***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

NikuNaku mä en ollu ikinä kuullutkaan unipussista. :eek: Täytyykin harkita sellasen hankkimista! P.s mullakin on ylämakkara ja alamakkara vaikka hoikka oonkin :D
H&M:llä on äitiysvaatteita kyllä, mutta en oo huomannut oisko talvitakkeja. :eek: Mä itse ostin riittävästi venytettävän talvitakin seppälästä. Saa löysättyä ja tiukattua tarpeen tullen.

Tervetuloa kaikille uusille toukokuisille :wave:

Tosta dopplerista (angelsounds)... Mä oon ollu siihen ihan tyytyväinen sen hankintaan, vaikkakin sen kanssa saa olla tosi tarkkana, tehdä tosi pieniä ja rauhallisia siirtoja että näin varhasilla viikoilla (12+) bongaa ne sydänäänet. Ja vaikuttaahan sekin, mitä kosteusvoidetta käyttää 'geelinä', millasen kaiun se antaa.
 
Kissinmittu: tässä nopeesti googlella unipussi.
http://www.pehmopeput.fi/product_info.php?products_id=216

H&M tais kanssa yhdessä vaiheessa myydä unipusseja.Niitä saa edullisimmillaan noin 15? hintaan.Ikeakin myi mutta niissä oli joku vetoketju irronnu ja ne kai vedettiin markkinoilta pois.Varmaan tulee uusi erä sinnekin.
Niin ja joku muuten jossain kirjoitti että käyttää sydänääniä kuunnellessa "geelinä" liukastevoidetta.

 
nikunaku Lindex ei enää myy ollenkaan äitiysvaatteita, harmi sinänsä koska sieltä löysin esikoista odottaessa ihan kivoja ja suht edullisiakin vaatteita. H&M:llä katselin perjantaina äitiysvaatteita mutta en nähnyt yhtään takkia. Tietääkö kukaan KappAhlin valikoimista? Muistelisin että sielläkin on jotain äitiysvaatteita, mutta en ihan varma ole...

Takki minunkin pitäisi löytää talveksi, kun ei entiseen talvitakkiin mahdu vauvamasu ainakaan kovin kauan! Oonkin miettinyt että löytyiskö jostain "isojen tyttöjen" mallistosta sopivan mallinen äitiystakki, vai onko ne sitten muuten jostain kohtaa liian isoja :/

Anteeksi humu82 :ashamed: Luulin että olet uusi, ja siksi kyselin tietoja tuonne listaan laitettavaksi. Tuota kun päivittää ja nimiä on NIIN paljon niin ne vaan vilistää silmissä ja menee välillä sekaisin :whistle: Mutta nyt asia korjattu :wave:
 
täh? lindex ei enää myy äitiysvaatteita. Myönnän etten ole käynyt lindexillä pitkään aikaan kun meidän kaupungissa sitä ei ole. Hesassa vielä ku asuin ni ostin Lindexiltä tosi paljon kivoja äitiysvaatteita ja siellä oli tosi usein niitä ihme alennuksia,että sai jo alennetuista vielä -50%. Jäi vaatteille hintaa tosi vähän tyyliin 5-7 ?.Mutta kolme raskautta on jo niitäkin vaatteita käytetty.Olis kiva saada jotain uutta.

Kevääksi pitää varmaan ostaa poncho ni mahtuu maha sisään. Pitää toivoa ettei mahasta tule heti mahdottoman isoa.Mulla maha on aina tosi iso.Vauvat on tosi korkeella.Navan yläpuolella.Mulla ei ole koskaan napa pullistunut ulos.

Ihana miettiä masua.Kasvais jo.:heart:
 
Huh! Onpas tänne tullut tekstiä! Kertokaahan ultrassakäyneet kuulumisianne!

Joululahjoista: työkaverin kautta saa edukkaasti Iittalan Mariskooleja ja tuikkuja, joten tänään tekemäni tilauksen turvin tuli ratkaistua useampikin lahjaongelma -onneksi!

Omaa napaa: tänään oli neuvolalääkäri. Kauhisteltiin mun tippunutta ja edelleen laskusuhdanteessa olevaa painoa. Sain lähetteen labraan, missä selvitetään laajemmin, missä kunnossa olen. Kovasti kyseli, haluanko saikkua, mutta jaksan kerta tehdä työt (enkä oikeastaan mitään muuta) ja tykkään siitä älyttömästi, joten luulen, että tulisin aika nopeasti hulluksi yksin kotona neljän seinän sisällä tämän oksetus-fiiliksen ja pöntön halailun kanssa. Nyytillä sentään on kaikki hyvin, onneksi, varmasti kuolisin jos sille tapahtuisi jotain. Mies on ollut kyllä aivan mahtava apu, tuki ja turva tässä <3.Olemme arponeet tässä, lähtisimmekö Thaimaan-matkalle joka on varattu ajat sitten. Mun edelleen jatkuva pahoinvointi pistää vain miettimään, uskaltaisiko lähteä. Olemme käyneet samaisessa kohteessa vuosi sittenkin ja kaikki meni hyvin. Joskus vain noi vatsavaivat voinevat olla aika ärhäköitä siellä, eikä paikallisten sinänsä nopeasti tepsiviä antibiootteja uskalla ottaa.
 
Äitiyshousut ostin h&m:ltä ja vkoloppuna näin, että keskisellä myytiin äitiysvaatteita.
Jos joku sattuu siellä päin liikkumaan.

Aurora72: Minunkin piti hyppiä ultrassa. Vauvat nukkuivat tyytyväisinä, mutta heräsivät sitten.

Heräilen monta kertaa yössä. Nyt muutama yö mennyt, että lähes aamuun asti nukkunut. Vessassa pitää joka yö käydä.
Nimet ihan hukassa.
 
Pauzi
Heipsan.

Mulla on alkanut työharjoittelu, enkä ole ehtinyt edes lukemaan mitä kellekin kuuluu. Olen vasta puoli viiden jälkeen kotona, ja loppu ilta meneekin lasten kanssa, joten jos tässä tammikuuhun asti yrittäis pysyä vaan ajantasalla, ja sit aktiivisemmin kirjoitella. Kun saan tän harjoittelun loppuun niin valmistun.

Tänään oli sokerirasituskoe, kuulemma uudet ohjeet et on kaksi kertaa raskauden aikana, rv 12-14 ja sit olikohan se rv 24-27 (tai jotain). Ja tänään siis oli tuo eka. Huomenna soittelen sit tuloksia.

Onks kellään tietoa, et mikähän mulla on kun aina kun käyn pissalla, niin ala vatsaa alkaa vihloa? Voisko olla piileva virtsatieinfektio? Täytyy sitä kysästä kans neuvolasta.

Ja tuntuu niin kuin tuntisin jo vauvan liikkeitä, voiko se olla mahdollista? Viikkoja kuitenkin vasta 13+4. Mut useammin olen jo niitä tuntenut, sellaisia pienia hipasuja ja kuplia. Voisko kolmannessa raskaudessa tuntea jo näin aikaisin?

Ei mutta nyt pitää mennä katsomaan lapsille tarhavaatteet huomiselle ja itselle eväät. Aamulla on taas herätys klo 6.00. Plääh :(
 
tänään oli mulla np-ultra, tosin jotenkin oli koko toukka vielä niin pieni että sitä ei pystytty mittaamaan...(!!!???) ja nyt siis olis viikkoja 10+3 vaikka aiemmin piti olla 11+4, LA:ta ei kuitenkaan siirretty mihinkään suuntaan, ja uus np- aika sit parin viikon päähän, oli kuitenkii hienoa nähdä että sielä tosiaan joku pyöriskeli, on vähän todentuntuisempi olo...
 
:wave:

Jasmin84: mulla kans tuo kotidoppler ja sain sen joku viikko sitten, mut viikkoja vasta niin vähän (11+5) et en oo sillä kuullu ku omat sydän ääneni :D olin ihan varautunukin ettei vielä näillä viikoilla kuulu mitään ja siks en oo mitenkään huolissaan,, onneks torstaina neuvolakin ni siellä saa ehkä jo täti kuulumaan sydän äänet (TOIVON AINAKIN!).. mut tuo laite tuli niin pian postissa vaikka aattelin et menee jonkin aikaa ni siks olin ajoissa tilaamassa :) mut jokapäivä silti pakko testata.. siihen tuli mukana geeli..

tervetuloa joukkoomme odeka :flower:

mulla ei kyllä nukkumisen kanssa oo mitään ongelmia kun päivät on sen verran rankkoja kun on 3-vuorotyö, 3 vuotias uhmaikäinen poika ja vielä omakotitalon ylläpitäminen harteillaan :) (mies siis tällä hetkellä paljon töissä ni kotihommat mulla).. eli uni tulee kyllä aivan heti kun sänkyyn kaatuu ja aamuun asti nukun jollei esikoinen herätä jostain syystä yöllä..

joululahjat hmm.. ne on kaupan hyllyllä :D veronpalautuksia odotellessa...

omassa olotilassa ei muuten mitään sen kummempaa.. vatsan kipuilua edelleen iltaisin ja pahoinvointia joskus.. jokapäivä odottelen jo innolla että alkais liikkeet tuntua tai nyt edes ne äänet sillä dopplerilla :)

Höpöliini ja piipero 11+5
 
Kiitos onnentoivotuksista ultraan. Kyllä huominen jännittää :)

Äitiysvaatteita ei tosiaan saa muuta kuin H&M:ltä. Siis Lindex ja KappAhl on lopettaneet malliston. Sokos, Anttila, Prisma ja Citymarket eivät myy äitiysvaatteita. Tampereen Stocmannilta löytyi muutamaa mallia. Kävin anoppilan reissulla Jyväskylässä Oz Baby-liikkeessä, missä oli tooosi paljon kaikkea kivaa :) Niillä on liike Jyväskylän lisäksi Turussa.

Yövalvomisesta Mä valvon kanssa yöllä. Varsinkin aamuyöstä. Pissalla saa käydä välillä ekan kerran jo puolenyön aikaan. Ja siitä vaihtelevasti 2-4 tunnin välein. Eli aika katkonaista on ja välillä ei meinaa vessasta tultua nukahtaa ollenkaan. Välillä taas tuntuu, että nukahtaa pytylle...

Joululahjoja en tänä vuonna taida ostaa hirveästi. Kolmelle kummilapselle ostan ja sitten vanhemmille. Mun vanhemmille on yleensä ostettu kimpassa jotain isompaa. Meitä on neljä lasta, ja kaksi siskoa on yli-innokkaita lahjan ostajia. Eli yleensä vain annan oman osani rahasta ja lahja on hoidettu jo marraskuussa. Anopilleni olen tekemässä itse ristipistolla joulupyyheitä. Tai siis ostin valmiit pyyhkeet, mihin teen kuvion. Yhdelle kummilapselle teen lorukortteja. Kaksi kummilasta on arvoitus, mutta toiselta varmaan saan toivomuksen ennen joulua. Ei enään usko joulupukkiin, niin kertoo kyllä mitä tarvii. Tosin viime jouluna oli niin kalliit toivomuset, että kummitäti ei toteuttanut niistä mitään :(

Kuitenkin yritän vuoden aikana viettää mahdollisimman paljon aikaa kummilasten kanssa ja muistan joulut ja syntymäpäivät. Siksi en kauhean kallista suostu periaatteestakaan ostamaan.
 
sompio: onnea huomiselle ultraan ja kiva kun pääsette miehes kanssa molemmat!!

Äitiysvaatteista: katoin et elloksella oli kivoja vaatteita ja suht hyvä valikoima,, vois sieltä tilailla ja H&M:ltä tilasin jo muutaman jutun.. täältä peräkylästä kun ei noin vaan osteleen lähetä :D
nyt petiin et jaksaa aamulla taas 7 töihin..
 
moerri: Mulla laitettiin la ultrassa vaikka oli vaan päivän heitto. En usko, että edes toukokuulle kaksoset jaksais odottaa masussa. Luulen, että huhtikuun lopulla syntyvät.

Tilasin netistä muutaman lahjan eilen ja likan lahja hoituu käymällä lankakaupassa. Toivoo kuivahuovutusvälineitä. Jotain askartelutarvikkeita voisi vielä katsoa.

Viikkoja nyt 12+6
 
Huomenta kaikille :wave:

Tokassa neuvolassa käyty, antoi rautatabletteja mukaan. Eipä ihmekään että on parina päivänä huimannut jo ihan useaan otteeseen. :attn: Eikä ollenkaan kummastus sekään että oon nukkunut niin sikeästi jo jonkin aikaa.

Sydänäänet oli tosi vahvat, noin 150 kertaa minuutissa. :) kuulosti pieneltä rumpusoololta. Edelleen tosi vahva fiilis että tyttö olis tulossa. Ei oo paljoakaan mielessä käynyt että poikakin on mahdollinen. :LOL:

Meillä beagle pusas viimeyönä 8 pientä läppäkorvaa. :LOL: 3 poikaa ja 5 tylleröä.
:heart:

kissinminttu & papu 13+0
 
moikka!
Onnea pikku hauvva vaaveista kissinminttu! :)
Mul ois tänää nyt eka neuvola-lääkäri..
sitä odotellessa! Kauhea ilma vaan jatkuu! :( Tuntu eilen illalla että koko talo kaatuu kun tuuli niin kovaa!!

toukotytsy+masukki 14+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maariana83:
Tytti83 oli ihan pakko nyt kommentoida=) Pistää oikein ärsyttämään nytte, kun kovasti kysellään, et onko lapsilla sama isä... hei!! oon edelleen naimisissa, tammikuussa neljävuotis hääpäivä.
.



Mä oon jo niin tottunut tohon kyssään. Miellä kun on keksimmäisillä lapsilla vielä 5v ikäeroa, niin ihan yleisesti ihmiset kysyivät (jos kehtasivat). Mutta nykyään kaikkia mahdollisia papereita täytellessäkin kysellään, kun nykyään eroamiset sekä sun ja mun lapset ovat niin yleisiä. Esim. hammashoitajalla käydessä kysyttiin, että asuuko sisaret samassa taloudessa yms.

Tietty hassultahan se tuntuu, jos ja kun lapset on lyhyellä ikäerolla :/


Muuten ei mulle sen kummempia, odottelen vain, että päivähoitoimmeinen soittaisi ja sanoisi milloin voi (jos voi) aloittaa perhepäivähoitajalla, kun paikan olisi muuten saanut, mutta hoitaja jäikin saikulle. Meikäläisellä siis tarkoitus laittaa tyttö muutamaksi päiväksi viikossa hoitoon, jotta voin vetää lonkkaa kotona ;)
 
kissinminttu voi miten sulosta, olenkin miettinyt että millonka ne teidän pennut mahtaa syntyä! Ihan mukavan kokoinen pentue! Onnea! :flower:

Hei, mä tilasin sitten tänään sen dopplerin, saa nähdä millasia ääniä mun masusta sitten kuuluukaan! :D


Muutenkin ihan tuottelias aamu. Olen tuolla Arla-ingmanin sivuilla käynyt muutamia ruokaohjeita tulostelemassa, helppoa ja herkullista! Siellä on sellasen merenherkkupiirakan ohje ja tänään sovelsin siitä oman, mihin täytteeksi miehen toivomuksesta jauhelihaa, paprikaa ja purjoa. Mun ruoanlaiton tuloksena on vaan kyllä yleensä sitten koko keittiön perinpohjainen siivous ja jynssäys, mutta senkin suoritin tänä aamuna mielelläni.
Miehelle kiva yllätys kun herää muutaman tunnin päästä yövuoron jäljiltä kun toivepiirakka on valmiina ja keittiökin siisti. :saint:

Kyllä se vaan jaksaa sataa ja vihmoa, onneksi talossa riittää tekemistä, seuraavaksi voisi vaikka tarttua imuriin... :headwall:

Hyvää syysmyräkkäpäivää kaikille!

Jasmin ja aarre 15+6 :heart:
 
Tässä yritin päiväunia ottaa mutta mietin mitä tänne kuuluu ja piti tulla kurkkaa joko olis jotain infoa ultrassa kävijöiltä.
[/b]Sompion puolesta jännittää. Pitää tulla iltäpäivällä kurkkaa uudestaan jos olis jo tietoa.
Kissinminttu Onnea perheenlisäyksen johdosta! :heart:

Tänään mies lupas viedä ulos syömään. :heart:

Miettinyt tuota doppleria kotiin myös mutta onkohan siitä vaaraa lapselle jos sillä liian usein kuuntelee? :ashamed:

Therean+vaavi13+1

Jasmin on ollut tuotteliaalla päällä... :D Keskiraskauden energia puuska? =)
 
Moikka kaikki! Mä en miiillään jaksanu lukea kaikkea joten luin pari vikaa sivua. Täällä on muut niin ahkeria kirjoittamaan että tekstiä tulee kauheaa vauhtia. :)
Mulla on nyt ollut hiljaiseloa täällä kun ei vaan jotenkin saa aikaiseksi luettua ja kirjoitettua.

(.) Neuvolassa kävin rv15+1 ja oli mukavaa kun ekan kerran kuuli sydänäänet ja hyvin kuuluikin. :) Seuraava neuvola vasta 2 päivää ennen joulua mutta onneksi 8.12 on rakenneultra joten pääsee pikkusta kurkkimaan. :)
Ei täällä sen kummempia. Edelleen joskus tuntuu ihan kuin vähän joku hipoisi alamahassa mutta aika hentoisia tuntemukset vielä on. :) Joten kovempia potkuja odotellessa.

Jonz & Tessu 15+5
 
Tervehdys taas! Kylläpä täällä tosiaan on aktiivista kirjoittelua, täytyy koittaa vähän aktiivisemmin lukea. Väsymys vaan painaa niin tuhottoman paljon ettei meinaa mitään viitsiä. Mulla on sairaslomaa nyt torstaihin saakka ja silloin tehdään np-ultra ja on lääkärintarkistus. En osaa sitä ultraa jännittää kun olen jo kolmesti ultrassa käynyt tämän raskauden aikana.

Mites, te ketkä olette kärsineet pahoinvoinnista oletteko kokeilleet niitä pahoinvointirannekkeita? Minä tilasin sellaiset nettiapteekista ja odottelen niitä saapuvaksi huomenna... kaikkensa on kokeiltava. Pahoinvointi vaivaa edelleen tuttuun tapaan... kahdessa aiemmassa raskaudessahan en päässyt oksentelusta eroon ollenkaan...

Palaillaan...
 
kissinminttuIhanaa beaglen pentuja! Meillä kotona kanssa beaglen puolikas (emä beagle isä?) Ikää jo kohta 9v. Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Vastasi viikkoja 12, eli ihan kun pitikin. Kova oli nukkumaan ja piti hieman tökkiä, että saatiin hereille ja virallinen niskaturvotus mitattua, jota ei onneksi ollut. Kyllä sitten liikku ihan reippaasi, kun ensin saatiin hereille. Puolisko yritti jo vehjettä ettiä, kun toivoo poikaa Ihan ei vielä näkyny :D

Ainiin ja se LA on nyt sitten 26.5.
 

Yhteistyössä