Mäkin laitoin ykkösen kun ekaa lasta odotetaan. En laskenut keskenmenoja mukaan koska olivat niin varhaisia (vaikka neuvolakortissa tämä on 3.)Minä nyt laitoin tuohon ykkösen, ajattelen sen niin päin, että ensimmäinen lapsi tulossa, vaikka tosiaan minullakin lukee yhden aiemman keskenmenon takia neuvolakortissa, että 2. raskaus ja 0 synnytystä.
Tänään alkoi vko 12 ja jännittävä viikko edessä, ti menen neuvolaan ja to ultraan. Ihanaa kuulla, että muut ovat saaneet hyviä tuloksia, toivottavasti meilläkin kaikki ok!
Oi että, paljon onneaHeippa! Pitkästä aikaa kirjoittelen täällä.
Kävimme varhaisultrassa 3.5vk sitten. Siellä selvisi, että meille tulee kaksoset! Alkuun oli pieni järkytys, kun edellisenä päivänä neuvolassa katsottiin ultralla ja hoitaja näki yhden. Kehotti käymään varhaisultrassa, jotta saadaan varmuudet viikoille. Onneksi käytiin. Varhaisultrassa la siirtyikin melkein 2 viikolla kauemmas. La olisi 23.5. Mutta koska kyseessä kaksosraskaus, niin sitähän ei niin pitkälle päästetä.
Kovasti odotan ensi viikon ultraa ja toivon kovasti, että molemmilla kaikki on hyvin. Olemme mieheni kanssa pohtineet nipt-testissä käymistä. Ajattelimme kuitenkin, että käydään ensin tuossa ultrassa ja kysytään siellä, mitä ovat mieltä. Tuleehan se melkein tonnin maksamaan. Oletteko te käyneet nipt-testissä omakustanteisesti?
Meidän oli tarkoitus kertoa raskaudesta perheille tänään isänpäivänä, mutta sitten päätimme, että haluamme nyt kuitenkin käydä ensin ultrassa. Toivottavasti siis ensiviikon lopussa pääsemme kertomaan. Riippuu nyt varmaan päädymmekö vielä käymään niptissä.
Pahoinvointi alkoi ~6vk sitten. Oksentelua ollut nyt 4 viikkoa. On ollut melko hankala tämä alkuraskaus. Sain raskauspahoinvointiin reseptin 1,5vk sitten, ei ole hirveästi helpottanut. Oksentamista edelleen, toki ei kokopäivää niin kuin aiemmin saattoi olla… Olo on huono koko ajan, eikä edes arkisia asioita pysty juuri tekemään. Tämä isänpäiväkin menee kotona maatessa. Juuri muuta ei voi syödä kuin kauraleipää ja puuroa. Muu tuntuu tulevan ulos. Ei kovin monipuolinen ruokavalio ole ollut nyt pahoinvoinnin aikana.. Onko muilla ollut samanlaista?
Toivottavasti tämä pikkuhiljaa alkaisi helpottamaan ja pääsisi nauttimaan raskaudesta. Nämä ovat meille siis ensimmäiset pienokaiset <3
Ihanaa! Onnea myös teille 🤍Oi että, paljon onnea
Meille tulee kaksoset myös ja perjantaina saatiin nipt tulokset ja molemmat on tyttöjä 🩷🩷
Me saatiin nipt ainakin iän puolesta (oys), olen 41v, en tiedä millä muilla perusteilla saa.
Nt ultrassa se selvinnee saako sitä vai ei.
Selvisikö teille varhaisultrassa vielä minkälaiset kaksoset?
Meillä modi eli yhteinen istukka, mutta omat vesikalvot vai mikäs se nyt olikaan eli samassa vedessä kai ns lilluvat, mutta välissä on joku kalvo kuitenki tms. En oo ihan varma selitänkö oikein
Mulla on ollu pahoinvointia, mutta oksentanut olen vain 2 kertaa. Väsymys on ollut sitten ihan eri luokkaa ja rajoittanut jaksamista tosi paljon.
Onnittelut kaksosista! Aika villiä että on ensimmäinen lapsi tulossa niin tuleekin kertaheitolla tuplatHeippa! Pitkästä aikaa kirjoittelen täällä.
Kävimme varhaisultrassa 3.5vk sitten. Siellä selvisi, että meille tulee kaksoset! Alkuun oli pieni järkytys, kun edellisenä päivänä neuvolassa katsottiin ultralla ja hoitaja näki yhden. Kehotti käymään varhaisultrassa, jotta saadaan varmuudet viikoille. Onneksi käytiin. Varhaisultrassa la siirtyikin melkein 2 viikolla kauemmas. La olisi 23.5. Mutta koska kyseessä kaksosraskaus, niin sitähän ei niin pitkälle päästetä.
Kovasti odotan ensi viikon ultraa ja toivon kovasti, että molemmilla kaikki on hyvin. Olemme mieheni kanssa pohtineet nipt-testissä käymistä. Ajattelimme kuitenkin, että käydään ensin tuossa ultrassa ja kysytään siellä, mitä ovat mieltä. Tuleehan se melkein tonnin maksamaan. Oletteko te käyneet nipt-testissä omakustanteisesti?
Meidän oli tarkoitus kertoa raskaudesta perheille tänään isänpäivänä, mutta sitten päätimme, että haluamme nyt kuitenkin käydä ensin ultrassa. Toivottavasti siis ensiviikon lopussa pääsemme kertomaan. Riippuu nyt varmaan päädymmekö vielä käymään niptissä.
Pahoinvointi alkoi ~6vk sitten. Oksentelua ollut nyt 4 viikkoa. On ollut melko hankala tämä alkuraskaus. Sain raskauspahoinvointiin reseptin 1,5vk sitten, ei ole hirveästi helpottanut. Oksentamista edelleen, toki ei kokopäivää niin kuin aiemmin saattoi olla… Olo on huono koko ajan, eikä edes arkisia asioita pysty juuri tekemään. Tämä isänpäiväkin menee kotona maatessa. Juuri muuta ei voi syödä kuin kauraleipää ja puuroa. Muu tuntuu tulevan ulos. Ei kovin monipuolinen ruokavalio ole ollut nyt pahoinvoinnin aikana.. Onko muilla ollut samanlaista?
Toivottavasti tämä pikkuhiljaa alkaisi helpottamaan ja pääsisi nauttimaan raskaudesta. Nämä ovat meille siis ensimmäiset pienokaiset <3
Otatteko te viel mukaan uusia? Oisin kiinnostunutKirjoitin aiemmin siitä face-ryhmästä mut jostain syystä mulle ei voi laittaa yksityisviestiä Jos haluat mukaan niin siteraatko vaikka tätä mun viestiä niin laitan sulle ensin yksityisviestiä jotta saadaan keskustelu auki
Otetaan, minäpäs laitan sinulle yksityisviestiäOtatteko te viel mukaan uusia? Oisin kiinnostunut
Mä voisin kans vihdoin liittyä mukaan Mä tosin en löytäny miten täällä laitetaan viestiä, niin voitko laittaa mulle?Otetaan, minäpäs laitan sinulle yksityisviestiä
Muillekin tiedoksi, että facebook-ryhmään mahtuu vielä hyvin mukaan Voi laittaa mulle yksityisviestiä tai sit siteerata mua täällä jos yksityisviestin lähetys ei onnistu.
Siis mää en jostain syystä saa laitettua sulle viestiä Onko sulla jotenkin rajoitettua, että muut käyttäjät ei voi laittaa viestiä / tarkastella profiilia tms.?Otatteko te viel mukaan uusia? Oisin kiinnostunut
Moi varmaan joku bugi koska mä en löydä sellasta asetusta ettei saisi lähetettyä, mutta en pysty myöskään lähettämään sulle.Siis mää en jostain syystä saa laitettua sulle viestiä Onko sulla jotenkin rajoitettua, että muut käyttäjät ei voi laittaa viestiä / tarkastella profiilia tms.?
Pystytkö lähettämään mulle yksityisviestin? Mun asetuksissa oli ainakin et kaikki rekisteröityneet voi lähettää yksityisviestejä. Mut jos ei onnistu niin sit tässä kaksplussassa on joku bugi.