Moi kaikille :wave:
Täällä myös uusi palstailija ilmoittautuu! Meille odotetaan toista kullanmurua, esikois-poika on 1v2kk. Laskettu aika laskurin mukaan 9.5.-09 mutta saattaa vielä muuttua ultrassa. Kierrot ei ihan säännöllisiä ole olleet.
Vauva on erittäin toivottu ja odotettu, mutta pieni suuri ihme :heart: Kun esikoista ei alkanut kuulua ja kierrot keski jopa yli 80vrk, päästiin tutkimuksiin ja minulla todettiin PCO. Ensimmäiseksi määrättiin Clomifen ja pienellä annostuksella ensimmäisestä kierrosta esikoinen sai alkunsa.
Joillakin kuulema tuo PCO voi parantua raskauden ja synnytyksen seurauksena, mutta mulla lääkäri totesi kontrollitutkimuksissa 6kk synnytyksen jälkeen, että todennäköisesti ei koskaan saada lapsia ihan luomusti. Kieltämättä masensi TODELLA paljon, ja lisäksi oli pelko siitä että saattaisi joutua rankempiin hoitoihin kuin esikoisen kohdalla. Silti se pienenpieni toivonkipinä vauvasta ei sammunut ja tässä sitä nyt ollaan
Imetän vielä esikoista ja tarkoitus olikin lopettaa nyt alkusyksyllä, että olisin voinut aloittaa ne hormonit. Niitä kun ei tietenkään voi käyttää jos imettää.
Tuntemuksia raskaudesta oli jo ennen plussaa, etovaa oloa yms. Mutta oikeastaan tein testin vain sen takia, kun olis ollut papa-koe ja meidän neuvolassa sitä ei mielellään oteta jos on raskaana. Yllätys olikin hirmuinen kun pärähti vaalea testiviiva
Eikä sitä ollut uskoa todeksi joten parin päivän päästä uusi testi, ja viiva oli vahva joten kai se uskoa pitää :heart:
Pientä pahoinvointia on ollut, sekä väsymystä ja palelua, mutta ei onneksi sen kummempia. Esikoisesta alkoi pahoinvointi jo 5. viikolla ja kesti ensimmäiset 3kk. Sen jälkeen vähän tasottui mutta oksentamaan jouduin monta kertaa viikossa melkein koko loppuraskauden :x Se oli ihan kamalaa, mikään ei kestänyt sisällä ja pelkkä keittiöön meneminen sai aikaan oksu-olon. Puhumattakaan jääkaapin avaamisesta :$ Painokin tippui lähemmäs 10kg jo ennen ensimmäistä neuvolaa.
Toivon todella että nyt säästyisin tuolta. Kaksi kertaa oon vasta tarvinnut pönttöä kumartaa joten toivoa vielä on
Ja nyt ei lepääminenkään onnistu tuosta vaan kun esikoinen pitää äitin kiireisenä :heart:
Varasin ajan yksityiselle varhaisultraan ensi viikolle. Tekisi mieli mennä jo aiemmin, mutta ajattelin että parempi ottaa vähän myöhemmin jos raskaus ei olekaan niin pitkällä kuin mitä menkkojen mukaan olis.
Millä viikolla sydämen sykkeen pitäisi alkaa näkyä?
Mulla olis ultrapäivänä 7+5 mutta vielä sen voisi vaihtaa myöhemmäksikin. Esikoisesta käytiin varhaisultrassa ihan sairaalassa niitten hormonien takia, ja taisi olla rv 8+2. Sydän löi vimmatusti niillä viikoilla jo, ja sikiö vastasi viikkoja, oli jopa vähän isompikin.
Ensimmäinen neuvola on 6.10. ja np-ultra viikolla 11-12. Samalla tehdään (haluaville) veriseula.
Oon tätä teidän ketjua seurannut vähän aikaa ennen kuin uskaltauduin mukaan.
Surullisia uutisia on ollut ihan liian monella :'( Halaukset teille kaikille :hug: ja voimia hirmuisesti jatkaa eteenpäin :flower: :flower:
Onnea matkaan kaikille ja erityisesti niille, jotka kärsivät vuodoista.
Siksakkia & Toivo 6+5