Toukokuiset2022

Meillä oli maanantaina NT-ultra ja kaikki oli tosi hyvin. :) <3 En oo hirveesti jaksanut käydä kirjottelemassa, kun mieli on ollut tosi maassa, varmaan hormonit pistää pään sekasin. En malttaisi odottaa, että aika kuluu. Pahoinvointia on edelleen vähän, mutta lähinnä aamuisin ja menee syömisellä ohi. Tänään kyllä jäi pizzan teko kesken kun piti mennä kakomaan, ja sit päädyin tilaamaan grilliruokaa kotiin :'D
 
AMR
Tänään alkais rv 14+0. Pahoinvointia on vieläkin tosi vaihtelevasti ja ruokahalukin aika kateissa. Masu on jo vähän alkanut kasvaa ja heti tuntuu paine tuolla selän puolella häntäluun tienoilla. Ugh. Rajut migreenikohtaukset ja muut lähes päivittäiset päänsäryt on myös ollu kiusana. :(

Parempina päivinä oon kyllä ollut raskaudesta tosi onnellinen ja saanut ajatuksia positiiviseksi. :) Välillä on vaan vointi ollut niin paska, että ihan pelottanut miten käy kiintymyssuhteen kanssa. Jospa se siitä paranee samalla kun vointikin ja viimeistään sitten kun alkais tuntemaan liikkeitä. ❤ Ja älkää käsittäkö väärin, oon tosi onnellinen raskaudesta, mutta kyllä ajatukset saavuttaa vähän negatiivisen kehän kun oot viikkoja tosi huonovointinen. Jospa tämä alkava raskausviikko toisi taas parempia vointeja tullessaan. :)

Muoks. Ja nyt kukun yötä myöten kun oli pakko juoda energiajuoma päänsäryn vuoksi. Kahvia en oo saattanut juoda sitten syyskuun alun. :D Tänään kokeilin ekaa kertaa sitten tuota energiajuomaa raskaana ollessa ja oon kyllä nyt paljon herkempi kofeiinille kuin ennen raskautta. Toki tässä on mennyt jo ainaki se pari kk ilman mitään kofeiinia niin eikait se oo ihmekään.:ROFLMAO:
 
Huh piina ohi ja korona oli nega.
Onko muilla muuten yöt jo unettomia? Musta tuntuu et alkaa kroppa valmistautuu yöheräilyyn ku herään parin tunnin välein öisin :D mikä on vähän ikävää, ku sit ei saa heti unta perään.
 
vierailija H
Kävin tänään rv16+0 äitipolilla ylimääräisessä ultrassa km-taustan vuoksi. Lääkäri kysyi halutaanko tietää vauvan sukupuoli. Selvisi, että poikaa odotetaan. Selkeä tapaus :)
Nyt tuli ihan eri tavalla todelliseksi tämä raskaus. Km-taustan vuoksi menettämisen pelko on varjostanut raskautta. Rakenneultra tulossa tammikuun alussa.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: tuutta ja AMR
vierailija
Heipparallaa kaikille! Josko minäkin uskaltautuisin liittymään tänne ja saisin vertaistukea ensimmäiseen odotukseen:) Meillä LA on 18.5. Alkuraskaus on sujunut ongelmitta, ei ole juuri ollut mitään oireita. Tosin raskautta varjostaa erilaiset ajatukset tulevasta, hieman jännittelee ja ahdistelee milloin mikäkin asia. Mutta josko tämä tästä, päivä kerrallaan.
Terv. M
 
vierailija
Hei, onko kukaan joutunut sokerirasitukseen? Itse jouduin vahvan sukurasitteen vuoksi jo rv 16.
Sain arvot 4.4 (paasto), 4.8 (1h) ja 4.3 (2h). Nämä siis hyvät mutta ihmettelen ettei sokerilitku nostanut juuri ollenkaan verensokeria.

Oletteko muut käyneet, mitä arvoja saitte?
 
vierailija
Kävin tänään rv16+0 äitipolilla ylimääräisessä ultrassa km-taustan vuoksi. Lääkäri kysyi halutaanko tietää vauvan sukupuoli. Selvisi, että poikaa odotetaan. Selkeä tapaus
Nyt tuli ihan eri tavalla todelliseksi tämä raskaus. Km-taustan vuoksi menettämisen pelko on varjostanut raskautta. Rakenneultra tulossa tammikuun alussa.
Saanko kysyä kuinka monta km sulla ollut ja oletko pkseudulla? Kysyn, koska itselläni MONTA ja en ole saanut minkäänlaista erityiskohtelua silti 😞
 
vierailija
Saanko kysyä kuinka monta km sulla ollut ja oletko pkseudulla? Kysyn, koska itselläni MONTA ja en ole saanut minkäänlaista erityiskohtelua silti
Saat kysyä. Yhteensä 5 keskenmenoa, joista kolme peräkkäistä ennen tätä raskautta. Pisimmälle ehtinyt raskaus meni kesken rv 15+. Näille keskenmenoille ei löytynyt syytä. Tässä raskaudessa pääsin raskauden suunnittelukäynnille äitipolille. Olin pari päivää ennen sitä tehnyt plussatestin. Rv 16 oli ylimääräinen ultra äitipolilla. Lisäksi meidän neuvolassa on ultra ja sinne olen saanut varata ajan aina kun siltä tuntuu.

Ollaan saatu paljon tukea ja ymmärrystä ja siitä olen erittäin kiitollinen.

Tänään rv 17+0 ja vähän helpottaa pelkojen kanssa, kun pieniä liikkeitä tuntuu jo. Mulla istukka takaseinässä.

Seuraava neuvola 20.12.
 
vierailija
Saat kysyä. Yhteensä 5 keskenmenoa, joista kolme peräkkäistä ennen tätä raskautta. Pisimmälle ehtinyt raskaus meni kesken rv 15+. Näille keskenmenoille ei löytynyt syytä. Tässä raskaudessa pääsin raskauden suunnittelukäynnille äitipolille. Olin pari päivää ennen sitä tehnyt plussatestin. Rv 16 oli ylimääräinen ultra äitipolilla. Lisäksi meidän neuvolassa on ultra ja sinne olen saanut varata ajan aina kun siltä tuntuu.

Ollaan saatu paljon tukea ja ymmärrystä ja siitä olen erittäin kiitollinen.

Tänään rv 17+0 ja vähän helpottaa pelkojen kanssa, kun pieniä liikkeitä tuntuu jo. Mulla istukka takaseinässä.

Seuraava neuvola 20.12.
Ja lisäyksenä vielä, että en asu pkseudulla.

Vierailija H
 
Heippa!

En ole yhtään jaksanut kirjoitella tänne. Pahoinvointi alkaa nyt vasta väistyä kunnolla. Olin reilu viikko sitten sokerirasituksessa ja paastoarvo oli 5.3, joten radi diagnoosi napsahti ja nyt mittailen arvoja kotona.


Onnea Gisella tyttölupauksesta ja ihanaa,että kaikki oli hyvin.

Laitoin viestiä tuosta fb-ryhmään liittymisestä.
 
vierailija H
Onko muilla toukokuisilla voimakasta väsymystä?
Itse nukun kunnon yöunet, mutta päivittäin on pakko nukkua myös päiväunet. Tänäänkin noin kolme tuntia heräämisen jälkeen oli pakko mennä päikkäreille.
Nyt menossa rv 19. Hb 124. Ferritiini vastausta odottelen, kävin ma labrassa neuvolan lähetteellä.
 
^^ Täällä menossa 19+5, mutta pahin väsymys jäi sinne alkuraskauteen. Toki itsellä tämä ihana pimeys tekee sen, että voisi kyllä vedellä sikeitä enemmänkin.

Tuntuu aika uskomattomalta, että puoliväli ja seuraava ultra jo häämöttävät ihan kulman takana. Olen myös antanut itselleni luvan uskoa että suht säännöllisesti tuntuvat "potkut" aina about samassa kohtaa alavatsaa ovat nimenomaan vauvan liikkeitä eivätkä suolen kurlutusta 😄
 
Onko muilla toukokuisilla voimakasta väsymystä?
Itse nukun kunnon yöunet, mutta päivittäin on pakko nukkua myös päiväunet. Tänäänkin noin kolme tuntia heräämisen jälkeen oli pakko mennä päikkäreille.
Nyt menossa rv 19. Hb 124. Ferritiini vastausta odottelen, kävin ma labrassa neuvolan lähetteellä.
Väsyttää kyllä varsinkin lounaan jälkeen ja olenkin välillä torkkunut lounastauolla, että jaksan loppupäivän - tai sitten töiden jälkeen välillä. Miulla kyllä myös vuodenaika pahentaa väsymystä yleisestikin, joten sanoisin, että väsyttää enemmän kuin normi talvena, mutta ei ihan tavattoman paljon kuitenkaan. 😅. Rv 21+0 tänään.
 

Yhteistyössä