TOUKOKUISET 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...Vötky....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riina, 28, LA 27.04, esikoinen
Minnie, 22, LA 29.04, toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, toinen (esik. 12/04), Tays
Kojo, 24, LA 01.05, esikoinen
Rosalinda, 27, LA 02.05, toinen (esik. 12/03)
Heli, 18, LA 03.05, esikoinen, Tays
Tiitu, 24, LA 05.05, esikoinen
Ippa, 33, LA 08.05, esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, esikoinen, Tays
Pirpana, LA 09.05 , esikoinen, Tays
Ulla, 27, LA 14.05, esikoinen
Nirppu, 27, LA 15.05, toinen (esik. 10/05)
Mössö, 28, LA 15.05, toinen
Taimi, 31, LA 16.5., toinen (esik. 03/04), Hki
Maya80, 25, LA 17.05, toinen (esik. 11/05)
Lumikki, 29, LA 17.05, esikoinen, Tays
Vötky, 23, LA 18.05, toinen (esik. 05/04), Mks
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen, Tays
Sinetti, 29, LA 22.05, esikoinen, Tays
Sanni, 22, LA 27.05(?), esikoinen
Moona, 23, LA 27.05, toinen (esik. 07/05)
Hanne, 27, LA 28.5, esikoinen
Syysmarja, 26, LA 28.5., esikoinen, TYKS
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)
Iisa, 28, LA 31.5.(?), esikoinen, TYKS
Rusina toinen, (esik.12/05)

Tuossapa lista toukokuisista. Korjasin oman LA:n päivällä, kun se on ollut päivän myöhässä.

Tänään rv 22+0 ja vointi on mainio. Joulunaika meni mukavasti. Ruokaa riitti ja pukki toi mukavia lahjojakin....:) Mies oli hoksannut vinkata pukkia uudesta puhelimestakin! Edellinen oli nimittäin kännykäksi jo antiikkia....5,5 vuotta vanha!:)

Nyt aamutoimiin ja varmaan alennusmyynteihin sen jälkeen....:)

Rosalinda

heippa!!

olin koko joulun töissä joten se söi hieman joulufiilistä:( mutta nyt sitten kolme vapaata..olisi ollut kiva lähteä shoppailemaan mutta mitään en tarvitse eikä mies tai poika niin turha sinne on mennä törsäämään.

jouluna tuli syötyä joten toivottavasti ei paino paljon ole noussut..pukilta sain uuden puhelimen ja pari paitaa ja laukun(itse valkkaamia miehen maksamia:)
miehelle ostin hajuvettä,paidan ja tallentavan dvd joka oli väärä.käytiin tänään sitä vaihtamassa parempaan niin siinä jonossa raaputtelin arpaa joka oli lompsaan unohtunut voitin siitä sitten 200€ :) kivaa.
poika sai niin paljon lahjoja.meille tuli joulukuusi ja sitä poika sitten ihmetteli.

kaaduin eilen ulkona ku olin lenkillä.onneksi vaan polvilteen kuitenkin.

mutta kirjoittelen jos ihmeempiä tulee mieleen.
onkos ketään ajatellut mennä ostoksille alemyynteihin??

minnie 22+3

heippa!!

olin koko joulun töissä joten se söi hieman joulufiilistä:( mutta nyt sitten kolme vapaata..olisi ollut kiva lähteä shoppailemaan mutta mitään en tarvitse eikä mies tai poika niin turha sinne on mennä törsäämään.

jouluna tuli syötyä joten toivottavasti ei paino paljon ole noussut..pukilta sain uuden puhelimen ja pari paitaa ja laukun(itse valkkaamia miehen maksamia:)
miehelle ostin hajuvettä,paidan ja tallentavan dvd joka oli väärä.käytiin tänään sitä vaihtamassa parempaan niin siinä jonossa raaputtelin arpaa joka oli lompsaan unohtunut voitin siitä sitten 200€ :) kivaa.
poika sai niin paljon lahjoja.meille tuli joulukuusi ja sitä poika sitten ihmetteli.

kaaduin eilen ulkona ku olin lenkillä.onneksi vaan polvilteen kuitenkin.

mutta kirjoittelen jos ihmeempiä tulee mieleen.
onkos ketään ajatellut mennä ostoksille alemyynteihin??

minnie 22+3

Täälläkin puhelin saatu joululahjaksi :-) Miehelle ostin pitkät kalsarit, paidan, villapipon ja hanskat että tarkenee leikkiä ulkona esikoisen kanssa ;)

Menossa 18+2 ja tunnen ainoastaan hyvin hentoja perhosen liikkeitä joskus iltaisin - jos niitäkään, en siis ole varma liikkeistä vielä. Esikoisen kanssa tusin liikkeet rv17 ihan selvästi, mutta nyt taitaa istukka olla vähän tiellä vaimentamassa. Tietty joskus tulee ajateltua että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin, olokin on mainio taas - no, runsaan viikon päästä selviää rakenneultrassa. Jotenkin pelottaa tällä kertaa enemmän, että jos jokin onkin pielessä. En tiedä miksi tuommoisia mietin. Ehkä siksi, että jo nyt pelkään että tulee olemaan rankkaa kahden pienen kanssa, miten sitten jos toisella onkin joku vamma...

Pitäisi varmaan ostaa kävelysauvat, että saisi vähän hikiliikuntaa ulkona, kun tuo rakas juoksuharrastukseni ei tunnu enää sopivalta.

Voikaa hyvin!

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalinda ei jaksa kirjautua:
Riina, 28, LA 27.04, esikoinen
Minnie, 22, LA 29.04, toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, toinen (esik. 12/04), Tays
Kojo, 24, LA 01.05, esikoinen
Rosalinda, 27, LA 02.05, toinen (esik. 12/03)
Heli, 18, LA 03.05, esikoinen, Tays
Tiitu, 24, LA 05.05, esikoinen
Ippa, 33, LA 08.05, esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, esikoinen, Tays
Pirpana, LA 09.05 , esikoinen, Tays
Ulla, 27, LA 14.05, esikoinen
Nirppu, 27, LA 15.05, toinen (esik. 10/05)
Mössö, 28, LA 15.05, toinen
Taimi, 31, LA 16.5., toinen (esik. 03/04), Hki
Vötky 24, LA 16.5, toinen (esik.05/04), mks
Maya80, 25, LA 17.05, toinen (esik. 11/05)
Lumikki, 29, LA 17.05, esikoinen, Tays
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen, Tays
Sinetti, 29, LA 22.05, esikoinen, Tays
Sanni, 22, LA 27.05(?), esikoinen
Moona, 23, LA 27.05, toinen (esik. 07/05)
Hanne, 27, LA 28.5, esikoinen
Syysmarja, 26, LA 28.5., esikoinen, TYKS
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)
Iisa, 28, LA 31.5.(?), esikoinen, TYKS
Rusina toinen, (esik.12/05)

muutin oman ikäni kun tulee vuosia perjantaina ja muutin ton la oikein tai rv 35 selvii tarkka sektiopäivä.

Ultra oli ja kaik oli hyvin! =) sukupuoli jäi arvoitukseksi vielä.

Rv 20+0

Unohtunut kirjoitella, ja nyt jo vähän myöhäistä toivotella hyvät joulut.. Toivottavasti silti kaikilla mennyt oikein mukavasti:) Itse ainakin taas kerran söin liikaa vaikka muutenkin alkanut jo paino nousta.

Itselläkin tossa listassa päivällä heittää la, kun tänään kerta myöskin täynnä 22vk. Hetki sitten olin rakenneultrassa, eipä siellä mitään kummempaa. Sanoin ultraajakin vaan erittäin vilkkaaksi, sen kyllä oon huomannu kun potkut on mahan päältäkin tuntunu jo muutaman viikon. Eipä siellä sukupuolta suostuttu oikeen kertomaan, ei kuulemma ole aikaa sellasia kattella kun ei tämä tutkimus sitä varten ole. Eihän se olekaan, mutta hiukan töykeän kuvan antoi itsestään, harmitti kun ei sattunut sama nuori terveydenhoitaja kun viimeks..

Mahtaakohan noissa alennusmyynneissä olla äitiysvaatteita? Edelleen menee vanhat farkut kunhan napin jättää auki, mutta olis se jo kiva ostaa ees jotain.. Vaunuja meidän ainakin pitäis mennä katteleen, jos vaikka jo noita 06 vuoden malleja sais halvemmalla. Meille kun kela maksaa puolustusvoimien puolesta sellaset, niin aateltiin sitten ostaa ihan uudet niin menee seuraavallekin vielä siisteinä. Miten onko muut miettiny, käytettyinä vai uusina vai löytyykö edellisten vanhoja? Vai mahdanko olla vähän aikasessa näiden kanssa:)

Hyviä lomia nyt niille joilla sellaisia vielä on, ja uutta vuotta jos en sitä ennen ehdi enää kirjoittelemaan!

heli 22+0

Alkuperäinen kirjoittaja heli*:
Eipä siellä sukupuolta suostuttu oikeen kertomaan, ei kuulemma ole aikaa sellasia kattella kun ei tämä tutkimus sitä varten ole. Eihän se olekaan, mutta hiukan töykeän kuvan antoi itsestään, harmitti kun ei sattunut sama nuori terveydenhoitaja kun viimeks..

Ei kai noita ultria missäänpäin suomea terkat ota? En tiedä oonko ymmärtänyt väärin, mutta olen käsittänyt heidän olevan oman alansa erikoislääkäreitä.... Oulussakin kaupungilla on vain kaks ultraajaa.

Käytiin eilen alennusmyynneissä vilkuilemassa, mutta mukaan ei tarttunut kuin kaksi pakettia Marimekon lautasliinoja puolella hinnalla, joten aika laiha saldo...:)

Minniellä on kyllä käynyt hyvä tuuri, kun olet saanut monta sataa ylimääräistä tuosta vain! Itse saimme pukilta muutaman arvan, mutta meitä ei onni suosinut kuin kolmella euron merkillä....:)

Täällä Tampereella ainakin np-ultran teki terveydenhoitaja. Järkytys oli suuri, kun luulin tietysti olevani lääkärin luo menossa... Tuo mainittu th samoin oli myös hieman töykeä. Olin kuulemma vaarantanut lapseni terveyden käymällä jo aikaisemmin yksityisellä ultrassa. Liika ultraaminen kun on hänen mukaansa vaarallista. Parin viikon päästä rakenneultra ja eiköhän siellä sama nainen taas ole. En varmaan uskalla edes kysyä sukupuolta =/

Tervehdys täältäkin! Joulu oli ja meni, onneksi. Maha on alkanut kasvaa ihan toden teolla. Oli pakko siirtyä äitiyshousuihin jouluna, että pystyi syömään kunnolla. :) Laskettuun aikaan enää nelisen kuukautta, hurjaa. Oottekos miettineet vauva-vakuutuksia? Mistä yhtiöstä jne? Nyt alkaisi olla sen miettiminen ajankohtaista. Lisäksi pitäisi varmaan alkaa jo hankkia kaikkia vauvan tarvikkeita, ei olla ostettu vielä juuri mitään, muutama vaate vain... Ensiviikolla laitan kelan hakemuksen menemään, kun saan neuvolasta sen todistuksen. Kivaa. Milloinkahan se äitiyspakkaus sitten tulee?

Riina 22+6

Heipä hei vaan!

Joulu tosiaan meni ohi nopeasti. Oltiin sukulaisissa eli reissattu on urakalla. Ihan kivaa, mutta myös raskasta. Huomasi kyllä esikoisesta, että koville otti. Ehkä ensi joulu sitten rauhallisemmin eli ollaan enempi kotona. Huisia, että puoliväli on siis nyt ohitettu!!! Liikkeet eivät vielä näy ulkopuolelle. Ja niitä tunnen ehkä muutaman kerran päivässä ja välillä en ollenkaan. Istukka on kuulemme tuossa mahanetupuolella navan hujakoilla, joten se saattaa myös vaimentaa tuntemuksia. Mene ja tiedä.

Eipä ollakkaan vielä keskusteltu vakuutuksista. Esikoisella kyllä on vakuutus Tapiolassa. Ihan hyvä. Ollaan nelisen kertaa käytylääkärissä. Kiva päästä yksityiselle eikä tarvitse jonottaa päivystyksessä. Tosin onhan tuo kallista lystiä. Minusta on hyvä ottaa vakuutus, kun ei koskaan tiedä mitä tulevalla vauvalla vaikka olisi vaivanaan. Eli ehkäpä päädymme taas vakuutukseen toisenkin kohdalla. Ja tosiaan kohtahan se vakuutus pitää hakea! Jos siis aikoo ottaa ennen syntymää ja niin minusta kyllä kannattaa.

Riina oli kysellyt äitiyspakkauksesta. Esikoisen kohadalla en muista koska tuli. Kuitenkin ennen äitiysloman alkua reilusti. Kakkoselle me emme pakkausta ota. Kun esikoiselta tavaraa tallella ihan tarpeeksi. Kohta pitäisi mennä ostamaan esikoiselle uusi sänky, kun vauva menee pinnasänkyyn, ainakin toivottavasti. Esikoinen taisi vasta 7kk iässä nukkua omassa sängyssään.

Neuvola olisi kohta edessä. Neuvolan täti vaihtuu, mutta toivottavasti olisi mukava. Semmoinen joka ei turhia hössötä ja jos ei ole puhuttavaa niin ei turhaan tarvitse jauhaa.

Ultra keskusteluun otan sen verran kantaa, että täällä pääkaupunkiseudulla ultran tekee kätilö. Eli ei lääkäri ellei joudu jostain syystä jatkotutkimuksiin eli jos kätilö jotain erikoista löytää. Lääkäri sitten vielä tarkistaa asian. Eli kai tuo terveydenhoitajakin on ihan pätevä, kunhan on saanut koulutuksen.

Onko kukaan, joka toistaan odottaa harkinnut kaksosrattaita? Minä aion semmoiset hommata. Tosi kalliita tuppaavat olemaan ja käytetyistäkin pyydetään ihan mahdottomia. Katsoin netistä, että uudet kolmipyöräiset saisi tilattua netin kautta 199€. Vaikuttivat ihan hyviltä. En tiedä vain luottaako tuommoisiin netti kauppoihin? Tiedä mihin ne rahat vielä menevät? Kaupoissa tuplarattaat maksaa helposti500-600€. Ja käytetyistäkin ihmiset pyytää yli 200€. Ja jos siis todella saan uudet 199€ niin enhän nyt sitä enempää maksa. Ja ovathan rattaat kuitenkin käytetyt. Kyllä meidänkin yhdistelmät, jotka esikoisella ovat, maksoivat 500€, mutta jos nyt myisin ne eteenpäin niin en kyllä kehtaisi pyytää kun max 50€. Sekin on paljon rahaa.

Eli jos jollain kokemusta nettikaupasta vauvatar.fi niin kiitos! Siellä tosiaan tuplat Carena 3 Twin tuplaratas v-2006 199€ onko kellään kokemusta?

Vointeja kaikille!

T: Mössö 20+5

Tää ei oo aleissa käyny,kun ei ole mitään mitä tarviis.. Omat talvikengät,mut vanhoilla menee vielä tän talven =)

vakuutuksista, en aijo ottaa. Ei ole esikoinenkaan vakuutettu, vaikka hyvä kai se ois. Mistä sen sit ottas, pohjolasta en ainakaan.. Eivät vastanneet kun koiralle yritin vakuutusta.

Tuplavaunut hankinnas meilläki,ku esikoinen viel nii pien (3v ku syntyy toukka), katoin kans niitä 3-pyöräsiä ja ihan kamalat, tahtoo kyl tukevat 4-pyöräset,jotka varmaan kulkee sit auraamattomil teil vähä paremmin. Huuto.netistä voi löytää halpoja..Neuvolan ilmotaululta. Uutena en lähe ostamaan.
Jos sais vahoista vaunuista n. 70-80e ku hyväkuntoset.

Sit täytys hommata nuorisosänky esikolle ja opettaa unimaan ennen toukan syntymistä siinä, meil vaavi saa heti unia omas sängys et saan itekki unia. Jos nyt sais alkaa hakee isompaa asuntoa.. Mitenkää mahuta kaksioon kaik 3, tai mua alkaa ahistamaan ku tavaraa kaikkialla ja ahasta.

Onko kukaa muu mielenkiinnol verrannu ekoja muksuja tulevaan? Siis mittojen ja koon mukaan? Ite vertasin ja esikoinen on rakenneultras rv 19+0 vastannu rv 18+1, kun nyt toukka oli rv 20+0 kokoa 19+5, eli ois isompi tuon mukaan tulossa.. Yksilöitä ovat.

Ny rauhottu masussa pieni, jos ummistas simmut ennenku aloittaa aamujumppansa >=}

rv 20+2

Terveiset rakenneultrasta!

Kaikki oli kunnossa ja siellä se pikkunen köllötteli!!:) Istukka oli edelleen etuseinämässä,niinku np:ssä jo havaittiin ja kaikki rakenteet ok. La siirtyi 5päivää eteenpäin, eli mulla la siis vasta kesäkuun 2päivä. Lapsonen on saanut alkunsa oletettua myöhemmin. Mullahan näkyikin plussa vasta viikon kuluttua, kun luulin että menkkojen olisi pitänyt alkaa..no..eipä kuulunutkaan näkyä vielä silloin:) Kirjoittelen kuitenkin tänne puolelle ja voi olla et mulla käynnistetään jo aiemmin..ekakin oli niin iso (4150g) et tokaa seurataan tarkemmin. Jahas..eipä nyt muuta tälläkertaa, kuulemiin!!

heippa!

esikoisella on vakuutus muistaakseni lähivakuutuksesta ja on ollut meillä kannattava kun pojalla niin paljon korvatulehduksia.aiotaan ottaa myös nyt vakuutus varmaan sitten taas sieltä lähivakuutuksesta.

esikoisella äitiyspakkaus tuli rv 25,muistaakseni.tuli kuitenkin todella nopeasti.olisko ollut vajaa 2vk siitä kun paperit laitettiin menemään.en vieläkään ole päättänyt kannattaako ottaa pakkausta tälle pikkukakkoselle.en oikeastaan tiedä tarvitaanko me sieltä sitten mitään?voisin sijoittaa sen 140€ niihin tuplavaunuihin.ollaan ajateltu sellaiset emmaljungan ceroxit ostaa.olen värinkin jo katsonut:) olen myös huuto.netistä katsonut käytettynä mutta hinnat aika pilvissä varsinkin kun nyt alkaa taas tämän vuoden värit olla alessa niin eipä varmaankaan kannata niitä käytettynä ostaa.paitsi tietenkin jos jostain mahtava tarjous irtoaa.

täällä mulle ainakin lääkäri teki np-ultran ja rakenneultran.esikoisesta teki kätilö rakenneultran.
mulla vastasi tämä vauva rakenneultrassa rv 21+5,viikkoja oli 21+5 ja esikoinen vastasi rakenneultrassa päivää enemmän kuin mitä viikot olivat.että aika samoissa mennään.millä viikolla teillä syntynyt noi esikoiset?meillä syntyi 39+6.

eipä enää montaa kuukauttakaan töitä ole.vajaa kolme mulla.katoin kelan laskurista niin mulla alkaisi äitiysloma joskus siinä maaliskuun 23 päivän paikkeilla.noin suurinpiirtein.no niin pakko mennä iltapalalle ja nukkumaan.huomenna aikainen herätys ja töihin.mites muiden uusivuosi suunnitelmat?me lähdetään pojan kanssa anopille yöksi kun mulla aamulla silloin uuden vuoden päivänä töitä ja mies ajatteli oikein kotibileet pitää kavereilleen:)

no niin öitä kaikille ja hauskaa uuttavuotta:)

rv 22+5

Hei täältäkin päin!
Ei ole taas vähään aikaan tullut kirjoitettua. Mullaki rakenneultra takana ja kaikki oli kunnossa. Esikoinen oli rakenneultrassa 310g viikolla 19+6 ja nyt tämä kakkonen myös 310g viikolla 20+2 eli aika samankokoisia ainakin vielä tässä vaiheessa=) Esikoinen oli syntyessään 3400g ja synty rv40+2. Jospa tämäkään tulokas ei olisi sen isompi. Vilkkaasti kaveri kyllä myllää mahassa..tälläkin hetkellä tuntuu ihan jämäköitä potkuja jo mahan päällekin päin.

Meillä on esikoisen vakuutus Tapiolassa ja varmaan nyt kakkosellekin otetaan. Eihän sitä kskaan tiedä jos joutuukin yhtenään lääkärillä ramppaamaan. Mekin ollaan ajateltu tuplarattaat ostaa. En vaan kyllä tiedä millä rahalla.?=) Ei varmaankaan oteta äippäpakkausta, vaikka toisaalta tekisikin mieli, mutta käytetään nekin rahat niihin vaunuihin.

Meillä täällä päin rakenneultran tekevät erikoislääkärit, mutta np-ultran kätilöt. Mitähän muuta. Maha on pullahtanut ihan kunnolla jo esiin ja ei ole toivoakaan enää saada normaaleja farkkuja kiinni. Täytys jotkut mammahousut ostaa. Mutta nyt iltapalalle. Hyvää uutta vuotta vaan kaikille!!!

Meillä esikoisen vakuutus on tapiolassa..tokallekkin otetaan mut en vielä tiedä vaihdetaanko muualle.
Mulla esikoinen vastas rakenneultrassa 3 päivää pienempää..ja tää toka saman verran. Esikoinen oli kuitenkin syntyessään 51cm ja 4150g ja syntyi tasan 40+0 et reilu tytteli syntyi..eikös se geenien mukainen kasvu ala näillä 20+viikoilla?
Mekään ei varmaan pakkausta oteta. Tuplarattaat on täälläkin ostoslistalla, et sinne varmaan rahat menee. Emmaljungat tai Briot on täälläkin harkinnassa..Vaikeaa valita kun ei ennestään oo kokemusta..Esikoisen yhdistelmät on tosin Briot ja hyvät onkin.

Aatto meni puoleksi anopin luona ja puoleks mun vanhemmilla..lahjoja tuli ihan liikaa. Meilläkun on vaihto isompaan asuntoon tässä keväällä, ni hirvittää nyt jo tavaran paljous,iik!! Mut ihanaa silti kun tietää et isompaan päästään.

Mä en tiedä kuka meillä tuon ultran tekee..tai no..sama mukava vanha nainen teki esikoiselta ja nyt kakkoseltakin..mut siis koulutusta en tiedä tai en kysynytkään:) Sukupuolenkin saimme tietää..Teitä silti pidän jännityksessä;)
Nyt on pakko lähtä unten maille,moikkista!!

Huomenta...

Huutonetis oli alle 300e yhet vaunut+koppa.. Mut milläs rahal ne siihe hätään ostas :( kaik yli 100e kertaostot liikaa jos ei osamaksua. Mut netist tilattuna kaikkiinhan tulee postikulut, kun meil ei oo kauppoja mis vaunuja.
Aijon pakkausrahan 140e laittaa vaunuihin kans, mitä saan sit vanhoista kans.

Esikoinen synty rv 41+5 Oli 51cm ja 3620g, nyt sit vaaveli saa syntymäpäivänsä jo aijemmin tietoon,kiva =) saa alkaa ressata ihan kunnolla =/

uusvuos mennee äidin luona, heh mennään tien toiselle puolelle yökylään =) aijon kyl herkutella ihan kunnolla! Sipsejä ym..

Kaupoille mentävä, hermot siel varmaan menee ihmistungoksessa.. En tykkää ruuhkas yhtään kun jotkut ihmiset niin tonttuja et kaahailevat kärryillä tiensä läpi tai jäävät keskelle käytävää pitämään marttajuorukerhojaan,ku toiset haluis vaa mahd. pian hoitaa ostoksensa.

Rv 20+3

Manku! Minun puolestani saapi kommentoida ulkopuolisetkin!

Tuosta ultraamisesta vielä....Muistan vain lukeneeni Bruno Cacciatoren(naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri, jos oikein muistan) lehtijutun, jossa hän totesi, että tavallinen ultraäänitutkimus(puhui erityisesti rakenneultrasta) on varsin epäluotettava, varsinkin jos sen tekee kokematon/taitamaton ultraaja. Mahdollisista rakennepoikkeavuuksista ilmenee vain n. 80%. Hän vertasi samassa jutussa tavallista ultraa 4D- ultran etuihin. Haastattelu taisi olla jossakin joulukuun Iltalehdessä tms.olleessa jutussa. Ymmärrän, jos esim. varhaisraskauden ultran tekee joku muu, jolloin ei periaatteessa katsota muuta kuin että sikiö on elossa, eikä tärkeitä rakenteellisia juttuja katsota. Lienee kaupunki-/kuntakohtaista, kuka sen tekee.

Meillä esikoisella on vakuutus Tapiolassa, josta aiotaan ottaa tulokkallekkin. Mainittavaa rahallista hyötyä vakutuuksesta ei ole ollut, mutta mukava turva se on, kun jotain sattuu. Paukkausta ei oteta, vaan tuo 140€ menee varmaan vakuutuksen varausmaksuun.

Huomenna vuosi vaihtuu tuttavapariskunnan luona syöden ja juoden...limsaa!:) Esikoisellekin löytyy samanikäinen leikkikaveri, joten mukava lähteä yökylään. Mukavaa ja turvallista vuodenvaihdetta! Palataan ensi vuonna asiaan!

Rosalinda rv 22+3

Nyt olen viikolla 18 ja anteeksi henk. asiat mutta pakko kysyä ulosteesta onko se normaalia että se muuttuu tummaksi/vihertäväksi??Johtuuko se raskaudesta? vai mistä?

Hyvää uutta vuotta kaikille! Eipä ole tullut kirjoiteltua vähään aikaan, mutta eipä ole mitään uutisiakaan. Maha vaan kasvaa ja liikkeitä tuntuu useasti. Nyt rv. 21+4. Ajattelin aloittaa töissä uuden vuoden kertomalla esimiehelle olevani raskaani. Enää ei oikein pysty asiaa salaamaankaan, maha on sen verran iso. Katselin tuossa Kelan laskuria, se antaa minulle äitysrahakauden alkamisajaksi 31.3. Sehän pitää aloittaa viimeistään 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa (minulla la. 9.5.). Kun sitten lasken sitä käsin kalenterista, en kyllä saa samaa päivänmäärää vaan oman laskuni mukaan se alkaisi 3.4. En ymmärrä, mutta kai uskon Kelan kalenteria. Joka tapauksessa töitä on kolme kuukautta ja sitten alkaa erilainen elämä.

Reilun viikon päästä alkaa perhevalmennus. Harmi vaan, että mies ei pysty osallistumaan kahteen ekaan kertaan. Olisi varmaan hyödyllistä hänellekin, kun meillä on esikoinen tulossa.

Eli hyvät uudet vuodet kaikille!

heissan!
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Taas on yks neuvolakäynti takana. Kaikki oli ok. Ainoastaan käski miettiä, että haenko sairaslomaa loppuviikoksi. Mulla on supistellu alkuviikon ja neuvolatäti epäili johtuvan liiasta työnteosta. Olenkin ollut töissä koko joululoman ja tein vielä yhden yli 12 tunnin päivän. Tänään vapaapäivä ja huomenna olis iltavuoroon meno.
Supisteleeko muilla? Pahentaako työnteko?
Ei millään haluttas jäädä saikulle, koska on vaan 3 vuoroa ja sitten alkaakin jo koulu.
Mietityttää kuitenkin että alkaako paikat pehmetä, niinku terkkari pelotteli.. =(

Onkos muuten muilla vielä mitattu vatsaa? Millaisia mittoja olette saaneet?
Mulla mitattiin tänään ekan kerran ja se oli yli 19 cm. Yläkäyrillä mennään. Se on kuulemma ihan tavallista näin alussa.

Mutta nyt kaupungille kiertelemään..

Ulla ja rv 20+3