** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

moerri mulla edelleen sama oireettomuus jatkuu, edes mitkään hajut ei saa mua oksentamaan, ruokahalut on mahtavat, ja olo on kerrassaan loistava! Ainut muutos, mitä on tapahtunut on kasvoihin ilmestyneet finnit :ashamed: ... odottavan aika tuntuu pitkältä sinne ekaan neuvolaankin, saati np-ultraan... mutta eiköhän kaikki masukilla ole kuitenkin kunnossa =)
 
heippa kaikille!

voi miten kamalaa luettavaa oli, prinsessarusina :hug: tosi paljon voimia sulle.

Ellu-80- mulla on kans eka neuvola 13.10 =)

äitiyspakkauksesta me ei otettu esikoiselle ku saatiin niin paljon sillon tavaraa ja vaatetta,mut en tiiä tekis mieli ottaa mut katotaan tosiaan kuhan päästään sinne asti :heart:

täällä on oireet täysin poissa,tissit vaan turpoo :eek: ruokahalut on mitä parhaimmat täälläki :wave: väsymys on kamala,pakko olla ulkona et pysyy hereillä :whistle:

toinen & tyty rv 5+3
 
PrinsessaRusinalle pahoittelut ja suuri halaus! Itse kaksi keskenmeno kokeneena tiedän kuinka pahalta se tuntuu.

Taaperotx4: millainen on vointi? Toivotaan, että on ihan harmitonta vuotoa. Mulla ainakin on keskemenoissa oireet loppuneet kuin seinään ennen kipujen ja vuodon alkua.

Äitiyspakkauksesta: Ollaan päätetty ottaa ihan rahana. Esikon jäljiltä on tallessa vielä kaikki vauvanvaatteet ja -tarvikkeet. Jos tulee tyttö, niin ostelee sitten jotain vähän tyttömäisempää.

(.) Nyt se on sitten täällä, nimittäin pahoinvointi. Voin koko eilisen illan pahoin ja aamulla, heti unesta havahduttuani, iski paha olo. Oksennusolo ei vielä ole, mutta siitä ei kaukana olla. Esikosta oksensin vähintään kerran päivässä viikot 8-16. Pahimmillaan puolen tunnin välein.
Finnejä on muuten täälläkin naama taas täynnä. Tai oikeastaan sellaista pientä näppylää, lähinnä otsassa ja leuassa. Esikoisen odotuksessa näpyt tuli ensin otsaan ja siitä ne vähitellen laskeutuivat alas päin niin, että lopulta kiusasivat kaulalla.
Eilen ja toissapäivänä säikähdin ihan tosissani kipua vatsalla ja selässä. Olin ihan varma, että nyt menee kesken. Eilen kipu kuitenkin helpotti. Sen jälkeen on kohtu tuntunut jotenkin suuremmalta, joten olisiko ollut ihan kasvukipua? Huomasin eilen, että kävelenkin taas ihan ankkamaisesti. Muistelen, että mies huomautti joskus ihan esikon odotuksen alussa siitä, että olen alkanut kävellä ihan eri tavalla. :)


Joie

 
Toivottavasti taaperotx4 jakselee hyvin, eikä vuoto ole lisääntynyt!

(.) eilinen päivä muistutti taas siitä, kuinka "ihana ja auvoinen" mä osaan raskaana ollessa olla :whistle: mä olin niin pahalla päällä ja väsynyt koko illan, ja sen sai tuta kyllä koko perhe. Tänä aamuna oli herätessä hiukan huono olo, näinköhän se alkaa pahoinvointi hiipimään tännekin suuntaan. Nälkä oli kauhee, mutta ei mikään olis maistunu. Sain kyllä väännettyä sitten kaksi karjalanpiirakkaa alas. Olo on muutenkin taas kuin ei olis nukkunu kahteen viikkoon, väsyttää ihan sairaasti.

 
Taaperotx4: Toivottavasti vuoto loppuu, tsemppiä!!

Pistin muuten merkille, että meitä on täällä aika monta suurperheen äitiä. Hieno juttu!!

Väsymystä ja pahoinvointia tuntuu olevan monellakin. Meille ei ole pahoinvointi vielä löytänyt, mutta väsymystä jo vähän ilmassa. Viimeyökin väsyttää, kun juniori kehtasi kukkua 2 tuntia aamuyöstä, kun ei vaan saanut nukuttua, huoh.
Ruokahalu on myös kasvanut. Pitää syödä paljon ja usein...

Eilen kirjoittelin, ettei ole vielä maha kasvanut (turvonnut), mutta kappas vaan illalla huomasin, että niin vaan ennestään vähän isot farkut onkin nyt ihan sopivat. Eli kyllä sitä taitaakin olla ainakin iltaisin vähän turvonnut. :)

Neuvolaa en ole vielä varannut. Ehkä ensi viikolla.

Jaahans....junnu haisee, se tietää äitille töitä....

piiperot 5+3


 
Toivottavasti taaperotx4:llä on kaikki ok!

Itellä vihloo toisen nivusen kohdalta jo kolmatta päivää tosi häiritsevästi, toivottavasti ei enteile mitään ikävää. Pientä vihlomista ja nipsautuksia on ollu masussa jo aikaisemmin, mutta ei tällaista vihlontaa, enkä muista näin ikäviä tuntemuksia aikaisemmista raskauksistakaan.

Väsymys on myös tullu takaisin, voisin nukkua, nukkua ja nukkua...

- Narttu rv 5+4 -
 
Elikkäs yahooseen on pistetty pystyyn suljettu yhteisö toukokuun 2009 odottajille. Mukaan pääsee laittamalla pyynnön modelle.

Ja yhteisö löytyy täältä: http://groups.yahoo.com/group/toukovauvat09/

piiperot
 
Näin kauheaa aamua ei ole vielä ollut, eikä toivottavasti tulekaan!! Piti käydä tänä aamuna verikokeissa. Ja paastota piti 12h... Meinasin kuolla aamulla. Tunti meni oksentaessa. Sitten pyörrytti ja tärisytti niin kovasti!! Hieman pelotti lähteä auton rattiin siinä kunnolla. Labrassa hoitaja kysyikin, että miksi näytän ihan tärisevältä aaveelta... Nyt olen sitten pari tuntia tankannut sapuskaa massuun... Tosi heikko olo on edelleen.

alice in wonderland. "Mukava" kuulla, että jollain muullakin on samanlaista outoa vuotoa... Itsekin ajattelin, että kun ei ole rehellistä vertä, niin tuskin on kovin vaarallista. Toivotaan nyt kovasti niin... =)

pakkaus otettiin esikolle, ja otetaan varmasti tällekin, kunhan sinne päästään. On olleet nuo pakkauksen kamppeet kovassa käytössä, vaikka tuota tavaraa on muutenkin. Varsinkin toppapussi, kevyt toppapuku, pyyhe, petivaatteet... Kaikki ilmainen apu on tervetullutta. Ja kun ei varmaan toista pinnasänkyä hankita, niin tämä pikkuinen voi aluksi ihan hyvin nukkua siinä laatikossa! =)
Nyt on kyllä mentävä hetkeksi lepäämään kun neiti vielä nukkuu...
Jaksamisia kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!!!!

-nasu ja nipsu 6+6-
 
Täällä istun töissä ja mussutan jotain koko ajan... :D Ruokahalu on pohjaton, mutta mitkään herkut eivät kiinnosta, vaan leipä ja omenat ja tietysti se piimä. Ehkä saan näillä himoilla pidettyä painonnousun hallinnassa.

Tänään on vihlonut aamusta asti hetkittäin alavatsaa oikealta puolelta aika kovasti. Tulee painajaismaisesti mieleen viime talven kivut ja kohdunulkoinen raskaus, joka oli juuri oikeanpuoleissa tuubassa. Onneksi ensi viikolla on se ultra, niin tulee selvyys onko tuolla kohdussa mitään vai ei. Jos alkio on taas väärässä paikassa, niin sittenhän ne poistaa koko munatorven. Mutta ei nyt vielä menetetä toivoa.

Ja ai niin: jos kaikki menee hyvin, niin kyllä otetaan äitiyspaukkaus! PAKKAUS.
:D
 
Teppana Hyvää raskauden jatkoa siellä huhtikuisten puolella :wave:

(.) tänne ei kuulu mitään uutta.. mä mietin yöllä yrittäessäni saada unta että toukokuuhun on niin kamalan pitkä aika vielä.. ennen vauvan syntymää on pitkä syksy, joulu, talvikin on tosi pitkä, sitten pääsiäinen.. no vappuna voikin jo monella ollakin pikku nyytti sylissä :heart: mutta siihen on tosi pitkä matka vielä! :headwall: =)


 
:hug: niille joilla vuoto uhkailee keskenmenoa. Se on tosi kamalaa eikä sitä kenellekään toivoisi.
Itse en varaa aikaa neuvolaan ennen kuin on tarkastettu että masussa on varmasti asukki ja oikeassa paikassa. (Itsellä ollut tuulimuna ja kohdunulkoinen) Varhaisultra onkin onneksi jo perjantaina.
Nyt tässä kotona hoitelen yhtä vesirokkoista. Onneksi molemmat meni nyt päikyille niin saan itsekin hiukan levähtää. Yövalvomiset ei oikein sovi tähän vaiheeseen raskautta ;)
Voimia kaikille ja etenkin niille joilla on pahoinvointia tai vuotoja.
Swiss ja töneli 6+2
 
Moikka!
Nyt on tavarat muutettu ovesta sisään...(siis viikonloppuna) ja mun pitäis kovasti järjestellä täällä...mutta kumma kyllä jämähdin konelle.. :LOL: Muuttaminen ei kuulu mun lempipuuhiin...

Maanantaina oli varhaisultra ja siellä se pikkunen mytty oli...Viikkoja oli ultran mukaan tasan 7, eli nyt olis sitten 7+2 (menkkojen mukaan 8+2), joten ajattelin odottaa sinne np-ultraan niin saadaan sit mulle laskettu aika kun nähdään miten tää tapaus kasvaa.

Nyt täytyy alkaa siivoomaan, palailen myöhemmin... :hug: kaikille kellä murheita matkassa...

Tulimieli & mytty 7+2
 
Kellekkäs kaikille mun pitikään kommentoida... :p

Joie täällä kohtalotoveri... aamulla kun silmänsä avaa niin paha olo hyökyy päälle. Sängyssä ollessa on pakko juoda lasillinen mehua ensin. Sitten pitääkin puputtaa jotain koko päivän ajan ettei paha olo yllätä ja aina sekään ei auta... no eipä tätä pitkään kestä. :)

Ellu mutta ei se syksykään tunnu niin pitkältä kun voi silitellä kasvavaa masua..


(.) Masua polttelee ja nipistelee ja paha olo. :x Mutta ainakin oireet tietää aina hyvää. :) Nyt pitää mennä syömään ja pukemaan, lähetään kaupungille kirpparikierrokselle... :D
 
:hug: :hug: kaikille, ketkä vuotojen kanssa ihmeissään. Toivottavasti kellään ei ole mitään vakavaa vuotoa. :hug:

Kun täällä nyt näyttää olevan useempikin, kuka odottaa jo neljättä tai viidettä, niin minkälaisia kommentteja olette saaneet ulkopuolisilta raskauksistanne? Me ei olla vielä kerrottu muutakuin kahdelle kaverille. Kauhulla ootan, mitä kaikkee typerää tullaan kuulemaan, sitten kun raskaus alkaa näkyä. Taitaa tulla enemmän kauhisteluja kuin onnitteluja vastaan... :/ Mutta koitan antaa niiden kommenttien olla omassa arvossaan, ja nauttia tästä raskausajasta. :heart: :D

Mun piti farkkujen vyötä löysätä yhellä pykälällä. Onkohan turvotusta vai voiko jo tässä vaiheessa alkaa masu kasvamaan... Mulla kuitenkin vasta rv5 menossa.

Ei mutta nyt pitää mennä siivoileen. Nuorimmainen meni päikkäreille, niin saa helpommin siivoiltua. :wave:



 
Nyt pääsee jo synnytyksenkin "makuun"; Ystävä soitteli sairaalasta ja odottelee siellä synnytystä... Koitin sitten vaan lohdutella ja rauhoitella että ei se niin kamalaa ole, kun toiset on jo menossa (toivottavasti) kohta kolmatta kertaa... :) Mutta alkoipas silti jännittämään toisen puolesta aivan mielettömästi!

Äitti-83 Odotan kolmatta ja yksi kaveri kysäisi melkeen ensimmäisenä että oliko toivottu... Niin, se keskiarvo 1,8 lasta/perhe on jo kyllä ylitetty.... :| Vielä ei olla kovin laajasti asiasta kerrottu mutta sukulaiset ovat varmaankin innoissaan, tosin niitä "toivottavasti tulee tyttö"-kommentteja tulee sitten varmaan kiehumispisteeseen asti! Pitäisikin koittaa keksiä joku naseva kommentti tuohon, meille on tervetullut VAUVA, ei erityisesti tyttö tai poika. Onkos ideoita? :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iitu2:
Äitti-83 Odotan kolmatta ja yksi kaveri kysäisi melkeen ensimmäisenä että oliko toivottu... Niin, se keskiarvo 1,8 lasta/perhe on jo kyllä ylitetty.... :| Vielä ei olla kovin laajasti asiasta kerrottu mutta sukulaiset ovat varmaankin innoissaan, tosin niitä "toivottavasti tulee tyttö"-kommentteja tulee sitten varmaan kiehumispisteeseen asti! Pitäisikin koittaa keksiä joku naseva kommentti tuohon, meille on tervetullut VAUVA, ei erityisesti tyttö tai poika. Onkos ideoita? :kieh:
Teillä ilmeisesti 2 poikaa? =) Meillä 2 ekaa on tyttöjä ja kolmas poika. Ja voin sanoa, että noita "toivottavasti tulee poika" kommentteja kuultiin niin paljon, et teki mieli mottasta seuraava pojan toivojaa. :D Ja me kun haluttiin vauva,lapsi... ei niinkään pelkkää sukupuolta. :kieh: Ja sitten kun se kolmas olikin poika, niin meille sanottiin, kuinka hienoa että vihdoin onnistuttiin poika saamaan. Ja kolmas kerta toden sanoo. Olihan sen pakko olla välillä poika jne. Mulle tuli niistä vaan niin paha mieli, et mitä jos vauva oliskin ollut tyttö, olisko se sitten ollut jotenkin huonompi vaihtoehto. :/ Ja sitten kun tuon pojan jälkeen saivat kuulla uudesta raskaudesta, sitä ei sitten monikaan voinut ymmärtää, kun saatiin jo se poikakin. :xmas:
 
Huh ompas taas tullut tekstiä:) Täällä vaan hirveä väsymys jatkuu. Ei meinaa millään pysyä hereillä.
Ensi viikolla ois neuvola:) En malttaisi millään odottaa sitä. Meidän neuvolatätikin asuu ihan naapurissa:) Ja koko neuvolan porukkakin tuntee minut kun äiti on siellä töissä. Toivottavasti eivät kamalasti juorua. Sen verran pieni paikkakunta että kohta asia on kaikkien tiedossa.
Tuli tänään ihan hirveät mahakivut. Alkoi koskemaan ihan hirveästi että piti kyykkyyn mennä. Mutta se meni aika nopeasti ohi. Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa:)

Erica ja muru 7+2
 
Äittä-83 2 poikaa, kyllä. Ihan oikeasti moni voisi miettiä vähän ennenkuin suunsa avaa!! Vaikkakin hyvällä tarkoittaisivat, niin silti! Minä jopa kuulin läheiseltä sukulaiselta kun juuri syntynyt, toinen poikani, oli sylissä että "olisin toivonut tyttöä"... Voit kuvitella miltä tuntui... :ashamed: Sillä näitä tyttö-kommentteja odotan NIIN kauhulla jo nyt ja varmasti mieleni pahoitan JOKAISESTA tuollaisesta kommentista. Ja kyllä joo tuota mottaisua olen itsekin varmaankin mielikuvaharjoitteina tekemässä MONTAKIN kertaa... :kieh:

Jos siis kolmas poika tulee tähän osoitteeseen tuon kaksikkon jatkoksi, niin LÄMPIMÄSTI tervetuloa! Ja tyttö ihan samallalailla! :heart:
 
Meillä on poika ja tyttö. Tytön syntymän jälkeen monen kommentti olikin, että teillä on sitten lapsiluku täynnä, kun nyt on molemmat :eek: En silloin sanonut mitään, kun en tiennyt saadaanko vielä lisää lapsia, mutta kyllähän tuo kommentti pisteli pitkään. Nyt odotankin mielenkiinnolla mitä sanovat, kun raskaudesta kuulevat :LOL:

- Narttu rv 5+4 -
 
himoista vielä, kun aikaisemmin täällä kyselin... mulla tullut uutena suklaasuukot :p , en oo vuosiin syöny moisia, ja nyt niitä söis vaikka kuinka ja paljon... varsinkin banaanin ja mokanmakuisina :xmas: ja mustamakkara edelleen listalla, sitä voisin ahmia puolukkahillon kanssa vaikka loputtomasti... muut ei meillä sitä herkkua syökään, saan ihan yksin nautiskella...
 
aatelkaas jos olis olemassa vaikka viittä eri sukupuolta... :kieh: siinä sitten sais olla iso lapsilauma että olis sukulaiset tyytyväisiä että olis jokaista sukupuolta katraassa! :kieh: no, ehkä hieman karrikoin... :D
 
Heippa!En ole oikein viitsinyt kirjoitella, kun oireita ei oikein ole ja kun niin epävarmaa muutenkin tämä alkuraskaus. Mutta tänään oli sitten eka nauvola ja ajattelin, että jos jotain raapustaisin.

Suuret pahoittelut Prinsessarusinalle ja muille keskenmenon kokeneille :flower:

Oli ihan mukava neuvolakäynti, terkkari lupas yrittää tehdä mulle myönteisemmän neuvolakokemuksen, kun esikoisesta se oli ihan karmeeta touhua. Joka kerralla oli eri terveydenhoitaja, ekalla lääkärikäynnillä lääkräi oli sitä mieltä että vauva on luultavasti kuollut ja sitten vielä loppuhuipennukseksi eivät huomanneet että vauva on perätilassa. No, ei mulla kyllä luottamus mitenkään yhden kerran perusteella parantunut, mutta nyt on eri neuvola kyseessä, joten eiköhän se siitä. Kaiken lisäksi pääsen vielä äippäpolille pari kertaa, kun esikoinen syntyi pienipainoisena keskosena (no joo..2480g, että ei hän nyt kovin pieni ollut varsinkaan kun ei vertailukohtaa ollut kun esikko oli kyseessä..)

Onkos muita keskosten äitejä joukossa?Tietty vähän pelottaa, että syntyykö toinenkin etuajassa ja toisaalta kun ei ole loppuraskautta kokenut, niin sekin jännittää, että miten siitä selviää tuon vilkkaan taaperon kanssa.

Liityin tuonne yahooseen, mielummin ehkä siellä kirjottelen, täällä kumminki viestit kaikkien luettavissa ja välillä on tullut sitten jotain ikäviä juttuja, mutta katsellaan :)

Nyt poitsun viereen torkuille :)

Ai niin Jonz, mun LA onki 1.5

-Beija ja vauva rv 7+5
 

Yhteistyössä