Toukokuiset2022

Tuplapostaamisesta pahoittelut, mutta koska muokkaaminen ei ole mahdollista niin näillä mennään. Osaako kukaan keksiä hyvää tekosyytä, miksi työpaikan ei pitäis ostaa minulle vuoden junalippua. Asun maassa, jossa ilmoitus pomolle on hyvä tehdä viikoilla 6-9 ja tarkoitus oli tehdä se perjantaina ultran jälkeen. Nyt kuitenkin pitäisi hankkia seuraava junalippu ja tuota vuosikorttia on vilautettu. Koitin sanoa että koska korona-tilanne elää niin ehkä 3kk olisi parempi, mutta jos pomo päätyy vuoden korttiin niin pitää kai sanoa raskaudesta jo tänään, vaikka se hölmöltä ennen ultraa tuntuukin...
 
Tuplapostaamisesta pahoittelut, mutta koska muokkaaminen ei ole mahdollista niin näillä mennään. Osaako kukaan keksiä hyvää tekosyytä, miksi työpaikan ei pitäis ostaa minulle vuoden junalippua. Asun maassa, jossa ilmoitus pomolle on hyvä tehdä viikoilla 6-9 ja tarkoitus oli tehdä se perjantaina ultran jälkeen. Nyt kuitenkin pitäisi hankkia seuraava junalippu ja tuota vuosikorttia on vilautettu. Koitin sanoa että koska korona-tilanne elää niin ehkä 3kk olisi parempi, mutta jos pomo päätyy vuoden korttiin niin pitää kai sanoa raskaudesta jo tänään, vaikka se hölmöltä ennen ultraa tuntuukin...
Saako kysyä missä maassa asut? Kuullostaa nimittäin aika erikoiselta tuo, että noin aikaseen pitää jo raskaudesta kertoa :)
 
Saako kysyä missä maassa asut? Kuullostaa nimittäin aika erikoiselta tuo, että noin aikaseen pitää jo raskaudesta kertoa :)
Belgiassa ja tuo aikainen ajankohta selittyy pitkälti sillä, että jos lapselle tahtoo paikan päivähoidosta äippärin päättymisen aikoihin, tulee sitä alkaa etsimään jo raskauden neljäntenä kuukautena.. Outoa tuo minustakin on, mutta toisaalta ei ainakaan tarvitse salailla asiaa kovin pitkään työpaikalla.. :D
 
Belgiassa ja tuo aikainen ajankohta selittyy pitkälti sillä, että jos lapselle tahtoo paikan päivähoidosta äippärin päättymisen aikoihin, tulee sitä alkaa etsimään jo raskauden neljäntenä kuukautena.. Outoa tuo minustakin on, mutta toisaalta ei ainakaan tarvitse salailla asiaa kovin pitkään työpaikalla..
Ihmeellistä vielä sinänsä, että eihän sitä koskaan tiedä miten raskaus etenee. En tietenkään tarkoita sinua tällä asialla, mutta yleisesti.
 
Ihmeellistä vielä sinänsä, että eihän sitä koskaan tiedä miten raskaus etenee. En tietenkään tarkoita sinua tällä asialla, mutta yleisesti.
Täysin samaa miltä, sillä mielelläni olisin pantannut tätä tietoa sinne rv13 asti, mutta maassa maan tavalla. Jännittää vähän kyllä kertoa, varsinkin kun en ole edes käynyt varhaisultraa vielä, mutta tähän liittyy myös se että, jos raskauden on ilmoittanut pomolle niin saa vapaasti ottaa lääkäriaikoja työajalle jne (ei sillä että tämä olisi omalla työpaikalla mikään ongelma muutenkaan). Hassua sekin että töissä ilmoitus tulee sitten hoidettua ennen kuin suurin osa edes lähipiiristä on kuullut uutiset. Toisaalta oma työpaikka on niin hyvähenkinen ja hierarkiton, että kynnys kerto ei ole ihan valtava ja haluan itsekin antaa pomolle kaiken ajan järjestää työt minun poissaolon ajaksi, koska ollaan pieni ja tiivis firma. Olisi se silti kivempi kertoa vasta kun km-riski laskee..
 
  • Tykkää
Reactions: Piipaa93
Belgiassa ja tuo aikainen ajankohta selittyy pitkälti sillä, että jos lapselle tahtoo paikan päivähoidosta äippärin päättymisen aikoihin, tulee sitä alkaa etsimään jo raskauden neljäntenä kuukautena.. Outoa tuo minustakin on, mutta toisaalta ei ainakaan tarvitse salailla asiaa kovin pitkään työpaikalla..
Onpas suuria maakohtaisia eroja! Täällä kun tarvitsee kertoa vasta niin myöhään, oliko 2kk ennen äitiysloman alkua?
 
AMR
Tilannepäivitys:

Vuoto lähes loppunut, sitä tuli määrällisesti tosi niukasti, melkeinpä vain paperiin eikä toistaiseksi mitään hyytymiä tms. Kipuja on silti edelleen ja ne vähä huolestuttaa. Neuvola-aika peruttu tältä päivää ja sieltä tehtiin lähete äippäpolille. Toivottavasti pääsis siellä pian käymään.
 
  • Tykkää
Reactions: Sannuliini*
@AMR toivottavasti kaikki olisi hyvin.

meillä menee nyt tosi hyvin. (tämä lause täyttä sarkasmia.) Esikoisella alko lauantai yönä flunssa oireet ja mulla si heti perään. Ollaan si koko perhe sairaana ja voin sanoa et olo on melko hirveä, kun on nenätukossa, ei saa nukuttu ja tähän lisätään oksentaminen ja jatkuva päänsärky kiitos alkuraskauden niin voisin vaan maata itkemässä peiton mut se ei oo ees mahollista...
 
AMR
@AMR toivottavasti kaikki olisi hyvin.

meillä menee nyt tosi hyvin. (tämä lause täyttä sarkasmia.) Esikoisella alko lauantai yönä flunssa oireet ja mulla si heti perään. Ollaan si koko perhe sairaana ja voin sanoa et olo on melko hirveä, kun on nenätukossa, ei saa nukuttu ja tähän lisätään oksentaminen ja jatkuva päänsärky kiitos alkuraskauden niin voisin vaan maata itkemässä peiton mut se ei oo ees mahollista...
Voimia, ei oo helppoa teilläkään :( ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix
Tilannepäivitys:

Vuoto lähes loppunut, sitä tuli määrällisesti tosi niukasti, melkeinpä vain paperiin eikä toistaiseksi mitään hyytymiä tms. Kipuja on silti edelleen ja ne vähä huolestuttaa. Neuvola-aika peruttu tältä päivää ja sieltä tehtiin lähete äippäpolille. Toivottavasti pääsis siellä pian käymään.
Hyvä kuulla, että vuoto loppui! Mitkä viikot?
 
@AMR toivottavasti kaikki olisi hyvin.

meillä menee nyt tosi hyvin. (tämä lause täyttä sarkasmia.) Esikoisella alko lauantai yönä flunssa oireet ja mulla si heti perään. Ollaan si koko perhe sairaana ja voin sanoa et olo on melko hirveä, kun on nenätukossa, ei saa nukuttu ja tähän lisätään oksentaminen ja jatkuva päänsärky kiitos alkuraskauden niin voisin vaan maata itkemässä peiton mut se ei oo ees mahollista...
Tsemppiä oloihin ja flunssasta paranemiseen! Kuulostaa ikävältä ololta.
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix
Soitin eilen neuvolaan. Lupasi ultrata 7.10. Olen ihmetellyt, kun raskaustestissä viivat pysyvät haaleana, mutta tänään oli vahvistunut. Pelkään, että vuoto alkaa, tai ultrassa ei näy mitään elämää. Taas odottelu jatkuu ☺ ei oireita, rinnat arat ainoastaan. 6+3
 
vierailija
Laskurin mukaan 6+4. Perjantaille sain äippäpolille ajan. Pahoinvointi ainakin on vielä mukana. :X En kyllä edes tiedä kuinka nopeasti raskausoireet loppuisi keskenmenon jälkeen. Jostain syystä intuitio sanoo, että kaikki ei oo hyvin.
Mulla loppui km jälkeen oireet lähes heti. Intuitio myös kertoi että kaikki ei ole kunnossa. Ja niinhän hcg mittaus sen myös kertoi. Oli matala arvo. Kannattaa pyytää labra lähete hcg mittaukseen.
 
AMR
Mulla loppui km jälkeen oireet lähes heti. Intuitio myös kertoi että kaikki ei ole kunnossa. Ja niinhän hcg mittaus sen myös kertoi. Oli matala arvo. Kannattaa pyytää labra lähete hcg mittaukseen.
Mää vielä äsken oksensin sisukseni ulos niin ehkä himpun verran toiveikkaampi olo. En oo varmaan ikinä ollu oksentamisesta noin onnellinen. :D Pe todennäköisesti ultrataan niin en tiedä kannattaako mun siellä verikokeessa käydä. Vastaus kuitenkin selviää sieltä kunhan vaan malttais odottaa. Saikkua varmaan pitäis saada kun en tän pahoinvoinnin kans kyllä töihin oo menossa. …tai toki jos se nyt yhtäkkiä lakkaakin. :(
 
Onpas suuria maakohtaisia eroja! Täällä kun tarvitsee kertoa vasta niin myöhään, oliko 2kk ennen äitiysloman alkua?
Ei täälläkään pakko ole kertoa ennen kuin 2kk ennen äippärin alkua, mutta suositellaan tuota aikaista kertomista juuri tuon päivähoitojutun sekä joidenkin etuuksien vuoksi. Selvennyksenä vielä että täällä äippäri on vaivaiset 15 viikkoa, joista yksi on pakko ottaa ennen laskettua aikaa ja jos vauva syntyy myöhässä niin se on voivoi, mutta nekin viikot lasketaan äippäriin.. Meinaan kyllä venyttää tuon ajan pidemmäksi, mutta perus äippäri on ihan naurettavan lyhyt.

@AMR onpa helpottavia uutisia ja onneksi sait ajan polulle noin pikaisesti. Odottelu on kyllä varmasti silti piinaavaa :/

ON:
Päivän helpotus, pomo juuri ilmoitti että pitäisi ostaa vielä yksi lyhyempiaikainen junalippu ennen kuin katsotaan jatkoa, joten salaisuus on turvassa torstain ultraan asti ja ehdin myös selvittää äippärin pidennyskuviot ennen perjantaita :) päivän paranoia - puuhasteltiin eilen illalla ja nyt niistää alavatsaa oikealta - on näitä nipsitelyjä ollut paljon ennenkin, mutta ne taukosivat muutamaksi päiväksi ja koska ne palasivat juuri nyt niin tottakai mieli käy kierroksilla.. Meinasin sanoa että olisipa röntgennäkö, mutta oikeastaan näkisipä mahaan ilman röntgeniä :D
 
Toivotaan @AMR että vuoto on vain väärä hälytys!

Mies oli viime yönä kuulemma nähnyt unta, että synnytin ja saatiin tytär. Ollaan vähän mietitty, ettei välttämättä haluta tietää sukupuolta etukäteen, mutta saa nähdä kuinka sitä malttaa etenkin tuollaisten unien jälkeen :D
 
@AMR toivotaan, että kaikki olisi hyvin! Inhottavaa odotella äippäpoliaikaa monta päivää, mutta onneksi ei sentään ensi viikolle venynyt.

ON: Elän edelleen jotenkin sellaisessa kuplassa, että en uskalla ajatella olevani raskaana. Vaikka olen nähnyt sen pienen sydämen sykkivän, niin silti todella epäuskoinen olo. Tosin paha olo alkoi viime viikolla ja se onkin pahempaa kuin muistin viime raskaudesta. Myös väsymys vaivaa. Ei todella ole helppoa taaperon kanssa yrittää nukkua pitkään tai lepäillä päivällä. Huomenna on vihdoin ensimmäinen neuvola niin pääsee sinne ehkä vähän purkamaan ajatuksia. Tekisi mieli käydä vielä toisen kerran varhaisultrassa ennen NT-ultraa, mutta eiköhän nämä viikot lopulta mene aika nopesti sinne lokakuun loppuun. Toivottavasti sen jälkeen rupeisin vähän nauttimaankin tästä :)
 
Heippa pitkästä aikaaa.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin, oksentelun ja flunssan kanssa painiville.

@AMR Toivottavasti vuoto olisi harmitonta ja perjantaina tulisi hyviä uutisia. Päivät ovat varmasti tässä kohtaa piinaavan pitkiä.

Joku kyseli vuodoista ja hematoomasta. Mulla oli yhdessä raskaudessa vuotoja rv4-16 muutaman viikon välein. Mitään syytä niille ei löytynyt ja raskaus sujui lopulta hyvin loppuun asti. Muistan kyllä sen ahdistuksen, kun verta hulahti ihan kunnolla.

Omaa napaa: Olo on aivan kamala, tää pahoinvointi on hirveää ja tuntuu,että vain nukkuessa on hyvä olla. Väsymys on myös kovaa ja uni harvinaisen sikeää.
Eilen käytiin alkuraskauden ultrassa ja yksi alkio löytyi vahvalla sykkeellä. Näkyvyys oli vähän huono ja mittojen mukaan vastasi pari päivää pienempää, kuin kuukautisista laskettuna, mutta tuo heitto on toki mahdollinen. Meen nyt toistaiseksi np-ultraan asti kuukautisista laskettujen viikkojen mukaan.

En tiedä painoinko äsken vahingossa tykkäyksen johonkin vastaukseen, tää toimii vähän huonosti mun puhelimella.

Mukavaa viikkoa!
Mimmiliina ja menninkäinen rv.7+3
 
  • Tykkää
Reactions: AMR
AMR
Uskaltaako kukaan muu vielä liittyä faceryhmään? Viestiä @tk-k niin lisää teidät.
Ehkä tuon perjantain ultran jälkeen jos siellä on kaikki hyvin.

ps. Saanko purkautua. Oon niin väsynyt tähän huonoon oloon. Tänäänkään en oo saanut syötyä kuin mehujään ja muutaman sipsin. Niin heikko ja väsynyt olo, että ei oikein jaksa muuta kuin maata ja nukkua. Välillä huono olo eskaloituu oksentamiseen ja ahdistukseen ja viimeiset voimat menee itkiessä. :(
Vaikka oon todella kiitollinen kaikesta, niin oon ihan äärimmäisen väsynyt ja iskee melkeen paniikki kun mietin kuinka monta viikkoa tää voi vielä jatkua. Toki kaikki voi myös loppua lyhyeen, etenkin jos perjantaina selviää jotain epätoivottua. :( Nyt tais tulla joku eka mental breakdown.
 
  • Surullinen
Reactions: Minnix
Ehkä tuon perjantain ultran jälkeen jos siellä on kaikki hyvin.

ps. Saanko purkautua. Oon niin väsynyt tähän huonoon oloon. Tänäänkään en oo saanut syötyä kuin mehujään ja muutaman sipsin. Niin heikko ja väsynyt olo, että ei oikein jaksa muuta kuin maata ja nukkua. Välillä huono olo eskaloituu oksentamiseen ja ahdistukseen ja viimeiset voimat menee itkiessä.
Vaikka oon todella kiitollinen kaikesta, niin oon ihan äärimmäisen väsynyt ja iskee melkeen paniikki kun mietin kuinka monta viikkoa tää voi vielä jatkua. Toki kaikki voi myös loppua lyhyeen, etenkin jos perjantaina selviää jotain epätoivottua. Nyt tais tulla joku eka mental breakdown.
Stemppiä perjantaille :) itse oksensin aamulla. Päivällä oli ihan ok olo, mutta iltaa kohden etova olo palasi ja tekisi mieli vain oksentaa, mutta se ei ole helppoa. Tuntuu pahalta, kun joutuu melkein viikottain soittamaan töihin ja jäämään kotiin pahan olon takia. Työ ei sinällään ole raskasta, mutta välillä toki joutuu nostelemaan painavia laatikoita.
 
  • Tykkää
Reactions: AMR

Yhteistyössä