa oikeaan kohtaan. :)

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Itse jätin väliin ja eihän tässä enää pitkä aika ole ekaan kunnalliseen ultraankaan.

Oma olo oli lauantaihin asti suht loistava, mutta eilen alkoikin sitten jo useamman tunnin kestänyt etova olo. Esikoisen aikaan etova olo yllätti iltapäivästä ja niin tuo näköjään tekee nytkin.

Ekaan neuvolaan suuntaan keskiviikkona. Sissi kyselikin tuota työajalla käyntiä neuvolassa. Mä en edes ajatellut keskustella tästä asiasta pomon kanssa, en ainakaan näistä ekoista. Peittelen ne pojan lekurikäynneiksi. Oletan, että on ihan ok käydä tai ainakin työehtosopparissa pakolliset käynnit kuuluvat työaikaan. Ainakin normi lekurireissut on menny ihan ok.

Fox, rv 7+6

Tsemppiä Foxille pahoinvoinnin kans. Mulla on kans huonoin olo iltapäivästä iltaan..Nyt olo on ehkä vähän parempi jo ja oksentaa ei ole tarvinnut missään vaiheessa.
Kävin vasta tänään eka kertaa neuvolassa, viikkoja on nyt 10+5 ilmeisesti..Laskettuaika on kuulemma 9.5,eikä 10.5. Sydänäänet löytyi hienosti dopplerilla ja siitä tuli tietenkin hyvä mieli. Torstaina on ultra ja perjantaina labra aika. Me osallistutaan niihin niskapoimu ja verinäyte seulontoihin, joissa tutkitaan onko sikiö terve. Miten muut, aiotteko osallistua? Mulla on tuttavapiirissä naisia, jotka ei ole halunneet näitä asioita selvittää, koska tutkimus voi heidän mukaansa antaa virheellisiä tuloksia. Me ajateltiin, että kun on ollut näitä keskenmenojakin, joiden syytä ei ole selvitetty, niin parempi tutkia, onko kaikki kunnossa nyt..
Hyviä vointeja kaikille!

Nii kyseli osallistutaanko noihin niskapoimu ja verinäyte seuloihin, aion osallistua, täällä se ainakin ennen onnistui niin et samalla kun kävi niskapoimu ultrassa pystyi käymään otattamassa nuo verinäytteet.Jos nuissa tuloksissa on jotakin hälyttävää niin pääsee jatkotutkimuksiin eli lapsivesipunktioon.
Fox82 itsekään ei aio neuvolakäynneistä vielä töissä puhua, mutta eräs duunikaveri on myös raskaana ja hänellä oli pomon kanssa melkoista vääntöä ja niin se vaan oli että neuvola käynnit täytyy hoitaa työajan ulkopuolella tai tehdä tunnit tilalle.
Paha olo meinaa hiipiä ja niin se on kyllä edellisissäkin raskauksissa ollut vaivana, yhdessä raskaudessa ihan synnytykseen asti , mutta toivottavasti pysyisi kohtuullisena.Se on ihana jumputus mikä kuuluu kun doplerilla saadaan sydänäänet kuuluviin =)
Joko olette kertoneet kenellekkään raskaudesta?Me ei olla kenellekkään kerrottu ja asia aiotaankin miehen kanssa pitää ihan kahden keskisenä tietona tuonne jouluun saakka.

Mutta nyt lähden hetkeksi oikaseen tuohon sohvalle ja sitten iltapala toimiin lasten kanssa.

Sissi rv7+0 varmaankin

nii: kiitos tsempeistä. ei tää nyt mitään kauheaa vielä olem, kunhan vaan velloo vatsassa. Esikoisesta en oksentanut kertaakaan, joten suuret toiveet on, että nytkin selviäisi ilman :). Seulonnoista niin ainakin np-ultraan olisi tarkotus osallistua. Esikoisen aikaa ei muuta ollutkaan tarjolla, joten saas nähdä onko tilanne nyt muuttunut ja tehdäänkö myös tuo veriseula. Mulla on huomenna eka neuvola, josko sen jälkeen olisin viisaampi. Mä pidän kanssa peukkuja, että mun la muuttuis päivällä taaksepäin. Ei tarttis sit kelan kanssa tapella / alkaa huijaamaan äippärahojen kanssa. Kun saman rahanhan saa, jos toisen lapsen la on ennen toisen lapsen 3-vuotis synttäripäivää. Meillä tän hetkinen la on sama, joten en tiedä miten kela sitten tuonkin käsittelee. Mielelläni ottaisin saman kuin esikoisesta, sillä nyt tulotaso on hieman heikompi kuin esikoisen aikaan.

Sissi: Mitä teillä tuo työehtosopimus sanoo noista neuvolakäynneistä? Joissakin on sovittu, että pakolliset saisi hoitaa työaikana. Kannattaa kurkata.

Raskaudesta kerroin melkein heti mun hyvälle ystävälle ja veikkaan, että mies on tehnyt samoin hänen parhaimmalle kaverilleen. Esikoisesta ei malttanut odottaa, joten miksi olisi nyttenkään. Pitäis miehen kanssa jutella, koska kerrotaan meidän vanhemmille. Toisaalta tekisi mieli jo kertoa, mutta toisaalta, eipä tässä mikään kiire vielä ole. Voisi olla kyllä myös mukava joululahja isomvanhemmille ;)

Mupelo, rv 8+0 POKS!

Toin vielä tän listan tuolta ekalta sivulta. Helpompi seurata kun ei tartte selailla sivuja taaksepäin.

nii 27............09.05.......................9( takana3km) esikoinen
eiay 32.........20.05.......................1.......... ...........toinen
Fox82 29......29.05.......................?............. ........toinen
Tiramisu.... ...29.5..........................?. ..................kuudes
Nicole 30.....30.05.......................2.............. .......esikoinen
Sissi 33........30.05........................?/1.................kuudes

No me on kerrottu jo oikeastaan kaikille läheisille; vanhemmille, sisarille, isovanhemmille ja ystäville. Ne kaikki oli tietoisia meidän aiemmista keskenmenoista, joten ajateltiin se niin että ei viitsitä asiaa salailla kun kerrankin tuntuisi olevan jotain positiivista kerrottavaa. Lisäksi en jaksanut alkaa keksimään tekosyitä esim sille miksi en enää juo viiniä päivällisellä yms..kaikki olis arvannut kuitenkin. :) Mieheni on asiasta niin tohkeissaan että puhuu raskaudesta jo vähän kaikille, esim töissä. Minua se on vähän hirvittänyt, koska riskiaikaa on kuitenkin vielä vähän jäljellä. Nyt tosin enää noin viikko, aika on kulunut ihanan nopeaa tällä kertaa. :)

Sissi: Tosi tympeää, jos pitää omalla ajalla hoitaa neuvolat teidän työpaikassa. Mielestäni luin vasta jostain, että neuvolat olisi Suomessa ihan lainmukaan hoidettavissa työajalla, mutta en ole mikään asiantuntija, koska en ole vielä itse edes vakituisesti työelämässä. Olen nyt muutaman viikon töissä ja itsekin olen hoitanut kaikki vauvaan liittyvät käynnit omalla ajallani, koska en tahdo puhua raskaudestani tässä tilapäisessä työpaikassa. Minusta asia ei heille kuulu. Työpaikalla on sen verran ärsyttäviä tanttaroita, että ne vatvoisi mun raskautta ihan varmasti jokaisella kahvitauolla jos tietäisivät asiasta ja utelisivat kaikkea henkilökohtaista, mihin en halua vastata.

Noh, nyt pitää alkaa touhuamaan. Mukavaa päivää kaikille!

Tiramisu.... ...29.5..........................?. ..................kuudes
Sissi 33........30.05........................?/1.................kuudes[/QUOTE]

Täällä on myös kerrottu tuleville isovanhemmille ja täteille. Lisäksi muutama kaveri tietää jo... Ovat suoraan kysyneet, niin en ole viitsinyt kieltääkään, kun niin selvästi näkyy jo (ne kaksoset!!!). Ja kun kerran ne on jo kahteen kertaan ultrassa nähty (tänään neuvolalääkärissä) ja molemmat kasvaa viikkoja vastaavissa lukemissa, niin kyllä se vaan uskottava on, et siellä ne on! Kovasti toinen heiluttelikin tänään siellä. niisk! Marraskuun alussa NP-ultraan sit :)

Mä haluaisin ilman muuta sen veriseulan, mut sitä ei pysty kaksosraskaudessa tekemään, joten ajattelin alkaa ottaan selvää mahdollisuuksista päästä lapsivesipunktioon. Se vois tosin olla ilman kaksosraskauttakin mahdollista, koska esikoisella on perussairaus. Toivon todella, että nämä olisivat terveitä!

Aika hassu yhteensattuma Fox82 tuo kakkosen laskettu aika esikoisen synttäripäivänä. Ei ihan kellä tahansa nois satu napsahtaan ;)

Eiya 32.........20.05.......................1......................toinen ja kolmas :)
Fox82 29......29.05.......................?....................toinen
Tiramisu.... ...29.05........................?.....................kuudes
Nicole 30......30.05.......................2.....................esikoinen

Vielä kerran listaa (päivittelin väärän nimimerkkini ja tulevien määrän)

Eiya 9+2

Anteeksi Eiya olin näköjään laittanut sinun tiedot listaan väärin =) Ja vielä kerran paljon onnea kaksosraskauteen, sinä varmaan pääsetkin hieman tiheämmin ultrassa käymään. Meillä on myös toisella lapsella eräs perussairaus ja olisin päässyt lapsivesipunktioon myähemmissä raskauksissa, mutta vain kerran olen tähän mennessä käynyt ja silloinkin menin kun veriseulasta tuli "huono" tulos, mutta onneksi oli väärä hälytys =)Ja tälläkin kertaa varmaan ainut toive on(kuten varmaan kaikilla) että lapsi olisi terve!
Nyt sain ekan neuvolan tilattua se meni marraskuun alkuun ja sanoikin neuvolasta että hän varaa jo np ultra ajan minulle valmiiksi kun sekin tulee marraskuun puolivälin tienoihin.
Foxilla kyllä hyvin sattunut perhesuunnittelu kohdilleen kun lasten lasketut ajat samana päivänä, soita Kelalle nimettömänä ja kysy miten menee lakipykälien mukaan tuo määrittely kaksi lasta kolmessa vuodessa.

Jahaa, se olisi töihin lähtö joten palataan.

Perhesuunnittelu kohdillaan tai sitten vaan tuo hedelmöittymisaika on vaan meille passeli ;)

Mietin, että kyselen asiaa jossakin vaiheessa Kela-kertulta. Kelan sivuilla kyllä lukee, että ennen toisen lapsen 3-vuotissyntymäpäivää. Siis mikäli tähän on tarvetta. Katsotaan nyt toi np-ultra muuttuuko laskettu vai ei. Mulla oli hieman kummalliset noi edelliset menkat ja kiertokin oli viikon normia pidempi, niin ei oikein tarkkaa hajua onko viikot ylipäätänsä oikein.

Eilen oli tän odotuksen pahin pahoinvointipäivä. Töistä lähdin kävelemään autolle, jonne matkaa n. 600 m, niin olo oli aivan kaamea. Kokoajan tunne, että kohta oksennan, mutta onneks ei tarvinnut alkaa kakomaan keskellä kaupunkia. Onneks oli helpotti n. 10-15 minuutin ajomatkan jälkeen. Olis ollu kiva hakee poikaa tarhasta tuon olotilan kanssa. Väsymys iski myös eilen, liekö sitten tasaviikkojen kunniaks kroppa päätti, ettei enää päästetä tuota helpolla ;)

Iltapäivällä ekaan neuvolaan :)

Fox, 8+1

Ja niinhän sitä kävi, että päivä tippui pois. Ei tartte tapella kelan kanssa :))

Eiya 32.........20.05.......................1.......... ............toinen ja kolmas :)
Fox82 29......28.05.......................?............. .......toinen
Tiramisu.... ...29.05........................?................. ....kuudes
Nicole 30......30.05.......................2............. ........esikoinen

Fox, 8+2

Ikävä kuulla, että pitäis mennä omalla ajalla neuvoloihin.Ei kuullosta mitenkään lailliselta, mutta olen minäkin joskus ollut pienessä yrityksessä töissä jossa lakia ei kauheesti toteutettu sairaspoissaolojen suhteen.Työntekijöitä uhattiin potkuilla jos ei miellytä.Raskaus on erittäin hyvä tila kyseenalaistaa kaikki firmojen ongelmat, kun heidän on pakko ottaa sinut takaisin mamma lomalta eikä sieltä saa erottaa raskauden takia =)

Me ollaan menossa myös seuloihin.Tiistaina oli eka neuvola ja totesivat mulla olevan hemoglobiini alhainen , vaikka lisärautaa syönkin.Ei oo ihme, että voisin nukkua 24 h vuorokaudessa.Muuten kaikki normaalisti ja tulikin hetkellinen olo, että siellä se joku nyt kasvaa.Saimme lähetteen ultraan josta sitten jossain vaiheessa aika saadaan.Sekin on musta outoa, ettei aikaa voi itse sopia silloin , kun parhaaksi näkee vaan aikaa saa sitten soittamalla muuttaa jos ei sovi.

Pahoinvointi on joka iltaista, mutta lähinnä sitä, että ruoka etoo eikä voi syödä , kun nestemäisiä ruokia, joten olen puuro-mehukeitto linjalla iltaisin.Ja täällä ollaan kerrottu tuleville isovanhemmille, kun kummankin perhe on tärkeitä tukihenkilöitä niin jos käy huonosti sieltä saa myös sellaista tukea.Töihin en ole kertonut, mutta työskentelen yrityksen sisällä yrittäjänä niin mun menemiset ja tulemiset eivät oikeastaan vaikuta muihin , kun omaan yritykseeni.

Laskettua aikaa aikaistettiin 28.05.2012 =)
-Nicole & 8+2

Eiya 32.........20.05.......................1.......... ............toinen ja kolmas :)
Fox82 29......28.05.......................?............. .......toinen
Nicole 30......28.05.......................2............. ........esikoinen
Tiramisu.... ...29.05........................?................. ....kuudes

Kävin aamulla ultrassa. Niskaturvotusta todettiin 2,7mm, mikä on kuulemma vähän koholla. Normaalin raja olisi 2,5. Lisäksi sikiön pääperämitta ei kuulemma ollut tarpeeksi pitkä seulaa varten, vaikka vastasikin täysin raskausviikkoja..Maanantaina pitää mennä uudelleen ultraan katsomaan, oisko luvut muuttuneet paremmiksi. Huomenaamulla on verikoe. Huolestuttaa ja suututtaakin vähän, jos nyt turhaan huolestun tuosta np-arvosta. Millaisia arvoja te olette saaneet aiemmissa raskauksissa? Minusta on myös kummallista, että uusi ultra on jo maanantaina, koska eihän vauva välttämättä ehdi siihen mennessä kasvaa kokoa 12 viikkoa vastaavaksi, kun ma on vasta 11+4 täynnä. Nyt on täynnä 11 viikkoa ja vauvan koko vastasi ultrassa 11+1 viikkoja..Silti tämä tulos ei riitä seulaa varten. Alkaa vähän kaduttamaan, että osallistutaan koko seulaan, sillä kyllä se vei ilon koko ultrasta kun kuuli, että niskaturvotus on yli sallitun rajan..Muuten oli tosi ihana nähdä pikkuinen, joka liikuskeli jo kovasti ja näytti ihan vauvalta. Toivottavasti kaikki nyt menisi hyvin ja vauva olisi terve. Ultraaja jo vilautteli mahdollisuutta geneettisiin tutkimuksiin. :( Lueskelin netistä, että aiemmin tuo raja-arvo on ollut 3, mutta se on ollut ilmeisesti liian iso ja down tapauksia on päässyt sen ohi liian paljon.
Olin aikonut mennä ultran jälkeen ostamaan raskaushousut, mutta en viitsikään nyt mennä ennenkuin käyn siellä ultrassa uudestaan.

nii: Oliko ultraaja kätilä vai lääkäri? Meilla esikoisen aikaa kätilö sai tulokset jonnekin 2,5-2,8 mm väliin, jos en aivan väärin muista. Hän hälytti sitten lääkärin paikalle, joka heti sanoi, että ei ole niin paljo ja mittasi 1,8-2,0 välille. Äitiyskortissa on arvo 2,1 mm. Mutta kyllä tuollainen huolestuttaa. Pidetään peukut pystyssä, että kaikki olisi ok.

Mulla niskapoimu on vasta en kuussa jossain vaiheessa. Hieman minua taas huolestuttaa se kun ei ole oireita ollenkaan. Tai on ehkä sen verran että nännit on kosketus arat,mutta ei muuta. Jokaisesta muusta raskaudesta olen halaillut vessan pönttöä aika tiiviisti. Mutta nyt ei sitten mitään...Noh neuvola olisi 26.10 siellä nyt ainakin viimestään selviää,onko kyytiläinen vielä matkassa.

Ei se ainakaan lääkäri ollu, joka ultrasi. Varmaan oli kätilö tai perus neuvolantäti (vai onko ne ammatiltaan kätilöitä?)..Puheli että heidän lääkäri on tosi tarkka näistä mitoista, että passittaa vissiin herkästi jatkotutkimuksiin...Toivottavasti ma tulis hyviä tuloksia ja verikokeistakaan ei löytyis mitään hälyttävää..En jaksais tämmöistä kun on ollu vuoden sisällä jo ne kolme keskenmenoakin ja yhtään lasta ei vielä oo..Mun mies kyllä suhtautuu tähän tosi positiivisesti. Se sanoo, että hänestä vauva näytti terveeltä ultrassa ja ultraajan mittaukset ei näyttäneet kauhean tarkoilta. Oli sillä kyllä vaikeuksia saada se niskapoimu kunnolla kuviin vauvan asennon takia. Mun mies on sitä mieltä että se pyysi meät uudelleen maanantaina ultraan, että saisi otettua parempaa kuvaa jos vauva ois eri asennossa. Ihana kun toinen jaksaa olla positiivinen. <3 Ja pitää se koittaa itsekin olla. Murehtiminen ei oikeen auta mitään...
Tiramisu: Toivottavasti kaikki on hyvin, eikö sitä sanota että raskaudet voi olla keskenään ihan erilaisia? Sinuna en huolehtisi jos ei tuu mitään verisiä vuotoja tms.

nii: Miten meni ultrassa?

Tiramisu: Täälläkin vähemmän oireita kuin esikoisesta. Mulla oli neuvola viime viikolla ja eka lääkärikäynti 9.11, jollon toivon mukaan kuunnellaan mahdollisia sydänääniä. Ultraan pääsenkin sitten 15.11 eli kolme viikkoa pitäisi vielä sinnitellä.

Omassa olossa ei suurempia muutoksia. Ainoastaan väsyttää enemmän kuin aiemmin ja sitten tuo oikea puoli on alkanut kipuilemaan navan/kyljen seudulta sekä toisinaan alavatsasta. Tätä samaa oli esikoisenkin aikaa ja veikkaisin aiheuttajaksi jotain ärtynyttä suolta.

Fox, 9+0 POKS!

Ultrassa meni hyvin. Turvotusta oli lopulta vain 1,3mm eli ihan turhaan säikähdettiin. Vauva oli myös kasvanut neljässä päivässä reippasti ja oli nyt sen yli 5cm pääperämitaltaan, että kelpaa laittaa seulaan..Vauva on joka ultrassa 1-2 päivää isompi kuin r.viikkojen mukaan pitäisi olla, mutta la pysyi silti edelleen samana. Ultraaja sanoi, että hän näkee nyt jostain syystä vauvan paljon paremmin kuin viime viikolla ja kuulemma vauvan asentokin oli nyt oikea niskaturvotuksen mittaukseen. Sikiön pitää kuulemma maata selällään leuka rinnassa. Viimeksi se makasi selällään kaula enemmän ojennettuna ja se kuulemma vääristi tuloksia. En ymmärrä miksi se ei sanonut jo viime viikolla tästä asentoasiasta mitään vaan antoi olettaa että ne viime viikon mittaustulokset saattoi olla paikkansa pitäviä..Noh joka tapauksessa loppu hyvin ja jos nyt uskaltaisi jo alkaa nauttimaan tästä raskaudesta ja totutella ajatukseen, että vihdoinkin meille on oikeasti tulossa vauva. <3
Ultraajakin kehui että vauva liikkuu oikeen vilkkaasti ja se näyttikin hassulta kun se hyppeli selällään ja käänsi välillä kylkeä ja heilutteli raajojaan. Hassun näköinen veijari. Rakenneultra on 22.12, eli saadaan luultavasti jouluksi tietää kumpi sieltä on tulossa. Mua on väsyttänyt kans aika makeasti viime aikoina ja välillä repii alavatsaa oikealta sivulta. Lisäksi mulla on aikamoinen ummetus nykyään ja sen takia vatsa välillä kipeä, ei kivaa..

Täällä nuori tuleva, onnenkukkuloillaan oleva, mutta silti rauhallisesti etenevä.. äiti. Kuulostaapahan se hassulta. Viikkoja vasta 10+5.

nii 27.............10.05.......................9( takana3km) esikoinen
Tiramisu..........29.5..........................?. ..................kuudes
Eevis 21..........20.05.....................1v..................esikoinen

Nii, hyvä juttu että ultrassa oli kaikki hyvin :) Itsellä on ensi viikolla eka neuvola ja ultra on sitten parin viikon päästä siitä, olisi kyllä kiva kun pääsisi jo kurkkimaan että onko tuolla asukilla kaikki hyvin.Täälläkin tällä hetkellä hyvin oireeton raskaus meneillään vaikka aluksi tuntuikin että pahoinvointi iskee mutta se kesti vain muutaman päivän ja nyt ainut oire on hillitön väsymys.

Ja tervetuloa Eevish joukkoon, itse en kovin usein ehdi kirjoittelemaan mutta kyllä muiden samassa tilanteessa olevien kirjoituksia on kiva lukea!

Nytkin täytyy mennä !

nii 27.............10.05.......................9( takana3km) esikoinen
Jo 34..............14.5.........................?......................kolmas
Tiramisu..........29.5..........................?. ..................kuudes
Eevis 21..........20.05.....................1v.......... ........esikoinen

Tässä olen seuraillut ketjua ja nyt lisäsin itseni joukkoon. Tänään oli np-ultra ja kaikki oli ihan ok. Oireita ei oikeastaan mitään ja siksikin hirvitti mennä ultraan. Tässä raskaudessa pahoinvointi kesti noin kaksi viikkoa mutta sekin on jo mennyttä aikaa. Nyt vain odotellaan!

Jo 10+4

Tervetuloa Eevish ja Jo! Jo:lle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Itse joudun odottelemaan vielä kaksi viiikkoa, ennen kuin saa kunnolla selvyyden. Onneks í ensi viikolla eka neuvolalääkäri, josko kuuntelisi sydänääniä, niin saisi hieman varmuutta. :)

Oma olo on ok. Lievä etova olo on toistaiseksi väistynyt ja tilalle on tullut iltaisin voimaakkaasti iskevä väsymys. Turvotus on edelleen mahtavaa luokkaa, mutta eiköhän tuo kohta ala vaihtumaan vauvamasuksi.

Fox, rv 10+1

Onpa täällä ollut hiljaista.

Eka neuvolalääkäri takana ja ensimmäinen "kosketus" toukokuun tulokkaaseen saatu kuulemalla sydänäänet. Melkein heti löytyi 160 krt/min sykkivän sydämen äänet kunnes hetken päästä lähti karkuun, eikä saatu enää kuuluviin. :D Nyt voi hieman helpottunein fiiliksin odotella ja suunnata ensi viikon tiistaina np-ultraan.

Omassa olossa ei suuria muutoksia. Iltaisin edelleen turvottaa reippaasti ja etovaa oloakin on edelleen silloin tällöin. Uutena oireena on tullut tuo rintojen aristus, jota jo ehdin odotella.

Hei! Onpa meidän ketju tosiaan hiljainen verrattuna huhtikuun ja kesäkuun ketjuihin. :) Paljon onnea uusille odottaville ja tervetuloa joukkoon. Kiva että foxilta on sydänäänet löydetty. Se on aika mahtava tunne kun ne eka kertaa kuulee.
Mulla on edelleen vähän väsymystä ilmassa, mutta ei ehkä enää ihan niin paljon kuin aiemmin. Pahaolo yllättää välillä iltaisin, mutta muuten olo on hyvä. Vatsassa tuntuu välillä vähän kipuilua ja masu on myös alkanut jo kasvaa niin että odottelen, millon joku kehtaa töissä kysyä odotanko. Huomenna ois 14 viikkoa täynnä. Aika on nyt alkanut kulumaan nopeaa. Meistä on mun miehen kans kiva aina torstaina lukea neuvolasta saadusta vauvakirjasta, miten vauva tulevalla viikolla kehittyy. :) Mukavia odotusaikoja kaikille!

Yhteistyössä