*TOUKOKUU2006*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa16
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sinttu: Luulenpa, että meilläkin mies kuvittelee mun olevan sama energiapakkaus kuin aina ennenkin, kun jaksan paahtaa näiden opintojen parissa. Siinäpä se ristiriita onkin, kun en ole ja miehen mielestä silloin pitäisi ensisijaisesti karsia niitä tenttejä, mutta hoitaa koti entiseen malliin. Mun mielestä just toisin päin. Miehellä ei ole edes yleensä iltaisin mitään menoja, vaan makoilee sitten neljästä eteenpäin sohvalla. Kyllä se osuutensa hoitaa, laittaa ruokaa ja eilenkin värkkäsi auton kanssa tuntikaupalla. Nyt kaipaankin, että ottaisi näiksi viimeisiksi viikoiksi osan minunkin tehtävistä hoitaakseen.

Onneksi ei ole enää pitkään kestämistä. Toista jalkaa alkoi taas tikuttelemaan ja turvotusta tulee. Toivottavasti ei ole mitään kovin vakavaa :/

Menee näköjään yksinkirjoitteluksi tämä vapun aika. Olo on kaikin puolin tympeä ja huono. Raivostuttaa tai väsyttää ihan jatkuvalla syötöllä. Jonkun pitäisi jaksaa siivota täällä kotona ja se joku en ilmeisesti ole minä. Missä on odotuksen onni ja energia nyt?!

Voimia VP!!! Miehet kyllä osaa raivostuttaa, joten kaikki sympatiat sulle. Yritä keskittyä muihin asioihin ja jätä ukko omiin oloihinsa! *halaus*

Mä tässä valmistaudun kontrolliin lähtöön, epäilen vaan et tää märkkä läntti (5 x 5 cm) sohvalla (tuli kun aamulla istahdin yöpaitasillaan tähän) ja reisiä pitkin liruva neste on lapsivettä ja jos ei ole niin ompa TODELLA vetistä valkkaria...eli jos musta ei enää tänään mitään kuulu niin tiedätte että olen jäänyt osastolle ja varmaan vaavi saatetaan maailmaan tänään tai huomenna. =)

onnea Tinnun kontrollikäyntiin. olishan se upeaa jos eka toukovauva tulisi jo maailmaan, joten täällä ollaan peukut pystyssä!!
missähän mahtaa luurata *E*? vauvaa hankkimassa? hänellä ei enää montaa päivä la:han olisi...

mua kans ottaa tänään aivoon, mutta ei niinkään mies vaan tää pattitilanne. kuukausi sitten niiiiin hehkutin, että huhtivauvaa tässä odotellaan - ja katin villat!!!!!! kyllähän mä tiedän ettei laskettu aikakaan vielä ole, mutta miten mun kroppa voi tehdä tällaisen stopin, kun ensin se meinaa lykätä vauvan maailmaan jo kaksi kuukautta liian aikaisin???? perhana... mun kroppani ei osaa tällaista lisääntymishommaa näköjään lainkaan ;o(
selkä menee jumiin aika ajoin, öisin ei enää saa nukuttua kuin puolen tunnin pätkissä - menee hermooot.
haluaa vauvan jo sylkkyyn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tinnulle onnea jo, jos vauva sitten päivänvalon jo näkee =)

Mutta täällä olo on, että jotain tapahtuis, mutta sen toteutumiseen ei ole merkkiäkään. Poikaan iski kaamee kevätflunssa, onneksi siitä kuukauden kestäneestä kortisoni-inhaloinnista näyttäs olleen hyötyä ja henki kulkee hienosti, ei pihinää, puhinaa taikka ahdistusta. Tosin kortisonia taas inhaloidaan =( mutta kun tietää sen auttavan niin paremmalla mielellä.

Eilen päivällä ja illalla tuli sellasia kunnon ennakoivia supistuksia, mutta sittenmmin ei mitään. Maha roikkuu mukana, on siis niin alhaalla, että melkein hävettää ulkona kulkea. No nyt rv39+3, että onhan tässä aikaa.

Mutta vappuja kaikille

Sinttu täällä jo ehti mun perään kyselläkin. Täällä ollaan nyt kahtena kappaleena. Ke-aamuna meille syntyi pikkuruinen tyttö. Pituutta 44,5 cm ja painoa 2550 g. Tuli vähän kiire synnärille, joten ihan ilman kivunlievityksiä vedettiin. Paikat vähän repes ja epparikin tehtiin. Istuminen on vielä vähän hankalaa, mutta parempaan suuntaan mennään. Eilen päästiin kotiin. Tuun kirjoittelemaan lisää paremmalla ajalla.
Hyviä vointeja ja vappua kaikille. Toivottavasti meidän tyttö saa pian seuraa. :)

Onnea E:lle pienestä, hyvin pienestä, tytöstä!!

Kun meilläkin jo päätettäis tulla päivänvaloon, mutta ei. Pienelle ja koko perheelle kovasti onnea =)

Mymmeli (vatsoineen) ja muun perheen voimin onnittelee =)

1.5. Eeva, esikoinen, Helsinki
4.5. *E*, 29v, esikoinen, Uusimaa
* 26.4 tyttö 44.5cm ja 2550g
4.5. Mymmeli, 23, toinen, Keski-Uusimaa
7.5. Lilli, 20v,esikoinen
7.5. Antsukka, 20v, esikoinen
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks
10.5. Kakli, 29v, esikoinen Itä-Uusimaa
11.5. Tinnu, 25, esikoinen, Oulu
13.5. Miia, 26, esikoinen, Espoo
15.5. Ritu, 29, esikoinen
16.5. Miira, 29, Porvoo
16.5. sinttu, 31v, esikoinen, satks
17.5. kevätkukkanen (ex-f), 24v, esikoinen, länsi-uusimaa
17.5. macadamia, 27v, eka lapsi
20.5. Kata, 28v, ensimmäinen, pks
20.5. Anzzu, 29v, toinen, Lahti
21.5. Siruli, 30v., eka, HKI
22.5. Julietta, 38 v, eka, HKI/ulkomaa
26.5. VP, 26v, esikoinen, Oulu
27.5. Satu, 30v, esikoinen, KPKS

Päivitellään tähän listaan sitten jakautuneet =)

Iiik! Apua! Nyt se siis alkoi. Mielettömästi onnea *E*:lle ja koko perheelle!!! Ihanaa, että synnytys meni hyvin ja jännä, että vauva oli noin pieni, vaikka pääsit ihan lasketun ajan lähelle.

Kiitos Tinnulle taas tsemppauksista! Me saatiin siivottua yhdessä, eikä mies siis enää ärsytä niin pahasti. Ja nyt se lähti taas korjaamaan autoa, mikä sekin on yhteiseksi hyväksi. Menee tosin myyntiin tuo kosla ja yritetään ehtiä perhefarkun omistajiksi ennen vauvan tuloa :) Siinäkin asiassa on kuunneltu minua, ihme kyllä.

Huomenna on mulla 27-v. synttärit. Yleensä pidetään kauheat sukupippalot, mutta nyt ilmoitin, etten millään jaksa. Kakkukin on tilattu pikkusiskolta ja pakasteessa on kaupan pullia. Kahville saa tulla vain sisarukset ja äiti. Toivottavasti miehellä on edes jokin pienenpieni romanttinen ylläri. Kamera oli tavallaan mun lahja, mutta kyllä mulle kukkakimppu kelpais...

Jalkojen turvotus alkaa hellittää. Soitin eilen jo paniikissa kätilöserkulle, että mitä tämä nyt on. Johtuu kuulemma todennäköisimmin selällään nukkumisesta. Suonet menee lyttyyn ja siksi turvotus on vain jaloissa ja toispuoleista (vasemmassa oli paljon pahempi). Myrkytyksessä turvotus tulee joka paikkaan. Sain ohjeet jatkaa ihan normaalia elämää. Huh, mikä helpotus! Nostin nukkumisasennon puoli-istuvaan ja viime yö meni paremmin kuin pitkiin aikoihin.

Vapun jatkoja kaikille!

Onnea *E*:lle pienestä tytöstä!!!!!=)

Täällä ollaan taas kotosalla, ei ollut ilmeisestikään lapsivettä se aamuinen tai ainakaan siitä ei ollut enää merkkiäkään osastolla. Voihan se olla että tässä kun makoilee enemmän niin valkkaria säilöytyy tonne onkaloihin ja sit sitä onnistuu kämmenen kokoisen läntin valuttamaan sohvalle... *wirn*

Että tiistaita odotellessa, sitpä tuota päätetään se leikkauspäivä jollei tarvii jäädä samontein sisään.

HAUSKAA WAPPUA!!!:)

Voi onnex olkoon E:lle ja koko perheelle. Olipas mukava homma. Mutta miten tyttö tosiaan voi olla noin pieni, kun kuitenkin noin lähelle la:ta pääsitte? Mutta pääasia, että nyt voitte hyvin.
Täällä nautitaan aivan upeesta vappuilmasta rauhallisin mielin. Rauhallinen päivä siinäkin mielessä takana, kun mies oli eilen kaverin varpajaisissa, joten oon tän päivän ollu mahollisimman hissukseen, et toinen on saanu nukuttua. Kyllä mua ensin vähän mietitytti, et tohinko päästää sitä enää tässä vaiheessa juhlimaan. Mutta on se niin kiltisti ollu viime kuukaudet kotosalla, et en viissiny kieltääkkö, ku itelläkä ei tuntunu mitään tapahtuvan. Nytpähän pysyy taas pitempään isäntäki rauhallisena, ku sai pitkästä aikaa käydä rentoutuus.

ONNEA *E*!!!!!!!!!! teillä on nyt sitten pikku-prinsessa, ihanaa ;o)
kovin on siro typy, taitaa 50-senttiset vaatteetkin olla isoja.......

ja onnea VP:lle synttärinä!

mä menen jatkamaan verhojen ompelua - on sitten ristiäisissäkin uudet, hienot verhot ikkunoissa. hiellä ja kyynelillä aikaansaadut........

(toivottavasti meidän vauva kuuli, kun sille äsken juttelin että voisi jo alkaa tulemaan ulos. äiti on laittanut kaiken niin valmiiksi jo.)

JEEEEEEEEE:) toukokuu alkakoon! tämän kuun loppuun mennessä suurimmalla osalla meistä on pikku paketit sylissä:) (toivottavasti kenelläkään ei menis kamalasti yli aikaan)

Heips!
Maha edelleen alhaalla. Ihmiset jo kommentoi et kyl toi kohta syntyy...Alkaa ärsyttää ihmisten ilmoilla olo. Olen niin isomahainen ja maha todellakin tipahtaa.Supistelee tavallista rataa rasituksesta herkästi. Välillä kaupoissa kävely kivuliasta tulee tiukkoja supistuksia. Muutamia kramppeja myös tullut.Olisin aika valmista pullaa synnyttämään. Häpyhuuliin ilmestynyt mustia kipeitä pisteitä- olisiko verikertymiä?Onko muilla, suonikohjuja tms?

Ulkona aurinkoista mutta tuulee!!!!

Leivoin aamulla muutamia suklaamousse torttuja. Simaa myös
valmistunut ,nam!
Täytys alkaa imuroimaan- ottaa kylläkin selkään!

ONNEA VAUVAN JO SYNNYTTÄNEILLE!

Toivon tulevani nopeasti perässä. LA 29.5.

TAYS.IIN

Isot, isot onnittelut pikkukäärön syntymän johdosta! (-:

Mä oon yrittäny 'huhkia' kotosalla sen mitä oon suinki jaksanu siivoillu ja sen sellaista mutta eipä tunnu h-hetki yhtään lähempänä olevan.... Sais kyllä jo syntyä! Kivuttomia suppareita vaan on edelleen. 'Jörrikkä' poraa kantapäällään ylävatsannahkaa... (-;

Taidanpa mennä nauttimaan auringosta tuonne ulos!

Täällä vielä kotosalla leppoisasti Unoa katsellen.

Yritetään tuon pojan kans kotona selvitä, nyt on tuolla suihkussa ja hengittelemässä höyryä. Eiköhän se tästä.

Mutta todella tämänkuun loppuun menessä pitäis olla nyytit kainalossa meillä jokaisella. Saatais vaan me alkukuulaiset nuo hanat auki (kuten minäkin tässä)!!

Mymmeli rv39+4

Tänään onki SE päivä, kun päätetään milloin tää meidän juniori autetaan ulos. Kontrolli ois kl 13, vähän jo jännittää että jäädäänkö sitä tänään jo osastolle vai vieläkö odotetaan muutama päivä...Hui!!!

Ilmoittelen iltasella mitä on päätetty, tai mikäli minusta ei enää mitään kuulu niin sit ollaan jääty osastolle!:)

Onnittelut *E*:lle pikku-prinsessasta! Tulehan kertomaan synnytyskokemuksia, jahka ehdit!! Tehän olitte Kättärillä, kiinnostais siis erityisesti tietää, miten siellä kaikkia sujui.

Täällä on vatsa ollut jo kolmatta viikkoa tosi alhaalla, mutta eipä vaan vauveli halua ulos tulla... Jotain vihlomista aina sillon tällön tulee, mutten tiedä, ovatko supistuksia. Ja sellaista menkkamaista juilintaa on päivittäin.

Liikkeet alkaa pikkuhiljaa vähenemään päin, sehän voi olla merkki lähestyvästä syntymästä, eikös joo :-)

Vappuna näin kaverin muutaman päivän ikäisen pojan, ja voi että oli suloinen käärö, ja niin pieni, vaikka oli syntyessään melkein nelikiloinen. Haluu kans oman käärön syliin! :-)

Aattelin tänään vielä uskaltautua kauppakeskukseen, pitäis täydentää kosmetiikkavarastoa. Vähän kyl pelottaa, jos lähtö tuleekin ihan yhtäkkiä, kuten kaverilla, ja syntyy melkein autoon...

Vielä pitäis vauvalle ostaa paketillinen vaippoja, vaikka onhan noita näytteitä kertynyt aikamoinen pino. Riittäisköhän yks paketillinen niitä vastasyntyneille tarkoitettuja, ja sitten vois jo ruveta käyttämään sitä seuraavaa kokoa, vai miten on?

Korviketta en osta etukäteen, saa kyl imetys lähteä käyntiin, jos ei lähde, marssin neuvolaan, jotta opettaavat siellä sitten senkin taidon.

Mut näyttäs tulevan taas aurinkoinen päivä, pitänee laittautua ja tehdä ostoslista.

Onnea *E* tyttövauvasta!,voi näitä onnen kyyneliä :)

Olin äsken neuvolassa,eipä mitään uutta ihmeellistä,verenpaine oli taas normaaleimmissa lukemissa. Eipä se niin hirveen korkea ole missään vaiheessa ollut mutta kuitenkin...
Vauva oli tosi ärhäkkäällä päällä,sydänääniä ei kunnolla saatu kuunneltua kun riehui niin kovin. Eipä se tädin painelu niin mukavalta minustakaan tuntunut että ihmekös tuo.

Lauantaina siivoilin koko päivän,komiat supistukset tuli sitten illalla mutta loppuivat nekin... Pitää varmaan ottaa tänään uusiksi :)

Pidän peukkuja Tinnulle,ehkäpä sieltä syntyy toinen toukovauva :)

Huomenia!

Täälläkin saatiin illalla hienot supparit käyntiin kun eilen otettiin ""ässät"" käyttöön. Mutta kolmen aikaan yöllä ne sitten loppuikin, höh. Nyt on menossa, taas, vaatekaapin siivousoperaatio. Myös keittiö on jo tälle aamulle siivottu... on se kumma jos tällä heilumisella ei saada mitään aikaan :)

Paljon peukkuja Tinnulle, toivottavasti saat pian vauvan syliin :) Ja me muut kans!!!

Yö meni melkein pyöriessä - taitaa olla valmistautumista yöhoitoon ja valvomiseen.Aivan mahtava ilma.Aurinko täydellä teholla paistaa...vois kyllä vähän istuskella ja saada naamaan väriä ettei niin kalpea olisi.

Kyllä minäkin olen huomannut vauvan rauhoittuneen. Välillä maha kyllä pomppii!!!Oikein huvittaa!:)

Torstaina olisi nla.Lääkäri aikaa en ole vielä saanut, eikös se tässä vaiheessa ole? Oikein jännittää - mitä supistelu on saanut aikaiseksi??!!!!

Kelan päätöksistä ei ole kuulunut vielä. Äitiyslomalla tietenkin jo!

Vkonloppuna laitoin vauvalle korisängyn kuntoon ja valkoisen pitsilakanan silitin.Olen myös pari vaippapakettia hankkinut alkuun. Ja valkoiset vaatteet lipastoon viikattu. En tiedä kumpi on. Tyttöä kaikki veikkaa!!!!

Odottelen jo innolla vaikkakin pelollakin pääsyä loppurytistykseen! Toivotaan tervettä lasta ja kaiken menevän mukavasti!

päiviä! vauveli liikkuu mielestäni vähemmän mutta liikkuu kumminkin ja supistuksia on ollut vähänväliä viime ke asti ja oikeen menkkamaisen kivun kera joskus jopa täytyy muistuttaa itselleen että hengitä:) jännä miettiä miltä ne sitte tosipaikan tullen tuntuu:) muuten olo on ihan hyvä paitsi vähän väsy.huomenne olis neuvola olis kiva tietää onko kohdun kaulalla tapahtunut mitään mut kun ei meillä sellasia kato kun vaan lääkäri

Hei vaan kaikille! Ja onneksi olkoon E! Sieltähän se ensimmäinen sitten tuli.

Itsellä vappu meni vähemmän hienoissa tunnelmissa. Viikon ajan on itsellä lonkka/jalka välillä reistannut ja nyt sunnuntaina kipu jäi sitten päälle. Siis aivan järkyttävä 24 h särky vasemmassa jalassa ja kankussa. Su-ma välisen yönä sain nukuttua jotenkin reilut 3h. Soitin kätilöllekin ja hän käski kohottaa jalkaa ja ottaa panadolia. Ei auttanut kumpikaan yhtään. Eilen eli ma iltana soitin taas ensiapuun, josta käänsivät synnärille ja halusivat, että tulen näyttämään jalkaa veritulppavaaran vuoksi. Kymmeneltä illalla oltiin sairaalassa ja ottivat sitten samalla puoli tuntia vauvan sydänkäyrää ja supistuskäyrää. Kivuttomia supistuksia tuli 3-5 min välein ja vauvan sydänäänet olivat oikein hyvät, joten sen suhteen ei hätää. Verikokeessa joku hyytymisjuttu oli koholla mutta voi olla kuulemma ihan normaalia raskaana olevilla. Tulivat siihen tulokseen, että olisi iskias hermo joka on joutunut kohdun kasvun takia puristuksiin. Mitään ei voida tehdä ennenkuin kaveri syntyy. Antoivat kyllä panadolia tai vastaavaa suoneen mutta ei siitä ollut mitään apua. Verenpaineen nousua pelkäsin kun valvoo ja särkee mutta verenpaine oli 120/50 eli alapaine oli aikaisempaakin matalampi. Olo on vaan kamala. Särkee aivan tajuttomasti jalkaa pakarasta nilkkaan eikä löydy mitään asentoa, jossa ei särkisi. Istuallaan on välillä vähän parempi ja viime yönä istuin välillä lattialla jalkojen päällä niin että puutuvat (ei tunnu kipua) ja torkahtelin. Sain taas yhteensä 3-4 h nukuttua. En kyllä käsitä miten kestän jos lapsi ei pian päätä syntyä. Tässähän voi mennä vielä kolmisen viikkoakin... Mutta yritän jaksaa niin kauan kuin suinkin mahdollista ja sitten täytyy ruveta vaatimaan käynnistämistä tai leikkausta tai jotain. Sanoivat vaan, että tuskin olo ehkä helpottuu ennen kuin kaveri tulee ulos. Sitten särky kuulemma todennäköisesti kyllä häviää. Jaloillaan en pysty juuri olemaan. Eilen ""käytiin kävelemässä"" miehen kanssa niin päästiin ovelta ehkä 100 m ja sitten pelkäsin, etten enää pääse edes takaisin vaan joutuu hakemaan autolla... Lääkäri aamulla sairaalasta vielä soitti, että ei auta kuin yrittää kestää kun eivät nyt voi mitään oikeastaan tehdä kun olen raskaana mutta jos jalka rupeaa menemään ihan tunnottomaksi (varpaita nytkin pistelee jos niihin koskee) tai veltoksi tai ulosteet eivät enää pysy sisällä niin sitten pitää tulla uudestaan sairaalaan ja on pakko ryhtyä toimenpiteisiin. Kiva! Onpa ruikutusta mutta toivon niin kovasti, että kaveri joko syntyisi ennenkuin olen aivan zombie tai että hermo jotenkin ihmeen kautta asettuisi ja kipu loppuisi. Tukivyötä menen tänään terveyskeskukseen kokeilemaan. Voi kuulemma auttaa tai pahentaa tilannetta. Mutta kannattaa varmasti kokeilla. Toivotaan, että siitä olisi apua. En tiedä kuinka nyt pääsen tänne töihin ja koneelle mutta kaikille hyvää odotusta! Voi olla tosin että tulen toimistolla käymään aina hetkeksi niin pääsen vähän liikkeelle kotoa. Liikkuminen olisi kuulemma hyvästä sikäli kuin on mahdollista. Toivotaan, että pian saadaan me muutkin vauvat syliimme.

Yhteistyössä