***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

niksutin Voi miten ihanaa, onnea ihan hirmuisen paljon!! :flower: Teillä on sitkeä pikkuinen matkassa :heart: Varmaan se hetki tuntunut ihan uskomattomalta, voin vain kuvitella. Vai oliko sinulla sellainen tunne "keskenmeno" diagnoosin jälkeen että kyllä siellä vielä vauva asustelee? Joka tapauksessa on ihanaa kuulla tuollaisista ihmeistä ja ilouutisista :)

JeAnKa Juu meillä tuo 1v3kk poika "tietää" että vauva tulossa, kerrottu on mutta eihän sitä tuon ikäisestä tiedä mitä ymmärtää :heart: :D On puhuttu että äitin masussa asuu vauva niin käy aina hakemassa nukkevauvan ja alkaa sitä paijata. Ihana kun se hoitaa nukkeja ja halaa niitä, nyt kuukauden sisään tullut tuo ja samoin halii serkkuvauvaa joka on 5kk nyt.

Kaikille ultrassa käyneille onnea hyvistä kuulumisista. Ihania kuvia :heart:

Tervetuloa Fox82 :flower: Mukava saada vielä uusia odottajia mukaan :wave:

Kaptah Mulla kävi niin, että olisin halunnut suorittaa ensimmäisen poissaolovuoden jälkeen jotain opintoja, mutta meidän koulussa ei voi suorittaa poissaolevana yhtikäs mitään, ei edes yhtä tenttiä tai tehtävää. Sit olis pitänyt ilmoittautua läsnäolevaksi ja silloin taas kuluisi opiskeluoikeusaika. Mulla tilannetta hankaloittaa se että kouluun on matkaa melkein 70km yhteen suuntaan ja miehellä 2-vuorotyö 55km työmatkan päässä. Pojalle olisi tullut ihan liian pitkät hoitopäivät kun noihin matkoihin menee kuitenkin mulla jo melkein 2 tuntia päivässä kesäkelilläkin. Ja muutenkin halusin että poika saisi olla kotihoidossa, molempia kun ei voinut valita niin valitsin sitten sen että koulunkäynti siirtyy.
Toivottavasti te saatte asiat järjestettyä niin että jos haluat niin pystyisit myös opiskelemaan :) Onneksi on vielä kaikki ihana edessäpäin, se aika pikkuisen kanssa kun hän on vauva :heart:

G: Meillä on mietitty sekä nimiä että kummeja. Esikoisella on neljä kummia ja saman verran varmaan pyydämme tällekin lapselle, eihän sitä tietenkään tiedä suostuvatko kaikki. Ei siis mitään varmaa olla lyöty lukkoon kummien eikä nimen suhteen, mutta kivahan niitä on jo ajatella.
Jos vauva on tyttö niin minulla olisi ykkös-nimivaihtoehtona hänelle se joka laitettiin esikoista odottaessa sairaalan papereihin hätäkastetta varten. Esikoiselle laitettiin sinne kirjoitettu pojan nimi, 4D-ultrassa hän näytti ihan "sen nimiseltä" ja samoin synnyttyään.
Jos saamme toisen pojan niin ei ole yhtä ainoaa suosikkia, muutamia vaihtoehtoja mutta ei mitään niin "ykkösnimeä" kuin tytölle olisi.

PilkkuPantteri Nyt vasta tulin ajatelleeksi tuota opiskelija synnytyksessä asiaa. Esikoinen syntyi heinäkuussa jolloin sairaalassa ei ollut opiskelijoita ollenkaan niin ei tarvinnut miettiä kiellänkö vai en opiskelijan läsnäolon. Toukokuussa varmaan saattaa ollakin?
Periaatteessa mulla ei ole mitään sitä vastaan, ei ainakaan muissa tutkimuksissa ja lääkäri/neuvolakäynneillä. Mutta synnytys on sitten asia erikseen, se riippuu niin paljon siitä millainen se tilanne on, ja millainen henkilö. Joku opiskelija voi olla todella ihana ja hyvä tuki, mutta voihan olla niinkin että tuntuu ettei kaipaa siihen yhtään enempää ihmisiä kuin on pakko.
Mutta jos opiskelija sattuisi olemaan joku puolituttuni, niin silloin en kyllä haluaisi että tulisi katsomaan synnytystäni :whistle:

Olipas hyvä kun "muistutit" asiasta, ehtii sulatella ja miettiä niin osaa sitten varmaan tehdä oikean päätöksen :)

Sompio Hieno juttu että saitte asioita edes vähän selvemmiksi :hug: Varmasti helpottaa paljon oloa kun ei tarvitse niin paljon enää stressata työasioista. Ja hienoa että rohkenit ottaa asian esille, ei se varmaan ole kiva työkaverinkaan mielestä jos asiat hiertää.

Ja voi miten mukavan kuuloinen työnantaja Tytti83:lla :) Niin monesti kuulee niitä juttuja että nuoria naisia vaan syrjitään siksi kun "ne kuitenkin alkavat tehdä kohta lapsia".
Just vähän aikaa sitten eräs tuttava, nuori nainen jolla reilun vuoden ikäinen lapsi, haki vakipaikkaa ja sai paikan mutta se täytettiinkin vain määräaikaiseksi. Ainoa syy ja peruste tuohon oli että "jos antaisimme sinulle vakipaikan niin varmasti jäät heti uudelleen äitiyslomalle" :eek: Vei sitten asian eteenpäin ja kuten arvata saattaa työnantaja ei ollut se joka voitti.
 
Nyt tulee omaa napaa.... anteeksi.

Huominen ultra paniikki ahdistus! Näyttää vielä siltä että yksin joudun menee vaikka mies haluis mukaan mutta ei pääse. Eli mitä sitten ikinä tuleekin siellä niin yksin otan vastaan. :headwall:

Therean+vaavi 11+4
 
pilkkupantteri saako kysästä että mitkä astmalääkkeet sulta lähti vaihtoon? Itselläni on astma ja taipumus astman pahentumiseen raskausaikana (näin käynyt kahdessa edellisessä raskaudessa). Ekassa mulla vaihdeltiin lääkkeitä mutta palattiin takas alkuperäiseen kun tuli ongelmia ja nyt ei sitten enää lääkkeitä vaihdella.

siksakkia olin jo todellakin käynyt mielessäni läpi että tämä nyt oli tässä ja menetimme pikkuisen, pelkäsin vain että PID tulehdus asiat eivät ole vieläkään kunnossa.

kummeista vähän on kummeja mietitty, ei ihan varmaa tietoa kun yhdestä mutta kyllä ne melkein on hahmottunut

nimistä meillä on oikeestaan nimet jo valmiina

kahvista en voi juoda kahvia yhtään!!! hajukin tekee pahaa!!!

omaa napaa... oksentelut jatkuu joka ikinen aamu mutta päivällä tarvii oksentaa enää harvoin. Öklöttävää tunnetta tosin on usein ja lähes aina tarkemmin ottaen. Sairaslomalla olen nyt vielä ainakin reilun viikon eli seuraavaan lääkärissä käyntiin saakka. Saapi nähdä jos kuitenkin tällä kertaa selviytys ilman tiputuksessa käyntiä...
 
Therean Mulla kanssa ultra ensi viikon tiistaina kesken työpäivän. Mies ei vielä tiedä pääseekö mukaan. Muakin ahdistaa jo etukäteen, että jos tuleekin jotain huonoja uutisia ja olen siellä yksin :'(
 
Mun joulukuulle kestävää työsopimusta oltiin irtisanomassa sairaslomani vuoksi, mutta eiväthän ne niin voi tehdä. Soitin työsuojelupiiriin asiasta. Töistä eivät pystyneet kevyempää työtä järjestämään mulle joten saavat pitää mua sairaslomalla.

Nimiä ei olla oikeestaan mietitty ollenkaan. Siinäpä sitä onkin keksimistä. Jos huominen ultra yhtään selvittäis asiaa =)

Sompio Hyvä ku puhuit asiasta. Vaivaa mieltä turhaan.
 
Huomenia!
Nyt se 12 olisi täynnä, toivottavasti uskaltaa jo alkaa odottaa:)
Hei kissinminttu katsoin että sulle jo eilen vai ma sanottu ultras että 12 vkoa täynn'ä vaikka sama LA! Miten ne niitä oikein laskee?!?! :D

Meillä molempien etunimet jo valmiina. Tytön ollu jo ennen raskauden varmistusta. Et kumpaakohan odotan :LOL: Tosin mulla ne 2 poikaa ja miehellä 2 tyttöä.. Et menee odotustoiveet hieman ristiin, mummuillakin =) Me tosin yhdessä odotetaan tervettä vauvaa. Kummitkin melko valmiina jo

Ultraa odottavat. Älkää turhaan stressatko. Hyvin menee varmasti! Muuten pistetäänkö pientä galluppia? Eli tehtiinkö nt-ultra alakautta vai vatsan päältä? Mulla vatsan päältä ja niin se turussa ainakin Medisonarissa kuulemma pääsääntöisesti tehdään.

Tervetuloa uusille! Ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista =)
 
piti tulla vielä mainostamaan kun tuli tässä mieleeni yks juttu rattaista ja kaukalosta eli meillä ollut käytössä esikolla vaunujen lisäksi tämä yhdistelmä: http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=50 gracon autobaby kaukalo ja gracon matkarattaat,, niin ja melkein mikä tahansa gracon ratas malli käy ton kaukalon kans eikä pelkästään toi kuvassa oleva.. ihan mielettömän hyvä tuo et saa ton kaukalon noihin rattaisiin ni ei tarvi raahata vaunuja kaupungille mukaan jos menee autolla ja siirrellä nukkuvaa vauvaa paikasta toiseen.. me ostettiin sillon noi rattaat ihan halvalla ja käytettynä ja ne alkaa olla nyt tiensä päässä ja kattelin just uusia tälle tulevalle ja sitten tuli mieleeni laittaa tännekin hiukan mainostusta :) et meillä ainaki ollu ehdottomat :)
 
pian 3 x äippä sitä mä oon tässä itsekin pähkäillyt, mutta mun masuasukki vastaa viikkoja 12, joten sillä mennään. Sit taas neuvolan kirjanen sanoo, että raskaudessa viikko 13 on rv 12+0 - 12+6. Ihan ihme logiikkaa. Ja kuitenkin sikiö on sen 2vkoa nuorempi kun raskausviikot on. Pfft... :headwall:
Sit noi kaikki laskuritkin laskee ihan eri lailla raskausviikkoihin ne päivät.
:LOL: ota siitä sitten selvää. No, pääasia että joskus syntyy :D Tuskin päivälleen laskettuna aikana kuitenkaan!

Kaipa mä oon sit ovuloinu ja hedelmöittyny pari päivää etuajassa :LOL:
Mulla ei laskettua aikaa lähdetty muuttamaan kun heittää tulokset sen kahdella päivällä ai'immasta lasketusta ajasta. Tossa välillä ne heitti viikkoa aiemmaks sen lasketun ajan mikä oli hyvin outoa.

np ultra tehtiin alakautta ensin ja sen jälkeen vielä vatsan päältä.

mmm Mulla vasta toinen neuvola tuloillaan ensviikolla, mutta ekalla neuvolakerralla rv 8+4 ei kuultu dopplerilla vaikka huvikseen kokeilikin. Kotidopplerilla kuultiin ekan kerran sydänäänet rv 11 paikkeilla. Mut nytkin np-ultrassa sanoi ultraaja että älä suotta vielä näillä viikoilla (tänään kuulemma 12+1) yritä kuunnella, hermostut vaan jos et kuulekaan.

 
niin jos sitten muitaki juttuja :) opiskelijoista: mulla oli esikoisen synnytyksessä kaks opiskelijaa ja ei haitannu ollenkaan.. täysin päinvastoin!! oli mukavaa kun oli siinä joku kun kätilöt on niin kiireisiä ettei niitä juurikaan näy siinä ennen ku ponnistetaan.. toinen opiskelija tikkasi mulle 8 tikkiäkin :) mutta ainahan niistä voi kieltäytyä jos niin tahtoo, kyllä multa ainakin kysyttiin että voiko tulla..

eilen illalla ja tänään on sitten ahkerati kerrottu kaikille raskaudesta.. tai oikeestaan kerrottiin esikoiselle eilen kun ultrasta tulin ja hän on kyllä hoitanut tiedotuksen kaikille :) hyvät vastaanotot tullu joka suunnasta :) töissä kans pitää varmaan lähiaikoina kertoo..

niin ja tuosta kahvista vielä et oliko siinä joku rajoitus paljoko sitä saa juoda raskausaikana? mulle kyllä maistuu entiseen malliin ja aamukahvi on ainaki pakko saada :) muutenki olo ollu nyt suht hyvä muutaman päivää..

aurinkoista päivää kaikille!

Höpöliini ja piipero tasan 11 viikkoa
 
Terveiset taas täältä oksentelun keskeltä :wave:
Ne 3 hyvää päivää olivat vain väliaikaisia. Eilen ja tänään taas oksu lentänyt oikein kunnolla.

Jälkisupistuksista oli ollut puhetta aiemmin. Esikkoa odottaessa en paljoa synnytystä miettinyt. Luotin siihen, että kaikki menee niin kuin menee. Otin sen lähinnä uutena ainutlaatuisena kokemuksena. Ja ihana synnytyshän mulla olikin. Toki se kipeetä teki, mutta kaikki oli niin uutta ja hienoa. Synnytyksen jälkeen ajattelin, että voisin tehdä sen uudestaan vaikka heti. Tämän raskauden aikana synnytys on ollut jo usein mielessä ja huomaan ajattelevani sitä paljon.
Jälkisupistukset tuli mulle ihan outona asiana esikon syntymän jälkeen. En ollut niistä juurikaan kuullut. Jouduin ihan särkylääkkeitä syömään ja silti silmät valui vettä kivusta aina, kun vauvaa imetin. Mutta mulla kohtu supistuikin tosi nopeasti. Muistan ihan hoitajan siitä maininneen, kun kävivät vähän väliä mahaa painelemassa.

Ultrasta: Np-ultra tehtiin mulle sekä sisäkautta että vatsanpäältä. Katsoi ensin sisäkautta ultraten kaikki asiat perusteellisesti. Sen jälkeen halusi vielä kokeilla vatsan päältäkin. Tosi paljon tarkempi kuvahan se sisäkautta ultrattaessa oli. Esikon aikana katsottiin samassa sairalassa vain sisäkautta ultraten. Pelkästään sisäkauttahan se tämänkertainenkin olisi ollut tarkoitus tehdä. Vähän ekstrana tuli se vatsanpäältä ultraaminen.

Sydänäänien kuuntelusta: Eilen ( rv 13+0) lääkäri kuunteli dopplerilla ja hyvin kuului äänet. Seuraavan kerran kuunnellaan sitten neuvolakäynnillä rv 17+0.

Tervetuloa takaisin Niksutin! Aivan uskomatonta! Mahtavaa, että vauva onkin sinnitellyt matkassa.

Viime päivinä olen saanut useita kommentteja ystäviltä vatsan koosta. Moni on luullut mun olevan jo paljon pidemmällä ja yleinen kysymys onkin ollut, että montako sieltä oikein on tulossa?
Mua on välillä alkanut itseäkin epäilyttämään, että olenko laskenut viikot väärin tai, että onko siellä sittenkin toinen jossain piilossa. Kun se mun hormoonitasokin oli niin korkea. Mutta kun kahdesti on jo ultrattu, niin eihän siellä nyt toista enää voi olla piilossa? Ihan vainoharhaiseksihan tässä itsekin tulee.
:)


Joie ja Sippu rv 13+1
 
Mulla kuulu sydän äänet neuvolan dopplerilla viikolla 9+2.

Kahvia sai muistaakseni juoda 3 kahvikupillista päivässä, mulla tuo aamullinen motti kyllä melkein vastaa tuota 3 kahvikupillista. Oonkin sitten päiväkahvittelun jättänyt kokonaan pois.

Selkäkipu iski taas. Viikon päivät pysy pois ja nyt tuli uudestaa. On taas tosi epätoivoinen olo. Ja oli tosi kiva eilen siellä ultrassa ku se lääkäri kysy että mitä vaivoja on ollu ni ku sanoin että välilevyn pullistuma mut siihen fysioterapeutti anto venytysohjeet jotka on auttanu ni se lääkäri sano että ei ne mitään auta. Että turhaa venyttelet, kipu tulee kuitenkin uudestaa. No niinhän se tuli mutta ois nyt voinu ees pikkusen rohkaisevampi olla. Nyt on sitten taas semmonen olo että ihan turha tehä mitään ku jos ne ei kuitenkaan auta. Aijon kyllä edelleen venytellä koska uskon että kyllä ne ees vähän helpottaa. Itku kurkussa täällä taas taaperon kans oon ku tuntuu että jalat menee alta ku nostaa :'(

noh.. pahoinvointia ei onneksi oo enää ollu. Sen tilalle on sitten tullut mieletön pääkipu. Oi tätä odotuksen autuutta!!!
 
Opiskelijoille mun piti vielä kirjoittaa...
Itse opiskelin AMK:ssa esikkoa odottaessa. Tosi ihanasti joustivat kaikissa asioissa silloin. Sain tehdä viimeiset tentit jo muita opiskelijoita aiemmin, että pääsin jäämään äitiyslomalle. Yhden tentin tein sitten vielä esikon synnyttyä, kotona. Olin koko kevätkauden poissaolevana, mutta sain tehdä opiskelujuttuja sinä aikana. Toki arvosanat sain vasta, kun olin läsnäolevana. Sen jälkeen kävin viimeisen opiskeluvuoden puoliteholla eli venytin kahteen vuoteen. Näin pystyin hyvin opiskelemaan ja pitämään lapsen kotihoidossa. Imetinhän vielä esikkoa, kun kouluun palasin. Muutaman kurssin pystyin tekemään ihan etäopiskeluna ja, kun läsnäolopakkoa ei kursseilla ollut, ei siellä ihan joka kerta tarvinnut käydä.
 
:heart: kuului maanantaina eka kerran. :) Silloin 12+6.

Eemelin äiti oletkos tuota erityisäitiysrahaa hakenut? Siis se liittyy jotenkin siihen että jos ei voi tehdä työtään sen vaarallisuuden tai fyysisyyden takia niin voi hakea sitä Kelalta? tuossa linkki: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/050302134314EH?openDocument Ehkä oletkin sen jo huomannut ja ehkä se ei ole sinun tilanteessasi sopiva mutta ajattelin mainita. :)

(.) kävin työkkärissä ja eivät ne onneksi enää patistele mua työnhakuun... ei oikein oo motivaatioo enää. :ashamed: sanoivat että kattele ite jos jotain määräaikaisia hommia löytyy mutta muuten ei tarvii enää sinne ilmotella mitään... paitsi äitiysloman alkamispäivä. :) Täällä on tarjolla kyllä ihan kivoja lyhytkursseja, ja aattelin jollain käydä. Voi tätä aikaa jotenkin hyödyntää... :p Kuvankäsittely, nettisivujen teko... :D Jommalle kummalle ajattelin mennä. Kurssit kestää jonkun 10 päivää.

Mukavaa päivää kaikille!


EM ja Dodo 13+1 :heart:
 
pian 3x äippä Meillä tehtiin np-ultra alakautta, niin myös esikoista odottaessa. Taitaa olla tuon sairaalan käytäntö.

Höpöliini Meilläkin oli Gracon Logico S turvakaukalo ja Gracon matkarattaat, ei tosin nuo samat mitkä teillä enkä muista mallin nimeä. Olen ihan samaa mieltä että oli todella hyvä yhdistelmä! Ei tarvinnut pelätä että kaukalo tippuu tms. kun sen sai lukittua rattaisiin! Ja ihanaa kun ei tarvinnut ostoksilla raahata kaukaloa kun pystyi työntämään vauvan kaukaloineen rattaissa :)

Kahvin ja teen juonnista terkkari antoi suosituksen että 1-2 kuppia päivässä korkeintaan. Mä en ole sitten ihan alkuraskauden jälkeen pystynyt juomaan kahvia tippaakaan, vaikka ennen varsinkin aamukahvi oli tosi tärkeä. Ilman aamukahvia tuli heti kamala päänsärky.

kissinminttu Juu kyllä se ihan totta on että kolmastoista raskausviikko on 12+0-12+6. Mä oon huomannut ihan saman että eri laskurit ja raskauskiekot laskee vähän eri tavalla, mutta onhan ne heitot niin pieniä ja se laskettu aikakin on vaan yksi monesta päivästä milloin vauva voi syntyä.

Joie Voi miten kivalta kuulosti tuo sinun kertomasi opiskelu-tarina :) Meidän amk:ssa kun ollaan tosi tiukkoja niistä säännöistä :headwall: Siis kun ei saa yhtään mitään suorittaa, ja kaikissa kursseissa läsnäolopakko niin ei onnistu etänäkään. Yksi kaveri opiskelee samaa tutkintoa toisessa amk:ssa ja niillä on ensinnäkin paljon vähemmän koulua, vähemmän tenttejä ja kokonaisia osa-alueita mitä heillä ei ollenkaan kuulu tutkintoon. Meillä ei esim. ole ollenkaan syys- tai talvilomia mitkä tuolla toisessa amk:ssa on. Ja koulua oli ihan toukokuun loppuun asti, heillä loppui heti vapun jälkeen.
Minusta on aika ihmeellistä miten näin pienessä maassa voi vaihdella sama tutkinto eri amk:ssa niin paljon.
 
Heipsan! :wave:
Vaunuista: Me ollaa kateltu vaaville yhdistelmävaunuja,mut en oo niinkää siihen merkkii kiinnittäny huomioo vaan ulkonäköön ja hintaan.. :) Ne on ihania mis on sit sellasta armeija kuvioo vai mitä se on ja värinä ruskee ja vaaleenpunanen! Oon jotenkii muutenkii enempi katellu noita tyttö värejä ja juttuja.. En kyl tiiä miks?! :whistle: =)

Parhaimmat nimetkin oon jo ottanu ylös! Tytölle oli jotenkin paljon helpompi löytää nättejä nimiä ja siksi niistä tuleekin varmasti valinnan vaikeus, jos siis tyttö syntyy..
Pojalle katsottiin hieman erikoisempaa nimeä, kun ei muhun ainakaan iske nämä suomalaiset ns.perinne nimet.

Kummien valinta onkin sitten vähän vaikeampi juttu kun ei niin hirveästi ole sellaisia ystäviä ketä haluaisi pyytää ja sitten taas sukulaisiakaan en haluaisi,kun he ovat muutenkin osa vauvan elämää. Tuota täytyy miettiä pitkäään! :D

Semmosta tällästä !

T:toukotyty+masuasukki 13+3
 
EM Hmm, kuinkahan se minun tapauksessa ku työsoppari joulukuun viimeseen päivään asti. Pitäiskähän kysyä suoraan kelasta..? Tuosta oli kyllä puhetta lääkärin kanssa, mutta ei tiennyt kuinka toimia.
Joulukuulle saisin ehkä toisenlaista työtä.
 
Moi taas kaikille!

Tietääkö kukaan pitääkö myös siihen rakenneultraan olla pissaamatta 4h? Kun eilen tuli kutsu sinne, ja siinä ei lukenut mitään ohjetta?
Onko teille tarjottu verikokeena tehtävää testiä, jostain perinteisistä suomalaisista munuais yms. sairauksista? En muista nyt tarkkaan sitä nimeä ja kotona on ne laput...

Kummeista: Meillä lasta ei kasteta kirkkoon, koska kumpanenkaan ei kuuluta. Ollaan kuitenkin mietitty, että pidetään ns. nimiäiset ja pyydetään "kummit", kannatuskummit tai miksikä niitä nyt voi sanoa.
Jotenkin kumma tunne, kun koko ajan keksii vaan pojalle nimiä.Toisaalta mun ei tee yhtään makeaa mieli. Suolaista ruokaa tekee enempi mieli ja hedelmiä. Mut kumpi vaan on niin toivottu ja tervetullut! :)
Epäilen myös, että lapsi perii toisen meistä. ei minun.. ;) itsepäisyyden. minulla ei ollut juuri pahaa oloa 3 ensimmäiseen kuukauteen, väsymystä vaan. Sit kun raskausoppaiden mukaan lukee, että "äidin pahoinvointi helpottaa näinä päivinä." sillon mulle tulee paha-olo.

Eilen muuten huomasin, että mun La. 9.5 on just päivää ennen äitienpäivää. :) Josko sitä jo keväällä 2009 saisi ensimmäiset äitienpäiväkahvit pikkunyytin vierellä.
 
Täällä alkanut pahoinvointi taantua ja palasin maanantaina töihin. Paikan vaihdoskin varmaan teki hyvää.
Mulla ens ma napa-ultra. Jännittää kans nähdä mitä siellä näkyy. :D
Sydänäänet dopllerilla kuului jo 8+4. Neuvolatätikin oli ihmeissään että kun näin aikaisin kuuluu. Lääkärikin totesi että on tosi harvinaista tai sitten raskaus on pidemmällä. Sen näkee maanantaina sitten.

Oikein ihana uutinen Niksutin :D :flower: Paras joululahja :heart:

Mäkin oon miettinyt nimiä ja tytölle löytyy kivoja, mutta pojalle en meinaa löytää mieleistä.
Täytys lainata kirjastosta jokin nimikirja. Vaunuja en ole vielä jaksanut miettiä..oliskos tammikuussa alennusmyyntejä vaunuista?

Aurora72 ja toukka 11+6
 
Ihani uutisia taas täältä saanut lukea!

Onnea Niksutin :flower:

Meillä oli kans tänään aamulla ultra ja siellä se pieni köllötteli. Nukkui aluksi mutta sitten herätettiin. np oli 1,7 mm ja seerumiseulannassa kaikki ok. Pituutta pikkuiselta löytyi 67mm ja oltiin vähän pitemmällä, eli voisko joku vaihtaa uusi la 14.5

Tänään kerron myös lapsille

Nyt jo rv 12+6

Niin ja sisäkautta tehtiin.

Nimiä ja kummeja ei olla vielä mietitty, oon muutenkin yrittänyt unohtaa koko raskauden tuohon ultraan saakka, että saadaan varmuus.

Meillä tuli töissä taas uus raskausilmoitus, jo 8:s odottaja. Ja meitä on siis töissä yht. n. 15 =)
 

Yhteistyössä