**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

Heip!
hilja79 :hug: ,, Kirppu82 Paljon voimia myös sulle :hug: ja toivotaan tietysti parasta!!! teillä varmasti pitkä viikko edessä siellä!!

tervetuloa mukaan uudet :flower: tänne vaan kaikki porukalla odottelmaan :)

itselleni ei kuulu erityistä,, yövuoroon töihin menossa ja paljon karkkia laukussa mukana :) pyörryttää mukamas vähemmän öisin kun syö mässyä koko ajan :)

Höpöliini ja masukki 7+0
 
Mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille!

Minäkin uskaltaudun viimein liittymään onnellisiin odottajiin, raskausviikolla 10+4! :)
Listaan tiedoksi että laskettu aika olisi siis 2.5.09, esikoista odotellaan, synnärinä VAS ja ikää 24! B)

Tänään oli toka neuvola, ei vielä kuunneltu sydänääniä kun täti totesi että turhaan ryhtyisin panikoimaan jos ja kun niitä ei vielä kuuluisikaan... ultra on kuitenkin kahden viikon päästä ja siellä sitten lisää.
Yhden kerran olen ehtinyt ja päässytkin ultraan kun selvitettiin että onko siellä asukkia vai ei. Ja olihan siellä ihan selvä nyytti ja viikkoja silloin 9. Oli sydän sulaa ja pakahtua! Kuvankin saimme tulokkaasta muistoksi.

Olettekos miten vielä kertoneet perheenlisäyksestä läheisille?
Meillä miehen vanhemmat ja sisarukset tietävätkin, mutta itse pelkään keskenmenoa vielä niin suuresti että omille läheisille paukautan uutisen vasta sen varsinaisen ultran ja viikon 12 jälkeen... vähän jännittää miten vanhempani suhtautuvat ensimmäiseen tulevaan lapsenlapsi-uutiseen!

Voinnista sen verran että oksentelen säännöllisesti ja painoakin on pudonnut muutama kilo. liharuoat eivät maistu, kahvia ei voi enää ajatellakkaan! Sitä yrittää vieläkin sulatella että jestas, minustahan on tulossa äiti!


Ihanaa odotusta kaikille! :hug:

Toivottelee jasmin ja massu 10+4
 
Ultrassa käyty. Yksi sikiö ja sykkivä :heart: viikkoja on kai yks vähemmän. Mulla onkin pitempi kierto. Eipä tuo haittaa kuitenkin tod.näk käynnistetään aiemmin. Pääasia että sydän siellä sykki.
 
RockMummy, mulla käsittääkseni menossa 6+3.

Pahoinvointia ei juurikaan ole ollut, oireina lähinnä väsymys, kiukkuisuus ja menkkamainen pahoinvointi. Tänään meinasi yökkyyttää, mutta oliko se sitten tätä, en tiedä. Maha tuntuu olevan jotenkin sekaisin. Milloin teillä alkoi selkeä pahoinvointi? Nyt kun katson päiviä taaksepäin, ymmärrän, miksi eräänäkin päivänä nukuin reilun 10h:n yöunien päälle vielä kahden tunnin päikkärit ja toinen mokoma olisi mennyt, mutta oli pakko herätä.. Ja sama seuraavana päivänä ;) Mietin silloin vaan, että kylläpä on univelkoja kertynyt (vaikkei oikeasti olekaan).

Sitten tällainen tyhmä kysymys: Voiko syödä juustoa, jonka sisällössä lukee maito, ei pastöroitu maito? Osassa juustoissa lukee pelkkä maito, osassa pastöroitu maito.. Heh.

Myötätuulia Kirppu82:lle ja Hilja79:lle!
 
hilja79: :hug:

Kirppu 82: :hug: :hug: Toivottavasti kaikki olisi hyvin kuitenkin, voimia epätietoisuudessa odottamiseen :hug:

perlos: Esikoista odottaessa kun käytiin ultrissa, niin odotushuoneessa oli lappu että luki että lapsia ei saa viedä mukaan tutkimushuoneeseen. Voihan se olla että vaihtelee sairaaloittain onko kiellettyä vai ei, ja joskus olen kuullut että löytyi joku hoitaja siksi aikaa lapsen kanssa olemaan.
Olisko teillä mahdollista palkata vaikkapa MLL:n tms lapsenvahti ultran ajaksi? Voisihan hänet ottaa mukaankin että odottaisi lapsen kanssa sillä aikaa odotushuoneessa.

Riippuu paljon lapsen iästäkin, mutta vaikka olisi sallittuakin niin en kuitenkaan haluaisi viedä tuota reilun vuoden ikäistä ultraan mukaan, varsinkin kun np-ultra tehdään alakautta (yleensä). Ei oikein kestä paikallaan, ja eihän sitä voi laskea juoksentelemaan pitkin huonetta, ja sitten mieheltä menisi kuitenkin koko ultraus ohi jos poika alkais vaikka itkeä tms.
Toivottavasti saatte asian järjestymään, ultra on vasmasti yhtä ihana ja odotettu kokemus sekä isälle että äidille.

Niiksu, duello ja jasmin84: Tervetuloa :wave:

Minulla alkoi esikoisen odotuksesta pahoinvointi=oksentaminen jo viikolla 5+4, nyt alkoi kunnolla vasta 9+ (tosin tää raskaus todennäköisesti on n. viikon myöhemmässä kuin menkoista laskettuna). Sitä ennen olin joutunut oksentamaan vain muutaman kerran satunnaisesti. Jos vaan pienin väliajoin pystyy puputtamaan jotain pientä niin se helpottaa, oon huomannut että jos vaikka aamulla nukun pitkään, niin on jo valmiiksi paha olo mutta jos taas herään vaikka 8 aikaan ja syön heti jotain, niin niin pahaa oloa ei ehdi tulla.
Tuntuu vaan ettei juuri mikään maistu, hajut ja pelkät ajatukset tai mainoksetkin alkaa oksettamaan. Samoin jääkaapin avaaminen.

Pahoinvoinnin ja väsymyksen lisäksi ei juuri muuta tänne :whistle: Toivon vaan että olo pian paranisi, surettaa niin kun ei jaksa esikoisen kanssa touhuta samalla tavalla kuin ennen raskautta :ashamed: :'( Tänään saatiin haravoitua koko piha, nyt on hyvä mieli ja mukava katsella lehdetöntä nurmikkoa B) kunnes niitä taas lentää jostain lisää :xmas:

Ainiin Daami: päivittäisitkö minulle lasketuksi ajaksi 8.5.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :wave:
 
Tervetuloa jasmin84 :flower:
Niiksu: ihan normaaleita kypsytettyjä juustoja ainakin voi huoletta syödä eli esim. edam, oltermanni, yms.. tuo kielto koskee lähinnä tuorejuustoja. luin kerran lehdestä tästä ja siinä oli kysytty homejuustosta, fetasta yms. niin vastattu oli että suomalaisten ja tunnetuiden "isojen tehtaiden" juustoja voi syödä esim. valio, ingman ym..

voi sentään kun tää valvominen on jo hankalaa,, väsyttää aivan sairaasti,,huimaa ja jokapaikka turpoo.. olispa jo aamu ja pääsis kotiin nukkuun :)

Höpöliini ja masukki 7+1
 
Jokseenkin veetuttaa. Mulle sanottiin puhelimessa että tuo ultra tulee maksamaan kaikkinensa 75e niin tänään katoin laskua ..kuulin eilen että 105e niin se onkin 155e ei vittu sanon suoraan..sillähän menis jo melkein 4D ultraan..no maksaa siitä kai Kela pari penniä takas..tuli aika kalliiksi tuo mielenrauha..arghgh.. :$
 
Tännekkään ei paljoa uutta. Olo on edelleen aivan kamala koko ajan :ashamed: Ruokaa ei tee yhtään mieli suuhun laittaa, mutta pakkohan se vähän on syödä. Sit kun jotain saa laitettua, nii vaakatasossa pitää maata ja pitkään. Eli mun päivät koostuu lähinnä siitä, et syön vähän, meen nukkumaan, herään, taas vähän jotain suuhun ja taas nuukkumaan. Sama juttu yöllä. Viime yönäkin kolmesti piti jääkaapilla käydä mehua ottamssa suuhun. Tää rupee olemaan niin raivostuttavaa :headwall: Ei mitään elämää enää. Mites muilla. Millon teillä on ruvennu helpottamaan tää pahoinvointi? Mä niin odotan, et pääsis näitten neljän seinän sisältä pois....Sori tää vuodatus, mut pakko joillekkin avautua.
 
Moi ja tervetuloa uusille!
Voimia poistuneille :hug:

Tänne ei mtn uutta, ruokahalut on mahtavat ja olo edelleen mitä parhain!
Tänään tein hyviä löytöjä kirpparilla, piristi mieltä, itselleni kivat odotusfarkut ja paita 5 eurolla, joten kannattaa kiertää kirppareilla ja kierrättää...
Olis ollut vaikka mitä ihania vauvanvaatteita, mutta järki sanoo, ettei kannata niitä jemmailla, ehtiihän niitä vielä myöhemminkin ostella, kun tilanne varmistuu...

4krs+masukki 10+3
 
Kiitos vastenneille! Ymmärrän kyllä miksi ei sinne ultraan lapsia mukaan haluta.. Pitää yrittää keksiä jotain.. Oishan se toki mahdollista mannerheiminlastensuojelu liitolta joku palkata mut ku tuo poika ei oo ikinä ollut kellään hoidossa ni en haluais tuntemattomallekaan jättää.. Mut ehkä mää ite teen tästä taas suuremman ongelman ku todellisuudessa on, pitää vaan kysyä joltain kaverilta että tulis vaikka siihen odotusaulaan oottaan pojan kans. Mää en ees ekka hoksannu tuota mahdollisuutta :ashamed: Luulis että kaveritki ees tuolleen uskaltas tulla vahtiin..

Täällä ei olotilassa muutoksia. Mäkkärin pekonijuustohampurilaista vaan tekee koko ajan mieli :whistle: Vaikkakin kuvottaa :headwall:

Uusille tervetuloa ja Onnea!! :flower:
 
Daami listalle voit päivittää että toinen tulossa ja ikää 27v ja SatKS ollaan menossa.

Vielä olisi viikko odotettava että tuonne ultraan pääsee näkemään että onko kasvanut ja sykkiikö sydän tällä kertaa. Viikkoja tulee silloin tasan 10.

Töissä ei vielä tiedetä mitään. Aloitin työt viime kuun puolivälissä, joten olisi aika noloa kertoa että on näin nopealla aikataululla jäämässä pois. Pomo äsken ruokkiksella kyseli olenko viihtynyt "joo-o olen kyllä" :saint:

Tää raskaus on ihan erilainen kuin ensimmäinen oli, etovaa oloa ja hermot kireellä. Kai tämä uusi tulokas on sitten tyttö. Eka oli poika ja raskaus sujui niin loistavasti :)

G:Mitenkäs muuten muilla kummiasiat? Meillä on aika pieni sukulaispiiri eikä viitsi rasittaa enemmillä kummilapsilla. Onko kavereista löytynyt sopivia kummeja?

 
Mä oon aivan loppu tän pahanolon kanssa. Ei jaksa enää muuta kuin maata sängyssä vaan..illasta pitäs paastota sen 12h ärsyttää jo valmiiksi. Siitähän se olo paranee..otan eväät mukaan että saa syödä heti labrojen jälkeen. Tulee niin pahalle päälle tästä viikkokausia kestävästä olosta ja oksentamisesta. Mulla on imusolmukkeet tai sylkirauhaset en tiedä mitkä turvonneet ja kipeet.

Onneksi mies siivos tänään koko kämpän..mä vaan makaan..ärsyttäääääää :eek:
Tuntuu oudolta että tämä kuvotus alko sitten tosi ajoissa jotain rv5 jos siihen ultraan on uskomista..ei ole kyllä koskaan noin aikaisin alkanut ..toivottavasti loppuukin viikkoa aikasemmin..
uus laskettuaika on kai 15.5 ...kai se NP:ssä varmistuu...

G: kummeja ei tule..ei kuuluta kirkkoon.
UUSILLE :wave:

Vali vali Nara ja himppu 8+6 (9+6)
 
Pahoittelut HILJALLE

ARTUNÄITI: Mulle tulee loppuvuodesta ikää kans 27 ja SatKs Olis mullakin synnärinä ;) Mulla ei ole taas tytöistä ollu koskaann pahoinvointia, nyt sitä sit on.. saas nähdä kumpi tulee... :)

G:En ole viel yhtään kummijuttuja miettinyt.. Mulla siis kavereita lasten kummeina, meillä suku kans kovin pieni eikä paljoa olla tekemisissä niin kummit ovat löytyneet minun ja mieheni ystävä piiristä :)

Olin ultrassa tänään ja siellä se oli, jalkoineen, käsineen ja sydämen sykkeineen :heart: pieni 17,3mm ihmisen alku! Keltarauhanen oli edelleen yli 41mm :eek: Komia läiskä siinä ruudulla :) Vauvveli Vastasi pari päivää nuorempaa, mutta annetaan olla la:n mikä on, yli menee kuitenki :D
On se uskomatonta :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

T:Neiti, rv 8+4(8+1)
 
Hilja79 Jaksamisia!! :hug:
Kirppu 82 Pidetään peukkuja, et kaikki olis vaan kunnossa.

Uusille, tervetuloa mukaan.

G: No, mä tapani mukaan kun olen kaikissa hyvissä ajoin niin kysyin sitten siskoja kummeiksi. Vanhempaa sylikummiks ja nuorempaa kummiks. Kavereita on vanhemmilla. Mä oon aina siskoista saanu semmosen kuvan, et kovin lapsrakkaita ei oo niin en sitten oo viittiny ees aikasemmin kysyä. Poruhan multa meinas päästä kun vastasinvat, et tottakai tulevat, se olis kunnia tehtävä :heart: Edellisekerralla hieman otin nokkiini kun kysyttiin miehen isompaa siskoa, eikä se sitten suostunu. :/

Mie sitten taas, oon ihan älyttömän väsyny, palelen ja voin pahoin. Ja näin tulen tekemään rv12 asti jos kaikki menee hyvin.. Tai niin mä ainakin luulen, niin se noilla edellisilläkin on mennyt. Kun nyt päästäs sinne asti niin uskastas ees vähän henkästä.

 
Hiljalle pahoittelut :hug:

Ja tervetuloa uusille :flower:

G: joo kummeja on mietitty ja ei todellakaan oo mitään käsitystä ketä pyydetään. Nelosellekin jo piti ottaa sama kummi kun esikoisellakin, eli mun sisko. Mun eno vaimoineen olis ainoot sellaset ketkä vois ottaa, mut he kuuluu helluntaiseurakuntaan ja eivät siis voi olla kummeina. Oon kyllä aatellu kysyä, että suostuisko ne liittymään ev.lutiin siks aikaa että sais nimet kirkonkirjoihin. Jos eivät suostu niin sit en todellakaan tiiä. En haluis ketään kaveria kummiks, kun niistä on vähän huonoja kokemuksia, siis noista kaverikummeista. No onneks tässä on vielä aikaa pähkäillä.

Jep, täytyy lähtee ruuanlaittoon, ei kyllä jaksais, väsyttää taas niin hirveesti.

villahousu & sulo 8+6
 
Hip hei!

Mullehan tulee tässä ihan syyllinen olo kun luen teidän pahoinvoinnista ja itsella ollut ihan sikahyvä päivä! :ashamed:
Kävin heti aamusta kirjastossa lainaamassa pari vauvakirjaa ja sitten suuntasin apteekkiin kalkkitabletti/d-vitamiiniostoksille kun neuvolasta suositeltiin.
Koirankin vein lenkille ennenkuin väsähdin sohvan nurkkaan |O
Uskallanko vielä lisätä että laitoin pyykkikoneenkin pyörimään?! :D
En tiedä mistä tällainen energiapuuska, ehkä sitä kuvotusta ja oksentamista on nyt ollut sen verran paljon että yhdestäkin paremmasta päivästä on otettava kaikki irti!
Kaikille muillekkin siis roppakaupalla parempaa oloa ja reipasta mieltä!

G: meilläkin noi kummijutut vähän hakusessa... vähän ollaan mietitty mutta ei löydy ihan heti sopivia vaihtoehtoja.. kaikilla kun tuntuu olevan kummilapsia ennestään jo vähintään kaksi..
Kai sekin asia sitten ajan myötä ratkeaa...

Hei sellasta mun piti kysyä kun neuvola ei osannut vastata että kuuluuko katkaravut ns. "raakaan" kalaan? siis voiko syödä muualla kuin pitsan päällä, esim salaatissa??


Kaunista päivänjatkoa toivottelee Jasmin ja massu 10+5
 
Hiljalle voimia! :hug:
Tervetuloa uudet! :wave:

(.) No tiistaina se pahoinvointi löysi sitten minutkin :headwall: En ole oksentanut, mutta lähellä on ollu.. väsyttää ja ällöttää ja mahakin on sekasin ja vääntää.. kaikki ällöttää :x
Paitsi koko ajan tekee mieli jotain raikasta mehujäätä, ampparia varsinkin :p

 
G: Meille ei tuu ristiäisiä. Ei kuuluta kirkkoon enää niin vaihtoehtona olis nimiäiset tai sit vaan pelkästään nimi papereihin. Ei olla vielä mietitty asiaa sen enempää. Nimivaihtoehdot mulla on kyllä korvan takana jo valmiina. :D
Siviilikummeiksi me pyydetään meidän sisaruksia ja lähimpiä ystäviä.

 
G en tiiä miten meillä menee noi ristiäishommat ku mies ei haluais että kastetaan koska ei itse kuulu kirkkoon. Miten sit jos ei kasteta niin onko tapana kumminki pitää jotkut juhlat? Oon vähän pihalla :D Oisko kenelläkään tietoa.
 

Yhteistyössä