TOUKOKUUN 2012 ODOTTAJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eiya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eiya

Vieras
Eikö täällä vielä ole ketjua toukokuisille vai enkö vain löydä?
Olisko täällä muita ensivuoden toukukuussa lasketun ajan omaavia odottajia? Vai vieläkö jännäilette salaa?
Itse viikonloppuna testannut ja laskettu aika olis 20.5.2012.

Hei, Eiya! Kiva kun uskalsit perustaa ketjun meille toukokuisille. :) Mulla on la netin laskurin mukaan 10.5. Takana on kolme varhaisvaiheen keskenmenoa, joten päivä kerrallaan mennään, mutta fiilis on ihan hyvä. :) Ollaan kerrottu raskaudesta molempien perheille ja parhaille kavereille. Oletteko te jo kertonut raskaudesta muille?

No moi nii! Ei olla vielä kerrottu kellekkään. Hyvä kun itse on vielä tajunnut tätä... ;) Tosiaan meillä tärppäs ihan eka yrittämällä ja en jotenkin osanuut odottaa näin pian raskautuvani.

Sullapa on kurja alku ollut raskautumisen suhteen, mut toivotaan, että tämä on nyt sit SE kerta, kun kaikki menee hienosti. Ja loppuun asti.

Jokos sulla on oireita? Meinaatko varhaisultraan mennä?
Mulla on ihan normi olo - ei siis minkäänlaista oiretta mihinkään suuntaan (ehkä koputan nyt puuta). Varhaisultran olen varannut jo syyskuun lopulle. Pakko tietää, mitä tuolla masussa tapahtuu vai tapahtuuko mitään, kun on niin liian normaali olo! Tämä on toinen raskauteni (mulla kohta 3 v. tyttö) ja siis ekalla kerralla olin todella huonovointinen alussa.

Mulla on ollut nyt muutaman päivän ajan huono olo, joka menee vähäks aikaa ohi kunhan saan jotain syötyä. Tällaista oiretta ei oo ollu noissa epäonnistuneissa alkuraskauksissa, joten pitänee olla tyytyväinen vaikka etookin.. :) Lisäksi nännit on arat, palelee ja väsyttää välillä ja tänään en enää halunnut juoda aamukahveja, joista yleensä olen nauttinut. En välttämättä mee varhaisultraan, ellei tuu semmonen olo, että pitää saada varmistus sille että raskaus kehittyy..Nyt en varmistusta tarvi, kun nämä raskausoireet on niin konkreettiset. Ehkä ne sullakin tulee joskus viikon päästä mukaan kuvioihin. :)

Täällä eräs, joka ei aivan vielä usko tuohon plussaan vaikka kaksi testiä jo teinkin ; )
Imetän vielä poikaa 1v 3kk .. kakkonen ois toiveissa. Pienet menkat oli viime viikolla, mutta niin lyhyet ja sitten alkoi oireet (suun kuivuminen, kahvi etoi) joten tein testin. Laskettu aika ois 20.5

Heippa taas! Onnea plussasta äitee!teille tuleekin pienellä ikäerolla leikkikaveri. Tänne ei kuulu kummempaa, oksetus pysyy kurissa kun syön n.tunnin välein jotain. Torstaina soitti neuvola ja sain eka ajan, sekä myös ajat lääkäriin ja ultraan. Lokakuussa nämä kaikki viikon välein, eli ei auta kuin odotella. :) hyviä vointeja!

Miten meitä on näin vähän? Noissa muissa kuukausiketjuissa on väkee vaikka kuinka... Vai vieläkö toukokuiset jännäilee itsekseen. Rohkeesti mukaan vaan.

Mulla on alkanut myös öklötys ja kuvottava olo. Ei ole helppoa tuon 3-vuotiaan ikilikkujan seurassa. Mut kun muistaa vaan syödä, syödä ja syödä niin pysyy jotenkin aisoissa. Ja kroppa turpoaa jo nyt, kun olis 5. kk raskaana ;) Hirvee kierre.. Mut ei auta!

Mulla eka neuvola on kans lokakuun puolessa välissä ja lääkäri marraskuun alussa. Kunnallisesta ultrasta (NP-ultrasta) ei ole vielä aikaa tullut, mut ens viikolla menen omaan piikkiin varhaisultraan tsekkauttaan tilanteen ihan oman mielentervyden vuoksi.

Onkos tämä nii:lle esikoinen vai onko sulla muita lapsia jo?

Mulle tämä on eka lapsi. Oon pyöritelly tuota varhaisultraa päässäni ja toisaalta haluaisin mennäkin sinne tarkistaan, onko kaikki kunnossa..Nyt en vaan oo juurikaan kotipaikkakunnalla, joten en edes ehtisi varhaisultraan..Mulla ei meinaa maistua liha enää ollenkaan, mikä on tietenki huono juttu. Toivottavasti tämä pahointivointi vaihe menisi nopeaa ohi. Olen myös ihan hirveen turvonnut ja oon ylipainoinen muutenki, joten tämä tuntuu aika ikävältä..Pitäisi liikkua päivittäin, mutta oon ollu tosi väsyny niin ettei vapaa-ajalla ole muuta haluttanut kuin levätä. :)

Neljän testin jälkeen pakko uskoa raskaana ollaan.Kyseessä on eka lapsi ja L.A. 30.5.Ekan neuvola käynnin varasin tänään.Oireita ei oikeastaan ole ollut täälläkään muuta, kun jatkuva vessassa juoksu.Muuten olo on erinomainen.Vielä ehkä epätodellinen , mutta pikkuhiljaa aletaan totuttelemaan ajatukseen =)

Liitynpä minäkin nyt varuilta kerhoon mukaan. Eli tämä olisi minun 6 vauva entuudestaan on joh nuoria aikuisia. Yritystä on takana 2 vuotta tälle nyky raskaudelle ja nyt tärppäsi. Tänään kävin ultraamassa ja siellä näkyi jokin möykky ruskuaispussissa. Menen 2 viikon päästä uudelleen, että näkyy mikä möykky se oikein on..

Laskettu aika olisi joko 30.5 tai 31.5, mutta sinne on vielä pitkä matka. Itselläni oli menkkakipuja menkkojen aikaan ja tissit kipeä, mutta se olikin siinä. Silloin tällöin on menkkajomotusta mutta eipä muuta. Tiedän jos tämä on samallainen kuin yksi raskauksista oli, niin menee vkolle 8 ennen kuin tulee pahat olot. Ja sitä sitten kestääkin loppuun asti...

Voidaanhan paksusti =)

Täällä kanssa yksi plussannut. La laskureiden mukaan 29.5, mutta ainakin viimeeksi neuvolassa yksi päivä tippui pois. Mennään kuitenkin tolla ja muutellaan, jos jossain vaiheessa muuttuu.
Kyseessä toinen. Esikoinen kohta 2,5v.

Oireita ei kummemmin ole vielä ollut. Ainoastaan huulet kuivuu ihan älyttömästi seä toisinaan menkkajomotusta ja lieviä pahoinvointi aaltoja.

Kirjoittelen lisää paremmalla ajalla...

Pitäiskö laitta joku lista pystyyn.Lisätkää kaikki itsenne tänne vastaamalla tähän viestiin.

Nim&Ikä......................L.A...................Yrityskuukausia.......................monesko

Nicole 30....................30.05...................2.........................................esikoinen

Pitäiskö laitta joku lista pystyyn.Lisätkää kaikki itsenne tänne vastaamalla tähän viestiin.

Nim&Ikä.............L.A..........Yrityskuukausia.....monesko

Nicole 30.............30.05..............2................esikoinen

Kiva juttu, et uusia toukokuulaisia on tullut mukaan. Onnittelut vaan munkin puolesta Nicolelle, Tiramisullle ja Fox82:lle plussasta. Ja tervetuloa mukaan.

Lisäänpä minäkin tietoni listaan:

Nim&Ikä.............L.A..........Yrityskuukausia......monesko

Eiya 32..............20.05.................1...................toinen
Nicole 30...........30.05..................2..................esikoinen

Laitoin sen tuohon Nicolen yläpuolelle, koska eikös se olis kaikeista paras laittaa lasketun ajan mukaan järjestykseen.

Täällä huono-olo jatkuu, jatkuu vaan. Veto on täysin poissa ja yritän vaan jotenkin selviytyä arjesta, töistä ja lapsen kanssa olemisesta. Mies jää kyllä tässä paletissa kyllä aivan liian vähälle, mut ehkä tämä tästä. Ekasta raskaudesta muistan kanssa vaikean ja huonovointisen alkuraskauden ja jostain rv 10 eteenpäin kaikki olikin ihan normaalia, että josko tämäkin raskaus tästä vielä helpottaa... Toivoa sopisi!

Nim&Ikä.............L.A..........Yrityskuukausia.. ....monesko

Eiya 32..............20.05.................1........... ........toinen
Nicole 30...........30.05..................2............. .....esikoinen
Fox82 29...........29.05..................?....................toinen

Päivitin itseni listaan. Pikaisesti tälläkin kertaa työpäivän lomassa piipahtamassa.

Nim&Ikä.............L.A..........Yrityskuukausia.. ....monesko

nii 27..............10.5..................9(takana 3km)esikoinen
Eiya 32..............20.05.................1........... ........toinen
Nicole 30...........30.05..................2............. .....esikoinen
Fox82 29...........29.05..................?....................toinen

Heippa naiset! Paljon onnea uusille plussanneille ja tervetuloa kirjoittelemaan! Mulla on tällä hetkellä tunnelma korkealla, sillä tulin juuri varhaisultrasta, joka me päätettiin vähän extempore tänään varata. Syke näkyi ja alkio vastasi viikkoja 8+0, joka mulla omien laskujenkin mukaan huomenna pitäisi olla kasassa. Nyt uskaltaa jo huokaista ja alkaa oikeen nauttimaan tästä raskaudesta kaikkine pahoinvointeineen. :) Ultrassa selvisi myös, että oli alkanut kaksoisraskaus, eli näkyi kaksi raskauspussia, mutta toinen oli litissä, eli siitä ei mitään oo tulossa. Tämä kuitenkin kuulemma aiheuttaa kaksinkertaisen määrän raskaushormonia elimistöön, joka auttaa kyydissä olevaa alkiota kehittymään ja ehkäisee keskenmenoa. Aikamoista!

Ihanaa Nii , että ultrassa meni hyvin =)

Täällä hetken hiljaiseloa.Masun kanssa eletään päivä kerrallaan ja toistaseksi olen selvinnyt pienellä jomotuksella alavatsassa,väsymyksellä,rintojen arkuudella ja vessassa ravaamisella.Onneks mitään yökköoloja ei ole ollut =)
Meillä eka neuvola parin viikon päästä.Siihen asti otetaan rennosti ja levätään ja syödään.

Nicole 6+1

No jos ilmoittautuisin mukaan minäkin, plussa tuli ja netin laskurin mukaan l.a olisi touko/kesäkuun vaihteessa, suurperhe on jo ennestään ja tämä on tällainen yllätysraskaus mutta hetken mietinnän jälkeen todella ihana yllätys.Oireita ei juurikaan ole, lievää etomista lukuunottamatta mutta kyllä niitä vielä ehtii tulla jos kaikki sujuu hyvin.
Neuvolaa en ole vielä varannut ja taidan tuon alkuraskauden ultrankin jättää väliin, tai eihän sitä tiedä jos mieli muuttuu.

Äitä kaipaillaan, päivittelen myöhemmin nuo iät ja muut tuohon listaan, mutta voidaanhan paksusti =)

Päivitänpä nuo omat tiedot tuohon nyt kun ehkä ehdin , tosin pieni pelko on persiissä että jatkuuko, pientä veristä vuotoa on ollut mutta sitä on ollut kyllä edellisessäkin raskaudessa, minulla on tullut kyllä yksi km, mutta se tuli rv17.

nii27.............10.05.......................9(takana3km) esikoinen
eiay 32.........20.05.......................1.....................toinen
Fox82 29......29.05.......................?.....................toinen
Nicole 30.....30.05.......................2.....................esikoinen
Sissi 33........30.05........................?/1.................kuudes

Heis!
Kävin varhaisultrassa jo viime viikolla, mut se mitä uutisia sain, on vienyt mun ajatukset ihan muualle, enkä ole saanut aikaseksi kirjoittaa mitään. Nyt vasta alan pikkuhiljaa tottua ajatukseen - ultrasta löytyi meinaan kaksi sykettä!!! En ollut mitenkään varautunut tälläseen, kun ei kummankaan suvussa kaksosia ole... Olihan se melkonen shokki ja tilanne muuttui kertaheitolla aivan erilaiseksi... No nyt ymmärrän ainakin nämä hirveät olotilat, oksetukset yms.
Jännä nähdä, vieläkö NP-ultrassa kaikki näyttää samalta.

nii27.............10.05.......................9(ta kana3km) esikoinen
eiay 32.........20.05.......................1.......... ...........toinen ja kolmas :)
Fox82 29......29.05.......................?............. ........toinen
Nicole 30.....30.05.......................2.............. .......esikoinen

Tervetuloa Sissillekin. Kiva, et täällä on joku, jolla enemmän lapsia. Mä kun olen ihan kauhuissani, miten ikinä tulen selviytymään kolmen kanssa... Sä olet aika supermama!!!

Onnea Eiya!!!Ihan mahtava uutinen.Kyllä niiden kanssa pärjää.Meillä suvussa paljon kaksosia(myös oma äitini).Onhan se mieletön muutos varmasti, mutta tupla hauskaa =)

Kävin tänään ostamassa joogaan 20 kerran kortin jospa tästä kropan saisi vielä kuntoon ennen synnytystä ;( Maha kerää nestettä iltaisin ja muuttuu ilmapallon kokoiseksi.Aika hauskaa.Vähän joudun sitä peittelee iltavuorossa, kun on noi työvaatteet aika pienet ja itsekkin normaalisti kokoa xs niin tulee noi pikku turvotuksetkin aika helposti esiin.Hemmottelin itseäni kampaajalla ja tosiaan ensimmäisellä jooga käynnilläni tänään ja nyt on olo loistava.

Ensimmäinen kerta , kun yökköolo nosti päätään tänä aamuna.Join lasin mustikkakeittoa ja menin takaisin nukkumaan ja herättyäni se oli poissa.Saa luvan pysyäkkin.Eilen myös oli pikkuista nipistystä vatsassa.Taitaa asukki muokkaa uutta kotiaan.

-Nicole

Hei !!!

Kävin minäkin varhais ultrassa ja ei löytynyt kuin yksi sydän sieltä, katsotaan sitä sitten että mitä löytyy niskapoimussa.

nii27.............10.05.......................9(ta kana3km) esikoinen
eiay 32.........20.05.......................1.......... ...........toinen
Tiramisu..........29.5..........................?...................kuudes

nii 27.............10.05.......................9( takana3km) esikoinen
eiay 32.........20.05.......................1.......... ...........toinen
Tiramisu..........29.5..........................?...................kuudes

Täällähän on iloisia varhaisultra kuulumisia useampia. Onnea kaikille ja sisulla tuplaonnittelut. :) Mullahan näkyi kans kaksi sikiöpussia, mutta toinen ei ollu alkanu elämään. Varmaan hurja tunne kun löytyykin kaksi sykettä. :)
Mulla on pahoinvointi hellittäny kivasti, väsymys vaivaa kyllä. Tänään tuli täyteen 10+0 ja ens ma on eka neuvola ja lääkäri ja to jo niskapoimu jotta..Kyllä vähän jännittää.
Hyviä vointeja kaikille!

Paljon Onnea hyvistä ultrauutisista ja Eiya tuplasti onnea, mahtoi olla uskomaton tunne kun tilanteen tajuaa että vauvoja onkin tulossa kaksi =)
En ole vielä saanut edes tilattua neuvola aikaa, täytyy maanantaina ottaa se asiaksi.Miten teillä muilla saatteko käydä työajalla neuvolassa?Itse joudun tekemään tunnit takaisin joten täytyy koittaa saada iltapäivä aika, onneksi täällä ainakin ultra-ajat saa illaksikin.En ole aikonut töissä puhua raskaudesta ennen kuin on pakko, kun vasta vaihdoin työpaikkaa ja olen 4kk koeajalla :/
Jahaa, pikkuneiti raivoaa, täytyy lähteä erotuomariksi!

Yhteistyössä