TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

Pikana kirjotan.. tänään kotiuduttiin. En ehtiny nyt lukea teän kuulumisia, mutta kiitos kaikille onnittelijoille..

Eli tosin POIKA tuli vaikka kaks kätilöä sano ultran perusteella, että tyttöhän siellä on ja sitte 4D-ultrassa myös lääkäri sano, että tyttö tulee.. tottakai uskoin niitä, vaikka ittellä oliki niin vahva poika-olo... Olen ostanu jopa vaalanpunaisia vaatteita, joten voitte arvata mikä yllätys oli ku tuliki sitte poika...eli ei ole luottamista ultriin...!!! Mutta nyt imetyspuuhiin.. kirjotan synnytyskuulumiset myöhemmin..

Hanna ja Paavo 4vrk
 
Vilmis82
Meidän poika syntyi eilen laskettuna aikana, paino 3880g ja pituus 51,5cm. Hyvin voidaan, sairaalassa majaillaan vielä varmaan pari päivää.
Onnea muillekin vauvan saaneille :flower:
 
Laskettu aika meni eilen umpeen. yksi kipeä supistus on ollut pari päivää sitten. kaikki on kokeiltu, mutta mitään ei tapahru :headwall:

Huomenna on taas neuvola, jospa sen tuloksena alkais jotain tapahtumaan. tänään tein puuhommia ja kanniskelin miehelle parimetrisiä rankoja jotta saa saunapuita tehtyä ja missään ei tunnu :kieh: eilen imuroin ja silti olo on mitä parhain, koko raskausajan paras päivä on ollu tänään.

Niin ja synnytys sairaala on muuttunut seinäjoeksi, jos ketään kiinnostaa =)
 

LA TÄNÄÄN!

Eipähän se mitään tarkoita mutta nyt alkaa oikea odotus että milloin pääsee tosi toimiin. Ei voi mennä enää hirmu kauan! Enköhän minäkin jo kohta puoliin pääse kertomaan ilo uutisia. Toivon yhä vaan että syntyis tässä kuussa mut aika alkaa käydä vähiin.. Vielä kyl hyvin ehtis...

Esikoisen synttäri suunnitelmiakin pitäis kohta puoliin alkaa väsäämään mut vähän ajatus harhailee kun sitä odottaa vaan tän vauvelin syntymää... Olen kuitenkin kovasti jo tiedustellut neiti kohta 4v että millaiset pitäis olla kekkerien ja ketä kutsutaan... Ihana kyl oli että ekana neiti kysyi että joko vauva silloin on meillä? =) No onneksi niihin juhliin on vielä sen verran aikaa että vauvankin pitäis niihin ehtiä... Juhlat ois tarkoitus pitää 14.6. eli oikeana syntymäpäivänä kun neiti kalenterista jo öitä laskee... :kieh: Toivottavasti ei tartte siirtää mutta on siitäkin varalta sanottu ettei sit ole niiiin kamala pettymys jos ei just oikeana päivänä juhlita.

Ai niin ONNEA UUSILLE VAUVAUTUNEILLE :flower: :flower: :hug: !

Ja jaksamisia meille lopuille iso mahoille!

Hepotyty ja toko TASAN 40!!!!

 
Äippäliini-73: tää mitää synny :kieh: :D . Ollut jo ainakin kolme viikkoa syvälle kiinnittyneenä ja maha tippuu ihan just lattialle :LOL: mutta ei. Viikkokaupalla ollut vaihtelevasti niin kivuttomia kuin säännöllisiä kipeitäkin suppeja, limalurahduksia, polttelua menkkamaisesti, vihlasuja selässä ym ja toissapäivänä TAYS:ssa paikat kii ja kovana kohdunkaula. Eli MITÄÄN ei oo tapahtunu. :/
Tänään tosiaan laskettu aika.

Toissapäivänä oli melkosta touhua. Alko sattuun oikeelle alas mahaan ihan hirveesti. Koveni ja koveni ja lopulta ei ollut enää taukoa vaan kipu yltyi tauotta ja mä itkin sohvalla kippurassa. Pyysin miehen soittaan synnärille. Ajattelin että ei tunnu synnytyskivulta mutta jotain pielessä kun niin sattuu. Lopulta mies joutu samalla istumalla soittaan ambulanssin :/ ja sillä mentiin.
Kipu hellitti sen kovimman piikin jälkeen ja sairaalassa tehtiin tutkimuksia. Verikokeita, alapääkokeita, ultra, käyrää ym. Supistuksia piirtyi ihan mukavasti mutta sanoin että aina mulla niitä tulee, ettei se mitään meinaa. :(
Kivun syytä ei löytynyt. Saattoi olla ihan mitä vaan mutta varmasti vaaratonta sillä ohi meni. Suolistoon liittyvää esim.
Eilen aamulla vielä piti käydä käyrällä kun vauvan syd äänet oli kuulemma hiukan ollu monotoniset eli liian tasaset. Mutta oli sitten lopulta ihan ok käyrä.

Ylihuomenna TAYS:n synnytystapa-arvioon ja sillai. Että odotus jatkuu...

fangis 40+0
 
hihhii
Plaah...41 viikkoo olis kasassa! 3 yötä supistellu mut ei oo vielä päässy lähtemään. Tänään vois vaikka jo lähteä kun tulee sisko loppuviikoks kylään niin ei tarvi poikaakaan hoitoon viedä. Helpottaa kummasti oloa!
Viimeyönä oli aivan järkyttävä ukkonen ja isäntä tyytyväisenä nukku vieressä ja minä itkua tihrustin. Supistuksia tuli viiden minuutin välein, mut en uskaltanu sanoa mitään ku olin liikkumatta paikallani. No ajattelin, et kunhan tuo ukonilma on ohi ni sit rupeen herätteleen miestä ja soittaan synnärille, mut sit ne supistelut loppu ku ilma rupes selkeneen.

Onnea taas uusille vauvan saaneille! :flower:

Kyllä minäkin viimeistään viikon päästä pääsen aloitteleen synnytystä! :kieh:
 
Olen tainnut joskus piiiitkän talven aikana tähänkin pinoon sitten ilmoittautua, joten tässä meidän vauvauutinen:

Keskiviikkona 23. toukokuuta, juuri laskettuna päivänä, syntyi meidän tyttövauva. Paino 3695g ja pituus 51cm.

Synnytys oli melko nopea ja meni kaikin puolin hyvin sekä äidin, että lapsen kannalta. Kuohuviinitkin muistettin salissa juoda, joten lienee mennyt hyvin myös miehen kannalta ;)

Kaikkea hyvää vielä nyyttiään odottaville ja muillekin!
 
Heippa :)

Oli pitkä liuta syntynyt vauvoja, laskin äkkiä et 19 tässä mun kirjotusten välillä.

Onnea tasapuoliseti kaikille!!!! :flower:

Meille syntyi ihana poikavauva 18.5. Pituutta 52,5cm ja painoa 3540g ja pipo 36,6. rv 41+6. =)

Tässä lyhennettynä...

Keskiviikon 16.5 nlasta suoraan synnärille vauvan sydänäänten takia. Oksitosiinirasitukseen jossa katsotiin mitä supparit tekee sykkeelle josta olisi tietty voinut käynnistyä, mutta ei. Torstaina "lepopäivä" osastolla, jossa kuitenkin illalla alkoi suppailla ja yöllä 02 aikaan saliin, siellä ne taas loppu niinkuin kotonakin!!! Olin kuitenkin auki 4cm ja kanavakin hävinny joten aamulla 09 kävi lääkäri puhkaisemassa kalvot ja samalla sain tipan käteen. 10 epiduraalin ja 13.05 alko ponnistusvaihe ja 13.10 oli poika maailmassa. =)

Peppi ja vauveli 10vrk
 
Huomenta :wave:
Näin alkaa taas uusi päivä ja missään ei tunnu miltään :/ Ei siis supistele mitenkään ihmeellisesti eikä muutenkaan ole yhtään sellainen olo, että synnytys olisi edes lähellä.

Suuri maha alkaa vaan päivä päivältä tuntua yhä raskaammalta ja mieli alkaa väsyä. Mun ei tee mieli edes mennä enää mihinkään, kun kaikki jaksaa aina päivitellä samoja asioita. "Vieläkö sulla on toi maha" "Etkö vieläkään ole lähteny synnyttämään" "Kyllä se sieltä kohta syntyy" :headwall: :headwall:
Joo...syntyy, syntyy mutta, kun päivät kuluu NIIN hitaasti ja joka aamu herää samaan pettymykseen. Mitään ei yöllä tapahtunut, vaikka illalla olisi supistanut ja sattunut, vaikka kuinka paljon.

Huomenna soitan neuvolaan ja saan lähetteen TYKS:iin. Täytyy siis varata aika yliaikaiskontrolliin. Se menee kyllä ensi viikkoon. Voi, kun sinne ei tarvitsisi mennä.

Ai niin..
Uusille vauvautuneille paljon paljon onnea :hug: :flower:

Ei mullakaan enää VOI kovin kauan mennä, että saan pikkuisen tuhisijan syliin =) :heart:

Räppänä rv 40+5
 
Hei taas pitkästä aikaa :D

ONNEA UUSILLE VAUVOILLE!!!! :flower: :flower:

ja Meillekkin tosiaan syntyi POIKA niinku ultra näytti :heart:
25.5. syntyi rv39+6 pituutta pikku-ukolla on 50,5cm ja painoa 3310g
pipo35cm :heart: synnytys meni nopeeta ja kesto 4tuntia! Hyvin meni kaikki ja hyvin voidaan.eilen päästiin kotia ja touhua riittää :D

 

ONNEA UUSILLE VAUVAUTUNEILLE :flower: :flower: :hug: !!!

Munkin la siis meni ilman vaavia... Mutta kuten olen monesti sanonut niin ei mee enää kauan!

Mua kans tympäsee se kysely että etkö vieläkään oo menny... Varsinkin kun meillä on kyllä ollut tapana heti ilmoitella kun lähtö tulee... Siis isi ilmoittaa... Oli tosi hauskaa kun meillä on tapana juoda kahvit "poikien" kanssa (mun veli ja miehen serkku jotka asuu samassa rivarissa) noin kerran pv niin nää pojat sit eilen kysyi että voitko sä vielä juoda kahvia kun sulla on laskettu tänään!!!! Meinas leuka loksahtaa kipeästi; ei kai se la kahvin juontiin mitenkään liity!!!!!!! No eipä kai ne vaan ajatellu taas...

Miehen siskon nuorimmainen otti eilen ekat kunnon askeleet!!!! Ikää rinsessalla 1v 1kk. Tais tyty ajatella että pitää kasvaa isoksi kun kohta on suvussa uusi pikku vauva! Ihana kun lapset kasvaa... =)

No joo ei mulla taas ollut mitään oikeaa asiaa joten taidan nyt vetäytyä muihin puuhiin!
Pidetään lippu korkealla!

Hepotyty ja toko 40+1

 
Meille syntyi pieni poika laskettuna päivänä eli 16.5, mutta ilo muuttui suruksi rakas lapsemme menehtyi reilun kolmen tunnin ikäisenä!Tuli täysin yllätyksenä, kun raskaus ja synnytys menivät hyvin!Ollut meille tosi raskasta aikaa ja itku on herkässä...
Siitä on paljon saanut voimia, kun on kaksi lasta ennestään ja heidän kanssaan on saanut touhuta ja mies ollut korvaamaton tuki!
 

Yhteistyössä